Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > REKLAMA A MLADÍ LIDÉ VE VĚKU 14 -21 LET ?

REKLAMA A MLADÍ LIDÉ VE VĚKU 14 -21 LET ?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin
Šetření:02. 04. 2011 - 09. 04. 2011
Počet respondentů:72
Počet otázek (max/průměr):10 / 8.32
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Krátký a rychlý dotazník (10 jednoduchých a snad i zajímavých otázek) určený mladým lidem od 14 do 21 let - tedy hlavně studentům středních a vysokých škol.
Výsledky poslouží bakalářské práci, která se věnuje reklamě a jejímu působení a vztahu k hodnotám mladých lidí ve věku 14 - 21 let. Problematika o které se ví, ale do hloubky se o ní moc nemluví.

Dotazník je zcela anonymní.

Děkuji za odpovědi

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Některé otázky můžou vypadat až moc filozoficky. Je na vás, jak moc do hloubky se nad nimi zamyslíte. Možná i první věc, která vás napadne, může být pro tento výzkum nejhodnotnější.

Odpovědi respondentů

1. Je vám mezi 14 - 21 let ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6387,5 %87,5 %  
Ne912,5 %12,5 %  

Graf

2. S reklamou se setkáváme denně na každém kroku ve formě billboardů, plakátů, letáků, TV spotů, zvukové reklamy v rádiu atp. Myslíte si, že je reklamy ve veřejném prostoru příliš?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3047,62 %41,67 %  
spíše souhlasím2641,27 %36,11 %  
spíše nesouhlasím46,35 %5,56 %  
nevím34,76 %4,17 %  

Graf

3. Připadá vám reklama většinou zábavná ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4063,49 %55,56 %  
Ano1625,4 %22,22 %  
Neumím posoudit711,11 %9,72 %  

Graf

4. Myslíte si, že vám reklama poskytuje většinou kvalitní a užitečné argumenty proč se rozhodnout pro určitý výrobek/ službu ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4774,6 %65,28 %  
Ano914,29 %12,5 %  
Neumím posoudit711,11 %9,72 %  

Graf

5. Reklama často obsahuje slova jako SVOBODA, NEZÁVISLOST, JEDINEČNOST, DOKONALOST, ORIGINALITA, BOŽSKOST, SPLNĚNÍ SNŮ, BÝT SVŮJ atp. Zamýšleli jste se někdy nad tím, jestli je adekvátní spojovat tyto hodnoty s komerčními produkty (parfém oblečení, auto, půjčka, kosmetika)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, nezamýšlel jsem se.2742,86 %37,5 %  
Ano, zamýšlel jsem se.1930,16 %26,39 %  
Zamýšlel jsem se nad strukturou reklamy, ale ne v tomto kontextu.1523,81 %20,83 %  
Nevzpomínám si.23,17 %2,78 %  

Graf

6. Prostřednictvím rozkazovací věty se obvykle požaduje, aby se adresát zachoval určitým způsobem. Pokud otázku velmi zjednodušíme a zobecníme: Jaký zaujímáte postoj k příkazům? ( odpověd, která je nejbližší vašemu stanovisku)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi. Stejně se nakonec zachovám podle sebe.2844,44 %38,89 %  
Důkladně přemýšlím, než se rozhodnu poslechnout.1219,05 %16,67 %  
Většinou poslechnu a neptám se na detaily.812,7 %11,11 %  
Jsem rebel. Na rozkazy většinou ze zásady nereaguji. (Preferuji jiný způsob komunikace)812,7 %11,11 %  
Ani jedna z předchozích odpovědí mi nevyhovuje. Otázce nerozumím.46,35 %5,56 %  
Poslechnu jsi a uvažuji.11,59 %1,39 %  
poslechnu, ale ptám se na detaily11,59 %1,39 %  
mám sklony udělat opak11,59 %1,39 %  

Graf

7. Pokud byste měli napsat pár slovy, co by mohlo být hlavním životním cílem každého člověka, co by to bylo?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

byt stastny, najst niekoho, koho bude mat rad, mat peniaze na to, co chce a potrebuje

Být svůj, nebát se riskovat a dávat si splnitelné cíle.

být šťastný

Být šťastný! Pro někoho to znamená práce, pro někoho rodina... Tudíž: Najděte si něco, co vás učiní šťastnými. S prací to nevyšlo, zaměřte se na rodinu, nebo cokoli jiného.

Být zdravý :)

Dobrá práce,rodina,zdraví.

Mít dobrý život.

Mít se dobře a nebýt ničím ani nikým ovlivňován... Měl by být svůj... Člověk by měl dosáhnout toho, co si přeje. Pod podmínkou, že za to "něco" bude bojovat..

Nebýt sám, mít někoho vedle sebe(rodina, přátelé, děti, manžel/ka...)

Rozvíjet své vlastnosti a schopnosti a pomáhat tak lidstvu jakožto celku k rozvoji...

sebeucta

sex

sex :D

Snaha o kvalitní život, pomoc druhým, budování dobrých vztahů, vzdělávání.

spokojenost

Stabilní a milující rodina, přátelé, dobré zaměstnání

štěstí, láska k bližnímu, naplnění (rodinné, kariérní), splnění snu

Úspěch

Užít si život

vyuzit svuj potencial

vzdělání , mít dobrou prácia rodinu

zit takovy zivot, abychom se za sebe nestydeli a niceho nelitovali

Žít tak, aby ostatní plakali na mém pohřbu

8. Myslíte, že má reklama velký vliv na to jak vnímáme svět okolo sebe ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano.2844,44 %38,89 %  
Spíše ne.1523,81 %20,83 %  
Určitě ano.1117,46 %15,28 %  
Nevím, neumím posoudit.812,7 %11,11 %  
Určitě ne.11,59 %1,39 %  

Graf

9. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Mužotázka č. 10, Ženaotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5180,95 %70,83 %  
Muž1219,05 %16,67 %  

Graf

10. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
151320,63 %18,06 %  
211219,05 %16,67 %  
161015,87 %13,89 %  
19812,7 %11,11 %  
14711,11 %9,72 %  
1857,94 %6,94 %  
2057,94 %6,94 %  
1734,76 %4,17 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je vám mezi 14 - 21 let ?

2. S reklamou se setkáváme denně na každém kroku ve formě billboardů, plakátů, letáků, TV spotů, zvukové reklamy v rádiu atp. Myslíte si, že je reklamy ve veřejném prostoru příliš?

3. Připadá vám reklama většinou zábavná ?

4. Myslíte si, že vám reklama poskytuje většinou kvalitní a užitečné argumenty proč se rozhodnout pro určitý výrobek/ službu ?

5. Reklama často obsahuje slova jako SVOBODA, NEZÁVISLOST, JEDINEČNOST, DOKONALOST, ORIGINALITA, BOŽSKOST, SPLNĚNÍ SNŮ, BÝT SVŮJ atp. Zamýšleli jste se někdy nad tím, jestli je adekvátní spojovat tyto hodnoty s komerčními produkty (parfém oblečení, auto, půjčka, kosmetika)?

6. Prostřednictvím rozkazovací věty se obvykle požaduje, aby se adresát zachoval určitým způsobem. Pokud otázku velmi zjednodušíme a zobecníme: Jaký zaujímáte postoj k příkazům? ( odpověd, která je nejbližší vašemu stanovisku)

8. Myslíte, že má reklama velký vliv na to jak vnímáme svět okolo sebe ?

9. Jsem

10. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je vám mezi 14 - 21 let ?

2. S reklamou se setkáváme denně na každém kroku ve formě billboardů, plakátů, letáků, TV spotů, zvukové reklamy v rádiu atp. Myslíte si, že je reklamy ve veřejném prostoru příliš?

3. Připadá vám reklama většinou zábavná ?

4. Myslíte si, že vám reklama poskytuje většinou kvalitní a užitečné argumenty proč se rozhodnout pro určitý výrobek/ službu ?

5. Reklama často obsahuje slova jako SVOBODA, NEZÁVISLOST, JEDINEČNOST, DOKONALOST, ORIGINALITA, BOŽSKOST, SPLNĚNÍ SNŮ, BÝT SVŮJ atp. Zamýšleli jste se někdy nad tím, jestli je adekvátní spojovat tyto hodnoty s komerčními produkty (parfém oblečení, auto, půjčka, kosmetika)?

6. Prostřednictvím rozkazovací věty se obvykle požaduje, aby se adresát zachoval určitým způsobem. Pokud otázku velmi zjednodušíme a zobecníme: Jaký zaujímáte postoj k příkazům? ( odpověd, která je nejbližší vašemu stanovisku)

8. Myslíte, že má reklama velký vliv na to jak vnímáme svět okolo sebe ?

9. Jsem

10. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

, M.REKLAMA A MLADÍ LIDÉ VE VĚKU 14 -21 LET ? (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://reklama-a-mladi-lide-ve-veku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.