Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na Internetu

Reklama na Internetu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Karel Hašek
Šetření:28. 01. 2012 - 04. 02. 2012
Počet respondentů:149
Počet otázek (max/průměr):14 / 14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:45
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ve své diplomové práci na téma Internetový marketing bych velmi rád využil cenné údaje z následujícího průzkumu. Budou sloužit zejména k statistickému porovnání se stejným dotazníkem, který jsem provedl před 2 lety pro svou bakalářskou práci. Tématem průzkumu je reklama na Internetu (zejména pak ta bannerová) a její vnímání uživateli.

 

Vyplnění by Vám nemělo zabrat více než 3 - 4 minuty.

  

Předem děkuji a těším se na Vaše odpovědi.

  

Karel Hašek

Odpovědi respondentů

1. Vnímáte reklamu ve svém životě jako důležitou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne7147,65 %47,65 %  
Spíše ano4630,87 %30,87 %  
Určitě ne2315,44 %15,44 %  
Ano, velmi96,04 %6,04 %  

Graf

2. Na reklamě oceňujete zejména:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtip10268,46 %68,46 %  
Pokud upoutá pozornost5536,91 %36,91 %  
Informační hodnotu4932,89 %32,89 %  
Stručnost1912,75 %12,75 %  
na reklamách neoceňuji nic10,67 %0,67 %  
souhru barev10,67 %0,67 %  
nic10,67 %0,67 %  

Graf

3. Nejčastěji vnímáte reklamu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V televizi8053,69 %53,69 %  
Na internetu4127,52 %27,52 %  
V jiných kanálech (billboardy, letáky, dopravní prostředky, ...)2114,09 %14,09 %  
V rozhlasu53,36 %3,36 %  
V tisku (noviny, magazíny)21,34 %1,34 %  

Graf

4. Reklamu na Internetu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Většinou ji ignoruji5134,23 %34,23 %  
Nevadí mi, občas se podívám 4932,89 %32,89 %  
Obtěžuje a zpomaluje mou práci2617,45 %17,45 %  
Používám Flashblock, AdBlock či jiné :-)2013,42 %13,42 %  
Mě zajímá a je užitečná32,01 %2,01 %  

Graf

5. Nejvíce Vaši pozornost upoutá:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zajímavý článek5939,6 %39,6 %  
Kvalitní webová prezentace 4630,87 %30,87 %  
Banner (reklamní proužek)3120,81 %20,81 %  
Textová reklama (i kontextová) 96,04 %6,04 %  
ta, která si vleze na celou obrazovku aniž bych se o to prosila10,67 %0,67 %  
nevím10,67 %0,67 %  
nic10,67 %0,67 %  
klíčová slova která mě zajímají10,67 %0,67 %  

Graf

6. Při práci na Internetu Vás ruší zejména:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samospouštěcí audio či video reklama10369,13 %69,13 %  
I-layer (vrstva banneru překrývající obsah stránky)9966,44 %66,44 %  
Blikání či jiné přehnané strhávání pozornosti8758,39 %58,39 %  
Vyskakovací okna (pop-up)8557,05 %57,05 %  
všechno co mě vyruši.10,67 %0,67 %  
všechno z uvedeného10,67 %0,67 %  
vše, kde je reklama10,67 %0,67 %  
všechny reklamy10,67 %0,67 %  
řiká se tomu bannerová slepota10,67 %0,67 %  
reklama mě neruší10,67 %0,67 %  

Graf

7. Reklamního banneru si všimnete, pokud:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obsahuje informace, které hledám / mě zajímají8255,03 %55,03 %  
Je kreativně zajímavý5939,6 %39,6 %  
Upoutá barvou, pohybem nebo animací4127,52 %27,52 %  
Obsahuje video či audio117,38 %7,38 %  
a není protivný, ty ignoruju, ať tak nebo tak10,67 %0,67 %  
mám blokováno10,67 %0,67 %  
překrývá obsah stránky10,67 %0,67 %  
tam je10,67 %0,67 %  
mě otravuje10,67 %0,67 %  

Graf

8. Nejčastějí vnímáte banner umístěný na stránce:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V horní části6241,61 %41,61 %  
V pravé části5033,56 %33,56 %  
Uprostřed3120,81 %20,81 %  
V levé části53,36 %3,36 %  
Ve spodní části10,67 %0,67 %  

Graf

9. Na reklamní banner kliknete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokud obsahuje informace, které hledám / mě zajímají6040,27 %40,27 %  
Na bannery neklikám5436,24 %36,24 %  
Pokud je zajímavý a upoutá pozornost2818,79 %18,79 %  
Pokud nemám co dělat74,7 %4,7 %  

Graf

10. Na základě internetové reklamy kupujete produkty:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Málokdy7953,02 %53,02 %  
Nikdy5436,24 %36,24 %  
Občas149,4 %9,4 %  
Často či pravidelně21,34 %1,34 %  

Graf

11. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8959,73 %59,73 %  
Muž6040,27 %40,27 %  

Graf

12. Vaše věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24 - 29 let7449,66 %49,66 %  
18 - 23 let5134,23 %34,23 %  
30 - 35 let149,4 %9,4 %  
jiný věk64,03 %4,03 %  
36 - 41 let21,34 %1,34 %  
12 - 17 let21,34 %1,34 %  

Graf

13. Vaše aktuální pozice:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student VŠ6946,31 %46,31 %  
Pracující6442,95 %42,95 %  
Student ZŠ či SŠ85,37 %5,37 %  
Na mateřské dovolené53,36 %3,36 %  
Nezaměstnaný21,34 %1,34 %  
V důchodu10,67 %0,67 %  

Graf

14. Kolik času trávíte na Internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 - 4 hodiny denně5939,6 %39,6 %  
5 - 6 hodin denně3020,13 %20,13 %  
7 a více hodin denně2818,79 %18,79 %  
1 - 2 hodiny denně2416,11 %16,11 %  
méně než hodinu denně85,37 %5,37 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vnímáte reklamu ve svém životě jako důležitou?

2. Na reklamě oceňujete zejména:

3. Nejčastěji vnímáte reklamu:

4. Reklamu na Internetu:

5. Nejvíce Vaši pozornost upoutá:

6. Při práci na Internetu Vás ruší zejména:

7. Reklamního banneru si všimnete, pokud:

8. Nejčastějí vnímáte banner umístěný na stránce:

9. Na reklamní banner kliknete:

10. Na základě internetové reklamy kupujete produkty:

11. Vaše pohlaví:

12. Vaše věková kategorie:

13. Vaše aktuální pozice:

14. Kolik času trávíte na Internetu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vnímáte reklamu ve svém životě jako důležitou?

2. Na reklamě oceňujete zejména:

3. Nejčastěji vnímáte reklamu:

4. Reklamu na Internetu:

5. Nejvíce Vaši pozornost upoutá:

6. Při práci na Internetu Vás ruší zejména:

7. Reklamního banneru si všimnete, pokud:

8. Nejčastějí vnímáte banner umístěný na stránce:

9. Na reklamní banner kliknete:

10. Na základě internetové reklamy kupujete produkty:

11. Vaše pohlaví:

12. Vaše věková kategorie:

13. Vaše aktuální pozice:

14. Kolik času trávíte na Internetu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hašek, K.Reklama na Internetu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://reklama-na-internetu-dp.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.