Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama z pohledu spotřebitele
Reklama z pohledu spotřebitele
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Beáta Bařáková |
---|---|
Šetření: | 12. 03. 2010 - 04. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 103 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 11.97 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 67,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:41 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Beáta Bařáková, jsem studentkou Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava. Chtěla bych Vás požádat o vyplnění následujícího dotazníku, který poslouží jako podklad k mé bakalářské práci na téma Reklama z pohledu spotřebitele.
Předem děkuji za Váš čas
Odpovědi respondentů
1. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 70 | 67,31 % | 67,96 % |
muž | 34 | 32,69 % | 33,01 % |
2. Kolik je Vám let:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 35 | 83 | 80,58 % | 80,58 % |
36 - 50 | 11 | 10,68 % | 10,68 % |
50 + | 9 | 8,74 % | 8,74 % |
3. Místo bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
město (nad 10 000 obyvatel) | 71 | 68,93 % | 68,93 % |
obec | 17 | 16,5 % | 16,5 % |
město (do 10 000 obyvatel) | 15 | 14,56 % | 14,56 % |
4. Jaký druh média upřednostňujete (max 2)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 88 | 85,44 % | 85,44 % |
televizi | 53 | 51,46 % | 51,46 % |
tisk | 21 | 20,39 % | 20,39 % |
rádio | 10 | 9,71 % | 9,71 % |
5. Reklama, na který výrobek Vás nejvíce zaujme:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
elektronika | 38 | 36,89 % | 36,89 % |
kosmetika | 23 | 22,33 % | 22,33 % |
jídlo | 18 | 17,48 % | 17,48 % |
nic | 13 | 12,62 % | 12,62 % |
léčiva | 3 | 2,91 % | 2,91 % |
žádná | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
jákákoli, ale musí být vtipná | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
jen konkrétní reklama, obecně nelze říct | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
neuvědomuju si, celkově nemám ráda reklamy | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
jachting, lodě | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
pivo-Smíchovský pivovar | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
erotika | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
podle potřeby | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
6. Na kolik % je pro Vás reklama pravdivá:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na 50 % | 56 | 54,37 % | 54,37 % |
na 10 % | 40 | 38,83 % | 38,83 % |
na 80 % | 7 | 6,8 % | 6,8 % |
7. Koupíte si nový výrobek na základě:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doporučení od známého | 53 | 51,46 % | 51,46 % |
ze zvědavosti | 22 | 21,36 % | 21,36 % |
nic | 11 | 10,68 % | 10,68 % |
nekoupím, proč? | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
když ho potřebuji | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
vastního průzkumu | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
recenzí a diskusí na internetu | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
složení | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
reklamy | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
recenze | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
na základě diskusí o určitém výrobku na internetu | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
více informací najednou | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
vlastní rozhodnutí | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
odevšeho něco | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
zkušennost s konkrétním výrobcem | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
chtíče | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
ZKUŠENOSTI JINÝCH | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
z nutnosti | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
na základě svého úsudku | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
průzkumu trhu | 1 | 0,97 % | 0,97 % |
8. Jak na Vás reklama působí (max 2):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jako zajímavá upoutávka | 58 | 56,31 % | 56,31 % |
jako zbytečnost | 51 | 49,51 % | 49,51 % |
jako dobrý zdroj informací | 12 | 11,65 % | 11,65 % |
9. Vaše reakce při televizní reklamě
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nesleduji (odcházím, přepínám na jiný program) | 56 | 54,37 % | 54,37 % |
sleduji částečně | 45 | 43,69 % | 43,69 % |
sleduji pečlivě | 2 | 1,94 % | 1,94 % |
10. Jaké typy reklamy v televizi se Vám líbí (max 2):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vtipné | 83 | 80,58 % | 80,58 % |
ironické | 33 | 32,04 % | 32,04 % |
racionální | 11 | 10,68 % | 10,68 % |
11. Reklamy s jakým obsazením se Vám líbí (max.2):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zvířátka | 67 | 65,05 % | 65,05 % |
děti | 38 | 36,89 % | 36,89 % |
známá osobnost | 22 | 21,36 % | 21,36 % |
12. Která reklama Vás v poslední době nejvíce zaujala (max.2)?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-Sada chameleoních reklam na Vodafone
1) v poslední době žádná 2) úžasná byla na Toyotu Yaris, jak měli kvůli autu babysittérku :)
AXE efekt McDonald´s
dobry tata
dove pro muže
fernet
heineken
Hornbach (průběžně všechny)
KFC
Kinder Buneo, Coca Cola
kofola jakákoliv hudební ujde
kofola - panáčci kofola - holka v restauraci
na dove - je tam něco česky zpíváno a je to dobře zpívané a vtipné - narozdíl od jiných česky zpívaných reklam.... obecně mě zaujmou reklamy s dobrou hudbou, pravda většinou netuším na co jsou ... :o)
na jogurty Müller , na kočičí whiskas
na parfém na Kofolu
Nevím k čemu ta reklama je ale jsou tam úžasný bílý koťátka.
nevím značku, ale na auto a je tam žena s krátkými bílými vlasy začíná to něco jako - řídíte se srdcem nebo rozumem
nevím,většinou si je nepamatuji
nevybavím si žádnou, takže asi žádná
Oskar
pani chce objednat pouze kafe a nabizeji ji jen se zakusky
pivo Lobkowicz
Reklama KFC, Vodafon chameleoni,
reklama na kofolu - s prasátkem, jinka nevim, na TV se moc nedívám
reklama na kofolu,
Reklama na léčiva proti plynatosti (v reklamě je žába)
Reklama na Mattoni - na ex nebo na sex? :)
reklama na nadýmání s žábou chameleon už se nehodlám měnit
reklama na Orbit (jídlo, které je pořád s námi)
Reklama na pánskou řadu (sprchový gel, deodorant...) řady Nivea, reklama je formou chytlavé písničky a melodie.
Reklama na Rajec se zviraty Dolce Gusto z hudnou Jamese Browna
Reklamy nesleduji, vybavuje se mi jen něco z kočkou, ale nevím na co byla, asi na nějaké krmivo.
Reklamy se snažím nesledovat, takže zde nemám odpověď.
řasenka od Loreal Paris
Snaha vyrobit lásku - Kofola. Chameleoni - Vodafone
Staropramen - krocan
těstoviny Adriana Kofola
V poslední době opravdu nevím, fajn bývaly reklamy na Koruní - každý den byla jiná..
V poslední době žádná
v radiu, vůbec nevím na co, ale vím, že tam pěstuje rajčata a chová šneky
vánoční reklama se zlatým prasátkem (myslím na Kofolu nebo na co to je), Coca-Cola
voda Rajec
VW Tiguan aneb zvládne "skoro" vše
žádná
žádná
žádná
žádná
žádná
žádná
žádná
žádná
žádná
Žvýkačky Orbit
13. Která reklama Vás v poslední době naopak pobouřila (max.2)?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
na inhalátor nicorette
??
1) jogurt yogobela, kdy matky mluví jako omezené, tento výrobek kvůli těmto reklamám už nekupuju! 2) zubní pasty, kde mluví zubař nebo známá osobnost monotóním hlasem a střih je trhavý
a jak tam padají zuby, to je mi i zle všechny reklamy na úvěry a půjčky
asi žádná
asi žádná, některé jsou jen příšerně trapné
cereálie a Roman Šebrle s rodinou
Dívka řvoucí do megafonu - reklama na BEBE dobré ráno, Každá reklama, která k nabízenému výrobku slibuje něco "zdarma"
Dobrá máma s rádoby "cool" mluvou dětí
Hellmanns majoneza
Home Credit Roman Šebrle s rodinou doporučuje
Jakákoliv na vložky, prací prostředky, mytí nádobí,... navíc obsazená spokojenou rodinkou, nejlépe s debilním dítětem, zajíkajícím se štěstím nad funkčností reklamovaného shitu
jogurt Dobrý Táta instantní polévka - nepamatuji si značku
každá druhá!!!
každá třetí :-)
mattoni reklamy
na různá léčiva
na veškeré avivážní prostředky
ne pobouřila, ale reklamy s malými ukňouranými žvatlajícími dětmi, na výrobky, které se dětí naprosto netýkají, mě vyloženě přivádějí k šílenství, je to nevkusné a ubohé (jinak mám děti ráda, ale tohle je prostě pitomost) Poznámka k č. 11 ani jedno - na všechny reklamy s těmito aktéry jsem dost alergická, je to dost prvoplánové, nemám to ráda, zaškrtla jsem zvířata, protože je to nejmenší zlo a systém mě nedovolil nechat to prázdné... Hodně štěstí při psaní :o)
nemám ráda reklamy na čístící wc prostředky, jsou trapný. ty dámy v nich vždycky vypadají, jako kdyby záchodová mísa, ze který se dá jíst, byla osmým divem světa
nesnáším reklamy na prací prášky ....a taky mě štve ta paní se Savem, co všechno drhne
netuším
Netuším, ale asi na dámské vložky atd. Ale to už jsou asi hodně staré reklamy.
nevím
pár jich je,ale nevzpomenu si
Paradontax - to jak tam plive tu krev a zuby... teď je to myslím obnovené, že jen kouše do jablka.
pobuřují mě reklamy založené na nahých slečnách (zaměřené na muže), dětičkách se špinavými tričky nebo prázdnými bříšky-jogurt Dobrá máma- nebo pokakanými zadečky(jen tyhle plenky jsou ty nej... a jiné(zaměřené na matky) průměrně inteligentní občan/ka jistě snadno podlehne...
Pobuřují mě všechny stylem umělého proslovu a la:"Od té doby, co používám "blablabla".... a takové, které mají působit mile, ale jsou spíš trapné př. prací prášky, aviváže, jogurty pro posílení imunity dospívajících ratolestí apod..
Reklama na Perwol:D
reklama v tv na majonézu, která začíná pěstováním zdravých plodin na zahrádce a končí to bram. salátem z těch plodin a majonézy.. humus
reklamy nesleduji, na TV se nedívám, na Netu ignoruji
Spořící účty
To ani nevím, protože reklamy moc nesleduji a pokud náhodou ano, tak pokud mne nezaujmou tak je okamžitě vypouštím z paměti, resp. nezaznamenám.
V poslední době žádná
vložky
všechny
všechny prací prášky perwoll
Všechny reklamy na ženské hygienické prostředky
všechny sexistické, tj. muž šéf a žena podřízená, pokus možno ještě polonahá
Woolite
žádná
žádná
žádná
žádná
žádná
žádná
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.