Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na cukrovinky a mastné výrobky

Reklama na cukrovinky a mastné výrobky

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Vávrová
Šetření:07. 11. 2011 - 14. 11. 2011
Počet respondentů:164
Počet otázek (max/průměr):22 / 19.75
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den / ahoj,

 

budu velmi ráda, pokud mi pomůžete s vyplněním dotazníku, který bude součástí mé bakalářské práce na téma: Regulace reklamy na cukrovinky a mastné výrobky. Vyplnění zabere zcela jistě méně než pět minut.

 

Děkuji Vám za pomoc!:-)

 

Klára

Odpovědi respondentů

1. Když se řekne „cukrovinka“, jaký výrobek se Vám vybaví jako první?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bonbón8250 %50 %  
čokoláda4125 %25 %  
dort/zákusek3018,29 %18,29 %  
sušenka74,27 %4,27 %  
cukroví21,22 %1,22 %  
všechny sladké potraviny10,61 %0,61 %  
bonbón z bonboniery10,61 %0,61 %  

Graf

2. Když se řekne „mastný výrobek“, jaký výrobek se Vám vybaví jako první?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
uzenina10765,24 %65,24 %  
chipsy / brambůrky2515,24 %15,24 %  
hranolky169,76 %9,76 %  
hamburger74,27 %4,27 %  
sádlo21,22 %1,22 %  
jídlo z kterého kape olej10,61 %0,61 %  
tuky10,61 %0,61 %  
smažené maso10,61 %0,61 %  
od masa, brambůrků, hranolků..10,61 %0,61 %  
ryby v oleji,dresinky,škvarková pomazánka10,61 %0,61 %  
žádný10,61 %0,61 %  
slanina10,61 %0,61 %  

Graf

3. Máte raději

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [cukrovinkyotázka č. 4, mastné výrobkyotázka č. 4, cukrovinky ani mastné výrobky nejímotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cukrovinky8350,61 %50,61 %  
mastné výrobky7042,68 %42,68 %  
cukrovinky ani mastné výrobky nejím116,71 %6,71 %  

Graf

4. Vyberte, jak máte jednotlivé výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků v oblibě. (1 = nejím vůbec; 5 = mám velmi v oblibě)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
výrobky z čokolády3.8241.466
sušenky3.2351.265
bonbóny2.6471.379
sladké nápoje (jako je např. Coca-cola)2.7451.484
hamburgery/cheeseburgery2.9541.926
hranolky3.3331.346
uzeniny3.3591.76

Graf

5. Jak často konzumujete cukrovinky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
alespoň jednou týdně8052,29 %48,78 %  
každý den4529,41 %27,44 %  
alespoň jednou měsíčně2113,73 %12,8 %  
méně často než jednou za měsíc74,58 %4,27 %  

Graf

6. Jak často konzumujete mastné výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
alespoň jednou týdně8253,59 %50 %  
alespoň jednou měsíčně3623,53 %21,95 %  
každý den3019,61 %18,29 %  
méně často než jednou za měsíc53,27 %3,05 %  

Graf

7. Omezujete se někdy v konzumaci cukrovinek nebo mastných výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10166,01 %61,59 %  
ne5233,99 %31,71 %  

Graf

8. Pokud některé z těchto výrobků nejíte nebo se v jejich konzumaci omezujete, je to nejčastěji z důvodu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
snahy o dodržování zdravého životního stylu8676,79 %52,44 %  
držení diety ke snížení hmotnosti4338,39 %26,22 %  
chuťového – nemám je v oblibě3632,14 %21,95 %  
zdravotního (diabetes, vysoký cholesterol, bezlepková dieta apod.)2724,11 %16,46 %  
ceny54,46 %3,05 %  

Graf

9. Myslíte si, že nadměrná konzumace výrobků ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků může mít špatný vliv na zdraví člověka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 11, nevímotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15996,95 %96,95 %  
nevím31,83 %1,83 %  
ne21,22 %1,22 %  

Graf

10. Jaké dopady na zdravotní stav člověka podle vás může mít nadměrná konzumace cukrovinek nebo mastných výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obezita15796,91 %95,73 %  
zvýšená hladina cholesterolu12577,16 %76,22 %  
zvýšená hladina krevního cukru10967,28 %66,46 %  
zvýšené riziko možnosti kardiovaskulárních onemocnění, jako je např. mozková mrtvice10564,81 %64,02 %  
diabetes (cukrovka)9860,49 %59,76 %  
Vytvoření psychické závislosti10,62 %0,61 %  
Dopad na celý organismus10,62 %0,61 %  
vsechny uvedené dopady10,62 %0,61 %  
no, cokoli... a tohle je trochu návodná otázka...10,62 %0,61 %  
Vše výše uvedené.10,62 %0,61 %  
zdravotních rizik je.... stovky10,62 %0,61 %  
rakovina10,62 %0,61 %  

Graf

11. Vadí vám reklamy v médiích, jako je televize, rozhlas, noviny, internet apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, občasotázka č. 12, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas8048,78 %48,78 %  
ano6439,02 %39,02 %  
ne2012,2 %12,2 %  

Graf

12. Co vám na reklamách v médiích nejvíce vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsou obtěžující10270,83 %62,2 %  
jsou zavádějící, nepravdivé8357,64 %50,61 %  
mají špatný vliv na děti, mládež7048,61 %42,68 %  
jsou nevkusné5638,89 %34,15 %  
jsou nudné4329,86 %26,22 %  
vadí mi že vůbec jsou, je to strašná ztráta času10,69 %0,61 %  
přerušují filmy/pořady,10,69 %0,61 %  
zdržují10,69 %0,61 %  
příliš hlasité10,69 %0,61 %  
nejsou cíleny na mne jako na spotřebitele....10,69 %0,61 %  
jsou často10,69 %0,61 %  
některé jsou bez nápadu10,69 %0,61 %  

Graf

13. Vyberte, které z následujících značek znáte:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Orion12697,67 %76,83 %  
Milka12596,9 %76,22 %  
Coca-cola12496,12 %75,61 %  
Ferrero Rocher12496,12 %75,61 %  
Algida12395,35 %75 %  
Toffifee12395,35 %75 %  
Kofola12395,35 %75 %  
McDonald´s12294,57 %74,39 %  
Tatranky12193,8 %73,78 %  
Figaro12193,8 %73,78 %  
Kinder12193,8 %73,78 %  
Bohemia chips12193,8 %73,78 %  
KFC12193,8 %73,78 %  
Pepsi12093,02 %73,17 %  
3Bit11790,7 %71,34 %  
Májka11186,05 %67,68 %  
Lays10984,5 %66,46 %  
Jojo10782,95 %65,24 %  
Kostelecké uzeniny10782,95 %65,24 %  
Marlenka8465,12 %51,22 %  
Medovník original8263,57 %50 %  
Sfinx5139,53 %31,1 %  
Lupeto4635,66 %28,05 %  
Leonidas2317,83 %14,02 %  
Chodura53,88 %3,05 %  
nic10,78 %0,61 %  

Graf

14. Znáte nějaké reklamy na výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 15, neotázka č. 18, nevím/nejsem si jistý/áotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13179,88 %79,88 %  
nevím/nejsem si jistý/á2213,41 %13,41 %  
ne116,71 %6,71 %  

Graf

15. Vzpomenete si na některé z těchto výrobků a obsah reklamy?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

"Kinder mléčný řez - mléko med a piškot, to nejlepší, co si dát mezi jídly"

ano

Ano, na spoustu.

ano, např. na čokoládu Orion - na čokoládové město, i jiné Delisa, Disko, ..

Bohemia Chips- vymyslete novou příchuť

Bohužel ano!

Bonboniéra Tatiana - zmazaný od natřeného plotu :-D Kinder bueno - kvůli písni

Coca cola-kamion Kofola - vánoční s prasátkem Orion - ta s hvězdou

coca cola, vánoční kamion

Coca-cola > santa claus prijizdi s tir autama Kofola > nuda plaz a holka Nada

Coca-cola a vánoční kamion je nezapomenutelný a každý rok na něj čekám, kdy vyjede.

coca-cola při vhození mince do automatu a svět v automatu orion a fontána s čokoládou

cokolada milka fialova krava

cokolada milka, tofife, orion cokolady, rafaelo, merci, nutella, slovakia chips, mc donalds

Čokolády Orion, bonbony bonpari, čokoláda Choco- coeur, ...

Ferrero Rocher - party Coca-cola - vánoční kamion, Santa Claus Bohemia chips - výběr příchuti Kofola - učitelka má vztah s žákem Kinder Bueno - upír a nějaká slečna Milka - sbližuje lidi

Ferrero Rocher - večírek a každý si bere z takové "hory" kuliček z Ferrero 3bit - stará paní, co rozbije okno kvůli mladým svalovcům- opravářům májka - s bolkem polívkou a jiřím pechou

fidorka - žena se zahalí v čokoládě, májka - bolek polívka na koni, kofola - letní reklama když ji miluješ, není co řešit..

fidorka- žena přijde unavená večer domů, dá si sprchu a pak se válí na pohovce, jí fidorku a balí se do saténového županu a za okny prší. merci- merci je moje děkuji, merci za to že jsi, loučení a shledávání se ferrero rocher/ rafaello- takové ty rádoby smyslné a osudové zážitky ve vyšší společnosti. KFC/ McDonald- reklamy na aktuální menu Coca Cola- mladí lidé+ spoustu zážitků a zábavy a osvěžení...

Funguje vždy mezi jídly (Kinder Milch-Schnitte) - tleskání a přílet ledničky, Raffaello, řekne více než tisíc slov - idylická hudba, muž a žena, Milka - jemností to nekončí (fialové metro), jdi do Snickers (hokejista Červenka), Fidorka - holčička přecházející přechod s panenkou, kterou pak praštila do projíždějícího auta

chipsy Lays - reklama běžící v kině, kde se důchodci předhánějí v tom, kdo je "ukořistí" bonbóny nim2 soft - tvrdí, že jsou plné vitamínů chipsy Bohemians - soutěž o nejlepší příchuť Studentská pečeť - reklama odehrávající se v nějaké přednáškové aule

chipsy lays, bohemia, milka, figaro (čokoláda, fidorka), coca cola, kofola, ferrero rocher, merci, toffife, kinder čokoláda, kinder mléčný řez, pingue, májka, globus uzeniny

Je jich celkem dost

Je jich moc. Přes spoustu druhů chipsů (Bohemians, lays, telka), KFC, McDonald's až po sladkosti jako bonbony, čokolády, bonboniery, sušenky... Obsah je většinou nezáživný a jen představuje výrobek, nebo upozorňuje na slevy, akce a soutěže.

Je toho moc: Májka s Bohušem, Milka a její veselá kráva, která spojuje lidi, KFC kuře či hot wings, Coca Cola a její Santa rozvážející kolu. Bohemia Chips (vymyslete příchuť), Kofola (vánoční prasátko), ferrero (višnové bonbony, čokoládové na podtácu do piramidy). orion (vaše čokoládová hvězda v čoko světě), toffifee (tam se skrývá radost) atd......

Kinder Bueno - mladá slečna jí kinder bueno a v tom přijde upír, který ji olízce čokoládu ze rtu :)

Kinder bueno - pamatuju si tu písničku :D

Kinder Bueno. Jde o reklamu, kde se ženu pokouší vysát upíří v podobě krásných mladých mužů, ona je ale vždy v poslední chvíli odzbrojí chutí čokolády, kterou právě snědla, tím, že je políbí.

kinder maxi king - party u bazénu, skittles - černoch dojící žirafu

Kinder-maminka dává Kinder čokoládky svým dětěm (synovi)

Kofola - reklama s prasátkem

Kofola a prase na vánoce, Májka - zlaté dědictví, Tatranky udělají kopce před vámi nižší...

Kofola, mladík tlačí čz 175 sport po ulici a doprovází dívku v červených šatech.

Kravička Milka - popostrčí:) Míša (zmrzlina) - už od mala jej konzumují ...

McDonalds chlapeček se tatínkovi svěřuje, že je gay

Mersi- vyjádření poděkování Coca Cola- vánoční reklama

Milka - fialová kráva Májka - prst Bolka Polívky Coca-Cola - vánoční trucky/rodinné stoly Pepsi - Pink, Britney Spears, Beyoncé, Enrique Iglesias v gladiátorské aréně McDonald's - Ronald McDonald KFC - Colonel z Kentucky/Okura s rýží Merci - Merci je moje děkuji... Raffaello - řekne více než tisíc slov (myslím) Ferrero Rocher - pyramida ze zlatých koulí Miňonky - slečna, která létá do oblak/překladatelky v kabině Mila - slečna se na konci zakousne do Mily Kinder Bueno - upír si jde pro kousek čokolády, ne pro krev KInder Maxi King - šílený rap Kinder mléčný řez - lednice padající na tlesknutí Kinder Surprise - spousta postaviček Magnum - sedm smrtelných hříchů Míša - Helča a Nelča... Bebe Dobré ráno - paní v autě dostane sušenky na dobré ráno Bohemia Chips - hra o příchuť Pombear - medvídci v reklamě Monster Munch - lépe snít je všechny Kofola - když ji miluješ, není co řešit/vánoční prasátko Croissant - Come on and get it!

Milka - pasoucí se fialová kravička

Milka - troufni si na jemnost

Milka kravičkový reklamy, Kinder Bueno - "když mám chuť na sladké tak si vybírám" a "give a little hm to me", Fidorka - holčička hází panenku na auto, Kofola - "a bude mít takový zuby zahnurtý nahoru?" Je toho dost ;)

milka modra krava

Milka-fialová kráva,co se pase

Na čokoládu Milka a zmrzlinu Mrož. Obsah reklamy si nepamatuji.

například na cereálnie - udájně zdravá snídaně por děti, realita - plná cukru a konzervantů

Ne

NE

nevím

nimm2soft, kinder, milka, orion. Všichni jsou happy, protože si frčej na cukru

Obecně reklamy na Bohemia Chips, protože mám lupínky v oblibě - v poslední době Čtvrtníček ve spotu a soutěž o vlastní příchuť :-)

Od Kofoly na "Já nemusím, já už ho vidím". Na Kinder čokoládu. Kráva Milka Z mastných výrobků reklamy na řetězce rychlého občerstvení, ale na výrobky prodávané v supermarketech ne.

Orion - čokoládové městečko, Pepsi - reklama s Pink, Christinou Aguilerou, Britney - We will rock you, Májka - reklama s Bolkem Polívkou...

orion - vánoční reklama na čokoládu... holčičce udělá cukrář čokoládovou hvězdu, aby ji našel Ježíšek

Rafaelo (dárek) a Ferrero Rocher (pyramida)

Reklama Orion na čokoládu s pistáciovou náplní

reklamy na Milku, chipsy Lays, mc donald, tatranky

Samozřejmě

Skitles-nadoj duhu, Merci

snickers - hokejisti

Tanečnice z reklamy na Rafaelo

tatranky,

určitě si na několik reklam vzpomenu.....na kofolu, čokolády orion, coca-colu, brambůrky, atd. kolem 15 bych jich určitě věděla

Uzeniny vocílka

V TV neustále běží reklamy na čokolády, bonbony, Kinder ( mléčný řez, Maxi King..) a spoustu dalších cukrovinek, vždy se jedná o mladé přitažlivé lidi, kteří v rukou třímají enormně zvětšené kopie originálních cukrovinek a s chutí se do nich zakusují, u toho potom můžeme slyšet hlášku typu ,,to nenahradíš,, nebo ,,pro dobrý den,,atd.

za cukrovinky znám asi vše, z masných výrobků-Vocilka

16. Připadaly Vám některé z reklam na cukrovinky nebo mastné výrobky nevhodné? (Např. zavádějící, klamavé, pobuřující?)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 17, neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9562,09 %57,93 %  
ano5837,91 %35,37 %  

Graf

17. Které reklamy na cukrovinky nebo mastné výrobky se Vám zdály nevhodné?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

"Kinder mléčný řez - to nejlepší, co si dát mezi jídly" - nabádá k nevhodnému stravovacímu režimu.

bebe

bonbóny nim2 soft - zdůraznují, že jsou zdravé a plné vitamínů, což nepřebije fakt, že jsou minimálně plné cukru chipsy (myslím, že bohemians) - na obalu byl zvýrazněný údaj, že jsou smaženy na kvalitním palmovém oleji, později začali smažit na slunečnicovém oleji, ani jeden není vhodný na smažení.

Bonbóny s obsahem opravdové šťávy a vitamínů.... bych výrobci dala facku za takovou manipulaci dětmi a nesvéprávnými matkami....

Celkem mi vadí, když se reklama snaží tvrdit, že je cukrovinka zdravá (např. v poslední době reklama na Kinder Mléčný řez myslím... vůbec výrobky Kinder... plné zdravého mléka :-)

Coca Cola - "k jídlu to nejlepší", s čímž nemůžu souhlasit, když vím, co provádí dlouhodobá konzumace tohoto nápoje s chrupem.. reklamy na Kinder produkty - nechápu je.. není mi třeba jasné, jak souvisí čokoládová tyčinka se zlatem ověšenými "gangsta" afroameričany a blondýnami u bazénu? :-)

coca cola, mcdonalds

coca-cola, mc donalds

Crispers

Fialová kráva je zřejmě nevhodná kvůli městským dětem. Zavádějící je reklama na Kinder mléčný řež, člověku nebude jen tak padat lednice ze stropu.:-) Pobuřují mě reklamy na Coca-Colu s tvrzením, že nesmí chybět na žádném rodinném stole, u žádné rodinné příležitosti.

Fidorka - vozidlo zastavilo holčičce před přechodem a holčička když přecházela, hodila po vozidle medvídka a když vylítly ve vozidle erbegy, vzala si Fidorku od slečny sedící v autě => přijde mi to morbidní, nevýchovné

Jedna reklama na bonbóny (bohužel si nepamatuji název produktu) pro děti, která tvrdila, že v jejich bonbónech jsou všechny vitamíny, které děti potřebují, jsou tedy nejen sladké, ale i plné vitamínů. Reklama na Coca Colu, kde spokojené rodiny v průběhu let (zachycen dějinný rozsah existence Coca Coly) dávají Colu na stůl při obědě a tváří se, že je to nejlepší nápoj, jaký si můžete dát na stůl k obědu.

Kinder

kinder

kinder

kinder

kinder

kinder

kinder

kinder

kinder - čokoláda, mléčný řez atd. reklamy navádějící děti

kinder maxi king

kinder maxi king

kinder mléčný řez

Kinder mléčný řez- zdravý a lehký

kinder, coca cola

kofola

kofola, kinder, coca cola

kvůli dětem

mcdonalds - vnucovani nezdraveho jidla

mcdonalds, kofola

na Miňonky - překladatelky se chichotají

Na nějakou čokoládu - dítě tam třískalo panenkou do auta... jo fidorka to byla :-D

např. výrobky kinder, že jsou plné mléka, vitamínu apod. a že jsou zdravé.. - samá barviva, éčka..

Ne přímo nevhodné, ale zavádějící. Například reklama na Nutelu obsahuje sdělení, že je z lískových oříšků a mléka. Zní to jako kdyby to měla být zdravá snídaně.

nevhodné jsou všechny, neboť podporují nezdravé stravovací návyky zejména dětí

Nevim

nevím

nevím, např. na Cofolu, Fidorku apod

nevzpomínám si přesně, snad jen že mastné výrobky vypadají v reklamě lákavěji, než ve skutečnosti jsou

Nevzpomínám si.

Nimm2soft- klamavá a nátlaková

no všechny, všechny přece lžou :-)

prilisna propagace hamburgeru

propagace sladkých čokolád a sušenek jako svačinka pro děti

reklama na Fidorku

reklama na chipsy Lays s důchodci.

Reklama na výrobky Kinder, které uvádějí, že jsou vhodné pro děti, podle mě jsou příiš sladké a jako svačina pro děti nevhodné.

Reklama oplatky Mila.

Takové, kde se snaží prosadit vhodnost pro konzumování dětmi, vychvalují pozitivní vliv na zdraví (ačkoli je produkt jen přeplněný cukry, barvivy, "éčky" a tuky) apod. Vnímám to jen jako nesmyslné podsouvání! Jediný prospěch z tohoto "divadla" má výrobce, kterému jde beztak jen o peníze. Starost o zdraví lidí, ohleduplnost k životu (ať už lidskému, nebo zvířat, ze kterých je většina vyrobena - ano, mám na mysli třeba i mléko, máslo, vejce, želatina; či k přírodě samotné) by člověk jen těžko pohledal. A takový přístup se mi hnusí.

TV běžně nesleduji a proto si nezvpomenu na konkrétní případ, nicméně pokaždé když taková reklama běží, vypínám zvuk, protože se ty žvásty nedají poslouchat.

ty které se nejčastěji opakovaly...

Ty, které tvrdí, že jíst je je normální a běžné, takže vlastně všechny.

V podstatě všechny.

V poslední době určitě reklama na Colu, přesně tak, jak maminka ví, co je ke každému jídlu nejlepší. Rovněž reklama na salát a nějaké nudličky z pytlíku a vůbec všechny podobné reklamy, které navádí spotřebitele k vaření z dehydrovaných potravin, či používání nejrůznějších nejchutnějších bujónů a dochucovadel.

většina

viz. výše a mnoho dalších

všechny...

18. Myslíte si, že by měly být reklamy na cukrovinky nebo mastné výrobky regulovány? (např. právně)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

,

A ony snad nejsou?

ano

ano

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano - cukrovinka není cukrovinka a uzenina není uzenina, spousta náhražek

ano - ohrožují zdraví člověka

ano urcite by sa mala viac propagovat zdrava strava

Ano, a nejen ty, na jednu stranu se naprosto zakáží reklamy na tabákové výrobky, ale reklamy na alkohol a nezdravé výrobky běží vesele dál.

Ano, občas

Ano, ovlivňují, co považují lidé za normální stravovací režim.

Ano, podobně jako reklama na cigarety.

Ano, protože to ovlivňuje mládež a děti, ti pak tyto potraviny vyžadují - protože je jednoduše viděli v reklamě.

ano, stejně jako by měly být regulovány reklamy na všechny produkty a služby

Ano, teoreticky by se tím mohla zabývat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

ano, určitě, oni regulovány jsou (ta reklama s Fidorkou byla zakázaná)

Ano.

Ano.

Asi bych nějak regulova, když je například cukrovinka (př. Brumík) prezentován jako ideální snídaně pro děti.

asi ne

fff

Jako napad to neni spatne.

měly

minimálně by měli být spotřebitelé upozorněni na rizika, jako je tomu např. u alkoholu či tabákových výrobků

možná ano

Myslím, že ano. Nadměrná konzumace těchto produktů má jistě negativní vliv na organismus. A reklama konzumaci podporuje. Když může být regulována reklama na tabák, či alkohol, nevidím důvod, proč by nemohla být omezena i reklama na cukrovinky a mastné výrobky.

myslím, že by lidé měli být spíše lépe seznámeni s riziky související s konzumací těchto výrobků a pak by záleželo jen na nich, zda podlehnou reklamě či nikoli.... domnívám se také, že problém není u samotné konzumace výrobků, ale u míry (množství)....

myslím, že by měly být regulovány reklamy obecně v tom, aby informace, které v ní jsou divákovi podávany, byly alespoň relativně pravdivé, t. z. třeba nepřesvědčovaly diváka, že je výrobek zdraví prospěšný, ačkoliv je zřejmé, že tomu tak není (není nutné říkat, že je v dlouhodobém horizontu škodlivý, pouze neříkat, že je strašně vhodný pro zdraví člověka)

Myslím, že regulovány by měly být všechny reklamy, resp. měly by být zakázány. Většina z nich je nudná, otravná, absolutně nic nepřinášející. Navíc občas i "nebezpečná", zavádějící a klamavá.

myslím, že to nemá smysl..

ne

ne

ne

Ne

ne

NE

ne

ne

NE

ne

ne

ne

ne

NE

ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne - na faktu jejich prodeje a nadměrné konzumace to nic nezmění.

ne (a asi mas na mysli "masne" a ne "mastne")

Ne nad rámec současné regulace (Klamavá reklama, Nekalá soutěž...)

Ne, to bychom mohli regulovat reklamy na auta, protože škodí životnímu prostředí a dopravní nehody jsou zdaleka nejvetším zabijákem lidí, auta jsou tedy nebezpečnější než obezita či rakovina ;) Příliš regulace škodí.

Ne.

Ne.

Ne.

Ne. O svůj životní styl by měl pečovat především každý sám.

Nejspíš ne. Jen by výrobky měli být prezentovány pravdivě. Například místo toho, aby reklama vyzněla, že výrobek je zdravý i když není, mělo by se jen prezentovat, že je chutný.

Některé ano.

Nemyslím

Nemyslím si

nemyslím si

Nemyslím si, že by cukrovinky a mastné výrobky potřebovaly zvláštní regulaci.

neregulovaná reklama je stupidní, ale regulace=stupidní úředník .... tak si vyberte :-)))

Netuším.

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím, možná

Nevím, nepřemýšlel jsem o tom.

Nic mě nenapadá.

nie

Pokud chceme, aby se snižoval počet obézních dětí, pak určitě...

Pravne? To bych rad vedel jak. Reklama je velkej business.

proč ne

reklamy mířené na děti (bonbony s vitamíny, Kinder mléčný řez plný mléka a podobné hovadiny) by měli být regulovány

rozhodně ano, zavedla bych i vyšší daň u mastných výrobků jako v Dánsku

Rozhodně nemyslím

současná úprava je dostačující

televizní reklamy bych zrušil úplně, co se týká tiskovin, tak tam jsem liberálnější a pokud nepíší v reklamě bludy, tak je to OK

To rozhodně.

Určitě

Určitě ano, je jich příliš mnoho

Určitě.

v žádném případě

V žádném případě, záleží na rozumu každého člověka, každý by měl umět odhadnout co je pro něj dobré a co už je zdraví škodlivé.

všechny reklamy by měly být regulovány... nevím, proč zrovna na cukrovinky nějak extra, jsou jen stejně hrozné jako jakékoli jiné reklamy

yeah

Zcela určitě.

19. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9859,76 %59,76 %  
muž6640,24 %40,24 %  

Graf

20. Věkem patříte do skupiny

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 – 25 let9859,76 %59,76 %  
26 – 35 let2314,02 %14,02 %  
36 – 45 let1911,59 %11,59 %  
46 – 59 let148,54 %8,54 %  
17 let a méně63,66 %3,66 %  
60 let a více42,44 %2,44 %  

Graf

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské7143,29 %43,29 %  
úplné středoškolské6036,59 %36,59 %  
vyučen/a s maturitou1710,37 %10,37 %  
základní106,1 %6,1 %  
vyšší odborné53,05 %3,05 %  
vyučen/a10,61 %0,61 %  

Graf

22. Bydlíte v kraji

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha6137,2 %37,2 %  
Středočeském3118,9 %18,9 %  
Jihomoravském148,54 %8,54 %  
Jihočeském127,32 %7,32 %  
Olomouckém84,88 %4,88 %  
Zlínském63,66 %3,66 %  
Pardubickém63,66 %3,66 %  
Libereckém53,05 %3,05 %  
Královéhradeckém42,44 %2,44 %  
Karlovarském42,44 %2,44 %  
Moravskoslezském42,44 %2,44 %  
Vysočina42,44 %2,44 %  
Ústeckém31,83 %1,83 %  
Plzeňském21,22 %1,22 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Omezujete se někdy v konzumaci cukrovinek nebo mastných výrobků?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zdravotního (diabetes, vysoký cholesterol, bezlepková dieta apod.) na otázku 8. Pokud některé z těchto výrobků nejíte nebo se v jejich konzumaci omezujete, je to nejčastěji z důvodu:

8. Pokud některé z těchto výrobků nejíte nebo se v jejich konzumaci omezujete, je to nejčastěji z důvodu:

  • odpověď snahy o dodržování zdravého životního stylu:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi cukrovinky ani mastné výrobky nejím na otázku 3. Máte raději

13. Vyberte, které z následujících značek znáte:

  • odpověď Kostelecké uzeniny:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi hranolky=1 na otázku 4. Vyberte, jak máte jednotlivé výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků v oblibě. (1 = nejím vůbec; 5 = mám velmi v oblibě)

19. Jste

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi uzeniny=1 na otázku 4. Vyberte, jak máte jednotlivé výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků v oblibě. (1 = nejím vůbec; 5 = mám velmi v oblibě)

20. Věkem patříte do skupiny

  • odpověď 18 – 25 let:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi uzeniny=1 na otázku 4. Vyberte, jak máte jednotlivé výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků v oblibě. (1 = nejím vůbec; 5 = mám velmi v oblibě)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Když se řekne „cukrovinka“, jaký výrobek se Vám vybaví jako první?

2. Když se řekne „mastný výrobek“, jaký výrobek se Vám vybaví jako první?

3. Máte raději

4. Vyberte, jak máte jednotlivé výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků v oblibě. (1 = nejím vůbec; 5 = mám velmi v oblibě)

5. Jak často konzumujete cukrovinky?

6. Jak často konzumujete mastné výrobky?

7. Omezujete se někdy v konzumaci cukrovinek nebo mastných výrobků?

8. Pokud některé z těchto výrobků nejíte nebo se v jejich konzumaci omezujete, je to nejčastěji z důvodu:

9. Myslíte si, že nadměrná konzumace výrobků ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků může mít špatný vliv na zdraví člověka?

10. Jaké dopady na zdravotní stav člověka podle vás může mít nadměrná konzumace cukrovinek nebo mastných výrobků?

11. Vadí vám reklamy v médiích, jako je televize, rozhlas, noviny, internet apod.?

12. Co vám na reklamách v médiích nejvíce vadí?

13. Vyberte, které z následujících značek znáte:

14. Znáte nějaké reklamy na výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků?

16. Připadaly Vám některé z reklam na cukrovinky nebo mastné výrobky nevhodné? (Např. zavádějící, klamavé, pobuřující?)

18. Myslíte si, že by měly být reklamy na cukrovinky nebo mastné výrobky regulovány? (např. právně)

19. Jste

20. Věkem patříte do skupiny

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

22. Bydlíte v kraji

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Když se řekne „cukrovinka“, jaký výrobek se Vám vybaví jako první?

2. Když se řekne „mastný výrobek“, jaký výrobek se Vám vybaví jako první?

3. Máte raději

4. Vyberte, jak máte jednotlivé výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků v oblibě. (1 = nejím vůbec; 5 = mám velmi v oblibě)

5. Jak často konzumujete cukrovinky?

6. Jak často konzumujete mastné výrobky?

7. Omezujete se někdy v konzumaci cukrovinek nebo mastných výrobků?

8. Pokud některé z těchto výrobků nejíte nebo se v jejich konzumaci omezujete, je to nejčastěji z důvodu:

9. Myslíte si, že nadměrná konzumace výrobků ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků může mít špatný vliv na zdraví člověka?

10. Jaké dopady na zdravotní stav člověka podle vás může mít nadměrná konzumace cukrovinek nebo mastných výrobků?

11. Vadí vám reklamy v médiích, jako je televize, rozhlas, noviny, internet apod.?

12. Co vám na reklamách v médiích nejvíce vadí?

13. Vyberte, které z následujících značek znáte:

14. Znáte nějaké reklamy na výrobky ze sortimentu cukrovinek nebo mastných výrobků?

16. Připadaly Vám některé z reklam na cukrovinky nebo mastné výrobky nevhodné? (Např. zavádějící, klamavé, pobuřující?)

18. Myslíte si, že by měly být reklamy na cukrovinky nebo mastné výrobky regulovány? (např. právně)

19. Jste

20. Věkem patříte do skupiny

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

22. Bydlíte v kraji

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Vávrová, K.Reklama na cukrovinky a mastné výrobky (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://reklama-na-cukrovinky-a-mast.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.