Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama v zařízeních Android

Reklama v zařízeních Android

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Bozděch
Šetření:20. 01. 2016 - 08. 02. 2016
Počet respondentů:184
Počet otázek (max/průměr):18 / 13.27
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Jiří Bozděch a tento dotazník je vytvořen pro účely mé bakalářské práce.

Předem děkuji za chvilku Vašeho času.

Odpovědi respondentů

1. Používáte nebo používal jste v posledních 6 měsících zařízení s operačním systémem Android?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16489,13 %89,13 %  
Ne2010,87 %10,87 %  

Graf

2. Vlastníte zařízení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Smartphone15292,68 %82,61 %  
Tablet5835,37 %31,52 %  
ani jedno10,61 %0,54 %  
Chytré hodinky10,61 %0,54 %  
xperia m210,61 %0,54 %  
shitpad10,61 %0,54 %  
Sony Xperia M210,61 %0,54 %  
Xiaomi Mi410,61 %0,54 %  

Graf

3. Používáte i jiné aplikace, než které byly předinstalovány při koupi zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano15996,95 %86,41 %  
Ne53,05 %2,72 %  

Graf

4. Z jakého důvodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
není třeba150 %0,54 %  
Zatím nepotřebuji a ani tomu nerozumím.150 %0,54 %  

Graf

5. Nové aplikace získáváte nejčastěji z:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Warez fóra, ulož-to,torrenty a dalšíotázka č. 6, Obchod Google playotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obchod Google play15596,88 %84,24 %  
Warez fóra, ulož-to,torrenty a další53,13 %2,72 %  

Graf

6. Jaký je důvod Vašeho stahování z neoficiálních kanálů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká cena aplikace480 %2,17 %  
Nadbytek reklam360 %1,63 %  
Google play je pro mě nejméně důvěryhodný zdroj. Aplikace beru jen přímo od autorů.120 %0,54 %  
Výhoda starší již nedostupné verze aplikace120 %0,54 %  

Graf

7. Je pro Vás rozhodující cena při nákupu aplikace?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14289,87 %77,17 %  
ne1610,13 %8,7 %  

Graf

8. Preferujete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Levnější verze aplikace obsahující reklamu13483,75 %72,83 %  
Dražší verze aplikace bez reklamy2616,25 %14,13 %  

Graf

9. Pokud je možnost během užívání aplikace připlatit si (cca 10 Kč) verzi bez reklam, využijete jí?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7245,57 %39,13 %  
ano4528,48 %24,46 %  
nevím4125,95 %22,28 %  

Graf

10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Dolní pruh1.440.573
Horní pruh1.9120.432
Vyskakovací okno2.9810.245
Vyskakovací video3.6670.688

Graf

11. Pamatujete si z poslední doby nějaký produkt, který byl nabízen prostřednictvím reklamy v aplikaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11572,33 %62,5 %  
Ano4427,67 %23,91 %  

Graf

12. Napište prosím stručně, o který šlo:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hra513,16 %2,72 %  
online hra37,89 %1,63 %  
hry25,26 %1,09 %  
Otravný Wish12,63 %0,54 %  
Hodinky12,63 %0,54 %  
mobilní hra12,63 %0,54 %  
Nějaká debilní hra.12,63 %0,54 %  
margot tyčinka12,63 %0,54 %  
antivirový program12,63 %0,54 %  
nějaké tablety 12,63 %0,54 %  
ostatní odpovědi Alfa, Caufland
Hra Boom Beach
Různé hry
Gillette
placené hry
World of Tanks
Aplikace
pc hry
Fitness studio
automobil značky Škoda
Strategická hra o nějakých dracích
matrace
preparát na zvětšení penisu
o budik Sleep android
nějaká hra
jiná sw app pro android z dilny producenta te, kterou jiz uzivam
jiná hra z Google Play
matrace, registrace na badoo
nějaká blbá appka
Další různé hry
Soliter
2155,26 %11,41 % 

Graf

13. Klikl jste někdy na reklamu v aplikaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Ano, omylemotázka č. 14, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, omylem12779,87 %69,02 %  
Ne2415,09 %13,04 %  
Ano85,03 %4,35 %  

Graf

14. Zakoupil/využil jste daný produkt?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13499,26 %72,83 %  
ano10,74 %0,54 %  

Graf

15. Využil jste někdy reklamy v aplikaci (nejčastěji ve formě shlédnutí videa, proklik na stránku, "like" fb stránky) kvůli získání nejaké výhody (herní měna, čas užívání, giftbox)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9660,38 %52,17 %  
Ano4025,16 %21,74 %  
Ano, opakovaně2314,47 %12,5 %  

Graf

16. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8855,35 %47,83 %  
Muž7144,65 %38,59 %  

Graf

17. Váš věk je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22-275735,85 %30,98 %  
27+5132,08 %27,72 %  
17-213119,5 %16,85 %  
23-27116,92 %5,98 %  
12-1695,66 %4,89 %  

Graf

18. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou6641,51 %35,87 %  
vysokoškolské6440,25 %34,78 %  
základní1710,69 %9,24 %  
středoškolské bez maturity127,55 %6,52 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)

  • odpověď Dolní pruh=1:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Horní pruh=2 na otázku 10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)
  • odpověď Dolní pruh=2:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Horní pruh=1 na otázku 10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)
  • odpověď Horní pruh=1:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dolní pruh=2 na otázku 10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)
  • odpověď Horní pruh=2:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Dolní pruh=1 na otázku 10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)
  • odpověď Vyskakovací okno=4:
    • 11.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyskakovací video=3 na otázku 10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Používáte nebo používal jste v posledních 6 měsících zařízení s operačním systémem Android?

2. Vlastníte zařízení:

3. Používáte i jiné aplikace, než které byly předinstalovány při koupi zařízení?

5. Nové aplikace získáváte nejčastěji z:

7. Je pro Vás rozhodující cena při nákupu aplikace?

8. Preferujete:

9. Pokud je možnost během užívání aplikace připlatit si (cca 10 Kč) verzi bez reklam, využijete jí?

10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)

11. Pamatujete si z poslední doby nějaký produkt, který byl nabízen prostřednictvím reklamy v aplikaci?

13. Klikl jste někdy na reklamu v aplikaci?

14. Zakoupil/využil jste daný produkt?

15. Využil jste někdy reklamy v aplikaci (nejčastěji ve formě shlédnutí videa, proklik na stránku, "like" fb stránky) kvůli získání nejaké výhody (herní měna, čas užívání, giftbox)?

16. Jste:

17. Váš věk je:

18. Nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Používáte nebo používal jste v posledních 6 měsících zařízení s operačním systémem Android?

2. Vlastníte zařízení:

3. Používáte i jiné aplikace, než které byly předinstalovány při koupi zařízení?

5. Nové aplikace získáváte nejčastěji z:

7. Je pro Vás rozhodující cena při nákupu aplikace?

8. Preferujete:

9. Pokud je možnost během užívání aplikace připlatit si (cca 10 Kč) verzi bez reklam, využijete jí?

10. Seřaďte následující formy reklamy v aplikacích (od 1.nezávadná po 4. nejhorší způsob reklamy)

11. Pamatujete si z poslední doby nějaký produkt, který byl nabízen prostřednictvím reklamy v aplikaci?

13. Klikl jste někdy na reklamu v aplikaci?

14. Zakoupil/využil jste daný produkt?

15. Využil jste někdy reklamy v aplikaci (nejčastěji ve formě shlédnutí videa, proklik na stránku, "like" fb stránky) kvůli získání nejaké výhody (herní měna, čas užívání, giftbox)?

16. Jste:

17. Váš věk je:

18. Nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bozděch, J.Reklama v zařízeních Android (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://reklama-smarphone-android.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.