Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jmenuji se Václav Míška a jsem studentem 3. ročníku oboru Obchod a marketing na Sociálně ekonomické fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně. Ve své bakalářské práci se věnuji problematice vlivu reklamních kampaní farmaceutických firem na očkování pro děti.
Vaše odpovědi jsou pro mne velmi cenným podkladem pro zjištění povědomí o očkování.
Pevně věřím a zároveň Vás žádám, aby Vaše odpovědi byly pravdivé, upřímné a co možná nejpřesnější.
Děkuji Vám za spolupráci!
Odpovědi respondentů
1. Máte děti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
79
91,86 %
91,86 %
ano
7
8,14 %
8,14 %
2. Necháváte ( nechávali byste) své děti očkovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v rámci povinného očkování
41
47,67 %
47,67 %
v rámci povinného očkování i nad jeho rámec
40
46,51 %
46,51 %
nenechávám
5
5,81 %
5,81 %
3. Nakoupili jste někdy očkovací látky bez lékařského předpisu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
76
88,37 %
88,37 %
ano
10
11,63 %
11,63 %
4. Využíváte nějaké druhy alternativní medicíny, nebo jiné látky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
47
54,65 %
54,65 %
ano
32
37,21 %
37,21 %
nevím
7
8,14 %
8,14 %
5. Ovlivňuje Vás při výběru očkovacích látek výše příspěvku od zdravotní pojištovny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše ne
22
25,58 %
25,58 %
spíše ano
18
20,93 %
20,93 %
ne
18
20,93 %
20,93 %
rozhodně ne
12
13,95 %
13,95 %
nevím
9
10,47 %
10,47 %
rozhodně ano
7
8,14 %
8,14 %
6. Máte nějaké negativní zkušenosti s reakcí na očkovací látky ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
72
83,72 %
83,72 %
ano
14
16,28 %
16,28 %
7. Sledujete reklamy farmaceutických firem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
61
70,93 %
70,93 %
ano
25
29,07 %
29,07 %
8. Kde se nějčastěji setkáváte s reklamou na očkovací látky ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
u lékaře (čekárny)
47
54,65 %
54,65 %
Tv pořad
23
26,74 %
26,74 %
časopisy, letáky
5
5,81 %
5,81 %
internet
5
5,81 %
5,81 %
nikde
3
3,49 %
3,49 %
jiné
2
2,33 %
2,33 %
rozhlasové vysílání
1
1,16 %
1,16 %
9. Motivuje Vás reklamní kampaň na očkovací látky k jejich koupi ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
myslím, že ne
37
43,02 %
43,02 %
rozhodně ne
24
27,91 %
27,91 %
nevím
14
16,28 %
16,28 %
myslím, že ano
11
12,79 %
12,79 %
10. Pokud si vybavujete, uveďte prosím jednu určitou reklamní kampaň a napište, co vás na ní zaujalo ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevybavuji
9
10,71 %
10,47 %
nevybavuji si
5
5,95 %
5,81 %
-
3
3,57 %
3,49 %
nevím
3
3,57 %
3,49 %
ne
2
2,38 %
2,33 %
chřipka
1
1,19 %
1,16 %
rakovina děložního čípku - nic mě nezaujalo :-D
1
1,19 %
1,16 %
klíšťová encefalitida
1
1,19 %
1,16 %
nevzpomínám si na přesné znění, jsem spíše odpůrcem očkování
1
1,19 %
1,16 %
očkování proti klíšťatům - prevence
1
1,19 %
1,16 %
ostatní odpovědi
Kombinace asi 6 v 1 pro miminka: manipulativní, protože vytváří dojem, že rodič, co si to nekoupí, je nedbalý rodič Kampaň na očkování proti nemocím hrozícím při kousnutí klíštětem. Zaujal mne reklamní slogan, odříkaný v této reklamě dítětem, který vyzníval dosti výhružně až děsivě. Reklama na očkování proti rakovině děložního čípku - slogan "Dokud spí Vaše dcera s méďou" cervarix v rádiu; zaujala mě vážnost/serioznost reklamy i to, že poskytla veškeré potřebné informace "Jedna,dvě, klíště jde, klíště si jde pro tebe" - zaujala mne ta vlezlá říkanka Cervarix - upozorňuje na rakovinu děložního čípku Očkování proti klíšťové encefalitidě. Obrázky těch malých nacucaných parazitů jsou odporné, ale asi účinné. proti klíšťové encefalitidě. Slogan. Klíště proti klíšťové encefalitidě v čekárně praktického lékaře. Zaujalo mne provedení (zvětšené klíště) / Václave,, ty ses vysral na třídní sraz! :) NE očkování proti rakovině děložního čípku internet - "banner", na kterem je pes a kocka a ptaji se:"Nas nechavas ockovat, proc sebe ne ??" nebo nejak v tomto zneni (zdroj: idnes.cz) jedna dvě, klíště de, klíště si de pro tebe! :-) zaujal me slogan reklamní kampaně na očkování dívek proti rakovině děložního čípku. Slogan zněl: nechte ji očkovat dokud spí s medvídkem. To skvěle vystihuje to, že dívky musí být mladší 13 let a nesmějí mít pohlavní styk. Kapky proti kašli, nevím přesně název. Zaujalo mě, že přestanu kašlat :) klíšťata v reklamě na encefalitidu působila odporně na ockovani proti rakovine delozniho cipku nevím výrobce - kampaň podporující očkování proti rakovině děložního čípku Urcite mne ovlivnily reklamy na ockovani proti rakovine delozniho cipku. Spis mne zaujalo to, ze se o tom mluvi nahlas.as. Silgard - v původní verzi očkování propagovala dost stará dívka Prevenar, o podobné věci se moc nezajímám, proto mě zaujal možný dopad na dítě. zrovna si žádnou nevybavuju, už dlouho jsem nebyla v čekárně Očkováni proti klíšťatům. Zábavná forma reklamy :D očkování proti klíšťové encefalitidě, přišla mi dost hororová, vybavuji si: jedna, dvě klíště jde Ceverix, tři generace žen očkování proti encefalitidě, nezuaujalo mě nic kampaň na očkování proti klíšťové encefalitidě, v TV ("jedna dvě, jedna dvě, klíště si jde pro tebe..") reklama na očkování proti klíštěti - nelíbilo se mi využití dětí pro tuto reklamu nic neřeknu žádnou konkrétní kampaň si nevybavuji, snažím se to ignorovat pneumokok a klíšťová encefalitida-zaujako mě, až přehnané děšení, co se stane, když nedám očkovat nepamatuji na klíšťata očkování proti rakovině děložního čípku - cervarix, zaujalo mě motto (některé věci ovlivnit nemůžte, tohle ano) Nevím na co to bylo očkování, zaujalo mě, že byla v reklamě konkrétní (existující) rodina s nemocným dítětem, která varovala ostatní,.. očkování proti PPV hnusnej obrázek klíštěte jedna dve kliste jde... Vakcína proti rakovině děložního čípku. Po shlédnutí, jsem si řekla , že je to užitečná věc. "Jedna dvě, klíště jde, klíště si jde pro tebe." - bylo to něco proti klíšťatům neco x rakovine nezaujalo me nic Vakcína proti klíšťové encefalitidě - reklama s dětmi, které to přikazují rodičům. dítě v postýlce s boxerskými rukavicemi - fuj FSME IMMUN plakat s klistetem a nejakymi cisly a daty o vyskytu klistove encefalitidy, diky tomu jsem se nechal ockovat nic reklama na očkování proti žloutence očkování pro ti žloutence, mám neutrální postoj ghgh Proti klíšťové encefalitidě, jako jedna z mála by byla pro mě (přip. mé budoucí děti) užitečná. asi na očkování proti klíšťové encefalitidě - nezaujalo mě nic specifického, jenom jsem ji viděla často Asi taková ta vakcína na všechno pro děti. Myslím že nutit tímhle způsobem rodiče k rozhodnutí je zvěstvo. Reklamní kampaň na očkování proti klíšťové encefalitidě. Jedna dvě,klíště jde,klíště si jde pro tebe.... rotarix? ockovani proti rakovine delozniho cipku - nezaujalo me nic
57
67,86 %
66,28 %
11. Vnímáte reklamní kampaně zaměřené na očkování pro děti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
36
41,86 %
41,86 %
ano
26
30,23 %
30,23 %
nevím
17
19,77 %
19,77 %
rozhodně ne
5
5,81 %
5,81 %
rozhodně ano
2
2,33 %
2,33 %
12. Máte povědomí o reklamních kampaních zaměřených na očkování, např. proti žloutence a chřipce ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
40
46,51 %
46,51 %
ano
35
40,7 %
40,7 %
nevím
11
12,79 %
12,79 %
13. Myslíte si, že vyobrazení doktora upozorňujícího na potřebnost očkování zvyšuje její důvěryhodnost?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
42
48,84 %
48,84 %
ne
28
32,56 %
32,56 %
nevím
16
18,6 %
18,6 %
14. Myslíte si, že slogan typu: „Žloutenka se může dotknout i VÁS! " působí progresivně?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
40
46,51 %
46,51 %
ne
25
29,07 %
29,07 %
nevím
21
24,42 %
24,42 %
15. Jaký je váš názor na využívání dětí v reklamách jako nástroje k emocím?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nemorální
26
30,23 %
30,23 %
vkusné (přiměřené)
17
19,77 %
19,77 %
negativní
15
17,44 %
17,44 %
nevkusné ( nepřiměřené)
14
16,28 %
16,28 %
nevím
14
16,28 %
16,28 %
16. Přesvědčila vás již reklama o nákupu očk. látek pro vaše děti ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
58
67,44 %
67,44 %
rozhodně ne
16
18,6 %
18,6 %
nevím
10
11,63 %
11,63 %
ano
2
2,33 %
2,33 %
17. Myslíte si, že povinné očkování je u dětí správné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
53
61,63 %
61,63 %
spíše ano
18
20,93 %
20,93 %
spíše ne
8
9,3 %
9,3 %
nevím
4
4,65 %
4,65 %
ne
3
3,49 %
3,49 %
18. Nechal (nechala) byste své děti očkovat i přesto, že očkování není povinné?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
47
54,65 %
54,65 %
nevím
28
32,56 %
32,56 %
ne
11
12,79 %
12,79 %
19. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
58
67,44 %
67,44 %
muž
28
32,56 %
32,56 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 18. Nechal (nechala) byste své děti očkovat i přesto, že očkování není povinné?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Máte děti?
2. Necháváte ( nechávali byste) své děti očkovat?
3. Nakoupili jste někdy očkovací látky bez lékařského předpisu?
4. Využíváte nějaké druhy alternativní medicíny, nebo jiné látky?
5. Ovlivňuje Vás při výběru očkovacích látek výše příspěvku od zdravotní pojištovny?
6. Máte nějaké negativní zkušenosti s reakcí na očkovací látky ?
7. Sledujete reklamy farmaceutických firem?
8. Kde se nějčastěji setkáváte s reklamou na očkovací látky ?
9. Motivuje Vás reklamní kampaň na očkovací látky k jejich koupi ?
11. Vnímáte reklamní kampaně zaměřené na očkování pro děti?
12. Máte povědomí o reklamních kampaních zaměřených na očkování, např. proti žloutence a chřipce ?
13. Myslíte si, že vyobrazení doktora upozorňujícího na potřebnost očkování zvyšuje její důvěryhodnost?
14. Myslíte si, že slogan typu: „Žloutenka se může dotknout i VÁS! " působí progresivně?
15. Jaký je váš názor na využívání dětí v reklamách jako nástroje k emocím?
16. Přesvědčila vás již reklama o nákupu očk. látek pro vaše děti ?
17. Myslíte si, že povinné očkování je u dětí správné?
18. Nechal (nechala) byste své děti očkovat i přesto, že očkování není povinné?
19. Jste:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Máte děti?
2. Necháváte ( nechávali byste) své děti očkovat?
3. Nakoupili jste někdy očkovací látky bez lékařského předpisu?
4. Využíváte nějaké druhy alternativní medicíny, nebo jiné látky?
5. Ovlivňuje Vás při výběru očkovacích látek výše příspěvku od zdravotní pojištovny?
6. Máte nějaké negativní zkušenosti s reakcí na očkovací látky ?
7. Sledujete reklamy farmaceutických firem?
8. Kde se nějčastěji setkáváte s reklamou na očkovací látky ?
9. Motivuje Vás reklamní kampaň na očkovací látky k jejich koupi ?
11. Vnímáte reklamní kampaně zaměřené na očkování pro děti?
12. Máte povědomí o reklamních kampaních zaměřených na očkování, např. proti žloutence a chřipce ?
13. Myslíte si, že vyobrazení doktora upozorňujícího na potřebnost očkování zvyšuje její důvěryhodnost?
14. Myslíte si, že slogan typu: „Žloutenka se může dotknout i VÁS! " působí progresivně?
15. Jaký je váš názor na využívání dětí v reklamách jako nástroje k emocím?
16. Přesvědčila vás již reklama o nákupu očk. látek pro vaše děti ?
17. Myslíte si, že povinné očkování je u dětí správné?
18. Nechal (nechala) byste své děti očkovat i přesto, že očkování není povinné?
19. Jste:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.