Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na alkoholické nápoje

Reklama na alkoholické nápoje

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Pyšová
Šetření:12. 07. 2011 - 24. 07. 2011
Počet respondentů:76
Počet otázek (max/průměr):10 / 8.54
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění dotazníku, výsledky budou použity pro bakalářskou práci "Analýza vlivu etiky na reklamu firem".

 

Děkuji Vám za Váš čas a ochotu.

Odpovědi respondentů

1. Pijete alkoholické nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alkohol piji 1x do týdne.3242,11 %42,11 %  
Alkohol piji častěji něž 1x do týdne.2127,63 %27,63 %  
Alkohol piji velmi vyjímečně.2026,32 %26,32 %  
Alkohol nepiji vůbec.33,95 %3,95 %  

Graf

2. Vysílání reklam na alkoholické nápoje není v televizi časově vymezeno. Jak se stavíte k této skutečnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklama na alkohol v televizi mi nevadí.4761,84 %61,84 %  
Reklamě na alkohol by mělo být vymezeno časové rozpětí, kdy může být vysílána.2026,32 %26,32 %  
Reklamu na alkohol bych v televizi zcela zakázal/a.911,84 %11,84 %  

Graf

3. Reklama na alkohol v jiných médiích(rozhlas, tisk , internet apod.):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi, je mi lhostejná.4660,53 %60,53 %  
Občas mě zaujme, případně inspiruje k nákupu.2228,95 %28,95 %  
Zakázal/a bych reklamu na alkohol ve všech médiích.810,53 %10,53 %  

Graf

4. Jaký je Váš názor na právní regulaci reklamy v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, jak se v ČR reklama reguluje.3444,74 %44,74 %  
Regulace v ČR je nedostačující1621,05 %21,05 %  
Regulace v ČR je dostačující.1215,79 %15,79 %  
Regulace v ČR je optimální.67,89 %7,89 %  
Regulace v ČR je zbytečně přísná.67,89 %7,89 %  
Regulace v ČR je nepotřebná.22,63 %2,63 %  

Graf

5. Jaká reklama na alkohol Vás zaujala a z jakého důvodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

6x destilovana vodka amundsen,pokud si dobre pamatuju,diky netradicnimu podani v rodnem jazyce

becherovka, jak se mění čas, a lidé a ona zustava je to moje oblíbená nzačka

capitan morgan - vtipná

Captain Morgan - velmi vtipná reklama

Fernet Stock - "i muži mají své dny" - vtipné

Finlandie - Příroda, klidná, čistá reklama

i muzi maji sve dny

Již dlouho mě žádná nezaujala

Kdysi dávno reklama na Fernet (I muži mají své dny), protože byla hezky natočená. Stejně tak se mi líbí reklamy na vodku Smirnoff, které natočil geniální režisér Michel Gondry. Nelíbí se mi kvůli alkoholu, ale kvůli špičkovému a nápaditému provedení.

kdysi dávno to byla reklama na nějaké pivo zasazená do prostředí hospody v období národního obrození - mám ráda inteligentní reklamy, které mají co říct a mají i nějakou myšlenku (jinou než jen : musíš chlastat tohle a bude ti dobře)

Líbila se mi reklama na Captain Morgan, jelikož byla vtipná.

Martini - vtip, jakákoliv whiskey - vyzařuje pohodu

Metaxa - slunce, pohoda, přátelé...reklama je velmi optimistická a plná pohody !!

METAXA "Touch the Sun" - je fajn :)

Metaxa má tradičně hezké reklamy (hlavně hudební doprovod), jinak mě zaujala upoutávka na Braník dvoulitr.

Metaxa-píseň, Fernet Z-je naprosto stupidní

na capitan morgan, tím jak ženy sedají chlapům na nohu kterou mají ve vzduchu

na fernet s vyfukovací ženou - skvělý nápad!

několik let stará reklama na Metaxu - líbila se mi hlavně příjemná řecká hudba, a pak zobrazovaná chvíle pohody s přáteli

Nevybavuji si, že by mě někdy nějaká reklama na alkohol zaujala. A pokud ano, pak spíše negativně.

Pivo Velkopopovicky kozel Kozel je hezky

pivovar starobrno, libila se mi pisnicka

Plam vodka Rudolf Jelínek - díky ústřední písni René já a Rudolf - ale nikdy jsem si ji nekoupila :)

Reklama na alkohol, který konzumuji a je ho například nová příchuť

reklama na staropramen cool lemon, je odlišná a energická

reklamám moc nevěnuji pozornost, takže si teď žádnou nevybavuji

reklamy na pivo - ve většině případů jsou vtipné a zajimavé

reklamy na pivo bývají obvykle zábavné a neotravují diváka jako například reklamy na dámské hygienické potřeby

Slivovice - René já a Rudolf, chodíváme na golf... tzv. "zaleze člověku do hlavy" a pak si ji notuje další 2 hodiny - je chytlavá

Starobrno - líbí se mi její vyznění, jsem hrdá brňačka a brno mi i chutná :)

starobrno - písnička

Starobrno..dobrý záběry, otřesná muzika

Staropramen lemon - alktuální hit na léto

Staropramen Lemon - letní osvěžení

staropramen, byla to originální vtipná reklama a tak mě napadlo že to můžu skusit

tam kde byl nakej chlap,ale ted si žadnou nevybavuju sakra...:D

Tullamore Dew - irská hudba, prostředí

V poslední době na pivo staropramen lemon protože je to něco nového

vánoční reklamy vodafone - má to nápad

žadna

Žádná, především ty "pivní" mi poslední dobou připadají připitomělé.

Žádná, reklamy ignoruji jako celek, takže ty na alkohol nejsou vyjímkou.

6. Jaká reklama ze všech odvětví Vás zaujala a z jakého důvodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Čokoláda - protože ji miluji. Prostě když vidím reklamu třeba na Lind čokolády tak mě inspiruje k nákupu.

Duck fresh discs - pěkný kačer

hmmm na neco drahyho co v živote nebudu mit s nakou hubenou modelkou :DDD

hornbach spoty "zkus prekonat sam sebe" netradicni zpracovani hororveho razu,z ktereho nakonec vyjde prekvapive reklama na hornbach

Jakákoliv vkusně a vtipně zpracovaná reklama viz. Kofola a Vodafone/Oskar.

Kofola - milé, vtipné T - Mobile - čím hloupější námět, tím víc zaujme

Kofola- vánoční i letní, je vtipná a originální

kofola, .....a bude mít taky ty žahnutý žuby haloru??... divočáková klasika se stromečkem je skvělá

Muller mix - "rozbitý" jogurt - vtipný nápad

Na bezpečnost silničního provozu - Nemyslíš - zaplatíš (BESIP) - poukazujíí na stinné stránky motorismu a mají výchovný charakter. Kofola - "Vánoce s kancem a stromečkem" - vtipné automobil Mercedes - "se smrtkou na místě spolujezdce" - vtipné, působivé, s důrazem na kvalitu produktu

na hami protože jsou tam rozkošné děti

Na Mattoni kvůli krásné hudbě a modelce

na mattoni, krasnej design

Nevybavuji si, že by mě někdy nějaká reklama zaujala. A pokud ano, pak spíše negativně.

Old spice - praštěná, originální, mužná :-)

Reklama na auto. Je hodně zaměřená na emoce, je líbivá, působí pozitivně.

reklama na google chrom, raper z přerova

Reklama na Google....příjemná hudba v pozadí...životní příběh...

reklamy na jogurty Muller - jsou jednoduché ale vtipné

Sony Bravia - skákající kuličky z kopce v San Francisku... nejlepší reklama jáká kdy byla v televizi k vidění... skvěle natočena, skvělá hudba

Sprite - taneční, barevná, kreslená...ráda se na ni klidně podívám. Kofola - jak reklama s prasátkem, tak reklama u koupaliště, kdy kluk dá napít té holce - pěkné a milé ;-)

starobrno (je to má oblíbená reklama)

T-Mobile, snížené ceny telefonů - dobrá muzika

Velmi mne zaujalo jak byla zpracována reklama na Coca-colu jak hudba tak nápad mi přišly velmi dobré.

Velmi negativne J.Kraus a reklama na Mattoni

Vodafon - víkend je pro kecky :-)

vodafone - vtipné

všeobecně mám ráda pozitivně-laděné realistické reklamy

vy zíráte, my zíráme - vizír... jjednoduchý, leč trefný slogan, "supidní" - ale přesto si ji pamatuji již skoro víc jak deset let....

Vždy mě zaujme reklama vtipná. Z alkoreklam v tomto směru vedou reklamy na americký Budweiser, Bud Light a na německý Heikenen.

vždy mě zaujmou reklamy na kočičí krmivo, protože miluji kočky.

zaujme mě jakákoliv reklama, která je inteligentně vtipná, např. poslední reklama od vodafone

Žádná, reklamy ignoruji jako celek, takže ty na alkohol nejsou vyjímkou.

7. Jaký reklamní spot považujete za nejhorší a proč?(provedení reklamy, nevhodný druh výrobku, služby apod.)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

" Iks Iks Iks lutz ta ta ta ta, otevírá na to ta ta..." To je něco tak příšerného, že bych autorovi dala okamžitě trest smrti a to tím způsobem, že bych nechala celý den v kuse sledovat a hlavně poslouchat tento kýč!!! (a zaručeně by nedožil večera). Vizuální stránka ještě ujde, ale písnička je tak iritující a vlezlá a vyloženě debilní, že mám chuť vyhodit televizi z okna. (Navíc propaguje prodejnu, která je jen v Praze, a já Pragocentrismus nenávidím!!).

Cigarety Camel

Cokoli, kde nějaká hospodyňka srovnává běžné cosi s neběžným čímsi.

dobra mama

dřívější reklamy Eurotelu. Nudné. REklama musí mít vtip a pointu.

gambrinus-nesnášim ryby

J.Kraus Mattoni

jakákoliv reklama na české pivo je otřesná, každá v jiném směru, potom jakákoliv reklama O2, atd.,

klamaní lidi

Muller mix - velmi prosté, hloupé XXX Lutz - hloupá znělka, velmi vtíravé až otravné Aero - "bublinky" - opět hloupé

na dámské hygienické potřeby - mělo by se to vysílat v pozdějších hodinách - děti

na dámské hygienické potřeby v dnešní době především na vložky always

nábytek ratatata natotata

nejhorší jsou různé druhy prášků na praní ( jakýkoliv). Během reklamy - Nesmyslnost vytáhnutí prášku z kabelky při divadelním představení apod..

Nejhorší reklama na Oldspice, je trapná a v podstatě nemá ani pointu.

Nejhorší? Jeden spot je horší než druhý... Mám pocit, že téměř všechny reklamní spoty jsou určeny výhradně osobám s velmi nízkou inteligencí.

Nejvíce mne rozčilují reklamy na tampóny či vložky, jelikož jsou podle mne neuvěřitelně trapné a nezajímavé.

nelíbí se mi většina reklam, kde je sdělení formou písně

pedigree,kde pes dela pevna hovinka a holcicka je z vesela sbira z travniku mi prijde opravdu nevhodna nechutna

Pinďulína - to je taková urážka!!!!!!!!!!!!!!!!!

reklama na dámské vložky - neřekla bych, že jsem v těch dnech v pohodě ani kvůli "vymakaným" ženským pomůckám....

reklama na intimky always

Reklama na prací a čistící prostředky

Reklama na XXXLutz ... hrozná hudba, příšerně natočený ... lidí v ní mě vytáčeli. Hlavně ji dávali snad všude. Té reklamě se nešlo vyhnout.

Reklamy hloupé, bez nápadu, neříkajíc žádnou informaci, příliš vtíravé.

reklamy na prací prášky - pořád se opakuje jeden a ten samý "nápad"

reklamy obecně mi vadí - jsou vlezlé, nepravdivé...

Rexona - nejpodivněji provedené reklamy, které spíše odpudí, než ponouknou k nákupu :-/

Sensodyne Pronamel - velmi nepříjemná paní zubařka a nesnáším zubaře!!! :)

Skoro všechny.

ten hnusnej černoch co mi říka, koukněte se na svého muže a na mě.... je vodpornej, a oldšpajz smrdí zlatej muj chlap

Veškeré čistící prostředky se sloganem "ono to vážně funguje", ony jsou vlastně docela vtipné, když se to tak vezme. Veškeré teleshopingové nesmysly a vůbec všechny pitomé reklamy. Z poslední doby si vybavuji hroznou reklamu na Aktivii "normální není se cítit jako balón", katastrofa. Reklamu na alkohol bych zakázal stejně jako reklamu na cigarety, především z důvodu prezentace alkoholu jakožto výborného společníka pro lecjaké chvíle. Nejsem sice abstinent, ale o alkoholu všichni víme a nevidím důvod proč servírovat dětem představu jak je alkohol skvělý, když v "krizových dobách" (vysvědčení apod.) sbírají opilé a otrávené děti z parků.

Veškeré reklamy na vložky, tampony nebo mycí prostředky.

všechny reklamy na domácí čističe a osvěžovače vzduchu, reklamy na sladkosti, které jsou prezentovány jako vhodná strava pro děti

všechny reklamy na intimní potřeby žen jsou dle mého názoru hrozné a naprosto zbytečné...

všechny reklamy na prací prostředky - chvíle kdy kdokoli vytáhne prostředek z kabelky mě dohání k šílenství :)

Všeobecně na sprchové gely, prací prášky, ...

XXX Lutz - to snad mluví samo za sebe.

XXX Lutz - velmi otravná reklama a melodie

XXX Lutz ta ta ta ta....

xxx lutz tatatatata je to hroznýýýý

Žádná, reklamy ignoruji jako celek, takže ty na alkohol nejsou vyjímkou.

8. Myslíte si, že zákaz reklamy na alkoholické nápoje může omezit alkoholismus?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6585,53 %85,53 %  
ano1114,47 %14,47 %  

Graf

9. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5572,37 %72,37 %  
Muž2127,63 %27,63 %  

Graf

10. Věková kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-255572,37 %72,37 %  
26-351418,42 %18,42 %  
36-4556,58 %6,58 %  
46+22,63 %2,63 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pijete alkoholické nápoje?

2. Vysílání reklam na alkoholické nápoje není v televizi časově vymezeno. Jak se stavíte k této skutečnosti?

3. Reklama na alkohol v jiných médiích(rozhlas, tisk , internet apod.):

4. Jaký je Váš názor na právní regulaci reklamy v ČR?

8. Myslíte si, že zákaz reklamy na alkoholické nápoje může omezit alkoholismus?

9. Pohlaví

10. Věková kategorie

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pijete alkoholické nápoje?

2. Vysílání reklam na alkoholické nápoje není v televizi časově vymezeno. Jak se stavíte k této skutečnosti?

3. Reklama na alkohol v jiných médiích(rozhlas, tisk , internet apod.):

4. Jaký je Váš názor na právní regulaci reklamy v ČR?

8. Myslíte si, že zákaz reklamy na alkoholické nápoje může omezit alkoholismus?

9. Pohlaví

10. Věková kategorie

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pyšová, L.Reklama na alkoholické nápoje (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://reklama-na-alkoholicke-napoj.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.