Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentka Vysoké školy obchodní v Praze a chtěla bych vás poprosit o vyplnění krátkého dotazníků, jež poslouží pro výzkum mé diplomové práce. Dotazník se orientuje na Rakousko a jeho vybrané oblasti, co by destinaci turismu a je zcela anonymní.
Děkuji za čas věnovaný mému dotazníku
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
167
76,26 %
76,26 %
muž
52
23,74 %
23,74 %
2. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 25 let
172
78,54 %
78,54 %
26 - 35 let
31
14,16 %
14,16 %
36 - 45 let
8
3,65 %
3,65 %
46 - 55 let
7
3,2 %
3,2 %
více než 56 let
1
0,46 %
0,46 %
3. Vaše znalost oboru turismu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
turismus vnímám pouze z hlediska dovolené a cestování
89
40,64 %
40,64 %
studuji tento obor
70
31,96 %
31,96 %
studoval/a jsem tento obor, ale nepracuji v něm
25
11,42 %
11,42 %
pracuji v oboru
19
8,68 %
8,68 %
zajímám se o turismus
16
7,31 %
7,31 %
4. Jaký máte vztah k Rakousku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Navštívil/a jsem ho
140
63,93 %
63,93 %
Jezdím tam pravidelně
42
19,18 %
19,18 %
Znám jej, ale nenavštívil/a jsem ho
26
11,87 %
11,87 %
Slyšela jsem o něm jen základní informace (kde se nachází, znáte některé spolkové země, víte jaký je úřední jazyk, jaká je měna apod.)
11
5,02 %
5,02 %
5. V případě, že Rakousko navštěvujete pravidelně, tak za jakým účelem?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Dovolená (například i víkendové pobyty - lyže, wellness)
79
69,3 %
36,07 %
Kultura
11
9,65 %
5,02 %
Nákupy
10
8,77 %
4,57 %
Služební cesta
10
8,77 %
4,57 %
Kultura
4
3,51 %
1,83 %
6. Setkal/a jste se někdy s propagačním materiálem o Rakousku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
157
71,69 %
71,69 %
ne
62
28,31 %
28,31 %
7. V případě, že jste se setkal/a někdy s propagačním materiálem o Rakousku, jak byste jej ohodnotil/a?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
velmi povedený
84
54,55 %
38,36 %
průměrný
69
44,81 %
31,51 %
neuspokojivý
1
0,65 %
0,46 %
8. Je pro Vás Rakousko atraktivní turistická destinace a navštívil/a byste ho?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
195
89,04 %
89,04 %
ne
24
10,96 %
10,96 %
9. Myslíte si, že je Rakousko finančně dostupná turistická destinace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
163
74,43 %
74,43 %
Rozhodně ano
33
15,07 %
15,07 %
Spíše ne
21
9,59 %
9,59 %
Rozhodně ne
2
0,91 %
0,91 %
10. Za jakým účelem, dle Vašeho názoru, navštěvují nejčastěji turisté Rakousko?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lyžování
165
75,34 %
75,34 %
Památky a kulturní akce
31
14,16 %
14,16 %
Za přírodou
19
8,68 %
8,68 %
Wellness
2
0,91 %
0,91 %
Pracovní pobyty
1
0,46 %
0,46 %
Vzdělávací pobyty
1
0,46 %
0,46 %
11. Za jakým účelem byste Rakousko navštívil/a Vy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Lyžování
85
38,81 %
38,81 %
Památky a kulturní akce
58
26,48 %
26,48 %
Za přírodou
55
25,11 %
25,11 %
Wellness
12
5,48 %
5,48 %
Vzdělávací pobyt
5
2,28 %
2,28 %
Pracovní pobyt
3
1,37 %
1,37 %
Gastronomie
1
0,46 %
0,46 %
12. Kolik financí byste vynaložil/a na víkendový zážitkový víkend v oblasti Burgenladska, Dolního Rakouska a Štýrska, a to na jednu osobu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Do 5.000 CZK
145
66,21 %
66,21 %
5.000 - 8.000 CZK
68
31,05 %
31,05 %
8.000 CZK a více
6
2,74 %
2,74 %
13. Jakou náplň zážitkového víkendu v oblastech Burgenladsko, Dolní Rakousko a Štýrsko byste nejvíce uvítal/a
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Přírodní atraktivity
77
35,16 %
35,16 %
Wellness
56
25,57 %
25,57 %
Sport
43
19,63 %
19,63 %
Památky
35
15,98 %
15,98 %
Gastronomie
8
3,65 %
3,65 %
14. V jaké ročním období byste nejraději navštívil/a spolkové země Burgenladsko, Dolní Rakousko a Štýrsko?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
léto
72
32,88 %
32,88 %
jaro
67
30,59 %
30,59 %
zima
47
21,46 %
21,46 %
podzim
33
15,07 %
15,07 %
15. Uvítal/a byste souhrnný propagační materiál o Burgenlandsku, Dolním Rakousku a Štýrsku, které byste navštívil/a v rámci zážitkového víkendu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 16, ne → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
172
78,54 %
78,54 %
ne
47
21,46 %
21,46 %
16. Co by v takovém propagačním materiálu nemělo podle Vás chybět?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
kulturní a přírodní atraktivity
47
27,33 %
21,46 %
zajímavosti o oblastech
45
26,16 %
20,55 %
seznámení s jednotlivými oblastmi
39
22,67 %
17,81 %
fotografie
28
16,28 %
12,79 %
mapy
13
7,56 %
5,94 %
17. Jaký formát by měl mít propagační materiál?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
brožura
122
70,93 %
55,71 %
skládací leták
46
26,74 %
21 %
kniha
4
2,33 %
1,83 %
18. Kde by měl být propagační materiál k dostání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [v cestovních kancelářích → konec dotazníku, v informačních centrech v pohraničí → konec dotazníku, v turistické centrále → konec dotazníku, možnost objednání a doručení domů → otázka č. 19, na internetu v elektronické podobě → konec dotazníku].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
na internetu v elektronické podobě
95
55,23 %
43,38 %
v informačních centrech v pohraničí
21
12,21 %
9,59 %
v cestovních kancelářích
21
12,21 %
9,59 %
v turistické centrále
19
11,05 %
8,68 %
možnost objednání a doručení domů
16
9,3 %
7,31 %
19. V případě, že jste odpověděl/a „možnost objednání a doručení domů“, mělo by to být zdarma či za poplatek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zdarma
15
93,75 %
6,85 %
za poplatek
1
6,25 %
0,46 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
12. Kolik financí byste vynaložil/a na víkendový zážitkový víkend v oblasti Burgenladska, Dolního Rakouska a Štýrska, a to na jednu osobu?
odpověď Do 5.000 CZK:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Slyšela jsem o něm jen základní informace (kde se nachází, znáte některé spolkové země, víte jaký je úřední jazyk, jaká je měna apod.) na otázku 4. Jaký máte vztah k Rakousku?
13. Jakou náplň zážitkového víkendu v oblastech Burgenladsko, Dolní Rakousko a Štýrsko byste nejvíce uvítal/a
odpověď Wellness:
3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Wellness na otázku 11. Za jakým účelem byste Rakousko navštívil/a Vy?
19. V případě, že jste odpověděl/a „možnost objednání a doručení domů“, mělo by to být zdarma či za poplatek?
odpověď zdarma:
12.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost objednání a doručení domů na otázku 18. Kde by měl být propagační materiál k dostání?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví
2. Věk
3. Vaše znalost oboru turismu
4. Jaký máte vztah k Rakousku?
5. V případě, že Rakousko navštěvujete pravidelně, tak za jakým účelem?
6. Setkal/a jste se někdy s propagačním materiálem o Rakousku?
7. V případě, že jste se setkal/a někdy s propagačním materiálem o Rakousku, jak byste jej ohodnotil/a?
8. Je pro Vás Rakousko atraktivní turistická destinace a navštívil/a byste ho?
9. Myslíte si, že je Rakousko finančně dostupná turistická destinace?
10. Za jakým účelem, dle Vašeho názoru, navštěvují nejčastěji turisté Rakousko?
11. Za jakým účelem byste Rakousko navštívil/a Vy?
12. Kolik financí byste vynaložil/a na víkendový zážitkový víkend v oblasti Burgenladska, Dolního Rakouska a Štýrska, a to na jednu osobu?
13. Jakou náplň zážitkového víkendu v oblastech Burgenladsko, Dolní Rakousko a Štýrsko byste nejvíce uvítal/a
14. V jaké ročním období byste nejraději navštívil/a spolkové země Burgenladsko, Dolní Rakousko a Štýrsko?
15. Uvítal/a byste souhrnný propagační materiál o Burgenlandsku, Dolním Rakousku a Štýrsku, které byste navštívil/a v rámci zážitkového víkendu?
16. Co by v takovém propagačním materiálu nemělo podle Vás chybět?
17. Jaký formát by měl mít propagační materiál?
18. Kde by měl být propagační materiál k dostání?
19. V případě, že jste odpověděl/a „možnost objednání a doručení domů“, mělo by to být zdarma či za poplatek?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví
2. Věk
3. Vaše znalost oboru turismu
4. Jaký máte vztah k Rakousku?
5. V případě, že Rakousko navštěvujete pravidelně, tak za jakým účelem?
6. Setkal/a jste se někdy s propagačním materiálem o Rakousku?
7. V případě, že jste se setkal/a někdy s propagačním materiálem o Rakousku, jak byste jej ohodnotil/a?
8. Je pro Vás Rakousko atraktivní turistická destinace a navštívil/a byste ho?
9. Myslíte si, že je Rakousko finančně dostupná turistická destinace?
10. Za jakým účelem, dle Vašeho názoru, navštěvují nejčastěji turisté Rakousko?
11. Za jakým účelem byste Rakousko navštívil/a Vy?
12. Kolik financí byste vynaložil/a na víkendový zážitkový víkend v oblasti Burgenladska, Dolního Rakouska a Štýrska, a to na jednu osobu?
13. Jakou náplň zážitkového víkendu v oblastech Burgenladsko, Dolní Rakousko a Štýrsko byste nejvíce uvítal/a
14. V jaké ročním období byste nejraději navštívil/a spolkové země Burgenladsko, Dolní Rakousko a Štýrsko?
15. Uvítal/a byste souhrnný propagační materiál o Burgenlandsku, Dolním Rakousku a Štýrsku, které byste navštívil/a v rámci zážitkového víkendu?
16. Co by v takovém propagačním materiálu nemělo podle Vás chybět?
17. Jaký formát by měl mít propagační materiál?
18. Kde by měl být propagační materiál k dostání?
19. V případě, že jste odpověděl/a „možnost objednání a doručení domů“, mělo by to být zdarma či za poplatek?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.