Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama a zákazníci ve vyšším věku

Reklama a zákazníci ve vyšším věku

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Pavlečka
Šetření:28. 04. 2010 - 03. 05. 2010
Počet respondentů:15
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:50 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, v současnosti provádím pro studijní účely na Fakultě multimediálních komunikací University Tomáše Bati ve Zlíně výzkum, který se zaměřuje na postoje starších občanů k reklamě. Výzkum je anonymní. Děkuji za Váš čas. Martin Pavlečka

 

Výzkum je určen pro osoby starší 55 let.

Odpovědi respondentů

1. Zaznamenal/a jste v poslední době reklamu určenou výhradně pro starší zákazníky (59 let a víc) na produkty a služby z následující oblasti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zdravotnické potřeby a pomůcky960 %60 %  
Potravinové doplňky746,67 %46,67 %  
Drogistické zboží320 %20 %  
Cestování a turistika213,33 %13,33 %  
Žádnou reklamu jsem nezaznamenal/a213,33 %13,33 %  

Graf

2. Kde všude jste v poslední době zaznamenal/a reklamu propagující produkty a služby určené výhradně pro starší zákazníky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize1173,33 %73,33 %  
Časopisy746,67 %46,67 %  
Materiál doručen do poštovní schránky533,33 %33,33 %  
TV Nova, Prima a další tv stanice320 %20 %  
Noviny (denní tisk)213,33 %13,33 %  
ČT 1, ČT2213,33 %13,33 %  
Žádnou reklamu jsem nezaznamenal/a213,33 %13,33 %  
Internet213,33 %13,33 %  
Rozhlas16,67 %6,67 %  

Graf

3. Reklama (obecně) poskytuje informace, které jsou užitečné a lze je při nákupu využít.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím640 %40 %  
spíše souhlasím426,67 %26,67 %  
souhlasím320 %20 %  
nesouhlasím213,33 %13,33 %  

Graf

4. Reklama na seniory zapomíná.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím640 %40 %  
spíše nesouhlasím426,67 %26,67 %  
nevím320 %20 %  
nesouhlasím16,67 %6,67 %  
souhlasím16,67 %6,67 %  

Graf

5. Na konci měsíce mám problém vyjít s penězi.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím746,67 %46,67 %  
souhlasím320 %20 %  
spíše nesouhlasím320 %20 %  
spíše souhlasím213,33 %13,33 %  

Graf

6. Při nákupu se snažím dávat přednost českému zboží.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím746,67 %46,67 %  
souhlasím533,33 %33,33 %  
spíše nesouhlasím213,33 %13,33 %  
nesouhlasím16,67 %6,67 %  

Graf

7. Při nákupu je pro mne zásadní, že je to levné.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím746,67 %46,67 %  
spíše nesouhlasím320 %20 %  
nesouhlasím320 %20 %  
souhlasím213,33 %13,33 %  

Graf

8. U zboží dávám přednost známým značkám.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím640 %40 %  
spíše nesouhlasím320 %20 %  
nevím213,33 %13,33 %  
souhlasím213,33 %13,33 %  
nesouhlasím213,33 %13,33 %  

Graf

9. Často kupuji novinky na trhu.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím746,67 %46,67 %  
nesouhlasím640 %40 %  
spíše souhlasím16,67 %6,67 %  
nevím16,67 %6,67 %  

Graf

10. Ocenil/a bych zboží a služby, které má vlastnosti určené pro spotřebitele v mé věkové kategorii.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím640 %40 %  
souhlasím640 %40 %  
nevím213,33 %13,33 %  
nesouhlasím16,67 %6,67 %  

Graf

11. Za kvalitu si klidně připlatím.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím853,33 %53,33 %  
souhlasím533,33 %33,33 %  
nevím16,67 %6,67 %  
spíše nesouhlasím16,67 %6,67 %  

Graf

12. Kolik je Vám prosím let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
55 - 59 let960 %60 %  
60 - 65 let533,33 %33,33 %  
66 - 69 let16,67 %6,67 %  

Graf

13. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou640 %40 %  
Vysokoškolské640 %40 %  
Vyučen/a320 %20 %  

Graf

14. Jaká je velikost Vašeho města/obce, kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100.000746,67 %46,67 %  
20.000 - 100.000640 %40 %  
5.000 - 20.00016,67 %6,67 %  
do 5.00016,67 %6,67 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Pavlečka, M.Reklama a zákazníci ve vyšším věku (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://reklama-a-zakaznici-ve-vyssim-veku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.