Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Působení reklamy obchodní značky Apple

Působení reklamy obchodní značky Apple

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Romana Susová
Šetření:18. 02. 2016 - 25. 02. 2016
Počet respondentů:306
Počet otázek (max/průměr):20 / 13.39
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Obchodní značky mohou zvolit různé marketingové strategie, aby na své spotřebitele co nejvíce zapůsobily. Předmetem dotazníku je zjistit jakým způsosem vybráné strategie působí na spotřebitela značky Apple. Dalším předmetem zkoumání bude jak se spotřebitelé staví k věrnostním programům a jestli je aktivně využívají. Jsem studentkou vysoké školy a touto problematikou se zabývám v teoretické části své bakalářské. Do praktické části bych chtěla zařadit tento dotazník tykající se popisované problematiky. Velmi Vám děkuji za jeho vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Vlastníte alespoň jeden produkt značky Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO22874,51 %74,51 %  
NE7825,49 %25,49 %  

Graf

2. Viděl(a) jste někdy nějakou oficiální reklamu značky Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 3, NEotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO15366,52 %50 %  
NE7733,48 %25,16 %  

Graf

3. Jak na Vás tato reklama působila?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše mě zaujala6341,45 %20,59 %  
zaujala mě4730,92 %15,36 %  
spíše mě nezaujala3019,74 %9,8 %  
nezaujala mě127,89 %3,92 %  

Graf

4. Zaznamenal(a) jste někdy skrytou reklamu značky Apple v některém filmu nebo seriálu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 5, NEotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO19585,15 %63,73 %  
NE3414,85 %11,11 %  

Graf

5. Jak na Vás tato reklama působila?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše mě zaujala7236,92 %23,53 %  
spíše mě nezaujala5528,21 %17,97 %  
zaujala mě5025,64 %16,34 %  
nezaujala mě189,23 %5,88 %  

Graf

6. Doporučil(a) jste někdy nebo jinak propagoval značku Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 7, NEotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO14663,76 %47,71 %  
NE8336,24 %27,12 %  

Graf

7. Mělo Vaše doporučení za následek koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO9766,44 %31,7 %  
NE4933,56 %16,01 %  

Graf

8. Vnímáte reklamu značky Apple přímo v prodejnách (letáčky, vystavené produkty, asistence zaměstnanců)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 9, NEotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO12855,9 %41,83 %  
NE10144,1 %33,01 %  

Graf

9. Měla pro Vás někdy reklama uvnitř prodejny za následek impulzivní koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE11085,27 %35,95 %  
ANO1914,73 %6,21 %  

Graf

10. Zaznamenal(a) jste změnu názvu obchodní značky Apple z Apple Computer na Apple Inc.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 11, NEotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE17475,98 %56,86 %  
ANO5524,02 %17,97 %  

Graf

11. Vadila Vám tato změna?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE5396,36 %17,32 %  
ANO23,64 %0,65 %  

Graf

12. Kde jste produkt Apple zakoupil(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obchodní řetězce spotřební elektroniky (Datart, Alza, ElectroWorld)6729,26 %21,9 %  
autorizovaná kamenná prodejna značky Apple (iStyle, iSetos, iWorld, Qstore)6126,64 %19,93 %  
jinou cestou6026,2 %19,61 %  
oficiální e-shop (apple.com)2611,35 %8,5 %  
v zahraničí156,55 %4,9 %  

Graf

13. Uvítal(a) byste otevření oficiální kamenné prodejny Apple Store v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO14061,4 %45,75 %  
NE8838,6 %28,76 %  

Graf

14. Využil(a) jste při nákupu produktu značky Apple věrnostní program?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE20991,67 %68,3 %  
ANO198,33 %6,21 %  

Graf

15. Ocenil(a) byste, kdyby značka Apple nabízela na oficiálním e-shopu některé tyto služby: program odměn pro pravidelné zákazníky, členský klub s komplexem výhod, nabídky programu VIP, zřízení speciální programů uznání zákazníkům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 16, NEotázka č. 17].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO14362,45 %46,73 %  
NE8637,55 %28,1 %  

Graf

16. Kterou službu byste preferoval(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
program odměn pro pravidelné zákazníky11178,17 %36,27 %  
členský klub s komplexem výhod8257,75 %26,8 %  
zřízení speciální programů uznání zákazníkům4028,17 %13,07 %  
nabídky programu VIP3826,76 %12,42 %  

Graf

17. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŽENA13559,21 %44,12 %  
MUŽ9340,79 %30,39 %  

Graf

18. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let14362,72 %46,73 %  
26-35 let4117,98 %13,4 %  
36-45 let229,65 %7,19 %  
méně než 18 let114,82 %3,59 %  
46-65 let114,82 %3,59 %  

Graf

19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské12856,14 %41,83 %  
vysokoškolské5925,88 %19,28 %  
základní167,02 %5,23 %  
vyučen(a) s maturitou125,26 %3,92 %  
vyučen(a)73,07 %2,29 %  
vyšší odborné62,63 %1,96 %  

Graf

20. V současné době jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student12755,7 %41,5 %  
zaměstnanec5825,44 %18,95 %  
podnikatel2812,28 %9,15 %  
jiné62,63 %1,96 %  
nezaměstnaný62,63 %1,96 %  
důchodce20,88 %0,65 %  
invalidní důchodce10,44 %0,33 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 11 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Viděl(a) jste někdy nějakou oficiální reklamu značky Apple?

  • odpověď ANO:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezaujala mě na otázku 3. Jak na Vás tato reklama působila?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše mě nezaujala na otázku 3. Jak na Vás tato reklama působila?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše mě zaujala na otázku 3. Jak na Vás tato reklama působila?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaujala mě na otázku 3. Jak na Vás tato reklama působila?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 18 let na otázku 18. Váš věk?

4. Zaznamenal(a) jste někdy skrytou reklamu značky Apple v některém filmu nebo seriálu?

  • odpověď ANO:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezaujala mě na otázku 5. Jak na Vás tato reklama působila?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše mě nezaujala na otázku 5. Jak na Vás tato reklama působila?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše mě zaujala na otázku 5. Jak na Vás tato reklama působila?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaujala mě na otázku 5. Jak na Vás tato reklama působila?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 26-35 let na otázku 18. Váš věk?

6. Doporučil(a) jste někdy nebo jinak propagoval značku Apple?

  • odpověď ANO:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 7. Mělo Vaše doporučení za následek koupi?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 7. Mělo Vaše doporučení za následek koupi?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaujala mě na otázku 3. Jak na Vás tato reklama působila?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaujala mě na otázku 5. Jak na Vás tato reklama působila?

8. Vnímáte reklamu značky Apple přímo v prodejnách (letáčky, vystavené produkty, asistence zaměstnanců)?

  • odpověď ANO:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 9. Měla pro Vás někdy reklama uvnitř prodejny za následek impulzivní koupi?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 9. Měla pro Vás někdy reklama uvnitř prodejny za následek impulzivní koupi?

10. Zaznamenal(a) jste změnu názvu obchodní značky Apple z Apple Computer na Apple Inc.?

  • odpověď ANO:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 11. Vadila Vám tato změna?
  • odpověď NE:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 18 let na otázku 18. Váš věk?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nezaujala mě na otázku 5. Jak na Vás tato reklama působila?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 15. Ocenil(a) byste, kdyby značka Apple nabízela na oficiálním e-shopu některé tyto služby: program odměn pro pravidelné zákazníky, členský klub s komplexem výhod, nabídky programu VIP, zřízení speciální programů uznání zákazníkům?

11. Vadila Vám tato změna?

  • odpověď NE:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 10. Zaznamenal(a) jste změnu názvu obchodní značky Apple z Apple Computer na Apple Inc.?

13. Uvítal(a) byste otevření oficiální kamenné prodejny Apple Store v ČR?

  • odpověď ANO:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 14. Využil(a) jste při nákupu produktu značky Apple věrnostní program?

15. Ocenil(a) byste, kdyby značka Apple nabízela na oficiálním e-shopu některé tyto služby: program odměn pro pravidelné zákazníky, členský klub s komplexem výhod, nabídky programu VIP, zřízení speciální programů uznání zákazníkům?

  • odpověď ANO:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi členský klub s komplexem výhod na otázku 16. Kterou službu byste preferoval(a)?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nabídky programu VIP na otázku 16. Kterou službu byste preferoval(a)?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi program odměn pro pravidelné zákazníky na otázku 16. Kterou službu byste preferoval(a)?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi zřízení speciální programů uznání zákazníkům na otázku 16. Kterou službu byste preferoval(a)?

18. Váš věk?

  • odpověď 18-25 let:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 20. V současné době jste?

19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

  • odpověď základní:
    • 19.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 18 let na otázku 18. Váš věk?

20. V současné době jste?

  • odpověď student:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 18 let na otázku 18. Váš věk?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vlastníte alespoň jeden produkt značky Apple?

2. Viděl(a) jste někdy nějakou oficiální reklamu značky Apple?

3. Jak na Vás tato reklama působila?

4. Zaznamenal(a) jste někdy skrytou reklamu značky Apple v některém filmu nebo seriálu?

5. Jak na Vás tato reklama působila?

6. Doporučil(a) jste někdy nebo jinak propagoval značku Apple?

7. Mělo Vaše doporučení za následek koupi?

8. Vnímáte reklamu značky Apple přímo v prodejnách (letáčky, vystavené produkty, asistence zaměstnanců)?

9. Měla pro Vás někdy reklama uvnitř prodejny za následek impulzivní koupi?

10. Zaznamenal(a) jste změnu názvu obchodní značky Apple z Apple Computer na Apple Inc.?

11. Vadila Vám tato změna?

12. Kde jste produkt Apple zakoupil(a)?

13. Uvítal(a) byste otevření oficiální kamenné prodejny Apple Store v ČR?

14. Využil(a) jste při nákupu produktu značky Apple věrnostní program?

15. Ocenil(a) byste, kdyby značka Apple nabízela na oficiálním e-shopu některé tyto služby: program odměn pro pravidelné zákazníky, členský klub s komplexem výhod, nabídky programu VIP, zřízení speciální programů uznání zákazníkům?

16. Kterou službu byste preferoval(a)?

17. Vaše pohlaví?

18. Váš věk?

19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

20. V současné době jste?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vlastníte alespoň jeden produkt značky Apple?

2. Viděl(a) jste někdy nějakou oficiální reklamu značky Apple?

3. Jak na Vás tato reklama působila?

4. Zaznamenal(a) jste někdy skrytou reklamu značky Apple v některém filmu nebo seriálu?

5. Jak na Vás tato reklama působila?

6. Doporučil(a) jste někdy nebo jinak propagoval značku Apple?

7. Mělo Vaše doporučení za následek koupi?

8. Vnímáte reklamu značky Apple přímo v prodejnách (letáčky, vystavené produkty, asistence zaměstnanců)?

9. Měla pro Vás někdy reklama uvnitř prodejny za následek impulzivní koupi?

10. Zaznamenal(a) jste změnu názvu obchodní značky Apple z Apple Computer na Apple Inc.?

11. Vadila Vám tato změna?

12. Kde jste produkt Apple zakoupil(a)?

13. Uvítal(a) byste otevření oficiální kamenné prodejny Apple Store v ČR?

14. Využil(a) jste při nákupu produktu značky Apple věrnostní program?

15. Ocenil(a) byste, kdyby značka Apple nabízela na oficiálním e-shopu některé tyto služby: program odměn pro pravidelné zákazníky, členský klub s komplexem výhod, nabídky programu VIP, zřízení speciální programů uznání zákazníkům?

16. Kterou službu byste preferoval(a)?

17. Vaše pohlaví?

18. Váš věk?

19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

20. V současné době jste?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Susová, R.Působení reklamy obchodní značky Apple (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://pusobeni-reklamy-apple2016.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.