Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Působení reklamy na maloobchodního zákazníka

Působení reklamy na maloobchodního zákazníka

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Kučerová
Šetření:18. 04. 2009 - 27. 04. 2009
Počet respondentů:38
Počet otázek (max/průměr):18 / 18
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:39,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem v současné době studentkou 3. ročníku Vysoké školy ekonomické v Praze. Děkuji Vám za spolupráci při vyplnění níže předloženého dotazníku, který mi poslouží při zpracování mé bakalářské práce na téma Vliv reklamy na retail. Dotazník je anonymní a jeho výsledky budou prezentovány komplexně za celou skupiny dotazovaných respondentů. Data, která budou získána jeho vyplněním, budou použita výhradně pro zpracování vědecké práce a nebudou použita pro jakékoli komerční či jiné účely.
Otázky jsou zaměřeny na reklamu českých retailingových (maloobchodních) řetězců. Jejich vyplňování věnujte, prosím, náležitou pozornost. Vždy zakroužkujte jednu odpověď, s kterou se ztotožňujete, popřípadě čitelně vepište jinou možnost, pokud tak otázka připouští.
Předem Vám děkuji za poskytnuté odpovědi.

Lenka Kučerová
 

Odpovědi respondentů

1. Pracujete Vy nebo někdo ve Vašem blízkém okolí v maloobchodě (retailu), popř. v marketingové agentuře (oblast reklamy)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3078,95 %78,95 %  
ano821,05 %21,05 %  

Graf

2. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2360,53 %60,53 %  
Muž1539,47 %39,47 %  

Graf

3. Do jaké skupiny patříte

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student2873,68 %73,68 %  
Zaměstnaný615,79 %15,79 %  
Nezaměstnaný410,53 %10,53 %  

Graf

4. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-253078,95 %78,95 %  
26-40718,42 %18,42 %  
41-5512,63 %2,63 %  

Graf

5. Jak vnímáte v dnešním maloobchodním světě reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše pozitivně – beru ji jako součást obchodování, v zásadě mi nevadí2463,16 %63,16 %  
Spíše negativně – reklamy je až příliš, vnímám ji jako nutné zlo615,79 %15,79 %  
Velmi negativně – zbytečné plýtvání peněz37,89 %7,89 %  
Vůbec mě nezajímá, přehlížím ji37,89 %7,89 %  
Velmi pozitivně – hraje důležitou roli, informuje nás, líbí se mi reklamní spoty25,26 %5,26 %  

Graf

6. Řekl/a byste, že se necháváte ovlivnit reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne1950 %50 %  
Spíše ano1334,21 %34,21 %  
Určitě ano37,89 %7,89 %  
Určitě ne37,89 %7,89 %  

Graf

7. Rozhodujete se na základě reklamy, zda si daný výrobek koupíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy si výrobek zakoupím1847,37 %47,37 %  
Většinou ne1744,74 %44,74 %  
Nikdy – výrobky z reklamy přehlížím25,26 %5,26 %  
Ano – skoro pokaždé si koupím produkt z reklamy12,63 %2,63 %  

Graf

8. Rozhodujete se na základě reklamy, do kterého řetězce půjdete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nikdy1539,47 %39,47 %  
Někdy – pokud mě reklama natolik osloví1436,84 %36,84 %  
Spíše ne 923,68 %23,68 %  

Graf

9. Myslíte si, že je reklama důležitá pro budování dobrého jména řetězce a získání povědomí u zákazníků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano1744,74 %44,74 %  
Spíše ano1334,21 %34,21 %  
Spíše ne718,42 %18,42 %  
Určitě ne12,63 %2,63 %  

Graf

10. Seřaďte následující média podle účinnosti, s jakou podle Vás na zákazníka působí (1 - nejúčinnější, 5 - nejméně účinná).

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama v televizi1.7631.549
Reklama v rozhlase3.6841.058
Reklama v tisku2.7371.247
Venkovní reklama (billboardy, světelné vitríny)2.9471.05
Reklamní letáky2.6581.646

Graf

11. Jaká reklama má na Vás osobně největší vliv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zrakem – např. vnímání barvy, pohybu2257,89 %57,89 %  
Aktivní činností – např. zkušební akce, předvádění zboží1231,58 %31,58 %  
Poslechem – např. vnímání hlasu, hudby25,26 %5,26 %  
Rozhovorem – např. formou dotazování, přesné poskytnutí informace25,26 %5,26 %  

Graf

12. Věnujete pozornost reklamním akcím uvnitř prodejny (různé slevy, 2 produkty za cenu 1, dárek k výrobku, výhodné poukázky aj.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2155,26 %55,26 %  
Spíše ne1026,32 %26,32 %  
Ano513,16 %13,16 %  
Ne25,26 %5,26 %  

Graf

13. Věnujete pozornost reklamním letákům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano – část letáků si přečtu a někdy jejich akcí využiji1436,84 %36,84 %  
Výjimečně1334,21 %34,21 %  
Ne - letáky okamžitě vyhazuji718,42 %18,42 %  
Ano – pravidelně je čtu a nakupuji podle letákových akcí410,53 %10,53 %  

Graf

14. 14. Dokážete si teď na nějakou reklamu maloobchodního řetězce vzpomenout?Vepište název/y maloobchodního řetězce a o jakou reklamu/y jde (na jaký produkt).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

.

...

...

akční letáky

Albert (nízké ceny - preskrkavaji cislice na tramvajich atd.) Penny ( Tezkej pokondr zpiva o nizkych cenach) Interspar (Sebrle)

Albert-cukr moučka, šunka

billa - baileys

bohužel nevím

DM-zde jsem člověkem-celý obchod, plus-malě ceny to je plus,

kaufland - levné kuře :-D

Lidl

Lidl - cela TV kampan je neskutecne stupidni.

Lidl - levné salámy, buřty, chleba...

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne :D

Nedokazu

nedokazu

nedokážu

Nedokážu

nevím

nevím

Nevybavuji si momentalne zadnou reklamu.

Nevzpomenu.

nevzpomínám si

nevzpomínám si

Nevzpomínám si

pennymarket

pepsi

reklama s Mravcom na obchodny retazec ktoreho nazov si nespomeniem

15. Stává se Vám, že si určitou reklamu vybavíte přímo v obchodě a na základě této asociace si výrobek koupíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyjímečně1950 %50 %  
Ne - nikdy se mi to nestalo1231,58 %31,58 %  
Někdy718,42 %18,42 %  

Graf

16. Vyberte, jaký je Váš nejoblíbenější řetězec?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tesco1334,21 %34,21 %  
Hypernova821,05 %21,05 %  
Globus513,16 %13,16 %  
Kaufland410,53 %10,53 %  
Makro410,53 %10,53 %  
Lidl37,89 %7,89 %  
Penny Market12,63 %2,63 %  

Graf

17. Myslíte si, že se Váš oblíbený řetězec hodně věnuje reklamní činnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tak akorát – všeho moc škodí1950 %50 %  
Ano – všude kolem sebe vidím reklamy1128,95 %28,95 %  
Spíše ne – reklamu někde vidím jen výjimečně718,42 %18,42 %  
Ne - na žádnou reklamu tohoto řetězce si nevzpomínám12,63 %2,63 %  

Graf

18. Jak často chodíte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-3x týdně1744,74 %44,74 %  
Párkrát do měsíce615,79 %15,79 %  
Více jak 4x týdně615,79 %15,79 %  
Jednou týdně513,16 %13,16 %  
Každý den37,89 %7,89 %  
Vyjímečně12,63 %2,63 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kučerová, L. Působení reklamy na maloobchodního zákazníka (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://pusobeni-reklamy-na-maloobchodniho-zakaznika.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.