Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na vozech MHD

Reklama na vozech MHD

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Erik Dudek
Šetření:25. 02. 2014 - 06. 03. 2014
Počet respondentů:169
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.89
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění krátkého anonymního dotazníku pro ročníkovou práci. Dotazník je zaměřený na celoplošnou reklamu na prostředcích MHD (tramvaje, autobusy, trolejbusy, popř. i metro) a její působení na veřejnost.

Celoplošnou reklamou je myšlena reklama, která pokrývá celý povrch dopravního prostředku MHD (nejde tedy o malé samlepky, kterých na vozech bývá více od různých inzerentů).

Děkuji za váš čas.

Odpovědi respondentů

1. Jak často využíváte MHD?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
denně7142,01 %42,01 %  
několikrát do týdne4124,26 %24,26 %  
občas (párkrát do měsíce)2917,16 %17,16 %  
zřídka (1-5krát za rok)2313,61 %13,61 %  
MHD nepoužívám52,96 %2,96 %  

Graf

2. Setkal(a) jste se někdy s celoplošnou reklamou na vozech MHD?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16597,63 %97,63 %  
ne42,37 %2,37 %  

Graf

3. Jaký je váš názor na celoplošnou reklamu na prostředcích MHD?

Myšlena je celoplošná reklama na tramvaji, autobuse, trolejbuse, nebo vozech metra, která pokrývá celý povrch vozidla.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí mi10360,95 %60,95 %  
líbí se mi3017,75 %17,75 %  
nelíbí se mi1911,24 %11,24 %  
obtěžuje mě148,28 %8,28 %  
nevím31,78 %1,78 %  

Graf

4. Tento druh reklamy je podle vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobře viditelný13076,92 %76,92 %  
oživuje veřejné prostranství4224,85 %24,85 %  
atraktivní4124,26 %24,26 %  
nevšímám si toho1810,65 %10,65 %  
nudný105,92 %5,92 %  
nezajímavý84,73 %4,73 %  
za podmínky, že není nevkusný10,59 %0,59 %  
hodně záleží na konkrétní exekuci. jsou reklamy dobré nebo špatné, chytré nebo hloupé.10,59 %0,59 %  
zajímavý, když je kreativní10,59 %0,59 %  
obtezuje me10,59 %0,59 %  
když se to namastí přes okna, dělá se mi v autobusu blbě, když se skrz ta okna dívám10,59 %0,59 %  
pokud je exekucne dobre zpracovana, pak plni svuj ucel zaujmout, jinak je obtezujici.10,59 %0,59 %  
někdy zhoršující funkčnost10,59 %0,59 %  
nevhodný10,59 %0,59 %  
rušivý10,59 %0,59 %  
otravný10,59 %0,59 %  
vnucující se10,59 %0,59 %  
strakatý10,59 %0,59 %  
bezohledný vůči cestujícím, kteří za tento druh dopravy platí10,59 %0,59 %  
některe ale obtezuji10,59 %0,59 %  
v parnu díky němu tolik nesvítí do autobusu10,59 %0,59 %  
je to veliké svinstvo10,59 %0,59 %  

Graf

5. Množství celoplošné reklamy na vozech MHD je podle vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tak akorát10964,5 %64,5 %  
příliš mnoho3118,34 %18,34 %  
málo2313,61 %13,61 %  
málo hezké reklamy10,59 %0,59 %  
jak kdy, někdy mi přijde že moc a někdy je mi to jedno :-)10,59 %0,59 %  
to vie posudit trh, nie ja10,59 %0,59 %  
reklamu vítám pouze na vozech povrchové MHD (dostatečné množství), nikoli na vozech metra (příliš mnoho)10,59 %0,59 %  
nevim10,59 %0,59 %  
neměla by být vubec povolena10,59 %0,59 %  

Graf

6. Vybavíte si za poslední měsíc nějakou konkrétní celoplošnou reklamu na firmu, výrobek nebo značku na voze MHD?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevzpomínám si9556,21 %56,21 %  
Samsung42,37 %2,37 %  
Gambrinus31,78 %1,78 %  
decathlon21,18 %1,18 %  
zoo21,18 %1,18 %  
reklamní agentura21,18 %1,18 %  
OBI21,18 %1,18 %  
Hypoteční banka10,59 %0,59 %  
komercni banka10,59 %0,59 %  
jazyková škola10,59 %0,59 %  
šantovka, mhd olomouc10,59 %0,59 %  
vodafone, kb10,59 %0,59 %  
ZOO Lešná Zlín10,59 %0,59 %  
Jakési zlatnictví10,59 %0,59 %  
ING10,59 %0,59 %  
KIKA, RK Pubec10,59 %0,59 %  
Plzeňská filharmonie, Techmania, Planetarium, hokej10,59 %0,59 %  
byla tam taková pěkná kočka se šamponem:-)10,59 %0,59 %  
ALza.cz10,59 %0,59 %  
Plzeň 201510,59 %0,59 %  
Viktoria Plzeň10,59 %0,59 %  
barth media, fischer10,59 %0,59 %  
černý pasažér10,59 %0,59 %  
TIROL (reklama na tyrolsko)10,59 %0,59 %  
Techmania10,59 %0,59 %  
nákupní centrum10,59 %0,59 %  
ING, Prazdroj, Gambrinus10,59 %0,59 %  
Skoda auto10,59 %0,59 %  
Zoo Zlín Lešná10,59 %0,59 %  
internet, Zoo10,59 %0,59 %  
mm reality10,59 %0,59 %  
rádio, sportovní oblečení, konfekce, kino10,59 %0,59 %  
Gama rádio10,59 %0,59 %  
Turkish airlines10,59 %0,59 %  
Vím, že co bylo cosi zeleného, že nebylo vidět ven, ale nevím, na jaký produkt reklama byla.10,59 %0,59 %  
02,PRE10,59 %0,59 %  
UHK10,59 %0,59 %  
obchodní domy, slevy v obchode s elektro výrobky10,59 %0,59 %  
OKD - uhlí,pak nějací sedící lidé(nevím na co reklama)10,59 %0,59 %  
univerzita pardubice10,59 %0,59 %  
KB na vozech metra10,59 %0,59 %  
air bank na tramvaji, radio e2 na tramvaji10,59 %0,59 %  
nějaké potrubí a lidi v něm10,59 %0,59 %  
Knihovna Jiřího Mahena v Brně10,59 %0,59 %  
Bílí tygři Liberec - hokejový tým10,59 %0,59 %  
Ostrov nakupování - Šantovka10,59 %0,59 %  
manner10,59 %0,59 %  
KB10,59 %0,59 %  
banka10,59 %0,59 %  
Pilsner Urquell, nemám černé svědomí10,59 %0,59 %  
skaut10,59 %0,59 %  
prazdroj10,59 %0,59 %  
letiste mosnov10,59 %0,59 %  
Sparta Praha10,59 %0,59 %  
ZUNO10,59 %0,59 %  
Plzeňský Prazdroj ( pivo Pilsner Urquell )na tramvajích v Brně10,59 %0,59 %  
divodlo10,59 %0,59 %  
samsung smart10,59 %0,59 %  
HC a AC Sparta Praha10,59 %0,59 %  
policejní 10,59 %0,59 %  
KitKat10,59 %0,59 %  
Remax realitní kancelář10,59 %0,59 %  
UHK, rádio černá hora10,59 %0,59 %  
Sudent agency10,59 %0,59 %  
Nákupní park Šumperk, Šantovka Olomouc10,59 %0,59 %  
domy v Obristvi10,59 %0,59 %  

Graf

7. Jak často jste se s touto konkrétní reklamou setkal(a)?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas (1-5krát za týden)7045,75 %41,42 %  
nevím3724,18 %21,89 %  
zřídka (1-5krát za měsíc)2415,69 %14,2 %  
denně (1-5krát)2214,38 %13,02 %  

Graf

8. Existuje něco konkrétního, co byste tomto druhu reklamy vytknul(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zhoršuje viditelnost z vozu směrem ven8248,52 %48,52 %  
nic mě nenapadá5029,59 %29,59 %  
je nevzhledná2514,79 %14,79 %  
odpoutává pozornost1911,24 %11,24 %  
je zbytečná169,47 %9,47 %  
mohla by být kreativnější21,18 %1,18 %  
nedostatecna kreativita10,59 %0,59 %  
málo invence někdy10,59 %0,59 %  
pokud je nevkusná nebo nepovedená, pak obtěžuje. Hlavně díky své velikosti10,59 %0,59 %  
ne, mně se to líbí10,59 %0,59 %  
podléhá zašpinění10,59 %0,59 %  
obcas je to fakt hnus co pseudografici dokazou vyplodit10,59 %0,59 %  
ne10,59 %0,59 %  
narúša kolorit mesta, vozidlá MHD by mali byť unifikované a bez reklamy10,59 %0,59 %  
odpoutává pozornost ostatních řidičů a snižuje jejich reakční schopnost10,59 %0,59 %  
může splynout10,59 %0,59 %  
kvalita provedení - po čase se odlepují rohy, poškození apod.10,59 %0,59 %  
nevim, takze zadna nezaujala10,59 %0,59 %  
nevím,na co je to reklama10,59 %0,59 %  
odpoutava pozornost osatnich ridicu10,59 %0,59 %  
může být otravná10,59 %0,59 %  
zamezuje výhled cestujícím10,59 %0,59 %  

Graf

9. Jaký další druh reklamy nejvíce upoutá vaši pozornost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV reklama8047,34 %47,34 %  
internet7544,38 %44,38 %  
billboardy6337,28 %37,28 %  
tisk a časopisy3621,3 %21,3 %  
letáky ve schránce3520,71 %20,71 %  
sociální sítě (Facebook, Twitter, apod.)3520,71 %20,71 %  
LED obrazovky na ulicích3017,75 %17,75 %  
rádio2514,79 %14,79 %  
plakáty2313,61 %13,61 %  
vozy MHD10,59 %0,59 %  
nejde o formu, ale o obsah.10,59 %0,59 %  
veřejné prezentace10,59 %0,59 %  
snažím se reklamu příliš nevnímat10,59 %0,59 %  
"šeptanda", přátelé10,59 %0,59 %  
nevím, kreativita ve všech typech reklamy.10,59 %0,59 %  
reklamy me nezajimaji10,59 %0,59 %  
žádný10,59 %0,59 %  

Graf

10. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-307443,79 %43,79 %  
31-404526,63 %26,63 %  
15-202715,98 %15,98 %  
41-50158,88 %8,88 %  
51-6063,55 %3,55 %  
61 a více let21,18 %1,18 %  

Graf

11. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10964,5 %64,5 %  
muž6035,5 %35,5 %  

Graf

12. Do jaké skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný7242,6 %42,6 %  
student7242,6 %42,6 %  
OSVČ127,1 %7,1 %  
na mateřské dovolené63,55 %3,55 %  
nezaměstnaný52,96 %2,96 %  
důchodce21,18 %1,18 %  

Graf

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou8148,21 %47,93 %  
vysokoškolské6438,1 %37,87 %  
střední odborné, učební obor95,36 %5,33 %  
základní84,76 %4,73 %  
vyšší odborné63,57 %3,55 %  

Graf

14. Počet obyvatel vašeho bydliště:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 100 tis. obyvatel8349,4 %49,11 %  
10 tis. - 50 tis. obyvatel2917,26 %17,16 %  
1 tis. - 10 tis. obyvatel2716,07 %15,98 %  
50 tis. - 100 tis. obyvatel169,52 %9,47 %  
do 1 tis. obyvatel137,74 %7,69 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Existuje něco konkrétního, co byste tomto druhu reklamy vytknul(a)?

  • odpověď zhoršuje viditelnost z vozu směrem ven:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi obtěžuje mě na otázku 3. Jaký je váš názor na celoplošnou reklamu na prostředcích MHD?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často využíváte MHD?

2. Setkal(a) jste se někdy s celoplošnou reklamou na vozech MHD?

3. Jaký je váš názor na celoplošnou reklamu na prostředcích MHD?

4. Tento druh reklamy je podle vás:

5. Množství celoplošné reklamy na vozech MHD je podle vás:

6. Vybavíte si za poslední měsíc nějakou konkrétní celoplošnou reklamu na firmu, výrobek nebo značku na voze MHD?

7. Jak často jste se s touto konkrétní reklamou setkal(a)?

8. Existuje něco konkrétního, co byste tomto druhu reklamy vytknul(a)?

9. Jaký další druh reklamy nejvíce upoutá vaši pozornost?

10. Jaký je váš věk?

11. Jakého jste pohlaví?

12. Do jaké skupiny patříte?

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Počet obyvatel vašeho bydliště:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často využíváte MHD?

2. Setkal(a) jste se někdy s celoplošnou reklamou na vozech MHD?

3. Jaký je váš názor na celoplošnou reklamu na prostředcích MHD?

4. Tento druh reklamy je podle vás:

5. Množství celoplošné reklamy na vozech MHD je podle vás:

6. Vybavíte si za poslední měsíc nějakou konkrétní celoplošnou reklamu na firmu, výrobek nebo značku na voze MHD?

7. Jak často jste se s touto konkrétní reklamou setkal(a)?

8. Existuje něco konkrétního, co byste tomto druhu reklamy vytknul(a)?

9. Jaký další druh reklamy nejvíce upoutá vaši pozornost?

10. Jaký je váš věk?

11. Jakého jste pohlaví?

12. Do jaké skupiny patříte?

13. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

14. Počet obyvatel vašeho bydliště:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Dudek, E.Reklama na vozech MHD (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://reklama-na-vozech-mhd.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.