Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na doplňky stravy
Reklama na doplňky stravy
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Student FMK UTB |
---|---|
Šetření: | 11. 02. 2023 - 04. 03. 2023 |
Počet respondentů: | 130 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 13.58 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 71,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:16 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti, ráda bych vás požádala o vyplnění dotazníku, který je podpůrnou výzkumnou metodou pro mou diplomovou práci na téma klamavé reklamy, zdravotních tvrzení a doplňků stravy. Děkuji za váš čas, Kateřina
Odpovědi respondentů
1. Kde se nejčastěji setkáváte s reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 85 | 65,38 % | 65,38 % |
Televize | 37 | 28,46 % | 28,46 % |
Venkovní reklama | 6 | 4,62 % | 4,62 % |
Rozhlas | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
Noviny/časopisy | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
2. Jaký je váš vztah k reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemám rád/ráda reklamy | 49 | 37,69 % | 37,69 % |
Spíše nemám rád/ráda reklamy | 38 | 29,23 % | 29,23 % |
Neutrální | 34 | 26,15 % | 26,15 % |
Pozitivní | 5 | 3,85 % | 3,85 % |
Velmi dobrý | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
3. Setkáváte se s reklamou na internetu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 128 | 98,46 % | 98,46 % |
ne | 2 | 1,54 % | 1,54 % |
4. Zaznamenal/a jste někdy reklamu, kterou dělala nějakému výrobku slavná osobnost na svém profilu (Facebook, Instagram)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 101 | 77,69 % | 77,69 % |
ne | 29 | 22,31 % | 22,31 % |
5. Sledujete na sociálních sítích někoho, kdo na svůj profil uveřejňuje reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 61 | 46,92 % | 46,92 % |
ne | 55 | 42,31 % | 42,31 % |
nevím | 14 | 10,77 % | 10,77 % |
6. Znáte pojem klamavá reklama?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 123 | 94,62 % | 94,62 % |
ne | 7 | 5,38 % | 5,38 % |
7. Setkal/a jste se někdy s případem klamavé reklamy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 89 | 68,46 % | 68,46 % |
ne | 41 | 31,54 % | 31,54 % |
8. Pokud ano, s jakým?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1.Výrobek neměl takovou kvalitu, nebo obsah živin atd...jak v reklamně bylo uvedeno. 2. Už klasicky třeba v letákách u různých obchodů nalákají na super nízkou cenu nějakého výrobku, který pak samozřejmě je vyprodán, ale docílí samozřejmě toho,že člověk si už v tom obchodě nakoupí i jiný nákup, když už je tam udělá tržbu což je jejich cílem.Protože lidi se samozřejmě ozvali že jde o klamavou reklamu, když daný výrobek není, začli se obchody jistit tím, že do letáku vsunou větu, že výrobek je do vyprodání zásob.
Black Friday vsech eshopu apod
Cestovní kancelář
CZ stránka nakonec předprodej z činy
Facebook - falešná reklama na investice do Čez apod.
Facebook, např že někdo zemřel
Každá reklama klame.
když Fijalenko prohlašoval. že nebude zvyšovat daně a věk odchodu do důchodu.
KFC ukazující plné kyblíky a realita je pár kousků na dně.
Klasický trik, dělají to všechny markety
Lživé informace o složení produktu
MNOHOKRÁT, NYNÍ SI PŘESNĚ NEVYBAVUJI KONKRÉTNĚ
na strankach pro dospele, rikali ze muj penis vyroste o 30 cm,
Nákup dluhopisů.
Napadl mě nakup na Aliexpressu, výrobky deklarují kvalitu ale přitom prijde ve výsledku zcela jiný produkt.
Například železniční dopravci inzerují v reklamě ceny, které platí pro důchodce. Banka mBank lživě inzerovala podmínky, za kterých bylo vedení karty bezplatné.
Ne nepadá
nejsem na sociálních sítích- v minulých otázkách je tudíž má odpověď zavádějící
Nela Slováková roušky
neoznačené spolupráce
Nesetkal/nepamatuji si
Nesplňují normy které uvádí
Nevzpomínám si přesně.
Nezdrave doplnky stravy
Očkování proti Covidu, přípravky na hubnutí a omlazení
pilulky na hubnutí
Politická reklama všeho druhu
prášky na hubnutí
Prezentace vlastností, které výrobek nedosahuje.
Produkt sliboval doslova zázraky.
Přesně nevím
Přípravky na hubnutí Kosmetika (např. zeštíhlující krémy, atd.)
Přípravky na zázračné hubnutí U slev uvedená vyšší počáteční cena,než kdy byla
Reklamy na diety
Reklamy na kosmetické produkty, které odstraní zázrakem černé tečky, vyhladí vrásky, zničí podkožní tuk apod.
ruzne produkty na hubnuti, na zdrave diety,
Různé reklamy na kosmetiku, které na videu dokáži zázraky (vyhlazujici krémy apod.)
SAM 71 - chybně uvedená procenta slevy
Slibovali něco, co nemohli dosahnout
sliby finačních produktů
TED HONEM NEVIM
Teď mě nic nenapadá..
Typicky doplňky stravy slibující zázračný účinek (pilulky na hubnutí, podporující růst vlasů apod.).
U řady výrobků - od kosmetiky přes potraviny až po potravinové doplňky a léky - neřekla bych, že šlo o vysloveně klamavou reklamu, ale o reklamu těžící z neznalosti sledujících a sdělených polopravd (např. účinky až v ... procentech, tedy reálně daleko nižší, obsah až... - reálně nepatrný apod.)
V televizi kdysi byla reklama na homeopatika, která tvrdila, že je to lék
Večeře, kde probíhala nabídka produktů za přemrštěné ceny, v tv nabídka šperků,..
Vetsina reklam je nepravdiva.
Většina reklam je klamavých.
Vitamínové e-cigarety
vonné olejíčky zajištující zlepšení zdraví, burger king a jiné fastfood (nereálné foto produktů)
všechna je klamavá
Zdravé sladkosti pro děti plné mléka
Zhubněte za 21 dnů Náplasti na cokoli
9. Je povinnost označovat doplňky stravy, že se jedná o doplněk stravy?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 107 | 82,31 % | 82,31 % |
nevím | 23 | 17,69 % | 17,69 % |
10. Myslíte si, že je tento doplněk stravy správně označen?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 91 | 70 % | 70 % |
nevím | 35 | 26,92 % | 26,92 % |
ano | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
11. Víte, co je to zdravotní tvrzení?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 52 | 40 % | 40 % |
ne | 47 | 36,15 % | 36,15 % |
ano | 31 | 23,85 % | 23,85 % |
12. Pokud ano, uveďte příklad:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
a pokud NE ????
díky tomuto produktu už nebudete nemocníá
Doložení konkrétní lékařské studie.
Doplněk stravy s vitamíny a minerály pro podporu vitality a imunity
Informace ohledně složení produktu a jeho vlivu na zdraví uživatele
např: vitamín C má pozitivní vliv na imunitu
např. tvrzení týkající se ztráty hmotnosti, účinku na zdraví (dojde k pročistění organismu a ztrátě hmotnosti až o 3 kg za týden) aj. - obecně tvrzení vztahující se k účinku dané látky na zdravotní či psychický stav
neutrální tvrzení například: podporuje normální funkci střev, pomáhá udržovat zdravé oči...
Nevím
Nevim
Nevim
POMÁHÁ PŘI LÉČBĚ CUKROVKY, SNIŽUJE KREVNÍ TLAK ATD.
Prokazatelně léčivý účinek
snizi teplotu
Souvislost potraviny s vlivem na zdraví.
Tento výrobek vám prodlouží penis o 10 cm.
Tvrzení potvrzené lékaři, objektivně platné, které je možné uvádět např. v příbalovém letáku léčiva.
Tvrzení, že je daná věc řeší konkrétní zdravotní problém.
Tvrzení, že určité jednání (např. konzumace určitého výrobku) má určitý vliv na zdraví (způsobí žádoucí nebo nežádoucí výsledky spadající do oblasti zdraví).
Zdravotní tvrzení je,že na výrobku je třeba : bez tuku, bez cukru, nebo že obsahuje nějaké vitamíny, vlákniny atd.....
Zdravotním tvrzením se podle nařízení (ES) č. 1924/2006 o výživových a zdravotních tvrzeních, v platném znění, rozumí každé tvrzení, které uvádí, naznačuje nebo ze kterého vyplývá, že existuje souvislost mezi kategorií potravin, potravinou nebo některou z jejich složek a zdravím.
že uvedený výrobek má vliv na zdraví, např. šumivé tablety Calcium
13. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 83 | 63,85 % | 63,85 % |
muž | 47 | 36,15 % | 36,15 % |
14. Jaké je vaše vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 60 | 46,15 % | 46,15 % |
Středoškolské s maturitou | 54 | 41,54 % | 41,54 % |
Středoškolské s výučním listem | 8 | 6,15 % | 6,15 % |
Základní | 8 | 6,15 % | 6,15 % |
15. Kolik vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
30-39 | 49 | 37,69 % | 37,69 % |
40-49 | 30 | 23,08 % | 23,08 % |
20-29 | 27 | 20,77 % | 20,77 % |
15-19 | 10 | 7,69 % | 7,69 % |
50-59 | 9 | 6,92 % | 6,92 % |
60-69 | 4 | 3,08 % | 3,08 % |
70 a více | 1 | 0,77 % | 0,77 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.