Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na české spotřebitelské trhu s ohledem na alkohol

Reklama na české spotřebitelské trhu s ohledem na alkohol

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Budková
Šetření:12. 04. 2014 - 16. 04. 2014
Počet respondentů:35
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:46,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.10:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

TENTO DOTAZNÍK JE URČEN PRO STUDENTY VYSOKÝCH ŠKOL

(denního i kombinovaného studia)

Dobrý den,

jmenuji se Michaela Budková a jsem studentkou Elektrotechnické fakulty Českého vysokého učení technického v Praze. V současné době pracuji na diplomové práci, jejíž téma zní „Reklama na českém spotřebitelském trhu“. Součástí této práce bude i dotazníkové šetření, jehož prostřednictvím bych chtěla zjistit některé skutečnosti týkající se vnímání reklamy a postojů spotřebitelů - studentů vysokých škol.
Obracím se proto na vás s prosbou o vyplnění přiloženého dotazníku, který by vám neměl zabrat více jak 10 minut.

Děkuji za vaši spolupráci.

Michaela Budková

Odpovědi respondentů

1. Myslíte si, že na následujících místech je v současné době reklamy:

1 - příliš mnoho

2 - přiměřeně

3 - mohlo by být více

4 - nevím

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
v rozhlase2.0861.164
v České televizi2.2860.661
na Nově1.4571.105
na Primě1.6571.254
v ostatních televizích1.8861.187
v novinách2.1710.599
na tištěných plakátech a billboardech1.6570.625
na digitální venkovní reklamě1.9430.911
letáků v poštovních schránkách1.6290.748
písemných pozvánek do spotřebitelských soutěží2.61.669
na internetu1.3710.405
v e-mailech1.6860.901
v kinech2.1140.901
v mobilních telefonech2.41.097
zvýrazněného používání značkových výrobků ve filmech, seriálech - tzv. product placement2.2860.89
v časopisech1.9430.682

Graf

2. Která média mají u Vás největší šanci, že si reklamu skutečně prohlédnete nebo poslechnete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu2160 %60 %  
na tištěných plakátech a billboardech1440 %40 %  
v kinech1440 %40 %  
letáků v poštovních schránkách1131,43 %31,43 %  
v rozhlase1028,57 %28,57 %  
na Nově925,71 %25,71 %  
v časopisech925,71 %25,71 %  
v České televizi822,86 %22,86 %  
v novinách822,86 %22,86 %  
na Primě822,86 %22,86 %  
na digitální venkovní reklamě514,29 %14,29 %  
zvýrazněného používání značkových výrobků ve filmech, seriálech - tzv. product placement411,43 %11,43 %  
v ostatních televizích411,43 %11,43 %  
v e-mailech38,57 %8,57 %  
v mobilních telefonech25,71 %5,71 %  

Graf

3. Jaký je Váš názor na reklamu na alkohol?

1 - reklamu na tento druh výrobku je třeba naprosto zakázat

2 - taková reklama by měla být provozována jen s určitým omezením

3 - ať si každý dává takovou reklamu, jakou chce a kde chce

4 - nevím

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
pivo2.6290.291
víno včetně sektu2.6290.405
destiláty, tvrdý alkohol2.20.503

Graf

Prohlédněte si prosím obrázek znázorňující lahev naplněnou autovraky. Tato stavba stojí u dálnice. 

4. Jak na Vás působí stavba na obrázku?

Zkuste prosím hodnotit stavbu, ne fotografii.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
positivně1440 %40 %  
neutrálně1234,29 %34,29 %  
negativně925,71 %25,71 %  

Graf

5. Myslíte si, že tato stavba je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama upozorňující na nebezpečí alkoholu za volantem2880 %80 %  
expozicí industriálního umění720 %20 %  

Graf

6. Je podle vás forma reklamy, která šokuje, odstrašuje či upozorňuje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
efektivní2674,29 %74,29 %  
neumím posoudit720 %20 %  
neefektivní25,71 %5,71 %  

Graf

7. Je podle Vás šokující, odstrašují či upozorňující reklama týkající se problematiky alkoholu za volantem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vhodná3291,43 %91,43 %  
nevhodná38,57 %8,57 %  

Graf

Prohlédněte si prosím následující TV spoty. Nezapomeňte si zapnout zvuk.  

Reklama č. 1 

Reklama č. 2 

Volný překlad sloganu: "Stále dál".

Reklama č. 3 

Reklama č. 4 

8. Která z těchto reklam Vás osobně nejvíce oslovila?

1 - nezaujala mě

2 - zaujala mě, nebudu se zajímat o výrobek, výrobek nezakoupím

3 - zaujala mě, budu se zajímat o výrobek

4 - irituje mě

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama č. 1 - skleněná formule1.9430.511
Reklama č. 2 - erotická1.9710.942
Reklama č. 3 - handicapovaný sportovec1.80.331
Reklama č. 4 - vývoj1.6860.558

Graf

9. Jaké je podle Vás hlavní sdělení každé z těchto reklam?

1 - vytrvalost, vnitřní síla, chuť do života

2 - posun dopředu, nezůstávat na místě, rozvoj

3 - neustálý vývoj, inovace, kreativita

4 - společenská zodpovědnost

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Reklama č. 1 - skleněná formule3.2861.118
Reklama č. 2 - erotická1.9140.936
Reklama č. 3 - handicapovaný sportovec1.6291.205
Reklama č. 4 - vývoj2.6290.462

Graf

10. Myslíte si, že tyto reklamy mají oslovit

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
aktivního, impulzivního člověka, milujícího změnu1234,29 %34,29 %  
zralého, rozvážného člověka1131,43 %31,43 %  
úspěšného, kariérně zaměřeného člověka617,14 %17,14 %  
neumím posoudit617,14 %17,14 %  

Graf

11. Koupil/a jste si v poslední době, tj. asi v posledních třech měsících, nějaký výrobek na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1748,57 %48,57 %  
Ne1645,71 %45,71 %  
Nevím25,71 %5,71 %  

Graf

12. Pokud jste si koupil/a něco na základě reklamy, kde jste tuto reklamu viděl/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic jsem nekoupil1851,43 %51,43 %  
v televizi925,71 %25,71 %  
v letácích (v poštovních schránkách, v obchodech)720 %20 %  
v místě prodeje (na nákupních vozících, na stojanech, na regálech atd.)514,29 %14,29 %  
na internetu411,43 %11,43 %  
v časopise nebo novinách (reklama i články)38,57 %8,57 %  
při ochutnávkách a prezentacích v prodejnách a provozovnách služeb25,71 %5,71 %  
v e-mailu12,86 %2,86 %  
na obrazovkách v obchodech a provozovnách služeb12,86 %2,86 %  

Graf

13. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2057,14 %57,14 %  
muž1542,86 %42,86 %  

Graf

14. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23 - 261234,29 %34,29 %  
22 - 261131,43 %31,43 %  
více než 26720 %20 %  
18 - 22514,29 %14,29 %  

Graf

15. Jaké je Vaše společenské zařazení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student denního studia VŠ se zaměstnáním/brigádou1748,57 %48,57 %  
zaměstnanec studující VŠ v kombinované formě1028,57 %28,57 %  
student denního studia VŠ822,86 %22,86 %  

Graf

16. Jakou vysokou školu studujete?

Název uveďte zkratkou např. ČVUT-FEL.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ČVUT-FEL514,29 %14,29 %  
cvut-fel411,43 %11,43 %  
VŠE38,57 %8,57 %  
ČVUT-FEL25,71 %5,71 %  
VŠE-FPH25,71 %5,71 %  
TUL EF12,86 %2,86 %  
UJEP-PF12,86 %2,86 %  
TUL-EF12,86 %2,86 %  
MU12,86 %2,86 %  
UJAK12,86 %2,86 %  
ostatní odpovědi UPOL - NJAE
VŠO- teritoriální studia
ujep
VSO
VSB TU- Ostrava
TUL - EF
MUP
PEF MENDELU
PřF UK
cevroinstitut
ZU-FEL
čzu-pef
PF UJEP
MU - FF
1440 %40 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Budková, M.Reklama na české spotřebitelské trhu s ohledem na alkohol (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://reklama-na-ceske-spotrebitel.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.