Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama a komunikace na Facebooku

Reklama a komunikace na Facebooku

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Král
Šetření:26. 04. 2011 - 02. 05. 2011
Počet respondentů:53
Počet otázek (max/průměr):22 / 21.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:36
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Krátký dotazník pro uživatele Facebooku.

Odpovědi respondentů

1. Proč jste se k Facebooku připojili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Byli zde mí přátelé3056,6 %56,6 %  
Možnost komunikace2649,06 %49,06 %  
Zájem o informace o ostatních1018,87 %18,87 %  
zvědavost11,89 %1,89 %  
sdílení fotografií a zážitků11,89 %1,89 %  
Protože je to "cool"11,89 %1,89 %  

Graf

2. Jak často se k Facebooku připojujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát denně3362,26 %62,26 %  
jednou denně1120,75 %20,75 %  
párkrát do týdne59,43 %9,43 %  
jednou týdně23,77 %3,77 %  
jednou měsíčně11,89 %1,89 %  
méně11,89 %1,89 %  

Graf

3. Jak byste se jako uživatel FB definoval/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám na FB spustu přátel ale moc nehodnotím, nediskutuji ani nekomentuji.2445,28 %45,28 %  
Pravidelně se připujuji na FB a sdílím informace/fotky apod. a tyto informace jsou šířeny dalšími uživateli1630,19 %30,19 %  
Na FB hodně diskutuji,hodnotím, sdílím obsah hlavně třetích osob sám/sama moc obsahu nepřidávám815,09 %15,09 %  
Na FB nedělám téměř nic a jsem zde jen z povinosti.35,66 %5,66 %  
Pravidelně se připujuji na FB a sdílím informace/fotky apod. a tyto informace jsou šířeny dalšími uživateli23,77 %3,77 %  

Graf

4. Věnujete pozornost placeným reklamám na Facebooku (po pravá straně na stránce):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2852,83 %52,83 %  
Určitě ne1528,3 %28,3 %  
Spíše ano815,09 %15,09 %  
Určitě ano23,77 %3,77 %  

Graf

5. Reklamy na Facebooku jsou užitečným zdrojem informací.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2547,17 %47,17 %  
Spíše ano1630,19 %30,19 %  
Určitě ne1018,87 %18,87 %  
Určitě ano23,77 %3,77 %  

Graf

6. Reklamy na Facebooku jsou zbytečné a obtěžují.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2139,62 %39,62 %  
Spíše ne1528,3 %28,3 %  
Určitě ano916,98 %16,98 %  
Určitě ne815,09 %15,09 %  

Graf

7. Klasická reklama v televizi, v časopisech má pro mě velkou váhu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2750,94 %50,94 %  
Určitě ne1426,42 %26,42 %  
Spíše ano815,09 %15,09 %  
Určitě ano47,55 %7,55 %  

Graf

8. Placené reklamy na Facebooku je hodně.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2852,83 %52,83 %  
Spíše ne1528,3 %28,3 %  
Určitě ano1018,87 %18,87 %  

Graf

9. Vadí vám gramatické chyby v reklamách na Facebooku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3464,15 %64,15 %  
spíše souhlasím1120,75 %20,75 %  
nevím815,09 %15,09 %  

Graf

10. Reklama na Facebooku mi příje důvěryhodná

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2649,06 %49,06 %  
Spíše ano1732,08 %32,08 %  
Určitě ne1018,87 %18,87 %  

Graf

11. Má pro vás váhu doporučení od blízké osoby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2547,17 %47,17 %  
Určitě ano1935,85 %35,85 %  
Spíše ne713,21 %13,21 %  
Určitě ne23,77 %3,77 %  

Graf

12. Na Facebooku se cítím bezpečně.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2445,28 %45,28 %  
Spíše ne1935,85 %35,85 %  
Určitě ne916,98 %16,98 %  
Určitě ano11,89 %1,89 %  

Graf

13. Stali jste se členem stránky/skupiny na FB díky placené reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3871,7 %71,7 %  
nevím1018,87 %18,87 %  
ano59,43 %9,43 %  

Graf

14. Jste členem skupiny/stránky nějakého výrobku/značky/společnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3158,49 %58,49 %  
Ano2241,51 %41,51 %  

Graf

15. Pokud ano, napište prosím proč jste se k dané stránce připojili.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
aktuální informace snadno dostupné14,55 %1,89 %  
Mám ráda jejich produkty14,55 %1,89 %  
věřím jí a podporuji ji14,55 %1,89 %  
zájem o novinky firmy14,55 %1,89 %  
mám ji ráda a používám ji14,55 %1,89 %  
sympatizuji se značkou14,55 %1,89 %  
Chtěl jsem podpořit kamaráda v jeho snaze podnikat14,55 %1,89 %  
výrobky/služby danej značky využívam, nové info14,55 %1,89 %  
Dotaz k řešení problému, jiná možnost nebyla...14,55 %1,89 %  
kamarádi14,55 %1,89 %  
ostatní odpovědi abych ukázala přátelům, co se mi líbí, můj styl
kvalita
kvůli hudební skupině a jejich akcích, videa, info
protože
Zájem o danou značku
seminární práce
Chci, aby ostatní vocasové viděli, co používám.
Spotřebitelské soutěže, případně abych měl info o
zajimave
Kvůli zajímavostem dané firmy
skopojenost s jejich službami...
protože je mi daný výrobek/značka sympatický
1254,55 %22,64 % 

Graf

16. Používáte FB ke komunikace se společnostmi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nemám o takouv komunikaci zájem.2649,06 %49,06 %  
Ne, ale kdyby mi společnost tuto formu komunikace nabídla využil/a bych ji.1528,3 %28,3 %  
Ano1120,75 %20,75 %  
Rád/a bych, dotyčná spolčnost má FB profil, ale nepužívá ho ke komunikace s klienty.35,66 %5,66 %  
Rád/a bych, ale dotyčná spolčnost nemá FB profil.11,89 %1,89 %  

Graf

17. Pokuť používáte FB ke komunikace se společnostmi - psal/a jste dotaz na firemní stránky:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2674,29 %49,06 %  
Ano a bylo mi odpovězeno720 %13,21 %  
Ano a nebylo mi odpovězeno12,86 %1,89 %  
Ano ale můj příspěvek byl smazán12,86 %1,89 %  

Graf

18. Co by vás motivovalo připojit se k FB stráce společnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informace o novinkách2343,4 %43,4 %  
Zájem o produkt/společnost2343,4 %43,4 %  
Informace, která jinde nejsou1528,3 %28,3 %  
Možnost soutěží1324,53 %24,53 %  
Možnost komunikace se společností1018,87 %18,87 %  
Možnost komunikace s ostatními fanoušky59,43 %9,43 %  
Nic35,66 %5,66 %  
Doporučení od známého11,89 %1,89 %  
Pokuď !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11,89 %1,89 %  

Graf

19. Jste členm i jiné sociální sítě(Twitter, Lidé, Myspace,...)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3158,49 %58,49 %  
ano2241,51 %41,51 %  

Graf

20. Používáte Twitter?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5094,34 %94,34 %  
ano35,66 %5,66 %  

Graf

21. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3973,58 %73,58 %  
Muž1426,42 %26,42 %  

Graf

22. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-244177,36 %77,36 %  
25-34713,21 %13,21 %  
14-1735,66 %5,66 %  
45-5423,77 %3,77 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Proč jste se k Facebooku připojili?

  • odpověď Možnost komunikace:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 9. Vadí vám gramatické chyby v reklamách na Facebooku?

2. Jak často se k Facebooku připojujete?

  • odpověď několikrát denně:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pravidelně se připujuji na FB a sdílím informace/fotky apod. a tyto informace jsou šířeny dalšími uživateli na otázku 3. Jak byste se jako uživatel FB definoval/a?

14. Jste členem skupiny/stránky nějakého výrobku/značky/společnosti?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou denně na otázku 2. Jak často se k Facebooku připojujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Proč jste se k Facebooku připojili?

2. Jak často se k Facebooku připojujete?

3. Jak byste se jako uživatel FB definoval/a?

4. Věnujete pozornost placeným reklamám na Facebooku (po pravá straně na stránce):

5. Reklamy na Facebooku jsou užitečným zdrojem informací.

6. Reklamy na Facebooku jsou zbytečné a obtěžují.

7. Klasická reklama v televizi, v časopisech má pro mě velkou váhu.

8. Placené reklamy na Facebooku je hodně.

9. Vadí vám gramatické chyby v reklamách na Facebooku?

10. Reklama na Facebooku mi příje důvěryhodná

11. Má pro vás váhu doporučení od blízké osoby?

12. Na Facebooku se cítím bezpečně.

13. Stali jste se členem stránky/skupiny na FB díky placené reklamě?

14. Jste členem skupiny/stránky nějakého výrobku/značky/společnosti?

16. Používáte FB ke komunikace se společnostmi?

17. Pokuť používáte FB ke komunikace se společnostmi - psal/a jste dotaz na firemní stránky:

18. Co by vás motivovalo připojit se k FB stráce společnosti?

19. Jste členm i jiné sociální sítě(Twitter, Lidé, Myspace,...)?

20. Používáte Twitter?

21. Jste:

22. Věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Proč jste se k Facebooku připojili?

2. Jak často se k Facebooku připojujete?

3. Jak byste se jako uživatel FB definoval/a?

4. Věnujete pozornost placeným reklamám na Facebooku (po pravá straně na stránce):

5. Reklamy na Facebooku jsou užitečným zdrojem informací.

6. Reklamy na Facebooku jsou zbytečné a obtěžují.

7. Klasická reklama v televizi, v časopisech má pro mě velkou váhu.

8. Placené reklamy na Facebooku je hodně.

9. Vadí vám gramatické chyby v reklamách na Facebooku?

10. Reklama na Facebooku mi příje důvěryhodná

11. Má pro vás váhu doporučení od blízké osoby?

12. Na Facebooku se cítím bezpečně.

13. Stali jste se členem stránky/skupiny na FB díky placené reklamě?

14. Jste členem skupiny/stránky nějakého výrobku/značky/společnosti?

16. Používáte FB ke komunikace se společnostmi?

17. Pokuť používáte FB ke komunikace se společnostmi - psal/a jste dotaz na firemní stránky:

18. Co by vás motivovalo připojit se k FB stráce společnosti?

19. Jste členm i jiné sociální sítě(Twitter, Lidé, Myspace,...)?

20. Používáte Twitter?

21. Jste:

22. Věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Král, P.Reklama a komunikace na Facebooku (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://reklama-a-komunikace-na-face.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.