Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na alkoholické nápoje
Reklama na alkoholické nápoje
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Pyšová |
---|---|
Šetření: | 12. 07. 2011 - 24. 07. 2011 |
Počet respondentů: | 76 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 8.54 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 77 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:50 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím o vyplnění dotazníku, výsledky budou použity pro bakalářskou práci "Analýza vlivu etiky na reklamu firem".
Děkuji Vám za Váš čas a ochotu.
Odpovědi respondentů
1. Pijete alkoholické nápoje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Alkohol piji 1x do týdne. | 32 | 42,11 % | 42,11 % |
Alkohol piji častěji něž 1x do týdne. | 21 | 27,63 % | 27,63 % |
Alkohol piji velmi vyjímečně. | 20 | 26,32 % | 26,32 % |
Alkohol nepiji vůbec. | 3 | 3,95 % | 3,95 % |
2. Vysílání reklam na alkoholické nápoje není v televizi časově vymezeno. Jak se stavíte k této skutečnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Reklama na alkohol v televizi mi nevadí. | 47 | 61,84 % | 61,84 % |
Reklamě na alkohol by mělo být vymezeno časové rozpětí, kdy může být vysílána. | 20 | 26,32 % | 26,32 % |
Reklamu na alkohol bych v televizi zcela zakázal/a. | 9 | 11,84 % | 11,84 % |
3. Reklama na alkohol v jiných médiích(rozhlas, tisk , internet apod.):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevadí mi, je mi lhostejná. | 46 | 60,53 % | 60,53 % |
Občas mě zaujme, případně inspiruje k nákupu. | 22 | 28,95 % | 28,95 % |
Zakázal/a bych reklamu na alkohol ve všech médiích. | 8 | 10,53 % | 10,53 % |
4. Jaký je Váš názor na právní regulaci reklamy v ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím, jak se v ČR reklama reguluje. | 34 | 44,74 % | 44,74 % |
Regulace v ČR je nedostačující | 16 | 21,05 % | 21,05 % |
Regulace v ČR je dostačující. | 12 | 15,79 % | 15,79 % |
Regulace v ČR je optimální. | 6 | 7,89 % | 7,89 % |
Regulace v ČR je zbytečně přísná. | 6 | 7,89 % | 7,89 % |
Regulace v ČR je nepotřebná. | 2 | 2,63 % | 2,63 % |
5. Jaká reklama na alkohol Vás zaujala a z jakého důvodu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
6x destilovana vodka amundsen,pokud si dobre pamatuju,diky netradicnimu podani v rodnem jazyce
becherovka, jak se mění čas, a lidé a ona zustava je to moje oblíbená nzačka
capitan morgan - vtipná
Captain Morgan - velmi vtipná reklama
Fernet Stock - "i muži mají své dny" - vtipné
Finlandie - Příroda, klidná, čistá reklama
i muzi maji sve dny
Již dlouho mě žádná nezaujala
Kdysi dávno reklama na Fernet (I muži mají své dny), protože byla hezky natočená. Stejně tak se mi líbí reklamy na vodku Smirnoff, které natočil geniální režisér Michel Gondry. Nelíbí se mi kvůli alkoholu, ale kvůli špičkovému a nápaditému provedení.
kdysi dávno to byla reklama na nějaké pivo zasazená do prostředí hospody v období národního obrození - mám ráda inteligentní reklamy, které mají co říct a mají i nějakou myšlenku (jinou než jen : musíš chlastat tohle a bude ti dobře)
Líbila se mi reklama na Captain Morgan, jelikož byla vtipná.
Martini - vtip, jakákoliv whiskey - vyzařuje pohodu
Metaxa - slunce, pohoda, přátelé...reklama je velmi optimistická a plná pohody !!
METAXA "Touch the Sun" - je fajn :)
Metaxa má tradičně hezké reklamy (hlavně hudební doprovod), jinak mě zaujala upoutávka na Braník dvoulitr.
Metaxa-píseň, Fernet Z-je naprosto stupidní
na capitan morgan, tím jak ženy sedají chlapům na nohu kterou mají ve vzduchu
na fernet s vyfukovací ženou - skvělý nápad!
několik let stará reklama na Metaxu - líbila se mi hlavně příjemná řecká hudba, a pak zobrazovaná chvíle pohody s přáteli
Nevybavuji si, že by mě někdy nějaká reklama na alkohol zaujala. A pokud ano, pak spíše negativně.
Pivo Velkopopovicky kozel Kozel je hezky
pivovar starobrno, libila se mi pisnicka
Plam vodka Rudolf Jelínek - díky ústřední písni René já a Rudolf - ale nikdy jsem si ji nekoupila :)
Reklama na alkohol, který konzumuji a je ho například nová příchuť
reklama na staropramen cool lemon, je odlišná a energická
reklamám moc nevěnuji pozornost, takže si teď žádnou nevybavuji
reklamy na pivo - ve většině případů jsou vtipné a zajimavé
reklamy na pivo bývají obvykle zábavné a neotravují diváka jako například reklamy na dámské hygienické potřeby
Slivovice - René já a Rudolf, chodíváme na golf... tzv. "zaleze člověku do hlavy" a pak si ji notuje další 2 hodiny - je chytlavá
Starobrno - líbí se mi její vyznění, jsem hrdá brňačka a brno mi i chutná :)
starobrno - písnička
Starobrno..dobrý záběry, otřesná muzika
Staropramen lemon - alktuální hit na léto
Staropramen Lemon - letní osvěžení
staropramen, byla to originální vtipná reklama a tak mě napadlo že to můžu skusit
tam kde byl nakej chlap,ale ted si žadnou nevybavuju sakra...:D
Tullamore Dew - irská hudba, prostředí
V poslední době na pivo staropramen lemon protože je to něco nového
vánoční reklamy vodafone - má to nápad
žadna
Žádná, především ty "pivní" mi poslední dobou připadají připitomělé.
Žádná, reklamy ignoruji jako celek, takže ty na alkohol nejsou vyjímkou.
6. Jaká reklama ze všech odvětví Vás zaujala a z jakého důvodu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Čokoláda - protože ji miluji. Prostě když vidím reklamu třeba na Lind čokolády tak mě inspiruje k nákupu.
Duck fresh discs - pěkný kačer
hmmm na neco drahyho co v živote nebudu mit s nakou hubenou modelkou :DDD
hornbach spoty "zkus prekonat sam sebe" netradicni zpracovani hororveho razu,z ktereho nakonec vyjde prekvapive reklama na hornbach
Jakákoliv vkusně a vtipně zpracovaná reklama viz. Kofola a Vodafone/Oskar.
Kofola - milé, vtipné T - Mobile - čím hloupější námět, tím víc zaujme
Kofola- vánoční i letní, je vtipná a originální
kofola, .....a bude mít taky ty žahnutý žuby haloru??... divočáková klasika se stromečkem je skvělá
Muller mix - "rozbitý" jogurt - vtipný nápad
Na bezpečnost silničního provozu - Nemyslíš - zaplatíš (BESIP) - poukazujíí na stinné stránky motorismu a mají výchovný charakter. Kofola - "Vánoce s kancem a stromečkem" - vtipné automobil Mercedes - "se smrtkou na místě spolujezdce" - vtipné, působivé, s důrazem na kvalitu produktu
na hami protože jsou tam rozkošné děti
Na Mattoni kvůli krásné hudbě a modelce
na mattoni, krasnej design
Nevybavuji si, že by mě někdy nějaká reklama zaujala. A pokud ano, pak spíše negativně.
Old spice - praštěná, originální, mužná :-)
Reklama na auto. Je hodně zaměřená na emoce, je líbivá, působí pozitivně.
reklama na google chrom, raper z přerova
Reklama na Google....příjemná hudba v pozadí...životní příběh...
reklamy na jogurty Muller - jsou jednoduché ale vtipné
Sony Bravia - skákající kuličky z kopce v San Francisku... nejlepší reklama jáká kdy byla v televizi k vidění... skvěle natočena, skvělá hudba
Sprite - taneční, barevná, kreslená...ráda se na ni klidně podívám. Kofola - jak reklama s prasátkem, tak reklama u koupaliště, kdy kluk dá napít té holce - pěkné a milé ;-)
starobrno (je to má oblíbená reklama)
T-Mobile, snížené ceny telefonů - dobrá muzika
Velmi mne zaujalo jak byla zpracována reklama na Coca-colu jak hudba tak nápad mi přišly velmi dobré.
Velmi negativne J.Kraus a reklama na Mattoni
Vodafon - víkend je pro kecky :-)
vodafone - vtipné
všeobecně mám ráda pozitivně-laděné realistické reklamy
vy zíráte, my zíráme - vizír... jjednoduchý, leč trefný slogan, "supidní" - ale přesto si ji pamatuji již skoro víc jak deset let....
Vždy mě zaujme reklama vtipná. Z alkoreklam v tomto směru vedou reklamy na americký Budweiser, Bud Light a na německý Heikenen.
vždy mě zaujmou reklamy na kočičí krmivo, protože miluji kočky.
zaujme mě jakákoliv reklama, která je inteligentně vtipná, např. poslední reklama od vodafone
Žádná, reklamy ignoruji jako celek, takže ty na alkohol nejsou vyjímkou.
7. Jaký reklamní spot považujete za nejhorší a proč?(provedení reklamy, nevhodný druh výrobku, služby apod.)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
" Iks Iks Iks lutz ta ta ta ta, otevírá na to ta ta..." To je něco tak příšerného, že bych autorovi dala okamžitě trest smrti a to tím způsobem, že bych nechala celý den v kuse sledovat a hlavně poslouchat tento kýč!!! (a zaručeně by nedožil večera). Vizuální stránka ještě ujde, ale písnička je tak iritující a vlezlá a vyloženě debilní, že mám chuť vyhodit televizi z okna. (Navíc propaguje prodejnu, která je jen v Praze, a já Pragocentrismus nenávidím!!).
Cigarety Camel
Cokoli, kde nějaká hospodyňka srovnává běžné cosi s neběžným čímsi.
dobra mama
dřívější reklamy Eurotelu. Nudné. REklama musí mít vtip a pointu.
gambrinus-nesnášim ryby
J.Kraus Mattoni
jakákoliv reklama na české pivo je otřesná, každá v jiném směru, potom jakákoliv reklama O2, atd.,
klamaní lidi
Muller mix - velmi prosté, hloupé XXX Lutz - hloupá znělka, velmi vtíravé až otravné Aero - "bublinky" - opět hloupé
na dámské hygienické potřeby - mělo by se to vysílat v pozdějších hodinách - děti
na dámské hygienické potřeby v dnešní době především na vložky always
nábytek ratatata natotata
nejhorší jsou různé druhy prášků na praní ( jakýkoliv). Během reklamy - Nesmyslnost vytáhnutí prášku z kabelky při divadelním představení apod..
Nejhorší reklama na Oldspice, je trapná a v podstatě nemá ani pointu.
Nejhorší? Jeden spot je horší než druhý... Mám pocit, že téměř všechny reklamní spoty jsou určeny výhradně osobám s velmi nízkou inteligencí.
Nejvíce mne rozčilují reklamy na tampóny či vložky, jelikož jsou podle mne neuvěřitelně trapné a nezajímavé.
nelíbí se mi většina reklam, kde je sdělení formou písně
pedigree,kde pes dela pevna hovinka a holcicka je z vesela sbira z travniku mi prijde opravdu nevhodna nechutna
Pinďulína - to je taková urážka!!!!!!!!!!!!!!!!!
reklama na dámské vložky - neřekla bych, že jsem v těch dnech v pohodě ani kvůli "vymakaným" ženským pomůckám....
reklama na intimky always
Reklama na prací a čistící prostředky
Reklama na XXXLutz ... hrozná hudba, příšerně natočený ... lidí v ní mě vytáčeli. Hlavně ji dávali snad všude. Té reklamě se nešlo vyhnout.
Reklamy hloupé, bez nápadu, neříkajíc žádnou informaci, příliš vtíravé.
reklamy na prací prášky - pořád se opakuje jeden a ten samý "nápad"
reklamy obecně mi vadí - jsou vlezlé, nepravdivé...
Rexona - nejpodivněji provedené reklamy, které spíše odpudí, než ponouknou k nákupu :-/
Sensodyne Pronamel - velmi nepříjemná paní zubařka a nesnáším zubaře!!! :)
Skoro všechny.
ten hnusnej černoch co mi říka, koukněte se na svého muže a na mě.... je vodpornej, a oldšpajz smrdí zlatej muj chlap
Veškeré čistící prostředky se sloganem "ono to vážně funguje", ony jsou vlastně docela vtipné, když se to tak vezme. Veškeré teleshopingové nesmysly a vůbec všechny pitomé reklamy. Z poslední doby si vybavuji hroznou reklamu na Aktivii "normální není se cítit jako balón", katastrofa. Reklamu na alkohol bych zakázal stejně jako reklamu na cigarety, především z důvodu prezentace alkoholu jakožto výborného společníka pro lecjaké chvíle. Nejsem sice abstinent, ale o alkoholu všichni víme a nevidím důvod proč servírovat dětem představu jak je alkohol skvělý, když v "krizových dobách" (vysvědčení apod.) sbírají opilé a otrávené děti z parků.
Veškeré reklamy na vložky, tampony nebo mycí prostředky.
všechny reklamy na domácí čističe a osvěžovače vzduchu, reklamy na sladkosti, které jsou prezentovány jako vhodná strava pro děti
všechny reklamy na intimní potřeby žen jsou dle mého názoru hrozné a naprosto zbytečné...
všechny reklamy na prací prostředky - chvíle kdy kdokoli vytáhne prostředek z kabelky mě dohání k šílenství :)
Všeobecně na sprchové gely, prací prášky, ...
XXX Lutz - to snad mluví samo za sebe.
XXX Lutz - velmi otravná reklama a melodie
XXX Lutz ta ta ta ta....
xxx lutz tatatatata je to hroznýýýý
Žádná, reklamy ignoruji jako celek, takže ty na alkohol nejsou vyjímkou.
8. Myslíte si, že zákaz reklamy na alkoholické nápoje může omezit alkoholismus?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 65 | 85,53 % | 85,53 % |
ano | 11 | 14,47 % | 14,47 % |
9. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 55 | 72,37 % | 72,37 % |
Muž | 21 | 27,63 % | 27,63 % |
10. Věková kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-25 | 55 | 72,37 % | 72,37 % |
26-35 | 14 | 18,42 % | 18,42 % |
36-45 | 5 | 6,58 % | 6,58 % |
46+ | 2 | 2,63 % | 2,63 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.