Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > REKLAMNÍ MÉDIA

REKLAMNÍ MÉDIA

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Iveta Medunová
Šetření:15. 03. 2011 - 28. 03. 2011
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):21 / 18.19
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Přeji dobrý den,

jmenuji se Iveta Medunová a jsem studentkou 3. ročníku ekonomické fakulty Západočeské Univerzity v Plzni.

Tímto bych Vás chtěla požádat o vyplnění dotazníku na téma: „Reklamní média“, jehož výsledky použiji ve své bakalářské práci.

Předem moc děkuji za Vaši ochotu a čas.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

U VŠECH OTÁZEK JE MOŽNOST POUZE JEDNÉ ODPOVĚDI

Odpovědi respondentů

1. Jaký je Váš vztah k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí mi6759,29 %59,29 %  
obtěžuje mě3631,86 %31,86 %  
mám ji rád/a108,85 %8,85 %  

Graf

2. Ve kterých médiích se Vám líbí reklamy nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize4338,05 %38,05 %  
časopisy, noviny2219,47 %19,47 %  
reklamy se mi vůbec nelíbí1715,04 %15,04 %  
billboardy, plakáty, malby na fasádách domů1311,5 %11,5 %  
prostředky MHD, lavičky, chodící reklama a jiná alternativní média108,85 %8,85 %  
internet54,42 %4,42 %  
rádio32,65 %2,65 %  

Graf

3. Se kterým reklamním médiem se Vy osobně setkáváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize5952,21 %52,21 %  
internet2522,12 %22,12 %  
billboardy, plakáty, malby na fasádách domů1210,62 %10,62 %  
časopisy, noviny108,85 %8,85 %  
prostředky MHD, lavičky, chodící reklama a jiná alternativní média43,54 %3,54 %  
rádio32,65 %2,65 %  

Graf

4. Zaujme-li Vás konkrétní reklama (v jakémkoliv médiu - pozitivně i negativně), zapamatujete si hlavní obsah jejího sdělení? (často je součástí reklamního sloganu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, spíše anootázka č. 6, spíše neotázka č. 6, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5649,56 %49,56 %  
spíše ne3329,2 %29,2 %  
ano2017,7 %17,7 %  
ne43,54 %3,54 %  

Graf

5. Uveďte příklad - napište název produktu, který v reklamě figuruje a hlavní informaci, kterou Vám reklama o tomto produktu sdělila:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

dobrá voda Rajec - čistá příroda

Dobrý vláknina - chutná a zdravá snídaně

Fernet stock citrus - vyjímečně hořký vyjímečně dobrý

kdyz ji milujes, neni, co resit - kofola

kofola

Kofola

Kofola - Když jí miluješ, není co řešit. Specifický nápoj, který, když si oblíbím, tak ho budu chtít stále.

kupa tovaru

nábytek lutz - kde právě otevírají pobočky lidl - levné zboží

obchod xxxLutz - negativní zaujetí, do obchodu bych nešla

Pronto proti prachu. Hlavní informace : nedávat si knížky na poličky, pakliže mám alergii na prach...tedy pokud nechci skončit s rozseknutým čelem :-)!

reklama na platební kartu Visa, všichni se začnou svlékat a platí těmito kartami

Renault fluence - limuzína :-)

T-mobile - kouzelník Richard Nedvěd - kouzelné úterý (úterní akce pro zákazníky T.mobile)

VALETOL - DEJTE VALE BOLESTI

Vánoční reklama s divokým prasetem

Vodafone internet - Figurka Země, Měsíce a intertnetu - neodmyslitelně patří k sobě

Vodka Amundsen a pak destilujeme, destilujeme a pak destilujeme... 6x destilovaná vodka

Volvo - je bezpečné a můžete v něm přepravovat i své domácí mazlíčky

Xxx lutzt - prodejna nábytku

6. Které reklamní médium ve Vás doposud nejvícekrát vzbudilo zájem o koupi produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím, neuvědomuji si to3530,97 %30,97 %  
televize2824,78 %24,78 %  
internet2320,35 %20,35 %  
časopisy, noviny1916,81 %16,81 %  
billboardy, plakáty, malby na fasádách domů32,65 %2,65 %  
žádné, zásadně se reklamami neřídím10,88 %0,88 %  
Nic10,88 %0,88 %  
žádné10,88 %0,88 %  
leták10,88 %0,88 %  
to kdybych věděla :)10,88 %0,88 %  

Graf

7. Vzpomenete si na konkrétní reklamu, na základě které jste si v ní prezentovaný produkt koupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8676,11 %76,11 %  
ano2723,89 %23,89 %  

Graf

8. Uveďte, o jakou reklamu se jednalo:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama na boty Reebok Easytone13,7 %0,88 %  
na řasenku13,7 %0,88 %  
Woolite13,7 %0,88 %  
Amundsen Vodka13,7 %0,88 %  
čokoláda Orion13,7 %0,88 %  
ústní voda Listerin13,7 %0,88 %  
parfém Chloe13,7 %0,88 %  
koupila jsem dárek pro přítele - reklama na FB13,7 %0,88 %  
oční kapky Visine13,7 %0,88 %  
OKAY elektrospotřebiče13,7 %0,88 %  
ostatní odpovědi Coldrex - zašumí, chřipka vyšumí
Dref - prací prášek
Kosmetický produkt
na alkohol
garnier - čistící emulze
lyže Salomon
Náhodná internetová reklama, zaujalo mne zboží!
Kofola
telefon
Make up Maybeline
morgen rum
Letenky
Tesco - slevy
řasenka
auto
olomoucké syrečky
syoss - vlasové přípravky
1762,96 %15,04 % 

Graf

9. Působí na Vás produkty (značky) inzerované v reklamních médiích důvěryhodně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
záleží na produktu (značce)7969,91 %69,91 %  
ne2421,24 %21,24 %  
ano108,85 %8,85 %  

Graf

10. Myslíte si, že je prezentace produktu prostřednictvím známé osobnosti (celebrity) nebo odborníka v daném oboru (lékaře, specialisty na výživu apod.) efektivní?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6759,29 %59,29 %  
ne4640,71 %40,71 %  

Graf

11. Nejvíce na Vás působí reklamy, které:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
upozorňují na výhody produktu (kvalita, výkon, úspornost, ...)4943,36 %43,36 %  
ve Vás vyvolávají emoce (radost, úspěch, humor, strach, ...)4539,82 %39,82 %  
sdělují, co je „dobré a správné“ - společensky prospěšné (ochrana životního prostředí, ...)1916,81 %16,81 %  

Graf

12. Máte nějakou oblíbenou reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6355,75 %55,75 %  
ano5044,25 %44,25 %  

Graf

13. Uveďte ji:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola48 %3,54 %  
vánoční reklama na kofolu24 %1,77 %  
Kofola - zlaté prasátko12 %0,88 %  
na auto12 %0,88 %  
reklama na finskou vodku12 %0,88 %  
Vánoční TV reklama na Kofolu s malou holčičkou12 %0,88 %  
Pronto proti prachu12 %0,88 %  
reklamy od firmy vodafone12 %0,88 %  
reklama na Kinder Bueno12 %0,88 %  
Jameson whiskey, je fakt vtipná12 %0,88 %  
ostatní odpovědi ..a bude mít ty zahnuté žuby..nemusim, už ho vidim
Preventan
oscillococcinum
pěkné reklamy má Kofola
Bobika...
Kofola,"a když vydržíš nepapat, uvidíš zlaté prasá
Škoda Fabia RS
kofola - reklama v televizi
chipsy Sensa wasabi
Tullamore Dew
téměř všechny, kde účinkují malé děti
Kavka má stroj jako kráva. (rozhlas)
Renault Fluence (momentálně v televizi)
Pedigre- jak Bruno tráví granule
kofola - vánoční stromeček
dobrá voda Rajec - jezevci
na kofolu - vianočná reklama
vánoční reklamy
na Kofolu a na Českou pojišťovnu (hokej)
"Bóbika" atp.
škodovka - děti, plenky;, dále škoda RS
Renault Fluence
Poděbradka
bóbika
na vodafone - vánovce
Kinder Bueno
na auto s tou herečkou z Kill billa
Kofola - vánoční prasátko
starou reklamu na Kofolu v TV s prasátkem
vánoční kofola
martini rose
pivo
kofola, coca cola
bývalá na kofolu, jak doktor vymyslel kofolu
vianočná kofola:)
T-Mobile (s chuckem norrisem - bruslí)
3672 %31,86 % 

Graf

14. Má na Vaše nákupní rozhodování vliv prostorové uspořádání prodejny, její design, příjemnost personálu, hudba, osvětlení atp.?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9886,73 %86,73 %  
ne1513,27 %13,27 %  

Graf

15. Je-li to možné, vyhýbáte se reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano (v rámci všech médií)otázka č. 17, neotázka č. 17, záleží na reklamním médiuotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano (v rámci všech médií)4438,94 %38,94 %  
záleží na reklamním médiu3732,74 %32,74 %  
ne3228,32 %28,32 %  

Graf

16. Napište v rámci kterých médií se reklamě vyhýbáte:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize1027,03 %8,85 %  
Internet513,51 %4,42 %  
rádio410,81 %3,54 %  
TV38,11 %2,65 %  
časopisy, noviny25,41 %1,77 %  
radio, televize12,7 %0,88 %  
rádio, občas televize12,7 %0,88 %  
Někdy TV a rádio, chodící reklamy, Sládek fasády12,7 %0,88 %  
kromě tisku, všem12,7 %0,88 %  
billboardy12,7 %0,88 %  
ostatní odpovědi v rámci televízie
noviny
internet, letáky, alternativní reklama
rádio, internet
TV, rádio, noviny a časopisy
tv- přepínám
internet, rádio
noviny a časopisy
821,62 %7,08 % 

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7566,37 %66,37 %  
muž3833,63 %33,63 %  

Graf

18. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 267364,6 %64,6 %  
27 - 451916,81 %16,81 %  
46 - 651715,04 %15,04 %  
nad 6543,54 %3,54 %  

Graf

19. Jaká je velikost Vašeho místa bydliště podle počtu obyvatel? (výběr proveďte podle bydliště, ve kterém se zdržujete nejvíce - trvalé/přechodné)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100.000 obyvatel4640,71 %40,71 %  
5.000 - 100.000 obyvatel2623,01 %23,01 %  
do 5.000 obyvatel2219,47 %19,47 %  
nad 1.000.000 obyvatel (Praha)1916,81 %16,81 %  

Graf

20. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student6759,29 %59,29 %  
pracující3833,63 %33,63 %  
důchodce65,31 %5,31 %  
nezaměstnaný10,88 %0,88 %  
na mateřské dovolené10,88 %0,88 %  

Graf

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou6759,29 %59,29 %  
vysokoškolské3026,55 %26,55 %  
základní65,31 %5,31 %  
střední bez maturity54,42 %4,42 %  
vyšší odborné54,42 %4,42 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaký je Váš vztah k reklamě?

  • odpověď obtěžuje mě:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamy se mi vůbec nelíbí na otázku 2. Ve kterých médiích se Vám líbí reklamy nejvíce?

15. Je-li to možné, vyhýbáte se reklamě?

  • odpověď záleží na reklamním médiu:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi televize na otázku 16. Napište v rámci kterých médií se reklamě vyhýbáte:

18. Věk

  • odpověď do 26:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 20. Jste

20. Jste

  • odpověď student:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi billboardy, plakáty, malby na fasádách domů na otázku 3. Se kterým reklamním médiem se Vy osobně setkáváte nejčastěji?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký je Váš vztah k reklamě?

2. Ve kterých médiích se Vám líbí reklamy nejvíce?

3. Se kterým reklamním médiem se Vy osobně setkáváte nejčastěji?

4. Zaujme-li Vás konkrétní reklama (v jakémkoliv médiu - pozitivně i negativně), zapamatujete si hlavní obsah jejího sdělení? (často je součástí reklamního sloganu)

6. Které reklamní médium ve Vás doposud nejvícekrát vzbudilo zájem o koupi produktu?

7. Vzpomenete si na konkrétní reklamu, na základě které jste si v ní prezentovaný produkt koupil/a?

9. Působí na Vás produkty (značky) inzerované v reklamních médiích důvěryhodně?

10. Myslíte si, že je prezentace produktu prostřednictvím známé osobnosti (celebrity) nebo odborníka v daném oboru (lékaře, specialisty na výživu apod.) efektivní?

11. Nejvíce na Vás působí reklamy, které:

12. Máte nějakou oblíbenou reklamu?

14. Má na Vaše nákupní rozhodování vliv prostorové uspořádání prodejny, její design, příjemnost personálu, hudba, osvětlení atp.?

15. Je-li to možné, vyhýbáte se reklamě?

16. Napište v rámci kterých médií se reklamě vyhýbáte:

17. Pohlaví

18. Věk

19. Jaká je velikost Vašeho místa bydliště podle počtu obyvatel? (výběr proveďte podle bydliště, ve kterém se zdržujete nejvíce - trvalé/přechodné)

20. Jste

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký je Váš vztah k reklamě?

2. Ve kterých médiích se Vám líbí reklamy nejvíce?

3. Se kterým reklamním médiem se Vy osobně setkáváte nejčastěji?

4. Zaujme-li Vás konkrétní reklama (v jakémkoliv médiu - pozitivně i negativně), zapamatujete si hlavní obsah jejího sdělení? (často je součástí reklamního sloganu)

6. Které reklamní médium ve Vás doposud nejvícekrát vzbudilo zájem o koupi produktu?

7. Vzpomenete si na konkrétní reklamu, na základě které jste si v ní prezentovaný produkt koupil/a?

9. Působí na Vás produkty (značky) inzerované v reklamních médiích důvěryhodně?

10. Myslíte si, že je prezentace produktu prostřednictvím známé osobnosti (celebrity) nebo odborníka v daném oboru (lékaře, specialisty na výživu apod.) efektivní?

11. Nejvíce na Vás působí reklamy, které:

12. Máte nějakou oblíbenou reklamu?

14. Má na Vaše nákupní rozhodování vliv prostorové uspořádání prodejny, její design, příjemnost personálu, hudba, osvětlení atp.?

15. Je-li to možné, vyhýbáte se reklamě?

16. Napište v rámci kterých médií se reklamě vyhýbáte:

17. Pohlaví

18. Věk

19. Jaká je velikost Vašeho místa bydliště podle počtu obyvatel? (výběr proveďte podle bydliště, ve kterém se zdržujete nejvíce - trvalé/přechodné)

20. Jste

21. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Medunová, I.REKLAMNÍ MÉDIA (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://reklamni-media.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.