Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklama - vliv působení na populaci

Reklama - vliv působení na populaci

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Zelenka
Šetření:16. 06. 2008 - 23. 06. 2008
Počet respondentů:50
Počet otázek (max/průměr):5 / 5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:nelze zjistit
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všichni!

Žádám Vás o účast ve velmi krátké průzkumu na téma "Reklama". Průzkum se zabývá:
- Působením reklamy na jedince
- Osobní prodej
- Komunikace firem se zákazníkem

Předem všem děkuji za spolupráci.

Jan Zelenka

Odpovědi respondentů

1. Jak na tebe působí reklama (TV, Radio, Tisk, Venkovní reklama)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

asi nijak

bud vubec nebo negativne

fff

chytra reklama me bavi, hloupa nebo bez napadu obtezuje

ikdyz si myslim, ze moc nepusobi, tak podvedome urcite. A mimoto co se napr. cokolady tyce tak novinky dost casto vyzkousim. Kdyz me nejaky vyrobek zaujme tak se o nej zajimam.

informativne

jak kdy

Jak která, ale každopádně to je, jako kdyby se mi někdo vtíral do soukromí. Je to manipulace s populací a jen zkoušení, která vrstva se na to chytne.

jak která, některá pozitivně, některá negativně

jak která, některá velmi pozitivně - nevzpomenu si na značku auta, ale byl tam žabák a líbal volant :D, ale některé hrozně - např. na dámské hygienické potřeby, na léky na prostatu apod. Co se týká reklamy v rádiu tu spíše vypouštím, v tisku si ji téměř neprohlížím, a bilboardy ty si prohlédnou a vypustím z hlavy, nejvíce na mne působí reklamy v televizi, a to z toho důvodu, že běží pořád dokola, mezi pořady, v průběhu pořadu atd.

jak která, pokud je reklama zajímavá tak mě určitě upoutá a osloví a přemýšlím nad koupí toho výrobku jinak než u velmi častých nudných reklam. Nejvíce na mě působí TV reklama a venkovní reklama, reklamy v rádiích a v tisku se mě skoro netýkají protože tyto média příliš neposlouchám, nečtu

moc ne,

Myslim, že mě z části ovlivňuje, ale dokážu rozlišit kvalitu od shitu.

na rozhodování většinou nemá vliv

negativne

negativne

nenechávám se jí příliš ovlivnit, spíš dám na odborné recenze a zkušenosti známých nebo své vlastní

nepusobi

neverim tomu .. jsou to zvasty

nevim

nic moc

nic to se mnou nedělá..

Nijak

nijak

nijak, informativne

Občas upozorní na něco, co ani nevím, že existuje. Někdy mě přesvědčí novinku třeba vyzkoušet.

otravuje mě

Podle toho, jestli je zábavná nebo není. Některé reklamy na mě působí vyloženě negativně. Například reklamy v rádiu vyloženě nemám rád.

Pokud má dobrý nápad, hudbu a provedení, pak mě zaujme.

pozitivne

Ráda je sleduji, ale spíš z hlediska nápaditosti.

Reklama v televizi, ok to beru, ale nesmí být moc dlouhá... Rádio, tak tam už mi celkem vadí :)... Tisk, tak s tim nemám žádnej problém (ale nečtu jí, většinou jen přelítnu očima), venkovní reklama, nevadí mi:)

reklamy jako takove me stvou a otravujou ale kdyz je vtipna tak se i zasmeji ale ze by me nejak ovlivnovali to ne , kupuji si co chci a ne to co vidim v reklamach

reklamy už moc nevnímám vzhledem k jejich velkému množství

rušivě :)

Snaží se mě přimět koupit tu či onu věc a měnit styl. Myslim, že se jí to daří, protože reklama je prostě všude..

spíše informativně

tak to záleží na reklamě, ale nevadí mi, pokud např. není na nevhodných místech

TV

TV a Radio reklama mě obtěžuje, většina reklam je stupidní až urážející. Tisk a venkovní reklama mě nechává v klidu.

TV, Radio - vadi mi, obtezuje me Venkovni rekl. - vsimam si jich, nekdy je i vyhledavam, pokud mne nejaka zaujme

Ve většině případech mě ovlivňuje - nejvíce TV, tisk

vesměs nereaguji

Vetsinou nezajimave a vlezle, ale obcas se najde i vec, ktera me zaujme (ne moc casto bohuzel)

Většinou je otravná a nudná..ale občas se najdou i takové, které člověka pobaví

většinou ji nevnímám

Všimnu si, někdy, ale spíš málokdy mě inspiruje ke koupi produktu

zalezi na druhu a podani zakaznikovi, zajimava pritahne pozornost, trapna odradi

Záleží spíš na kvalitě reklamy, nápadu, umístění... Někdy mě reklama vyloženě štve a beru ji spíš jako nevýhodu daného produktu. Zajímavá reklama mě při příznivé shodě okolností může dovést i ke koupi výrobku.

zatezuje, obtezuje

2. Myslíš, že se v budoucnu změní tvůj přístup k vnímání reklamy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ano

Asi ano, budu mít méně času.

asi ne

asi ne doufam

fff

je to mozne

Je to možny

jo

Mění se už teď

Možná. Zase ale o tolik ne. Tím mám na mysli, že když je teď nenávidím, nebudu je mít třeba za pár let ráda.

myslim ze ne

myslím, že ne!

Myslím, že ne.

myslím, že příliš ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne nějak výrazně

Ne.

Ne.

nejpis ne

nemyslím, možná jen pokud budu pracovat v nějaký reklamní agentuře

nemyslím. snad jen, že ji budu vnímat ještě méně.

nepředpokládám... leda, že by se jejich množství výrazně omezilo

nevim

nevim

Nijak

pochybuju :)

Pokud bude nadále pokračovat prosazování reklamy ve všech formách médií na jejich úkor, pak ji začnu pravděpodobně nenávidět.

Pokud budu v teto oblasti pracovat nebo se s ni v ramci prace stykat tak rozhodne.

pravděpodobně ne

pravdepodobne ne

pravděpodobně ne

snažim se jí vyhýbat tak snad jo.

tezko

toto je otázka k diskuzi:) pokud se reklamy budou vyvíjet v příznivém tempu a příznivým směrem tak se na ně vždy ráda podívám, pokud se však budou množit rychlostí blesku a budou zahlcovat všemožná média, možná si na ně vytvořím imunitu

Určitě ano:)...

zasadne asi ne

3. Pokud ano, jaká by podle tebe měla být reakce firem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

--

alternativni propagace, omezeni reklamy

dál do ní vrážet peníze, protože jinou možnost prakticky nemají

dynamicka

e

ffff

Firem? Ty by měly být asi rády, že jim na to někdo skočil a měly by se snažit vymyslet nějakou ještě lepší reklamu.

firmy by dle mého názoru měly investovat do reklamy, ale do reklamy vkusné, vhodné a něco o firmě nebo produktu říkající a né do těch chujovin co jsou dnes k vidění.

Firmy by se měli snažit nezahlcovat populaci novými a novými reklamami na jedno brdo ale snažit se je udělat zajímavé a možná i více praktikovat reklamní akce typu sampling girls..Plechovka red bullu či koly zdarma vždy potěší a příště si jí lidé v téže situaci třeba i sami koupí

Firmy by se stale vice meli zamerovat na reklamy blizke obyvatelum a predevsim urcit cilovou skupinu, ve ktere chteji vyrobky prodavat, aby na ne reklama "byla usita na miru".

Firmy by si mely najimat vkusne tvurce relkam, pokud se ma muj nazor zmenit. A taky by mely prestat v reklamach lhat.

Hlavně ne dlouhá a trapná.

hm

Měli by spíš dávat důraz na kvalitu toho co se snaží prodat, než prodávat nekvalitní věci, kvalitní reklamou

mene vnucovaci

Ne

Ne

ne

Ne

ne

Ne.

nedělat hloupé reklamy

Nedokážu posoudit.

neim

nelhat

nemyslím si, že by byl problém v přístupu.. některé reklamy jsou povedené, ale v té záplavě tolik nevynikají

neustale sledovat a menit

nevim

nevim

nevím

nevnucovat se

nezajimam se o tuto problematiku

nezmění

No asi dělat lepší a méně vlezlou reklamu

nveim

omezit reklamu

psal jsem ne

Reklama by měla být zajímavá, nějakým originálním způsobem by měla zaujmout pozornost a neměla by být tak frekventovaná

rikal jsem, ze ne :-)

snazit se prostrednictvim reklam zviditelnit

snažit se zaujmout cílovou skupinu tak, aby na reklamu dala..

stejná jako dosud

špatně položená otázka

urcite se nezmeni

Uvědomit si hranici únosnosti reklamy. Například reklama během filmu na Nově, kterou člověk vidí do konce filmu 5x v lepším a 10x v horším případě má opačný, než kýžený účinek.

x

zadna

Zjišťovat si, které "reklamy" na veřejnost více působí...

změnit přístup k zákazníkovi

zmenit reklamni agenturu

4. Myslíš si, že osobní prodej je / může být zdrojem podnětů pro inovaci či vývoj nových produktů?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

??

a

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano, pokud je aktivní

ano, zakaznik je v primem styku s distributorem, ktery muze nabidku upravit dle jeho preferenci

fffff

jak v kterém odvětví. Např ve stavebnictví určitě.

jistě

jo

Mozna ano.

může být

může pomoci při vývoji nových produktů, protože osobní prodej je nejlepší způsob jak zjistit přání zákazníků

myslím že určitě, ale samozřejmě pokud se jedná o osobní prodej alespoň lehce zaměřený na tuto tématiku.. Pokud nějaká firma praktikuje osobní prodej, má možnost prostřednictvím svých zaměstnanců nebo brigádníků mluvit s lidmi o daném produktu a poslechnout si jejich názory a připomínky..Samozřejmě když zaměstnáme pár brigádníků ať jdou za hodinový plat prodávat určitý produkt tak se nesnaží ze své vlastní iniciativy zjišťovat co by lidé na tomto produktu změnili a uvítali..ale když je toto dopředu cílené tak to může být pro inovaci výrobků velmi prospěšné KÍKA:)

myslím, že osobní prodej není nejlepší obchodní strategií a zda by to bylo podnětem pro inovaci nových produktů je težké odhadnout

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

nemyslím si

nemyslim si,ze osobni prodej bude hlavni ,spise jeden z podnetu

Nenapadá mě jakým způsobem.

nevím

nevím

Nevím.

nevim...

osobní prodej je nesmysl, akorát narušuje soukromí lidí.

Podnetem byt muze a nemusi. Zalezi na lidech.

pp

proc ne

Proč by nemohl... Záleží na okolnostech.

Proč ne...

těžko, prodejce je od výroby, resp. o návrhu, dost daleko :)

určitě

Určitě, pokud to umožní typ výrobku a pokud výrobce bude tyto podněty aktivně vyvolávat, shromažďovat a kvalitně vyhodnocovat.

Určitě. Prodejce od zákazníků získá zpětnou vazbu.

v určité míře asi ano, ale pokud je osobního prodeje moc, potencionální zákazníky to odrazuje, neustálé vnucování něčeho je otravné...

x

záleží na produktu, způsobu prodeje, ale obecně ano, potřeby spotřebitelů lze lépe pochopit osobním kontaktem

5. Pokud ano, jaké by podle tebe měli být zásady komunikace s klientem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

---

??

..

a

Asi ne příliž vlezlé, stručné a výstižné

být vstřícný a slušný, a respektovat přání klienta, pokud nemá zájem nic mu nenutit !!!!

dobry pristup

eticka, nevlezla

etické

ffff

hlavne neobtezovat, vedet, kdy je toho dost...

Hlavně spolehnutí na toho, kdo mi daný produkt bude nabízet. Záruční doba a třeba i nějaké slevy - proč bych si měla jejich výrobek koupit.

individualita akuratnost

jaké budou klientovi vyhovovat

kamaradstvi

konkrétnost, férovost, vstřícnost a slušnost

krome zdvorilosti... jde spis o moznost si vybrat... nebyt ovlivnen hlavnim dodavatelem, seznamit zakaznika se vsemi vyhodami a doporucit to opravdu nejvhodnejsi

Ne

ne

ne

Nejlépe neotravovat

nenucění koupě a nenucené zjištění názorů klienta

nenutit, dobré zboží se prodává samo, takže prodejce by měl spíš být tím, kdo potencionálnímu zákazníkovi zodpoví dotazy a pomůže mu se rozhodnout

nevim

nevim

Nevím - asi jednat na rovinu.

nevnucovaci

nevnucovat se, používat logické argumenty

nevtíravost

no každopádně slušnost:)

opět záleží na typu komunikace, zde především rozdělit na aktivní či pasivní kontaktování zákazníka. Při pasivním snaha pochopit zákazníka jako komplex a také mu tak vyhovět, při aktivním nenutit a netlačit zákazníka k rychlým závěrům (princip dobrého zboží, které se prodává samo).

Otevřenost, vstřícnost, chápavost, argumentativnost, adaptabilita.

poctivost, ohleduplnost, vstřícnost

podle mého by mezi hlavní zásady mělo patřit nevnucování se! Komunikace s klientem by měla probíhat kdykoli když klient sám komunikovat chce a mělo by to být nejenom při prodeji nějakého produktu a služby, ale mělo by se jednat i o poprodejní komunikaci..Další zásada je docela samozřejmá a to poskytování pouze stoprocentně pravdivých informací a nezamlčování podstatných skutečností které vyplavou na povrch až po koupi..dál ti ani nevim:)

predem ho odhadnout a podle toh se mu prizpusobit

přívětivé pro obě strany

S klientem by se melo komunikovat porad, pred i po zakoupeni vyrobku, ptat se ho na kvalitu a mineni o zakoupenem vyrobku, co se mu libi, co by na nem zmenil atd.

slusnost, vytipovani potencialnich klientu, ne plosne oslovovani

Slušnost. Nabídnout, ale nenutit.

ty vole proč vzycky se me to zepta pokud ano kdyz vetsinou u predchozi otazky odpovim ne kladne a nevnucovat se

viz odborná literatura. záleží to především na vlastnostech cílové skupiny

Viz odpověď k minulé otázce.

vstricna

vstřícnost, reprezentativní vystupování, prodejce by měl rozumnět výrobku, který chce prodat.

vyhledávat jen ty, kteří by mohli mít zájem a ne kde koho na ulici. A hlavně ne agresivní přístup, že prodejce jde s vámi pomalu až domů, protože nerozumí odpovědi: "nemám zájem!"

x

xxx

zajimat se o konkretni navrhy

záleží od druhu prodávaných služeb/zboží

Zasady komunikace mezi lidmi jsou porad stejne - byt asertivni a mluvit pravdu, respektovat zakaznika a zaroven si uchovat urcitou hrdost sam (proste se chovat jako normalni clovek a ne jako hovado); rozhodne by se prodejce nemel snazit klienta podvest v jakemkoli smeru

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Nebyly nalezeny žádné vhodné segmentační otázky.

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Zelenka, J.Reklama - vliv působení na populaci (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://reklama.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.