Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklamná etika na Slovensku

Reklamná etika na Slovensku

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Norman
Šetření:30. 07. 2013 - 14. 08. 2013
Počet respondentů:27
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý deň,

 

som študentom vysokej školy a chcem sa na Vás obrátiť s prosbou o vyplnenie krátkeho dotazníka na tému: „Reklamná etika na Slovensku". Dotazník je určený každému a je anonymný, týkajúci sa problematiky vnímania etiky v reklame.

 

Za vyplnenie ďakujem

Odpovědi respondentů

1. Uveďte svoje pohlavie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena1762,96 %62,96 %  
Muž1037,04 %37,04 %  

Graf

2. Ako reagujete na prerušenie TV programu reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prepnem na iný televízny kanál1037,04 %37,04 %  
Začnem robiť niečo iné (čítať časopis, lúštiť krížovku)829,63 %29,63 %  
Vypnem televízor27,41 %7,41 %  
Pokračujem v sledovaní27,41 %7,41 %  
Vediem rozhovor s rodinou, priateľmi, známymi27,41 %7,41 %  
jdu na hajzl a do lednicky13,7 %3,7 %  
jdu si pro nejake jidlo, zkontrolovat telefon a nebo kombinace ostatnich moznosti v dotazniku13,7 %3,7 %  
nedívám se na TV13,7 %3,7 %  

Graf

3. Aká reklama sa podľa Vás označuje ako neetická?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zavádzajúca reklama518,52 %18,52 %  
Reklama s dvojzmyselnými sexuálnymi narážkami518,52 %18,52 %  
Reklama s cieľom ponížiť konkurenta (nekalá súťaž)414,81 %14,81 %  
Reklama využívajúca deti pri nevhodných produktoch311,11 %11,11 %  
vše výše uvedené311,11 %11,11 %  
v podstatě vše výše uvedené13,7 %3,7 %  
Reklama s prvkami násilia13,7 %3,7 %  
debilní13,7 %3,7 %  
Reklama vyvolávajúca strach13,7 %3,7 %  
vsetky13,7 %3,7 %  
reklamy na vlozky13,7 %3,7 %  
kombinacia viacerých odpovedi13,7 %3,7 %  

Graf

4. Ktoré 2 vlastnosti reklamy sú pre Vás dôležité, ktoré Vás zaujmú?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 2).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originálnosť myšlienky1762,96 %62,96 %  
Pravdivosť informácií1348,15 %48,15 %  
Prítomnosť humoru1140,74 %40,74 %  
Jednoduchosť622,22 %22,22 %  
Krátkosť (televízna a rozhlasová reklama)27,41 %7,41 %  
Nenásilnosť reklamy27,41 %7,41 %  
postoj výrobce13,7 %3,7 %  
Zápletka reklamy13,7 %3,7 %  
Jednoznačnosť reklamovaného produktu13,7 %3,7 %  

Graf

5. Akým dojmom na Vás pôsobí reklama od Poštovej banky, ktorá ponúka pôžičku od 13 EUR, bez poplatkov, iba s občianskym preukazom a množstvom drobných písmen na spodku reklamy ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klamlivým1451,85 %51,85 %  
Podozrivo jednoduchým1037,04 %37,04 %  
Neetickým622,22 %22,22 %  
neznám311,11 %11,11 %  
Legálnym311,11 %11,11 %  
Dôveryhodným13,7 %3,7 %  

Graf

6. Využili by ste služby od pôžičkárskych subjektov, na základe takejto reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie1970,37 %70,37 %  
Najskôr si zistím viac informácií725,93 %25,93 %  
Áno13,7 %3,7 %  

Graf

7. Poznáte reklamu na povinné zmluvné poistenie od spoločnosti Kooperativa, v ktorej žena narazí do auta pred sebou, muž v nabúranom aute si domaže tvár od kečupu, a potom žena hystericky kričí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ánootázka č. 8, Nieotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie2177,78 %77,78 %  
Áno622,22 %22,22 %  

Graf

8. Ako by ste ju charakterizovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je humorná350 %11,11 %  
Je originálna350 %11,11 %  
Môže spôsobiť strach, traumu, depresiu233,33 %7,41 %  

Graf

9. Ako by ste popísali reklamu na elektrospotrebiče od spoločnosti Okay, v ktorej sú vidieť ženské nohy s nohavičkami a textom: "Z našich cien sa urobíte"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je trápna1762,96 %62,96 %  
Vyvoláva verejné pohoršenie1037,04 %37,04 %  
Je neetická933,33 %33,33 %  
Uráža ženy414,81 %14,81 %  
neznám27,41 %7,41 %  
Je originálna27,41 %7,41 %  
přijde mi vtipná13,7 %3,7 %  

Graf

10. Išli by ste na základe tejto reklamy k danému predajcovi nakupovať?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nie2074,07 %74,07 %  
Áno, pretože pre mňa je forma reklamy nepodstatná622,22 %22,22 %  
Áno13,7 %3,7 %  

Graf

11. Ako na Vás pôsobí billboard kampane proti potratom, na ktorom je zobrazený usmrtený ľudský plod na ľudskej ruke?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevhodný pre slabšie povahy1555,56 %55,56 %  
Pútajúci pozornosť1244,44 %44,44 %  
Účinný622,22 %22,22 %  
Priveľmi šokujúci622,22 %22,22 %  
Znázorňujúci násilie518,52 %18,52 %  
neeticky13,7 %3,7 %  
jako dilo spolku psychicky nemocnych idiotu13,7 %3,7 %  
neznám, ale určitě je to ůčinné13,7 %3,7 %  
šokující a nátlakové, žena se pro UPT rozhodla, sama si to promyslela a sama se rozhodla13,7 %3,7 %  
trapne13,7 %3,7 %  
trápne a zbytočne, ludia na základe tohto svoj názor aj tak nezmenia13,7 %3,7 %  

Graf

12. Poznáte reklamu na kolový nápoj od spoločnosti Kofola, v ktorej študent sa vášnivo bozkáva so svojou učiteľkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ánootázka č. 13, Nieotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno1451,85 %51,85 %  
Nie1348,15 %48,15 %  

Graf

13. Ako ju vnímate?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je nevkusná642,86 %22,22 %  
Je originálna642,86 %22,22 %  
Je zábavná428,57 %14,81 %  
Je roztomilá321,43 %11,11 %  
Dehonestuje pozíciu učiteľa321,43 %11,11 %  
Je morálne neprijateľná321,43 %11,11 %  
odkazuje na něco, co se občas stává17,14 %3,7 %  

Graf

14. Ovplyvňuje reklama Vaše celkové nákupné správanie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Skôr nie1555,56 %55,56 %  
Určite nie622,22 %22,22 %  
Skôr áno414,81 %14,81 %  
Určite áno27,41 %7,41 %  

Graf

15. Prečo by podľa Vás mal podnik dodržiavať etiku v reklame?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aby podnik nestratil zákazníka1244,44 %44,44 %  
Aby oslovil nových zákazníkov622,22 %22,22 %  
Aby bol príkladom pre iné podniky311,11 %11,11 %  
v podstatě vše výše uvedené13,7 %3,7 %  
reklama nemusi nutne byt eticka, uplne staci kdyz neni debilni13,7 %3,7 %  
Aby sa zabránilo konkurenčným vojnám (nekalej súťaži)13,7 %3,7 %  
ať si každý udělá takovou reklamu, jakou chce... když ho pak lidi odsoudí, jeho problém13,7 %3,7 %  
Aby dosiahol v konečnom dôsledku nižšie náklady (žiadne pokuty)13,7 %3,7 %  
vše výše uvedené13,7 %3,7 %  

Graf

16. Myslíte si, že etika v reklame sa na Slovensku v porovnaní so zahraničím dodržuje:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rovnako ako v zahraničí1451,85 %51,85 %  
Viacej ako v zahraničí725,93 %25,93 %  
Menej ako v zahraničí622,22 %22,22 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Norman, D.Reklamná etika na Slovensku (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://reklamna-etika-na-slovensku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.