Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklamní kampaně na očkování dětí

Reklamní kampaně na očkování dětí

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Václav Miška
Šetření:15. 12. 2012 - 19. 12. 2012
Počet respondentů:86
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

 

jmenuji se Václav Míška a jsem studentem 3. ročníku oboru Obchod a marketing na Sociálně ekonomické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně. Ve své bakalářské práci se věnuji problematice vlivu reklamních kampaní farmaceutických firem na očkování pro děti.

 

Vaše odpovědi jsou pro mne velmi cenným podkladem pro zjištění povědomí o očkování.

 

Pevně věřím a zároveň Vás žádám, aby Vaše odpovědi byly pravdivé, upřímné a co možná nejpřesnější.

 

Děkuji Vám za spolupráci!

Odpovědi respondentů

1. Máte děti?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7991,86 %91,86 %  
ano78,14 %8,14 %  

Graf

2. Necháváte ( nechávali byste) své děti očkovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v rámci povinného očkování4147,67 %47,67 %  
v rámci povinného očkování i nad jeho rámec4046,51 %46,51 %  
nenechávám55,81 %5,81 %  

Graf

3. Nakoupili jste někdy očkovací látky bez lékařského předpisu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7688,37 %88,37 %  
ano1011,63 %11,63 %  

Graf

4. Využíváte nějaké druhy alternativní medicíny, nebo jiné látky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4754,65 %54,65 %  
ano3237,21 %37,21 %  
nevím78,14 %8,14 %  

Graf

5. Ovlivňuje Vás při výběru očkovacích látek výše příspěvku od zdravotní pojištovny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne2225,58 %25,58 %  
spíše ano1820,93 %20,93 %  
ne1820,93 %20,93 %  
rozhodně ne1213,95 %13,95 %  
nevím910,47 %10,47 %  
rozhodně ano78,14 %8,14 %  

Graf

6. Máte nějaké negativní zkušenosti s reakcí na očkovací látky ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7283,72 %83,72 %  
ano1416,28 %16,28 %  

Graf

7. Sledujete reklamy farmaceutických firem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6170,93 %70,93 %  
ano2529,07 %29,07 %  

Graf

8. Kde se nějčastěji setkáváte s reklamou na očkovací látky ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
u lékaře (čekárny)4754,65 %54,65 %  
Tv pořad2326,74 %26,74 %  
časopisy, letáky55,81 %5,81 %  
internet55,81 %5,81 %  
nikde33,49 %3,49 %  
jiné22,33 %2,33 %  
rozhlasové vysílání11,16 %1,16 %  

Graf

9. Motivuje Vás reklamní kampaň na očkovací látky k jejich koupi ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
myslím, že ne3743,02 %43,02 %  
rozhodně ne2427,91 %27,91 %  
nevím1416,28 %16,28 %  
myslím, že ano1112,79 %12,79 %  

Graf

10. Pokud si vybavujete, uveďte prosím jednu určitou reklamní kampaň a napište, co vás na ní zaujalo ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevybavuji910,71 %10,47 %  
nevybavuji si55,95 %5,81 %  
-33,57 %3,49 %  
nevím33,57 %3,49 %  
ne22,38 %2,33 %  
chřipka11,19 %1,16 %  
rakovina děložního čípku - nic mě nezaujalo :-D11,19 %1,16 %  
klíšťová encefalitida11,19 %1,16 %  
nevzpomínám si na přesné znění, jsem spíše odpůrcem očkování 11,19 %1,16 %  
očkování proti klíšťatům - prevence11,19 %1,16 %  
ostatní odpovědi Kombinace asi 6 v 1 pro miminka: manipulativní, protože vytváří dojem, že rodič, co si to nekoupí, je nedbalý rodič
Kampaň na očkování proti nemocím hrozícím při kousnutí klíštětem. Zaujal mne reklamní slogan, odříkaný v této reklamě dítětem, který vyzníval dosti výhružně až děsivě.
Reklama na očkování proti rakovině děložního čípku - slogan "Dokud spí Vaše dcera s méďou"
cervarix v rádiu; zaujala mě vážnost/serioznost reklamy i to, že poskytla veškeré potřebné informace
"Jedna,dvě, klíště jde, klíště si jde pro tebe" - zaujala mne ta vlezlá říkanka
Cervarix - upozorňuje na rakovinu děložního čípku
Očkování proti klíšťové encefalitidě. Obrázky těch malých nacucaných parazitů jsou odporné, ale asi účinné.
proti klíšťové encefalitidě. Slogan.
Klíště
proti klíšťové encefalitidě v čekárně praktického lékaře. Zaujalo mne provedení (zvětšené klíště)
/
Václave,, ty ses vysral na třídní sraz! :) NE
očkování proti rakovině děložního čípku
internet - "banner", na kterem je pes a kocka a ptaji se:"Nas nechavas ockovat, proc sebe ne ??" nebo nejak v tomto zneni (zdroj: idnes.cz)
jedna dvě, klíště de, klíště si de pro tebe! :-)
zaujal me slogan reklamní kampaně na očkování dívek proti rakovině děložního čípku. Slogan zněl: nechte ji očkovat dokud spí s medvídkem. To skvěle vystihuje to, že dívky musí být mladší 13 let a nesmějí mít pohlavní styk.
Kapky proti kašli, nevím přesně název. Zaujalo mě, že přestanu kašlat :)
klíšťata v reklamě na encefalitidu působila odporně
na ockovani proti rakovine delozniho cipku
nevím výrobce - kampaň podporující očkování proti rakovině děložního čípku
Urcite mne ovlivnily reklamy na ockovani proti rakovine delozniho cipku. Spis mne zaujalo to, ze se o tom mluvi nahlas.as.
Silgard - v původní verzi očkování propagovala dost stará dívka
Prevenar, o podobné věci se moc nezajímám, proto mě zaujal možný dopad na dítě.
zrovna si žádnou nevybavuju, už dlouho jsem nebyla v čekárně
Očkováni proti klíšťatům. Zábavná forma reklamy :D
očkování proti klíšťové encefalitidě, přišla mi dost hororová, vybavuji si: jedna, dvě klíště jde
Ceverix, tři generace žen
očkování proti encefalitidě, nezuaujalo mě nic
kampaň na očkování proti klíšťové encefalitidě, v TV ("jedna dvě, jedna dvě, klíště si jde pro tebe..")
reklama na očkování proti klíštěti - nelíbilo se mi využití dětí pro tuto reklamu
nic neřeknu
žádnou konkrétní kampaň si nevybavuji, snažím se to ignorovat
pneumokok a klíšťová encefalitida-zaujako mě, až přehnané děšení, co se stane, když nedám očkovat
nepamatuji
na klíšťata
očkování proti rakovině děložního čípku - cervarix, zaujalo mě motto (některé věci ovlivnit nemůžte, tohle ano)
Nevím na co to bylo očkování, zaujalo mě, že byla v reklamě konkrétní (existující) rodina s nemocným dítětem, která varovala ostatní,..
očkování proti PPV
hnusnej obrázek klíštěte
jedna dve kliste jde...
Vakcína proti rakovině děložního čípku. Po shlédnutí, jsem si řekla , že je to užitečná věc.
"Jedna dvě, klíště jde, klíště si jde pro tebe." - bylo to něco proti klíšťatům
neco x rakovine nezaujalo me nic
Vakcína proti klíšťové encefalitidě - reklama s dětmi, které to přikazují rodičům.
dítě v postýlce s boxerskými rukavicemi - fuj
FSME IMMUN plakat s klistetem a nejakymi cisly a daty o vyskytu klistove encefalitidy, diky tomu jsem se nechal ockovat
nic
reklama na očkování proti žloutence
očkování pro ti žloutence, mám neutrální postoj
ghgh
Proti klíšťové encefalitidě, jako jedna z mála by byla pro mě (přip. mé budoucí děti) užitečná.
asi na očkování proti klíšťové encefalitidě - nezaujalo mě nic specifického, jenom jsem ji viděla často
Asi taková ta vakcína na všechno pro děti. Myslím že nutit tímhle způsobem rodiče k rozhodnutí je zvěstvo.
Reklamní kampaň na očkování proti klíšťové encefalitidě.
Jedna dvě,klíště jde,klíště si jde pro tebe....
rotarix?
ockovani proti rakovine delozniho cipku - nezaujalo me nic
5767,86 %66,28 % 

Graf

11. Vnímáte reklamní kampaně zaměřené na očkování pro děti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3641,86 %41,86 %  
ano2630,23 %30,23 %  
nevím1719,77 %19,77 %  
rozhodně ne55,81 %5,81 %  
rozhodně ano22,33 %2,33 %  

Graf

12. Máte povědomí o reklamních kampaních zaměřených na očkování, např. proti žloutence a chřipce ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4046,51 %46,51 %  
ano3540,7 %40,7 %  
nevím1112,79 %12,79 %  

Graf

13. Myslíte si, že vyobrazení doktora upozorňujícího na potřebnost očkování zvyšuje její důvěryhodnost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4248,84 %48,84 %  
ne2832,56 %32,56 %  
nevím1618,6 %18,6 %  

Graf

14. Myslíte si, že slogan typu: „Žloutenka se může dotknout i VÁS! " působí progresivně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4046,51 %46,51 %  
ne2529,07 %29,07 %  
nevím2124,42 %24,42 %  

Graf

15. Jaký je váš názor na využívání dětí v reklamách jako nástroje k emocím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemorální2630,23 %30,23 %  
vkusné (přiměřené)1719,77 %19,77 %  
negativní1517,44 %17,44 %  
nevkusné ( nepřiměřené)1416,28 %16,28 %  
nevím1416,28 %16,28 %  

Graf

16. Přesvědčila vás již reklama o nákupu očk. látek pro vaše děti ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5867,44 %67,44 %  
rozhodně ne1618,6 %18,6 %  
nevím1011,63 %11,63 %  
ano22,33 %2,33 %  

Graf

17. Myslíte si, že povinné očkování je u dětí správné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5361,63 %61,63 %  
spíše ano1820,93 %20,93 %  
spíše ne89,3 %9,3 %  
nevím44,65 %4,65 %  
ne33,49 %3,49 %  

Graf

18. Nechal (nechala) byste své děti očkovat i přesto, že očkování není povinné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4754,65 %54,65 %  
nevím2832,56 %32,56 %  
ne1112,79 %12,79 %  

Graf

19. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5867,44 %67,44 %  
muž2832,56 %32,56 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Necháváte ( nechávali byste) své děti očkovat?

  • odpověď v rámci povinného očkování:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 18. Nechal (nechala) byste své děti očkovat i přesto, že očkování není povinné?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte děti?

2. Necháváte ( nechávali byste) své děti očkovat?

3. Nakoupili jste někdy očkovací látky bez lékařského předpisu?

4. Využíváte nějaké druhy alternativní medicíny, nebo jiné látky?

5. Ovlivňuje Vás při výběru očkovacích látek výše příspěvku od zdravotní pojištovny?

6. Máte nějaké negativní zkušenosti s reakcí na očkovací látky ?

7. Sledujete reklamy farmaceutických firem?

8. Kde se nějčastěji setkáváte s reklamou na očkovací látky ?

9. Motivuje Vás reklamní kampaň na očkovací látky k jejich koupi ?

11. Vnímáte reklamní kampaně zaměřené na očkování pro děti?

12. Máte povědomí o reklamních kampaních zaměřených na očkování, např. proti žloutence a chřipce ?

13. Myslíte si, že vyobrazení doktora upozorňujícího na potřebnost očkování zvyšuje její důvěryhodnost?

14. Myslíte si, že slogan typu: „Žloutenka se může dotknout i VÁS! " působí progresivně?

15. Jaký je váš názor na využívání dětí v reklamách jako nástroje k emocím?

16. Přesvědčila vás již reklama o nákupu očk. látek pro vaše děti ?

17. Myslíte si, že povinné očkování je u dětí správné?

18. Nechal (nechala) byste své děti očkovat i přesto, že očkování není povinné?

19. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte děti?

2. Necháváte ( nechávali byste) své děti očkovat?

3. Nakoupili jste někdy očkovací látky bez lékařského předpisu?

4. Využíváte nějaké druhy alternativní medicíny, nebo jiné látky?

5. Ovlivňuje Vás při výběru očkovacích látek výše příspěvku od zdravotní pojištovny?

6. Máte nějaké negativní zkušenosti s reakcí na očkovací látky ?

7. Sledujete reklamy farmaceutických firem?

8. Kde se nějčastěji setkáváte s reklamou na očkovací látky ?

9. Motivuje Vás reklamní kampaň na očkovací látky k jejich koupi ?

11. Vnímáte reklamní kampaně zaměřené na očkování pro děti?

12. Máte povědomí o reklamních kampaních zaměřených na očkování, např. proti žloutence a chřipce ?

13. Myslíte si, že vyobrazení doktora upozorňujícího na potřebnost očkování zvyšuje její důvěryhodnost?

14. Myslíte si, že slogan typu: „Žloutenka se může dotknout i VÁS! " působí progresivně?

15. Jaký je váš názor na využívání dětí v reklamách jako nástroje k emocím?

16. Přesvědčila vás již reklama o nákupu očk. látek pro vaše děti ?

17. Myslíte si, že povinné očkování je u dětí správné?

18. Nechal (nechala) byste své děti očkovat i přesto, že očkování není povinné?

19. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Miška, V.Reklamní kampaně na očkování dětí (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://reklamni-kampane-na-ockovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.