Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Působnost reklamy v médiích

Působnost reklamy v médiích

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Kratochvílová
Šetření:28. 01. 2011 - 05. 02. 2011
Počet respondentů:109
Počet otázek (max/průměr):25 / 25
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

prosím o vyplnění krátkého anonymního dotazníku na téma působnost reklamy v médiích, sloužícího jako podklad pro statistickou seminární práci a následné zpracování mé diplomové práce.

Děkuji

MK

Odpovědi respondentů

1. Cítíte se jako aktivní účastník světa médií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5651,38 %51,38 %  
ne4036,7 %36,7 %  
nevím1311,93 %11,93 %  

Graf

2. Jakým způsobem získáváte v běžném týdnu nejčastěji informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet10091,74 %91,74 %  
televize5550,46 %50,46 %  
tisk2926,61 %26,61 %  
rozhlas1917,43 %17,43 %  
ústně10,92 %0,92 %  
od spolubydlicich10,92 %0,92 %  
Od lídí kolem10,92 %0,92 %  

Graf

3. Jak moc ovlivňují média Váš život (denní způsob života)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
částečně5651,38 %51,38 %  
málo2522,94 %22,94 %  
hodně2422,02 %22,02 %  
nevím43,67 %3,67 %  

Graf

4. Kolik času věnujete denně médiím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hodinu až dvě4137,61 %37,61 %  
méně než hodinu3027,52 %27,52 %  
dvě až tři hodiny1715,6 %15,6 %  
více než čtyři hodiny1311,93 %11,93 %  
tři až čtyři hodiny87,34 %7,34 %  

Graf

5. Obtěžují Vás reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano 5348,62 %48,62 %  
občas5247,71 %47,71 %  
ne43,67 %3,67 %  

Graf

6. Kde se s reklamou setkáváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v televizi8376,15 %76,15 %  
na internetu5045,87 %45,87 %  
na ulicích3834,86 %34,86 %  
v rádiu2623,85 %23,85 %  
v tisku2220,18 %20,18 %  
vsude10,92 %0,92 %  
v poštovní schránce10,92 %0,92 %  
v emailové schránce10,92 %0,92 %  
MHD10,92 %0,92 %  
ve škole. Studuji marketingové komunikace10,92 %0,92 %  
vsude kde to nemohu automaticky filtrovat10,92 %0,92 %  
na každém kroku10,92 %0,92 %  

Graf

7. Pamatujete si reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas7064,22 %64,22 %  
ano2825,69 %25,69 %  
ne1110,09 %10,09 %  

Graf

8. Cítíte se být ovlivněn/a reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas5045,87 %45,87 %  
ne4036,7 %36,7 %  
ano1513,76 %13,76 %  
nevím43,67 %3,67 %  

Graf

9. Máte reklamy rád/a?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7467,89 %67,89 %  
nevím2018,35 %18,35 %  
ano1513,76 %13,76 %  

Graf

10. Podle čeho posuzujete kvalitu výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prestiž značky5954,13 %54,13 %  
znalost technologie5550,46 %50,46 %  
cena4238,53 %38,53 %  
design (obal, vzhled výrobku, či prezentace služby)3733,94 %33,94 %  
mediální propagace43,67 %3,67 %  
reference známých10,92 %0,92 %  
zkušenosti svoje i jiných (např. z recenzí)10,92 %0,92 %  
podle funkčnosti10,92 %0,92 %  
podle zkušeností, referencí10,92 %0,92 %  
složení výrobku10,92 %0,92 %  
kladné ohlasy uživatelů10,92 %0,92 %  
vlastni pruzkum trhu(prohlidka konkurecnich nabid)10,92 %0,92 %  
vlastní zkušenost, složení, značka, 10,92 %0,92 %  
dle užitku - jak jinak?10,92 %0,92 %  
kvalita (jine nez prestiz),10,92 %0,92 %  
doporuceni znamych (se skusenosti).10,92 %0,92 %  
jedině vlastní zkušenost10,92 %0,92 %  
znalost složení10,92 %0,92 %  
doporučení známých, kteří výrobek znají10,92 %0,92 %  
funkčnosti10,92 %0,92 %  

Graf

11. Všímáte si reklamy v tisku (noviny, časopisy apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy3834,86 %34,86 %  
spíše ne3330,28 %30,28 %  
spíše ano1816,51 %16,51 %  
vůbec ne1211,01 %11,01 %  
ano87,34 %7,34 %  

Graf

12. Všímáte si outdoorové reklamy (plakáty, billboardy apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy4541,28 %41,28 %  
spíše ne3229,36 %29,36 %  
spíše ano1917,43 %17,43 %  
ano109,17 %9,17 %  
vůbec ne32,75 %2,75 %  

Graf

13. Zajímá Vás reklama na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne4440,37 %40,37 %  
vůbec ne3330,28 %30,28 %  
někdy2422,02 %22,02 %  
spíše ano54,59 %4,59 %  
ano32,75 %2,75 %  

Graf

14. Sledujete reklamu v TV?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sleduji ji občas mezi programy6660,55 %60,55 %  
nesleduji ji3532,11 %32,11 %  
sleduji ji vždy mezi programy 76,42 %6,42 %  
vyhledávám TV reklamy10,92 %0,92 %  

Graf

15. Používáte sociální sítě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8477,06 %77,06 %  
ne2018,35 %18,35 %  
nevím54,59 %4,59 %  

Graf

16. Který druh reklamy Vás nejčastěji podnítí k nákupu nového výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama v TV3935,78 %35,78 %  
reklama v místě prodeje2623,85 %23,85 %  
reklama na internetu2018,35 %18,35 %  
reklama v tisku1211,01 %11,01 %  
outdoorová reklama65,5 %5,5 %  
žádna reklama32,75 %2,75 %  
žádná32,75 %2,75 %  
reklama v rádiu32,75 %2,75 %  
žádný21,83 %1,83 %  
NEŘÍDÍM SE REKLAMOU10,92 %0,92 %  
Necítím se k nákupu podněcován reklamou10,92 %0,92 %  
letáky10,92 %0,92 %  
víceméně žádný10,92 %0,92 %  
kladné ohlasy uživatelů10,92 %0,92 %  
neoslovují mě10,92 %0,92 %  
kupuji kdyz chci, ne kdyz to nekde vidim10,92 %0,92 %  
Spíše to jsou recenze hodnocené vlastními uživate10,92 %0,92 %  
li, jako funkčnost, spolehlivost,záruční a pozáruč10,92 %0,92 %  
pozáruční servis...10,92 %0,92 %  
dle rad a zkušeností jiných10,92 %0,92 %  
zadny,vzdy se rozhoduji dle sebe10,92 %0,92 %  
záleží na očekávaném užitku z výrobku10,92 %0,92 %  
doporučení známého10,92 %0,92 %  
zadna reklama me nepodniti10,92 %0,92 %  
nenakupuji podle reklam, jedine kdyz nevim ze neco10,92 %0,92 %  
existuje a pak si to vsimnu v reklame10,92 %0,92 %  
leták10,92 %0,92 %  
nic10,92 %0,92 %  
kupuji pouze to co chci10,92 %0,92 %  
nepodněcuje,zcela vyjímečně - internet10,92 %0,92 %  
žádná - kupuju, když je to nutné10,92 %0,92 %  
ani jedno10,92 %0,92 %  
zadny10,92 %0,92 %  

Graf

17. Co Vás nejčastěji osloví na reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pointa či vtip8577,98 %77,98 %  
hudba, melodie, znělka3935,78 %35,78 %  
slogan2018,35 %18,35 %  
osoby98,26 %8,26 %  
výrobek10,92 %0,92 %  
předmět reklamy - pokud nabízí něco co zrovna chci10,92 %0,92 %  
koupit. Také cena (třeba v letácích)10,92 %0,92 %  
přesné uvedení vlastností výrobku10,92 %0,92 %  
celkové provedení, podání reklamy10,92 %0,92 %  
nevím, asi pravdivost, kterou však předem nevim10,92 %0,92 %  
nabizeny prostredek10,92 %0,92 %  
reklama celkově ladí10,92 %0,92 %  
zajímavost výrobku10,92 %0,92 %  
vubec nic10,92 %0,92 %  

Graf

18. Považujete výrobky či služby zmiňované v reklamách vždy za kvalitní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jak kdy5550,46 %50,46 %  
spíše ne2321,1 %21,1 %  
vůbec ne2018,35 %18,35 %  
spíše ano65,5 %5,5 %  
nevím54,59 %4,59 %  

Graf

19. Zaujměte postoj k výroku: ,,Preferuji výrobky, které znám z reklam!

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4339,45 %39,45 %  
nesouhlasím4036,7 %36,7 %  
spíše souhlasím1614,68 %14,68 %  
nevím98,26 %8,26 %  
souhlasím10,92 %0,92 %  

Graf

20. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7568,81 %68,81 %  
muž3431,19 %31,19 %  

Graf

21. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou4844,04 %44,04 %  
vysokoškolské4541,28 %41,28 %  
středoškolské bez maturity54,59 %4,59 %  
vyšší odborné54,59 %4,59 %  
vyučení32,75 %2,75 %  
základní32,75 %2,75 %  

Graf

22. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let6963,3 %63,3 %  
31 - 40 let1513,76 %13,76 %  
do 20 let109,17 %9,17 %  
51 - 60 let98,26 %8,26 %  
61 a více32,75 %2,75 %  
41 - 50 let32,75 %2,75 %  

Graf

23. Do které kategorie se řadíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec4743,12 %43,12 %  
student3633,03 %33,03 %  
OSVČ1110,09 %10,09 %  
nic43,67 %3,67 %  
nezaměstnaný32,75 %2,75 %  
jsem na MD10,92 %0,92 %  
na mateřské10,92 %0,92 %  
na mateřské "dovolené"10,92 %0,92 %  
pracující student10,92 %0,92 %  
zaměstnanec+student10,92 %0,92 %  
ma teřská10,92 %0,92 %  
student i zamestnanec10,92 %0,92 %  
MD10,92 %0,92 %  

Graf

24. Podílíte se při své práci či brigádě jakýmkoliv způsobem na tvorbě reklamy?.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7770,64 %70,64 %  
ano3229,36 %29,36 %  

Graf

25. Kolik obyvatel má obec, ve které máte trvalé bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 500 000 obyvatel5853,21 %53,21 %  
do 50 000 obyvatel1715,6 %15,6 %  
do 500 000 obyvatel1412,84 %12,84 %  
do 5000 obyvatel1412,84 %12,84 %  
do 500 obyvatel65,5 %5,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Obtěžují Vás reklamy?

  • odpověď občas:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 9. Máte reklamy rád/a?

8. Cítíte se být ovlivněn/a reklamou?

  • odpověď ne:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Pamatujete si reklamy?

23. Do které kategorie se řadíte?

  • odpověď student:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 20 let na otázku 22. Věková kategorie

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Cítíte se jako aktivní účastník světa médií?

2. Jakým způsobem získáváte v běžném týdnu nejčastěji informace?

3. Jak moc ovlivňují média Váš život (denní způsob života)?

4. Kolik času věnujete denně médiím?

5. Obtěžují Vás reklamy?

6. Kde se s reklamou setkáváte nejčastěji?

7. Pamatujete si reklamy?

8. Cítíte se být ovlivněn/a reklamou?

9. Máte reklamy rád/a?

10. Podle čeho posuzujete kvalitu výrobku?

11. Všímáte si reklamy v tisku (noviny, časopisy apod.)?

12. Všímáte si outdoorové reklamy (plakáty, billboardy apod.)?

13. Zajímá Vás reklama na internetu?

14. Sledujete reklamu v TV?

15. Používáte sociální sítě?

16. Který druh reklamy Vás nejčastěji podnítí k nákupu nového výrobku?

17. Co Vás nejčastěji osloví na reklamě?

18. Považujete výrobky či služby zmiňované v reklamách vždy za kvalitní?

19. Zaujměte postoj k výroku: ,,Preferuji výrobky, které znám z reklam!

20. Pohlaví

21. Dosažené vzdělání

22. Věková kategorie

23. Do které kategorie se řadíte?

24. Podílíte se při své práci či brigádě jakýmkoliv způsobem na tvorbě reklamy?.

25. Kolik obyvatel má obec, ve které máte trvalé bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Cítíte se jako aktivní účastník světa médií?

2. Jakým způsobem získáváte v běžném týdnu nejčastěji informace?

3. Jak moc ovlivňují média Váš život (denní způsob života)?

4. Kolik času věnujete denně médiím?

5. Obtěžují Vás reklamy?

6. Kde se s reklamou setkáváte nejčastěji?

7. Pamatujete si reklamy?

8. Cítíte se být ovlivněn/a reklamou?

9. Máte reklamy rád/a?

10. Podle čeho posuzujete kvalitu výrobku?

11. Všímáte si reklamy v tisku (noviny, časopisy apod.)?

12. Všímáte si outdoorové reklamy (plakáty, billboardy apod.)?

13. Zajímá Vás reklama na internetu?

14. Sledujete reklamu v TV?

15. Používáte sociální sítě?

16. Který druh reklamy Vás nejčastěji podnítí k nákupu nového výrobku?

17. Co Vás nejčastěji osloví na reklamě?

18. Považujete výrobky či služby zmiňované v reklamách vždy za kvalitní?

19. Zaujměte postoj k výroku: ,,Preferuji výrobky, které znám z reklam!

20. Pohlaví

21. Dosažené vzdělání

22. Věková kategorie

23. Do které kategorie se řadíte?

24. Podílíte se při své práci či brigádě jakýmkoliv způsobem na tvorbě reklamy?.

25. Kolik obyvatel má obec, ve které máte trvalé bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kratochvílová, M.Působnost reklamy v médiích (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://pusobnos-teklamy-v-mediich.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.