Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama z pohledu spotřebitele

Reklama z pohledu spotřebitele

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Beáta Bařáková
Šetření:12. 03. 2010 - 04. 04. 2010
Počet respondentů:103
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.97
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Beáta Bařáková, jsem studentkou Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava. Chtěla bych Vás požádat o vyplnění následujícího dotazníku, který poslouží jako podklad k mé bakalářské práci na téma Reklama z pohledu spotřebitele.

Předem děkuji za Váš čas

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7067,31 %67,96 %  
muž3432,69 %33,01 %  

Graf

2. Kolik je Vám let:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 358380,58 %80,58 %  
36 - 501110,68 %10,68 %  
50 +98,74 %8,74 %  

Graf

3. Místo bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město (nad 10 000 obyvatel)7168,93 %68,93 %  
obec1716,5 %16,5 %  
město (do 10 000 obyvatel)1514,56 %14,56 %  

Graf

4. Jaký druh média upřednostňujete (max 2)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet8885,44 %85,44 %  
televizi5351,46 %51,46 %  
tisk2120,39 %20,39 %  
rádio109,71 %9,71 %  

Graf

5. Reklama, na který výrobek Vás nejvíce zaujme:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika3836,89 %36,89 %  
kosmetika2322,33 %22,33 %  
jídlo1817,48 %17,48 %  
nic1312,62 %12,62 %  
léčiva32,91 %2,91 %  
žádná10,97 %0,97 %  
jákákoli, ale musí být vtipná10,97 %0,97 %  
jen konkrétní reklama, obecně nelze říct10,97 %0,97 %  
neuvědomuju si, celkově nemám ráda reklamy10,97 %0,97 %  
jachting, lodě10,97 %0,97 %  
pivo-Smíchovský pivovar10,97 %0,97 %  
erotika10,97 %0,97 %  
podle potřeby10,97 %0,97 %  

Graf

6. Na kolik % je pro Vás reklama pravdivá:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na 50 %5654,37 %54,37 %  
na 10 %4038,83 %38,83 %  
na 80 %76,8 %6,8 %  

Graf

7. Koupíte si nový výrobek na základě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučení od známého5351,46 %51,46 %  
ze zvědavosti2221,36 %21,36 %  
nic1110,68 %10,68 %  
nekoupím, proč?10,97 %0,97 %  
když ho potřebuji10,97 %0,97 %  
vastního průzkumu10,97 %0,97 %  
recenzí a diskusí na internetu10,97 %0,97 %  
složení10,97 %0,97 %  
reklamy10,97 %0,97 %  
recenze 10,97 %0,97 %  
na základě diskusí o určitém výrobku na internetu10,97 %0,97 %  
více informací najednou10,97 %0,97 %  
vlastní rozhodnutí10,97 %0,97 %  
odevšeho něco10,97 %0,97 %  
zkušennost s konkrétním výrobcem10,97 %0,97 %  
chtíče10,97 %0,97 %  
ZKUŠENOSTI JINÝCH10,97 %0,97 %  
z nutnosti10,97 %0,97 %  
na základě svého úsudku10,97 %0,97 %  
průzkumu trhu10,97 %0,97 %  

Graf

8. Jak na Vás reklama působí (max 2):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jako zajímavá upoutávka5856,31 %56,31 %  
jako zbytečnost5149,51 %49,51 %  
jako dobrý zdroj informací1211,65 %11,65 %  

Graf

9. Vaše reakce při televizní reklamě

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesleduji (odcházím, přepínám na jiný program)5654,37 %54,37 %  
sleduji částečně4543,69 %43,69 %  
sleduji pečlivě21,94 %1,94 %  

Graf

10. Jaké typy reklamy v televizi se Vám líbí (max 2):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vtipné8380,58 %80,58 %  
ironické3332,04 %32,04 %  
racionální1110,68 %10,68 %  

Graf

11. Reklamy s jakým obsazením se Vám líbí (max.2):

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zvířátka6765,05 %65,05 %  
děti3836,89 %36,89 %  
známá osobnost2221,36 %21,36 %  

Graf

12. Která reklama Vás v poslední době nejvíce zaujala (max.2)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-Sada chameleoních reklam na Vodafone

1) v poslední době žádná 2) úžasná byla na Toyotu Yaris, jak měli kvůli autu babysittérku :)

AXE efekt McDonald´s

dobry tata

dove pro muže

fernet

heineken

Hornbach (průběžně všechny)

KFC

Kinder Buneo, Coca Cola

kofola jakákoliv hudební ujde

kofola - panáčci kofola - holka v restauraci

na dove - je tam něco česky zpíváno a je to dobře zpívané a vtipné - narozdíl od jiných česky zpívaných reklam.... obecně mě zaujmou reklamy s dobrou hudbou, pravda většinou netuším na co jsou ... :o)

na jogurty Müller , na kočičí whiskas

na parfém na Kofolu

Nevím k čemu ta reklama je ale jsou tam úžasný bílý koťátka.

nevím značku, ale na auto a je tam žena s krátkými bílými vlasy začíná to něco jako - řídíte se srdcem nebo rozumem

nevím,většinou si je nepamatuji

nevybavím si žádnou, takže asi žádná

Oskar

pani chce objednat pouze kafe a nabizeji ji jen se zakusky

pivo Lobkowicz

Reklama KFC, Vodafon chameleoni,

reklama na kofolu - s prasátkem, jinka nevim, na TV se moc nedívám

reklama na kofolu,

Reklama na léčiva proti plynatosti (v reklamě je žába)

Reklama na Mattoni - na ex nebo na sex? :)

reklama na nadýmání s žábou chameleon už se nehodlám měnit

reklama na Orbit (jídlo, které je pořád s námi)

Reklama na pánskou řadu (sprchový gel, deodorant...) řady Nivea, reklama je formou chytlavé písničky a melodie.

Reklama na Rajec se zviraty Dolce Gusto z hudnou Jamese Browna

Reklamy nesleduji, vybavuje se mi jen něco z kočkou, ale nevím na co byla, asi na nějaké krmivo.

Reklamy se snažím nesledovat, takže zde nemám odpověď.

řasenka od Loreal Paris

Snaha vyrobit lásku - Kofola. Chameleoni - Vodafone

Staropramen - krocan

těstoviny Adriana Kofola

V poslední době opravdu nevím, fajn bývaly reklamy na Koruní - každý den byla jiná..

V poslední době žádná

v radiu, vůbec nevím na co, ale vím, že tam pěstuje rajčata a chová šneky

vánoční reklama se zlatým prasátkem (myslím na Kofolu nebo na co to je), Coca-Cola

voda Rajec

VW Tiguan aneb zvládne "skoro" vše

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

Žvýkačky Orbit

13. Která reklama Vás v poslední době naopak pobouřila (max.2)?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

na inhalátor nicorette

??

1) jogurt yogobela, kdy matky mluví jako omezené, tento výrobek kvůli těmto reklamám už nekupuju! 2) zubní pasty, kde mluví zubař nebo známá osobnost monotóním hlasem a střih je trhavý

a jak tam padají zuby, to je mi i zle všechny reklamy na úvěry a půjčky

asi žádná

asi žádná, některé jsou jen příšerně trapné

cereálie a Roman Šebrle s rodinou

Dívka řvoucí do megafonu - reklama na BEBE dobré ráno, Každá reklama, která k nabízenému výrobku slibuje něco "zdarma"

Dobrá máma s rádoby "cool" mluvou dětí

Hellmanns majoneza

Home Credit Roman Šebrle s rodinou doporučuje

Jakákoliv na vložky, prací prostředky, mytí nádobí,... navíc obsazená spokojenou rodinkou, nejlépe s debilním dítětem, zajíkajícím se štěstím nad funkčností reklamovaného shitu

jogurt Dobrý Táta instantní polévka - nepamatuji si značku

každá druhá!!!

každá třetí :-)

mattoni reklamy

na různá léčiva

na veškeré avivážní prostředky

ne pobouřila, ale reklamy s malými ukňouranými žvatlajícími dětmi, na výrobky, které se dětí naprosto netýkají, mě vyloženě přivádějí k šílenství, je to nevkusné a ubohé (jinak mám děti ráda, ale tohle je prostě pitomost) Poznámka k č. 11 ani jedno - na všechny reklamy s těmito aktéry jsem dost alergická, je to dost prvoplánové, nemám to ráda, zaškrtla jsem zvířata, protože je to nejmenší zlo a systém mě nedovolil nechat to prázdné... Hodně štěstí při psaní :o)

nemám ráda reklamy na čístící wc prostředky, jsou trapný. ty dámy v nich vždycky vypadají, jako kdyby záchodová mísa, ze který se dá jíst, byla osmým divem světa

nesnáším reklamy na prací prášky ....a taky mě štve ta paní se Savem, co všechno drhne

netuším

Netuším, ale asi na dámské vložky atd. Ale to už jsou asi hodně staré reklamy.

nevím

pár jich je,ale nevzpomenu si

Paradontax - to jak tam plive tu krev a zuby... teď je to myslím obnovené, že jen kouše do jablka.

pobuřují mě reklamy založené na nahých slečnách (zaměřené na muže), dětičkách se špinavými tričky nebo prázdnými bříšky-jogurt Dobrá máma- nebo pokakanými zadečky(jen tyhle plenky jsou ty nej... a jiné(zaměřené na matky) průměrně inteligentní občan/ka jistě snadno podlehne...

Pobuřují mě všechny stylem umělého proslovu a la:"Od té doby, co používám "blablabla".... a takové, které mají působit mile, ale jsou spíš trapné př. prací prášky, aviváže, jogurty pro posílení imunity dospívajících ratolestí apod..

Reklama na Perwol:D

reklama v tv na majonézu, která začíná pěstováním zdravých plodin na zahrádce a končí to bram. salátem z těch plodin a majonézy.. humus

reklamy nesleduji, na TV se nedívám, na Netu ignoruji

Spořící účty

To ani nevím, protože reklamy moc nesleduji a pokud náhodou ano, tak pokud mne nezaujmou tak je okamžitě vypouštím z paměti, resp. nezaznamenám.

V poslední době žádná

vložky

všechny

všechny prací prášky perwoll

Všechny reklamy na ženské hygienické prostředky

všechny sexistické, tj. muž šéf a žena podřízená, pokus možno ještě polonahá

Woolite

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

žádná

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Kolik je Vám let:

3. Místo bydliště:

4. Jaký druh média upřednostňujete (max 2)

5. Reklama, na který výrobek Vás nejvíce zaujme:

6. Na kolik % je pro Vás reklama pravdivá:

7. Koupíte si nový výrobek na základě:

8. Jak na Vás reklama působí (max 2):

9. Vaše reakce při televizní reklamě

10. Jaké typy reklamy v televizi se Vám líbí (max 2):

11. Reklamy s jakým obsazením se Vám líbí (max.2):

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Kolik je Vám let:

3. Místo bydliště:

4. Jaký druh média upřednostňujete (max 2)

5. Reklama, na který výrobek Vás nejvíce zaujme:

6. Na kolik % je pro Vás reklama pravdivá:

7. Koupíte si nový výrobek na základě:

8. Jak na Vás reklama působí (max 2):

9. Vaše reakce při televizní reklamě

10. Jaké typy reklamy v televizi se Vám líbí (max 2):

11. Reklamy s jakým obsazením se Vám líbí (max.2):

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bařáková, B.Reklama z pohledu spotřebitele (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://reklama-z-pohledu-spotrebitele.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.