Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama nebo klam?

Reklama nebo klam?

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Valeš
Šetření:13. 02. 2013 - 28. 02. 2013
Počet respondentů:420
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.14
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 

Vážení čtenáři,

 

mnohokrát děkuji za Váš čas při vyplňování dotazníku.

Dotazník se stane nedílnou součástí mé bakalářské práce, proto budu velmi vděčný za vaše pravdivé odpovědi.

 

Děkuji ještě jednou a přeji Vám příjemný den!

 

 

Odpovědi respondentů

1. Zajímá Vás reklama?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano27064,29 %64,29 %  
ne15035,71 %35,71 %  

Graf

2. Jaký máte názor na reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše negativní17040,48 %40,48 %  
Spíše pozitivní15135,95 %35,95 %  
Negativní5112,14 %12,14 %  
Pozitivní4811,43 %11,43 %  

Graf

3. Jakou reklamu vnímáte nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní26663,33 %63,33 %  
Internetovou8520,24 %20,24 %  
Venkovní348,1 %8,1 %  
Tiskovou143,33 %3,33 %  
Rozhlasovou71,67 %1,67 %  
nabidky10,24 %0,24 %  
Nemohu určit10,24 %0,24 %  
televizní či speciální edice pro noci reklamožroutů10,24 %0,24 %  
indoor10,24 %0,24 %  
Slovo kamaráda10,24 %0,24 %  
Žádnou, nechci ji vnímat.10,24 %0,24 %  
Přítomnost u venkovní, obsah u internetové10,24 %0,24 %  
zadna10,24 %0,24 %  
letáky ve schránce, ostatní ignoruju10,24 %0,24 %  
vnímám ji jako člověk, který se věnuje reklamě víceméně profesionálně10,24 %0,24 %  
televizní a internetovou10,24 %0,24 %  
jelikož neposlouchám rádio a ani nemáme tv tak jsem nejvíce ve styku s internetovou kterou ignoruji .. 10,24 %0,24 %  
kino reklama10,24 %0,24 %  
Reklamě moc nevěřím10,24 %0,24 %  

Graf

4. Myslíte si, že reklama manipuluje se spotřebiteli a tím pádem ovlivňuje jejich preference k určitému produktu či společnosti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano39493,81 %93,81 %  
nevím204,76 %4,76 %  
ne61,43 %1,43 %  

Graf

5. Provádíte nákup určitého produktu na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze zřídka20348,33 %48,33 %  
Ano, občas15236,19 %36,19 %  
Nikdy5713,57 %13,57 %  
Ano, téměř vždy81,9 %1,9 %  

Graf

6. Věříte sdělením, které obsahují reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen některým25961,67 %61,67 %  
Ne15536,9 %36,9 %  
Ano61,43 %1,43 %  

Graf

7. Myslíte si, že Vaši sousedé nebo přátelé věří reklamě více než Vy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano19847,14 %47,14 %  
nevím18945 %45 %  
ne337,86 %7,86 %  

Graf

8. Jaké sdělení v reklamě Vám přijde nejvíce klamavé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastnosti produktu22353,1 %53,1 %  
Podmínky služby10023,81 %23,81 %  
Neúplná cena5011,9 %11,9 %  
Pomluva konkurence286,67 %6,67 %  
Dostupnost produktu61,43 %1,43 %  
u služeb podmínky, u produktu vlastnosti10,24 %0,24 %  
manipulace typu "potřebujete to"10,24 %0,24 %  
první čtyři stejně hodně klamavé10,24 %0,24 %  
Reklama samá, protože reklamovaný produkt je určitě dražší o cenu za kterou na něj byla vynaložená reklama10,24 %0,24 %  
zadarmo10,24 %0,24 %  
kvalita10,24 %0,24 %  
záměrně nepřesné informace10,24 %0,24 %  
kombinace výše uvedených10,24 %0,24 %  
Hlavně použitá terminologie, která s estriktně vyhývá čemukoli, co by mohlo vyznít negativně. Například že v žaludku si sléke poradí "přátelské bakterie". No říct, že je tam echt kuuuuuva silná kyselina .... 10,24 %0,24 %  
lidé, kteří reálně neexistují10,24 %0,24 %  
Vše uvedené, neumím to seřadit10,24 %0,24 %  
že je to zdravé, i když tak tomu není10,24 %0,24 %  
kombinace všeho10,24 %0,24 %  

Graf

9. Setkali jste se někdy s klamavou reklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano39092,86 %92,86 %  
ne307,14 %7,14 %  

Graf

10. Máte osobní zkušenost s klamavou či podvodnou reklamou, na kterou jste se „nachytali“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 11, Nevímotázka č. 12, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne18143,1 %43,1 %  
Nevím12830,48 %30,48 %  
Ano11126,43 %26,43 %  

Graf

11. Pokud máte osobní zkušenost, tak prosím jakou?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bezny praci prasek

Calgon, prací prášk

Cely teleshoping.

cena od

Cena produktu byla prezentována obrovským písmem jako 150kč, pouze po důkladném prozkoumání člověk zjistil, že je pod těmi 150kč dopsáno miniaturním písmem ,,z původní ceny". Toto už se mi stalo několikrát, číslice je tak nízko, aby nalákala zákazníky a poslední dobou je to standartem ve všech obchodech.

Ceny se často liší s realitou.

CESTOVKA BECK

čistící prostředky, které nic nevyčistí

dělam v nejmenované firmě ,kde sem se setkal s klamavou grafikou na nejednu akci

Home Credit - informace na letáku nebyly přesné a úplné

inzerát na přivýdělek: inzerovaná ,,administrativní brigáda v kanceláři" se následně ukázala jako vnucuvání lidem produkt nejmenované firmy z oblasti welness

kosmetika

Kosmetika

Kostíci, Dobrá máma - nejsou to pravé jogurty, obsahují spoustu škrobu a Éček, jogurt má být mléko nebo smetana a jogurtové kultury

koupit si caj ze je treti zdarma, cena byla stejná

kvalita naprosto neodpovídala vlastnostem, jež byly deklarovány v reklamě (kosmetický produkt)

Leták na pěknou a levnou obuv (z papíru :-)

Mám osobní zkušenost s společností T-Mobil.

Mob. operátor

Mobilní operátoři a jejich ,,výhodné" nabídky

Na internetu dotaz k cestování, pak odpověď, že jsem vyhrál cenu, jeji vyzvednutí za cenu poštovného, které bylo neobvykle předražené, myslím, že 300 korun

nabídka mobilního operátora

Nákup cvičících přístrojů přes TELEshopping

Naletěla jsem pořadu Sexy šance, kde mě lákali na slibné výhry, když uhádnu to a to, ale než se tam dovoláte přijdete o střechu nad hlavou.

např. čistící prostředky, a v podstatě všechny ostatní

Např. epilovací pásky neepilovali

například jogurty...různé kuchyňské nářadí,

Nedostatek zboží, jiná konečná cena - skoro pokaždé nějaký "fígl" s miniaturní hvězdičkou u ceny či u výrobku

nepřesný popis výrobku - viz materiálové složení u oděvu. Popř. jiný výrobek na letáku, jiný v prodeji.

Neúplné podmínky. Zamlčené skutečnosti.

nezrušitelný tarif u telefonního operátora na dobu určitou ale konkrétní reklamu se nepamatuji, určitě to byl t-mobile

o2

odstranovac skvrn -neodstranil to co sliboval,

Podvod na zákazníkovi

pošleme zdarma zboží, ale pak vymáhají peníze za zboží, které údajně poslali, ačkoliv už nebylo objednáno.

prací přášky, calgon

prášok na pranie

Pristroj na cviceni

Produkty nefungují jak mají

převáděcí akce

převážně kosmetika a klasicky prášky na hubnutí

Různé slevové akce, kde je ale pak podmínka, že musíte nakoupit nad 2000 apod.(tato podmínka většinou uvedena malými písmenky)

Snickers - zažene hlad. To by jich musel být kýbl, aby zahnaly hlad. Ale faktem je, že nikde nříkají, že mluví o jedné tyčince ....

spatnou

sušenky, které vypadaly jinak a samozřejmě nechutnaly; krém na ruce, který nefungoval

Súťaž sms.

Tmobile nabizel vyhodnou sim kartu,ale po jeji koupi po me chteli nesmyslnou castku.

TUŽIDLO KTERÉ NETUŽÍ TAK JAK UVÁDÍ V REKLAMĚ, LAK KTERÝ NELAKUJE..

u obchodu Kaufland

u pokladny člověk zaplatil víc, než byla cena regálová

účinky komsetických produktů

v případě opakovaných nákupů na věrnostní kartu je sleva...obvykle ano, ale až po nastřádání určitého počtu bodů, který je nereálný

Veľmi často je to tovar, ktorého obchodník nezabezpečí dostatok. Skladom je deň pred akciou, počas akcie ho skryjú, aby ho nemuseli predávať za zníženú cenu a tvrdia, že sklady sú prázdne. No po skončení akcie sa zázračne odrazu opäť objaví. Je evidentné, že chcú len do obchodu dotiahnúť ľudí a keď už niekto meria tú cestu do obchodu, naprázdno neodíde. Na to sa spoliehajú. A ešte ma štve, keď uvádzajú mylné informácie o výrobku, napríklad obrázky produktov z vyššej rady a neúplné technické popisy. Človek ide cielene do obchodu kúpiť produkt a napokon zistí, že produkt je v z nižšej rady, ktorá v skutočnosti ani nemá takú hodnotu, aká je preškrtnutá a vyhlasovaná za pôvodnú cenu.

vichy

Vodafone mi vnutil mobil zadarmo, ale zadarmo to samozřejmě nebylo.

všechno

Výrobek nemel účinky,které byly popsané v reklamě.

zájezd

změna telefonního operátora za "výhodných podmínek", které byly ve výsledku velmi nevýhodné

12. Jaká reklama Vám přijde nejvíce neetická?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevyžádaná pošta, emaily a telefonáty11226,67 %26,67 %  
Vulgární a urážející reklama9823,33 %23,33 %  
Reklama na úvěry6315 %15 %  
Podomní prodej419,76 %9,76 %  
Reklama se sexuálním podtextem317,38 %7,38 %  
Reklama ve školách a školkách266,19 %6,19 %  
Reklama, kde vystupují děti163,81 %3,81 %  
Reklama na loterii81,9 %1,9 %  
Reklama na alkohol81,9 %1,9 %  
všechny druhy (hlavně děti, školy, závislosti, sex)10,24 %0,24 %  
Podomní prodej, nevyžádané telefonáty10,24 %0,24 %  
některé reklamy zaměřené na důchodce10,24 %0,24 %  
Většina vyjmenovaných10,24 %0,24 %  
reklama na škodlivé nebo neúčinné produkty10,24 %0,24 %  
pomluva konkurence10,24 %0,24 %  
obecne reklama zamerena na deti, kde jsou deti, ci ktera utoci na rodice ze pokud nekoupi tento produkt sou spatnymi rodici10,24 %0,24 %  
kombinace - bankovnictví, pojišťovnictví, úvěry, cigarety, alkohol10,24 %0,24 %  
všechny10,24 %0,24 %  
neumím vybrat, všechny vyjmenované10,24 %0,24 %  
reklama na jogurty, pleťové krémy a čokolády10,24 %0,24 %  
Odrážející tragické společenské události. 10,24 %0,24 %  
sexuální podtext mi nevadí, vadí mi sexistická reklama10,24 %0,24 %  
na lepidlo zubních protéz ( smíšek) a hyg.potřeby pro ženy10,24 %0,24 %  
nevím10,24 %0,24 %  
vůbec sama reklama o sobě je neetická tím že podprahově člověka k nečemu nutí a ovlivnujě ho tak ... takže kombinace všeho plus určitě nazapomenout na reklamy farmaceutických firem ! 10,24 %0,24 %  
Vakcinace, léky10,24 %0,24 %  

Graf

13. Ve spojení s jakými produkty se podle Vás nejvíce setkáváme s klamavou reklamou jako spotřebitelé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Bankovnictví17341,19 %41,19 %  
Telekomunikace8420 %20 %  
Drogerie5011,9 %11,9 %  
Léky4410,48 %10,48 %  
Cestovní kanceláře215 %5 %  
Alkohol a tabákové výrobky92,14 %2,14 %  
potraviny61,43 %1,43 %  
Reality51,19 %1,19 %  
Elektronika51,19 %1,19 %  
nevím30,71 %0,71 %  
bankovnictví, telekomunikace, léky, drogerie10,24 %0,24 %  
opět všechny druhy (každá mě přesvědčuje, abych koupil něco, co nepotřebuji)10,24 %0,24 %  
pujcky10,24 %0,24 %  
Přibližně polovina vyjmenovaných10,24 %0,24 %  
Nelze vybrat jeden vyhraněný sektor, klamavá reklama se objevuje ve stejné míře u všech produktů., 10,24 %0,24 %  
mobilní operátoři, internetové služby 10,24 %0,24 %  
Doprava10,24 %0,24 %  
kombinace výše uvedených, mimo cigarety - jsem nekuřák10,24 %0,24 %  
potraviny, oděvy10,24 %0,24 %  
Finance jako takové. Od bank, nebankovích půjček až po stabní firmy zprostředující hypotéky .... 10,24 %0,24 %  
myslím že všude10,24 %0,24 %  
telekomunikace,bankovnictví,výzivové doplnky, cistici prostredky10,24 %0,24 %  
lieky, drogéria, telekomunikácie10,24 %0,24 %  
Skoro vše, od bankovnictví,l po telekomunikace, tak i léky - konkrétně doplňky stravy10,24 %0,24 %  
půjčky10,24 %0,24 %  
nevím, kde nejvíce10,24 %0,24 %  
veškeré produkty uváděné s cenou "již od ..."10,24 %0,24 %  
finanční instituce10,24 %0,24 %  
Všechny farmaceutické výrobky.10,24 %0,24 %  
Vykukové se najdou ve všech oborech.10,24 %0,24 %  

Graf

14. Víte o existenci Rady pro reklamu? (Cílem Rady je dosažení čestné, legální, decentní, a pravdivé reklamy na území České republiky.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne23054,76 %54,76 %  
ano19045,24 %45,24 %  

Graf

15. Jsou dle Vašeho názoru spotřebitelé dostatečně chráněni českou legislativou před zneužitím formou klamavé reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne22052,38 %52,38 %  
nevím14735 %35 %  
ano5312,62 %12,62 %  

Graf

16. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena29470 %70 %  
Muž12630 %30 %  

Graf

17. Do jaké věkové skupiny byste se zařadili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2630071,43 %71,43 %  
27-355212,38 %12,38 %  
36-545011,9 %11,9 %  
Méně než 18143,33 %3,33 %  
55 a více40,95 %0,95 %  

Graf

18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou22353,1 %53,1 %  
Vysokoškolské14634,76 %34,76 %  
Základní276,43 %6,43 %  
Středoškolské245,71 %5,71 %  

Graf

19. Vyberte prosím kraj, ve kterém žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha12128,81 %28,81 %  
Ústecký kraj5914,05 %14,05 %  
Jihomoravský kraj5513,1 %13,1 %  
Středočeský kraj4310,24 %10,24 %  
Moravskoslezský kraj317,38 %7,38 %  
Zlínský kraj225,24 %5,24 %  
Královéhradecký kraj194,52 %4,52 %  
Jihočeský kraj133,1 %3,1 %  
Liberecký kraj122,86 %2,86 %  
Olomoucký kraj112,62 %2,62 %  
Karlovarský kraj92,14 %2,14 %  
Plzeňský kraj92,14 %2,14 %  
Kraj Vysočina92,14 %2,14 %  
Pardubický kraj71,67 %1,67 %  

Graf

20. Kolik lidí žije v místě Vašeho bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 000 a více17140,71 %40,71 %  
50 001 - 100 0007217,14 %17,14 %  
1 000 - 5 0004811,43 %11,43 %  
5 000 - 20 0004410,48 %10,48 %  
20 001 - 50 0004410,48 %10,48 %  
Méně než 1 000399,29 %9,29 %  
5 000 - 20 000              5 000 - 20 000      end_of_the_skype_highlighting10,24 %0,24 %  
5 000 - 20 000              5 000 - 20 000      end_of_the_skype_highlighting10,24 %0,24 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Zajímá Vás reklama?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše pozitivní na otázku 2. Jaký máte názor na reklamu?

14. Víte o existenci Rady pro reklamu? (Cílem Rady je dosažení čestné, legální, decentní, a pravdivé reklamy na území České republiky.)

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 18 na otázku 17. Do jaké věkové skupiny byste se zařadili?

20. Kolik lidí žije v místě Vašeho bydliště?

  • odpověď 100 000 a více:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hlavní město Praha na otázku 19. Vyberte prosím kraj, ve kterém žijete:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zajímá Vás reklama?

2. Jaký máte názor na reklamu?

3. Jakou reklamu vnímáte nejvíce?

4. Myslíte si, že reklama manipuluje se spotřebiteli a tím pádem ovlivňuje jejich preference k určitému produktu či společnosti?

5. Provádíte nákup určitého produktu na základě reklamy?

6. Věříte sdělením, které obsahují reklamy?

7. Myslíte si, že Vaši sousedé nebo přátelé věří reklamě více než Vy?

8. Jaké sdělení v reklamě Vám přijde nejvíce klamavé?

9. Setkali jste se někdy s klamavou reklamou?

10. Máte osobní zkušenost s klamavou či podvodnou reklamou, na kterou jste se „nachytali“?

12. Jaká reklama Vám přijde nejvíce neetická?

13. Ve spojení s jakými produkty se podle Vás nejvíce setkáváme s klamavou reklamou jako spotřebitelé?

14. Víte o existenci Rady pro reklamu? (Cílem Rady je dosažení čestné, legální, decentní, a pravdivé reklamy na území České republiky.)

15. Jsou dle Vašeho názoru spotřebitelé dostatečně chráněni českou legislativou před zneužitím formou klamavé reklamy?

16. Jste?

17. Do jaké věkové skupiny byste se zařadili?

18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

19. Vyberte prosím kraj, ve kterém žijete:

20. Kolik lidí žije v místě Vašeho bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zajímá Vás reklama?

2. Jaký máte názor na reklamu?

3. Jakou reklamu vnímáte nejvíce?

4. Myslíte si, že reklama manipuluje se spotřebiteli a tím pádem ovlivňuje jejich preference k určitému produktu či společnosti?

5. Provádíte nákup určitého produktu na základě reklamy?

6. Věříte sdělením, které obsahují reklamy?

7. Myslíte si, že Vaši sousedé nebo přátelé věří reklamě více než Vy?

8. Jaké sdělení v reklamě Vám přijde nejvíce klamavé?

9. Setkali jste se někdy s klamavou reklamou?

10. Máte osobní zkušenost s klamavou či podvodnou reklamou, na kterou jste se „nachytali“?

12. Jaká reklama Vám přijde nejvíce neetická?

13. Ve spojení s jakými produkty se podle Vás nejvíce setkáváme s klamavou reklamou jako spotřebitelé?

14. Víte o existenci Rady pro reklamu? (Cílem Rady je dosažení čestné, legální, decentní, a pravdivé reklamy na území České republiky.)

15. Jsou dle Vašeho názoru spotřebitelé dostatečně chráněni českou legislativou před zneužitím formou klamavé reklamy?

16. Jste?

17. Do jaké věkové skupiny byste se zařadili?

18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

19. Vyberte prosím kraj, ve kterém žijete:

20. Kolik lidí žije v místě Vašeho bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Valeš, J.Reklama nebo klam? (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://reklama-nebo-klam.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.