Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama a její vliv na zákazníka

Reklama a její vliv na zákazníka

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Čermák
Šetření:24. 03. 2013 - 30. 03. 2013
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.38
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jmenuji se Tomáš Čermák, studuji Vyšší odbornou školu v Mostě, obor Firemní ekonomika a rád bych Vás poprosil o trochu Vašeho času. Obracím se na Vás s prosbou o vyplnění krátkého anonymního dotazníku za účelem zpracování praktické části své absolventské práce na téma „Reklama a její vliv na zákazníka“. Jak jsem již uvedl, dotazník je zcela anonymní.

Děkuji Vám předem za čas, který mi věnujete.

S pozdravem

Tomáš Čermák

Odpovědi respondentů

1. Jste ve věku...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 25 let7171 %71 %  
26 - 49 let2424 %24 %  
50 a více let55 %5 %  

Graf

2. Jaké reklamní médium má na Vás největší vliv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet4444 %44 %  
Televize3131 %31 %  
Tiskoviny1212 %12 %  
Letáky1010 %10 %  
Rozhlas11 %1 %  
Billboard11 %1 %  
Kino11 %1 %  

Graf

3. Jaký je Váš vztah k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi4949 %49 %  
Obtěžuje mě4343 %43 %  
Mám ji rád(a)88 %8 %  

Graf

4. Zaujme-li Vás nějaká reklama (v jakémkoli médiu – pozitivně i negativně), zapamatujete si hlavní obsah sdělení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7676 %76 %  
Ne2424 %24 %  

Graf

5. Nakupujete novinky na trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6464 %64 %  
Ano3636 %36 %  

Graf

6. Myslíte si, že Vás reklama ovlivní při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze tehdy, pokud mne reklama zaujme5454 %54 %  
Ne2323 %23 %  
Ano2323 %23 %  

Graf

7. Chtěl/a byste omezit nebo úplně zakázat reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Omezitotázka č. 8, Zakázatotázka č. 8, Ne, nechtěl/aotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Omezit6060 %60 %  
Ne, nechtěl/a3434 %34 %  
Zakázat66 %6 %  

Graf

8. Pokud byste chtěl/a omezit nebo zakázat reklamu uveďte důvod.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aby ji nebylo tolik, neotravovala a neblba lidem hlavu

často bývá nepravdivá a v případě, že na více jak pět minut přeruší program - velice obtěžuje

Častý nevkus, neoriginalita, ...

Chtěla bych omezit reklamu v televizi,je moc dlouhá a ruší mne při sledování seriálu nebo filmu.

je jí čím dál tím více...ať už v televizi nebo v letácích

Je jí příliš mnoho

Je jich hodně a ruší děj televizního pořadu.

Je jich mnoho.

je jich přes příliš a nedávala bych je do vysílání filmů

Je obtěžující, na některých místech (historická centra měst) zakrývá kulturní památky.

kdo něco shání, sám si to najde, není potřeba to cpát všem ostatním, kteří o to vůbec nestojí

Klamání zákazníka. Zejména spotřebitelů, kteří nechtějí, nemohou, nebo neumějí si sehnat další relevantní informace a nebo jsou "zranitelní" - ať už emocionálně (matky) nebo mentálně (lidé s nižším IQ)

Manipulování a oblbování lidí, problém je, že většina si to ani neuvědomuje.

Média jsou reklamy přehlcená. V téhle přemíře se lidé naučili některé reklamy nevnímat..

Namísto reklamy chci kvalitu, takže peníze vrážet do ní. Anebo je dát zaměstnancům firmy. Ale NE REKLAMĚ.

Např. televizní reklamy bych omezil, v tom smysl, že jsou neskutečně dlouhé.

někdy je člověku opravdu na obtíž, občas to v reklamou společnosti přehánějí

obtěžuje

Omezit z toho důvodu, že je pak člověk přeplněný daty a obsahem toho všeho, že si to kolikrát nemůže ani zapamatovat. A hlavně při sledování filmů, jsou reklamy největší zabiják.

Opakuje se moc často

Otravuje veřejný prostor, ohlupuje lidi a sprostě jimi manipuluje.

Potřebujeme omezit spotřebu zdrojů, kterých je již málo. Svým způsobem i tvorba reklam je zbytečná a tečou do ní obrovské peníze, které se dají využít lépe.

při televizních pořadech omezit hlasitost reklamy oproti běžnému vysílání

Reklam je prilis a obtezuji.me

Reklama mi vadí

reklamy jsou otravne a rusi pri sledovani filmu, htani her. zakazat

reklamy jsou všude a velmi často. Rozptylují a postupně začínají všechny otravovat. Myslím, žš to pak začíná být kontraproduktivní.

stálé vyskakování reklamy na internetu, v televize nesmyslně dlouhé reklamy, letáky ve schránce

Třeba facebook - bejval super ale teď je přeplácanej reklamou a to platí o o normálním životě, všude (na stavbách odpadkovejch koších prostě všude kde to jde ... reklama) Bejt toho míň tak to jde i s tíhat ale jak je toho moc už něco vnímáme automaticky, podprahově = zlo pro nás dobrý pro obchodníky

Už je jich moc

v hlavnim vecernim programu v televizi mne velmi obtezuje.

V podstatě nabízejí šmejdy a ovlivňují seniory a vykořisťují je.

Většinou je dotěrná a ve velkém množství. Viz youtube.com nebo videa na csfd.cz.

většinou pro mě neužitečné,nedůležité,obtěžující v jakékoli formě

většinu reklam provází určitá agresivita, člověka nutí, nedává prostor pro svobodnou volbu, hodně reklam lže

Všeho moc škodí. Sami výrobci by podle mě kolikrát investovali raději peníze jinam, ale kvůli aktivitám v reklamě ze strany konkurence nemohou a snaží se konkurenci předčít. Při omezení nebo zákazu by to bylo plus pro obě strany ( i zákazníky, přecejenom je reklam až moc). viz. např. tabákový průmysl

Vytěsnit odtud, kde obtěžuje, dezinformuje, propaguje to, co je ke škodě zákazníka či jiných, podporuje nezodpovědnost

Znovu, obtěžuje mě.

9. Když dávají v TV reklamu, sledujete jí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, přepínám na jiný kanál5757 %57 %  
Ztiším ji, sleduji ji pouze jako kulisu2626 %26 %  
Ano, sleduji1717 %17 %  

Graf

10. Vadí Vám reklamy zaměřující se na alkohol, tabákové výrobky anebo reklamy se sexuálním podtextem?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

11. Preferujete při nákupu výrobky, které znáte z reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne4747 %47 %  
Spíše ano2424 %24 %  
Ne2424 %24 %  
Ano55 %5 %  

Graf

12. Myslíte si, že by se stát měl více zajímat o regulaci reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8080 %80 %  
Ne2020 %20 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Vadí Vám reklamy zaměřující se na alkohol, tabákové výrobky anebo reklamy se sexuálním podtextem?

  • odpověď Reklamy na tabákové výrobky=Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamy na alkohol=Ano na otázku 10. Vadí Vám reklamy zaměřující se na alkohol, tabákové výrobky anebo reklamy se sexuálním podtextem?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste ve věku...

2. Jaké reklamní médium má na Vás největší vliv?

3. Jaký je Váš vztah k reklamě?

4. Zaujme-li Vás nějaká reklama (v jakémkoli médiu – pozitivně i negativně), zapamatujete si hlavní obsah sdělení?

5. Nakupujete novinky na trhu?

6. Myslíte si, že Vás reklama ovlivní při nákupu?

7. Chtěl/a byste omezit nebo úplně zakázat reklamu?

9. Když dávají v TV reklamu, sledujete jí?

10. Vadí Vám reklamy zaměřující se na alkohol, tabákové výrobky anebo reklamy se sexuálním podtextem?

11. Preferujete při nákupu výrobky, které znáte z reklamy?

12. Myslíte si, že by se stát měl více zajímat o regulaci reklamy?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste ve věku...

2. Jaké reklamní médium má na Vás největší vliv?

3. Jaký je Váš vztah k reklamě?

4. Zaujme-li Vás nějaká reklama (v jakémkoli médiu – pozitivně i negativně), zapamatujete si hlavní obsah sdělení?

5. Nakupujete novinky na trhu?

6. Myslíte si, že Vás reklama ovlivní při nákupu?

7. Chtěl/a byste omezit nebo úplně zakázat reklamu?

9. Když dávají v TV reklamu, sledujete jí?

10. Vadí Vám reklamy zaměřující se na alkohol, tabákové výrobky anebo reklamy se sexuálním podtextem?

11. Preferujete při nákupu výrobky, které znáte z reklamy?

12. Myslíte si, že by se stát měl více zajímat o regulaci reklamy?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čermák, T.Reklama a její vliv na zákazníka (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://reklama-a-jeji-vliv-na-zakaz.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.