Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama a ústní doporučení mezi lidmi

Reklama a ústní doporučení mezi lidmi

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Sládková
Šetření:13. 09. 2011 - 20. 09. 2011
Počet respondentů:96
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění tohoto dotazníku, jedná se o zhodnocení  ústního doporučování mezi lidmi oproti reklamě v televizi , rádiu nebo  tisku.

Průzkum bude použit i pro účel bakalářské práce.

díky Sládková Martina

Odpovědi respondentů

1. Sledujete reklamu na internetu, v televizi, tisku, nebo rádiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jen občas4748,96 %48,96 %  
ano4142,71 %42,71 %  
ne1212,5 %12,5 %  

Graf

2. Reklamě v televizi, rádiu, tisku, nebo internetu :

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nedůvěřujete4142,71 %42,71 %  
důvěřujete jen některé3738,54 %38,54 %  
vůbec nedůvěřujete1616,67 %16,67 %  
důvěřujete33,13 %3,13 %  

Graf

3. Na základě čeho byste se rozhodl/a koupit si daný výrobek nebo službu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobní doporučení od přítele, který má zkušenost s daným výrobkem7982,29 %82,29 %  
předchozí zkušenost s firmou5759,38 %59,38 %  
na základě informací od prodejce1212,5 %12,5 %  
letáky ve schránce88,33 %8,33 %  
reklama v televizi, rádiu nebo tisku44,17 %4,17 %  
srovnání kvalita/cena11,04 %1,04 %  
na základě vlastního uvážení11,04 %1,04 %  
recenzia na internete11,04 %1,04 %  
zkušenosti ostatních uživatelů11,04 %1,04 %  
reference,diskuzní fora na inetu11,04 %1,04 %  
reenze11,04 %1,04 %  
recenze11,04 %1,04 %  
internet - podrobny pruzkum11,04 %1,04 %  

Graf

4. Pokud si vyberete výrobek nebo službu na základě doporučení od někoho jiného, nejčastěji je jím:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamarád/ka6971,88 %71,88 %  
ostatní člen rodiny3637,5 %37,5 %  
kolega/kolegyně v práci3132,29 %32,29 %  
manžel/ka, partner/ka2222,92 %22,92 %  
kdokoliv známý11,04 %1,04 %  
nemám to takhle rozškatulkované11,04 %1,04 %  
fóra na internetu11,04 %1,04 %  
astrální či extrateresteriální entita11,04 %1,04 %  
přátelé11,04 %1,04 %  
souhrn pozitivních hodnocení uživatelů11,04 %1,04 %  
větší počet dopuručení od osob z diskuzí na inetu11,04 %1,04 %  

Graf

5. Svoje zkušenosti s výrobkem s lužbou si předáváte nejčastěji s:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kamarád/ka7173,96 %73,96 %  
ostatní člen rodiny3940,63 %40,63 %  
manžel/ka, partner/ka3334,38 %34,38 %  
kolega/kolegyně v práci2829,17 %29,17 %  
se všemi kdo mě jsou ochotni poslouchat11,04 %1,04 %  
na internetu11,04 %1,04 %  
nic11,04 %1,04 %  
většinou s nikým, vyjímečně s příbuznými a přáteli11,04 %1,04 %  
přátelé11,04 %1,04 %  

Graf

6. Podrobnější informace o značce/výrobku si zjišťujete nejčastěji od:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet7072,92 %72,92 %  
kamarád/ka2829,17 %29,17 %  
ostatní člen rodiny1717,71 %17,71 %  
manžel/ka, partner/ka1212,5 %12,5 %  
fóra11,04 %1,04 %  
nikoho11,04 %1,04 %  

Graf

7. Pokud s lidmi diskutujete o výrobku či službě, diskutujete spíše :

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v neutrálním duchu5254,17 %54,17 %  
v pozitivním duchu3031,25 %31,25 %  
negativním tónem2526,04 %26,04 %  
nediskutuji vůbec1313,54 %13,54 %  

Graf

8. Kolika lidem přibližně předáváte svoje zkušenosti s výrobkem nebo službou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-56466,67 %66,67 %  
6-102526,04 %26,04 %  
11-3066,25 %6,25 %  
31 a více22,08 %2,08 %  

Graf

9. Sledujete někdy na internetu diskuse o výrobcích nebo službách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas5557,29 %57,29 %  
ano3334,38 %34,38 %  
nikdy1111,46 %11,46 %  

Graf

10. Mezi nejčastěji Vámi diskutovaná témata jsou:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potraviny a nápoje3435,42 %35,42 %  
zdraví a kosmetika3334,38 %34,38 %  
telekomunikace2526,04 %26,04 %  
finance2222,92 %22,92 %  
móda1010,42 %10,42 %  
nic33,13 %3,13 %  
IT22,08 %2,08 %  
elektronika22,08 %2,08 %  
nevím22,08 %2,08 %  
elektro22,08 %2,08 %  
spotřební zboží11,04 %1,04 %  
hračky11,04 %1,04 %  
Všechno11,04 %1,04 %  
ani jedna oblast výrazně nepřevažuje11,04 %1,04 %  
knihy11,04 %1,04 %  
TECHNIKA11,04 %1,04 %  
vše mimo výše uvedeného11,04 %1,04 %  
úklid11,04 %1,04 %  
zaleží na tom co chci koupit11,04 %1,04 %  
eluktronika11,04 %1,04 %  
čistící výrobky, prací prášky atp.11,04 %1,04 %  
politika11,04 %1,04 %  

Graf

11. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7376,04 %76,04 %  
muž2323,96 %23,96 %  

Graf

12. Váš věk je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-356466,67 %66,67 %  
36-501414,58 %14,58 %  
méně než 201414,58 %14,58 %  
51 a více55,21 %5,21 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Nebyly nalezeny žádné vhodné segmentační otázky.

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Svoje zkušenosti s výrobkem s lužbou si předáváte nejčastěji s:

  • odpověď manžel/ka, partner/ka:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi manžel/ka, partner/ka na otázku 6. Podrobnější informace o značce/výrobku si zjišťujete nejčastěji od:

8. Kolika lidem přibližně předáváte svoje zkušenosti s výrobkem nebo službou?

  • odpověď 0-5:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nediskutuji vůbec na otázku 7. Pokud s lidmi diskutujete o výrobku či službě, diskutujete spíše :

12. Váš věk je:

  • odpověď 21-35:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi móda na otázku 10. Mezi nejčastěji Vámi diskutovaná témata jsou:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sledujete reklamu na internetu, v televizi, tisku, nebo rádiu?

2. Reklamě v televizi, rádiu, tisku, nebo internetu :

3. Na základě čeho byste se rozhodl/a koupit si daný výrobek nebo službu?

4. Pokud si vyberete výrobek nebo službu na základě doporučení od někoho jiného, nejčastěji je jím:

5. Svoje zkušenosti s výrobkem s lužbou si předáváte nejčastěji s:

6. Podrobnější informace o značce/výrobku si zjišťujete nejčastěji od:

7. Pokud s lidmi diskutujete o výrobku či službě, diskutujete spíše :

8. Kolika lidem přibližně předáváte svoje zkušenosti s výrobkem nebo službou?

9. Sledujete někdy na internetu diskuse o výrobcích nebo službách?

10. Mezi nejčastěji Vámi diskutovaná témata jsou:

11. Jste:

12. Váš věk je:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sledujete reklamu na internetu, v televizi, tisku, nebo rádiu?

2. Reklamě v televizi, rádiu, tisku, nebo internetu :

3. Na základě čeho byste se rozhodl/a koupit si daný výrobek nebo službu?

4. Pokud si vyberete výrobek nebo službu na základě doporučení od někoho jiného, nejčastěji je jím:

5. Svoje zkušenosti s výrobkem s lužbou si předáváte nejčastěji s:

6. Podrobnější informace o značce/výrobku si zjišťujete nejčastěji od:

7. Pokud s lidmi diskutujete o výrobku či službě, diskutujete spíše :

8. Kolika lidem přibližně předáváte svoje zkušenosti s výrobkem nebo službou?

9. Sledujete někdy na internetu diskuse o výrobcích nebo službách?

10. Mezi nejčastěji Vámi diskutovaná témata jsou:

11. Jste:

12. Váš věk je:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Sládková, M.Reklama a ústní doporučení mezi lidmi (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://reklama-a-ustni-doporuceni-m.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.