Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama v zařízeních Android

Reklama v zařízeních Android

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Bozděch
Šetření:20. 01. 2016 - 08. 02. 2016
Počet respondentů:184
Počet otázek (max/průměr):18 / 13.27
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Jiří Bozděch a tento dotazník je vytvořen pro účely mé bakalářské práce.

Předem děkuji za chvilku Vašeho času.

Odpovědi respondentů

1. Používáte nebo používal jste v posledních 6 měsících zařízení s operačním systémem Android?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16489,13 %89,13 %  
Ne2010,87 %10,87 %  

Graf

2. Vlastníte zařízení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Smartphone15292,68 %82,61 %  
Tablet5835,37 %31,52 %  
ani jedno10,61 %0,54 %  
Chytré hodinky10,61 %0,54 %  
xperia m210,61 %0,54 %  
shitpad10,61 %0,54 %  
Sony Xperia M210,61 %0,54 %  
Xiaomi Mi410,61 %0,54 %  

Graf

3. Používáte i jiné aplikace, než které byly předinstalovány při koupi zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15996,95 %86,41 %  
Ne53,05 %2,72 %  

Graf

4. Z jakého důvodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
není třeba150 %0,54 %  
Zatím nepotřebuji a ani tomu nerozumím.150 %0,54 %  

Graf

5. Nové aplikace získáváte nejčastěji z:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Warez fóra, ulož-to,torrenty a dalšíotázka č. 6, Obchod Google playotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obchod Google play15596,88 %84,24 %  
Warez fóra, ulož-to,torrenty a další53,13 %2,72 %  

Graf

6. Jaký je důvod Vašeho stahování z neoficiálních kanálů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká cena aplikace480 %2,17 %  
Nadbytek reklam360 %1,63 %  
Google play je pro mě nejméně důvěryhodný zdroj. Aplikace beru jen přímo od autorů.120 %0,54 %  
Výhoda starší již nedostupné verze aplikace120 %0,54 %  

Graf

7. Je pro Vás rozhodující cena při nákupu aplikace?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14289,87 %77,17 %  
ne1610,13 %8,7 %  

Graf

8. Preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Levnější verze aplikace obsahující reklamu13483,75 %72,83 %  
Dražší verze aplikace bez reklamy2616,25 %14,13 %  

Graf

9. Pokud je možnost během užívání aplikace připlatit si (cca 10 Kč) verzi bez reklam, využijete jí?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7245,57 %39,13 %  
ano4528,48 %24,46 %  
nevím4125,95 %22,28 %  

Graf

10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Dolní pruh1.440.573
Horní pruh1.9120.432
Vyskakovací okno2.9810.245
Vyskakovací video3.6670.688

Graf

11. Pamatujete si z poslední doby nějaký produkt, který byl nabízen prostřednictvím reklamy v aplikaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11572,33 %62,5 %  
Ano4427,67 %23,91 %  

Graf

12. Napište prosím stručně, o který šlo:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hra513,16 %2,72 %  
online hra37,89 %1,63 %  
hry25,26 %1,09 %  
Otravný Wish12,63 %0,54 %  
Hodinky12,63 %0,54 %  
mobilní hra12,63 %0,54 %  
Nějaká debilní hra.12,63 %0,54 %  
margot tyčinka12,63 %0,54 %  
antivirový program12,63 %0,54 %  
nějaké tablety 12,63 %0,54 %  
ostatní odpovědi Alfa, Caufland
Hra Boom Beach
Různé hry
Gillette
placené hry
World of Tanks
Aplikace
pc hry
Fitness studio
automobil značky Škoda
Strategická hra o nějakých dracích
matrace
preparát na zvětšení penisu
o budik Sleep android
nějaká hra
jiná sw app pro android z dilny producenta te, kterou jiz uzivam
jiná hra z Google Play
matrace, registrace na badoo
nějaká blbá appka
Další různé hry
Soliter
2155,26 %11,41 % 

Graf

13. Klikl jste někdy na reklamu v aplikaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Ano, omylemotázka č. 14, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, omylem12779,87 %69,02 %  
Ne2415,09 %13,04 %  
Ano85,03 %4,35 %  

Graf

14. Zakoupil/využil jste daný produkt?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13499,26 %72,83 %  
ano10,74 %0,54 %  

Graf

15. Využil jste někdy reklamy v aplikaci (nejčastěji ve formě shlédnutí videa, proklik na stránku, "like" fb stránky) kvůli získání nejaké výhody (herní měna, čas užívání, giftbox)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9660,38 %52,17 %  
Ano4025,16 %21,74 %  
Ano, opakovaně2314,47 %12,5 %  

Graf

16. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8855,35 %47,83 %  
Muž7144,65 %38,59 %  

Graf

17. Váš věk je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22-275735,85 %30,98 %  
27+5132,08 %27,72 %  
17-213119,5 %16,85 %  
23-27116,92 %5,98 %  
12-1695,66 %4,89 %  

Graf

18. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou6641,51 %35,87 %  
vysokoškolské6440,25 %34,78 %  
základní1710,69 %9,24 %  
středoškolské bez maturity127,55 %6,52 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)

  • odpověď Dolní pruh=1:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Horní pruh=2 na otázku 10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)
  • odpověď Dolní pruh=2:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Horní pruh=1 na otázku 10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)
  • odpověď Horní pruh=1:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dolní pruh=2 na otázku 10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)
  • odpověď Horní pruh=2:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dolní pruh=1 na otázku 10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)
  • odpověď Vyskakovací okno=4:
    • 11.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyskakovací video=3 na otázku 10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Používáte nebo používal jste v posledních 6 měsících zařízení s operačním systémem Android?

2. Vlastníte zařízení:

3. Používáte i jiné aplikace, než které byly předinstalovány při koupi zařízení?

5. Nové aplikace získáváte nejčastěji z:

7. Je pro Vás rozhodující cena při nákupu aplikace?

8. Preferujete:

9. Pokud je možnost během užívání aplikace připlatit si (cca 10 Kč) verzi bez reklam, využijete jí?

10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)

11. Pamatujete si z poslední doby nějaký produkt, který byl nabízen prostřednictvím reklamy v aplikaci?

13. Klikl jste někdy na reklamu v aplikaci?

14. Zakoupil/využil jste daný produkt?

15. Využil jste někdy reklamy v aplikaci (nejčastěji ve formě shlédnutí videa, proklik na stránku, "like" fb stránky) kvůli získání nejaké výhody (herní měna, čas užívání, giftbox)?

16. Jste:

17. Váš věk je:

18. Nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Používáte nebo používal jste v posledních 6 měsících zařízení s operačním systémem Android?

2. Vlastníte zařízení:

3. Používáte i jiné aplikace, než které byly předinstalovány při koupi zařízení?

5. Nové aplikace získáváte nejčastěji z:

7. Je pro Vás rozhodující cena při nákupu aplikace?

8. Preferujete:

9. Pokud je možnost během užívání aplikace připlatit si (cca 10 Kč) verzi bez reklam, využijete jí?

10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)

11. Pamatujete si z poslední doby nějaký produkt, který byl nabízen prostřednictvím reklamy v aplikaci?

13. Klikl jste někdy na reklamu v aplikaci?

14. Zakoupil/využil jste daný produkt?

15. Využil jste někdy reklamy v aplikaci (nejčastěji ve formě shlédnutí videa, proklik na stránku, "like" fb stránky) kvůli získání nejaké výhody (herní měna, čas užívání, giftbox)?

16. Jste:

17. Váš věk je:

18. Nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bozděch, J.Reklama v zařízeních Android (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://reklama-smarphone-android.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.