Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Regionální značky

Regionální značky

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Václav Riedl
Šetření:07. 10. 2013 - 18. 10. 2013
Počet respondentů:225
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

jmenuji se Václav Riedl a jsem studentem Škoda Auto Vysoké školy v Mladé Boleslavi. Tímto Vás prosím o vyplnění krátkého anonymního dotazníku, jehož výsledky použiji ve své diplomové práci na téma "Brand management regionálních značek".

 

Velice si vážím Vašeho času stráveného nad vyplněním tohoto dotazníku a děkuji Vám za pomoc.

 

Bc.Václav Riedl

autor diplomové práce, student ŠAVŠ (xriedl@is.savs.cz)

 

doc. Ing. Marie Hesková, CSc.

vedoucí diplomové práce (yheskova@is.savs.cz)

Odpovědi respondentů

1. Je pro Vás důležitý původ produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano10446,22 %46,22 %  
ano7834,67 %34,67 %  
spíše ne3214,22 %14,22 %  
ne94 %4 %  
nevím20,89 %0,89 %  

Graf

2. Dáváte při nakupování přednost českým výrobkům?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano11350,22 %50,22 %  
ano5424 %24 %  
spíše ne2912,89 %12,89 %  
ne219,33 %9,33 %  
nevím83,56 %3,56 %  

Graf

3. Myslíte si, že české výrobky jsou v porovnání se zahraničními:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiná možnost10144,89 %44,89 %  
české jsou stejné4921,78 %21,78 %  
dostupnější4520 %20 %  
lépe vypadající167,11 %7,11 %  
levnější146,22 %6,22 %  

Graf

4. V případě možnosti volby mezi levnějším zahraničním produktem (např. jablka vypěstovaná na Slovensku) a dražším regionálním produktem (např. jablka vypěstovaná ve Vašem regionu) byste dali přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dražšímu regionálnímu produktu (jablka z Vašeho regionu)12756,44 %56,44 %  
levnějšímu zahraničnímu produktu (jablka ze Slovenska)9843,56 %43,56 %  

Graf

5. Jaký faktor upřednostňujete při koupi produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní zkušenost s produktem12656 %56 %  
cena3716,44 %16,44 %  
označení značkou kvality208,89 %8,89 %  
doporučení od známých94 %4 %  
značka83,56 %3,56 %  
jiné52,22 %2,22 %  
dostupnost41,78 %1,78 %  
Kvalita20,89 %0,89 %  
vhodná kombinace10,44 %0,44 %  
vlastní zkušenost + doporučení10,44 %0,44 %  
poměr cena/výkon10,44 %0,44 %  
cena/kvalita10,44 %0,44 %  
Deklarovana kvalita-parametry vyrobku (slozeni apod)10,44 %0,44 %  
český produkt, v žádném případě nekupuji polské hnusy10,44 %0,44 %  
výsledky testů u výrobků10,44 %0,44 %  
kvalitu10,44 %0,44 %  
složení10,44 %0,44 %  
kvalita, složení, u čerstvých viditelná kvalita10,44 %0,44 %  
kombinace mnoha faktorů : značka, cena, osobní zkušenost, doporučení.10,44 %0,44 %  
novinka na trhu10,44 %0,44 %  
záleží o jaký druh produktu se jedná10,44 %0,44 %  
recenze a hodnocení jiných kupujících10,44 %0,44 %  

Graf

6. Setkal (a) jste se někdy s pojmem "regionální značka"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano18080 %80 %  
ne4520 %20 %  

Graf

7. Co si pod pojmem regionální značka představujete nebo co pro Vás takto označené výrobky znamenají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
regionální původ surovin výrobku a s tím spojená výroba v daném regionu19586,67 %86,67 %  
produkt obsahuje v názvu určitou oblast, město (Znojemské okurky,...)208,89 %8,89 %  
zvýšení sounáležitosti místních obyvatel s regionem31,33 %1,33 %  
nevím20,89 %0,89 %  
obyčejný výrobek20,89 %0,89 %  
kvalita na vysoké úrovni20,89 %0,89 %  
přispívá k rozvoji udržitelného cestovního ruchu10,44 %0,44 %  

Graf

8. Koupil (a) jste si v poslední době takto označený výrobek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9843,56 %43,56 %  
nepamatuji si9040 %40 %  
ne3716,44 %16,44 %  

Graf

9. Odkud nebo-li z jakých zdrojů se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z výrobků6830,22 %30,22 %  
na farmářských trzích5825,78 %25,78 %  
internet2812,44 %12,44 %  
televize2410,67 %10,67 %  
rodina, kamarádi156,67 %6,67 %  
noviny135,78 %5,78 %  
rádio20,89 %0,89 %  
Nedozvídám20,89 %0,89 %  
Nikdy jsem o ničem podobném neslyšel10,44 %0,44 %  
doporučení, zdělovací prostředky10,44 %0,44 %  
Kombinace všech předcházejících odpovědí10,44 %0,44 %  
ve farmářském obchodě10,44 %0,44 %  
nikde10,44 %0,44 %  
od prodejce10,44 %0,44 %  
Pojem regionální produkt slyším prvně, čili jsem se o něm nedozvídal z žádných zdrojů.10,44 %0,44 %  
až když ho vidím10,44 %0,44 %  
znam je sam10,44 %0,44 %  
Ne dozvídám se. 10,44 %0,44 %  
ani nevím10,44 %0,44 %  
.10,44 %0,44 %  
na výrobku při koupi10,44 %0,44 %  
Slyším o něm poprvé10,44 %0,44 %  
nedozvídám se o nich10,44 %0,44 %  

Graf

10. Setkal (a) jste se někdy s touto regionální značkou?

 

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19285,33 %85,33 %  
ano3314,67 %14,67 %  

Graf

11. Vyberte, u kterých regionálních výrobců jste se s touto značkou setkali:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pivovar Svijany2369,7 %10,22 %  
Moštovna Lažany1648,48 %7,11 %  
Pekárna a cukrárna Mikula1236,36 %5,33 %  
Pivovar Rohozec, a.s.1133,33 %4,89 %  
Sempra Turnov, s.r.o.618,18 %2,67 %  
Pramenitá voda Sedmihorka515,15 %2,22 %  
Lahodné čaje z Českého ráje515,15 %2,22 %  
jinde412,12 %1,78 %  
Jatky Lomnice, a.s.13,03 %0,44 %  

Graf

12. Vzbuzuje u Vás název "Regionální produkt Český ráj" důvěru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano11551,11 %51,11 %  
nevím nemohu posoudit4620,44 %20,44 %  
ano3314,67 %14,67 %  
spíše ne2310,22 %10,22 %  
ne83,56 %3,56 %  

Graf

13. Považujete výrobek regionálního původu za záruku kvality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9441,78 %41,78 %  
ne6729,78 %29,78 %  
nedokáži posoudit6428,44 %28,44 %  

Graf

14. Uvítali byste větší propagaci a informovanost programu "Regionální produkt Český ráj"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16774,22 %74,22 %  
ne5122,67 %22,67 %  
považuji ji za dostatečnou73,11 %3,11 %  

Graf

15. Jste:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13259,73 %58,67 %  
muž8940,27 %39,56 %  

Graf

16. Řadíte se do věkové kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 3014664,89 %64,89 %  
31 - 402611,56 %11,56 %  
do 20 let2310,22 %10,22 %  
41 - 50229,78 %9,78 %  
51 - 6062,67 %2,67 %  
61 a více20,89 %0,89 %  

Graf

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské10948,44 %48,44 %  
středoškolské s maturitou8638,22 %38,22 %  
středoškolské bez maturity (vyučen/vyučena)125,33 %5,33 %  
základní104,44 %4,44 %  
vyšší odborné83,56 %3,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Setkal (a) jste se někdy s touto regionální značkou?

  • odpověď ano:
    • 6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Moštovna Lažany na otázku 11. Vyberte, u kterých regionálních výrobců jste se s touto značkou setkali:
    • 6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pekárna a cukrárna Mikula na otázku 11. Vyberte, u kterých regionálních výrobců jste se s touto značkou setkali:
    • 6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pivovar Rohozec, a.s. na otázku 11. Vyberte, u kterých regionálních výrobců jste se s touto značkou setkali:
    • zobrazit další souvislosti
    • 6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pivovar Svijany na otázku 11. Vyberte, u kterých regionálních výrobců jste se s touto značkou setkali:

11. Vyberte, u kterých regionálních výrobců jste se s touto značkou setkali:

  • odpověď Pivovar Svijany:
    • 8.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pivovar Rohozec, a.s. na otázku 11. Vyberte, u kterých regionálních výrobců jste se s touto značkou setkali:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je pro Vás důležitý původ produktu?

2. Dáváte při nakupování přednost českým výrobkům?

3. Myslíte si, že české výrobky jsou v porovnání se zahraničními:

4. V případě možnosti volby mezi levnějším zahraničním produktem (např. jablka vypěstovaná na Slovensku) a dražším regionálním produktem (např. jablka vypěstovaná ve Vašem regionu) byste dali přednost?

5. Jaký faktor upřednostňujete při koupi produktu?

6. Setkal (a) jste se někdy s pojmem "regionální značka"?

7. Co si pod pojmem regionální značka představujete nebo co pro Vás takto označené výrobky znamenají?

8. Koupil (a) jste si v poslední době takto označený výrobek?

9. Odkud nebo-li z jakých zdrojů se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte?

10. Setkal (a) jste se někdy s touto regionální značkou?

11. Vyberte, u kterých regionálních výrobců jste se s touto značkou setkali:

12. Vzbuzuje u Vás název "Regionální produkt Český ráj" důvěru?

13. Považujete výrobek regionálního původu za záruku kvality?

14. Uvítali byste větší propagaci a informovanost programu "Regionální produkt Český ráj"?

15. Jste:

16. Řadíte se do věkové kategorie:

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je pro Vás důležitý původ produktu?

2. Dáváte při nakupování přednost českým výrobkům?

3. Myslíte si, že české výrobky jsou v porovnání se zahraničními:

4. V případě možnosti volby mezi levnějším zahraničním produktem (např. jablka vypěstovaná na Slovensku) a dražším regionálním produktem (např. jablka vypěstovaná ve Vašem regionu) byste dali přednost?

5. Jaký faktor upřednostňujete při koupi produktu?

6. Setkal (a) jste se někdy s pojmem "regionální značka"?

7. Co si pod pojmem regionální značka představujete nebo co pro Vás takto označené výrobky znamenají?

8. Koupil (a) jste si v poslední době takto označený výrobek?

9. Odkud nebo-li z jakých zdrojů se nejčastěji o regionálních produktech dozvídáte?

10. Setkal (a) jste se někdy s touto regionální značkou?

11. Vyberte, u kterých regionálních výrobců jste se s touto značkou setkali:

12. Vzbuzuje u Vás název "Regionální produkt Český ráj" důvěru?

13. Považujete výrobek regionálního původu za záruku kvality?

14. Uvítali byste větší propagaci a informovanost programu "Regionální produkt Český ráj"?

15. Jste:

16. Řadíte se do věkové kategorie:

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Riedl, V.Regionální značky (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://reginalni-znacky-13.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.