Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama - vliv působení na populaci
Reklama - vliv působení na populaci
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Zelenka |
---|---|
Šetření: | 16. 06. 2008 - 23. 06. 2008 |
Počet respondentů: | 50 |
Počet otázek (max/průměr): | 5 / 5 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | nelze zjistit |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahoj všichni!Žádám Vás o účast ve velmi krátké průzkumu na téma "Reklama". Průzkum se zabývá:
- Působením reklamy na jedince
- Osobní prodej
- Komunikace firem se zákazníkem
Předem všem děkuji za spolupráci.
Jan Zelenka
Odpovědi respondentů
1. Jak na tebe působí reklama (TV, Radio, Tisk, Venkovní reklama)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
asi nijak
bud vubec nebo negativne
fff
chytra reklama me bavi, hloupa nebo bez napadu obtezuje
ikdyz si myslim, ze moc nepusobi, tak podvedome urcite. A mimoto co se napr. cokolady tyce tak novinky dost casto vyzkousim. Kdyz me nejaky vyrobek zaujme tak se o nej zajimam.
informativne
jak kdy
Jak která, ale každopádně to je, jako kdyby se mi někdo vtíral do soukromí. Je to manipulace s populací a jen zkoušení, která vrstva se na to chytne.
jak která, některá pozitivně, některá negativně
jak která, některá velmi pozitivně - nevzpomenu si na značku auta, ale byl tam žabák a líbal volant :D, ale některé hrozně - např. na dámské hygienické potřeby, na léky na prostatu apod. Co se týká reklamy v rádiu tu spíše vypouštím, v tisku si ji téměř neprohlížím, a bilboardy ty si prohlédnou a vypustím z hlavy, nejvíce na mne působí reklamy v televizi, a to z toho důvodu, že běží pořád dokola, mezi pořady, v průběhu pořadu atd.
jak která, pokud je reklama zajímavá tak mě určitě upoutá a osloví a přemýšlím nad koupí toho výrobku jinak než u velmi častých nudných reklam. Nejvíce na mě působí TV reklama a venkovní reklama, reklamy v rádiích a v tisku se mě skoro netýkají protože tyto média příliš neposlouchám, nečtu
moc ne,
Myslim, že mě z části ovlivňuje, ale dokážu rozlišit kvalitu od shitu.
na rozhodování většinou nemá vliv
negativne
negativne
nenechávám se jí příliš ovlivnit, spíš dám na odborné recenze a zkušenosti známých nebo své vlastní
nepusobi
neverim tomu .. jsou to zvasty
nevim
nic moc
nic to se mnou nedělá..
Nijak
nijak
nijak, informativne
Občas upozorní na něco, co ani nevím, že existuje. Někdy mě přesvědčí novinku třeba vyzkoušet.
otravuje mě
Podle toho, jestli je zábavná nebo není. Některé reklamy na mě působí vyloženě negativně. Například reklamy v rádiu vyloženě nemám rád.
Pokud má dobrý nápad, hudbu a provedení, pak mě zaujme.
pozitivne
Ráda je sleduji, ale spíš z hlediska nápaditosti.
Reklama v televizi, ok to beru, ale nesmí být moc dlouhá... Rádio, tak tam už mi celkem vadí :)... Tisk, tak s tim nemám žádnej problém (ale nečtu jí, většinou jen přelítnu očima), venkovní reklama, nevadí mi:)
reklamy jako takove me stvou a otravujou ale kdyz je vtipna tak se i zasmeji ale ze by me nejak ovlivnovali to ne , kupuji si co chci a ne to co vidim v reklamach
reklamy už moc nevnímám vzhledem k jejich velkému množství
rušivě :)
Snaží se mě přimět koupit tu či onu věc a měnit styl. Myslim, že se jí to daří, protože reklama je prostě všude..
spíše informativně
tak to záleží na reklamě, ale nevadí mi, pokud např. není na nevhodných místech
TV
TV a Radio reklama mě obtěžuje, většina reklam je stupidní až urážející. Tisk a venkovní reklama mě nechává v klidu.
TV, Radio - vadi mi, obtezuje me Venkovni rekl. - vsimam si jich, nekdy je i vyhledavam, pokud mne nejaka zaujme
Ve většině případech mě ovlivňuje - nejvíce TV, tisk
vesměs nereaguji
Vetsinou nezajimave a vlezle, ale obcas se najde i vec, ktera me zaujme (ne moc casto bohuzel)
Většinou je otravná a nudná..ale občas se najdou i takové, které člověka pobaví
většinou ji nevnímám
Všimnu si, někdy, ale spíš málokdy mě inspiruje ke koupi produktu
zalezi na druhu a podani zakaznikovi, zajimava pritahne pozornost, trapna odradi
Záleží spíš na kvalitě reklamy, nápadu, umístění... Někdy mě reklama vyloženě štve a beru ji spíš jako nevýhodu daného produktu. Zajímavá reklama mě při příznivé shodě okolností může dovést i ke koupi výrobku.
zatezuje, obtezuje
2. Myslíš, že se v budoucnu změní tvůj přístup k vnímání reklamy?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ano
Asi ano, budu mít méně času.
asi ne
asi ne doufam
fff
je to mozne
Je to možny
jo
Mění se už teď
Možná. Zase ale o tolik ne. Tím mám na mysli, že když je teď nenávidím, nebudu je mít třeba za pár let ráda.
myslim ze ne
myslím, že ne!
Myslím, že ne.
myslím, že příliš ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne
ne
Ne nějak výrazně
Ne.
Ne.
nejpis ne
nemyslím, možná jen pokud budu pracovat v nějaký reklamní agentuře
nemyslím. snad jen, že ji budu vnímat ještě méně.
nepředpokládám... leda, že by se jejich množství výrazně omezilo
nevim
nevim
Nijak
pochybuju :)
Pokud bude nadále pokračovat prosazování reklamy ve všech formách médií na jejich úkor, pak ji začnu pravděpodobně nenávidět.
Pokud budu v teto oblasti pracovat nebo se s ni v ramci prace stykat tak rozhodne.
pravděpodobně ne
pravdepodobne ne
pravděpodobně ne
snažim se jí vyhýbat tak snad jo.
tezko
toto je otázka k diskuzi:) pokud se reklamy budou vyvíjet v příznivém tempu a příznivým směrem tak se na ně vždy ráda podívám, pokud se však budou množit rychlostí blesku a budou zahlcovat všemožná média, možná si na ně vytvořím imunitu
Určitě ano:)...
zasadne asi ne
3. Pokud ano, jaká by podle tebe měla být reakce firem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
--
alternativni propagace, omezeni reklamy
dál do ní vrážet peníze, protože jinou možnost prakticky nemají
dynamicka
e
ffff
Firem? Ty by měly být asi rády, že jim na to někdo skočil a měly by se snažit vymyslet nějakou ještě lepší reklamu.
firmy by dle mého názoru měly investovat do reklamy, ale do reklamy vkusné, vhodné a něco o firmě nebo produktu říkající a né do těch chujovin co jsou dnes k vidění.
Firmy by se měli snažit nezahlcovat populaci novými a novými reklamami na jedno brdo ale snažit se je udělat zajímavé a možná i více praktikovat reklamní akce typu sampling girls..Plechovka red bullu či koly zdarma vždy potěší a příště si jí lidé v téže situaci třeba i sami koupí
Firmy by se stale vice meli zamerovat na reklamy blizke obyvatelum a predevsim urcit cilovou skupinu, ve ktere chteji vyrobky prodavat, aby na ne reklama "byla usita na miru".
Firmy by si mely najimat vkusne tvurce relkam, pokud se ma muj nazor zmenit. A taky by mely prestat v reklamach lhat.
Hlavně ne dlouhá a trapná.
hm
Měli by spíš dávat důraz na kvalitu toho co se snaží prodat, než prodávat nekvalitní věci, kvalitní reklamou
mene vnucovaci
Ne
Ne
ne
Ne
ne
Ne.
nedělat hloupé reklamy
Nedokážu posoudit.
neim
nelhat
nemyslím si, že by byl problém v přístupu.. některé reklamy jsou povedené, ale v té záplavě tolik nevynikají
neustale sledovat a menit
nevim
nevim
nevím
nevnucovat se
nezajimam se o tuto problematiku
nezmění
No asi dělat lepší a méně vlezlou reklamu
nveim
omezit reklamu
psal jsem ne
Reklama by měla být zajímavá, nějakým originálním způsobem by měla zaujmout pozornost a neměla by být tak frekventovaná
rikal jsem, ze ne :-)
snazit se prostrednictvim reklam zviditelnit
snažit se zaujmout cílovou skupinu tak, aby na reklamu dala..
stejná jako dosud
špatně položená otázka
urcite se nezmeni
Uvědomit si hranici únosnosti reklamy. Například reklama během filmu na Nově, kterou člověk vidí do konce filmu 5x v lepším a 10x v horším případě má opačný, než kýžený účinek.
x
zadna
Zjišťovat si, které "reklamy" na veřejnost více působí...
změnit přístup k zákazníkovi
zmenit reklamni agenturu
4. Myslíš si, že osobní prodej je / může být zdrojem podnětů pro inovaci či vývoj nových produktů?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
??
a
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano
ano, pokud je aktivní
ano, zakaznik je v primem styku s distributorem, ktery muze nabidku upravit dle jeho preferenci
fffff
jak v kterém odvětví. Např ve stavebnictví určitě.
jistě
jo
Mozna ano.
může být
může pomoci při vývoji nových produktů, protože osobní prodej je nejlepší způsob jak zjistit přání zákazníků
myslím že určitě, ale samozřejmě pokud se jedná o osobní prodej alespoň lehce zaměřený na tuto tématiku.. Pokud nějaká firma praktikuje osobní prodej, má možnost prostřednictvím svých zaměstnanců nebo brigádníků mluvit s lidmi o daném produktu a poslechnout si jejich názory a připomínky..Samozřejmě když zaměstnáme pár brigádníků ať jdou za hodinový plat prodávat určitý produkt tak se nesnaží ze své vlastní iniciativy zjišťovat co by lidé na tomto produktu změnili a uvítali..ale když je toto dopředu cílené tak to může být pro inovaci výrobků velmi prospěšné KÍKA:)
myslím, že osobní prodej není nejlepší obchodní strategií a zda by to bylo podnětem pro inovaci nových produktů je težké odhadnout
ne
Ne
Ne
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
nemyslím si
nemyslim si,ze osobni prodej bude hlavni ,spise jeden z podnetu
Nenapadá mě jakým způsobem.
nevím
nevím
Nevím.
nevim...
osobní prodej je nesmysl, akorát narušuje soukromí lidí.
Podnetem byt muze a nemusi. Zalezi na lidech.
pp
proc ne
Proč by nemohl... Záleží na okolnostech.
Proč ne...
těžko, prodejce je od výroby, resp. o návrhu, dost daleko :)
určitě
Určitě, pokud to umožní typ výrobku a pokud výrobce bude tyto podněty aktivně vyvolávat, shromažďovat a kvalitně vyhodnocovat.
Určitě. Prodejce od zákazníků získá zpětnou vazbu.
v určité míře asi ano, ale pokud je osobního prodeje moc, potencionální zákazníky to odrazuje, neustálé vnucování něčeho je otravné...
x
záleží na produktu, způsobu prodeje, ale obecně ano, potřeby spotřebitelů lze lépe pochopit osobním kontaktem
5. Pokud ano, jaké by podle tebe měli být zásady komunikace s klientem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
---
??
..
a
Asi ne příliž vlezlé, stručné a výstižné
být vstřícný a slušný, a respektovat přání klienta, pokud nemá zájem nic mu nenutit !!!!
dobry pristup
eticka, nevlezla
etické
ffff
hlavne neobtezovat, vedet, kdy je toho dost...
Hlavně spolehnutí na toho, kdo mi daný produkt bude nabízet. Záruční doba a třeba i nějaké slevy - proč bych si měla jejich výrobek koupit.
individualita akuratnost
jaké budou klientovi vyhovovat
kamaradstvi
konkrétnost, férovost, vstřícnost a slušnost
krome zdvorilosti... jde spis o moznost si vybrat... nebyt ovlivnen hlavnim dodavatelem, seznamit zakaznika se vsemi vyhodami a doporucit to opravdu nejvhodnejsi
Ne
ne
ne
Nejlépe neotravovat
nenucění koupě a nenucené zjištění názorů klienta
nenutit, dobré zboží se prodává samo, takže prodejce by měl spíš být tím, kdo potencionálnímu zákazníkovi zodpoví dotazy a pomůže mu se rozhodnout
nevim
nevim
Nevím - asi jednat na rovinu.
nevnucovaci
nevnucovat se, používat logické argumenty
nevtíravost
no každopádně slušnost:)
opět záleží na typu komunikace, zde především rozdělit na aktivní či pasivní kontaktování zákazníka. Při pasivním snaha pochopit zákazníka jako komplex a také mu tak vyhovět, při aktivním nenutit a netlačit zákazníka k rychlým závěrům (princip dobrého zboží, které se prodává samo).
Otevřenost, vstřícnost, chápavost, argumentativnost, adaptabilita.
poctivost, ohleduplnost, vstřícnost
podle mého by mezi hlavní zásady mělo patřit nevnucování se! Komunikace s klientem by měla probíhat kdykoli když klient sám komunikovat chce a mělo by to být nejenom při prodeji nějakého produktu a služby, ale mělo by se jednat i o poprodejní komunikaci..Další zásada je docela samozřejmá a to poskytování pouze stoprocentně pravdivých informací a nezamlčování podstatných skutečností které vyplavou na povrch až po koupi..dál ti ani nevim:)
predem ho odhadnout a podle toh se mu prizpusobit
přívětivé pro obě strany
S klientem by se melo komunikovat porad, pred i po zakoupeni vyrobku, ptat se ho na kvalitu a mineni o zakoupenem vyrobku, co se mu libi, co by na nem zmenil atd.
slusnost, vytipovani potencialnich klientu, ne plosne oslovovani
Slušnost. Nabídnout, ale nenutit.
ty vole proč vzycky se me to zepta pokud ano kdyz vetsinou u predchozi otazky odpovim ne kladne a nevnucovat se
viz odborná literatura. záleží to především na vlastnostech cílové skupiny
Viz odpověď k minulé otázce.
vstricna
vstřícnost, reprezentativní vystupování, prodejce by měl rozumnět výrobku, který chce prodat.
vyhledávat jen ty, kteří by mohli mít zájem a ne kde koho na ulici. A hlavně ne agresivní přístup, že prodejce jde s vámi pomalu až domů, protože nerozumí odpovědi: "nemám zájem!"
x
xxx
zajimat se o konkretni navrhy
záleží od druhu prodávaných služeb/zboží
Zasady komunikace mezi lidmi jsou porad stejne - byt asertivni a mluvit pravdu, respektovat zakaznika a zaroven si uchovat urcitou hrdost sam (proste se chovat jako normalni clovek a ne jako hovado); rozhodne by se prodejce nemel snazit klienta podvest v jakemkoli smeru
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.