Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, chtěla bych vás požádat o vyplnění mého dotazníku k bakalářské práci, jehož výsledky použiju jako podklad pro zpracování analytické časti na téma Aktuální trendy psychologie reklamy.
Dotazník obsahuje 22 otázek. Otázky jsou zaměřeny na prostředky šíření, využívaní soc. sítí ve vztahu k virálnímu marketingu a část tíkající se kampaně Old Spice Guy.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
61
57,55 %
57,55 %
muž
45
42,45 %
42,45 %
2. Kolik Vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-30
74
69,81 %
69,81 %
31-40
14
13,21 %
13,21 %
více než 40
10
9,43 %
9,43 %
15-20
8
7,55 %
7,55 %
3. V kterém médiu nejčastěji vnímáte reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internet
53
50 %
50 %
Televize
48
45,28 %
45,28 %
Rozhlas
2
1,89 %
1,89 %
Outdoorová reklama
2
1,89 %
1,89 %
jiné
1
0,94 %
0,94 %
4. Jak vnímáte všeobecně reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Neutrálně
58
54,72 %
54,72 %
Negativně
39
36,79 %
36,79 %
Pozitivně
9
8,49 %
8,49 %
5. Zaujala Vás někdy reklama natolik, že jste ji šířili dál?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
62
58,49 %
58,49 %
Ne
33
31,13 %
31,13 %
Nevím
11
10,38 %
10,38 %
6. Koupili jste si někdy něco, bez toho aby jste to potřebovali jenom na základe reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne, nikdy
43
40,57 %
40,57 %
Ano, víckrát
35
33,02 %
33,02 %
Ano, jednou
28
26,42 %
26,42 %
7. Jaký typ reklamního sdělení vás nejšeřeji obtěžuje? (min 1, max 3 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Internetová (bannery)
58
54,72 %
54,72 %
Spam v e-mailu
58
54,72 %
54,72 %
Televizní reklama (reklamní spoty)
56
52,83 %
52,83 %
Mobilní reklama (reklamní SMS sdelení)
41
38,68 %
38,68 %
Reklama na soc. sítích
22
20,75 %
20,75 %
Skrytá reklama (product placement)
17
16,04 %
16,04 %
Rozhlasová reklama
17
16,04 %
16,04 %
Outdoorová reklama (bilboardy, plakáty,...
10
9,43 %
9,43 %
Žádna
1
0,94 %
0,94 %
8. Nejvíce na Vás zapusobí reklama:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Upozorňující na výhody (kvalita, výkon, nákladovost...)
Spoločensky prospěšná (ochrana ŽP, sociální cítění...)
22
20,75 %
20,75 %
9. Potkali jste se s pojmem virální marketing?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
69
65,09 %
65,09 %
Ne
37
34,91 %
34,91 %
10. Virální marketing je pro Vás: (min 1, max 3 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Marketingová technika, která pro šíření komerčního sdělení využívá sociální sítě
66
62,26 %
62,26 %
Forma nízkonákladového marketingu
43
40,57 %
40,57 %
Vše čo je zábavní, zajímavý a dá se přeposlat
26
24,53 %
24,53 %
g) Vtíraví a nevyžádaný marketing
23
21,7 %
21,7 %
Spam
21
19,81 %
19,81 %
Zbytečná snaha firem o záskání pozornosti
18
16,98 %
16,98 %
Vír, který ohrozí počítač
4
3,77 %
3,77 %
11. Ovlivní virální reklama Váš názor na danou značkou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nevím
46
43,4 %
43,4 %
Ne
39
36,79 %
36,79 %
Ano
21
19,81 %
19,81 %
12. Myslíte si, že pro tvorbu virální reklamy jsou potřeba značné vědomosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše souhlasím
32
30,19 %
30,19 %
Nevím
31
29,25 %
29,25 %
Spíše nesouhlasím
18
16,98 %
16,98 %
Souhlasím
16
15,09 %
15,09 %
Nesouhlasím
9
8,49 %
8,49 %
13. Je při virální reklamě potřebná kreativita?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Souhlasím
55
51,89 %
51,89 %
Spíše souhlasím
25
23,58 %
23,58 %
Nevím
17
16,04 %
16,04 %
Nesouhlasím
5
4,72 %
4,72 %
Spíše nesouhlasím
4
3,77 %
3,77 %
14. Jaká forma virálniho marketingu Vás spíše osloví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zábavná
77
72,64 %
72,64 %
Jiná
12
11,32 %
11,32 %
Šokující
6
5,66 %
5,66 %
Akční
4
3,77 %
3,77 %
Erotická
4
3,77 %
3,77 %
Dojemná
2
1,89 %
1,89 %
Romantická
1
0,94 %
0,94 %
15. Pokud jste uživatelé sociálních sítí, kterou z nich nejvíc využíváte? (min 1, max 3 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Facebook.com
96
90,57 %
90,57 %
Youtube.com
61
57,55 %
57,55 %
Instagram
24
22,64 %
22,64 %
Google +
16
15,09 %
15,09 %
Twitter.com
8
7,55 %
7,55 %
g) Jiné světové soc. síte (Forsquare.com, Myspace.com…)
6
5,66 %
5,66 %
f) České soc. sítě (lide.cz, spoluzaci.cz, libimseti.cz…)
4
3,77 %
3,77 %
16. Pomocí jakého média nejčastěji sdílíte odkazy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Soc. síte
80
75,47 %
75,47 %
Instat messaging (Icq, skype...)
12
11,32 %
11,32 %
E-mail
7
6,6 %
6,6 %
Jiné
7
6,6 %
6,6 %
17. Co nejčastěji sdílíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hudbu
30
28,3 %
28,3 %
Odkazy na webové stránky
30
28,3 %
28,3 %
Články
29
27,36 %
27,36 %
Video
17
16,04 %
16,04 %
18. Impulzem pro sdílení pro vás je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Obsah
89
83,96 %
83,96 %
Vyvolání emoce
9
8,49 %
8,49 %
Nesdílím
6
5,66 %
5,66 %
Osoba, která daný odkaz sdílí
2
1,89 %
1,89 %
19. Zaznamenali jste virální kampaň Old Spice Guy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
60
56,6 %
56,6 %
Ano
46
43,4 %
43,4 %
20. Jestli jse odpověděli v otázce č. 19 ANO, Z jakého zdroje jste danou kampaň zaznamenali?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jiné
26
46,43 %
24,53 %
Youtube
15
26,79 %
14,15 %
Facebook
14
25 %
13,21 %
Twitter
1
1,79 %
0,94 %
21. Jestli jste odpověděli v otázce č. 19 ANO, Jaké asociace ve vás tahle kampaň vyvolala ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pobavení, vtip, humor
33
64,71 %
31,13 %
Trapní
16
31,37 %
15,09 %
Nevhodné, vulgární
2
3,92 %
1,89 %
22. Jestli jste odpověděli v otázce č. 19 ANO,Ovlivnila daná kampaň Váš názor na značku Old Spice
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
43
79,63 %
40,57 %
Značku Old Spice jsem používal/a dřívě
9
16,67 %
8,49 %
Áno, začal/a jsem značku Old Spice používat
2
3,7 %
1,89 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Trapní na otázku 21. Jestli jste odpověděli v otázce č. 19 ANO, Jaké asociace ve vás tahle kampaň vyvolala ?
9. Potkali jste se s pojmem virální marketing?
odpověď Ne:
2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím na otázku 13. Je při virální reklamě potřebná kreativita?
13. Je při virální reklamě potřebná kreativita?
odpověď Souhlasím:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Souhlasím na otázku 12. Myslíte si, že pro tvorbu virální reklamy jsou potřeba značné vědomosti?
19. Zaznamenali jste virální kampaň Old Spice Guy?
odpověď Ano:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Facebook na otázku 20. Jestli jse odpověděli v otázce č. 19 ANO, Z jakého zdroje jste danou kampaň zaznamenali?
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Youtube na otázku 20. Jestli jse odpověděli v otázce č. 19 ANO, Z jakého zdroje jste danou kampaň zaznamenali?
2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pobavení, vtip, humor na otázku 21. Jestli jste odpověděli v otázce č. 19 ANO, Jaké asociace ve vás tahle kampaň vyvolala ?
odpověď Ne:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 40 na otázku 2. Kolik Vám je let?
22. Jestli jste odpověděli v otázce č. 19 ANO,Ovlivnila daná kampaň Váš názor na značku Old Spice
odpověď Ne:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Trapní na otázku 21. Jestli jste odpověděli v otázce č. 19 ANO, Jaké asociace ve vás tahle kampaň vyvolala ?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jaké je vaše pohlaví?
2. Kolik Vám je let?
3. V kterém médiu nejčastěji vnímáte reklamu?
4. Jak vnímáte všeobecně reklamu?
5. Zaujala Vás někdy reklama natolik, že jste ji šířili dál?
6. Koupili jste si někdy něco, bez toho aby jste to potřebovali jenom na základe reklamy?
7. Jaký typ reklamního sdělení vás nejšeřeji obtěžuje? (min 1, max 3 odpovědi)
8. Nejvíce na Vás zapusobí reklama:
9. Potkali jste se s pojmem virální marketing?
10. Virální marketing je pro Vás: (min 1, max 3 odpovědi)
11. Ovlivní virální reklama Váš názor na danou značkou?
12. Myslíte si, že pro tvorbu virální reklamy jsou potřeba značné vědomosti?
13. Je při virální reklamě potřebná kreativita?
14. Jaká forma virálniho marketingu Vás spíše osloví?
15. Pokud jste uživatelé sociálních sítí, kterou z nich nejvíc využíváte? (min 1, max 3 odpovědi)
16. Pomocí jakého média nejčastěji sdílíte odkazy?
17. Co nejčastěji sdílíte?
18. Impulzem pro sdílení pro vás je:
19. Zaznamenali jste virální kampaň Old Spice Guy?
20. Jestli jse odpověděli v otázce č. 19 ANO, Z jakého zdroje jste danou kampaň zaznamenali?
21. Jestli jste odpověděli v otázce č. 19 ANO, Jaké asociace ve vás tahle kampaň vyvolala ?
22. Jestli jste odpověděli v otázce č. 19 ANO,Ovlivnila daná kampaň Váš názor na značku Old Spice
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jaké je vaše pohlaví?
2. Kolik Vám je let?
3. V kterém médiu nejčastěji vnímáte reklamu?
4. Jak vnímáte všeobecně reklamu?
5. Zaujala Vás někdy reklama natolik, že jste ji šířili dál?
6. Koupili jste si někdy něco, bez toho aby jste to potřebovali jenom na základe reklamy?
7. Jaký typ reklamního sdělení vás nejšeřeji obtěžuje? (min 1, max 3 odpovědi)
8. Nejvíce na Vás zapusobí reklama:
9. Potkali jste se s pojmem virální marketing?
10. Virální marketing je pro Vás: (min 1, max 3 odpovědi)
11. Ovlivní virální reklama Váš názor na danou značkou?
12. Myslíte si, že pro tvorbu virální reklamy jsou potřeba značné vědomosti?
13. Je při virální reklamě potřebná kreativita?
14. Jaká forma virálniho marketingu Vás spíše osloví?
15. Pokud jste uživatelé sociálních sítí, kterou z nich nejvíc využíváte? (min 1, max 3 odpovědi)
16. Pomocí jakého média nejčastěji sdílíte odkazy?
17. Co nejčastěji sdílíte?
18. Impulzem pro sdílení pro vás je:
19. Zaznamenali jste virální kampaň Old Spice Guy?
20. Jestli jse odpověděli v otázce č. 19 ANO, Z jakého zdroje jste danou kampaň zaznamenali?
21. Jestli jste odpověděli v otázce č. 19 ANO, Jaké asociace ve vás tahle kampaň vyvolala ?
22. Jestli jste odpověděli v otázce č. 19 ANO,Ovlivnila daná kampaň Váš názor na značku Old Spice
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.