Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklamy na knihy a povědomí o nich

Reklamy na knihy a povědomí o nich

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Kudrnová
Šetření:09. 03. 2010 - 20. 03. 2010
Počet respondentů:382
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.58
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem tohoto dotazníku je zjistit povědomí obyvatelstva České republiky o knižní reklamě a zda je z jejich pohledu dostatečná či naopak.

Výsledky průzkumu budou použity pro účely absolvenstké práce na téma " Reklama a možnosti jejího využítí na knižním trhu".

Dotazník je anonymní.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Odpovědi respondentů

1. Knihy si častěji spíše kupujete nebo půjčujete v knihovně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kupuji i půjčuji26268,23 %68,59 %  
jen kupuji5714,84 %14,92 %  
jen půjčuji k knihovně4712,24 %12,3 %  
nekupuji ani nepůjčuji184,69 %4,71 %  

Graf

2. Pokud si knihy půjčujete, jak často?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x a více za měsíc17252,6 %45,03 %  
1x za čtvrt roku9228,13 %24,08 %  
1x za půl roku6319,27 %16,49 %  

Graf

3. Pokud si knihy kupujete, jak často?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za čtvrt roku13137,64 %34,29 %  
1x za rok7521,55 %19,63 %  
1x za půl roku7220,69 %18,85 %  
1x a více za měsíc7020,11 %18,32 %  

Graf

4. Na základě čeho si knihu vybíráte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
záměrné vyhledávání informací o knihách v různých zdrojích (př. specializované weby, stránky knihkupectví)21756,51 %56,81 %  
doporučení od známého17746,09 %46,34 %  
shlédnutí filmu natočeného podle knihy10126,3 %26,44 %  
reklama na knihu6115,89 %15,97 %  
podle autora51,3 %1,31 %  
doporučená literatura ve škole20,52 %0,52 %  
oblíbeny spisovatel20,52 %0,52 %  
oblíbený autor20,52 %0,52 %  
podle žánru20,52 %0,52 %  
Podle spisovatele20,52 %0,52 %  
obal knihy20,52 %0,52 %  
dle autora20,52 %0,52 %  
podle nálady...10,26 %0,26 %  
podle spisovatele/ky10,26 %0,26 %  
různé10,26 %0,26 %  
recenzuji knihy na www.nekultura.cz10,26 %0,26 %  
knihy, které znám předem10,26 %0,26 %  
1. podle autora10,26 %0,26 %  
2.prolistuji ji10,26 %0,26 %  
téma (př. zdraví) + co mi padne do oka10,26 %0,26 %  
povinná literatura10,26 %0,26 %  
zajimave tema10,26 %0,26 %  
návštěvy knihovny či knihkupectví, projdu novinky10,26 %0,26 %  
povinná četba na univerzitě10,26 %0,26 %  
vzhled obalky a informace o obsahu10,26 %0,26 %  
povinná četba10,26 %0,26 %  
sama nevím10,26 %0,26 %  
na místě podle obsahu10,26 %0,26 %  
seznam k maturitě10,26 %0,26 %  
hlavně povinnou četbu na VŠ10,26 %0,26 %  
téma10,26 %0,26 %  
podle žánru a autora10,26 %0,26 %  
dle potřeby-odborná literatura10,26 %0,26 %  
podle obálky knihy10,26 %0,26 %  
knihy na rozvoj osobnosti10,26 %0,26 %  
Mam svoj oblubeny zaner a autorov10,26 %0,26 %  
obalu a nazvu10,26 %0,26 %  
Podle skutečných událostí10,26 %0,26 %  
NA základě vlastních oblíbených autorů 10,26 %0,26 %  
potřeby do školy10,26 %0,26 %  
podle obalu10,26 %0,26 %  
podle oblíbeného žánru10,26 %0,26 %  
čtu více knih od jednoho autora10,26 %0,26 %  
na základě popisu na obalu knihy10,26 %0,26 %  
povinná školní četba10,26 %0,26 %  
recenze-kulturní přílohy deníků10,26 %0,26 %  
zkušenost s autorem10,26 %0,26 %  
většinou si knihu vyberu přímo v knihkupectví10,26 %0,26 %  
podle oblíbených autorů10,26 %0,26 %  
téma nebo autor10,26 %0,26 %  
povinna cetba10,26 %0,26 %  
podle oblíbeného autora10,26 %0,26 %  
čtu jen knihy Star Wars a Mass Effect10,26 %0,26 %  
Dle autora, ktery je mnou "provereny"10,26 %0,26 %  
Náhodně. 10,26 %0,26 %  
osobní zájem10,26 %0,26 %  
oblíbení autoři10,26 %0,26 %  
dle autora, dle oblíbeného tématu10,26 %0,26 %  
reference v jiné knize10,26 %0,26 %  
autor a obsah10,26 %0,26 %  
dle zajímavosti knihy10,26 %0,26 %  
musí mě hlavně zaujmout na první pohled10,26 %0,26 %  
doporučené od VŠ10,26 %0,26 %  
co mi padne v knihovně do oka10,26 %0,26 %  
přečtu si stručně obsah o čem je10,26 %0,26 %  
Pro nastudování daného problému10,26 %0,26 %  
oblíbený autor, zajímavé téma, oblíbená edice10,26 %0,26 %  
dle momentálního rozpoložení a celkových zájmů10,26 %0,26 %  
knihy, ktere me zaujmou v knihkupectvi10,26 %0,26 %  
cena, škola10,26 %0,26 %  
novinka od oblíbeného autora10,26 %0,26 %  
prohlídnu si, co je v knihkupectví10,26 %0,26 %  
holka, když už, tak se píše "zhlédnutí" ;-)10,26 %0,26 %  
vybírám podle autora10,26 %0,26 %  
čtu Sci-fi a Fantasy10,26 %0,26 %  
podle tématiky, která mě zajímá10,26 %0,26 %  
na základě studia české literatury10,26 %0,26 %  
dle informací o literatuře ze školních let 10,26 %0,26 %  
doporučení od okolí10,26 %0,26 %  
když se mi něco v knihkupectví zalíbí10,26 %0,26 %  
obsahu co potřebuju (odborné knihy)10,26 %0,26 %  
po prohlédnutí v obchodě10,26 %0,26 %  
Kupuji bestsellery10,26 %0,26 %  

Graf

5. Necháváte se ovlivňovat reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas31080,73 %81,15 %  
nikdy5815,1 %15,18 %  
velmi často164,17 %4,19 %  

Graf

6. V jakém médiu na Vás reklama působí nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internet17445,31 %45,55 %  
televize9223,96 %24,08 %  
tisk6216,15 %16,23 %  
outdoorová reklama (billboardy, plakáty, výlohy obchodů)5113,28 %13,35 %  
rozhlas51,3 %1,31 %  

Graf

7. Zaznamenali jste v posledních 5 letech reklamu na nějaký knižní titul?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano26468,75 %69,11 %  
ne12031,25 %31,41 %  

Graf

8. Pokud jste zaznamenali, o jaký knižní titul se jednalo? (Pokud nevíte název nebo autora, snažte se titul nějak přiblížit popisem)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

4 dohody

a) poslední titul od právníka - Washington b) žal draka či zpěv draka c) slepota Poznám je podle obálek, ale jména a autory si nepamatuji

autor Dan Brown

bestsellery vyvesene v metru

Biografie slavných osobností, encyklopedie (Zvíře, Dějiny apod.), Ztracený symbol (D. Brown).

Brisingr - Christopher Paolini

Brisingr-Christopher Paolini

Brown - Ztracený symbol Mágové Červenák - Bivoj

brown-ztracený symbol

Byl to asi Harry Potter nebo nějaká kniha od Viewega.

byl to twilight

Byla to kniha o zvířatech.

Bylo jich určitě dost hodně, v různých médiích. Například na dlouho očekávaný poslední díl Harryho Pottera nebo na závěrečný díl trilogie začínající knihou Eragon.

Bylo to něco o upírech. Nejsem si jistá, jetli Vampýrská akademie nebo Škola noci.

D. Brown Ztracený symbol

D.Brown;šílené knihy o upírech; P. Coelho,...

Da Vinci Code, Angels

Dan Brown

dan brown - lost symbol

Dan Brown - Sifra .., Andele, ...

Dan Brown - Šifra mistra Leonarda a jeho další tituly, dále Stmívání, Zatmění a další díly

Dan Brown - Šifra Mistra Leonarda, Poslední Symbol ...

Dan Brown - The Lost Symbol

Dan Brown - Ztracený symbol

Dan Brown - Ztracený symbol

Dan Brown - Ztracený symbol

Dan Brown - Ztracený symbol

Dan Brown - Ztracený symbol

Dan brown a všechny jeho knihy

Dan Brown, J.K.Rowling, Vievegh,

Dan Brown: The Lost Symbol, Stephen King: Under the Dome

Dan Brown: Ztracený symbol, J.K. Rowling: Harry Potter...,

Dan Brown.. Paollini..

Dokud tě nenajdu - John Irving

Dost se propagovaly některé díly Twilight ságy

encyklopedie

encyklopedie Zvíře, Vesmír, Člověk apod.

eragon

fantasi zanr nejaky denik tmava kniha

Harry Potter Brisinger

Harry Potter

Harry Potter

Harry Potter

Harry Potter

Harry Potter

Harry Potter

Harry Potter

Harry Potter

Harry Potter

Harry Potter

Harry Potter

Harry Potter - J. K. Rowling

Harry Potter - J.K. Rowling Andělé a démoni - Dan Brown

Harry Potter - poslední díl

Harry Potter - tak nechutně profláknuté, že jsem se na poslední díl přestal těšit

Harry Potter (Rowlingová), Da Vinci code, Ztracený symbol (oboje Dan Brown)

Harry Potter (více dílů), několik knih od Dana Browna, reklamy na ságu Twilight

harry potter 3 a další díly, Šifra mistra Leonarda

Harry Potter-Rowlingová, Roald Dahl-Příběhy nečekaných konců, Norman Mailer-Marilyn, Miloš Forman-Filmař mezi dvěma kontinenty

Harry Potter, Eragon, něco o herci, který hraje postavu Dr.House

Harry Potter, sága Stmívání

Harry Potter, sága Stmívání, sága Eragon, Ztracený symbol, Laskavé bohyně

Harry Potter, Stmívání (nebo nějaká kniha z této série)

Harry Potter, Stmívání, Dan Brown

Harry Potter, Stmívání, Percy Jackson, Viewegh, Škvorecký

Harry Potter, Šifra mistra leonarda, Knihy serialu z ct1

Harry Potter, Škola noci, Twilight...

Harry Potter, Twiligt Saga,

Harry Potter, účastníci zájezdu, Občan Havel, Deník Ostraváka

Haruki Murakami

Haruki Murakami - Sputnik ma laska,detske knihy a knihy pro mladez, ..

Historie matematické analýzy

Hugh Laurie - Obchodní se smrtí

Humberto Eco-Jméno růže; Šifra mistra Leonarda

Jedná se o reklamy Knižního klubu jejichž katalog odebírám, titulů je proto mnoho

jednalo se pouze o letáky různých knihkupectví

Jen na reklamu typu "Tento film byl natočen podle předlohy knihy..." Naposled to byla kniha Žena cestovatele časem od Audrey Niffenegger. A samozřejmě Twilight Sága.

John Grisham, název si nepamatuji, jako vždy z právnického prostředí, reklama v metru

Joyce Carol Oatesová - Hrobařova dcera

Karel Kryl: Půlkacíř

Karen WILIAMS, Podzimní příběh, Praha 2007.

Khaled Hosseini - Lovec draků

Kniha o šlechticích

knihy Dana Browna, životopisy slavných osobností, předlohy k filmům

Knihy o Harrym Potterovi mají velmi rozšířenou reklamu, na další už si nevzpomínám, ale určitě jich bylo více než je HP.

Knihy od Dana Browna

knížky od Viewegha

Knížky od Viewegha mají docela masivní reklamu všechny.

Lava ruka Boha

Legendární filmy - Paolo D´Agostini

Levá ruka Boha, encyklopedie z Ikaru - život zvierat, človek, historia... Twillight sága

Levá ruka boží-Paul Hoffman Sputnik, má láska-Haruki Murakami........

Levá ruka boží, poslední knižní titul na nějž si vzpomenu, měl reklamy skoro všude (plakáty v metru, na ulicích, v periodikách), dále sága Twilight ( po uveřejnění filmů se po této knize strhla rvačka a i reklamy na ni bylo všude požehnaně , ...

Líbáš jako Bůh , Twilight , Vampire diaries .

Michal Viewegh, název si už bohužel nepamatuju

Misule, vsude vidim jen samy upiry;) snad chapes ;) to neni jen o Tw.L. ale vsude je ted tech upiru nejak moc :))) kazdopadne zadnej nejni jako Ed:)zatim:)

mnoho.. hlavne v metru, predevsim na browna, na skolu upiru nebo tak neco atd.

Murakami-Sputnik,má láska Levá ruka boží Hislopová

na plakátech v metru, reklama na novou knihu z prostředí právníků, mám pocit, že autorem je John Grisham

naposled to bylaňáká od Coelhiho

Naposledy na ságu Twilight a už mi to lezlo na nervy

např. Andělé a Démoni či Hostitel

Např. Označená od Kristin a P.C. Castové,...

Např. Sága Stmívání, Stephanie Mayerová

např.: Ztracený svět v podzemí

Například před měsícem kampaň na Levou ruku boží.

něco s upírem, nějáký kusy z knižního světa, něco o ženě v arábii a pak levné knihy

Nějaká fantasy knížka o upírech a vlkodlacích.

nejnovejsi kniha Dana Browna (Ztraceny symbol nebo tak nejak)

nejspíš španělský autor, reklama v praze v metru

nevím

nevybavuji si

Nové knihy od Dana Browna, Stiega Larsona, a pak od nějaké ženské autorky, ale nepamatuji si titul

Opravdu si nevzpomenu, jsou to pro mě většinou nezajímavé knihy.

Označená - P.C. Castová - Kristin Castová

P. Coelho: Vítěz je sám, S. Meyerová: Stmívání a následující díly, Ch. Paolini:Brisingr

P.S. Miluji Tě v časopise Joy v sekci Knižní tipy.

Paulo Coelho

Paulo Coelho - Vítěz je sám, Twilight Sága

Paulo Coelho, Stephenie Meyer aj.

petr šabach, dan brown, harry potter

plakát když jsem šla okolo knihkupectví na avatara

Počítačová literatura na specializovaných webech

poslední kniha velmi známého autora, který nedávno zemřel.

potterovská série, upírská série Stmívání

pravidelné recenze v tisku - MF Dnes, výlohy knihkupectví - různé tituly

Především knihy od komerčně úspěšných autorů - Paulo Coelho, Dan Brown atd

Půlkacíř-o K.Krylovi

Reklamě na HP se asi nedalo uniknout.

reklamy knihkupectví Luxor

reklamy na různé knihy je při pohybu po Praze podle mě dost a člověk by musel být absolutně imunní vůči různým billboardům a plakátům ve výlohách, aby si nevšiml, na internetu se člověk taky občas setká s nějakou tou blikající reklamou na právě vydané knižní dílo:)

reklamy v metru, uz se nepamatuji, reklamy na knizky tam byvaji porad

Rudolf Desenský , Jak poznat psí duši

sága Stmívání

série Harry Potter

série Harry Potter, Twilight sága, knihy Dana Browna

spousta titulů - zejména v metru na eskalárotech masovka se ted rozjela kolem Brownova Posledního Symbolu a vzestup v reklame fantasy knih

Stephanie Meyer: Sága Stmívání Lovci draků

Stephenie Meyer - tetralogie Stmívání J. K. Rowling - Harry Potter Upíří deníky Škola noci David Brown - Ztracený symbol

Stephenie Meyerová - sága Stmívání

Stieg Larsson, Dan Brown

Stmívání

Stmívání

Stmívání

Stmívání

Stmívání - Stephanie Meyer

Stmívání, Harry Poter, Modrá, nikoli zelená planeta

Stmívání, Harry Potter, Paulo Coelho, Muži, kteří nenávidí ženy..

Stmívání, Harry Potter, Román pro muže ....

strateny symbol

Strateny symbol od Dana Browna

šifra mistra Leonarda

Šifra mistra Leonarda

Šifra mistra Leonarda

Šifra mistra Leonarda

Šifra mistra Leonarda

Šifra.....

Škola noci - Označená

Škola noci, Ľavá ruka boha

ŠULC, Jiří, Dva proti říši.

Terry Pratchett - knihy o Zeměploše

Tisíce planoucích sluncí

Tituly vycházející z programů České televize ( O češtině atd.).

třeba Tomáš Sedláček Ekonomie dobra a zla

Tuším Harry Potter měl nějakou reklamu.

tuším, že to byla encyklopedie "Zvíře"

Twighlight

Twilight Anita Blake Paul Coehle

Twilight

Twilight a Brisingr

twilight saga

twilight saga harry potter

Twilight saga, Harry Potter,

Twilight saga, Hostitel, Zloděj blesku,

twilight saga, je to vsude:)

twilight sága, pak tisíce sluncí(nebo očí)-jak je na obalu knihy ta holka v červeným šátku

Twilight, Harry Potter, knihy Dana Browna, Stephena Kinga, Michala Viewegha, a knihy, které zrovna obdržely nějaké ceny, např. v poslední době Zlodějka knih.

Twilight, Stephenie Meyer

Upirske denniky, anita blake vampire hunter, terry pratchatt

určitě Harry Potěr, různý Andělé a démoni, Šifry apod. od Browna a pak milion dalších co jsou třeba u eskalátorů v metru atd., ale nepřijdou mi to jako zrovna dobrý knížky...nevim no, ale tak někomu se to třeba líbí, co Rejže? :-) takovej Potěr :-)))

Určitě na knížky Harry Potter

Určitě reklama na Harryho Pottera, Twilight Ságu a podobně..

Určitě to byla kniha od M. Viewegha, či H. Pawlovské

V metru jsou plákaty nepřetržitě, pořád na jiné knihy.

v metru na eskalátorech: Puzzo, ... z Mnichova

v metru na eskalátorech, vždy to bylo "nejprodávanější kniha roku blabla nebo největší trhák od dob" ale nikdy dříve jsem o knize neslyšela.. jinak si vybavuju (název nevím přesně) vznik a pád třetí říše, pak to byly různé životopisy a myslím že kniha od nějaké íránské autorky (??)

Vampire Academy

velice často knihy politiků příp. "paměti"

většinou knihy Michala Wiewegha, Dana Browna.

vitez je sam, coelho spousty dalsich, kazdy den v metru...

Z poslední doby si vzpomínám na nějaký letáček, který oznamoval velký knižní bestseller o nějaké škole pro upíry? Něco mezi Stmíváním a Harrym Potterem.

Zmeškal, T. Milostný dopis klínovým písmem. Soukupová, P. K moři. na Vieweghovy úděsné knihy:-)

Ztracený symblo od Browna

Ztracený symbol

Ztracený symbol od Dana Browna, New Moon Sága od Stephanie Meyer

Ztracený symbol,Škola noci, Levá ruka boží, Harry Potter, Brisingr, Stmívaní,.....

Zvíře, Česko

Životopis Martiny Sáblíkové

9. Pokud jste nezaznamenali, čím je to podle Vás způsobeno?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

určitě jsem i na internetu musela očima přeject reklamy na nějaký ten knižní titul,jen zrovna co se týká knížek tak si těchhle reklam vůbec nevšímám, ale řekla bych,že je na ně rozhodně méně reklam,než třeba na pojištění,léky atd.

asi malá reklama, kromě prospektů nových knih co vydávají nakladatelství nic moc

Asi se reklami na knizky netoci;-)

asi se to nevyplatí

asi tím, že dneska se víc než knihy propaguje všechno ostatní, spíš filmy, seriály apod.

Asi tím, že lidé knížky moc nečtou v poslední době, tak je tím pádem neprosazují tolik. I když by to mělo být naopak... Lidé většinou sledují filmy v televizhi nebo na DVD a to jim stačí.

asi tím, že žádné fakt nejsou?:D A nebo jsem málo všímavá

já si spíše nemohu vzpomenout, zda zaznamenali či nezaznamenali, potřebovala bych i možnost zatrhout nevím, nevzpomínám u otázky 7...

knihy již nejsou tak populární

Knihy nejsou tak oblibene jako treba film

knihy nepřinášejí tolik zisku jako dříve (v dobách, kdy nebyl internet)

Knihy se málo propagují. Pokud nevíte, kam kouknout, o novinkách se moc nedozvíte.

Knihy si vybírám spíše jiným způsobem než na základě reklamy. V podstatě mě masová literatura ani nezajímá, proto je pro mě reklama na knihu spíše odrazující informací o knize a proto ji okamžitě pouštím z hlavy.

Lidé málo vyhledávají informace vlastním výběrem, spíše si nechávají informace podsouvat...

Lidi už moc nečtou, stahují filmy nebo čtou z monitoru.

Málo propagace.

málo reklam na literaturu

masová tištěná reklama prodává, konečně na to přisli i ve vydavatelstvech

mediální známost

Množstvím jiných reklam..na prací prášky..kosmetiku..atd.

mojí nevšímavostí nebo možná i nedostatečnou reklamou..?

Myslím si, že je to způsobené nezájmem lidí o knihy. Viděla jsem maximálně reklamy na hodně medializované knihy (různé přepracované seriály, filmy atd)a to se mi zase na druhou stranu nelíbí.

Myslím, že lidé už knihy tolik nečtou. Moje matka čte furt, myslím, že už přečetla v knihovně celé dospělé oddělení. Já nemám na čtení čas. Většinu času se učim a knížku si čtu většinou večer. Lidé podle mě čekají, až z toho bude film.

Nebylo to zajímavé pro mne ale byl by to vhodný dárek pro člena mé rodiny

Nedostatečnou reklamou knižních titulů... V současnosti se knihy tak moc nepropagují, spíše filmy, výrobky atd.

Nedostatečnou reklamou, málo upoutávek.

Nedostatečnými financemi.

Nedostatkem kreativity při tvorbě těchto reklam

Nedostatkem zájmu o knihy mladých generací. Televize vysílá to co si lidé přejí a když nikdo nečte, nikdo nevysílá.

nedostatky informací

nepamatuji si

nesleduji takove reklamy

Nevím a je mi to vcelku jedno - myslím, že ten, kdo se o knihy zajímá, si je vždycky najde - i bez reklamy

nevím, knihy se moc nečtou

nevyplatí se dávat reklamu na knížku, zájem o knížky asi upadá

nevyplatí se dělat reklamu do televize

nezájem o literaturu jako takovou

Nezajímá mne mainstreamová literatura a reklamy obecně se snažím ignorovat. Na knihy, které čtu reklamy nejsou.

plakáty v metru podél eskalátorů nejdou ignorovat

Příliš reklamy nevnímám

reklam na knihy je málo - byly by ještě dražší

Reklama na knihy mi přijde velmi nedostatečná, co si sama nezjistím to nevím. Neustále jsou nám ze všech stran předhazovány reklamy na nejrůznější zbytečnosti, ale na knihy velice málo. Často si kupuji knihy v angličtině a přijde mi, že pokud se kniha neproslavila filmem nebo se nějakej ten rok zpátky nestala bestsellerem v USA nebo UK, tak ji na českým trhu nenajdu. Je to pochopitelné, neprodali by ji tady, ale to je právě tou nedostatečnou reklamou. Spousta lidí ví, že se nějaká kniha stala nejprodávanější v usa, ale kdo tady v ČR ví, jaká kniha byla nejprodávanější u nás?

Reklamy či upotávky pouze ve specializovaných časopisech nebo www stránkách, bohužel v běžných mediích dostupných pro širokou veřejnost nikoliv (radio, noviny, televize) a tam jsou upoutávky na cd, na filmy, na kina...tak proč ne na knihy?

reklamy na knihy kromě tisku nejsou skoro žádné

reklamy nejsou na knihy nejsou tolik masivní tudíž pokud člověka nezaujmou hned velmi brzy na ně spotřebitel zapomene

tim, ze filmy maji prdnost pred knihami

Tím, že si reklam nevšímám. Nevím, jak vyšla odpověď u otázky o ovlivnění reklamou, protože jsem se ukliknul a teď mi svítí všechny 3 možnosti. Platí možnost "nikdy". I když ve skutečnosti se reklamou ovlivnit nechám: věcem, které zahlédnu v reklamě, se cíleně vyhýbám, protože na kvalitní výrobky jsem reklamu snad nikdy neviděl. V otázce o médiu jsem zakliknul internet, ale jen proto, že je to povinná otázka. Chybí ti tam možnost "v žádném".

tím,že si reklam moc nevšímám

V dnešní době se málo čte, tak ja i málo reklam na knihy.

velmi málo sleduji televizi, rádio neposlouchám, ve městě reklamám nevěnuji pozornost...

vlastní nevšímavostí

Žiji v bezmála půlmiliónovém městě, kde je reklama doslova na každém rohu, tudíž se je časem naučíte vyfiltrovat ze svého pohledu. Co se týče sdělovacích prostředků, televizi sleduji sporadicky, na internetu jsou reklamy příliš bezduché a blikavé, než aby mě zaujaly, v rádiu, které občas poslouchám v autě, je přepínám a v denním tisku, který odebírám jsou reklamy zahraniční, které mi stejně mnoho nedají.

10. V jakém médiu se reklama na Vámi uvedenou knihu objevila?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
outdoorová reklama (billboardy, plakáty, výlohy obchodů)13250,77 %34,55 %  
internet10741,15 %28,01 %  
tisk10339,62 %26,96 %  
televize3915 %10,21 %  
rozhlas62,31 %1,57 %  
nic51,92 %1,31 %  

Graf

11. Pokud víte, můžete blíže specifikovat o jakou formu reklamy se jednalo? (Př. teleshopping, plakáty v metru, výloha v knihkupectví)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

absolutne vsetko : reklamy v tv, na nete, plagaty, vylohy.....

Banner

Banner na webu.

bannery na internetu, teleshopping

casopis firmy Media Klub

časopis

časopis

časopis

časopis

článek v časopise, recenze na internetu

článek v časopisu, na netu

článek v novinách

články v novinách, výlohy obchodů, plakáty v obchodech, film natočený podle knihy

facebook

forma katalogu Knižního klubu

Harry Potter, hodně medializovaná série, všechny možné formy reklamy

Hlavní zprávy lepší reklama neexistuje

internetový banner

katalogy nakladatelství

Knihkupectvi + clanek v novinach(internetu)

knihkupectví, některé časopisy

krátké šoty, plakát

Letáček. Ale často si všímám i plakátů v knihkupectví.

Letáčky u kina

letáky nakladatelství ,billboardy v metru u eskalatorů,výlohy v obchodech

letáky z knihkupectví

letáky z knihkupectví rozdávané na ulici

metro

metro metro metro. misto, kde nemas na co cumet, tak cumis po zdich :D

Nabídky v časopisech

normalni reklama v televizi mezi programy

Noviny - myslím MP Dnes , knihkupectví

Obaly časopisů

obrázek a povídání v novinách, také i ve výloze knihkupectví

Obrázek v novinách

obrázek v novinách Metro

Odkaz na knihkupectví na webových stránkách

Plakát

plakát

plakát byl vylepen ve výloze knihkupectví

plakát metru

plakát na papíře

plakát v metru

plakát v metru

plakat v metru

plakát v metru

Plakát v metru

plakat v metru

plakát v metru

Plakát v metru

plakát v metru

plakát v metru u eskalátorů

Plakát v metrů u eskalátorů

plakát v metru, reklama v tisku, výloha v knihkupectví

plakát v metru, výloha knihkupectví

Plakát v metru, výloha knihkupectví, přiložený leták k zakoupené knize

plakáty v knihkupectví a inzeráty v novinách

plakáty v metru levné knihy - internetové odkazy

plakáty v metru

plakaty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

Plakáty v metru

plakaty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

Plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

Plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

Plakáty v metru

plakáty v metru

plakaty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru

plakaty v metru

plakáty v metru

plakáty v metru + výloha

plakáty v metru a v knihkupectví

plakaty v metru a v knihkupectvi, na strankach neoluxoru...

plakaty v metru a vyloha v knihkupectvi

plakáty v metru i na ulicích, plakáty v knihkupectvích

plakaty v metru, kontextova reklama na zpravodajskem serveru

plakáty v metru, plakáty v knihkupectví

plakáty v metru, reklama v časopisech, ...

plakáty v metru, tv zpravodajství, výlohy v knihkupectví

plakáty v metru, v tisku (např. Houser), v novinách, ve výloze v knihkupectví

plakáty v metru, ve vykladnich skrinich knihkupectvi

Plakáty v metru, výloha v knihkupectví, bannery na internetu

plakáty v metru, výlohy v knihkupectví, internetová reklama

Plakáty v metru.

plakáty v MHD, ve výlohách knihkupectví, ve zprávách, reklama v tisku

plakaty vylohy

plakáty, časopisy

Plakáty, výlohy

plakáty, výlohy

plekáty v metru

pop up, banner

raklamní plochy v metru a v knihkupectvích

Recenze na knihu v časopisu

recenze v tisku, výlohy v knihkupectví

recenze, upoutávky v knihkupectvích

reklama v časopise

reklama v časopise

reklama v časopisech, vyskakující okna na internetu

Reklama v televize (v případě encyklopedií), jinak především výlohy knihkupectví.

Reklama v tyždenníku, plagáty v kníhkupectve

rozhovor

specializované stránky časopisu, či novin

spíše propagováno formou "reklamních" rozhovorů s jasným cílem - propagace knihy a autora

teleshopping

Teleshopping

teleshopping, výloha v knihkupectví

tisk a výlohy v knihkupectví

TV vysílání + internetové články

V kině, ve výkladech knihkupectví atd

V novinách a časopisech se na knihy objevují jen recenze, které jsou svým způsobem reklamou. Občas jsou reklamy ve výlohách knihkupectví, ale nevzpomínám si ani na jednu konkrétní reklamu či knihu.

v podstatě všechno výše zmíněné

V televizi, novinách, časopisech, výlohy knihkupectví.

ve výloze v knihkupectví

viz otázka 8., jsou to nejčastěji plakáty podél eskalátorů v metru

výloha

výloha

výloha v knihkupectví

výloha kníhkupectví

výloha v knihkupectví

výloha v knihkupectví

výloha v knihkupectví

výloha v knihkupectví

výloha v knihkupectví

Výloha v knihkupectví

výloha v knihkupectví

Výloha v knihkupectví

Výloha v knihkupectví

výloha v knihkupectví (snad ve všech)

výloha v knihkupectví, letáčky

výloha v knihkupectví, malé reklamy na okrajích internetových stránek

Výloha v knihkupectví, plakát v MHD, odkazy na internetu

výloha v knihkupectví, reklama v časopisech

Výloha v knihkupectví, reklama v tisku

výloha v knihkupectví, reklama v tv, product placement ve filmu

výloha v knihkupectví, tv magazín

výloha v knihkupectví, upoutávky na knížky v e-shopech knihkupectví

Výloha, plakáty

výloha,metro

výlohy v knihkupectví

výlohy v knihkupectví, internetová reklama, sem tam plakáty v metru

výlohy v knihkupectvích, nejvíce si pomatuji knihkupectví v Brně na české

výlohy v knikupectví, okkazy na netu

12. Přijde Vám propagace knih v České republice dostatečná?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne32283,85 %84,29 %  
ano6216,15 %16,23 %  

Graf

13. V jakém médiu byste uvítali více reklamy a informací o knihách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize21455,73 %56,02 %  
časopisy17545,57 %45,81 %  
internet16342,45 %42,67 %  
noviny11830,73 %30,89 %  
outdoorová reklama7820,31 %20,42 %  
rozhlas5113,28 %13,35 %  
v žádném, jsem spokojený/á297,55 %7,59 %  
v žádném, reklamy na knihy mě nezajímají256,51 %6,54 %  

Graf

14. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 3028574,22 %74,61 %  
0 - 186617,19 %17,28 %  
31 - 40277,03 %7,07 %  
41 - 5051,3 %1,31 %  
61 a výše10,26 %0,26 %  

Graf

15. V jakém městě žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město nad 90 tis. obyvatel18447,92 %48,17 %  
město do 50 tis. obyvatel6717,45 %17,54 %  
město do 10 tis. obyvatel6516,93 %17,02 %  
vesnice4411,46 %11,52 %  
město do 90 tis. obyvatel246,25 %6,28 %  

Graf

16. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena31983,07 %83,51 %  
muž6516,93 %17,02 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. V jakém médiu se reklama na Vámi uvedenou knihu objevila?

  • odpověď outdoorová reklama (billboardy, plakáty, výlohy obchodů):
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi plakáty v metru na otázku 11. Pokud víte, můžete blíže specifikovat o jakou formu reklamy se jednalo? (Př. teleshopping, plakáty v metru, výloha v knihkupectví)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Knihy si častěji spíše kupujete nebo půjčujete v knihovně?

2. Pokud si knihy půjčujete, jak často?

3. Pokud si knihy kupujete, jak často?

4. Na základě čeho si knihu vybíráte?

5. Necháváte se ovlivňovat reklamou?

6. V jakém médiu na Vás reklama působí nejvíce?

7. Zaznamenali jste v posledních 5 letech reklamu na nějaký knižní titul?

8. Pokud jste zaznamenali, o jaký knižní titul se jednalo? (Pokud nevíte název nebo autora, snažte se titul nějak přiblížit popisem)

10. V jakém médiu se reklama na Vámi uvedenou knihu objevila?

11. Pokud víte, můžete blíže specifikovat o jakou formu reklamy se jednalo? (Př. teleshopping, plakáty v metru, výloha v knihkupectví)

12. Přijde Vám propagace knih v České republice dostatečná?

13. V jakém médiu byste uvítali více reklamy a informací o knihách?

14. Do jaké věkové kategorie patříte?

15. V jakém městě žijete?

16. Jaké je Vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Knihy si častěji spíše kupujete nebo půjčujete v knihovně?

2. Pokud si knihy půjčujete, jak často?

3. Pokud si knihy kupujete, jak často?

4. Na základě čeho si knihu vybíráte?

5. Necháváte se ovlivňovat reklamou?

6. V jakém médiu na Vás reklama působí nejvíce?

7. Zaznamenali jste v posledních 5 letech reklamu na nějaký knižní titul?

8. Pokud jste zaznamenali, o jaký knižní titul se jednalo? (Pokud nevíte název nebo autora, snažte se titul nějak přiblížit popisem)

10. V jakém médiu se reklama na Vámi uvedenou knihu objevila?

11. Pokud víte, můžete blíže specifikovat o jakou formu reklamy se jednalo? (Př. teleshopping, plakáty v metru, výloha v knihkupectví)

12. Přijde Vám propagace knih v České republice dostatečná?

13. V jakém médiu byste uvítali více reklamy a informací o knihách?

14. Do jaké věkové kategorie patříte?

15. V jakém městě žijete?

16. Jaké je Vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kudrnová, M.Reklamy na knihy a povědomí o nich (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://reklamy-na-knihy-a-povedomi-o-nich.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.