Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama a já
Reklama a já
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jana Dvořáková |
---|---|
Šetření: | 26. 01. 2010 - 02. 02. 2010 |
Počet respondentů: | 36 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 8.25 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 28,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:21 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Chtěla bych zjistit názor lidí na reklamu z trochu jiného úhlu pohledu.
Odpovědi respondentů
1. Jaká by měla být podle Vás ideální reklama?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nápaditá, zajímavá | 28 | 77,78 % | 77,78 % |
Vtipná | 24 | 66,67 % | 66,67 % |
Jasná, výstižná | 22 | 61,11 % | 61,11 % |
Inteligentní | 18 | 50 % | 50 % |
Krátká | 16 | 44,44 % | 44,44 % |
Kvalitní | 11 | 30,56 % | 30,56 % |
Úderná | 6 | 16,67 % | 16,67 % |
Jiná | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
2. Poznáte rozdíl mezi českou reklamou (vytvořená v ČR) a reklamou vysílanou v Česku (vytvořená v zahraničí, přeložená do češtiny)? Pokud ano, napište Váš názor, pokud ne, pokračujte další otázkou.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ano
Ano
ano
Ano, je to z ní cítit,neumím to přesně vysvětlit.
ano, v české reklamy se většinou neřídí moderními psychologickými výzkumy a jsou víceméně průhledné, nesofistikované...
Ano, zahraniční reklamy mají trochu jiný ráz a lze rozpoznat dabing.
Ano..obzvláště cizí reklamy na prací prášky jsou naprosto debilní
asi ani ne.........
asi ne, jsou si podobné
Cizí reklamy jsou určitě hezčí, ale jsou hloupější a po nějaké době pěkně otravují život.
Jak kdy - pokud v reklamě aktéři přímo mluví, jde samozřejmě poznat, že jde o dabing. Pokud aktéři nemluví, děj se odehrává a hlas mluví jakoby vypravěč, poznat to samozřejmě není... A můj názor? Pokuď je překlad a dabing kvalitní, proč ne????
jak kdy - třeba šílenost na akvapark v Německu, ten dabing je sranda (ale to sem nepatří)
myslim ze ano, zahranicni jsou vetsinou vic manipulativni
ne
pokaždé
Poznám jenvýjimečně, pokud česká reklama odkazuje na něco typicky českého, nebo pokud je v cizí reklamě špatný dabing
V artikulaci herců, ale to není podstatný rozdíl, jinak jsem se na to nikdy nezaměřila.
většinou ano - dabing je většinou velmi špatný
zahraniční reklamy mi přijdou ještě horší než české, předpokládají, že "konzument" reklamy je, s prominutím, úplný blbec
zly dabing do cestiny. zahranicne reklamy su drahsie.
3. Jaká pozitiva má podle Vás původem česká reklama?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
.žádné
cílená skupina...
dokáže být inteligentní a vtipná (např.reklamy škoda auto), ale je to hodně individuální..i v ČR máme pitomé reklamy
je mi blizsi, inzeruje ceske vyrobky
Je myšlená nám Čechům, ale všechny reklamy mají úkol lákat k nakupování.
Je přizpůsobena chování a potřebám občanů ČR.
je určená pro českého spotřebitele, zohledňuje náš smysl pro humor, je inteligentnější
je vtipná (např. Kofola, Müller mix)
Je zaměřena na "české chování" musí mít důvtip, protože ví, že Čech je náročný
je zaměřena na české diváky, používá například kulturní či jiné zvyklosti, narážky na české filmy, atd.
Může být vytvořena na míru českého diváka, což je plus pro propagvaný produkt. Plus pro českou ekonomiku je, že vznikla v ČR, pravděpodobně za ni byli placeni české firmy a čeští občané...
Může lépe vystihnout mentalitu, lépe se vetřít
nastavena na ceskou mentalitu, ceske prostredi, ceske hlasky
nejsou rafinované, to co chtějí říct říkají jasně
nevim
odpovídá českým podmínkám, tj. nezobrazuje drahé domy s bazény a luxusní auta, služky atd. ale realitu
Předpokládám, že bude na český výrobek a tím pádem se snaží podporovat český trh.
reklamy jsou více z našeho českého prostředí (ale neplatí to pro všechny)
znalost místních poměrů, přesnější zaměření na cílovou skupinu
žádná
žádná
4. Jaká negativa má podle Vás původem česká reklama?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jiná | 9 | 32,14 % | 25 % |
Amatérská, nekvalitní | 9 | 32,14 % | 25 % |
Nudná | 7 | 25 % | 19,44 % |
Je bez nápadu | 7 | 25 % | 19,44 % |
Nemá negativa | 4 | 14,29 % | 11,11 % |
5. Jaké vlastnosti by měla mít reklama určená pro český národ?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
dobre
krátkost a vtip
mala by byt o obycejnych lidech. k otazke c.4: zle koncipovana otazka, uplne stejne by jsem odpovedal i o zahranicnej reklame, nejen o ceskej
měla by být národem pochopena
Nápaditá s nějakou vtipnou hláškou.
nebrat se příliš vážně
nejlépe aby žádné reklamy nebyly a když už jsou, aby byly pokud možno inteligentní, ne nesmyslnosti typu 2 litrový prací prostředek vytažený z kabelky na kocertu apod.
něměla by být žádná reklama (ideálně)
netuším
pohodova, ne pracovni, vychcánkovská, vtipná, krátká, dvojsmyslná, pokud mozno chytra
takové, aby se vztahovaly k současným a pokud možno zároveň i nadčasovým souvislostem historie či přírody apod. našeho státu
vtipná
vtipná
vtipná a musí zaujmout přesně ty typy, pro které je to určeno
Vtipná, se známými osobnostmi, výrazným motivem, snadno zapamatovatelná
Vtipnost, originalita.
6. Jaké prvky podle Vás reklama v ČR vyjadřuje?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rodina, kamarádi | 14 | 50 % | 38,89 % |
Tradice | 13 | 46,43 % | 36,11 % |
Příroda | 11 | 39,29 % | 30,56 % |
Zdraví, čistota | 8 | 28,57 % | 22,22 % |
Popularita | 6 | 21,43 % | 16,67 % |
Jedinečnost | 6 | 21,43 % | 16,67 % |
Jiné prvky | 5 | 17,86 % | 13,89 % |
Relaxace | 5 | 17,86 % | 13,89 % |
Kvalita | 5 | 17,86 % | 13,89 % |
Sex | 4 | 14,29 % | 11,11 % |
Bezpečí | 4 | 14,29 % | 11,11 % |
Krása | 3 | 10,71 % | 8,33 % |
Efektivita, produktivita | 2 | 7,14 % | 5,56 % |
Moudrost | 2 | 7,14 % | 5,56 % |
Luxus | 1 | 3,57 % | 2,78 % |
Modernost | 1 | 3,57 % | 2,78 % |
Samostatnost | 1 | 3,57 % | 2,78 % |
nic | 1 | 3,57 % | 2,78 % |
7. Jaké jsou Vaše životní hodnoty?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tolerování jiných osob, pochopení druhých, ochrana lidí a přírody | 18 | 54,55 % | 50 % |
Samostatnost, tvořivost, zvídavost | 14 | 42,42 % | 38,89 % |
Zájem o rodinu, zájem o kamarády, pomoc blízkým | 14 | 42,42 % | 38,89 % |
Bezpečnost, harmonie, stabilita, bezpečnost společnosti | 13 | 39,39 % | 36,11 % |
Požitek, potěšení, smyslové uspokojení | 12 | 36,36 % | 33,33 % |
Úspěch, osobní úspěch | 12 | 36,36 % | 33,33 % |
Sebekázeň, sebekontrola, dodržování společenských norem | 9 | 27,27 % | 25 % |
Moc, prestiž, dominance nad lidmi | 2 | 6,06 % | 5,56 % |
Tradice | 2 | 6,06 % | 5,56 % |
nic | 1 | 3,03 % | 2,78 % |
Novota, výzva, stimulace, vzrušení | 1 | 3,03 % | 2,78 % |
8. Pokud znáte srovnání, je podle Vás nějaký rozdíl mezi reklamou vysílanou v ČR a těmi, které jsou vysílané v zahraničí? Uveďte prosím, ve které zemi.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
bez rozdilu, zalezi na produktu ne n akrajine
naprostá většina reklam je přebíraná ze zahraničí, takže rozdíl je pouze v jazyku,
Naše ještě nejsou tak klipovitě vymývající mozky - ale vše se dojde...
nemám
neznam odpoved.
rozdíl není (Francie, Chorvatsko)
zahraniční jsou promyšlenější
9. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 29 | 80,56 % | 80,56 % |
muž | 7 | 19,44 % | 19,44 % |
10. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 - 29 let | 21 | 58,33 % | 58,33 % |
do 19 let | 9 | 25 % | 25 % |
30 - 39 let | 3 | 8,33 % | 8,33 % |
více než 50 let | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
40 - 49 let | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
11. Vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ/student VŠ | 19 | 52,78 % | 52,78 % |
SŠ/student SŠ | 15 | 41,67 % | 41,67 % |
ZŠ/žák ZŠ | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.