Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na komunitních webech

Reklama na komunitních webech

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Číhalová
Šetření:07. 06. 2011 - 15. 06. 2011
Počet respondentů:138
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

 

jelikož je internet v dnešní době jedním z nejrozšířenějších médií v celém světě a ovlivňuje každého internetového uživatele, chtěla bych Vás tímto požádat o vyplnění krátkého dotazníku, který bude sloužit pro vypracování diplomové práce na téma „Působení reklamy na komunitních webech“. Tento dotazník je anonymní, a pokud není uvedeno jinak, je možné zatrhnout pouze jednu odpověď.

Odpovědi respondentů

1. Využíváte jakýkoliv komunitní web? (např. Facebook, Myspace, Badoo apod.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13295,65 %95,65 %  
ne64,35 %4,35 %  

Graf

2. Jaký z uvedených komunitních webů využíváte? (vyberte maximálně 4 odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook.com13094,2 %94,2 %  
Spoluzaci.cz8662,32 %62,32 %  
Lide.cz2014,49 %14,49 %  
Badoo.com139,42 %9,42 %  
Twitter.com96,52 %6,52 %  
Libimseti.cz85,8 %5,8 %  
LinkedIn.com75,07 %5,07 %  
Myspace.com42,9 %2,9 %  

Graf

3. Myslíte si, že reklama na internetu je neužitečná?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11180,43 %80,43 %  
ano2719,57 %19,57 %  

Graf

4. Vadí Vám reklama, která se na komunitních webech objevuje např. ve formách bannerů po stranách webového prohlížeče?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8964,49 %64,49 %  
ano4935,51 %35,51 %  

Graf

5. Pokud jste odpověděl /a v předchozí otázce ANO, uveďte krátce z jakého důvodu.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rozptyluje mě25,26 %1,45 %  
klesá moje soustředěnost při práci na webu12,63 %0,72 %  
Zabírá hodně plochny.12,63 %0,72 %  
Zbytečně zabírá místo na stránce12,63 %0,72 %  
způsobuje nepřehlednost, vtíravá, otravná12,63 %0,72 %  
odvádí pozornost12,63 %0,72 %  
narušuje myšlenky12,63 %0,72 %  
obtěžuje mě počet reklam, je jich příliš12,63 %0,72 %  
působí rušivě12,63 %0,72 %  
protože tam nemá co dělat, jsme na stránce, která 12,63 %0,72 %  
ostatní odpovědi odvádí pozornost od textu, rozptyluje
odpoutává pozornost a je někdy otravná jak bliká
reklama sama naskoci, když si chci něco pustit
vádí mi vyskakovací banery, ale ty na stranách ne
otravuje mě:)
najíždí si to jak chce a kdy chce....
Většina reklam bývá spam, který poté zablokuje poč
odvádí to pozornost když si něco, rozptyluje mě to
zdržuje
otravuje mě
pokud bych ji neměl blokovanou, hodně by mi vadila
zavazí
bliká, svítí, vnucuje se.
dlouhé, zdržují, nežádané
nemám ráda reklamu
obtezuje me to
zavazí, zdržuje, web je méně přehledný
Nutí mě stahovat si addony tyto reklamy potírající
Obtěžuje, rozptyluje, je vlezlá.
zpomaluje načítání, cpe věci, o které nemám zájem
produkty/služby mě většinou nezajímají
vyskakující okna, je jich moc,
nedokážu specifikovat
ruší mě
nezajima me a prekazi
Leze mi to na nervy a rozptyluje to
obtěžuje a zabírá zbytečně místo
2771,05 %19,57 % 

Graf

6. Využili jste někdy reklamy, která se na komunitních webech objevuje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7252,17 %52,17 %  
ne6647,83 %47,83 %  

Graf

7. Pokud ANO, jak?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
klikl /a jsem na danou reklamu, abych zjistila více5878,38 %42,03 %  
přečetl /a jsem si danou reklamu810,81 %5,8 %  
objednal /a jsem si produkt, díky dané reklamě79,46 %5,07 %  
přečetla, klikla, objednala11,35 %0,72 %  

Graf

8. Zveřejňujete na svém profilu jakékoli odkazy na webové stránky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8259,42 %59,42 %  
ne5640,58 %40,58 %  

Graf

9. Pokud ANO, na jaké webové stránky jsou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zajímavosti5264,2 %37,68 %  
články4454,32 %31,88 %  
obchody1923,46 %13,77 %  
blogy1518,52 %10,87 %  
soutěže1012,35 %7,25 %  
youtube44,94 %2,9 %  
Hudba33,7 %2,17 %  
youtube.com11,23 %0,72 %  
AIESEC, Youtube11,23 %0,72 %  
zprávy11,23 %0,72 %  
Video11,23 %0,72 %  
Vtipná videa, hudební klipy11,23 %0,72 %  
školní potřeby11,23 %0,72 %  
úchylnosti11,23 %0,72 %  
videa11,23 %0,72 %  
písničky11,23 %0,72 %  
práce11,23 %0,72 %  
vlastní www11,23 %0,72 %  
doporučení na ubytování11,23 %0,72 %  
doporučení na výlet, dovolenou,...11,23 %0,72 %  

Graf

10. Zveřejnili jste někdy odkaz na video?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas8561,59 %61,59 %  
Ne, nikdy3021,74 %21,74 %  
Ano, zveřejňuji odkazy pravidelně2316,67 %16,67 %  

Graf

11. Pokud ANO (platí Ano pravidelně i Ano občas), co dané videa obsahovali? (je možné označit i více odpovědí)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
hudební videoklip9890,74 %71,01 %  
zábavné video5954,63 %42,75 %  
filmový trailer3330,56 %23,91 %  
vlastní video2321,3 %16,67 %  
televizní pořad1110,19 %7,97 %  
zprávy76,48 %5,07 %  
nic10,93 %0,72 %  
reklamy10,93 %0,72 %  
Dokumentární filmy10,93 %0,72 %  

Graf

12. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10273,91 %73,91 %  
muž3626,09 %26,09 %  

Graf

13. Do které z následujících věkových kategorií se řadíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-248863,77 %63,77 %  
25-303122,46 %22,46 %  
41-5096,52 %6,52 %  
31-3575,07 %5,07 %  
13-1821,45 %1,45 %  
50 a více10,72 %0,72 %  

Graf

14. Jaká je Vaše momentální situace na trhu práce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student8561,59 %61,59 %  
zaměstnanec4028,99 %28,99 %  
na mateřské dovolené85,8 %5,8 %  
nezaměstnaný53,62 %3,62 %  

Graf

15. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské7252,17 %52,17 %  
střední škola s maturitou5439,13 %39,13 %  
vyšší odborné vzdělání53,62 %3,62 %  
výuční list42,9 %2,9 %  
základní škola32,17 %2,17 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Využili jste někdy reklamy, která se na komunitních webech objevuje?

  • odpověď ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi klikl /a jsem na danou reklamu, abych zjistila více na otázku 7. Pokud ANO, jak?

8. Zveřejňujete na svém profilu jakékoli odkazy na webové stránky?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi blogy na otázku 9. Pokud ANO, na jaké webové stránky jsou?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi články na otázku 9. Pokud ANO, na jaké webové stránky jsou?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi obchody na otázku 9. Pokud ANO, na jaké webové stránky jsou?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi soutěže na otázku 9. Pokud ANO, na jaké webové stránky jsou?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi zajímavosti na otázku 9. Pokud ANO, na jaké webové stránky jsou?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vlastní video na otázku 11. Pokud ANO (platí Ano pravidelně i Ano občas), co dané videa obsahovali? (je možné označit i více odpovědí)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi televizní pořad na otázku 11. Pokud ANO (platí Ano pravidelně i Ano občas), co dané videa obsahovali? (je možné označit i více odpovědí)

10. Zveřejnili jste někdy odkaz na video?

  • odpověď Ano, občas:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi soutěže na otázku 9. Pokud ANO, na jaké webové stránky jsou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Využíváte jakýkoliv komunitní web? (např. Facebook, Myspace, Badoo apod.)

2. Jaký z uvedených komunitních webů využíváte? (vyberte maximálně 4 odpovědi)

3. Myslíte si, že reklama na internetu je neužitečná?

4. Vadí Vám reklama, která se na komunitních webech objevuje např. ve formách bannerů po stranách webového prohlížeče?

6. Využili jste někdy reklamy, která se na komunitních webech objevuje?

7. Pokud ANO, jak?

8. Zveřejňujete na svém profilu jakékoli odkazy na webové stránky?

9. Pokud ANO, na jaké webové stránky jsou?

10. Zveřejnili jste někdy odkaz na video?

11. Pokud ANO (platí Ano pravidelně i Ano občas), co dané videa obsahovali? (je možné označit i více odpovědí)

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Do které z následujících věkových kategorií se řadíte?

14. Jaká je Vaše momentální situace na trhu práce?

15. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Využíváte jakýkoliv komunitní web? (např. Facebook, Myspace, Badoo apod.)

2. Jaký z uvedených komunitních webů využíváte? (vyberte maximálně 4 odpovědi)

3. Myslíte si, že reklama na internetu je neužitečná?

4. Vadí Vám reklama, která se na komunitních webech objevuje např. ve formách bannerů po stranách webového prohlížeče?

6. Využili jste někdy reklamy, která se na komunitních webech objevuje?

7. Pokud ANO, jak?

8. Zveřejňujete na svém profilu jakékoli odkazy na webové stránky?

9. Pokud ANO, na jaké webové stránky jsou?

10. Zveřejnili jste někdy odkaz na video?

11. Pokud ANO (platí Ano pravidelně i Ano občas), co dané videa obsahovali? (je možné označit i více odpovědí)

12. Jaké je Vaše pohlaví?

13. Do které z následujících věkových kategorií se řadíte?

14. Jaká je Vaše momentální situace na trhu práce?

15. Jaké je Vaše nejvyšší ukončené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Číhalová, Z.Reklama na komunitních webech (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://reklama-na-komunitnich-webec.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.