Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama na zdraví

Reklama na zdraví

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Valeš
Šetření:09. 03. 2015 - 29. 03. 2015
Počet respondentů:214
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.4
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení čtenáři,

 

mnohokrát děkuji za Váš čas při vyplňování dotazníku.

Dotazník se stane nedílnou součástí mé diplomové práce, proto budu velmi vděčný za vaše pravdivé odpovědi.

 

Děkuji ještě jednou a přeji Vám příjemný den!

Odpovědi respondentů

1. Věříte sdělením, které obsahují reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen některým11151,87 %51,87 %  
Ne9845,79 %45,79 %  
Ano52,34 %2,34 %  

Graf

2. Je pro Vás reklama ve zdravotnictví přínosná (informace o přípravcích či nemocích)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne13362,15 %62,15 %  
Ano8137,85 %37,85 %  

Graf

3. Kde si nejvíce všímáte reklamy na léčiva?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Média (TV, tisk, internet)8941,59 %41,59 %  
Čekárna u lékaře6329,44 %29,44 %  
Nevšímám si ji2913,55 %13,55 %  
Lékárna209,35 %9,35 %  
Ordinace lékaře125,61 %5,61 %  
čekárna u lékaře, okolí lékáren a lékárny10,47 %0,47 %  

Graf

4. Množství reklamy z oblasti zdravotnictví Vám přijde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklamy by mělo být méně11754,67 %54,67 %  
Přiměřené5726,64 %26,64 %  
Nevím2913,55 %13,55 %  
Reklamy by mělo být více115,14 %5,14 %  

Graf

5. Jak vnímáte farmaceutické firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Negativně10147,2 %47,2 %  
Nemám na to specifický názor9343,46 %43,46 %  
Pozitivně209,35 %9,35 %  

Graf

6. Myslíte si, že je reklama z oblasti zdravotnictví etická?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8941,59 %41,59 %  
Ano6932,24 %32,24 %  
Nevím5626,17 %26,17 %  

Graf

7. Myslíte si, že farmaceutické firmy ovlivňují lékaře v úsudku, jaký lék by Vám měli doporučit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano19390,19 %90,19 %  
Ne219,81 %9,81 %  

Graf

8. Důvěřujete svému lékaři/lékarníkovi, když Vám nabízí konkrétní lék?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen částečně12357,48 %57,48 %  
Ano7032,71 %32,71 %  
Ne219,81 %9,81 %  

Graf

9. Zajímáte se více o léky, které Vám lékař předepíše nebo které si koupíte? (např.: čtení příbalového létáku, zjišťování informací na internetu atd.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, zajímám se o všechny léky, které užívám13964,95 %64,95 %  
Ano, zajímám se o léky na předpis2612,15 %12,15 %  
Ano, zajímám se o léky, které si mohu sám koupit2210,28 %10,28 %  
Ne, důvěřuji svému nebo lekařovu úsudku157,01 %7,01 %  
Jen výjimečně125,61 %5,61 %  

Graf

10. Zakoupili jste si někdy lék na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12960,28 %60,28 %  
Ano8539,72 %39,72 %  

Graf

11. Prosím uvěďte jaký konkrétní lék:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kapky do nosu 910,59 %4,21 %  
Coldrex55,88 %2,34 %  
Clavin33,53 %1,4 %  
Ibalgin33,53 %1,4 %  
Wobenzym33,53 %1,4 %  
espumisan33,53 %1,4 %  
Tantum Verde22,35 %0,93 %  
Mucosolvan22,35 %0,93 %  
nevím22,35 %0,93 %  
olynth22,35 %0,93 %  
ostatní odpovědi kapky na odkašlávání hlenu
Lieky proti kašľu, proti bolesti.. prípadne výživové doplnky, ak sa dajú považovať za lieky.
Sprej do nosu, oční kapky, léky proti bolesti v krku
Strepsils
homeopatika
Olynth HA
Bioparox
Stérimar - kapky do nosu
Migralgin
Nevim presne, tykalo se kosmetickeho pripravku
tribulus terestris - spíše potravin.doplněk:)
coldrex horký nápoj
Visin
Coldrex ve formě nápoje
Rozpustne prasky do horke vody na chripku..treba Paralen grip.
doplněk stravy, mast hojící - Hemagel, Madne B6...
ArthroStop
Centrum, leky proti ryme/kasli
Vics, Paralen Grip
Muconasal plus
více
panadol, celaskon
Hexoral
na bradavice
38
Nasivin
coldrex, leky na alergii
Cetebe, Gingko, Centrum
Tuntum Verde
omega 3
oscilocoxsinum
Coldrex, Urinal, Voltaren
wartner proti bradavicím
persen
nosní kapky
orlistat
23
VICKS, TANTUM VERDE
už se nepamatuju, ale určitě jo
Paralen Grip
Coldrex tablety
stoptusin
Ibalgin, naplasti na opary.
Aspirin
Kapky do nosu a na kašel - Mucosolvan,ibalgin.....
Paralen hot drink, Rennie, Olinth
viks
Canesten
Už si nepamatuji, ale reklam je takové množství, že je mnohdy těžké se jejich manipulaci vymanit
Nepamatuji si, ale bylo jich víc....
na opar
5160 %23,83 % 

Graf

12. Myslíte si, že farmaceutické firmy uplácejí lékaře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15974,3 %74,3 %  
Nevím3214,95 %14,95 %  
Ne2310,75 %10,75 %  

Graf

13. Myslíte si, že je farmaceutický průmysl dostatečně regulován státními orgány? (Ministerstvo zdravotnictví, Státní ústav pro kontrolu léčiv apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11051,4 %51,4 %  
Nevím6228,97 %28,97 %  
Ano4219,63 %19,63 %  

Graf

14. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14165,89 %65,89 %  
Muž7334,11 %34,11 %  

Graf

15. Do jaké věkové skupiny byste se zařadili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 26 let11754,67 %54,67 %  
27 - 35 let5425,23 %25,23 %  
36 - 54 let3114,49 %14,49 %  
Méně než 18 let73,27 %3,27 %  
55 let a více52,34 %2,34 %  

Graf

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské11855,14 %55,14 %  
Středoškolské s maturitou7434,58 %34,58 %  
Středoškolské115,14 %5,14 %  
Základní115,14 %5,14 %  

Graf

17. Vyberte prosím kraj, ve kterém žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha7735,98 %35,98 %  
Ústecký kraj2310,75 %10,75 %  
Středočeský kraj209,35 %9,35 %  
Jihomoravský kraj177,94 %7,94 %  
Jihočeský kraj125,61 %5,61 %  
Plzeňský kraj125,61 %5,61 %  
Kraj Vysočina104,67 %4,67 %  
Zlínský kraj94,21 %4,21 %  
Moravskoslezský kraj83,74 %3,74 %  
Královéhradecký kraj83,74 %3,74 %  
Olomoucký kraj83,74 %3,74 %  
Pardubický kraj41,87 %1,87 %  
Liberecký kraj31,4 %1,4 %  
Karlovarský kraj31,4 %1,4 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Je pro Vás reklama ve zdravotnictví přínosná (informace o přípravcích či nemocích)?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevšímám si ji na otázku 3. Kde si nejvíce všímáte reklamy na léčiva?

5. Jak vnímáte farmaceutické firmy?

  • odpověď Negativně:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 8. Důvěřujete svému lékaři/lékarníkovi, když Vám nabízí konkrétní lék?

14. Jste?

  • odpověď Žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Středoškolské na otázku 16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

15. Do jaké věkové skupiny byste se zařadili?

  • odpověď 18 - 26 let:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamy by mělo být více na otázku 4. Množství reklamy z oblasti zdravotnictví Vám přijde?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věříte sdělením, které obsahují reklamy?

2. Je pro Vás reklama ve zdravotnictví přínosná (informace o přípravcích či nemocích)?

3. Kde si nejvíce všímáte reklamy na léčiva?

4. Množství reklamy z oblasti zdravotnictví Vám přijde?

5. Jak vnímáte farmaceutické firmy?

6. Myslíte si, že je reklama z oblasti zdravotnictví etická?

7. Myslíte si, že farmaceutické firmy ovlivňují lékaře v úsudku, jaký lék by Vám měli doporučit?

8. Důvěřujete svému lékaři/lékarníkovi, když Vám nabízí konkrétní lék?

9. Zajímáte se více o léky, které Vám lékař předepíše nebo které si koupíte? (např.: čtení příbalového létáku, zjišťování informací na internetu atd.)

10. Zakoupili jste si někdy lék na základě reklamy?

12. Myslíte si, že farmaceutické firmy uplácejí lékaře?

13. Myslíte si, že je farmaceutický průmysl dostatečně regulován státními orgány? (Ministerstvo zdravotnictví, Státní ústav pro kontrolu léčiv apod.)

14. Jste?

15. Do jaké věkové skupiny byste se zařadili?

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

17. Vyberte prosím kraj, ve kterém žijete:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věříte sdělením, které obsahují reklamy?

2. Je pro Vás reklama ve zdravotnictví přínosná (informace o přípravcích či nemocích)?

3. Kde si nejvíce všímáte reklamy na léčiva?

4. Množství reklamy z oblasti zdravotnictví Vám přijde?

5. Jak vnímáte farmaceutické firmy?

6. Myslíte si, že je reklama z oblasti zdravotnictví etická?

7. Myslíte si, že farmaceutické firmy ovlivňují lékaře v úsudku, jaký lék by Vám měli doporučit?

8. Důvěřujete svému lékaři/lékarníkovi, když Vám nabízí konkrétní lék?

9. Zajímáte se více o léky, které Vám lékař předepíše nebo které si koupíte? (např.: čtení příbalového létáku, zjišťování informací na internetu atd.)

10. Zakoupili jste si někdy lék na základě reklamy?

12. Myslíte si, že farmaceutické firmy uplácejí lékaře?

13. Myslíte si, že je farmaceutický průmysl dostatečně regulován státními orgány? (Ministerstvo zdravotnictví, Státní ústav pro kontrolu léčiv apod.)

14. Jste?

15. Do jaké věkové skupiny byste se zařadili?

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

17. Vyberte prosím kraj, ve kterém žijete:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Valeš, J.Reklama na zdraví (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://reklama-na-zdravi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.