Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Působení volebních kampaní na mladé voliče

Působení volebních kampaní na mladé voliče

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucia Valachová
Šetření:22. 03. 2011 - 29. 03. 2011
Počet respondentů:233
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.53
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj :)

Chtěla bych vás moc poprosit o vyplnění krátkého dotazníku, který zabere jen chvilku vašeho času. Dotazník slouží k získávání informací o mladých voličích jako průzkum k mé bakalářské práci. Každý váš vyplněný dotazník mi moc pomůže. 

Děkuji předem

Odpovědi respondentů

1. Zajímáte se o politické dění v České republice?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18579,4 %79,4 %  
ne4820,6 %20,6 %  

Graf

2. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2006?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, neúčastnil jsem se14863,52 %63,52 %  
ano, jako prvovolič5824,89 %24,89 %  
ano, nebyly to moje první volby do PS2711,59 %11,59 %  

Graf

3. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2010?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, nebyly to moje první volby do PS9842,06 %42,06 %  
ano, jako prvovolič9239,48 %39,48 %  
ne, neúčastnil jsem se4318,45 %18,45 %  

Graf

4. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2006?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevolil jsem14461,8 %61,8 %  
ODS4418,88 %18,88 %  
ČSSD198,15 %8,15 %  
SZ135,58 %5,58 %  
jinou83,43 %3,43 %  
KDU-ČSL41,72 %1,72 %  
KSČM10,43 %0,43 %  

Graf

5. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2010

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TOP096126,18 %26,18 %  
ODS5322,75 %22,75 %  
jinou4720,17 %20,17 %  
nevolil jsem4017,17 %17,17 %  
VV177,3 %7,3 %  
ČSSD125,15 %5,15 %  
KSČM31,29 %1,29 %  

Graf

6. Co Vás nejvíce ovlivnilo v rozhodování, pro kterou stranu budete hlasovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
program strany12955,36 %55,36 %  
lídr strany3414,59 %14,59 %  
názor okolí208,58 %8,58 %  
volební kampaň strany104,29 %4,29 %  
nic93,86 %3,86 %  
nevolil jsem20,86 %0,86 %  
nevolila jsem20,86 %0,86 %  
vlastní politická orientace10,43 %0,43 %  
nemoznost volit kohokoliv jineho :)10,43 %0,43 %  
Protestní volič10,43 %0,43 %  
sympatie k ideologii strany10,43 %0,43 %  
nesociální smýšlení10,43 %0,43 %  
Znechucení politickou scénou, korupcí10,43 %0,43 %  
volební program jiných stran10,43 %0,43 %  
Nechodím k volbám, jelikož nemám čas.10,43 %0,43 %  
můj názor10,43 %0,43 %  
školné10,43 %0,43 %  
mám svůj názor10,43 %0,43 %  
ostatní se mi nelíbily10,43 %0,43 %  
výsledky dosavadní práce10,43 %0,43 %  
bohužel jsem nevolila10,43 %0,43 %  
jsem pravicově orientován a vychováván10,43 %0,43 %  
jsem pravicove zamerena10,43 %0,43 %  
převládající názor rodiny na politické strany. 10,43 %0,43 %  
nesympatizuji s žádnou ze současných velkých stran10,43 %0,43 %  
nové tváře na pol. scéně plus program10,43 %0,43 %  
má rodina takto hlasuje již dlouhá desetiletí10,43 %0,43 %  
BLBOST10,43 %0,43 %  
Ideové vymezení strany10,43 %0,43 %  
nelze volit mezi zlem, zlem a zlem - proto nevolím10,43 %0,43 %  
rodinny clen v parlamentu10,43 %0,43 %  
odporná a populistická kampaň levice10,43 %0,43 %  
působení TOP0910,43 %0,43 %  
nová strana, víra ve změnu10,43 %0,43 %  

Graf

7. Kde jste se dozvěděl nejvíce informací o volbách do PS v roce 2006?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize, rádio12955,36 %55,36 %  
internet6728,76 %28,76 %  
billboardy3314,16 %14,16 %  
mítinky jednotlivých stran41,72 %1,72 %  

Graf

8. Kde jste se dozvěděl nejvíce informací o volbách do PS v roce 2010?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet12955,36 %55,36 %  
televize, rádio7632,62 %32,62 %  
billboardy219,01 %9,01 %  
mítinky jednotlivých stran73 %3 %  

Graf

9. Lišily se podle Vás v něčem volby do PS v roce 2006 a 2010?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2217,74 %9,44 %  
nevím86,45 %3,43 %  
ANO64,84 %2,58 %  
ani ne32,42 %1,29 %  
v mnozstvi viralnich kampani10,81 %0,43 %  
naléhavostí spojenou s volbami 201010,81 %0,43 %  
Masivnější předvolební kampaň a mnoho nových stran10,81 %0,43 %  
Naštvanost lidí dostala VV a top09 do parlamentu.10,81 %0,43 %  
v 2010 byly více agresivní strany k sobě navzájem10,81 %0,43 %  
ve stylu oslovování voličů a v agresivitě...10,81 %0,43 %  
ostatní odpovědi víc korupce v roce 2010
jiné strany, nejasný termín voleb 2010, strategie,
me, v obou nám "modré béčko" ukradlo vítězství
urovni predvolebni kampane
větší důraz na negativní kampan,
Větší množství stran, které měli šanci dostat se
Větší rolí politického marketingu,
semknutí proti 1 vs. proti vsem, čtyři zezadu
Netuším, v r. 2006 jsem nevolila.
ano- příchod nových stran, které převzaly hlasy
v roce 2006 jsem nevolil, tudíž to nemohu posoudit
masovější kampaň, více informací pro voliče
Nevím, nezajímal jsem se o to.
netuším
Ne, pořád stejní podvodníci.
nemohu objektivně odpovědět v r. 06 jsem nevolila.
Nelisily
2010 - prosadily se do PS také 2 nové pol. strany
ano, politickou situací
Ano, agresivitou kampaní jednotlivých stran
rokem, kandidáty a mnoho dalších věcí
nové strany
vliv ekonomické krize
předvolební kampaň, společensko-politická situace
Nevím...
ano,větší možnost výběru pravicových stran 2010
nové strany kandidovali
v nabídce politických stran
nevím, jako prvovolič nemohu posoudit
rozladěnost obyvatelstva, odklon od tradičních str
voleb 2006 jsem se neúčastnil, neboť mi nebylo 18
neviem
V roce 06 byla kampaň bipolarní (ČSSD a ODS)
2010 byla vyhrocená kontrontační
ANO.
2006: kampan byla tvrdsi
Ne,,samy kecy a skutek utekl!!!!!
složitější rozhodování kvůli TOP09 v roce 2010
ano- větší výběr, zajímavější boj
2010 agresivnější kampaŇ, ale jinak příliš ne
Vždy jen slibujou
nepamatuji se
negativní obě kampaně, 2010 byl větší výběr
ne, nemela jsem ten pocit
Ano-2010 plně etablovaný Facebook-cílení na mladé
Ano, byly nove strany
vyšší míra agrese z billboardů a jejich množství
ano - profesionalitou marketingových strategií
byly nové strany
v kandidujících stranách:-), 2006 - nevolil jsem
ani ne.je to stejna pakas
Ne, jsou to pořád stejné s....
Nárůst negativní kampaně v roce 2010.
větší touha lidí po změně v r.2010,rivalita stran
Na pravici se v roce 2010 objevila TOP 09
více propracovaný marketing - internet (faceb a TV
větší vulgaritou poslanců
V tom, že jsem v roce 2010 volil :O)
v r.2006 sem nebyla plnoleta:)
V roce 2010 bylo použito více negativní reklamy.
ano,ale ne az tak moc
V ničem podstatném
ne, stále kandidují stejně nedůvěryhodné osoby
vzhledem k tomu, že to moc nesleduji tak neívm
vyšší míra zapojení negativní kampaně
Neporovnávám
Myslím si že ani ne.
nevím, 2006 mi bylo 16 a o volby jsem se nezajímal
Moc se nelišily
změnily se jen tváře na bilboardech
ano, konečně jsem hlasoval PRO něco, ne jen PROTI
2010 - méně reklam a kampaní
formou a zaměřením kampaně
nastvanim lidi
nevím, v roce 2006 jsem se o ně nezajímal
byly o 4 roky později
změna nabídky politických stran
kandidátkami
Nevolila jsem v roce 2006 až v roce 2010
7963,71 %33,91 % 

Graf

10. Která strana ve volbách do PS v roce 2010 měla podle Vás nejviditelnější volební kampaň?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ČSSD13055,79 %55,79 %  
ODS4218,03 %18,03 %  
TOP093314,16 %14,16 %  
VV2812,02 %12,02 %  

Graf

11. Která strana měla naopak v těchto volbách nejpůsobivější volební kampaň?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TOP0911248,07 %48,07 %  
VV5523,61 %23,61 %  
ČSSD3314,16 %14,16 %  
ODS3314,16 %14,16 %  

Graf

12. Přiměly Vás různé iniciativy pořádané nepolitickými aktéry přijít k volbám do PS 2010 a dát hlas? ( Přemluv bábu, Vyměňtepolitiky.cz, atd..)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17474,68 %74,68 %  
ano3414,59 %14,59 %  
nevím2510,73 %10,73 %  

Graf

13. Která z těchto nepolitických iniciativ Vás nejvíce zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádná10344,21 %44,21 %  
Vyměňtepolitiky.cz5523,61 %23,61 %  
Přemluv bábu5021,46 %21,46 %  
soutěž o pivo Bernard za účast ve volbách166,87 %6,87 %  
Defenestrace 201093,86 %3,86 %  

Graf

14. Která z českých stran je podle Vás nejvíce zaměřena na věkovou kategorii mladých voličů do 30 let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TOP0912151,93 %51,93 %  
VV6025,75 %25,75 %  
ODS4117,6 %17,6 %  
ČSSD114,72 %4,72 %  

Graf

15. Patříte do skupiny:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nerozhodnutých voličů16169,1 %69,1 %  
věrných voličů jedné straně7230,9 %30,9 %  

Graf

16. Jak moc ovlivňují Vaše rozhodování volební kampaně pořádané stranami před volbami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše neovlivňují12854,94 %54,94 %  
Vůbec neovlivňují5724,46 %24,46 %  
Spíše ovlivňují4519,31 %19,31 %  
Velmi ovlivňují31,29 %1,29 %  

Graf

17. Souhlasíte s aplikováním marketingových strategií do předvolebního boje o hlasy voličů?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10946,78 %46,78 %  
ano7733,05 %33,05 %  
nevím4720,17 %20,17 %  

Graf

18. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž12754,51 %54,51 %  
žena10645,49 %45,49 %  

Graf

19. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou17976,82 %76,82 %  
vysokoškolské3715,88 %15,88 %  
základní73 %3 %  
středoškolské bez maturity62,58 %2,58 %  
vyšší odborné41,72 %1,72 %  

Graf

20. Co děláte v této době?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem student16671,24 %71,24 %  
pracuji6728,76 %28,76 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2006?

  • odpověď ne, neúčastnil jsem se:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, jako prvovolič na otázku 3. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2010?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevolil jsem na otázku 4. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2006?

3. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2010?

  • odpověď ano, nebyly to moje první volby do PS:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, jako prvovolič na otázku 2. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2006?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, nebyly to moje první volby do PS na otázku 2. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2006?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ODS na otázku 4. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2006?
  • odpověď ne, neúčastnil jsem se:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevolil jsem na otázku 5. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2010

4. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2006?

  • odpověď nevolil jsem:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, jako prvovolič na otázku 3. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2010?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, neúčastnil jsem se na otázku 2. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2006?

5. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2010

  • odpověď nevolil jsem:
    • 5.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, neúčastnil jsem se na otázku 3. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2010?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zajímáte se o politické dění v České republice?

2. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2006?

3. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2010?

4. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2006?

5. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2010

6. Co Vás nejvíce ovlivnilo v rozhodování, pro kterou stranu budete hlasovat?

7. Kde jste se dozvěděl nejvíce informací o volbách do PS v roce 2006?

8. Kde jste se dozvěděl nejvíce informací o volbách do PS v roce 2010?

9. Lišily se podle Vás v něčem volby do PS v roce 2006 a 2010?

10. Která strana ve volbách do PS v roce 2010 měla podle Vás nejviditelnější volební kampaň?

11. Která strana měla naopak v těchto volbách nejpůsobivější volební kampaň?

12. Přiměly Vás různé iniciativy pořádané nepolitickými aktéry přijít k volbám do PS 2010 a dát hlas? ( Přemluv bábu, Vyměňtepolitiky.cz, atd..)

13. Která z těchto nepolitických iniciativ Vás nejvíce zaujala?

14. Která z českých stran je podle Vás nejvíce zaměřena na věkovou kategorii mladých voličů do 30 let?

15. Patříte do skupiny:

16. Jak moc ovlivňují Vaše rozhodování volební kampaně pořádané stranami před volbami?

17. Souhlasíte s aplikováním marketingových strategií do předvolebního boje o hlasy voličů?

18. Pohlaví

19. Dosažené vzdělání

20. Co děláte v této době?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zajímáte se o politické dění v České republice?

2. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2006?

3. Účastnil jste se hlasování ve volbách do Poslanecké sněmovny České republiky v roce 2010?

4. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2006?

5. Jakou stranu jste volil ve volbách do PS v roce 2010

6. Co Vás nejvíce ovlivnilo v rozhodování, pro kterou stranu budete hlasovat?

7. Kde jste se dozvěděl nejvíce informací o volbách do PS v roce 2006?

8. Kde jste se dozvěděl nejvíce informací o volbách do PS v roce 2010?

9. Lišily se podle Vás v něčem volby do PS v roce 2006 a 2010?

10. Která strana ve volbách do PS v roce 2010 měla podle Vás nejviditelnější volební kampaň?

11. Která strana měla naopak v těchto volbách nejpůsobivější volební kampaň?

12. Přiměly Vás různé iniciativy pořádané nepolitickými aktéry přijít k volbám do PS 2010 a dát hlas? ( Přemluv bábu, Vyměňtepolitiky.cz, atd..)

13. Která z těchto nepolitických iniciativ Vás nejvíce zaujala?

14. Která z českých stran je podle Vás nejvíce zaměřena na věkovou kategorii mladých voličů do 30 let?

15. Patříte do skupiny:

16. Jak moc ovlivňují Vaše rozhodování volební kampaně pořádané stranami před volbami?

17. Souhlasíte s aplikováním marketingových strategií do předvolebního boje o hlasy voličů?

18. Pohlaví

19. Dosažené vzdělání

20. Co děláte v této době?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Valachová, L.Působení volebních kampaní na mladé voliče (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://pusobeni-volebnich-kampani-n.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.