Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na cukrovinky a mastné výrobky
Reklama na cukrovinky a mastné výrobky
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Vávrová |
---|---|
Šetření: | 07. 11. 2011 - 14. 11. 2011 |
Počet respondentů: | 164 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 19.75 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 80,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:27 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den / ahoj,
budu velmi ráda, pokud mi pomůžete s vyplněním dotazníku, který bude součástí mé bakalářské práce na téma: Regulace reklamy na cukrovinky a mastné výrobky. Vyplnění zabere zcela jistě méně než pět minut.
Děkuji Vám za pomoc!:-)
Klára
Odpovědi respondentů
1. Když se řekne „cukrovinka“, jaký výrobek se Vám vybaví jako první?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
bonbón | 82 | 50 % | 50 % |
čokoláda | 41 | 25 % | 25 % |
dort/zákusek | 30 | 18,29 % | 18,29 % |
sušenka | 7 | 4,27 % | 4,27 % |
cukroví | 2 | 1,22 % | 1,22 % |
všechny sladké potraviny | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
bonbón z bonboniery | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
2. Když se řekne „mastný výrobek“, jaký výrobek se Vám vybaví jako první?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
uzenina | 107 | 65,24 % | 65,24 % |
chipsy / brambůrky | 25 | 15,24 % | 15,24 % |
hranolky | 16 | 9,76 % | 9,76 % |
hamburger | 7 | 4,27 % | 4,27 % |
sádlo | 2 | 1,22 % | 1,22 % |
jídlo z kterého kape olej | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
tuky | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
smažené maso | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
od masa, brambůrků, hranolků.. | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
ryby v oleji,dresinky,škvarková pomazánka | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
žádný | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
slanina | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
3. Máte raději
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [cukrovinky → otázka č. 4, mastné výrobky → otázka č. 4, cukrovinky ani mastné výrobky nejím → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cukrovinky | 83 | 50,61 % | 50,61 % |
mastné výrobky | 70 | 42,68 % | 42,68 % |
cukrovinky ani mastné výrobky nejím | 11 | 6,71 % | 6,71 % |
4. Vyberte, jak máte jednotlivé výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků v oblibě. (1 = nejím vůbec; 5 = mám velmi v oblibě)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
výrobky z čokolády | 3.824 | 1.466 |
sušenky | 3.235 | 1.265 |
bonbóny | 2.647 | 1.379 |
sladké nápoje (jako je např. Coca-cola) | 2.745 | 1.484 |
hamburgery/cheeseburgery | 2.954 | 1.926 |
hranolky | 3.333 | 1.346 |
uzeniny | 3.359 | 1.76 |
5. Jak často konzumujete cukrovinky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
alespoň jednou týdně | 80 | 52,29 % | 48,78 % |
každý den | 45 | 29,41 % | 27,44 % |
alespoň jednou měsíčně | 21 | 13,73 % | 12,8 % |
méně často než jednou za měsíc | 7 | 4,58 % | 4,27 % |
6. Jak často konzumujete mastné výrobky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
alespoň jednou týdně | 82 | 53,59 % | 50 % |
alespoň jednou měsíčně | 36 | 23,53 % | 21,95 % |
každý den | 30 | 19,61 % | 18,29 % |
méně často než jednou za měsíc | 5 | 3,27 % | 3,05 % |
7. Omezujete se někdy v konzumaci cukrovinek nebo mastných výrobků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 101 | 66,01 % | 61,59 % |
ne | 52 | 33,99 % | 31,71 % |
8. Pokud některé z těchto výrobků nejíte nebo se v jejich konzumaci omezujete, je to nejčastěji z důvodu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
snahy o dodržování zdravého životního stylu | 86 | 76,79 % | 52,44 % |
držení diety ke snížení hmotnosti | 43 | 38,39 % | 26,22 % |
chuťového – nemám je v oblibě | 36 | 32,14 % | 21,95 % |
zdravotního (diabetes, vysoký cholesterol, bezlepková dieta apod.) | 27 | 24,11 % | 16,46 % |
ceny | 5 | 4,46 % | 3,05 % |
9. Myslíte si, že nadměrná konzumace výrobků ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků může mít špatný vliv na zdraví člověka?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 10, ne → otázka č. 11, nevím → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 159 | 96,95 % | 96,95 % |
nevím | 3 | 1,83 % | 1,83 % |
ne | 2 | 1,22 % | 1,22 % |
10. Jaké dopady na zdravotní stav člověka podle vás může mít nadměrná konzumace cukrovinek nebo mastných výrobků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obezita | 157 | 96,91 % | 95,73 % |
zvýšená hladina cholesterolu | 125 | 77,16 % | 76,22 % |
zvýšená hladina krevního cukru | 109 | 67,28 % | 66,46 % |
zvýšené riziko možnosti kardiovaskulárních onemocnění, jako je např. mozková mrtvice | 105 | 64,81 % | 64,02 % |
diabetes (cukrovka) | 98 | 60,49 % | 59,76 % |
Vytvoření psychické závislosti | 1 | 0,62 % | 0,61 % |
Dopad na celý organismus | 1 | 0,62 % | 0,61 % |
vsechny uvedené dopady | 1 | 0,62 % | 0,61 % |
no, cokoli... a tohle je trochu návodná otázka... | 1 | 0,62 % | 0,61 % |
Vše výše uvedené. | 1 | 0,62 % | 0,61 % |
zdravotních rizik je.... stovky | 1 | 0,62 % | 0,61 % |
rakovina | 1 | 0,62 % | 0,61 % |
11. Vadí vám reklamy v médiích, jako je televize, rozhlas, noviny, internet apod.?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 12, občas → otázka č. 12, ne → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 80 | 48,78 % | 48,78 % |
ano | 64 | 39,02 % | 39,02 % |
ne | 20 | 12,2 % | 12,2 % |
12. Co vám na reklamách v médiích nejvíce vadí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jsou obtěžující | 102 | 70,83 % | 62,2 % |
jsou zavádějící, nepravdivé | 83 | 57,64 % | 50,61 % |
mají špatný vliv na děti, mládež | 70 | 48,61 % | 42,68 % |
jsou nevkusné | 56 | 38,89 % | 34,15 % |
jsou nudné | 43 | 29,86 % | 26,22 % |
vadí mi že vůbec jsou, je to strašná ztráta času | 1 | 0,69 % | 0,61 % |
přerušují filmy/pořady, | 1 | 0,69 % | 0,61 % |
zdržují | 1 | 0,69 % | 0,61 % |
příliš hlasité | 1 | 0,69 % | 0,61 % |
nejsou cíleny na mne jako na spotřebitele.... | 1 | 0,69 % | 0,61 % |
jsou často | 1 | 0,69 % | 0,61 % |
některé jsou bez nápadu | 1 | 0,69 % | 0,61 % |
13. Vyberte, které z následujících značek znáte:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Orion | 126 | 97,67 % | 76,83 % |
Milka | 125 | 96,9 % | 76,22 % |
Coca-cola | 124 | 96,12 % | 75,61 % |
Ferrero Rocher | 124 | 96,12 % | 75,61 % |
Algida | 123 | 95,35 % | 75 % |
Toffifee | 123 | 95,35 % | 75 % |
Kofola | 123 | 95,35 % | 75 % |
McDonald´s | 122 | 94,57 % | 74,39 % |
Tatranky | 121 | 93,8 % | 73,78 % |
Figaro | 121 | 93,8 % | 73,78 % |
Kinder | 121 | 93,8 % | 73,78 % |
Bohemia chips | 121 | 93,8 % | 73,78 % |
KFC | 121 | 93,8 % | 73,78 % |
Pepsi | 120 | 93,02 % | 73,17 % |
3Bit | 117 | 90,7 % | 71,34 % |
Májka | 111 | 86,05 % | 67,68 % |
Lays | 109 | 84,5 % | 66,46 % |
Jojo | 107 | 82,95 % | 65,24 % |
Kostelecké uzeniny | 107 | 82,95 % | 65,24 % |
Marlenka | 84 | 65,12 % | 51,22 % |
Medovník original | 82 | 63,57 % | 50 % |
Sfinx | 51 | 39,53 % | 31,1 % |
Lupeto | 46 | 35,66 % | 28,05 % |
Leonidas | 23 | 17,83 % | 14,02 % |
Chodura | 5 | 3,88 % | 3,05 % |
nic | 1 | 0,78 % | 0,61 % |
14. Znáte nějaké reklamy na výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 15, ne → otázka č. 18, nevím/nejsem si jistý/á → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 131 | 79,88 % | 79,88 % |
nevím/nejsem si jistý/á | 22 | 13,41 % | 13,41 % |
ne | 11 | 6,71 % | 6,71 % |
15. Vzpomenete si na některé z těchto výrobků a obsah reklamy?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
"Kinder mléčný řez - mléko med a piškot, to nejlepší, co si dát mezi jídly"
ano
Ano, na spoustu.
ano, např. na čokoládu Orion - na čokoládové město, i jiné Delisa, Disko, ..
Bohemia Chips- vymyslete novou příchuť
Bohužel ano!
Bonboniéra Tatiana - zmazaný od natřeného plotu :-D Kinder bueno - kvůli písni
Coca cola-kamion Kofola - vánoční s prasátkem Orion - ta s hvězdou
coca cola, vánoční kamion
Coca-cola > santa claus prijizdi s tir autama Kofola > nuda plaz a holka Nada
Coca-cola a vánoční kamion je nezapomenutelný a každý rok na něj čekám, kdy vyjede.
coca-cola při vhození mince do automatu a svět v automatu orion a fontána s čokoládou
cokolada milka fialova krava
cokolada milka, tofife, orion cokolady, rafaelo, merci, nutella, slovakia chips, mc donalds
Čokolády Orion, bonbony bonpari, čokoláda Choco- coeur, ...
Ferrero Rocher - party Coca-cola - vánoční kamion, Santa Claus Bohemia chips - výběr příchuti Kofola - učitelka má vztah s žákem Kinder Bueno - upír a nějaká slečna Milka - sbližuje lidi
Ferrero Rocher - večírek a každý si bere z takové "hory" kuliček z Ferrero 3bit - stará paní, co rozbije okno kvůli mladým svalovcům- opravářům májka - s bolkem polívkou a jiřím pechou
fidorka - žena se zahalí v čokoládě, májka - bolek polívka na koni, kofola - letní reklama když ji miluješ, není co řešit..
fidorka- žena přijde unavená večer domů, dá si sprchu a pak se válí na pohovce, jí fidorku a balí se do saténového županu a za okny prší. merci- merci je moje děkuji, merci za to že jsi, loučení a shledávání se ferrero rocher/ rafaello- takové ty rádoby smyslné a osudové zážitky ve vyšší společnosti. KFC/ McDonald- reklamy na aktuální menu Coca Cola- mladí lidé+ spoustu zážitků a zábavy a osvěžení...
Funguje vždy mezi jídly (Kinder Milch-Schnitte) - tleskání a přílet ledničky, Raffaello, řekne více než tisíc slov - idylická hudba, muž a žena, Milka - jemností to nekončí (fialové metro), jdi do Snickers (hokejista Červenka), Fidorka - holčička přecházející přechod s panenkou, kterou pak praštila do projíždějícího auta
chipsy Lays - reklama běžící v kině, kde se důchodci předhánějí v tom, kdo je "ukořistí" bonbóny nim2 soft - tvrdí, že jsou plné vitamínů chipsy Bohemians - soutěž o nejlepší příchuť Studentská pečeť - reklama odehrávající se v nějaké přednáškové aule
chipsy lays, bohemia, milka, figaro (čokoláda, fidorka), coca cola, kofola, ferrero rocher, merci, toffife, kinder čokoláda, kinder mléčný řez, pingue, májka, globus uzeniny
Je jich celkem dost
Je jich moc. Přes spoustu druhů chipsů (Bohemians, lays, telka), KFC, McDonald's až po sladkosti jako bonbony, čokolády, bonboniery, sušenky... Obsah je většinou nezáživný a jen představuje výrobek, nebo upozorňuje na slevy, akce a soutěže.
Je toho moc: Májka s Bohušem, Milka a její veselá kráva, která spojuje lidi, KFC kuře či hot wings, Coca Cola a její Santa rozvážející kolu. Bohemia Chips (vymyslete příchuť), Kofola (vánoční prasátko), ferrero (višnové bonbony, čokoládové na podtácu do piramidy). orion (vaše čokoládová hvězda v čoko světě), toffifee (tam se skrývá radost) atd......
Kinder Bueno - mladá slečna jí kinder bueno a v tom přijde upír, který ji olízce čokoládu ze rtu :)
Kinder bueno - pamatuju si tu písničku :D
Kinder Bueno. Jde o reklamu, kde se ženu pokouší vysát upíří v podobě krásných mladých mužů, ona je ale vždy v poslední chvíli odzbrojí chutí čokolády, kterou právě snědla, tím, že je políbí.
kinder maxi king - party u bazénu, skittles - černoch dojící žirafu
Kinder-maminka dává Kinder čokoládky svým dětěm (synovi)
Kofola - reklama s prasátkem
Kofola a prase na vánoce, Májka - zlaté dědictví, Tatranky udělají kopce před vámi nižší...
Kofola, mladík tlačí čz 175 sport po ulici a doprovází dívku v červených šatech.
Kravička Milka - popostrčí:) Míša (zmrzlina) - už od mala jej konzumují ...
McDonalds chlapeček se tatínkovi svěřuje, že je gay
Mersi- vyjádření poděkování Coca Cola- vánoční reklama
Milka - fialová kráva Májka - prst Bolka Polívky Coca-Cola - vánoční trucky/rodinné stoly Pepsi - Pink, Britney Spears, Beyoncé, Enrique Iglesias v gladiátorské aréně McDonald's - Ronald McDonald KFC - Colonel z Kentucky/Okura s rýží Merci - Merci je moje děkuji... Raffaello - řekne více než tisíc slov (myslím) Ferrero Rocher - pyramida ze zlatých koulí Miňonky - slečna, která létá do oblak/překladatelky v kabině Mila - slečna se na konci zakousne do Mily Kinder Bueno - upír si jde pro kousek čokolády, ne pro krev KInder Maxi King - šílený rap Kinder mléčný řez - lednice padající na tlesknutí Kinder Surprise - spousta postaviček Magnum - sedm smrtelných hříchů Míša - Helča a Nelča... Bebe Dobré ráno - paní v autě dostane sušenky na dobré ráno Bohemia Chips - hra o příchuť Pombear - medvídci v reklamě Monster Munch - lépe snít je všechny Kofola - když ji miluješ, není co řešit/vánoční prasátko Croissant - Come on and get it!
Milka - pasoucí se fialová kravička
Milka - troufni si na jemnost
Milka kravičkový reklamy, Kinder Bueno - "když mám chuť na sladké tak si vybírám" a "give a little hm to me", Fidorka - holčička hází panenku na auto, Kofola - "a bude mít takový zuby zahnurtý nahoru?" Je toho dost ;)
milka modra krava
Milka-fialová kráva,co se pase
Na čokoládu Milka a zmrzlinu Mrož. Obsah reklamy si nepamatuji.
například na cereálnie - udájně zdravá snídaně por děti, realita - plná cukru a konzervantů
Ne
NE
nevím
nimm2soft, kinder, milka, orion. Všichni jsou happy, protože si frčej na cukru
Obecně reklamy na Bohemia Chips, protože mám lupínky v oblibě - v poslední době Čtvrtníček ve spotu a soutěž o vlastní příchuť :-)
Od Kofoly na "Já nemusím, já už ho vidím". Na Kinder čokoládu. Kráva Milka Z mastných výrobků reklamy na řetězce rychlého občerstvení, ale na výrobky prodávané v supermarketech ne.
Orion - čokoládové městečko, Pepsi - reklama s Pink, Christinou Aguilerou, Britney - We will rock you, Májka - reklama s Bolkem Polívkou...
orion - vánoční reklama na čokoládu... holčičce udělá cukrář čokoládovou hvězdu, aby ji našel Ježíšek
Rafaelo (dárek) a Ferrero Rocher (pyramida)
Reklama Orion na čokoládu s pistáciovou náplní
reklamy na Milku, chipsy Lays, mc donald, tatranky
Samozřejmě
Skitles-nadoj duhu, Merci
snickers - hokejisti
Tanečnice z reklamy na Rafaelo
tatranky,
určitě si na několik reklam vzpomenu.....na kofolu, čokolády orion, coca-colu, brambůrky, atd. kolem 15 bych jich určitě věděla
Uzeniny vocílka
V TV neustále běží reklamy na čokolády, bonbony, Kinder ( mléčný řez, Maxi King..) a spoustu dalších cukrovinek, vždy se jedná o mladé přitažlivé lidi, kteří v rukou třímají enormně zvětšené kopie originálních cukrovinek a s chutí se do nich zakusují, u toho potom můžeme slyšet hlášku typu ,,to nenahradíš,, nebo ,,pro dobrý den,,atd.
za cukrovinky znám asi vše, z masných výrobků-Vocilka
16. Připadaly Vám některé z reklam na cukrovinky nebo mastné výrobky nevhodné? (Např. zavádějící, klamavé, pobuřující?)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 17, ne → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 95 | 62,09 % | 57,93 % |
ano | 58 | 37,91 % | 35,37 % |
17. Které reklamy na cukrovinky nebo mastné výrobky se Vám zdály nevhodné?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
"Kinder mléčný řez - to nejlepší, co si dát mezi jídly" - nabádá k nevhodnému stravovacímu režimu.
bebe
bonbóny nim2 soft - zdůraznují, že jsou zdravé a plné vitamínů, což nepřebije fakt, že jsou minimálně plné cukru chipsy (myslím, že bohemians) - na obalu byl zvýrazněný údaj, že jsou smaženy na kvalitním palmovém oleji, později začali smažit na slunečnicovém oleji, ani jeden není vhodný na smažení.
Bonbóny s obsahem opravdové šťávy a vitamínů.... bych výrobci dala facku za takovou manipulaci dětmi a nesvéprávnými matkami....
Celkem mi vadí, když se reklama snaží tvrdit, že je cukrovinka zdravá (např. v poslední době reklama na Kinder Mléčný řez myslím... vůbec výrobky Kinder... plné zdravého mléka :-)
Coca Cola - "k jídlu to nejlepší", s čímž nemůžu souhlasit, když vím, co provádí dlouhodobá konzumace tohoto nápoje s chrupem.. reklamy na Kinder produkty - nechápu je.. není mi třeba jasné, jak souvisí čokoládová tyčinka se zlatem ověšenými "gangsta" afroameričany a blondýnami u bazénu? :-)
coca cola, mcdonalds
coca-cola, mc donalds
Crispers
Fialová kráva je zřejmě nevhodná kvůli městským dětem. Zavádějící je reklama na Kinder mléčný řež, člověku nebude jen tak padat lednice ze stropu.:-) Pobuřují mě reklamy na Coca-Colu s tvrzením, že nesmí chybět na žádném rodinném stole, u žádné rodinné příležitosti.
Fidorka - vozidlo zastavilo holčičce před přechodem a holčička když přecházela, hodila po vozidle medvídka a když vylítly ve vozidle erbegy, vzala si Fidorku od slečny sedící v autě => přijde mi to morbidní, nevýchovné
Jedna reklama na bonbóny (bohužel si nepamatuji název produktu) pro děti, která tvrdila, že v jejich bonbónech jsou všechny vitamíny, které děti potřebují, jsou tedy nejen sladké, ale i plné vitamínů. Reklama na Coca Colu, kde spokojené rodiny v průběhu let (zachycen dějinný rozsah existence Coca Coly) dávají Colu na stůl při obědě a tváří se, že je to nejlepší nápoj, jaký si můžete dát na stůl k obědu.
Kinder
kinder
kinder
kinder
kinder
kinder
kinder
kinder
kinder - čokoláda, mléčný řez atd. reklamy navádějící děti
kinder maxi king
kinder maxi king
kinder mléčný řez
Kinder mléčný řez- zdravý a lehký
kinder, coca cola
kofola
kofola, kinder, coca cola
kvůli dětem
mcdonalds - vnucovani nezdraveho jidla
mcdonalds, kofola
na Miňonky - překladatelky se chichotají
Na nějakou čokoládu - dítě tam třískalo panenkou do auta... jo fidorka to byla :-D
např. výrobky kinder, že jsou plné mléka, vitamínu apod. a že jsou zdravé.. - samá barviva, éčka..
Ne přímo nevhodné, ale zavádějící. Například reklama na Nutelu obsahuje sdělení, že je z lískových oříšků a mléka. Zní to jako kdyby to měla být zdravá snídaně.
nevhodné jsou všechny, neboť podporují nezdravé stravovací návyky zejména dětí
Nevim
nevím
nevím, např. na Cofolu, Fidorku apod
nevzpomínám si přesně, snad jen že mastné výrobky vypadají v reklamě lákavěji, než ve skutečnosti jsou
Nevzpomínám si.
Nimm2soft- klamavá a nátlaková
no všechny, všechny přece lžou :-)
prilisna propagace hamburgeru
propagace sladkých čokolád a sušenek jako svačinka pro děti
reklama na Fidorku
reklama na chipsy Lays s důchodci.
Reklama na výrobky Kinder, které uvádějí, že jsou vhodné pro děti, podle mě jsou příiš sladké a jako svačina pro děti nevhodné.
Reklama oplatky Mila.
Takové, kde se snaží prosadit vhodnost pro konzumování dětmi, vychvalují pozitivní vliv na zdraví (ačkoli je produkt jen přeplněný cukry, barvivy, "éčky" a tuky) apod. Vnímám to jen jako nesmyslné podsouvání! Jediný prospěch z tohoto "divadla" má výrobce, kterému jde beztak jen o peníze. Starost o zdraví lidí, ohleduplnost k životu (ať už lidskému, nebo zvířat, ze kterých je většina vyrobena - ano, mám na mysli třeba i mléko, máslo, vejce, želatina; či k přírodě samotné) by člověk jen těžko pohledal. A takový přístup se mi hnusí.
TV běžně nesleduji a proto si nezvpomenu na konkrétní případ, nicméně pokaždé když taková reklama běží, vypínám zvuk, protože se ty žvásty nedají poslouchat.
ty které se nejčastěji opakovaly...
Ty, které tvrdí, že jíst je je normální a běžné, takže vlastně všechny.
V podstatě všechny.
V poslední době určitě reklama na Colu, přesně tak, jak maminka ví, co je ke každému jídlu nejlepší. Rovněž reklama na salát a nějaké nudličky z pytlíku a vůbec všechny podobné reklamy, které navádí spotřebitele k vaření z dehydrovaných potravin, či používání nejrůznějších nejchutnějších bujónů a dochucovadel.
většina
viz. výše a mnoho dalších
všechny...
18. Myslíte si, že by měly být reklamy na cukrovinky nebo mastné výrobky regulovány? (např. právně)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
,
A ony snad nejsou?
ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
Ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano - cukrovinka není cukrovinka a uzenina není uzenina, spousta náhražek
ano - ohrožují zdraví člověka
ano urcite by sa mala viac propagovat zdrava strava
Ano, a nejen ty, na jednu stranu se naprosto zakáží reklamy na tabákové výrobky, ale reklamy na alkohol a nezdravé výrobky běží vesele dál.
Ano, občas
Ano, ovlivňují, co považují lidé za normální stravovací režim.
Ano, podobně jako reklama na cigarety.
Ano, protože to ovlivňuje mládež a děti, ti pak tyto potraviny vyžadují - protože je jednoduše viděli v reklamě.
ano, stejně jako by měly být regulovány reklamy na všechny produkty a služby
Ano, teoreticky by se tím mohla zabývat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
ano, určitě, oni regulovány jsou (ta reklama s Fidorkou byla zakázaná)
Ano.
Ano.
Asi bych nějak regulova, když je například cukrovinka (př. Brumík) prezentován jako ideální snídaně pro děti.
asi ne
fff
Jako napad to neni spatne.
měly
minimálně by měli být spotřebitelé upozorněni na rizika, jako je tomu např. u alkoholu či tabákových výrobků
možná ano
Myslím, že ano. Nadměrná konzumace těchto produktů má jistě negativní vliv na organismus. A reklama konzumaci podporuje. Když může být regulována reklama na tabák, či alkohol, nevidím důvod, proč by nemohla být omezena i reklama na cukrovinky a mastné výrobky.
myslím, že by lidé měli být spíše lépe seznámeni s riziky související s konzumací těchto výrobků a pak by záleželo jen na nich, zda podlehnou reklamě či nikoli.... domnívám se také, že problém není u samotné konzumace výrobků, ale u míry (množství)....
myslím, že by měly být regulovány reklamy obecně v tom, aby informace, které v ní jsou divákovi podávany, byly alespoň relativně pravdivé, t. z. třeba nepřesvědčovaly diváka, že je výrobek zdraví prospěšný, ačkoliv je zřejmé, že tomu tak není (není nutné říkat, že je v dlouhodobém horizontu škodlivý, pouze neříkat, že je strašně vhodný pro zdraví člověka)
Myslím, že regulovány by měly být všechny reklamy, resp. měly by být zakázány. Většina z nich je nudná, otravná, absolutně nic nepřinášející. Navíc občas i "nebezpečná", zavádějící a klamavá.
myslím, že to nemá smysl..
ne
ne
ne
Ne
ne
NE
ne
ne
NE
ne
ne
ne
ne
NE
ne
NE
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne - na faktu jejich prodeje a nadměrné konzumace to nic nezmění.
ne (a asi mas na mysli "masne" a ne "mastne")
Ne nad rámec současné regulace (Klamavá reklama, Nekalá soutěž...)
Ne, to bychom mohli regulovat reklamy na auta, protože škodí životnímu prostředí a dopravní nehody jsou zdaleka nejvetším zabijákem lidí, auta jsou tedy nebezpečnější než obezita či rakovina ;) Příliš regulace škodí.
Ne.
Ne.
Ne.
Ne. O svůj životní styl by měl pečovat především každý sám.
Nejspíš ne. Jen by výrobky měli být prezentovány pravdivě. Například místo toho, aby reklama vyzněla, že výrobek je zdravý i když není, mělo by se jen prezentovat, že je chutný.
Některé ano.
Nemyslím
Nemyslím si
nemyslím si
Nemyslím si, že by cukrovinky a mastné výrobky potřebovaly zvláštní regulaci.
neregulovaná reklama je stupidní, ale regulace=stupidní úředník .... tak si vyberte :-)))
Netuším.
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím, možná
Nevím, nepřemýšlel jsem o tom.
Nic mě nenapadá.
nie
Pokud chceme, aby se snižoval počet obézních dětí, pak určitě...
Pravne? To bych rad vedel jak. Reklama je velkej business.
proč ne
reklamy mířené na děti (bonbony s vitamíny, Kinder mléčný řez plný mléka a podobné hovadiny) by měli být regulovány
rozhodně ano, zavedla bych i vyšší daň u mastných výrobků jako v Dánsku
Rozhodně nemyslím
současná úprava je dostačující
televizní reklamy bych zrušil úplně, co se týká tiskovin, tak tam jsem liberálnější a pokud nepíší v reklamě bludy, tak je to OK
To rozhodně.
Určitě
Určitě ano, je jich příliš mnoho
Určitě.
v žádném případě
V žádném případě, záleží na rozumu každého člověka, každý by měl umět odhadnout co je pro něj dobré a co už je zdraví škodlivé.
všechny reklamy by měly být regulovány... nevím, proč zrovna na cukrovinky nějak extra, jsou jen stejně hrozné jako jakékoli jiné reklamy
yeah
Zcela určitě.
19. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 98 | 59,76 % | 59,76 % |
muž | 66 | 40,24 % | 40,24 % |
20. Věkem patříte do skupiny
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 – 25 let | 98 | 59,76 % | 59,76 % |
26 – 35 let | 23 | 14,02 % | 14,02 % |
36 – 45 let | 19 | 11,59 % | 11,59 % |
46 – 59 let | 14 | 8,54 % | 8,54 % |
17 let a méně | 6 | 3,66 % | 3,66 % |
60 let a více | 4 | 2,44 % | 2,44 % |
21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 71 | 43,29 % | 43,29 % |
úplné středoškolské | 60 | 36,59 % | 36,59 % |
vyučen/a s maturitou | 17 | 10,37 % | 10,37 % |
základní | 10 | 6,1 % | 6,1 % |
vyšší odborné | 5 | 3,05 % | 3,05 % |
vyučen/a | 1 | 0,61 % | 0,61 % |
22. Bydlíte v kraji
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 61 | 37,2 % | 37,2 % |
Středočeském | 31 | 18,9 % | 18,9 % |
Jihomoravském | 14 | 8,54 % | 8,54 % |
Jihočeském | 12 | 7,32 % | 7,32 % |
Olomouckém | 8 | 4,88 % | 4,88 % |
Zlínském | 6 | 3,66 % | 3,66 % |
Pardubickém | 6 | 3,66 % | 3,66 % |
Libereckém | 5 | 3,05 % | 3,05 % |
Královéhradeckém | 4 | 2,44 % | 2,44 % |
Karlovarském | 4 | 2,44 % | 2,44 % |
Moravskoslezském | 4 | 2,44 % | 2,44 % |
Vysočina | 4 | 2,44 % | 2,44 % |
Ústeckém | 3 | 1,83 % | 1,83 % |
Plzeňském | 2 | 1,22 % | 1,22 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.