Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama hýbe světem

Reklama hýbe světem

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrea Čudrnáková
Šetření:16. 03. 2011 - 23. 03. 2011
Počet respondentů:109
Počet otázek (max/průměr):26 / 25.19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:10
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všem. Dělám průzkum, který potřebuji k udělení zápočtu do předmětu Marketing A na vysoké škole. Ráda bych zjistila, jak moc reklama hýbe světem a necháme se jí ovlivnit.

Odpovědi respondentů

1. Oslovuje Vás reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8376,15 %76,15 %  
ne2623,85 %23,85 %  

Graf

2. Koupil(a)jste si něco na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8981,65 %81,65 %  
ne2018,35 %18,35 %  

Graf

3. Pokud ano, z jakého zdroje jste se o produktu dozvěděl(a)?

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
televize2.0963.388
rádio3.594.868
internet2.0962.111
doporučení2.6873.179
reklamní leták2.8673.007
jiné médium3.9045.027

Graf

4. Dáte na doporučení výrobku od známých

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
ano1.7340.599
občas1.6420.285
ne2.6240.528

Graf

5. Myslíte si, že reklama je založena vždy na pravdě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10596,33 %96,33 %  
ano43,67 %3,67 %  

Graf

6. Myslíte si, že reklama je zbytečná investice?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9788,99 %88,99 %  
ano1211,01 %11,01 %  

Graf

7. Stalo se Vám někdy, že jste se rozhodovala mezi dvěma výrobky a rozhodl(a) jste se radši pro ten z reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7064,22 %64,22 %  
ne3935,78 %35,78 %  

Graf

8. Co by musela reklama obsahovat, abyste si výrobek koupili?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím510,64 %4,59 %  
pravdu36,38 %2,75 %  
užitek24,26 %1,83 %  
přesné a věrohodné techické parametry12,13 %0,92 %  
je to zadarmo12,13 %0,92 %  
melodii/song co se mi líbí12,13 %0,92 %  
zadarmo12,13 %0,92 %  
nic mne nenapadá12,13 %0,92 %  
Musela by být pravdivá, morální, ne příliš dlouhá.12,13 %0,92 %  
něco navíc12,13 %0,92 %  
ostatní odpovědi Něco, aby se lidé k sbě chovali lépe než dosud.
muslea by být přesvědčivá
že je první koupený výrobek zdarma :D:D
vtipná
Záleží o jaké reklamě se bavíme. Hloupá otázka.
být něčím zajímavá
účel který již dlouho hledám
originalitu
foto
musí mě přesvědčit
cenu, doporučení od důvěryhodné osoby
....bez umělých přísad
humor
zpracovanim
Nic. Vůbec nic. Žádná reklama - nejlepší reklama.
zaručení se odborníka
originalitu,vtip
nápaditost
KVALITU
informovanost o produktu, hezký obal
kvalitu a prijatelnou cenu
demonstraci kvality výrobku
Spíš naopak - nesmí být trapná.
zadarmo, dobročinnost
dostatek pravdivých informací
Nepřehnané a pravdivé informace
zajimava cenova nabidka
přesvědčivý argument
krásné lidi
nic
3063,83 %27,52 % 

Graf

9. Věříte reklamám?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9183,49 %83,49 %  
ano1816,51 %16,51 %  

Graf

10. Máte na schránce nalepen známý slogan:,, Nevhazujte reklamu“?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9486,24 %86,24 %  
ano1513,76 %13,76 %  

Graf

11. Čtete letáky vhozené do schránky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7366,97 %66,97 %  
ne3633,03 %33,03 %  

Graf

12. Vyhazujete letáky vhozené do schránky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7770,64 %70,64 %  
ne3229,36 %29,36 %  

Graf

13. Ve kterém z reklamních médií Vás ovlivňuje reklama nejvíce? Seřaďte podle významnosti od 1 do 5.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
televize2.0731.444
tisk2.4770.818
internet2.2660.874
rádio3.1831.159

Graf

14. Jak vnímáte reklamní pauzu v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
negativně8174,31 %74,31 %  
nevadí mi3128,44 %28,44 %  
pozitivně32,75 %2,75 %  

Graf

15. Myslíte si, že reklama hýbe světem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8880,73 %80,73 %  
ne2119,27 %19,27 %  

Graf

16. Propagovali jste někdy sami nějaký výrobek?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6660,55 %60,55 %  
ano4339,45 %39,45 %  

Graf

17. Dáte na slevy z reklamních letáků?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8073,39 %73,39 %  
ne2926,61 %26,61 %  

Graf

18. Propagujete slogan Oko kupuje?(dáte na vzhled výrobku)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7770,64 %70,64 %  
ne3229,36 %29,36 %  

Graf

19. Omezil(a)byste reklamu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7467,89 %67,89 %  
ne3532,11 %32,11 %  

Graf

20. Zajímal(a) jste se o firmu či banku na základě reklamního předmětu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7165,14 %65,14 %  
ano3834,86 %34,86 %  

Graf

21. Uzavřete produkt, který je reklamován v médiích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne8073,39 %73,39 %  
spíše ano3128,44 %28,44 %  

Graf

22. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7467,89 %67,89 %  
muž3532,11 %32,11 %  

Graf

23. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-256862,39 %62,39 %  
26-403431,19 %31,19 %  
0 -1854,59 %4,59 %  
41 a více32,75 %2,75 %  

Graf

24. Bydlím v kraji

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysočina4238,53 %38,53 %  
Praha2119,27 %19,27 %  
Jihomoravském109,17 %9,17 %  
Moravskoslezském109,17 %9,17 %  
Olomouckém65,5 %5,5 %  
Středočeském54,59 %4,59 %  
Jihočeském43,67 %3,67 %  
Plzeňském32,75 %2,75 %  
Zlínském32,75 %2,75 %  
Ústeckém21,83 %1,83 %  
Pardubickém10,92 %0,92 %  
Karlovarském10,92 %0,92 %  
Královehradeckém10,92 %0,92 %  
Libereckém10,92 %0,92 %  

Graf

25. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
maturita6963,3 %63,3 %  
vysoká škola3330,28 %30,28 %  
základní98,26 %8,26 %  
vyučen10,92 %0,92 %  

Graf

26. Patříte do kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student5954,13 %54,13 %  
zaměstnanec3733,94 %33,94 %  
na mateřské dovolené98,26 %8,26 %  
nezaměstnaný43,67 %3,67 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Dáte na doporučení výrobku od známých

  • odpověď občas=1:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano=2 na otázku 4. Dáte na doporučení výrobku od známých
  • odpověď občas=2:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano=1 na otázku 4. Dáte na doporučení výrobku od známých

7. Stalo se Vám někdy, že jste se rozhodovala mezi dvěma výrobky a rozhodl(a) jste se radši pro ten z reklamy?

  • odpověď ne:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Myslíte si, že reklama je zbytečná investice?

13. Ve kterém z reklamních médií Vás ovlivňuje reklama nejvíce? Seřaďte podle významnosti od 1 do 5.

  • odpověď rádio=4:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi rádio=6 na otázku 3. Pokud ano, z jakého zdroje jste se o produktu dozvěděl(a)?
  • odpověď televize=1:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi televize=1 na otázku 3. Pokud ano, z jakého zdroje jste se o produktu dozvěděl(a)?

16. Propagovali jste někdy sami nějaký výrobek?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 6. Myslíte si, že reklama je zbytečná investice?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Oslovuje Vás reklama?

2. Koupil(a)jste si něco na základě reklamy?

3. Pokud ano, z jakého zdroje jste se o produktu dozvěděl(a)?

4. Dáte na doporučení výrobku od známých

5. Myslíte si, že reklama je založena vždy na pravdě?

6. Myslíte si, že reklama je zbytečná investice?

7. Stalo se Vám někdy, že jste se rozhodovala mezi dvěma výrobky a rozhodl(a) jste se radši pro ten z reklamy?

9. Věříte reklamám?

10. Máte na schránce nalepen známý slogan:,, Nevhazujte reklamu“?

11. Čtete letáky vhozené do schránky?

12. Vyhazujete letáky vhozené do schránky?

13. Ve kterém z reklamních médií Vás ovlivňuje reklama nejvíce? Seřaďte podle významnosti od 1 do 5.

14. Jak vnímáte reklamní pauzu v televizi?

15. Myslíte si, že reklama hýbe světem?

16. Propagovali jste někdy sami nějaký výrobek?

17. Dáte na slevy z reklamních letáků?

18. Propagujete slogan Oko kupuje?(dáte na vzhled výrobku)

19. Omezil(a)byste reklamu?

20. Zajímal(a) jste se o firmu či banku na základě reklamního předmětu?

21. Uzavřete produkt, který je reklamován v médiích?

22. Pohlaví

23. Věk

24. Bydlím v kraji

25. Vzdělání

26. Patříte do kategorie

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Oslovuje Vás reklama?

2. Koupil(a)jste si něco na základě reklamy?

3. Pokud ano, z jakého zdroje jste se o produktu dozvěděl(a)?

4. Dáte na doporučení výrobku od známých

5. Myslíte si, že reklama je založena vždy na pravdě?

6. Myslíte si, že reklama je zbytečná investice?

7. Stalo se Vám někdy, že jste se rozhodovala mezi dvěma výrobky a rozhodl(a) jste se radši pro ten z reklamy?

9. Věříte reklamám?

10. Máte na schránce nalepen známý slogan:,, Nevhazujte reklamu“?

11. Čtete letáky vhozené do schránky?

12. Vyhazujete letáky vhozené do schránky?

13. Ve kterém z reklamních médií Vás ovlivňuje reklama nejvíce? Seřaďte podle významnosti od 1 do 5.

14. Jak vnímáte reklamní pauzu v televizi?

15. Myslíte si, že reklama hýbe světem?

16. Propagovali jste někdy sami nějaký výrobek?

17. Dáte na slevy z reklamních letáků?

18. Propagujete slogan Oko kupuje?(dáte na vzhled výrobku)

19. Omezil(a)byste reklamu?

20. Zajímal(a) jste se o firmu či banku na základě reklamního předmětu?

21. Uzavřete produkt, který je reklamován v médiích?

22. Pohlaví

23. Věk

24. Bydlím v kraji

25. Vzdělání

26. Patříte do kategorie

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čudrnáková, A.Reklama hýbe světem (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://reklama-hybe-svetem.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.