Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama a její dopad na spotřebitele

Reklama a její dopad na spotřebitele

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Doleželová
Šetření:02. 12. 2011 - 04. 12. 2011
Počet respondentů:124
Počet otázek (max/průměr):15 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, prosím Vás o vyplnění dotazníku týkajícího se mé bakalářské práce. Děkuji za ochotu a přejí hezký zbytek dne.

Veronika Doleželová

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš názor na reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše poztivní4939,52 %39,52 %  
spíše negativní4233,87 %33,87 %  
pozitivní2620,97 %20,97 %  
negativní75,65 %5,65 %  

Graf

2. Už jste někdy nakupovali na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10282,26 %82,26 %  
Nevím1310,48 %10,48 %  
Ne97,26 %7,26 %  

Graf

3. Kde se s reklamou setkávate nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama je všude, kam se podívám6048,39 %48,39 %  
Televize3629,03 %29,03 %  
Internet2318,55 %18,55 %  
Letáky 32,42 %2,42 %  
Tisk10,81 %0,81 %  
Billboardy10,81 %0,81 %  

Graf

4. Která média vnímáte nejvíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize6250 %50 %  
Internet4334,68 %34,68 %  
Letáky97,26 %7,26 %  
Billboardy54,03 %4,03 %  
Žádné32,42 %2,42 %  
Tisk21,61 %1,61 %  

Graf

5. Jaké druhy reklamy Vás zaujmou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtipné a nápadité9072,58 %72,58 %  
Na slevy a akce1612,9 %12,9 %  
Roztomilé (děti, zvířata)86,45 %6,45 %  
Žádné43,23 %3,23 %  
Se sexuálním podtextem43,23 %3,23 %  
Jiné21,61 %1,61 %  

Graf

6. Co pro Vás reklamy znamenají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obtěžují mě (přepínám TV)5141,13 %41,13 %  
Zdroj informací4133,06 %33,06 %  
Jiné2217,74 %17,74 %  
Nic, nevnímám je108,06 %8,06 %  

Graf

7. Při nákupu určitého výrobku, preferujete výrobek, který znáte z reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na situaci (někdy ano, někdy ne)6854,84 %54,84 %  
Ne, vybírám si na základě svého uvážení5141,13 %41,13 %  
Ano (chtě i nechtě si téměř vždy koupím výrobek, který znám z reklamy)54,03 %4,03 %  

Graf

8. Zaujme-li Vás reklama (v jákemkoli médiu - pozitivně i negativně) zapamatujete si její obsah?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano7157,26 %57,26 %  
Ano3024,19 %24,19 %  
Spíše ne2318,55 %18,55 %  

Graf

9. Myslíte si, že je prezentace produktu prostřednictvím známé osobnosti nebo odborníka v daném oboru efektivnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7358,87 %58,87 %  
Ne3830,65 %30,65 %  
Nevím1310,48 %10,48 %  

Graf

10. Jak Vás reklama ovlivňuje při koupi produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Částečně6552,42 %52,42 %  
Málo4032,26 %32,26 %  
Vůbec1713,71 %13,71 %  
Hodně21,61 %1,61 %  

Graf

11. Jak moc důvěřujete reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na dané reklamě7560,48 %60,48 %  
Je mi to jedno2318,55 %18,55 %  
Nevěřím reklamě ani slovo1411,29 %11,29 %  
Nemám důvod jim nevěřit129,68 %9,68 %  

Graf

12. Četnost reklamy byste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snížili9879,03 %79,03 %  
Nechali v této míře2520,16 %20,16 %  
Zvýšili10,81 %0,81 %  

Graf

13. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou6653,23 %53,23 %  
Vysokoškolské3830,65 %30,65 %  
Základní86,45 %6,45 %  
Vyšší odborné64,84 %4,84 %  
Středoškolské bez maturity64,84 %4,84 %  

Graf

14. Do které věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 255544,35 %44,35 %  
31 - 412419,35 %19,35 %  
26 - 302116,94 %16,94 %  
15 - 201310,48 %10,48 %  
41 a více118,87 %8,87 %  

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9375 %75 %  
Muž3125 %25 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Při nákupu určitého výrobku, preferujete výrobek, který znáte z reklamy?

  • odpověď Ne, vybírám si na základě svého uvážení:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vůbec na otázku 10. Jak Vás reklama ovlivňuje při koupi produktu?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím na otázku 2. Už jste někdy nakupovali na základě reklamy?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš názor na reklamu?

2. Už jste někdy nakupovali na základě reklamy?

3. Kde se s reklamou setkávate nejčastěji?

4. Která média vnímáte nejvíc?

5. Jaké druhy reklamy Vás zaujmou?

6. Co pro Vás reklamy znamenají?

7. Při nákupu určitého výrobku, preferujete výrobek, který znáte z reklamy?

8. Zaujme-li Vás reklama (v jákemkoli médiu - pozitivně i negativně) zapamatujete si její obsah?

9. Myslíte si, že je prezentace produktu prostřednictvím známé osobnosti nebo odborníka v daném oboru efektivnější?

10. Jak Vás reklama ovlivňuje při koupi produktu?

11. Jak moc důvěřujete reklamě?

12. Četnost reklamy byste?

13. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

14. Do které věkové skupiny patříte?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš názor na reklamu?

2. Už jste někdy nakupovali na základě reklamy?

3. Kde se s reklamou setkávate nejčastěji?

4. Která média vnímáte nejvíc?

5. Jaké druhy reklamy Vás zaujmou?

6. Co pro Vás reklamy znamenají?

7. Při nákupu určitého výrobku, preferujete výrobek, který znáte z reklamy?

8. Zaujme-li Vás reklama (v jákemkoli médiu - pozitivně i negativně) zapamatujete si její obsah?

9. Myslíte si, že je prezentace produktu prostřednictvím známé osobnosti nebo odborníka v daném oboru efektivnější?

10. Jak Vás reklama ovlivňuje při koupi produktu?

11. Jak moc důvěřujete reklamě?

12. Četnost reklamy byste?

13. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

14. Do které věkové skupiny patříte?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Doleželová, V.Reklama a její dopad na spotřebitele (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://reklama-a-jeji-dopad-na-spot.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.