Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama a média a jejich vliv na člověka

Reklama a média a jejich vliv na člověka

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Anastasia Sirůčková
Šetření:07. 05. 2014 - 13. 05. 2014
Počet respondentů:117
Počet otázek (max/průměr):38 / 36.22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.10:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den všem,

 

tento dotazník je součástí mé diplomové práce. Předem děkuji za čas, který jste vyplnění tohoto dotazníku věnovali.

 

Anastasia Sirůčková

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8673,5 %73,5 %  
muž3126,5 %26,5 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-353429,06 %29,06 %  
46-603126,5 %26,5 %  
16-253025,64 %25,64 %  
36-45119,4 %9,4 %  
61 a více65,13 %5,13 %  
1-1554,27 %4,27 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské5244,44 %44,44 %  
středoškolské s maturitou5244,44 %44,44 %  
základní97,69 %7,69 %  
středoškolské bez maturity43,42 %3,42 %  

Graf

4. Jak vnímáte reklamu z globálního hlediska?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neutrálně4941,88 %41,88 %  
negativně (manipulace lidmi, přikrášlování produktu = klamavá reklama)4639,32 %39,32 %  
pozitivně (komunikace dodavatele se spotřebitelem, kdy se díky prezentaci produktu můžeme rozhodnout, zda budeme na danou nabídku reagovat nebo ne)2218,8 %18,8 %  

Graf

5. Jak vnímáte reklamní letáky ve Vašich schránkách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rád/a si je někdy prohlédnu7362,39 %62,39 %  
obtěžují mě, hned je vyhazuji3832,48 %32,48 %  
vždy si je prohlédnu se zájmem65,13 %5,13 %  

Graf

6. Reklama ve kterém sdělovacím prostředku Vás nejvíce ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize4740,17 %40,17 %  
internet3832,48 %32,48 %  
tisk2117,95 %17,95 %  
outdoor75,98 %5,98 %  
rozhlas21,71 %1,71 %  
mobilní telefon21,71 %1,71 %  

Graf

7. Jaký je Váš názor na reklamu v časopisech, novinách...? Sledujete inzerci v tisku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí mi, ale neprohlížím si ji5446,15 %46,15 %  
nevadí mi, někdy si ji prohlédnu5244,44 %44,44 %  
nesnáším ji108,55 %8,55 %  
vždy si ji se zájmem prohlédnu10,85 %0,85 %  

Graf

8. Zaujala Vás v poslední době nějaká reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6858,12 %58,12 %  
ano4941,88 %41,88 %  

Graf

9. O který produkt šlo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
T-Mobile1632,65 %13,68 %  
Hornbach918,37 %7,69 %  
Vodafone918,37 %7,69 %  
Alza.cz816,33 %6,84 %  
Kofola714,29 %5,98 %  
Axe48,16 %3,42 %  
mattoni48,16 %3,42 %  
Coca-Cola36,12 %2,56 %  
Air bank24,08 %1,71 %  
Air Bank, Jack Danniel's Tennessee Whiskey12,04 %0,85 %  
O212,04 %0,85 %  
Pedigree - smějící se psi12,04 %0,85 %  
hithit12,04 %0,85 %  
GE money bank12,04 %0,85 %  
Mathoni už není12,04 %0,85 %  
potraviny12,04 %0,85 %  
výroba nábytku z palet12,04 %0,85 %  
Air Bank, Fio Banka, Jack Daniel's Tennessee Whiskey, Mattoni,12,04 %0,85 %  
LEGO Friends12,04 %0,85 %  
Always vložky , Rama,Fidorka višňová12,04 %0,85 %  

Graf

10. Věříte reklamním spotům a tomu, co sdělují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
záleží na tom, o jaké zboží se jedná6555,56 %55,56 %  
ne5244,44 %44,44 %  

Graf

11. Čím Vás reklama zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
originalitou8068,38 %68,38 %  
humorem7463,25 %63,25 %  
hudbou3832,48 %32,48 %  
barevností75,98 %5,98 %  
účinkováním známé osobnosti54,27 %4,27 %  
Dobrým, kvalitním produktem.10,85 %0,85 %  
ničím10,85 %0,85 %  
produktem10,85 %0,85 %  
jestli je na zboží co mě zrovna zajímá10,85 %0,85 %  
vtipem a harmonií zvuků a barev10,85 %0,85 %  
cenou10,85 %0,85 %  
má hlubší smysl, nějakou spojitost s něčím jiným10,85 %0,85 %  
reklamy nečtu a v televizi přepínám nebo odcházím vyndat prádlo z pračky , nádobí z myčky,.... odcházím z10,85 %0,85 %  
nahý ženský10,85 %0,85 %  
danný produkt10,85 %0,85 %  

Graf

12. Ovlivňuje nějak reklama výběr značky při Vašich nákupech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas ano6051,28 %51,28 %  
ne, nenechám se ovlivňovat5647,86 %47,86 %  
téměř vždy10,85 %0,85 %  

Graf

13. Když běží reklamní spoty v tv...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
odskočím si na WC, případně si připravím občerstvení5748,72 %48,72 %  
přepínám programy4538,46 %38,46 %  
reklamu nevnímám a čekám, až začne očekávaný pořad1210,26 %10,26 %  
reklamu se zájmem sleduji32,56 %2,56 %  

Graf

14. Už se Vám někdy stalo, že produkt, který jste si zakoupil/a na základě reklamy, nesplnil Vaše očekávání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9278,63 %78,63 %  
ne2521,37 %21,37 %  

Graf

15. Pokud se v reklamním spotu objeví nějaká známá osobnost, jak to vnímáte? Dokáže Vás známá osobnost přesvědčit ke koupi daného produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemá to na mě žádný vliv, důležitost shledávám ve vlastnostech produktu5950,43 %50,43 %  
ne, protože je mi jasné, že osobnost dostala za reklamu zaplaceno a produkt prezentuje pouze podle scénáře4941,88 %41,88 %  
pokud je mi daná osobnost sympatická, pak ano54,27 %4,27 %  
často je mi osobností líto10,85 %0,85 %  
řídím se vlastním rozumem10,85 %0,85 %  
ne a nechápu co se známé osob. zesměšňují10,85 %0,85 %  
zajímá mě reklama samotná - Kotek, Trojan10,85 %0,85 %  

Graf

16. Jak vnímáte reklamu na tabákové výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zachovávám si neutrální postoj5748,72 %48,72 %  
negativně, vadí mi5647,86 %47,86 %  
vnímám ji pozitivně43,42 %3,42 %  

Graf

17. Jak vnímáte reklamu na alkohol?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zachovávám si neutrální postoj7866,67 %66,67 %  
negativně, vadí mi hodně3227,35 %27,35 %  
vnímám ji pozitivně75,98 %5,98 %  

Graf

18. Jak vnímáte erotickou reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zachovávám si neutrální postoj6454,7 %54,7 %  
negativně, vadí mi hodně4538,46 %38,46 %  
vnímám ji pozitivně86,84 %6,84 %  

Graf

19. Domníváte se, že reklamy na tabákové výrobky, alkohol a erotiku mohou negativně ovlivňovat vývoj dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7967,52 %67,52 %  
nejsem si jistý/a2823,93 %23,93 %  
ne108,55 %8,55 %  

Graf

20. Co si myslíte o hudebně interpretovaných reklamách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí mi6252,99 %52,99 %  
líbí se mi, rád/a se podívám3328,21 %28,21 %  
nelíbí se mi, vadí mi1210,26 %10,26 %  
nesnáším je108,55 %8,55 %  

Graf

21. Reklama na jaký produkt ve Vás vzbuzuje negativní pocity?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama na erotiku5345,3 %45,3 %  
reklama na ostatní hygienické potřeby5143,59 %43,59 %  
reklama na loterie4437,61 %37,61 %  
reklama na léky4135,04 %35,04 %  
reklama na prací prášek3832,48 %32,48 %  
reklama na alkohol3025,64 %25,64 %  
reklama na potraviny a nealkoholické nápoje1512,82 %12,82 %  
reklama na automobily43,42 %3,42 %  
všechny21,71 %1,71 %  
reklama na půjčku10,85 %0,85 %  
negativní pocit mám pouze při nechutném ztvárnění reklamy a to na cokoliv10,85 %0,85 %  
vložky, tampóny10,85 %0,85 %  
každá nevkusná a hloupá reklama10,85 %0,85 %  
r. na finanční produkty10,85 %0,85 %  
vnoučata se pak moc vyptávají a mám jich šest moc otázek proč10,85 %0,85 %  
Na dámské vložky!10,85 %0,85 %  
každou reklamu vnímám stejně, neutrálně10,85 %0,85 %  
reklamy na vložky, inkontinenci, prostatu10,85 %0,85 %  
na erotiku -ne kvůli erotice, ale ty reklamy jsou zpravidla dementní10,85 %0,85 %  
reklama 3x za večer na stejný výrobek10,85 %0,85 %  
Ve všech je něco negativního10,85 %0,85 %  
reklama na pleny, dámské hyg. potřeby10,85 %0,85 %  
alkohol, erotika i tabák jsou nežádoucí zejména kvůli dětem, bylo-li by možno určité skupiny vyloučit, ani ony by mi nevadili, třeba v baru, který je dětem nepřístupný by mi reklama na tabák, alkohol ani erotiku nevadil, záleží taktéž na reklamě samotné.10,85 %0,85 %  
tabákové výrobky10,85 %0,85 %  
stále častěji se v reklamách objevují ženská prsa a to ve mě vyvolává negativní pocity a jsou to reklamy na minerální vodu až reklamy na drogistické zboží10,85 %0,85 %  
každá10,85 %0,85 %  
Teleshoping10,85 %0,85 %  
na pôžičky10,85 %0,85 %  
reklama na bankovní služby10,85 %0,85 %  

Graf

22. Jaká reklama se Vám líbí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vtipná8270,09 %70,09 %  
originální5849,57 %49,57 %  
stručná3832,48 %32,48 %  
upozorňující na problémy ve společnosti2521,37 %21,37 %  
reklama doprovázená hudbou, zpěvem2319,66 %19,66 %  
reklama, ve které vystupují zvířata, děti1512,82 %12,82 %  
reklama, ve které vystupuje známá osobnost54,27 %4,27 %  

Graf

23. Jak vnímáte reklamní bannery na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obtěžují mě6757,26 %57,26 %  
jsem lhostejný/á4437,61 %37,61 %  
shledávám je přínosné65,13 %5,13 %  

Graf

24. Považujete reklamu za důležitou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne, obejdu se bez ní4740,17 %40,17 %  
spíše ano, někdy je užitečná4639,32 %39,32 %  
ne, obtěžuje mě2218,8 %18,8 %  
ano, shledávám ji jako velmi přínosnou, díky reklamě se dozvím o novinkách21,71 %1,71 %  

Graf

25. Myslíte si, že informace v reklamních sděleních jsou pravdivá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
myslím, že na nich něco pravdivého bude5143,59 %43,59 %  
určitě ne4135,04 %35,04 %  
nevím2218,8 %18,8 %  
určitě ano32,56 %2,56 %  

Graf

26. Co si myslíte o reklamách šířených prostřednictvím sms zpráv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
shledávám je jako obtěžující10488,89 %88,89 %  
jsou mi lhostejné1210,26 %10,26 %  
vítám je10,85 %0,85 %  

Graf

27. Myslíte, že je reklamy kolem nás příliš mnoho? Cítíte se reklamou přesycen/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6555,56 %55,56 %  
spíše ano4437,61 %37,61 %  
spíše ne75,98 %5,98 %  
ne10,85 %0,85 %  

Graf

28. Kde Vás reklama nejvíc obtěžuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tv7967,52 %67,52 %  
internet5647,86 %47,86 %  
letáky1714,53 %14,53 %  
rozhlas1714,53 %14,53 %  
outdoor54,27 %4,27 %  
v dopravních prostředcích43,42 %3,42 %  
noviny, časopisy32,56 %2,56 %  
tv internet a rádio10,85 %0,85 %  
neobtěžuje, mě až tak moc10,85 %0,85 %  
hlavně vyskakující okna !!!10,85 %0,85 %  
denní media TV i rozhlas a hlavně internet10,85 %0,85 %  
všude10,85 %0,85 %  
reklama patří k dnešnímu životu a je jedno, kde se uplatňuje10,85 %0,85 %  
v SMS10,85 %0,85 %  
všude, kde je vidět ( nevadí např. v zavřeném časopise atd.)10,85 %0,85 %  
neobtěžuje10,85 %0,85 %  
email, mobilni telefon10,85 %0,85 %  

Graf

29. Všímáte si billboardů při cestách autem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 30, neotázka č. 31].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7362,39 %62,39 %  
ne4437,61 %37,61 %  

Graf

30. Obtěžují Vás?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5372,6 %45,3 %  
ano2027,4 %17,09 %  

Graf

31. Je nějaký produkt, který by se podle vás měl více propagovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 32, neotázka č. 33].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9379,49 %79,49 %  
ano2420,51 %20,51 %  

Graf

32. Jaký? Prosím, uveďte

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

bylinky

bylinky - léčivky

černý anglický čaj, Indulona, Jelení lůj, Savo, mýdlo s jelenem - dobré prostředky nepotřebují reklamu.

ekologie, ochrana prav ditete, zdravotne postizenych, prevence domaciho nasili (i psychickeho), prevence zdravotnich komplikaci atd.

Eroticky

jazykové a vzdělávací kurzy; české oděvy

Kondomy, přírodní produkty, potraviny bez "éček", charitativní produkty

morální hodnoty

Oblečení , H&M , C&A , Takko , KIK, Gate... - chápu že tyto obchody reklamy ani nepotřebují protože tam nakupují všichni ale na tuhle reklamu by se každý rád podíval

Ochrana před nemocemi

počítačové hry

potraviny z malobchodov, domáce farmy atď

Přátelství a dobré mezilidské vztahy :-)

Přírosní produkty

Slušné chování a komunikace nejen pro děti , ale hlavně i pro dospělé .

společensky prospěšná témata např. zdraví, morálka ...

spousta zdravějších potravin /ovoce ,zelenina /

škodlivost kouření, drogy

uvítala bych více reklamy směřované např. k pomáhajícím organizacím, charitativním sbírkám, případně aktivitám zkvalitňujícím život (např. Čteme dětem), event. kulturním nebo vzdělávacím akcím

Vzdělání

z mého hlediska léky a potraviny

Zdravé jídlo. Přestože je teď "trendy" jíst zdravě, pořád se spíše setkávám s reklamou na fast foodové restaurace, nebo rádoby zdravé rychlé svačinky.

Zdravé potraviny jako alternativa nezdravých.

Zdravý životní styl, skutečné BIO potraviny, dobří a poctiví farmáři, kvalitní a "čisté" potraviny, nápoje...

33. Pokud byste měl/a možnost omezit reklamu v médiích, udělal/a byste to?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8875,21 %75,21 %  
nevím1916,24 %16,24 %  
ne108,55 %8,55 %  

Graf

34. Jaká by podle vás měla být reklama?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

vtipná a pravdivá

-

etická

Inzerující novinky, pravdivé zlepšení, inovace.

Když už musí být, tak originální a vtipná

Kratka

krátká

krátká

krátká

krátká a poutavá

krátká a výstižná ne trapná

krátká zábavná

krátká, výstižná, originální

krátná, vtipná

kreativní, originální, vtipná

Měla by stručně a jasně sdělit, co prezentuje, nic si nepřimýšlet, nedělat z toho senzaci za každou cenu. Hlavním kritériem je pro mě tedy pravdivost a autentičnost.

méně četná

milá

minimální

Neinvazivní

Nejlépe žádná - ať si každý najde to, co potřebuje - dle vlastního úsudku...

neklamavá

neměla by být nudná

nenásilná

nenucená

neobtěžující

neobtěžující

neobtěžující

nesmí otravovat a musí zaujmout

Nevím.

Nevtírává

objektivní

Originálna a stručná

originální

Originální

Originální, nevtíravá

Originální, pravdivá, na určité kulturní a morální úrovni

Originální, pravdivá, stručná

Originální, stručná

originální, stručná, pravdivá

originální, vtipná, krátká

Pokud možno žádná. V případě nutnosti poukazující na sociální problémy ve společnosti.

Poutava, vtipna, zajimava

pravdivá

pravdivá

pravdivá

Pravdivá

pravdivá

pravdivá

pravdivá

Pravdiva

Pravdivá a originální.

pravdivá, aktuální, originální, nemanipulující

pravdivá, férová, inteligentní, neobtěžující, bez hloupé muziky, zaplacených osobností (které produkt v mých očích rovnou znehodnocují)

pravdivá, hudební

pravdivá, stručná

Pravdivá, stručná, zajímavá

pravdivá, vtipná, poutavá, zajímavá

Pravdivá, výstižná, originální

Pravdiva,nezavadzajza,strucna nehlucna

Pravdivá,stručná, vtipná, etická

Pravdivá.

pravdivější

přitažlivá

správně cílená

stručná

Stručná vtipna

stručná, konkrétně vystihující a hlavně logická může obsahovat i hudební,taneční prvky , humorná, příjemná,zábavná

stručná, originální, ne všudypřítomná

stručná, pravdivá

stručná, věcná

stručná, vtipná, pravdivá

Stručná, vtipná, pravdivá.

stručná, vtipná, výstižná, originálna, vzdelávacia

stručná, vtipná,pravdivá

stručná, výstižná

stručná, vystižná, ftipná

stručná,vtipná

taková, aby si ji mohli vyhledat lidé, které zajímá, a ostatní aby s ní nepřišli do styku

Úderná, smysluplná (intelignentí), zajímavá (nápaditá)

Věcná a pravdivá

viz. vyse

vtipná

vtipná

Vtipná

vtipná

Vtipná , Originální , správná hudba, výstižná,a barevná , né trapná jako například reklama na fixační krém korega to je fakt moc trapné !!!

vtipná a laskavá

Vtipná a originální

vtipná a originální

vtipná a pravdivá

vtipná a stručná

vtipná a stručná

vtipná, nevtíravá

vtipná, originální

vtipná, originální a hlavně pravdivá.

vtipná, originální a neklamavá

Vtipná, originální, inteligentní

vtipná, originální, nenucená

vtipná, originální, pravdivá

vtipná, stručná, čistě brandová - akceptuji reklamu na T-mobile jako takový, nesnáším informaci že 100 minut volání je za XX Kč

Vtipná, stručná, pravdivá

vtipná, stručná, výstižná

Vtipná,originální,stručná a hlavně pravdivá a reálná.

vtipna...vkusna

Vystizna

Zalozena na pravde

žádná

žádná

žádná

Žádná

žádná

žádná

žádná :)

Žádná?

35. Myslíte si, že současná společnost by uvítala, aby měla reklama taktéž vzdělávací charakter?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6656,41 %56,41 %  
nevím3529,91 %29,91 %  
ne1613,68 %13,68 %  

Graf

36. Myslíte si, že násilí je v médiích věnován přebytek prostoru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je ho hodně, vadí mi to8270,09 %70,09 %  
je ho tak akorát2521,37 %21,37 %  
mohlo by ho být více108,55 %8,55 %  

Graf

37. Myslíte si, že reklama negativně ovlivňuje chování dětí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7664,96 %64,96 %  
nevím3126,5 %26,5 %  
ne108,55 %8,55 %  

Graf

38. Jaké reklamy si děti podle Vašeho názoru všímají nejvíce? Uveďte konkrétní příklad.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

barevné s písničkami, poskakující děti, které si hrají s příslušnou hračkou

-

asi hračky ... ale ony vstřebávájí v podstatě vše

Barevné, kreslené, ve kterých se zpívá- reklamy na hračky a na dobroty..:D A jak už jsem se zmínila děti si opravdu v reklamě na Fa všimnou že ta žena je polonahá!

barevne, nasilne, hracky, apod.

Barevné, s dětmi, zvířaty, veselou hudbou

Barevné, se zvukovými efekty

Barevné, vtipné, zvučné

Barevné. Nevím konkrétně, reklamy ignoruji...

cílená reklama na děti před začátkem tv vysílání pro děti, zmrzlina, hračky

cola,brambůrky,sladké pamlsky

děti zaujme především hudba chytlavá písnička pak si to doma zpívají ukážou to rodičům , rodiče to zkouknou a hele hned si to zajdou koupit a máme tu BANK . Mělo by být více takových reklam

Dětské

Dětské bych řekl.

Dle Murphyho zákona - těch na ty nejdražší hračky. Nevím, jak to dokáží poznat :D

Elektronika,hracky.... zalezi na veku ditete

hlasité, barvité, jedno jaký produkt

Hlučných a barevných.

Hračky

hračky

hračky

hračky

hračky

Hračky a sladkosti

hračky potraviny

Hračky pro děti - panenky pistole

Hračky-Panenky Barbie, LEGO, apod.

Hračky, násilí, elektronika - mobilní telefon

Hračky, PC, Play Station, filmy, sportovní potřeby - záleží na věku dítěte. Mylsím si, že to určitě to nejsou potraviny, nápoje, zdravý životní styl....ale na druhou stranu zbystří, když se v TV nebo kdekoli objeví náznak erotické reklamy, tabákových výrobků a i alkoholu - myslí si totiž, že když se oficielně propagují, tak že je vlastně erotika, konzumace alkoholu a tabakových výrobků, zcela v pořádku...

hračky, sladkosti

hračky,mobily atd.

Hudebně podbarvené

Hudebne,vtipne, s osobnosti,na pre deti nevhodne produkty

hudebních, se zvířaty

jakékoliv..

jim určená reklama

každé

kde jsou zvířátka a to co poznávají

Materiálně zaměřené, spotřebního charakteru, potraviny, značkové produkty... Děti patří mezi lehko ovlivnitelnou skupinu.

Mc donald

moderní elektronika

moje 8 letá dcera uvádí reklamu na hračky

moje děti jsou dávno odrostlé, takže nemám co vysledovat...

Myslím,že hračky.

Na Coca colu

na hračky

na hračky

na hračky

na hračky

na hračky

Na hračky a kolu

na hračky,sladkosti

Na občerstvení - řetězce typu KFC, Coca Cola apod.

na PC hry, mobily, např. reklamy T-mobile (V. Kotek a L. Pavlásek).

na potraviny, hračky

na sladkosti

Na sladkosti a hracky

na sladkosti, hračky

na sladkosti, hračky

Na značkové oblečení, elektroniku a elektronické hry.

nemám zkušenost

nemohu soudit

Netusim

netuším

nevhodných reklam na produkty, které nejsou určeny dětem, ale vysílají se v čase určenému dětským pořadům - např. na přípravky na podporu potence - reklama navazovala na jakýsi blok dětských pořadů tuším na Barrandově; reklam produktů určených dětem - v předškolním věku reklamy panenek Barbie, hraček, cukrovinek určených dětem, rychlého občerstvení typu Happy Meal od McDonald atd.

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím, nemám malé děti

nevím,nemůžu posoudit

POCITACOVE HRY

potravinové ?!?!

Reklam na hračky a sladkosti.

reklam na hračky, tablety, hry, mobily a sladkosti (některé vydává reklama za zdravé např. bonbony a sirupy apod.) poté samozřejmě chtějí vše koupit

Reklama cílená na děti - hračky

reklama na bonbony a hračky

reklama na bonbony,tablety , samozřejmě děti do 6 -ti let

reklama na hračky

Reklama se zvířaty ( reklamy na krmiva )

reklamy na hračky

reklamy na hračky

reklamy na hračky

reklamy na hračky

reklamy na hračky - nové panenky, lego apod.

Reklamy na hračky a sladkosti. Reklamy na sladkosti a nezdravé výrobky pro děti mne velmi vadí, neboť negativně ovlivńují stravovací návyky.

Reklamy na hračky.

reklamy na nezdravé/přeslazené/přesolené jídlo/pití (Coca cola, Monte, Kubík); reklamy, kde jsou všichni "happy" (všechny pivní reklamy, Metaxa, Tullamore Dew)...

reklamy na sladkosti, hračky

Reklamy se zvířaty - Kingswood, reklamy s dětmi - banky

reklamy se zvířaty, např. kočka z reklamy na banku

reklamy založené na kontrastu s realitou, s chytlavou melodií atp.

s hračkama

s králíčkem ušáčkem

sadistické

Sladkosti, hračky

sladkosti, hry

Sladkosti,hracky

sladkosti,hry

Té, ve které je hodně akce, s výraznou zvukovou kulisou

Ty, které působí na podprahové vnímání

Určitě si všímají reklam hraček a jídel. Co mě ale překvapilo, můj malý bratr neumí číst, ale neomylně pozná značku O2, vyjmenuje vlastnosti pracího prášku a nabádá maminku, aby si koupil novou vychytávku do pračky, aby neměla tolik práce. Dítě je tvárné a pokud by se v reklamě vyskytl nebezpečný obsah, myšlenka, mohl by ji přijmout za obecně platnou pravdu.

v které účinkují děti

v televizi

všech

Vtipné, barevné

vztahující se ke světu dospělých

Zajímavé

Záleží na věku dítěte . Odpověď na tuto otázku považuji za velmi rozsáhlou. osobně mám děti dospělé v tomto případě to budou nějaké nové hry

Záleží na věku dítěte, někdy je to móda, oděvy, sport, elektronika, počít.hry, tablety, PC

Zde záleží na jejich věku - Lego, nová Barbie, PC / XBOX hry, nové filmy (Hobit, Spiderman, Thor...). Pokud zahlédnou reklamu erotickou, jejich pozornost se okamžitě zbystří :-) U nás je bohužel erotická reklama nevkusná, např. Clavin...

zřejmě to budou hračky, sladkosti a elektronické výrobky

žádné


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jak vnímáte reklamu z globálního hlediska?

  • odpověď negativně (manipulace lidmi, přikrášlování produktu = klamavá reklama):
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, obtěžuje mě na otázku 24. Považujete reklamu za důležitou?

8. Zaujala Vás v poslední době nějaká reklama?

  • odpověď ano:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi T-Mobile na otázku 9. O který produkt šlo?
  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, obtěžuje mě na otázku 24. Považujete reklamu za důležitou?

12. Ovlivňuje nějak reklama výběr značky při Vašich nákupech?

  • odpověď ne, nenechám se ovlivňovat:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nelíbí se mi, vadí mi na otázku 20. Co si myslíte o hudebně interpretovaných reklamách?

16. Jak vnímáte reklamu na tabákové výrobky?

  • odpověď negativně, vadí mi:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi negativně, vadí mi hodně na otázku 17. Jak vnímáte reklamu na alkohol?

23. Jak vnímáte reklamní bannery na internetu?

  • odpověď obtěžují mě:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, obtěžuje mě na otázku 24. Považujete reklamu za důležitou?

27. Myslíte, že je reklamy kolem nás příliš mnoho? Cítíte se reklamou přesycen/a?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne, obtěžuje mě na otázku 24. Považujete reklamu za důležitou?

29. Všímáte si billboardů při cestách autem?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 30. Obtěžují Vás?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 30. Obtěžují Vás?

37. Myslíte si, že reklama negativně ovlivňuje chování dětí?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesnáším ji na otázku 7. Jaký je Váš názor na reklamu v časopisech, novinách...? Sledujete inzerci v tisku?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jak vnímáte reklamu z globálního hlediska?

5. Jak vnímáte reklamní letáky ve Vašich schránkách?

6. Reklama ve kterém sdělovacím prostředku Vás nejvíce ovlivňuje?

7. Jaký je Váš názor na reklamu v časopisech, novinách...? Sledujete inzerci v tisku?

8. Zaujala Vás v poslední době nějaká reklama?

9. O který produkt šlo?

10. Věříte reklamním spotům a tomu, co sdělují?

11. Čím Vás reklama zaujme?

12. Ovlivňuje nějak reklama výběr značky při Vašich nákupech?

13. Když běží reklamní spoty v tv...

14. Už se Vám někdy stalo, že produkt, který jste si zakoupil/a na základě reklamy, nesplnil Vaše očekávání?

15. Pokud se v reklamním spotu objeví nějaká známá osobnost, jak to vnímáte? Dokáže Vás známá osobnost přesvědčit ke koupi daného produktu?

16. Jak vnímáte reklamu na tabákové výrobky?

17. Jak vnímáte reklamu na alkohol?

18. Jak vnímáte erotickou reklamu?

19. Domníváte se, že reklamy na tabákové výrobky, alkohol a erotiku mohou negativně ovlivňovat vývoj dětí?

20. Co si myslíte o hudebně interpretovaných reklamách?

21. Reklama na jaký produkt ve Vás vzbuzuje negativní pocity?

22. Jaká reklama se Vám líbí?

23. Jak vnímáte reklamní bannery na internetu?

24. Považujete reklamu za důležitou?

25. Myslíte si, že informace v reklamních sděleních jsou pravdivá?

26. Co si myslíte o reklamách šířených prostřednictvím sms zpráv?

27. Myslíte, že je reklamy kolem nás příliš mnoho? Cítíte se reklamou přesycen/a?

28. Kde Vás reklama nejvíc obtěžuje?

29. Všímáte si billboardů při cestách autem?

30. Obtěžují Vás?

31. Je nějaký produkt, který by se podle vás měl více propagovat?

33. Pokud byste měl/a možnost omezit reklamu v médiích, udělal/a byste to?

35. Myslíte si, že současná společnost by uvítala, aby měla reklama taktéž vzdělávací charakter?

36. Myslíte si, že násilí je v médiích věnován přebytek prostoru?

37. Myslíte si, že reklama negativně ovlivňuje chování dětí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Jak vnímáte reklamu z globálního hlediska?

5. Jak vnímáte reklamní letáky ve Vašich schránkách?

6. Reklama ve kterém sdělovacím prostředku Vás nejvíce ovlivňuje?

7. Jaký je Váš názor na reklamu v časopisech, novinách...? Sledujete inzerci v tisku?

8. Zaujala Vás v poslední době nějaká reklama?

9. O který produkt šlo?

10. Věříte reklamním spotům a tomu, co sdělují?

11. Čím Vás reklama zaujme?

12. Ovlivňuje nějak reklama výběr značky při Vašich nákupech?

13. Když běží reklamní spoty v tv...

14. Už se Vám někdy stalo, že produkt, který jste si zakoupil/a na základě reklamy, nesplnil Vaše očekávání?

15. Pokud se v reklamním spotu objeví nějaká známá osobnost, jak to vnímáte? Dokáže Vás známá osobnost přesvědčit ke koupi daného produktu?

16. Jak vnímáte reklamu na tabákové výrobky?

17. Jak vnímáte reklamu na alkohol?

18. Jak vnímáte erotickou reklamu?

19. Domníváte se, že reklamy na tabákové výrobky, alkohol a erotiku mohou negativně ovlivňovat vývoj dětí?

20. Co si myslíte o hudebně interpretovaných reklamách?

21. Reklama na jaký produkt ve Vás vzbuzuje negativní pocity?

22. Jaká reklama se Vám líbí?

23. Jak vnímáte reklamní bannery na internetu?

24. Považujete reklamu za důležitou?

25. Myslíte si, že informace v reklamních sděleních jsou pravdivá?

26. Co si myslíte o reklamách šířených prostřednictvím sms zpráv?

27. Myslíte, že je reklamy kolem nás příliš mnoho? Cítíte se reklamou přesycen/a?

28. Kde Vás reklama nejvíc obtěžuje?

29. Všímáte si billboardů při cestách autem?

30. Obtěžují Vás?

31. Je nějaký produkt, který by se podle vás měl více propagovat?

33. Pokud byste měl/a možnost omezit reklamu v médiích, udělal/a byste to?

35. Myslíte si, že současná společnost by uvítala, aby měla reklama taktéž vzdělávací charakter?

36. Myslíte si, že násilí je v médiích věnován přebytek prostoru?

37. Myslíte si, že reklama negativně ovlivňuje chování dětí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sirůčková, A.Reklama a média a jejich vliv na člověka (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://reklama-a-media-a-jejich-vli.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.