Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na léky. Jak ji vidíte vy?

Reklama na léky. Jak ji vidíte vy?

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Gabriela Modráčková
Šetření:11. 02. 2011 - 22. 02. 2011
Počet respondentů:189
Počet otázek (max/průměr):23 / 21.32
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
ráda bych Vás požádala o vyplnění krátkého dotazníku, který Vám nezabere více než 10 minut.
Odpovědi mi pomohou pochopit chování a pohled nás spotřebitelů na reklamy propagující léky. Jde například o léky na léčbu kašle, na chřipku, proti bolesti, na alergie apod. Reklamní spoty jsou k nahlédnutí na http://www.televiznireklamy.cz

Otázky v dotazníku se  tedy  netýkají reklamy na doplňky stravy ( v reklamách označeny jako "doplněk stravy" ), ale pouze reklamy na volně prodejné léčivé přípravky.

Tento dotazník je anonymní a odpovědi budou sloužit zejména ke zpracování mé diplomové práce na toto téma. Pokud je Vám méně než 15 let, tento dotazník nevyplňujte.
Děkuji za Váš čas. 
 

Odpovědi respondentů

1. Věříte reklamám propagujícím léky?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10859,34 %57,14 %  
nevím4223,08 %22,22 %  
ano3217,58 %16,93 %  

Graf

2. Poznáte rozdíl mezi reklamou na léky a reklamou na doplňky stravy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, na první pohled7037,43 %37,04 %  
ano, ale až při delším sledování5931,55 %31,22 %  
nejsem si vždy jist/a5227,81 %27,51 %  
ne63,21 %3,17 %  

Graf

3. Když je Vám špatně a cítíte, že není ještě potřeba navštívit lékaře, co uděláte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vezmu si lék, který mám na běžné potíže vždy u sebe5830,85 %30,69 %  
podívám se, mám-li doma v lékárničce vhodný lék - pokud ne použiji "babských rad" či jiné alternativní léčby5730,32 %30,16 %  
zajdu do lékárny a poradím se s lékárníkem3518,62 %18,52 %  
zjistím si info na Internetu (nebo se zeptám svého okolí) a zakoupím konkrétní lék2412,77 %12,7 %  
nic21,06 %1,06 %  
léčím se sám10,53 %0,53 %  
vyspím se z toho10,53 %0,53 %  
neudelam nic10,53 %0,53 %  
nejprve vyzkouším osvědčené rady a pak teprve poku10,53 %0,53 %  
leky neberu a snazim se nemocem predchazet10,53 %0,53 %  
zeptám se své vlastní sestry, která je zdravotník10,53 %0,53 %  
udělám si zázvorový čaj a zalehnu do pelechu10,53 %0,53 %  
zalezu do postele s horkým čajem se slivovicí10,53 %0,53 %  
použiji vhodný lékz lékárničkynebo zajdu do lékárn10,53 %0,53 %  
Nejprve vyzkousim bylinky10,53 %0,53 %  
neužívám žádný lék ani se jinak neléčím10,53 %0,53 %  
dám tělu co si podle chuti žádá, v klidu počkám10,53 %0,53 %  

Graf

4. Jaké léky nakupujete na: kašel (chřipku, nachlazení) a jaké na bolest?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
paralen95,14 %4,76 %  
Paralen, Ibalgin42,29 %2,12 %  
coldrex31,71 %1,59 %  
Ibalgin31,71 %1,59 %  
žádné31,71 %1,59 %  
paralen, ibuprofen21,14 %1,06 %  
zadne21,14 %1,06 %  
coldrex, ibalgin21,14 %1,06 %  
paralen, 10,57 %0,53 %  
Acylpirin, celaskon, brufen10,57 %0,53 %  
ostatní odpovědi Paralen,Neoangin, Ibu-brufen, valetol
orofar, bioparox, paralen plus
Aspirin C, ACC, Bromhexin, kalcium, Paralen, Oscil
žádné nekupuji
Acylpyrin, Mukosolvan, Ibalgin, Valetol, Coldrex
žádné, na nachlazení je klid a čaj s medem
paralen,ibalgin400
Na kašel - Stoptusin, Imudon a na bolest Ibalgin.
preventan
ACC Long, Mucosolvan, Panadol extra
imunal, olynth, paralen
nachlazení: strepfen, modafen, nurofen stopgrip
coldrex, paralen, panadol, ibalgin, nurofen
panadol, bromexin, paralen, stopex, ACC
acylpirin, paralen, ibuprofen
Stodal, biotusil, na bolest ibalgin 400
ACC Long, Ibalgin
Mukosolvan,Sinekod,Paralen
ACC;IBALGIN
téměř všechno řeším Aspirinem
mucosolvan, muconosal, stodal,paralen, ibalgin
bromhexin, paralen, nurofen rapid
paralen, valetol
stoptussin, panadol
Paralen, kapky (rýma, kašel), Propolky
Bromhexin, Ibalgin
Stoptussin, Orofar
Paralen,Panadol, vitamin C, Iibalgin
jitrocelový sirup a ibuprofen
coldrex, brufen
paralen. tatranský průdoškový sirup
Paralen, Modafen, Ibalgin, na kašel Acc-long
kašel+chřipka=Strepsils, bolest=Ibalgin
Coldrex, Ibuprofen, Strepsils
brufen, paralen
nachlazení - Paralen Plus, bolest - Saridon
Ibuprofen
Paralen Grip, Ibalgin
Brufen
ACC Long, Hedelix, Paralen- Ibuprofen, Ibalgin
analgetika a nesterodiní reumatika
Kašel, chřipka - ACC long, bolest - Nurofen
Ibalgin na bolest, na kašel sirup-dle lékárny
modafen, stoptussin, olynth, ibalgin
coldrex ibalgin apo-ibuprofen
Stoptussin, paralen,
Tantum, Paralen, Olynth, bolest - Panadol Extra
Nurofen, Paralen, Citron :-)
paralen a na bolest ibuprofen
Paralen,Ipobrufen a kapkyna kašel
anopyrin, paralen
žádné,mám svoje preparáty
tautum verde, paralen, ibalgin, saridon
Paralen - horky napoj, Panadol (sumive tablety)
Paralen, Panadol
nurofen, bioparox
mucosolvan, jitrocelový sirup - panadol
Paralen, acylpirin, bromhexin, ibalgin, ibalgin ge
CH: Paralen,Coldrex; B: Coxtral
Bromhexin, Paralen nebo Panadol, Ibalgin 400 nebo
tantum verde, homeopatika, ibuprofen
paralen na kašel i bolest
orofar, neoangin, mucosolvan
nekupuji, stará zásoby paralenu, ibalginu
mucosolvan, stoptussin, coldrex, panadol, ibalgin
Panadol Extra, Brufen
migréna=ibalgin, kašel - je-li nutné mucosolvan
Paralen, Brufen, Coldrex
Bromhexin, Bioparox, Paralen, Panadol
kasel - coldrex, bolest - paralen, ibalgin
coldrex, ibuprofen
kašel - jitrocelový sirup, na bolest - paralen
na chřipku paralen, na bolest ibalgin
paralen, mucosolvan, ibalgin, ibuprofen
Robitussin, Ibalgin
coldrex, paralen grip, na bolest tramal, brufen
panadol, paralen
Mucosovan, Bromhexin, Paralen, Ibalgin
Paralen, Preventan, ACC long, Ibalgin
na kašel hedelix a na bolest ibalgina a paralen
ibalgin, neoangin, septolete, mucosolvan, coldrex
Hedelix,fervex,ibalgin
mucosolvan, apo-ibuprofen
antipyretika, analgetika, antirevmatika, paracetam
čaje
na kašel-sirupy a vitamin C,na bolest-ibalgin
chřipka- paralen plus, Paralen hot drink, bolest-
Aspirin, Orofar
mucosolvan, preventan akut, panadol, ibalgin
Stoptussin, Paralen. Aulin, Ibuprofen
Ibalgin,Acc,Mucosolvan
mukosolvan,celaskon,paralen,brufen
neufofen stop grip
Koldrex, Modafen a na bolest Nalgesin
paralen, nalgesin
Coldrex, Paralen
stoptusin,mucosolvan,ACC long,paralen,ibalgin
ibalgin, paralen, tantum verde
Paralen, Ibalgin apod.
vodu z vodovodu, cibuli, čsnek, med a skořici
Panadol, Panadol Grip / Plus, Paralen, Ibalgin,
bolest Brufen, nachlazení mucosolvan,ale spíš čaj
paralen ibalgin
Septolete,
cokoliv na tluumeni kasle, bolest - brufen,Ibalgin
paralen, ibalgin, saridon
na chripku a kasel urci lekar, na bolest ibalgin
Ibalgin, Modafen
ACC long, Modafen
Paralen a Ibalgin
ibalgin, paralen
acc, ibalgin
ibuprofen, kys. acetylsalicylová, kys. L-askorbová
Strepsils, Aspirin, Septolete, sprej Jox, Panadol
nurofen
jitrocelový sirup, zázvor, na bolest algifen
hedelix,otrivin,,preventanquatro,paralen,ibalgin
na krk Neoangin, na bolest panadol
volně prodejné
Nurofen, Panadol
javorový sirup, echynac.kapky,paralen
paralen,brufen
bolest - ibuprofen/ibalgin, chřipka - aspirin
nurofen stopgrip
acc long, coldrex
Modafen
paralen na všechno
V obou případech Acylpyrin.
coldrex, paralen, paramax, dril
Stopex, paralen grip, panadol, ibalgin
žádné, ani jedny nepoužívám
paralen, valetol, mucosolvan
stodal, paralen,valetol
vodu z vodovodu, energoton, Boží moc
bromexin a paralen či panadol
Bromhexin, Paralen, Coldrex, Ibuprofen
mucosolvan
Muconasal, Bromhexin, APO Ibuprofen, Saridon
bromhexin
Coldrex na nachlazení, Brufen na bolest
coldrex,sprepsils,tamtum,stoptussin,codein..
stodal
Stopangin, Paralen, Ibalgin 400
ditustat, stoptusin, tusilen, paralen,občas brufen
coldrex, paralen hot drink, aspirin
14582,86 %76,72 % 

Graf

5. Spojíte si s léky, které jste právě uvedli, s nějakou konkrétní reklamou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevybavím si žádnou9048,65 %47,62 %  
ano, na některé z nich8143,78 %42,86 %  
ano, na všechny si nějakou pamatuji147,57 %7,41 %  

Graf

6. Jak by podle Vás měla vypadat reklama na lék?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stručné informace a názorná ukázka účinku léku5831,18 %30,69 %  
krátké a stručné informace, žádný příběh5328,49 %28,04 %  
účinek léku na příkladu, zakomponovaný do jednoduchého příběhu3719,89 %19,58 %  
nápaditý příběh, který mě zaujme a v němž chci vidět účinky léku2513,44 %13,23 %  
nic31,61 %1,59 %  
dobrý lék se šíří pomocí uživatelů, ne TV reklamy10,54 %0,53 %  
zadna reklama nejlepsi reklama10,54 %0,53 %  
reklamy na léky mě nezajímají, nevěřím jim10,54 %0,53 %  
nedívám se na reklamy týkajících se léků10,54 %0,53 %  
žádná, doporučovat by měl pouze lékař10,54 %0,53 %  
opravdu netuším10,54 %0,53 %  
Na léky nechci zadnou reklamu10,54 %0,53 %  
nevěřím reklamám10,54 %0,53 %  
žádná10,54 %0,53 %  
nevím10,54 %0,53 %  

Graf

7. Podá Vám reklama na lék informace, které potřebujete, abyste si lék koupili? Pokud ne, prosím doplňte text, co Vám chybí.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, spíše tištěná reklama (letáčky, plakáty v městské hromadné dopravě či lékárnách)9854,14 %51,85 %  
ano, spíše televizní reklama3016,57 %15,87 %  
nic63,31 %3,17 %  
Ne42,21 %2,12 %  
nepřikládám reklamě váhu10,55 %0,53 %  
nenakupuji podle reklam10,55 %0,53 %  
reklama mě zatím ke koupi léku nepřesvědčila10,55 %0,53 %  
cena10,55 %0,53 %  
Důvěra v reklamu10,55 %0,53 %  
Ne, informace jsou zkreslené.10,55 %0,53 %  
reklama není na podávání přesných infomrací10,55 %0,53 %  
u léku je podstatný příbalový leták10,55 %0,53 %  
nevim, leky nekupuji10,55 %0,53 %  
nepotřebuji reklamu na léky10,55 %0,53 %  
Na jakém principu lék funguje10,55 %0,53 %  
nejlepší je znát účinné látky10,55 %0,53 %  
reklamou se v žádném případě neřídím10,55 %0,53 %  
neridim se reklamou10,55 %0,53 %  
ktalog léků při mz čr10,55 %0,53 %  
léky nekupuji10,55 %0,53 %  
reklama me nezajima10,55 %0,53 %  
viz. bod 610,55 %0,53 %  
doporučení okolí, že lék již vyzkoušeli a zabral10,55 %0,53 %  
dle reklamy se nerozhoduji10,55 %0,53 %  
Užívám pouze osvědčené léky10,55 %0,53 %  
nekupuji, když nemusím (pouze doporučení lékaře)10,55 %0,53 %  
Ne, možnost výskytu alergie na některou složku10,55 %0,53 %  
ne, vždy si vyhledávám info na str. SÚKLu10,55 %0,53 %  
ne, radeji se poradim s lekarnikem10,55 %0,53 %  
chybi nezadouci ucinky10,55 %0,53 %  
info i o vedlejsich ucincich10,55 %0,53 %  
Chybí mi doporučení konkrétních lidí, kteří lék po10,55 %0,53 %  
informace o účinku, dávkování10,55 %0,53 %  
jsem zdravotní sestra,znám účinky léků i bez rekla10,55 %0,53 %  
nic, informace v reklamě nepovažuju za věrohodné. 10,55 %0,53 %  
jak se lék užívá,nežádoucí účinky10,55 %0,53 %  
reklama ne, lékarník ano10,55 %0,53 %  
pravda10,55 %0,53 %  
jak která, nemůžu zobecnit10,55 %0,53 %  
reklamám nevěřím10,55 %0,53 %  
Tištěné a konkrétní fakta, ne marketingová hesla.10,55 %0,53 %  
zkušenost - dávám přednost radám blízkých10,55 %0,53 %  
reklamy mi nechybí :)10,55 %0,53 %  
Vedlejší účinky, atd.10,55 %0,53 %  
nekupuji podle reklam10,55 %0,53 %  
chybí cena10,55 %0,53 %  
zkušenost od někoho jiného10,55 %0,53 %  

Graf

8. Vybavíte si nějakou reklamu na lék z poslední doby? Pokud ano, prosím doplňte text o čem byla?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9551,08 %50,26 %  
nic73,76 %3,7 %  
Coldrex21,08 %1,06 %  
na konkrétní lék si nevzpomenu. něco proti chřipce10,54 %0,53 %  
ACC na kašel10,54 %0,53 %  
příprava nápoje při nachlazení10,54 %0,53 %  
o žábě10,54 %0,53 %  
nadímaní spojené se žábou10,54 %0,53 %  
teplota, bolení v krku, kašel10,54 %0,53 %  
Modafen chřipka z těla ven10,54 %0,53 %  
kdyz nebudu jist jogurty, bude mi volat anonym10,54 %0,53 %  
spousta kapesníčků 10,54 %0,53 %  
Na zažívací potíže, byla v ní žába10,54 %0,53 %  
Oscilloccocsinum (písnička)10,54 %0,53 %  
na bolest v krku10,54 %0,53 %  
o žábě které je špatně10,54 %0,53 %  
Orofar - futuristická reklama na lék proti boleste10,54 %0,53 %  
Kdo by stonal, když má Stodal...10,54 %0,53 %  
kašel10,54 %0,53 %  
ano10,54 %0,53 %  
celaskon10,54 %0,53 %  
nemocná dcera a matka, které léčí otec kapkama10,54 %0,53 %  
snažím se reklamám vyhýbat10,54 %0,53 %  
oscilokoxinum - v tv furt10,54 %0,53 %  
zprávy kde se uvolní moderátorovi nos po Olynthu10,54 %0,53 %  
kapky na kašel10,54 %0,53 %  
Codrex zašumí, chřipka vyšumí10,54 %0,53 %  
lék proti kašli10,54 %0,53 %  
Hedelix - kasle cela rodina10,54 %0,53 %  
vakcína proti klíštové meningoencefalitidě10,54 %0,53 %  
reklama na klouby10,54 %0,53 %  
Seriál o chřipce a nachlazení:))10,54 %0,53 %  
kapky do nosu na zastavení rýmy10,54 %0,53 %  
reklamu si vybavím jako příběh , ale ne produkt10,54 %0,53 %  
febrisan10,54 %0,53 %  
o nosním speji10,54 %0,53 %  
kašlete takto,nebo takto...10,54 %0,53 %  
na kašel10,54 %0,53 %  
oscilococcinum10,54 %0,53 %  
oscilococcinium10,54 %0,53 %  
paralen, orofar10,54 %0,53 %  
Silgard, nikdy není pozdě se nechat očkovat10,54 %0,53 %  
Motilium se žábou - nevolnosti z nadýmání10,54 %0,53 %  
mukosolvan - proti hlenu10,54 %0,53 %  
nosní sprej a osvobození od plného nosu10,54 %0,53 %  
Robitussin, trapná ohledně pčíkání a kašlání10,54 %0,53 %  
kapky do nosu - hódně kapesníků....10,54 %0,53 %  
o kapesníčkách10,54 %0,53 %  
Nurofen pro děti - dítě bojuje s horečkou10,54 %0,53 %  
posílení imunity, bolest zad 10,54 %0,53 %  
na ibalgin rapid s letuškou10,54 %0,53 %  
o boji s nemocí10,54 %0,53 %  
léky na prostatu10,54 %0,53 %  
O teplém nápoji při chřipce, název si nepamatuji10,54 %0,53 %  
letušky -Ibalgin 10,54 %0,53 %  
rychlá léčba kašle10,54 %0,53 %  
o kašlající bábušce10,54 %0,53 %  
tablety na vykašlávání,chlap co kašle na party10,54 %0,53 %  
:::::10,54 %0,53 %  
dědeček s vnučkou - lék na klouby10,54 %0,53 %  
Nasonex10,54 %0,53 %  
dej na zastavce, ryma, kapky do nosu10,54 %0,53 %  
o pile v krku10,54 %0,53 %  
paní chtěla něco na bolest10,54 %0,53 %  
dnes jsem viděla dvě reklamy na plynatost po sobě10,54 %0,53 %  
kašlající lidé10,54 %0,53 %  
rýma10,54 %0,53 %  
kreslený panáček bruslí10,54 %0,53 %  
dcera s mamink měly chřipku a táta jim přinesl lék10,54 %0,53 %  
na chřipku, dobré vykašlávání10,54 %0,53 %  
"šnupni si" - stupidní slogan10,54 %0,53 %  
na nosní kapky, jak je zaplavený kapesníkama10,54 %0,53 %  
coldrex max grip nachlazení10,54 %0,53 %  
Ibalgin Rapid10,54 %0,53 %  
kašel-Hedelix10,54 %0,53 %  
o léku na střevní potíže10,54 %0,53 %  
ano, dítě se ptalo otce, jak daný lék funguje10,54 %0,53 %  
o miminku co má horečky10,54 %0,53 %  
strepsils, paralen, neo angin..10,54 %0,53 %  
na nasivin10,54 %0,53 %  
Nasic - nosní kapky10,54 %0,53 %  
kašel a nachlazení10,54 %0,53 %  
o ucpaném nosu (spousta kapesníčků)10,54 %0,53 %  
na nosní kapky, jakože TV zprávy10,54 %0,53 %  
na chřipku10,54 %0,53 %  

Graf

9. Líbila se Vám tato reklama?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6544,52 %34,39 %  
nevím5436,99 %28,57 %  
ano2718,49 %14,29 %  

Graf

10. Vybavíte si jméno léku, na který byla? Pokud ano, uveďte prosím název léku.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9358,86 %49,21 %  
nic53,16 %2,65 %  
hedelix42,53 %2,12 %  
ACC31,9 %1,59 %  
Coldrex31,9 %1,59 %  
Motilium31,9 %1,59 %  
Orofar31,9 %1,59 %  
Stodal31,9 %1,59 %  
mucosolvan21,27 %1,06 %  
mukosolvan21,27 %1,06 %  
ibalgin rapid21,27 %1,06 %  
espumisan10,63 %0,53 %  
Paralen, Tantum verde, Ambrosan10,63 %0,53 %  
Modafen10,63 %0,53 %  
snad na otrivin10,63 %0,53 %  
Oscilloccocsinum10,63 %0,53 %  
brufen pro děti10,63 %0,53 %  
celaskon10,63 %0,53 %  
oscilokoxinum10,63 %0,53 %  
Olynth HA10,63 %0,53 %  
vakcína 10,63 %0,53 %  
Rhinostop10,63 %0,53 %  
febrisan10,63 %0,53 %  
oscilococcinum10,63 %0,53 %  
oscilococcinium10,63 %0,53 %  
Silgard10,63 %0,53 %  
Robitussin10,63 %0,53 %  
Nurofen pro děti10,63 %0,53 %  
Wobenzym a Voltaren10,63 %0,53 %  
panadol baby10,63 %0,53 %  
ACC Long, Prostamol, Olynth, Coldrex10,63 %0,53 %  
prostenol10,63 %0,53 %  
Ibalgin10,63 %0,53 %  
paralen10,63 %0,53 %  
gondro forte10,63 %0,53 %  
Nasonex10,63 %0,53 %  
valetol10,63 %0,53 %  
Rený a Espumizam10,63 %0,53 %  
rynostop10,63 %0,53 %  
tantum verde10,63 %0,53 %  
acc long10,63 %0,53 %  
šnupni si?10,63 %0,53 %  
coldrex max grip10,63 %0,53 %  
strepsils, paralen, neo angin..10,63 %0,53 %  
nasivin10,63 %0,53 %  
Nasic10,63 %0,53 %  

Graf

11. Pokud se Vám reklama na lék líbí nebo Vás něčím zaujme, podíváte se na ni znovu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8245,05 %43,39 %  
ano 1-2x5831,87 %30,69 %  
ano, vždy když ji uvidím3318,13 %17,46 %  
ano 3-5x94,95 %4,76 %  

Graf

12. Důvěřujete výrobcům léků, že v reklamě uvedou všechny údaje pravdivě?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9551,08 %50,26 %  
nejsem si jist7540,32 %39,68 %  
ano168,6 %8,47 %  

Graf

13. Jakým reklamám se podle Vás nejvíce podobají reklamy na léky? Reklamě na:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prací prášky10960,22 %57,67 %  
penzijní či spořitelní fondy2312,71 %12,17 %  
na Kofolu (s prasátkem)116,08 %5,82 %  
nic105,52 %5,29 %  
nevim63,31 %3,17 %  
automobily31,66 %1,59 %  
žádným10,55 %0,53 %  
jsou specifické10,55 %0,53 %  
nesmyslna otazka10,55 %0,53 %  
reklama na bombony či čokoládu10,55 %0,53 %  
nevim cemu se podobaji ale vetsinou jsou stupidni10,55 %0,53 %  
báječný život v rodinném kruhu10,55 %0,53 %  
na jakoukoli jinou méně nápaditou reklamu10,55 %0,53 %  
hygienicke potreby, drogerie10,55 %0,53 %  
nemam zdani10,55 %0,53 %  
bonbony10,55 %0,53 %  
řekla bych,že je úplně o něčem jiném10,55 %0,53 %  
reklamy moc nevnímám, tudíž nevím10,55 %0,53 %  
kosmetika10,55 %0,53 %  
jogurty10,55 %0,53 %  
na cokoliv10,55 %0,53 %  
asi nerozumím otázce...10,55 %0,53 %  
hlavně prodat=všechny stejné10,55 %0,53 %  
nevím čemu se podobají10,55 %0,53 %  
propagandistické vymývání mozku, jsou to lži10,55 %0,53 %  

Graf

14. Líbí se Vám tento typ reklam, který jste vybral/a v předchozí otázce?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14785,96 %77,78 %  
ano2414,04 %12,7 %  

Graf

15. O reklamách, ve kterých je příběh postaven na ideální a šťastné rodině, si myslím:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
působí dost nepřirozeně a vše je v nich neskutečné7339,25 %38,62 %  
nevadí mi, ale ani mě nezaujmou5429,03 %28,57 %  
pouze mi vnucují léky, jinak o mě, jako o zákazníka, nejeví zájem4021,51 %21,16 %  
jsou příjemné a rád/a se na ně dívám94,84 %4,76 %  
nic21,08 %1,06 %  
z principu mi vadí10,54 %0,53 %  
mám už na tyto reklamy "alergii"10,54 %0,53 %  
jsou klamavé10,54 %0,53 %  
nonstop stastna rodina neexistuje10,54 %0,53 %  
Nedívám se na ně10,54 %0,53 %  
někdy ano, jindy ne10,54 %0,53 %  
trapné a neoriginální, bez vtipu10,54 %0,53 %  
debilní jako mládež v reklamě na cigarety a chlast10,54 %0,53 %  

Graf

16. Pokud je z prvních záběrů reklamy zřejmé, že se jedná o reklamu na lék, jak se pravděpodobně zachováte:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nechám ji běžet dál, ale nebudu ji vnímat8645,74 %45,5 %  
nechám ji běžet, abych zjistil, o čem reklama je a jestli mě zaujme5328,19 %28,04 %  
přepnu na jiný program (nebo vypnu TV/počítač a pod.)2111,17 %11,11 %  
odejdu od televize/internetu105,32 %5,29 %  
zhlédnu ji do konce73,72 %3,7 %  
nesleduju reklamy10,53 %0,53 %  
ked ma zaujme sleduji ji10,53 %0,53 %  
jako u jiných reklam - přepínám10,53 %0,53 %  
Když jsou reklamy, málokdy vnímám10,53 %0,53 %  
zhlédnu ji, ale většinou mne nezaujme10,53 %0,53 %  
všeobecně ignoruji reklamy10,53 %0,53 %  
nic10,53 %0,53 %  
Při všech reklamách přepínám, pokud to stihnu.10,53 %0,53 %  
jako u ostatních reklam, nesnažím se soustředit10,53 %0,53 %  
nesleduji reklamy obecně, pouze pokud jsou nápadit10,53 %0,53 %  
prepinam jakoukoliv reklamu. I tu na leky.10,53 %0,53 %  

Graf

17. Když mi není dobře, cítím, že nechávám ve štychu kamarády (kvůli koníčkům) nebo nepomohu rodině, je mi to trapné. O nemoci raději nemluvím. Snažím se co nejrychleji vyléčit. Nechci nikoho obtěžovat.

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím7339,89 %38,62 %  
spíše nesouhlasím4524,59 %23,81 %  
nesouhlasím2915,85 %15,34 %  
souhlasím2413,11 %12,7 %  
nevím126,56 %6,35 %  

Graf

18. Podle čeho nakupujete léky do domácí lékárničky?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zásobím ji běžnými léky, na který jsem zvyklý/á a vyhazuji některé jen výjimečně7339,04 %38,62 %  
zásobím ji běžnými léky a občas koupím lék na doporučení přátel, lékárníka a vyhazuji je jen výjimečně6735,83 %35,45 %  
nemám lékárničku1910,16 %10,05 %  
zásobím ji běžnými léky a občas koupím lék podle reklamy a vyhazuji jen výjimečně179,09 %8,99 %  
nic31,6 %1,59 %  
náhodně, podle potřeby10,53 %0,53 %  
kupuji az kdyz je potreba, nedelam zasoby10,53 %0,53 %  
podle toho, co potřebuji10,53 %0,53 %  
v lékárničce mám léky pouze předepsané lékařem10,53 %0,53 %  
kupuji lék až když jsem nemocná, nezásobuji se 10,53 %0,53 %  
Pouzivame bezne leky po porade s lekarnikem. Po exp.dobe vyhazuji10,53 %0,53 %  
léky nepoužívám, zdravý rozum a Boží moc je lepší!10,53 %0,53 %  
nechávám si poradit, kupuji a zkouším občas léky z reklam a vyhazuji je poměrně často10,53 %0,53 %  

Graf

19. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14978,84 %78,84 %  
muž4021,16 %21,16 %  

Graf

20. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25-44 let11359,79 %59,79 %  
18-24 let4121,69 %21,69 %  
45-60 let2915,34 %15,34 %  
nad 60 let42,12 %2,12 %  
15-17 let21,06 %1,06 %  

Graf

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské9952,38 %52,38 %  
vysokoškolské7841,27 %41,27 %  
základní63,17 %3,17 %  
vyučený/á63,17 %3,17 %  

Graf

22. Kde bydlíte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obec nad 100 000 obyvatel10455,03 %55,03 %  
obec od 1 000 do 25 000 obyvatel4423,28 %23,28 %  
obec od 25 000 do 100 000 obyvatel2211,64 %11,64 %  
obec do 1 000 obyvatel1910,05 %10,05 %  

Graf

23. Chcete něco dodat? Uvítám jakékoliv vaše poznámky a postřehy k tomuto tématu:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

---

Asi nejsem ideální typ na reklamy... :-)

bohuzel, reklamy nemam rada celkove, proto ani nemohu posoudit reklamy na leky

Farmacie je obrovský business a reklama je zde potřeba brát s rezervou jako v každém jiném oboru. To co zaznělo v jedné písni Tří sester o EMI platí zde naprosto stejně. "No, ten název je docela dobrej. Vona je to dost sračka, ale na tom nezáleží, protože reklama se udělá tak jako tak a lidi si to stejně koupěj."

Farmakologie je jeden velkek byznys,ale v jistých situacích sou farmak..preparáty nutné!!!

Jsem zdravotník

málo prostoru pro vyjádření, nepodstatné dotazy, složité dotatzy

Myslím si, že není univerzální lék pro všechny byť na stejnou chorobu - pak bychom nepotřebovali lékaře ale jen léky. Také si myslím, že všeho moc škodí, asi není rozumné se vždy nadopovat léky a myslet si že je vše ok

myslím si,že dobré a účinné léky nepotřebují tolik reklamy už je jí příliš .Přeji hodně úspěchů :)

Na reklamy se nedívám, tedy nevím, zda jsou mé odpovědi dotačující pro tento dotazník. Nevidím tedy rozdíl mezi reklamou na léky a na prací prášek. Co si však myslím je, že v případě reklam na léky by nemělo docházet k předkládání lživých, případně zkreslených informací o účinku léku.

ne

Nejlepší je spojení s alternativní medicínou. Na některých lécích si lidé vytváří závislost a v případě další potřeby již nepomáhá. Léky jsou spíše business, máte angínu ? dáme vám antibiotika, doberte celé balení, ať má lékař pokoj.. avšak antibiotika se berou jen v okamžiku vysoké horečky, na stražení, poté už ne.. lékaři do nás cpou všemožné sajrajty ale někdy naprosto zbytečně. Někdy nám nevěnují dostatek pozornosti a dokáží přehlédnou malé významné detaily, které nás ohrožují.. Jejich neustálá výmluva, není dostatek peněz, tak Vás nepošleme na vyšetření, které něco už vyřeší.. Léky neužívám a je mi dobře. Nehuntuji si tělo zbytečně.

Největší problém je v tom, že reklama na léky se dělá jen pro ty, co jsou volně v prodeji... Jenže většinu z nich stejně musíte dostat na předpis (což mi nevadí, souhlasím s tím), jenomže pak ztrácejí reklamy na volně prodejné léky smysl, když Vám lékař v ordinaci stejně předepíše ten, o kterém se v životě neslyšeli.

nemam rada reklamy :o)

Nemám ráda reklamy na léky, podle mě je to pouze vytahování peněz z kapes lidí. Hlavně nesnáším reklamy na léky proti chřipce, připadají mi nejhloupější. Pouze na základě reklamy bych si lék nikdy nekoupila.

Nepochopila jsem smysl otázky č.17 a tak jsem na ni nedokázala odpovědět.

O reklamy k lékům se zajímám pouze ve chvíli, kdy mám nějaký zdravotní problém.

Obecne pri reklamach prepiname kanaly, pokud je nechavam bezet, spise je nevnimam

Obecně reklamy nesleduji.

Otázka 17 je poněkud komplikovaná

Používám Paralen,Ibalgin a léky pro děti na kašel a teplotu (mám dvě). Antibiotika ne. Nechávám si spíš poradit v lékárně.

při nákupu léků se spíše než reklamami řídím zkušenostmi přátel a kolegů; pokud má někdo špatné zkušenosti s lékem, může být na něj sebelepší reklama v TV nebo upoutávka tištěná, lék niky nezakoupím

reklama je reklama, vždy ji vnímám jako pokus o prodání produktu nikoliv jako pokus pomoci či informovat...

Reklama na léky ještě nikomu nepomohla, vlastně ano, zvýšila příjem lékarníka.

Reklama na léky, stejně tak jako jakákoli jiná reklama v TV, mě dost obtěžuje, a skoro vždy přepínám na jiný program. Nechci se nechat zahlcovat zbytečnostmi, co nepotřebuji. Ale při výběru volně dostupného léku se reklamou řídím, protože se tomu nedá vyhnout a když si to tak uvědomuji, tak Strepsils, Coldrex atd. kupuji protože to mám v podvědomí z reklamy. Jiné léky na nachlazení než jsou v reklamě v podstatě ani neznám, i když určitě existují se stejným účinkem. Ale obecně, reklamě se bráním, nebaví mě to.

Reklama nebývá vždy pravdivá,ale držím Vám palce.Léky dostávám od lékaře.

Reklamy jsou všeobecně lživé. Myslím si, že na léky by všeobecně neměly být reklamy, protože lidé nedokáží posoudit, zda je ten který lék pro ně vhodný. Když např. přijdu do lékárny a chci koupit určitý lék, lékárník se již neptá: "Máte nějakou alergii?" prostě jen prodá lék, který žádám...a to je chyba...

Reklamy na leky jsou nejvetsi hloupost. Viz reklama na detske leky kdy nektere matky misto aby zasly k lekari,ktery presne vi co konkr.dite potrebuje,laduji potomky leky podle tel.reklamy

ReKLAMY na léky jsou stupidní bláboly, triky farmaceutického průmyslu ve snaze oblbovat lidi a přimět je k útratám za škodlivé zbytečnosti - včetně "nutných" vakcín. Praktické lidové rady a respekt duchovních zákonů je nejlepší prevencí i léčbou čehokoli.

Reklamy na léky působí čistě informačně - odhalí příčinu potíží a představí účinný produkt, který příčinu odstraní. Je obtížné u tohoto typu produktu na trhu zaujmout. Reklamy jsou vesměs strohé, neupoutají pozornost. Pouze jedná-li se o léky na sezonní nemoci, jako jsou chřipka a nachlazení v zimě nebo antialergeny v létě či oční kapky aj., protože je sám zákazník/ divák ovlivněn aktuálními potížemi. Co mi někdy u reklam na specifické léky chybí je např. uvedení doporučené ceny, protože mne to kolikrát do lékárny naláká, ale konečná cena odradí od nákupu.

Reklamy téměř nesleduji, protože mne otravují

Reklamy v TV moc nevnimam (je to pauza na WC) a tisk si nekupuji. Bannery na internetu vypinam nebo ignoruji. Pri hledani volne prodejneho leku na nejaky neduh se obvykle ridim diskusemi o zkusenostech na internetu. Nemohu to ale objektivne posoudit, jelikoz jsem jeste mlada a nicim chronickym netrpim. Posuzuji dle zkusenosti vyhledavani vhodnych doplnku stravy.

Skoro nikdy se nedívám na reklamy i když se netýkají léků.

Velmi mě irituje, že většina reklam, hlavně na doplňky stravy zneužívá postavení dané skupiny lidí- vyšší věk, a slíbuje jim hory doly (proenzi atd...)

Výroba léků je jen byznys, vůbec nejde o zdraví (léčení), spíš naopak!! Re-KLAMY na tzv. "léky" jsou vrchol stupidity. Jejich autoři i výrobci zboží nás mají za pitomce, které se snaží oblbovat pro své zisky a k naší škodě! Chcete se o tom přesvědčit??


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Důvěřujete výrobcům léků, že v reklamě uvedou všechny údaje pravdivě?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi přepnu na jiný program (nebo vypnu TV/počítač a pod.) na otázku 16. Pokud je z prvních záběrů reklamy zřejmé, že se jedná o reklamu na lék, jak se pravděpodobně zachováte:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věříte reklamám propagujícím léky?

2. Poznáte rozdíl mezi reklamou na léky a reklamou na doplňky stravy?

3. Když je Vám špatně a cítíte, že není ještě potřeba navštívit lékaře, co uděláte?

5. Spojíte si s léky, které jste právě uvedli, s nějakou konkrétní reklamou?

6. Jak by podle Vás měla vypadat reklama na lék?

7. Podá Vám reklama na lék informace, které potřebujete, abyste si lék koupili? Pokud ne, prosím doplňte text, co Vám chybí.

8. Vybavíte si nějakou reklamu na lék z poslední doby? Pokud ano, prosím doplňte text o čem byla?

9. Líbila se Vám tato reklama?

10. Vybavíte si jméno léku, na který byla? Pokud ano, uveďte prosím název léku.

11. Pokud se Vám reklama na lék líbí nebo Vás něčím zaujme, podíváte se na ni znovu?

12. Důvěřujete výrobcům léků, že v reklamě uvedou všechny údaje pravdivě?

13. Jakým reklamám se podle Vás nejvíce podobají reklamy na léky? Reklamě na:

14. Líbí se Vám tento typ reklam, který jste vybral/a v předchozí otázce?

15. O reklamách, ve kterých je příběh postaven na ideální a šťastné rodině, si myslím:

16. Pokud je z prvních záběrů reklamy zřejmé, že se jedná o reklamu na lék, jak se pravděpodobně zachováte:

17. Když mi není dobře, cítím, že nechávám ve štychu kamarády (kvůli koníčkům) nebo nepomohu rodině, je mi to trapné. O nemoci raději nemluvím. Snažím se co nejrychleji vyléčit. Nechci nikoho obtěžovat.

18. Podle čeho nakupujete léky do domácí lékárničky?

19. Jste:

20. Kolik je Vám let?

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

22. Kde bydlíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věříte reklamám propagujícím léky?

2. Poznáte rozdíl mezi reklamou na léky a reklamou na doplňky stravy?

3. Když je Vám špatně a cítíte, že není ještě potřeba navštívit lékaře, co uděláte?

5. Spojíte si s léky, které jste právě uvedli, s nějakou konkrétní reklamou?

6. Jak by podle Vás měla vypadat reklama na lék?

7. Podá Vám reklama na lék informace, které potřebujete, abyste si lék koupili? Pokud ne, prosím doplňte text, co Vám chybí.

8. Vybavíte si nějakou reklamu na lék z poslední doby? Pokud ano, prosím doplňte text o čem byla?

9. Líbila se Vám tato reklama?

10. Vybavíte si jméno léku, na který byla? Pokud ano, uveďte prosím název léku.

11. Pokud se Vám reklama na lék líbí nebo Vás něčím zaujme, podíváte se na ni znovu?

12. Důvěřujete výrobcům léků, že v reklamě uvedou všechny údaje pravdivě?

13. Jakým reklamám se podle Vás nejvíce podobají reklamy na léky? Reklamě na:

14. Líbí se Vám tento typ reklam, který jste vybral/a v předchozí otázce?

15. O reklamách, ve kterých je příběh postaven na ideální a šťastné rodině, si myslím:

16. Pokud je z prvních záběrů reklamy zřejmé, že se jedná o reklamu na lék, jak se pravděpodobně zachováte:

17. Když mi není dobře, cítím, že nechávám ve štychu kamarády (kvůli koníčkům) nebo nepomohu rodině, je mi to trapné. O nemoci raději nemluvím. Snažím se co nejrychleji vyléčit. Nechci nikoho obtěžovat.

18. Podle čeho nakupujete léky do domácí lékárničky?

19. Jste:

20. Kolik je Vám let?

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

22. Kde bydlíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Modráčková, G.Reklama na léky. Jak ji vidíte vy? (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://reklama-na-leky-jak-ji-vidit.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.