Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Působení reklamy na maloobchodního zákazníka
Působení reklamy na maloobchodního zákazníka
→ Zúčastněte se průzkumu zájmu o novou službu, podpořte dobrou věc a soutěžte o čokolády Seed and Bean ←
(cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lenka Kučerová |
---|---|
Šetření: | 18. 04. 2009 - 27. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 38 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 18 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 39,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:19 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem v současné době studentkou 3. ročníku Vysoké školy ekonomické v Praze. Děkuji Vám za spolupráci při vyplnění níže předloženého dotazníku, který mi poslouží při zpracování mé bakalářské práce na téma Vliv reklamy na retail. Dotazník je anonymní a jeho výsledky budou prezentovány komplexně za celou skupiny dotazovaných respondentů. Data, která budou získána jeho vyplněním, budou použita výhradně pro zpracování vědecké práce a nebudou použita pro jakékoli komerční či jiné účely.
Otázky jsou zaměřeny na reklamu českých retailingových (maloobchodních) řetězců. Jejich vyplňování věnujte, prosím, náležitou pozornost. Vždy zakroužkujte jednu odpověď, s kterou se ztotožňujete, popřípadě čitelně vepište jinou možnost, pokud tak otázka připouští.
Předem Vám děkuji za poskytnuté odpovědi.
Lenka Kučerová
Odpovědi respondentů
1. Pracujete Vy nebo někdo ve Vašem blízkém okolí v maloobchodě (retailu), popř. v marketingové agentuře (oblast reklamy)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 30 | 78,95 % | 78,95 % |
ano | 8 | 21,05 % | 21,05 % |
2. Jakého jste pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 23 | 60,53 % | 60,53 % |
Muž | 15 | 39,47 % | 39,47 % |
3. Do jaké skupiny patříte
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 28 | 73,68 % | 73,68 % |
Zaměstnaný | 6 | 15,79 % | 15,79 % |
Nezaměstnaný | 4 | 10,53 % | 10,53 % |
4. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-25 | 30 | 78,95 % | 78,95 % |
26-40 | 7 | 18,42 % | 18,42 % |
41-55 | 1 | 2,63 % | 2,63 % |
5. Jak vnímáte v dnešním maloobchodním světě reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše pozitivně – beru ji jako součást obchodování, v zásadě mi nevadí | 24 | 63,16 % | 63,16 % |
Spíše negativně – reklamy je až příliš, vnímám ji jako nutné zlo | 6 | 15,79 % | 15,79 % |
Velmi negativně – zbytečné plýtvání peněz | 3 | 7,89 % | 7,89 % |
Vůbec mě nezajímá, přehlížím ji | 3 | 7,89 % | 7,89 % |
Velmi pozitivně – hraje důležitou roli, informuje nás, líbí se mi reklamní spoty | 2 | 5,26 % | 5,26 % |
6. Řekl/a byste, že se necháváte ovlivnit reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 19 | 50 % | 50 % |
Spíše ano | 13 | 34,21 % | 34,21 % |
Určitě ano | 3 | 7,89 % | 7,89 % |
Určitě ne | 3 | 7,89 % | 7,89 % |
7. Rozhodujete se na základě reklamy, zda si daný výrobek koupíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Někdy si výrobek zakoupím | 18 | 47,37 % | 47,37 % |
Většinou ne | 17 | 44,74 % | 44,74 % |
Nikdy – výrobky z reklamy přehlížím | 2 | 5,26 % | 5,26 % |
Ano – skoro pokaždé si koupím produkt z reklamy | 1 | 2,63 % | 2,63 % |
8. Rozhodujete se na základě reklamy, do kterého řetězce půjdete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nikdy | 15 | 39,47 % | 39,47 % |
Někdy – pokud mě reklama natolik osloví | 14 | 36,84 % | 36,84 % |
Spíše ne | 9 | 23,68 % | 23,68 % |
9. Myslíte si, že je reklama důležitá pro budování dobrého jména řetězce a získání povědomí u zákazníků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Určitě ano | 17 | 44,74 % | 44,74 % |
Spíše ano | 13 | 34,21 % | 34,21 % |
Spíše ne | 7 | 18,42 % | 18,42 % |
Určitě ne | 1 | 2,63 % | 2,63 % |
10. Seřaďte následující média podle účinnosti, s jakou podle Vás na zákazníka působí (1 - nejúčinnější, 5 - nejméně účinná).
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Reklama v televizi | 1.763 | 1.549 |
Reklama v rozhlase | 3.684 | 1.058 |
Reklama v tisku | 2.737 | 1.247 |
Venkovní reklama (billboardy, světelné vitríny) | 2.947 | 1.05 |
Reklamní letáky | 2.658 | 1.646 |
11. Jaká reklama má na Vás osobně největší vliv?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zrakem – např. vnímání barvy, pohybu | 22 | 57,89 % | 57,89 % |
Aktivní činností – např. zkušební akce, předvádění zboží | 12 | 31,58 % | 31,58 % |
Poslechem – např. vnímání hlasu, hudby | 2 | 5,26 % | 5,26 % |
Rozhovorem – např. formou dotazování, přesné poskytnutí informace | 2 | 5,26 % | 5,26 % |
12. Věnujete pozornost reklamním akcím uvnitř prodejny (různé slevy, 2 produkty za cenu 1, dárek k výrobku, výhodné poukázky aj.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 21 | 55,26 % | 55,26 % |
Spíše ne | 10 | 26,32 % | 26,32 % |
Ano | 5 | 13,16 % | 13,16 % |
Ne | 2 | 5,26 % | 5,26 % |
13. Věnujete pozornost reklamním letákům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano – část letáků si přečtu a někdy jejich akcí využiji | 14 | 36,84 % | 36,84 % |
Výjimečně | 13 | 34,21 % | 34,21 % |
Ne - letáky okamžitě vyhazuji | 7 | 18,42 % | 18,42 % |
Ano – pravidelně je čtu a nakupuji podle letákových akcí | 4 | 10,53 % | 10,53 % |
14. 14. Dokážete si teď na nějakou reklamu maloobchodního řetězce vzpomenout?Vepište název/y maloobchodního řetězce a o jakou reklamu/y jde (na jaký produkt).
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
.
...
...
akční letáky
Albert (nízké ceny - preskrkavaji cislice na tramvajich atd.) Penny ( Tezkej pokondr zpiva o nizkych cenach) Interspar (Sebrle)
Albert-cukr moučka, šunka
billa - baileys
bohužel nevím
DM-zde jsem člověkem-celý obchod, plus-malě ceny to je plus,
kaufland - levné kuře :-D
Lidl
Lidl - cela TV kampan je neskutecne stupidni.
Lidl - levné salámy, buřty, chleba...
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne :D
Nedokazu
nedokazu
nedokážu
Nedokážu
nevím
nevím
Nevybavuji si momentalne zadnou reklamu.
Nevzpomenu.
nevzpomínám si
nevzpomínám si
Nevzpomínám si
pennymarket
pepsi
reklama s Mravcom na obchodny retazec ktoreho nazov si nespomeniem
15. Stává se Vám, že si určitou reklamu vybavíte přímo v obchodě a na základě této asociace si výrobek koupíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vyjímečně | 19 | 50 % | 50 % |
Ne - nikdy se mi to nestalo | 12 | 31,58 % | 31,58 % |
Někdy | 7 | 18,42 % | 18,42 % |
16. Vyberte, jaký je Váš nejoblíbenější řetězec?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tesco | 13 | 34,21 % | 34,21 % |
Hypernova | 8 | 21,05 % | 21,05 % |
Globus | 5 | 13,16 % | 13,16 % |
Kaufland | 4 | 10,53 % | 10,53 % |
Makro | 4 | 10,53 % | 10,53 % |
Lidl | 3 | 7,89 % | 7,89 % |
Penny Market | 1 | 2,63 % | 2,63 % |
17. Myslíte si, že se Váš oblíbený řetězec hodně věnuje reklamní činnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tak akorát – všeho moc škodí | 19 | 50 % | 50 % |
Ano – všude kolem sebe vidím reklamy | 11 | 28,95 % | 28,95 % |
Spíše ne – reklamu někde vidím jen výjimečně | 7 | 18,42 % | 18,42 % |
Ne - na žádnou reklamu tohoto řetězce si nevzpomínám | 1 | 2,63 % | 2,63 % |
18. Jak často chodíte nakupovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2-3x týdně | 17 | 44,74 % | 44,74 % |
Párkrát do měsíce | 6 | 15,79 % | 15,79 % |
Více jak 4x týdně | 6 | 15,79 % | 15,79 % |
Jednou týdně | 5 | 13,16 % | 13,16 % |
Každý den | 3 | 7,89 % | 7,89 % |
Vyjímečně | 1 | 2,63 % | 2,63 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.