Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Regulace reklamy v České republice

Regulace reklamy v České republice

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Doktorová
Šetření:22. 02. 2012 - 03. 03. 2012
Počet respondentů:96
Počet otázek (max/průměr):20 / 15.23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení tazatelé,

vyplněním tohoto dotazníku nám pomůžete získat Váš názor na regulaci reklamy v České republice. Odpovědi, které uvedete, budou použity do diplomové práce a jsou zcela anonymní. Žádáme Vás tímto, o co nejupřímnější odpovědi.
 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7578,13 %78,13 %  
muž2121,88 %21,88 %  

Graf

2. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 244647,92 %47,92 %  
25 – 343839,58 %39,58 %  
45 - 5555,21 %5,21 %  
35 – 4455,21 %5,21 %  
55 a více22,08 %2,08 %  

Graf

3. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské5153,13 %53,13 %  
středoškolské s maturitou4041,67 %41,67 %  
středoškolské33,13 %3,13 %  
základní22,08 %2,08 %  

Graf

4. Jaký máte postoj k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklamu vnímám spíše negativně4344,79 %44,79 %  
reklamu vnímán spíše pozitivně3738,54 %38,54 %  
reklamu vnímám negativně1111,46 %11,46 %  
reklamu vnímám pozitivně55,21 %5,21 %  

Graf

5. Jak moc věříte reklamám?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklamám spíše nevěřím5355,21 %55,21 %  
některým reklamám věřím2526,04 %26,04 %  
nedůvěřuji žádné reklamě1818,75 %18,75 %  

Graf

6. Existuje reklama, která Vás pohoršuje nebo v minulosti pohoršovala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5658,33 %58,33 %  
ano4041,67 %41,67 %  

Graf

7. Pokud ano, o kterou se jedná?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevzpomínám si26,9 %2,08 %  
Velikonoční výrobky Tesco - kreslená postavička kuřátko (láká děti)13,45 %1,04 %  
opilá matka a nábytek IKEA - hra na schovávanou13,45 %1,04 %  
obecně sexistické reklamy propagující své výrobky ženskými těly13,45 %1,04 %  
napr KB udelal jsem si to sam, bilboardy s nahymi lidmy inzerujici barvy na zed/ dlazdice apod13,45 %1,04 %  
teď si nevybavím přesně, ale určitě jsou hranice, co bych nepřekračovala ani v reklamě13,45 %1,04 %  
Jsem alergická na reklamy, které lákají hlavně maminky malých dětí na to, jak je nějaký produkt (určený ke konzumaci) pro jejich ratolesti super a přitom na něm není nic zdravého!13,45 %1,04 %  
Berentzen 13,45 %1,04 %  
zubní pasta Lacalut13,45 %1,04 %  
výrobky typu Actimel či Activia13,45 %1,04 %  
ostatní odpovědi reklama na spchové gely FA
na Pedigree, kde ukazují psí exkrementy a s tou maloiu holčičkou "když musíš tak musíš" na nějakou sušenku (Fidorku?)
sexisticky zaměřené reklamy, reklamy které imlicitně dělají z lidí blbce
xxxluc
časopis Esquire
ne
na cigarety, alkohol, psí sádlo se psem na krabičce :), otravné reklamy
Stupidní reklamy typu paní Holubové a Ery, ale je jich víc- cokoliv, co uráží.
besip
hlavně o reklamy na vložky Always, které z žen a dívek dělají totální imbecily, když si plácají vložky po rukou a lijí do nich modrou tekutinu, aby zkusily savost...
Mnoho reklam mě pohoršuje, snaží se manipulovat s lidmi pomocí polopravd a psychologických fíglů.
Kofola bilinková
Jak slečna "poprvé" bankuje, přišlo mi to opravdu trochu přepísklé.
Nabídky půjček bankovních ústavů.
např. Přemluv bábu
Kofola - student s učitelkou
Marlboro
Reklamy na vložky
1862,07 %18,75 % 

Graf

8. Znáte nějakou reklamu, která byla za svou neetičnost stažena z oběhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4951,04 %51,04 %  
ne4748,96 %48,96 %  

Graf

9. Pokud ano, o jakou/jaké reklamu/reklamy se jedná?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

asi všechny na cigarety

Becherovka Lemond

Berentzen, Fidorka, Esquire, Peta,...

fidorka

Fidorka - dítě uděřilo hračkou do auta a vzalo řidičce fidorku z ruky.

Fidorka - když musíš, tak musíš Antirezin - reklama s tchýní u plotu

Fidorka, Berenzen - Sagvan Tofi

fidorka, bramburky lais

Fidorka, Fernet

holčička, která mlátí panenkou do kapoty auta

Je jich opravdu mnoho. Domácí i zahraniční. Příklade je třeba reklama Šteindlera na barvy Hammerite

Je to už delší dobu...

Kofola

kofola

Kofola - vztah učitelky s žákem

Kofola Extra bylinková

Loupež Fidorky malou holkou - to bylo vážně hnusný a autor by taky potřeboval jednu do hlavy

myslím, že to byla ta na tu Fidorku nebo co to bylo

Na zubní pastu, když někdo při čištění plive krev a pak mu vypadne zub. Ta ale musela být jen poupravena-zmizela krev=nejedná se už tedy o zastrašování spotřebitele.

ne

nevím

nevzpominam si

nivea

Nyní si nevzpomenu

o líbání dvou dívek

parodontax

prací prášek...

práva zvířat - kožešiny

Reklama na alkohol - becherovka ?!? Tančící lidé

reklama na fidorku

Reklama na Fidorku

reklama na Fidorku

Reklamy na spodní prádlo a parfémy

snickers

určitě nějaká byla, ale momentálně si nevzpomenu...

vím o reklamách na Benetton, které vždy pobuřují hlavě rasovou tématikou

10. Prosím, o shlédnutí reklamních spotů a Váš názor, zdali Vás následující reklamní sdělení v některém ohledu pohoršují (respektive jde o reklamu etickou/neetickou)? Popř. co Vám na reklamě přijde nevhodné. Příklad č. 1: Berentzen (televizní spot): http://www.youtube.com/watch?v=xNscdx4aZaU Pokládáte reklamní spot na Berentzen za nevhodný - pohoršující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6870,83 %70,83 %  
ano2829,17 %29,17 %  

Graf

11. Pokud ano, co Vám přijde na reklamě nevhodné - pohoršující?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Alkohol jako kamarád do deště

Alkohol jako prezentován jako pomoc při řešení problémů.

alkohol jako východisko

Alkohol je v reklamě vydáván za kamaráda.

Bar a jeho prostředí

damy v reklame vypadaji jako prostitutky

dělat z chlastu kámoše mi nepřijde ok, i když ten kdo tomu uvěří asi není nejbystřejší

Jakákoli reklama na alkohol je svinstvo (a na cokoli návykového)

když toto uvidí dítě tak se může stát že bude vyhledávat právě takového ,,kamaráda''

nabádání k požívání alkoholu,při řešení těžkých životních situací

navadi k leceni problemu s alkoholem, typek hned na zacatku prizna ze mel dve holky najednou

navádí k řešení osobních problémů alkoholem.

Neměla by být prezentována před 22:00, aby neovlivňovala děti (propagace alkoholu např. v TV způsobuje, že alkohol je v ČR brán jako nevinná věc - není vnímán jako dorga). Vhrabání Sagvana a jeho účinkování v reklamě na mě působí komicky/trapně.

no to neeee toto....kámoš alkohol, kámoš panák....dobrý.... kdyby tam byl kámoš jako kámoš, ale v podtextu toho, že se rozešel s holkou a je mu na nic a potřebuje párty a panáka, tak to se mi nelíbí.....bo o tom život není

Propagace alkoholismu - nejznámější vymetač barů dělá reklamu, že nejlépší kamarád je chlast

Propagovat alkohol jako kamaráda? To je trochu zvrácené..

Protože obsahuje Sagvana Toffiho.

přirovnání alkohol= kamarád z reklamy vyplývá, že alkohol nám pomáhá řešit problémy, což je uvádět v reklamách zakázané

reklama na alkohol mi již obecně připadá nevhodná

Reklama se mi líbila až na slova "jako něco co Vás nadrží". Vlastně ani nevím proč, ale asi spíš záleží s kým tu reklamu zhlédnu. S rodiči se zardím, s přítelem ne, takže bude bezproblémová.

Reklama ve mě budí dojem, že jediná cesta z nouze je alkohol. Což se mi nelíbí a nepokládám to za správné.

Rozhodně nevhodná. Nabádá k pití alkoholu a ještě ho zdůrazňuje jako kamaráda, který vytáhne z nouze!!! Nerespektuje lidskou slabost a podporuje ji. Kam pak ten svět spěje??

Sagvan :-D

Tak to je snad vtip ne? :-D Alkohol jako přítel je obrovský patologický mýtus, řešit problém alkoholem končí často i letálně, takže tahle reklama mi připadá spíše jako návod, jak si zničit život a jejího autora (nebo spíš člověka, který by ji schválil do vysílání) by měli zavřít až zčerná..

ukazuje alkohol jako prostředek k řešení problémů

všeobecně mi vadí že je propagován alkohol jako ,,kamarád,,

Vzkaz, že na smutek pomáhá alkohol. Podle mě může podporovat rozvoj alkoholismu.

že by nabádala k alkoholismu?!?

12. Příklad č. 2: Ferner Stock (televizní spot): http://www.youtube.com/watch?v=l6cdPraga_Y Pokládáte reklamní spot na Fernet Stock za nevhodný - pohoršující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8386,46 %86,46 %  
ano1313,54 %13,54 %  

Graf

13. Pokud ano, co Vám přijde na reklamě nevhodné - pohoršující?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Alkohol za volant nepatří v jakémkoliv smyslu.

alkohol za volantem

Jakákoli reklama na alkohol je svinstvo (a na cokoli návykového)

namlouvání lidem že pití je ,,normální,,

Ne nějak zásadně, ale je-li zakázaný alkohol za volantem, tak tohle vypadá jako by ty zákony byly pro smích a nikdo se jimi vlastně nemusel řídit.

Opět reklama na alkohol, což se mi obecně nelíbí. Méně emočně násilná, ale spojuje pití alkoholu s řízením auta! Nepřípustné, nabádá lidi k zakázaným a nebezpečným věcem. Dá se to brát snad jako provokace.

pijí alkohol v autě - a alkohol za volant nepatří

piju v aute

Pohoršuje mě psychologická manipulace s lidmi, kdy chce v první chvili vyvolat pohoršení a tím zaujmout (pití za volantem)..

popojedem - v autě rozhodně bez alkoholu

Přijde mi nevhodný. Muži sedí v autě a jeden říká - tak popojedem...alkohol za volantem nemá co dělat (ani v reklamě)...už asi jen menší počet lidí postřehne, že auto stojí na špalcích

reklama na alkohol mi již obecně připadá nevhodná

toto je na pohodu reklama, auto bez kol a hlavně, i muži mají své dny je dobrý pro chlapy :)

14. Příklad č. 3: Old Spice (televizní spot): http://www.youtube.com/watch?v=4dym_u8N1Lw Pokládáte reklamní spot na Old Spice za nevhodný - pohoršující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7679,17 %79,17 %  
ano2020,83 %20,83 %  

Graf

15. Pokud ano, co Vám přijde na reklamě nevhodné - pohoršující?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ale je hrpzně pitomá :)

evokuje smrt

Fuj, 1. jak ho přejede auto - nevhodné pro děti, mohou nabýt dojmu, že se jim nemůže nic stát. 2. kostlivec bez nohou není moc příjemný ke koukání.

Je sexistická, propaguje hodnoty "opravdového mužství", ale nevyznívá to mužně, spíše směšně.

je to nerealistické a nechutné

Je to sice nezvyklá reklama... trošku nevhodná,ale mě osobně nevadí...

kostra

lež - že všechno toto přežijete a stačí k tomu jen dobře vonět

Mohli si odpustit záběry při porážce autem apod. Ještě trochu krve a byla by opravdu nevhodná.

Násilí / smrt

ne ani tak pohoršující jakožto, že je opravdu hrozná

ne, ale je pěkně debilní

Ne, ale stejně si nedokážu představit, že by někoho takováto reklama nalákala.

není dobře když děti vidí jak se nechá přejet autem nebo okousat krokodýlem

Není pro mě nevhodný a pohoršující ,ale nebaví mě,občas mi leze na nervy

Nepřijde mi to vtipné, tím pádem si myslím, že reklama je zbytečně zdroj nočních můr pro malé děti-sražení autem=HNUS.

nevhodné mi přijde to, že i když se navoní, nemůže se mu nic stát, může to mít negativní vliv na děti

Nevhodný. Myslím, že reklama na vůni pro muže se dá udělat vhodněji a nemusí v ní být vidět, že opravdový muž= hlupák, který se nechá srazit autem a ožužlat od krokodýla atd.

Nevyvolává ve mě kladné emoce. Hlavně zvířata, had omotaný kolem hlavního představitele. Kostra je přehnaná

no je to úchylárna

old spice má dobrý reklamy, tato je trochu drsná, ale na pohodu, to k oldspice patří :)

Připadá mi stupidní,

Sexistický hnus

Tato reklama je trapná...

velmi hloupá reklama, tím spíše nekoupím

Vtipná reklama, s nadsázkou...nevím jestli je úplně vhodná pro děti (v jakýc vysílacích časech je prezentována)

vtipná..

vypadá to, že se člověk navoní a nemůže se mu nic stát

16. Příklad č. 4: Rádio Bonton (lavičky, plakáty, tisk): http://www.google.cz/imgres?q=bonton+posranej+zivot&hl=cs&client=firefox&hs=kRI&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=622&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=leEaPHy-zDc-VM:&imgrefurl=http://oviradio.ic.cz/postrehy/letni-vizualy/&docid=lnmUXWM1fLUcpM&imgurl=http://oviradio.ic.cz/wp-content/uploads/bonton-pz.jpg&w=2048&h=1536&ei=8TlFT9XbNI324QT3vfmjAw&zoom=1&iact=hc&vpx=185&vpy=152&dur=655&hovh=123&hovw=172&tx=102&ty=127&sig=116696120160528202281&page=1&tbnh=123&tbnw=172&start=0&ndsp=19&ved=0CEIQrQMwAA Pokládáte tuto reklamu Rádia Bonton za nevhodnou - pohoršující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6264,58 %64,58 %  
ano3435,42 %35,42 %  

Graf

17. Pokud ano, co Vám přijde na reklamě nevhodné - pohoršující?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Asi by mělo být víc regulvoání, kdo reklamu může vidět. Přeci jen pro děti, které už si to umí přečíst, nejsou zvolena nejlepší slova

I když tyto věci neřeším... tato reklama na lavičce se mi nelíbí.

Je neslušná, snižující lidskou důstojnost

možná už jsem stará jak na sprostá slova, tak na rádio Bonton

nadavka

Nechápu ji. Působí na mě primitivně.

Nejsem žádný puritán a vtip ocením, ale proč jen musí obsahovat sprostá slova? Pak to vypadá hrozně a vulgárně-přízemně. A vliv na děti? To asi nemusím ani zdůrazňovat, jak po nich pak můžou chtít, aby mluvily slušně, když takové výrazy mají "oficiálně potvrzené" a schválené..

neni primo pohorsujici, ale ten "posranej zivot" by mohly nahradit ne sprostym vyrazem

není to můj šálek kávy úplně, ale proč ne.... :)

neni to vtipne, ale trapne..

Nepotřebuju, aby na mě ve městě z reklam sršela sprostá slova...

Nevhodná. Už neví, jak zákazníka (v tomto případě asi mladého posluchače)oslovit, zaujmout, tak se uchylují k těmto ubohým dvojsmyslům.

Nevkusný hnus

Nicneříkající reklama, která nemá úroveň

Reklama je vulgární...vypovídá to o naší společnosti. Kam to asi bude dál směřovat, když je normální, že se společnosti veřejně představují tímto způsobem. Stane se z toho standard?

reklama mi nepřijde ani tak nevhodná jako dost trapná

S přáteli bych se tomu zasmála. A dost možná bych si radio alespoň na zkoušku naladila.

sexuální kontext

Součást sloganu: Posranej život

sprostá slova

sprosté slovo

sprostý výraz, metafora pod ocasem

Text je moc dlouhý a přesně nevystihuje, na co reklama je.

Trochu víc obhroublé než vtipné.

vulgarismus

vulgarismus

vulgární

vulgární

vulgární

vulgární výrazivo

Zas tak moc mi to nevadí, ale trochu mě zaráží, že se s tím mohou setkat i malé děti, které se pak budou doma ptát: "A co to znamená ten vocas?"

zbytečně vulgární

Zbytečně vulgární.

18. Příklad č. 5: Auto Pokorný (billboard): http://blog.idnes.cz/blog/6717/104796/sex_cz_AutoPokorny.jpg Pokládáte tuto reklamu Auto Pokorný za nevhodnou - pohoršující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5153,13 %53,13 %  
ne4546,88 %46,88 %  

Graf

19. Pokud ano, co Vám přijde na reklamě nevhodné - pohoršující?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

"ojeté"

ale jen trošku, kdyby byla paní trochu zahalenější a nevypadalo to spíš jako reklama na vykřičený dům, bylo by to ok, vtip je to dobrý.

asociace mezi stářím a použitím

Billboard spíš připomíná reklamu na noční klub...

degraduje to starší ženy, i když je to celkem vtipné

Je přímo urážející. Přirovnávají ženu ve středních letech k ojetému vozu. To je hodně ubohé.

je to hnus

je to proste vulgarni, vicemene o te zene rikaji, ze je ojeta coz kazdy vi co znamena, + bilboard je na ulici tzn. ze ho vidi vsichni bez vekoveho omezeni. tenhle typ reklamy me osobne urazi

Je to vtipné, to ano, ale trochu pohoršující.

Jen nechutná

může se někoho dotknout, ale zase je vtipná

Může zarmoutit a pohoršit starší spoluobčany, i mě to přijde pohoršující.

na jednu stranu je to vtipné, na druhou je neslušné nazývat ženu ve vyšším věku jako "ojetou"

Na první pohled vidím spíše reklamu na nějaký noční podnik

naopak - vynikající...:-))

návaznost žen a aut neni zrovna nejlepší

Nejenže je to sexistické, ale ta slečna ani není hezká...

nejsem feministka, ale přirovnávat ženskou k ojetýmu autu se mi příčí :-)

není zcela zřetelné jestli se jedná o reklamu na auta nebo sezamku/bodel

nevim, nefungujici odkaz

no.... trošku přirovnání ojetého vozu k ojeté ženě.....to je trochu mazec, ať tam zkusí dát muže, ojetý muž s ojetým bmw.....trochu úlet etiky....morálky či všech žen kolem 50-ti rozvedených :)

Odporná reklama. Degraduje ženy, vypadá spíše jako reklama na bordel, na první pohled nikdo nepochopí, že se jedná o auta a musí přemýšlet nad významem, vlastně to nepochopí ani na druhý, ani na třetí pohled

Pohoršuje mě omezování reklamy kvůli tomu že jsou údajně neetické. Žádná reklama mě nepohoršuje.

Přijde mi nepřijatelná z pohledu výchovy dětí a hlavně se mi vůbec ale vůbec nelíbí.

Příliš šovinistická a rozhodně nevkusná.

přirovnávat ojetý auto k ženě? to je moc a ani to není vtipný.

sexismus, urážení žen

slogan

smysl reklamy

snižování důstojnosti žen

Snižuje ženskou důstojnost

sprosťák

srovnat starší ženu s ojetinou je nechutné a naprosto netaktní

Tak tohle mi vadí hodně, připadá mi to jako neskutečná dehonestace člověka.

Tato reklama je nevhodná... Nevím zda v 51.letech by se mi líbilo aby o mě říkali ,že jsem ojetá..... Příjde mi to úrážka žen ve zralém věku...

To je dost trapné a nevkusné.

trapná

trochu dělá z žen zboží, což se mi, jako ženě, moc nelíbí

Typická vidlácká sexistická reklama, která může vzniknout jen v hlavě člověka s nedokončeným základním vzděláním a primitivní úrovní humoru.

ubohost

urážlivá

urážlivá

Vtipný ale ne úplně vhodný..

vyjadřovat se o ženě jako "ojetá"

Za prvé naprosto odmítám vůbec formu této reklamy (billboard), z hlediska estetického i bezpečnostního. Za druhé, přemýšlím, jestli paní nabídli nějaký pěkný honorář, nebo se jí tento "vtip" líbil.. Ale mně přijde urážlivé lidskou bytost dávat do asociace s majetkem.. a k tomu navíc ještě "ojetým"?.. no to už snad opravdu bez komentáře..

zesměšnění starších žen

zvolením starší ženy na mě nepůsobí reklama prvoplánově, ale vtipně

20. Regulaci reklamy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vítám5254,17 %54,17 %  
spíše vítám3233,33 %33,33 %  
spíše nevítám1010,42 %10,42 %  
nevítám22,08 %2,08 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Existuje reklama, která Vás pohoršuje nebo v minulosti pohoršovala?

  • odpověď ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Příklad č. 2: Ferner Stock (televizní spot): http://www.youtube.com/watch?v=l6cdPraga_Y Pokládáte reklamní spot na Fernet Stock za nevhodný - pohoršující?

20. Regulaci reklamy:

  • odpověď vítám:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamu vnímám negativně na otázku 4. Jaký máte postoj k reklamě?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věková kategorie

3. Vzdělání

4. Jaký máte postoj k reklamě?

5. Jak moc věříte reklamám?

6. Existuje reklama, která Vás pohoršuje nebo v minulosti pohoršovala?

8. Znáte nějakou reklamu, která byla za svou neetičnost stažena z oběhu?

10. Prosím, o shlédnutí reklamních spotů a Váš názor, zdali Vás následující reklamní sdělení v některém ohledu pohoršují (respektive jde o reklamu etickou/neetickou)? Popř. co Vám na reklamě přijde nevhodné. Příklad č. 1: Berentzen (televizní spot): http://www.youtube.com/watch?v=xNscdx4aZaU Pokládáte reklamní spot na Berentzen za nevhodný - pohoršující?

12. Příklad č. 2: Ferner Stock (televizní spot): http://www.youtube.com/watch?v=l6cdPraga_Y Pokládáte reklamní spot na Fernet Stock za nevhodný - pohoršující?

14. Příklad č. 3: Old Spice (televizní spot): http://www.youtube.com/watch?v=4dym_u8N1Lw Pokládáte reklamní spot na Old Spice za nevhodný - pohoršující?

16. Příklad č. 4: Rádio Bonton (lavičky, plakáty, tisk): http://www.google.cz/imgres?q=bonton+posranej+zivot&hl=cs&client=firefox&hs=kRI&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=622&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=leEaPHy-zDc-VM:&imgrefurl=http://oviradio.ic.cz/postrehy/letni-vizualy/&docid=lnmUXWM1fLUcpM&imgurl=http://oviradio.ic.cz/wp-content/uploads/bonton-pz.jpg&w=2048&h=1536&ei=8TlFT9XbNI324QT3vfmjAw&zoom=1&iact=hc&vpx=185&vpy=152&dur=655&hovh=123&hovw=172&tx=102&ty=127&sig=116696120160528202281&page=1&tbnh=123&tbnw=172&start=0&ndsp=19&ved=0CEIQrQMwAA Pokládáte tuto reklamu Rádia Bonton za nevhodnou - pohoršující?

18. Příklad č. 5: Auto Pokorný (billboard): http://blog.idnes.cz/blog/6717/104796/sex_cz_AutoPokorny.jpg Pokládáte tuto reklamu Auto Pokorný za nevhodnou - pohoršující?

20. Regulaci reklamy:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věková kategorie

3. Vzdělání

4. Jaký máte postoj k reklamě?

5. Jak moc věříte reklamám?

6. Existuje reklama, která Vás pohoršuje nebo v minulosti pohoršovala?

8. Znáte nějakou reklamu, která byla za svou neetičnost stažena z oběhu?

10. Prosím, o shlédnutí reklamních spotů a Váš názor, zdali Vás následující reklamní sdělení v některém ohledu pohoršují (respektive jde o reklamu etickou/neetickou)? Popř. co Vám na reklamě přijde nevhodné. Příklad č. 1: Berentzen (televizní spot): http://www.youtube.com/watch?v=xNscdx4aZaU Pokládáte reklamní spot na Berentzen za nevhodný - pohoršující?

12. Příklad č. 2: Ferner Stock (televizní spot): http://www.youtube.com/watch?v=l6cdPraga_Y Pokládáte reklamní spot na Fernet Stock za nevhodný - pohoršující?

14. Příklad č. 3: Old Spice (televizní spot): http://www.youtube.com/watch?v=4dym_u8N1Lw Pokládáte reklamní spot na Old Spice za nevhodný - pohoršující?

16. Příklad č. 4: Rádio Bonton (lavičky, plakáty, tisk): http://www.google.cz/imgres?q=bonton+posranej+zivot&hl=cs&client=firefox&hs=kRI&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=622&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=leEaPHy-zDc-VM:&imgrefurl=http://oviradio.ic.cz/postrehy/letni-vizualy/&docid=lnmUXWM1fLUcpM&imgurl=http://oviradio.ic.cz/wp-content/uploads/bonton-pz.jpg&w=2048&h=1536&ei=8TlFT9XbNI324QT3vfmjAw&zoom=1&iact=hc&vpx=185&vpy=152&dur=655&hovh=123&hovw=172&tx=102&ty=127&sig=116696120160528202281&page=1&tbnh=123&tbnw=172&start=0&ndsp=19&ved=0CEIQrQMwAA Pokládáte tuto reklamu Rádia Bonton za nevhodnou - pohoršující?

18. Příklad č. 5: Auto Pokorný (billboard): http://blog.idnes.cz/blog/6717/104796/sex_cz_AutoPokorny.jpg Pokládáte tuto reklamu Auto Pokorný za nevhodnou - pohoršující?

20. Regulaci reklamy:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Doktorová, K.Regulace reklamy v České republice (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://regulace-reklamy-v-ceske-rep.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.