Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Působení reklamy na cílové skupiny

Působení reklamy na cílové skupiny

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Radka Bučková
Šetření:08. 04. 2012 - 11. 04. 2012
Počet respondentů:51
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.02
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:72,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

Dobrý den,

jmenuji se Radka Bučková a jsem studentkou Vyšší odborné školy v Kladně. V rámci předmětu sociologie, provádím výzkum na téma ,,Působení reklamy na cílové skupiny“. Chtěla bych Vás proto požádat o vyplnění následujícího dotazníku. Dotazník má anonymní charakter. 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŽENA3466,67 %66,67 %  
MUŽ1733,33 %33,33 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 253466,67 %66,67 %  
26 - 361019,61 %19,61 %  
37 - 55611,76 %11,76 %  
5611,96 %1,96 %  

Graf

3. Vnímáte reklamu v TV

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, sleduji reklamu v TV a baví mne ji hodnotit z hlediska provedeníotázka č. 4, Ano, sleduji reklamu v TV, jsem zvědavý/á na produkty a službyotázka č. 4, Reklamu v TV skoro nevnímám, ale sleduji jiotázka č. 4, Ne, reklamu v TV ignorujiotázka č. 4, Ne, přepnu na jiný programotázka č. 4, Na TV se nedívámotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklamu v TV skoro nevnímám, ale sleduji ji1325,49 %25,49 %  
Ne, přepnu na jiný program1121,57 %21,57 %  
Ano, sleduji reklamu v TV a baví mne ji hodnotit z hlediska provedení1121,57 %21,57 %  
Na TV se nedívám1019,61 %19,61 %  
Ne, reklamu v TV ignoruji47,84 %7,84 %  
Ano, sleduji reklamu v TV, jsem zvědavý/á na produkty a služby23,92 %3,92 %  

Graf

4. Je pro vás reklama důležitá

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4182 %80,39 %  
Ano714 %13,73 %  
někdy, upozorní na nový produkt, který někdy mohu vyzkoušet12 %1,96 %  
Podle toho, o čem ta reklama je.12 %1,96 %  

Graf

5. Při odpovědi ANO;NE zdůvodněte PROČ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím23,92 %3,92 %  
Reklama mě nezajímá, při koupi nějakého výrobku mi nezáleží na reklamě.11,96 %1,96 %  
jejím jediným cílem je vytahat z lidí co nejvíce peněz; přínos pro společnost žádný11,96 %1,96 %  
není, protože se chci rozhodovat o tom, co nakoupím, bez manipulace reklamou11,96 %1,96 %  
vetsinou nakupuji podle zvyku a zkusenosti11,96 %1,96 %  
nechápu :D11,96 %1,96 %  
působí na diváky11,96 %1,96 %  
protože mě zajímá pořad na kterej koukám a to že tma dja 10x reklamu po 10 minutách, mě vážně nebaví11,96 %1,96 %  
vždy se z ní dozvím nové informace a i to co je teď aktuální11,96 %1,96 %  
Nebaví mě a jsou příliš dlouhé, nebo nudné.11,96 %1,96 %  
ostatní odpovědi Nerozhoduji se podle reklam, ale info si vyhledávám jiným způsobem.
Protože je to vše vždy moc nadsazenéé a jsou větčinou klamana reklamy ...
nevěřím ji
není důležitá
Protože vždy vše nemusí vypadat, tak "skvěle", jak je v reklamě propagováno.
??
moc mě většinou neovlivní
Reklamy jsou v 99% trapné (mj. i tím jak se snaží být vtipné), lživé a směšné.
Není pro mě důležitá, protože mě nedokáže ovlivnit
neřídím se podle ní..
zbytečné vnucování, že ten a ten produkt je právě ten nejlepší
neovlivnuje me
reklama mě neovlivní při nakupování zboží a služeb
dozvím se o nových výrobcích a jejich využití
protože se z ní dozvím důležité věci
nenechávám se ovlivnit
obvykle nejde o objektivní a racionální informování o výrobku a i když ano, tak si potřebné informace dokážu najít sama, pokud je budu potřebovat a kdy budu chtít
je to jen nutné zlo
protože mě to obtěžuje
Sice se na reklamy dívám ráda, ale nekoupím si hned vše co tam uvidím
dokazu zit i bez toho aniz bych ji sledovala
Nezajímá mě nabízené zboží. Když něco potřebuji, zjistím si sama nabídku.
Pomáhá při prodeji služeb
Spousta reklam je absurdních.
informace o pruktech, které si chci koupit hledám na internetu
Nenechám se ovlivnit reklamou, vím, že je to pouze marketingový tah a beru ho se značnou rezervou. Navíc reklamu už ani moc nevnímám, pokud mě nezaujmou originalitou
nijako ma novplyvnuje; obcas pobavi, ale to je vsetko
neni dulezita, je zajimava a kreativna
nevnímám ji
vymývání mozku se neúčastním
informuje o novinkách, ovlivňuje rozhodnutí
většinou se podle ní nerozhoduji
Nevybírám si zboží na základě reklamy.
neviem
Reklama mě ruší..pokud budu chtít podívat se na nejlepší výrobky v dané oblasti která mě zrovan bude zajímat, podívám se na reference například na internetu od lidí. Nemám rád, když na mě TV nebo internet doslova valí jednu reklamu za druhou.
same somariny a klami
pracuji v marketingu
Reklamy je všude okolo mnoho, takže člověk jí po čase přestane vnímat.
nic mi nepřináší
Vlastně ano, zajít si pro jídlo/pití ..
4078,43 %78,43 % 

Graf

6. Jak Vás ovlivňuje reklama při koupi produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Málo2039,22 %39,22 %  
Vůbec1937,25 %37,25 %  
Částečně1121,57 %21,57 %  
Hodně11,96 %1,96 %  

Graf

7. Na reklamě Vás nejčastěji zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtipnost3364,71 %64,71 %  
Nápaditost1427,45 %27,45 %  
Slogan35,88 %5,88 %  
jiné11,96 %1,96 %  

Graf

8. Pokud jste v otázce č.7 zvolili JINÉ, napište jaké

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hudba150 %1,96 %  
Neuvedla jsem jiné150 %1,96 %  

Graf

9. Necháváte se ovlivňovat reklamou z teleshoppingu s Horstem Fuchsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5098,04 %98,04 %  
Ano11,96 %1,96 %  

Graf

10. Při odpovědi ANO, NE zdůvodněte proč

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ani jsem ji nevidela

Ani nevím, kdo to je :) Teleshopping vůbec nesleduji.

Debil!

Hortu Fuksovi se vždy akorát tak ze srdce zasměji :)

je to blbec

je to kec

je to taková blbost, že se tomu ani nedá věřit, spíš jen smát

jenom ho vidím, tak mám pupínky. tento typ mužů mne odpuzuje.

Jsou to nesmysly a nefunkční výrobky!!! Jen to vidím a bojím se, že se to rozpadne!!!!

lži a nesmysly

Moc medializovaný "produkt", kterému lze těžko uvěřit.

Na TV se nedívám, maximálně na zpravodajství, online. Kdo je ten pan Horst... něco... netuším.

nákupy v teleshoppingu považuju za vyhazování peněz

Naposledy jsem tenhle typ reklamy viděla cca před 15 lety, takže mě to v dnešní době vůbec neovlivňuje.

ne je trapna

nedívám se

nekoukám na ni je trapná a opakuje se

nekvalitní produkty

nelíbí se mi

Nepotřebuji nekvalitní předražené výrobky.

nepoznam ho a vubec teleshoping nesleduji

nesleduji

nesleduji teleshoping

Nesleduju moc reklamy, takže nevím, o koho se jedná.

nesnáším!!!

netusim o co ide, TV nepozeram poslednych 12 rokov

neviem

nevím kdo to je

Nevím, kdo to je.

Nezajímám se o výrobky, které nabízí

neznám ho

neznám jej

omylem jsem dal ANO, ale chtěl jsem NE, protože kdyby to byly takové zazráky neprodávají se jen přes teleshopping

prostě NE! :D

prostě nemám na ty jeho spešl věcičky a i kdybych měl tak bych věděl lepší způsob, jak utrácet

Protože akorad chtěji nalakat lidi aby si to koupily a pak když to přijde tak to neni takovéé jak reklamuje !!

Protože Forst Fuchs je nechutný starý chlap, kteý se ten daný produkt snaží prodat za každou cenu. I když je strašný on z něj dělá jak je světový.

protože je to magor :D

protože mě to nezájímá

protože na takovýhle blbosti nekoukam

Protože tento typ reklamy vůbec nesleduji resp. ihned přepínám program nebo jdu pryč od televize.

Protože to jsou všechno předražený klumpy.

Protože toho chlapa neznám

Reklamy tohoto typu považuji za trapné a ubohé. Soudný člověk si nemůže koupit zboží na základě takovéto reklamy.

Teleshoping = převážně zbytečné věci

Teleshopping mi přijde jako naprostá blbost, nad kterou se dá možná tak smát, ale rozhodně nelze brát seriózně.

toho cloveka neznam a zadny teleshoping s nim jsem nevidela

tyto produkty mě nezajímají

Viz. výše - stejný názor

Vůbec mě nebaví teleshoping a je strašně přehnaný.

zrovna jeho roli opravdu nemám ráda

11. V reklamě na jakého mobilního operátora vystupuje Vojta Kotek coby trenér ve fitku, ke kterému si přijdou dva namakaní borci pro tablety? ,,Čau, máš tablety?“ ,,Jaký tablety?“ ,,Ta-ble-ty!“

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
T - Mobile3568,63 %68,63 %  
Nevím1427,45 %27,45 %  
Vodafone23,92 %3,92 %  

Graf

12. Na jaké bonbóny je reklama, kde jamajský chlapík sedí v čapce na pláži a pilně dojí žirafu, která má hlavu v nebi o okusuje duhu? ,,Nadoj duhu – ochutnej duhu“.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Skitles3670,59 %70,59 %  
Nevím1325,49 %25,49 %  
Bonpari23,92 %3,92 %  

Graf

13. Vadí Vám reklamy zaměřující se na alkohol, tabákové výrobky či reklamy se sexuálním podtextem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE3262,75 %62,75 %  
Ano1937,25 %37,25 %  

Graf

14. Při odpovědi ANO, NE zdůvodněte proč

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím35,88 %5,88 %  
reklama jako reklama23,92 %3,92 %  
Reklamy tohoto tipu mě nijak nepohoršují.11,96 %1,96 %  
nepamatuju si předchozí otázku, takže sry11,96 %1,96 %  
přijde mi to nevhodné a nevkusné11,96 %1,96 %  
je mi to celkem jedno na co si spolecnost dela reklamu, kdyz se mi nelibi tak ji nevenuji pozornost11,96 %1,96 %  
Součást každodeního života, nemá smysl tyto faktory popírat.11,96 %1,96 %  
jsou vysílány v nevhodnou dobu, kdy na ně mohou koukat děti, což je špatně11,96 %1,96 %  
Vadí mi to, protože je to dost neetické11,96 %1,96 %  
na reklamu koukají děti a pro ně to není vhodné11,96 %1,96 %  
ostatní odpovědi nevim je to asi běžnéé v téhle době
prostě vadí
nevadí
Protože je to běžná součást života člověk, dle individuálních potřeb.
Tak když to je všude kolem nás, tak proč by to nemohlo být v reklamách. Tedy mně osobně to nevadí.
Je mi to fuk, ať se stará rada pro rozhlasové a televizní vysílání, kdo co pouští do éteru.
JSou to pohoršující reklamy
nevnímám to
není to vhodné, už kvůli malým dětěm
nevkusne divaji se na tv i deti
nevím proč, prostě nevadí
jsou slušné
nevím, proč by měly
reklama na tabákové výrobky - vadí mi vždy, a hodně, kuřáci zcela vědomě poškozují zdraví nejen svoje, ale hlavně zdraví lidí v jejich okolí, reklamy toto podporují;na alkohol-když jsou vkusné, nevadí mi;sexuální podtext-vůbec nic proti tomu nemám
prostě mi jsou fuk, no
prostě mi nevadí
tak to cítím
Nesnáším reklamy se sex. podtextem zdají se mi tak hodně "laciné"
je mi to jedno
Kvůli dětem. Jsou zvědavé a všechno chtějí zkusit. Reklama jim nabízí pocit, že bez toho nemůžou žít!
na tabák a alkohol ano pač to mladistvé naučí pít a kouřit... sexualní podtext mi nevadí pač je to normální vec
Radši tohle než reklamy na vložky a produkty zabraňující inkontinenci a problémům s prostatou.
některé jsou přes čáru
Jako společnost bysme se měli snažit spíše snížit spotřebu alkoholu a cigaret. Ale je pravda, že na cigarety už reklamy snad ani nejsou, což je dobře. A reklamy se sexuálním podtextem jsou občas zbytečně vulgární a myslím, že lidé pak ani nevnímají výrobe
je to nechutna propagacia veci na ktorych stat zaraba za cenu poskodzovania zdravia alebo medziludskych vztahov
ne protoze byvaji vtipne
neobtěžuje mě to
pro slepičí kvoč, prostě ne
mají na reklamu právo
Ne, nejsem puritán
Nevadí mně, protože je téměř nevnímám, stejně jako ostatní reklamy.
neviem
Kouřím, piju, sexuálně žiju..proto mě takové věci nemohou vadit či mě urážet.
ano
nevadí, vítám
Součást života
nevěnuji jim pozornost, nezajímají mne
Piju, kouřím a šu...
3874,51 %74,51 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Vnímáte reklamu v TV

4. Je pro vás reklama důležitá

6. Jak Vás ovlivňuje reklama při koupi produktu?

7. Na reklamě Vás nejčastěji zaujme?

9. Necháváte se ovlivňovat reklamou z teleshoppingu s Horstem Fuchsem

11. V reklamě na jakého mobilního operátora vystupuje Vojta Kotek coby trenér ve fitku, ke kterému si přijdou dva namakaní borci pro tablety? ,,Čau, máš tablety?“ ,,Jaký tablety?“ ,,Ta-ble-ty!“

12. Na jaké bonbóny je reklama, kde jamajský chlapík sedí v čapce na pláži a pilně dojí žirafu, která má hlavu v nebi o okusuje duhu? ,,Nadoj duhu – ochutnej duhu“.

13. Vadí Vám reklamy zaměřující se na alkohol, tabákové výrobky či reklamy se sexuálním podtextem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Vnímáte reklamu v TV

4. Je pro vás reklama důležitá

6. Jak Vás ovlivňuje reklama při koupi produktu?

7. Na reklamě Vás nejčastěji zaujme?

9. Necháváte se ovlivňovat reklamou z teleshoppingu s Horstem Fuchsem

11. V reklamě na jakého mobilního operátora vystupuje Vojta Kotek coby trenér ve fitku, ke kterému si přijdou dva namakaní borci pro tablety? ,,Čau, máš tablety?“ ,,Jaký tablety?“ ,,Ta-ble-ty!“

12. Na jaké bonbóny je reklama, kde jamajský chlapík sedí v čapce na pláži a pilně dojí žirafu, která má hlavu v nebi o okusuje duhu? ,,Nadoj duhu – ochutnej duhu“.

13. Vadí Vám reklamy zaměřující se na alkohol, tabákové výrobky či reklamy se sexuálním podtextem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bučková, R.Působení reklamy na cílové skupiny (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://pusobeni-reklamy-na-cilove-s.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.