Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama a rozhodování spotřebitelů

Reklama a rozhodování spotřebitelů

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Mohelská
Šetření:07. 04. 2014 - 14. 04. 2014
Počet respondentů:40
Počet otázek (max/průměr):21 / 21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

věnujte prosím několik minut na vyplnění krátkého dotazníku, který obsahuje 21 otázek.

Cílem průzkumu je zjistit vliv product placementu (= záměrné umisťování produktu nebo značky do určitého média, např. film, seriál) na nákupní rozhodování spotřebitelů v obchodě s oděvy.

Takto získané informace poslouží jako podklad pro bakalářkou práci na TU Liberec.

Dotazník je zcela anomymní, je určen pro širokou veřejnost, otázky vyplňujte postupně.

Předem děkuji za vyplnění

Lucie Mohelská

Odpovědi respondentů

1. Je pro Vás reklama přínosná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2050 %50 %  
Ne2050 %50 %  

Graf

2. Dokážete si bez reklamy představit život?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3075 %75 %  
Ne1025 %25 %  

Graf

3. Rozhodujete se na základě reklamy o koupi výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2152,5 %52,5 %  
Spíše ano922,5 %22,5 %  
Rozhodně ne820 %20 %  
Ano, vždy25 %5 %  

Graf

4. Víte, co znamená pojem product placement?

Pokud ano, definujte.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ano, reklama násilně vtlačená do děje, zpravidla slaboduchého seriálu

Ano, znamená to umístění produktu/značky do filmu/seriálu/pořadu - buď když ve filmu/seriálu postavy kouří určitou značku cigaret, používají určitý prací prášek nebo je v pozadí v záběru vidět značka auta,...

bohužel ne

ddsASXASXasxasxas :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

fláknout skutečnou značku do filmu, seriálu apod.

Forma skryté reklamy např. v televizním filmu.

Forma skryté reklamy, umístění produktů nebo značek například ve filmech tak, aby to divák ani neuvědomil.

jde o zobrazení značky nebo produktu ve filmu, pořadu, zprávách apod. Označuje se PP před programem

například. do filmu je zakomponován produkt, který má funkci reklamy

ne

NE

Ne

ne

Ne

ne

Nepřímá reklama určitého zboží umístěná do filmů, videoklipů apod.

nevím

objevení konkrétní značky v pořadu, filmu atd.

placené umístění nějakého výrobku či loga, názvu firmy... do pořadu v TV výrobek může být do děje zakomponován tak, že si divák ani nevšimne, že tam nějaká reklama byla

placené umístění produktu v rámci audiovizuálního díla

použití produktu ve filmu, tv...

Propagace produktu ve filmu tím, že se tam produkt objeví, je použit.

předvádění výrobků / značek určité firmy ve filmovém či televizním díle

Reklama umístěná do díla.

Reklama umístěna ve filmu

skrytá reklama

Skryta, vnorena reklama.

To je jako když promátáte film a pčidáte tam třeba jedno dvě políčka s kofolou a všichni se pak jsou napít :) Je to šikovně zkrytá reklama

Tuším. Představení produktu. Například zařazení konkrétního produktu do filmu/seriálu/pořadu v radiu za účelem reklamy na tento produkt.

umisteni produktu do serialu i filmu

umístění produktu, marketingový nástroj

Umístění reklamy ve filmech, divadlech apod. Je to použití produktu. Např. SONY Vaio u Jamese Bonda.

Umístění výrobku či značky do filmu nebo seriálu

viditelné (nebo vnímatelné) umístění produktu či jeho značky do filmu, seriálu, písně apod. - forma skryté reklamy

vkladanie produktov do filmov a serialov

Vymezení se vůči konkurenci.

Využití výrobku ve filmu, seriálu, v doprovodu herce nebo slavné osoby.

záměrně umisťovaný reklamní předmět ve filmu,seriálu

zmínka, logo značky např. ve filmu

zviditelnění, umístění produktu

5. Víte, jakou zkratkou se označuje product placement?

Pokud ano, napište ji.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PP2050 %50 %  
ne1127,5 %27,5 %  
PP?37,5 %7,5 %  
nevím25 %5 %  
natuším12,5 %2,5 %  
nie12,5 %2,5 %  
Nee12,5 %2,5 %  
:P:P12,5 %2,5 %  

Graf

6. Zaznamenali jste někde v oděvním průmyslu product placement?

Pokud ano, napište jakou a kde.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

Ano

ano, nepamatuju si název značky, v seriálu na TV Nova

ano. Billa - serial Ulice

ďábel nosí pradu, o čem ženy sní (nike)

Drzá Diana na Očku

Filmy, počítačové hry, divadlo, koncerty. Ono je něco kde to ještě není?

filmy, videoklipy - pokud se někde objeví obchod s oblečením, jedná se většinou o PP

Kostým a znacka chanel v seriálu sex ve městě

možná

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

NE

Ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

Ne, nevzpomínám si.

Nee

nevím

nevím

Nevim o tom

nevzpomenu si

nevzpomínám si

Nezaznamenali, pouze zaznamenal.

nie

Obleky Bandi - seriál Ordinace v růžové zahradě

tuším, že užívání módních značek v seriálu Sex ve městě (LV, Laboutin aj.), Carolina Herrera měla tuším svatební šaty ve filmu Sex ve městě 1. - a asi i ve 4. díle Twilight?

Určitě ano, ve spoustě filmů, ale nevzpomenu si bohužel na konkrétní příklad.

7. Myslíte, že zakomponování produktu nebo značky do filmu způsobuje větší realnost filmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2152,5 %52,5 %  
Ne1947,5 %47,5 %  

Graf

8. Ovlivňuje Vás tento druh reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3177,5 %77,5 %  
Ano922,5 %22,5 %  

Graf

9. Jaký je Váš názor na product placement?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Myslím si, že nepůsobí pozitivně ani negativně3075 %75 %  
Negativní vztah, špatná pro spotřebitele717,5 %17,5 %  
Pozitivní vztah, pomáhá při rozhodování o nákupu37,5 %7,5 %  

Graf

10. Která značka z oděvního průmyslu se podle Vás vyskytuje nejvíce ve filmech?

Min. 1 značka

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

adidas

Adidas

Adidas

adidas

Adidas, Nike

Armani

Calvin Klein

gucci

HM... netuším.

Chanel

Louis Vuitton

Luis Vuitton

Luis Vuitton

m

Mně zajímá děj a ne co má kdo od jaké značky na sobě

nejsem si jistá

netusim

netuším

netuším, jediný produkt placement, o kterém vím je Aston Martin u Jamese Bonda (a to už možná taky není nejaktuálnější), ten bych si možná i koupila, mít na něj

neviem

Nevim

nevím

nevím

Nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevsiml jsem si

nikdy jsem si žádné nevšimla (nebo spíš nezajímám se, neznám, čili ignoruji značky oblečení)

Nike

nike

Nike, Adidas

Prada

Ralph Lauren

Reebook

supermarkety

vážně netuším, OP Prostějov to nebude :-DDD

značky pánských obleků - gucci,

žádnou si nevybavuji

11. Představte si situaci: Jste v nákupním centru. Nezávisle na sobě potkáte několik lidí, kteří mají nákupní tašku jednoho z obchodů. Půjdete se do tohoto obchodu také podívat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2152,5 %52,5 %  
Spíše ano1435 %35 %  
Rozhodně ne410 %10 %  
Rozhodně ano12,5 %2,5 %  

Graf

12. Na základě čeho se rozhodnete navštívit obchod s oděvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblíbenosti obchodu2972,5 %72,5 %  
Slevových akcí1845 %45 %  
Doporučení1742,5 %42,5 %  
Reklamy820 %20 %  
předchozí zkušenost, náhoda, blízkost12,5 %2,5 %  
výloha12,5 %2,5 %  
nutnost12,5 %2,5 %  
podle toho co potřebuji12,5 %2,5 %  
mívají tam věci, které nosím, je to na dostupném místě12,5 %2,5 %  
Poloha vuci bydlisti. U obch. domu je to spise rychle probehnuti prodejny nez me neco zaujme.12,5 %2,5 %  
Když si potřebuji a musím něco koupit12,5 %2,5 %  
jdu-li kolem a upoutá mne pěkná výloha nabízející něco, co hledám12,5 %2,5 %  
potřeba nákupu12,5 %2,5 %  

Graf

13. Jsou Vaše nákupy oblečení plánované?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou ano1845 %45 %  
Ano, vždy820 %20 %  
V polovině případů717,5 %17,5 %  
Výjimečně717,5 %17,5 %  

Graf

14. Jste věrní jednné značce/výrobkové řadě oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V polovině případů1332,5 %32,5 %  
Výjimečně1127,5 %27,5 %  
Většinou820 %20 %  
Nikdy717,5 %17,5 %  
Vždy12,5 %2,5 %  

Graf

15. Co je pro Vás všeobecně (nezávisle na konkrétní prodejně), při nákupu oblečení důležité?

Seřaďte od nejdůležitějšího po nejméně důležité.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Široký sortiment3.3252.269
Cena výrobku2.11.24
Kvalita výrobku2.551.698
Módnost/vzhled výrobku3.4753.049
Přehledné a uspořádané rozmístění zboží4.5751.844
Prostředí/atmosféra prodejny4.9751.174

Graf

16. Využíváte věrnostních programů obchodů s oděvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1537,5 %37,5 %  
Spíše ne1332,5 %32,5 %  
Ne, nikdy1230 %30 %  

Graf

17. Ovlivní Vaše rozhodnutí o koupi chování prodavače?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne1947,5 %47,5 %  
Ve většině případů1230 %30 %  
Ano, vždy717,5 %17,5 %  
Nemá žádný vliv25 %5 %  

Graf

18. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2870 %70 %  
Muž1230 %30 %  

Graf

19. Věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 262460 %60 %  
27 - 35717,5 %17,5 %  
46 - 55410 %10 %  
36 - 4537,5 %7,5 %  
méně než 1812,5 %2,5 %  
56 a více12,5 %2,5 %  

Graf

20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Již dokončené.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola s maturitou1947,5 %47,5 %  
Vysoká škola1435 %35 %  
Střední škola bez maturity/ výuční list37,5 %7,5 %  
Vyšší odborná škola37,5 %7,5 %  
Základní škola12,5 %2,5 %  

Graf

21. Povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student2152,5 %52,5 %  
Zaměstnanec1230 %30 %  
Podnikatel410 %10 %  
Nezaměstnaný37,5 %7,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Představte si situaci: Jste v nákupním centru. Nezávisle na sobě potkáte několik lidí, kteří mají nákupní tašku jednoho z obchodů. Půjdete se do tohoto obchodu také podívat?

  • odpověď Spíše ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita výrobku=2 na otázku 15. Co je pro Vás všeobecně (nezávisle na konkrétní prodejně), při nákupu oblečení důležité?

15. Co je pro Vás všeobecně (nezávisle na konkrétní prodejně), při nákupu oblečení důležité?

  • odpověď Prostředí/atmosféra prodejny=6:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přehledné a uspořádané rozmístění zboží=5 na otázku 15. Co je pro Vás všeobecně (nezávisle na konkrétní prodejně), při nákupu oblečení důležité?

19. Věk?

  • odpověď 19 - 26:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 21. Povolání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je pro Vás reklama přínosná?

2. Dokážete si bez reklamy představit život?

3. Rozhodujete se na základě reklamy o koupi výrobku?

5. Víte, jakou zkratkou se označuje product placement?

6. Zaznamenali jste někde v oděvním průmyslu product placement?

7. Myslíte, že zakomponování produktu nebo značky do filmu způsobuje větší realnost filmu?

8. Ovlivňuje Vás tento druh reklamy?

9. Jaký je Váš názor na product placement?

11. Představte si situaci: Jste v nákupním centru. Nezávisle na sobě potkáte několik lidí, kteří mají nákupní tašku jednoho z obchodů. Půjdete se do tohoto obchodu také podívat?

12. Na základě čeho se rozhodnete navštívit obchod s oděvy?

13. Jsou Vaše nákupy oblečení plánované?

14. Jste věrní jednné značce/výrobkové řadě oblečení?

15. Co je pro Vás všeobecně (nezávisle na konkrétní prodejně), při nákupu oblečení důležité?

16. Využíváte věrnostních programů obchodů s oděvy?

17. Ovlivní Vaše rozhodnutí o koupi chování prodavače?

18. Pohlaví?

19. Věk?

20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

21. Povolání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je pro Vás reklama přínosná?

2. Dokážete si bez reklamy představit život?

3. Rozhodujete se na základě reklamy o koupi výrobku?

5. Víte, jakou zkratkou se označuje product placement?

6. Zaznamenali jste někde v oděvním průmyslu product placement?

7. Myslíte, že zakomponování produktu nebo značky do filmu způsobuje větší realnost filmu?

8. Ovlivňuje Vás tento druh reklamy?

9. Jaký je Váš názor na product placement?

11. Představte si situaci: Jste v nákupním centru. Nezávisle na sobě potkáte několik lidí, kteří mají nákupní tašku jednoho z obchodů. Půjdete se do tohoto obchodu také podívat?

12. Na základě čeho se rozhodnete navštívit obchod s oděvy?

13. Jsou Vaše nákupy oblečení plánované?

14. Jste věrní jednné značce/výrobkové řadě oblečení?

15. Co je pro Vás všeobecně (nezávisle na konkrétní prodejně), při nákupu oblečení důležité?

16. Využíváte věrnostních programů obchodů s oděvy?

17. Ovlivní Vaše rozhodnutí o koupi chování prodavače?

18. Pohlaví?

19. Věk?

20. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

21. Povolání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mohelská, L.Reklama a rozhodování spotřebitelů (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://reklama-a-rozhodovani-spotre.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.