Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama a já

Reklama a já

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Dvořáková
Šetření:26. 01. 2010 - 02. 02. 2010
Počet respondentů:36
Počet otázek (max/průměr):11 / 8.25
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:28,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Chtěla bych zjistit názor lidí na reklamu z trochu jiného úhlu pohledu.

Odpovědi respondentů

1. Jaká by měla být podle Vás ideální reklama?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nápaditá, zajímavá2877,78 %77,78 %  
Vtipná2466,67 %66,67 %  
Jasná, výstižná2261,11 %61,11 %  
Inteligentní1850 %50 %  
Krátká1644,44 %44,44 %  
Kvalitní1130,56 %30,56 %  
Úderná616,67 %16,67 %  
Jiná12,78 %2,78 %  

Graf

2. Poznáte rozdíl mezi českou reklamou (vytvořená v ČR) a reklamou vysílanou v Česku (vytvořená v zahraničí, přeložená do češtiny)? Pokud ano, napište Váš názor, pokud ne, pokračujte další otázkou.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano

Ano

ano

Ano, je to z ní cítit,neumím to přesně vysvětlit.

ano, v české reklamy se většinou neřídí moderními psychologickými výzkumy a jsou víceméně průhledné, nesofistikované...

Ano, zahraniční reklamy mají trochu jiný ráz a lze rozpoznat dabing.

Ano..obzvláště cizí reklamy na prací prášky jsou naprosto debilní

asi ani ne.........

asi ne, jsou si podobné

Cizí reklamy jsou určitě hezčí, ale jsou hloupější a po nějaké době pěkně otravují život.

Jak kdy - pokud v reklamě aktéři přímo mluví, jde samozřejmě poznat, že jde o dabing. Pokud aktéři nemluví, děj se odehrává a hlas mluví jakoby vypravěč, poznat to samozřejmě není... A můj názor? Pokuď je překlad a dabing kvalitní, proč ne????

jak kdy - třeba šílenost na akvapark v Německu, ten dabing je sranda (ale to sem nepatří)

myslim ze ano, zahranicni jsou vetsinou vic manipulativni

ne

pokaždé

Poznám jenvýjimečně, pokud česká reklama odkazuje na něco typicky českého, nebo pokud je v cizí reklamě špatný dabing

V artikulaci herců, ale to není podstatný rozdíl, jinak jsem se na to nikdy nezaměřila.

většinou ano - dabing je většinou velmi špatný

zahraniční reklamy mi přijdou ještě horší než české, předpokládají, že "konzument" reklamy je, s prominutím, úplný blbec

zly dabing do cestiny. zahranicne reklamy su drahsie.

3. Jaká pozitiva má podle Vás původem česká reklama?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

.žádné

cílená skupina...

dokáže být inteligentní a vtipná (např.reklamy škoda auto), ale je to hodně individuální..i v ČR máme pitomé reklamy

je mi blizsi, inzeruje ceske vyrobky

Je myšlená nám Čechům, ale všechny reklamy mají úkol lákat k nakupování.

Je přizpůsobena chování a potřebám občanů ČR.

je určená pro českého spotřebitele, zohledňuje náš smysl pro humor, je inteligentnější

je vtipná (např. Kofola, Müller mix)

Je zaměřena na "české chování" musí mít důvtip, protože ví, že Čech je náročný

je zaměřena na české diváky, používá například kulturní či jiné zvyklosti, narážky na české filmy, atd.

Může být vytvořena na míru českého diváka, což je plus pro propagvaný produkt. Plus pro českou ekonomiku je, že vznikla v ČR, pravděpodobně za ni byli placeni české firmy a čeští občané...

Může lépe vystihnout mentalitu, lépe se vetřít

nastavena na ceskou mentalitu, ceske prostredi, ceske hlasky

nejsou rafinované, to co chtějí říct říkají jasně

nevim

odpovídá českým podmínkám, tj. nezobrazuje drahé domy s bazény a luxusní auta, služky atd. ale realitu

Předpokládám, že bude na český výrobek a tím pádem se snaží podporovat český trh.

reklamy jsou více z našeho českého prostředí (ale neplatí to pro všechny)

znalost místních poměrů, přesnější zaměření na cílovou skupinu

žádná

žádná

4. Jaká negativa má podle Vás původem česká reklama?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiná932,14 %25 %  
Amatérská, nekvalitní932,14 %25 %  
Nudná725 %19,44 %  
Je bez nápadu725 %19,44 %  
Nemá negativa414,29 %11,11 %  

Graf

5. Jaké vlastnosti by měla mít reklama určená pro český národ?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

dobre

krátkost a vtip

mala by byt o obycejnych lidech. k otazke c.4: zle koncipovana otazka, uplne stejne by jsem odpovedal i o zahranicnej reklame, nejen o ceskej

měla by být národem pochopena

Nápaditá s nějakou vtipnou hláškou.

nebrat se příliš vážně

nejlépe aby žádné reklamy nebyly a když už jsou, aby byly pokud možno inteligentní, ne nesmyslnosti typu 2 litrový prací prostředek vytažený z kabelky na kocertu apod.

něměla by být žádná reklama (ideálně)

netuším

pohodova, ne pracovni, vychcánkovská, vtipná, krátká, dvojsmyslná, pokud mozno chytra

takové, aby se vztahovaly k současným a pokud možno zároveň i nadčasovým souvislostem historie či přírody apod. našeho státu

vtipná

vtipná

vtipná a musí zaujmout přesně ty typy, pro které je to určeno

Vtipná, se známými osobnostmi, výrazným motivem, snadno zapamatovatelná

Vtipnost, originalita.

6. Jaké prvky podle Vás reklama v ČR vyjadřuje?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rodina, kamarádi1450 %38,89 %  
Tradice1346,43 %36,11 %  
Příroda1139,29 %30,56 %  
Zdraví, čistota828,57 %22,22 %  
Popularita621,43 %16,67 %  
Jedinečnost621,43 %16,67 %  
Jiné prvky517,86 %13,89 %  
Relaxace517,86 %13,89 %  
Kvalita517,86 %13,89 %  
Sex414,29 %11,11 %  
Bezpečí414,29 %11,11 %  
Krása310,71 %8,33 %  
Efektivita, produktivita27,14 %5,56 %  
Moudrost27,14 %5,56 %  
Luxus13,57 %2,78 %  
Modernost13,57 %2,78 %  
Samostatnost13,57 %2,78 %  
nic13,57 %2,78 %  

Graf

7. Jaké jsou Vaše životní hodnoty?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tolerování jiných osob, pochopení druhých, ochrana lidí a přírody1854,55 %50 %  
Samostatnost, tvořivost, zvídavost1442,42 %38,89 %  
Zájem o rodinu, zájem o kamarády, pomoc blízkým1442,42 %38,89 %  
Bezpečnost, harmonie, stabilita, bezpečnost společnosti1339,39 %36,11 %  
Požitek, potěšení, smyslové uspokojení1236,36 %33,33 %  
Úspěch, osobní úspěch1236,36 %33,33 %  
Sebekázeň, sebekontrola, dodržování společenských norem927,27 %25 %  
Moc, prestiž, dominance nad lidmi26,06 %5,56 %  
Tradice26,06 %5,56 %  
nic13,03 %2,78 %  
Novota, výzva, stimulace, vzrušení13,03 %2,78 %  

Graf

8. Pokud znáte srovnání, je podle Vás nějaký rozdíl mezi reklamou vysílanou v ČR a těmi, které jsou vysílané v zahraničí? Uveďte prosím, ve které zemi.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bez rozdilu, zalezi na produktu ne n akrajine

naprostá většina reklam je přebíraná ze zahraničí, takže rozdíl je pouze v jazyku,

Naše ještě nejsou tak klipovitě vymývající mozky - ale vše se dojde...

nemám

neznam odpoved.

rozdíl není (Francie, Chorvatsko)

zahraniční jsou promyšlenější

9. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2980,56 %80,56 %  
muž719,44 %19,44 %  

Graf

10. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 29 let2158,33 %58,33 %  
do 19 let925 %25 %  
30 - 39 let38,33 %8,33 %  
více než 50 let25,56 %5,56 %  
40 - 49 let12,78 %2,78 %  

Graf

11. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
VŠ/student VŠ1952,78 %52,78 %  
SŠ/student SŠ1541,67 %41,67 %  
ZŠ/žák ZŠ25,56 %5,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Dvořáková, J.Reklama a já (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://reklama-a-ja.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.