Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Reklamy na knihy a povědomí o nich
Reklamy na knihy a povědomí o nich
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Michaela Kudrnová |
---|---|
Šetření: | 09. 03. 2010 - 20. 03. 2010 |
Počet respondentů: | 382 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 13.58 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 81,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Cílem tohoto dotazníku je zjistit povědomí obyvatelstva České republiky o knižní reklamě a zda je z jejich pohledu dostatečná či naopak.
Výsledky průzkumu budou použity pro účely absolvenstké práce na téma " Reklama a možnosti jejího využítí na knižním trhu".
Dotazník je anonymní.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Odpovědi respondentů
1. Knihy si častěji spíše kupujete nebo půjčujete v knihovně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kupuji i půjčuji | 262 | 68,23 % | 68,59 % |
jen kupuji | 57 | 14,84 % | 14,92 % |
jen půjčuji k knihovně | 47 | 12,24 % | 12,3 % |
nekupuji ani nepůjčuji | 18 | 4,69 % | 4,71 % |
2. Pokud si knihy půjčujete, jak často?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1x a více za měsíc | 172 | 52,6 % | 45,03 % |
1x za čtvrt roku | 92 | 28,13 % | 24,08 % |
1x za půl roku | 63 | 19,27 % | 16,49 % |
3. Pokud si knihy kupujete, jak často?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1x za čtvrt roku | 131 | 37,64 % | 34,29 % |
1x za rok | 75 | 21,55 % | 19,63 % |
1x za půl roku | 72 | 20,69 % | 18,85 % |
1x a více za měsíc | 70 | 20,11 % | 18,32 % |
4. Na základě čeho si knihu vybíráte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
záměrné vyhledávání informací o knihách v různých zdrojích (př. specializované weby, stránky knihkupectví) | 217 | 56,51 % | 56,81 % |
doporučení od známého | 177 | 46,09 % | 46,34 % |
shlédnutí filmu natočeného podle knihy | 101 | 26,3 % | 26,44 % |
reklama na knihu | 61 | 15,89 % | 15,97 % |
podle autora | 5 | 1,3 % | 1,31 % |
doporučená literatura ve škole | 2 | 0,52 % | 0,52 % |
oblíbeny spisovatel | 2 | 0,52 % | 0,52 % |
oblíbený autor | 2 | 0,52 % | 0,52 % |
podle žánru | 2 | 0,52 % | 0,52 % |
Podle spisovatele | 2 | 0,52 % | 0,52 % |
obal knihy | 2 | 0,52 % | 0,52 % |
dle autora | 2 | 0,52 % | 0,52 % |
podle nálady... | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
podle spisovatele/ky | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
různé | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
recenzuji knihy na www.nekultura.cz | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
knihy, které znám předem | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
1. podle autora | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
2.prolistuji ji | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
téma (př. zdraví) + co mi padne do oka | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
povinná literatura | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
zajimave tema | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
návštěvy knihovny či knihkupectví, projdu novinky | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
povinná četba na univerzitě | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
vzhled obalky a informace o obsahu | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
povinná četba | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
sama nevím | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
na místě podle obsahu | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
seznam k maturitě | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
hlavně povinnou četbu na VŠ | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
téma | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
podle žánru a autora | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
dle potřeby-odborná literatura | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
podle obálky knihy | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
knihy na rozvoj osobnosti | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
Mam svoj oblubeny zaner a autorov | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
obalu a nazvu | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
Podle skutečných událostí | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
NA základě vlastních oblíbených autorů | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
potřeby do školy | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
podle obalu | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
podle oblíbeného žánru | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
čtu více knih od jednoho autora | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
na základě popisu na obalu knihy | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
povinná školní četba | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
recenze-kulturní přílohy deníků | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
zkušenost s autorem | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
většinou si knihu vyberu přímo v knihkupectví | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
podle oblíbených autorů | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
téma nebo autor | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
povinna cetba | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
podle oblíbeného autora | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
čtu jen knihy Star Wars a Mass Effect | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
Dle autora, ktery je mnou "provereny" | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
Náhodně. | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
osobní zájem | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
oblíbení autoři | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
dle autora, dle oblíbeného tématu | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
reference v jiné knize | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
autor a obsah | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
dle zajímavosti knihy | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
musí mě hlavně zaujmout na první pohled | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
doporučené od VŠ | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
co mi padne v knihovně do oka | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
přečtu si stručně obsah o čem je | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
Pro nastudování daného problému | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
oblíbený autor, zajímavé téma, oblíbená edice | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
dle momentálního rozpoložení a celkových zájmů | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
knihy, ktere me zaujmou v knihkupectvi | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
cena, škola | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
novinka od oblíbeného autora | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
prohlídnu si, co je v knihkupectví | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
holka, když už, tak se píše "zhlédnutí" ;-) | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
vybírám podle autora | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
čtu Sci-fi a Fantasy | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
podle tématiky, která mě zajímá | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
na základě studia české literatury | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
dle informací o literatuře ze školních let | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
doporučení od okolí | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
když se mi něco v knihkupectví zalíbí | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
obsahu co potřebuju (odborné knihy) | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
po prohlédnutí v obchodě | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
Kupuji bestsellery | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
5. Necháváte se ovlivňovat reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 310 | 80,73 % | 81,15 % |
nikdy | 58 | 15,1 % | 15,18 % |
velmi často | 16 | 4,17 % | 4,19 % |
6. V jakém médiu na Vás reklama působí nejvíce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
internet | 174 | 45,31 % | 45,55 % |
televize | 92 | 23,96 % | 24,08 % |
tisk | 62 | 16,15 % | 16,23 % |
outdoorová reklama (billboardy, plakáty, výlohy obchodů) | 51 | 13,28 % | 13,35 % |
rozhlas | 5 | 1,3 % | 1,31 % |
7. Zaznamenali jste v posledních 5 letech reklamu na nějaký knižní titul?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 264 | 68,75 % | 69,11 % |
ne | 120 | 31,25 % | 31,41 % |
8. Pokud jste zaznamenali, o jaký knižní titul se jednalo? (Pokud nevíte název nebo autora, snažte se titul nějak přiblížit popisem)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
4 dohody
a) poslední titul od právníka - Washington b) žal draka či zpěv draka c) slepota Poznám je podle obálek, ale jména a autory si nepamatuji
autor Dan Brown
bestsellery vyvesene v metru
Biografie slavných osobností, encyklopedie (Zvíře, Dějiny apod.), Ztracený symbol (D. Brown).
Brisingr - Christopher Paolini
Brisingr-Christopher Paolini
Brown - Ztracený symbol Mágové Červenák - Bivoj
brown-ztracený symbol
Byl to asi Harry Potter nebo nějaká kniha od Viewega.
byl to twilight
Byla to kniha o zvířatech.
Bylo jich určitě dost hodně, v různých médiích. Například na dlouho očekávaný poslední díl Harryho Pottera nebo na závěrečný díl trilogie začínající knihou Eragon.
Bylo to něco o upírech. Nejsem si jistá, jetli Vampýrská akademie nebo Škola noci.
D. Brown Ztracený symbol
D.Brown;šílené knihy o upírech; P. Coelho,...
Da Vinci Code, Angels
Dan Brown
dan brown - lost symbol
Dan Brown - Sifra .., Andele, ...
Dan Brown - Šifra mistra Leonarda a jeho další tituly, dále Stmívání, Zatmění a další díly
Dan Brown - Šifra Mistra Leonarda, Poslední Symbol ...
Dan Brown - The Lost Symbol
Dan Brown - Ztracený symbol
Dan Brown - Ztracený symbol
Dan Brown - Ztracený symbol
Dan Brown - Ztracený symbol
Dan Brown - Ztracený symbol
Dan brown a všechny jeho knihy
Dan Brown, J.K.Rowling, Vievegh,
Dan Brown: The Lost Symbol, Stephen King: Under the Dome
Dan Brown: Ztracený symbol, J.K. Rowling: Harry Potter...,
Dan Brown.. Paollini..
Dokud tě nenajdu - John Irving
Dost se propagovaly některé díly Twilight ságy
encyklopedie
encyklopedie Zvíře, Vesmír, Člověk apod.
eragon
fantasi zanr nejaky denik tmava kniha
Harry Potter Brisinger
Harry Potter
Harry Potter
Harry Potter
Harry Potter
Harry Potter
Harry Potter
Harry Potter
Harry Potter
Harry Potter
Harry Potter
Harry Potter
Harry Potter - J. K. Rowling
Harry Potter - J.K. Rowling Andělé a démoni - Dan Brown
Harry Potter - poslední díl
Harry Potter - tak nechutně profláknuté, že jsem se na poslední díl přestal těšit
Harry Potter (Rowlingová), Da Vinci code, Ztracený symbol (oboje Dan Brown)
Harry Potter (více dílů), několik knih od Dana Browna, reklamy na ságu Twilight
harry potter 3 a další díly, Šifra mistra Leonarda
Harry Potter-Rowlingová, Roald Dahl-Příběhy nečekaných konců, Norman Mailer-Marilyn, Miloš Forman-Filmař mezi dvěma kontinenty
Harry Potter, Eragon, něco o herci, který hraje postavu Dr.House
Harry Potter, sága Stmívání
Harry Potter, sága Stmívání, sága Eragon, Ztracený symbol, Laskavé bohyně
Harry Potter, Stmívání (nebo nějaká kniha z této série)
Harry Potter, Stmívání, Dan Brown
Harry Potter, Stmívání, Percy Jackson, Viewegh, Škvorecký
Harry Potter, Šifra mistra leonarda, Knihy serialu z ct1
Harry Potter, Škola noci, Twilight...
Harry Potter, Twiligt Saga,
Harry Potter, účastníci zájezdu, Občan Havel, Deník Ostraváka
Haruki Murakami
Haruki Murakami - Sputnik ma laska,detske knihy a knihy pro mladez, ..
Historie matematické analýzy
Hugh Laurie - Obchodní se smrtí
Humberto Eco-Jméno růže; Šifra mistra Leonarda
Jedná se o reklamy Knižního klubu jejichž katalog odebírám, titulů je proto mnoho
jednalo se pouze o letáky různých knihkupectví
Jen na reklamu typu "Tento film byl natočen podle předlohy knihy..." Naposled to byla kniha Žena cestovatele časem od Audrey Niffenegger. A samozřejmě Twilight Sága.
John Grisham, název si nepamatuji, jako vždy z právnického prostředí, reklama v metru
Joyce Carol Oatesová - Hrobařova dcera
Karel Kryl: Půlkacíř
Karen WILIAMS, Podzimní příběh, Praha 2007.
Khaled Hosseini - Lovec draků
Kniha o šlechticích
knihy Dana Browna, životopisy slavných osobností, předlohy k filmům
Knihy o Harrym Potterovi mají velmi rozšířenou reklamu, na další už si nevzpomínám, ale určitě jich bylo více než je HP.
Knihy od Dana Browna
knížky od Viewegha
Knížky od Viewegha mají docela masivní reklamu všechny.
Lava ruka Boha
Legendární filmy - Paolo D´Agostini
Levá ruka Boha, encyklopedie z Ikaru - život zvierat, človek, historia... Twillight sága
Levá ruka boží-Paul Hoffman Sputnik, má láska-Haruki Murakami........
Levá ruka boží, poslední knižní titul na nějž si vzpomenu, měl reklamy skoro všude (plakáty v metru, na ulicích, v periodikách), dále sága Twilight ( po uveřejnění filmů se po této knize strhla rvačka a i reklamy na ni bylo všude požehnaně , ...
Líbáš jako Bůh , Twilight , Vampire diaries .
Michal Viewegh, název si už bohužel nepamatuju
Misule, vsude vidim jen samy upiry;) snad chapes ;) to neni jen o Tw.L. ale vsude je ted tech upiru nejak moc :))) kazdopadne zadnej nejni jako Ed:)zatim:)
mnoho.. hlavne v metru, predevsim na browna, na skolu upiru nebo tak neco atd.
Murakami-Sputnik,má láska Levá ruka boží Hislopová
na plakátech v metru, reklama na novou knihu z prostředí právníků, mám pocit, že autorem je John Grisham
naposled to bylaňáká od Coelhiho
Naposledy na ságu Twilight a už mi to lezlo na nervy
např. Andělé a Démoni či Hostitel
Např. Označená od Kristin a P.C. Castové,...
Např. Sága Stmívání, Stephanie Mayerová
např.: Ztracený svět v podzemí
Například před měsícem kampaň na Levou ruku boží.
něco s upírem, nějáký kusy z knižního světa, něco o ženě v arábii a pak levné knihy
Nějaká fantasy knížka o upírech a vlkodlacích.
nejnovejsi kniha Dana Browna (Ztraceny symbol nebo tak nejak)
nejspíš španělský autor, reklama v praze v metru
nevím
nevybavuji si
Nové knihy od Dana Browna, Stiega Larsona, a pak od nějaké ženské autorky, ale nepamatuji si titul
Opravdu si nevzpomenu, jsou to pro mě většinou nezajímavé knihy.
Označená - P.C. Castová - Kristin Castová
P. Coelho: Vítěz je sám, S. Meyerová: Stmívání a následující díly, Ch. Paolini:Brisingr
P.S. Miluji Tě v časopise Joy v sekci Knižní tipy.
Paulo Coelho
Paulo Coelho - Vítěz je sám, Twilight Sága
Paulo Coelho, Stephenie Meyer aj.
petr šabach, dan brown, harry potter
plakát když jsem šla okolo knihkupectví na avatara
Počítačová literatura na specializovaných webech
poslední kniha velmi známého autora, který nedávno zemřel.
potterovská série, upírská série Stmívání
pravidelné recenze v tisku - MF Dnes, výlohy knihkupectví - různé tituly
Především knihy od komerčně úspěšných autorů - Paulo Coelho, Dan Brown atd
Půlkacíř-o K.Krylovi
Reklamě na HP se asi nedalo uniknout.
reklamy knihkupectví Luxor
reklamy na různé knihy je při pohybu po Praze podle mě dost a člověk by musel být absolutně imunní vůči různým billboardům a plakátům ve výlohách, aby si nevšiml, na internetu se člověk taky občas setká s nějakou tou blikající reklamou na právě vydané knižní dílo:)
reklamy v metru, uz se nepamatuji, reklamy na knizky tam byvaji porad
Rudolf Desenský , Jak poznat psí duši
sága Stmívání
série Harry Potter
série Harry Potter, Twilight sága, knihy Dana Browna
spousta titulů - zejména v metru na eskalárotech masovka se ted rozjela kolem Brownova Posledního Symbolu a vzestup v reklame fantasy knih
Stephanie Meyer: Sága Stmívání Lovci draků
Stephenie Meyer - tetralogie Stmívání J. K. Rowling - Harry Potter Upíří deníky Škola noci David Brown - Ztracený symbol
Stephenie Meyerová - sága Stmívání
Stieg Larsson, Dan Brown
Stmívání
Stmívání
Stmívání
Stmívání
Stmívání - Stephanie Meyer
Stmívání, Harry Poter, Modrá, nikoli zelená planeta
Stmívání, Harry Potter, Paulo Coelho, Muži, kteří nenávidí ženy..
Stmívání, Harry Potter, Román pro muže ....
strateny symbol
Strateny symbol od Dana Browna
šifra mistra Leonarda
Šifra mistra Leonarda
Šifra mistra Leonarda
Šifra mistra Leonarda
Šifra mistra Leonarda
Šifra.....
Škola noci - Označená
Škola noci, Ľavá ruka boha
ŠULC, Jiří, Dva proti říši.
Terry Pratchett - knihy o Zeměploše
Tisíce planoucích sluncí
Tituly vycházející z programů České televize ( O češtině atd.).
třeba Tomáš Sedláček Ekonomie dobra a zla
Tuším Harry Potter měl nějakou reklamu.
tuším, že to byla encyklopedie "Zvíře"
Twighlight
Twilight Anita Blake Paul Coehle
Twilight
Twilight a Brisingr
twilight saga
twilight saga harry potter
Twilight saga, Harry Potter,
Twilight saga, Hostitel, Zloděj blesku,
twilight saga, je to vsude:)
twilight sága, pak tisíce sluncí(nebo očí)-jak je na obalu knihy ta holka v červeným šátku
Twilight, Harry Potter, knihy Dana Browna, Stephena Kinga, Michala Viewegha, a knihy, které zrovna obdržely nějaké ceny, např. v poslední době Zlodějka knih.
Twilight, Stephenie Meyer
Upirske denniky, anita blake vampire hunter, terry pratchatt
určitě Harry Potěr, různý Andělé a démoni, Šifry apod. od Browna a pak milion dalších co jsou třeba u eskalátorů v metru atd., ale nepřijdou mi to jako zrovna dobrý knížky...nevim no, ale tak někomu se to třeba líbí, co Rejže? :-) takovej Potěr :-)))
Určitě na knížky Harry Potter
Určitě reklama na Harryho Pottera, Twilight Ságu a podobně..
Určitě to byla kniha od M. Viewegha, či H. Pawlovské
V metru jsou plákaty nepřetržitě, pořád na jiné knihy.
v metru na eskalátorech: Puzzo, ... z Mnichova
v metru na eskalátorech, vždy to bylo "nejprodávanější kniha roku blabla nebo největší trhák od dob" ale nikdy dříve jsem o knize neslyšela.. jinak si vybavuju (název nevím přesně) vznik a pád třetí říše, pak to byly různé životopisy a myslím že kniha od nějaké íránské autorky (??)
Vampire Academy
velice často knihy politiků příp. "paměti"
většinou knihy Michala Wiewegha, Dana Browna.
vitez je sam, coelho spousty dalsich, kazdy den v metru...
Z poslední doby si vzpomínám na nějaký letáček, který oznamoval velký knižní bestseller o nějaké škole pro upíry? Něco mezi Stmíváním a Harrym Potterem.
Zmeškal, T. Milostný dopis klínovým písmem. Soukupová, P. K moři. na Vieweghovy úděsné knihy:-)
Ztracený symblo od Browna
Ztracený symbol
Ztracený symbol od Dana Browna, New Moon Sága od Stephanie Meyer
Ztracený symbol,Škola noci, Levá ruka boží, Harry Potter, Brisingr, Stmívaní,.....
Zvíře, Česko
Životopis Martiny Sáblíkové
9. Pokud jste nezaznamenali, čím je to podle Vás způsobeno?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
určitě jsem i na internetu musela očima přeject reklamy na nějaký ten knižní titul,jen zrovna co se týká knížek tak si těchhle reklam vůbec nevšímám, ale řekla bych,že je na ně rozhodně méně reklam,než třeba na pojištění,léky atd.
asi malá reklama, kromě prospektů nových knih co vydávají nakladatelství nic moc
Asi se reklami na knizky netoci;-)
asi se to nevyplatí
asi tím, že dneska se víc než knihy propaguje všechno ostatní, spíš filmy, seriály apod.
Asi tím, že lidé knížky moc nečtou v poslední době, tak je tím pádem neprosazují tolik. I když by to mělo být naopak... Lidé většinou sledují filmy v televizhi nebo na DVD a to jim stačí.
asi tím, že žádné fakt nejsou?:D A nebo jsem málo všímavá
já si spíše nemohu vzpomenout, zda zaznamenali či nezaznamenali, potřebovala bych i možnost zatrhout nevím, nevzpomínám u otázky 7...
knihy již nejsou tak populární
Knihy nejsou tak oblibene jako treba film
knihy nepřinášejí tolik zisku jako dříve (v dobách, kdy nebyl internet)
Knihy se málo propagují. Pokud nevíte, kam kouknout, o novinkách se moc nedozvíte.
Knihy si vybírám spíše jiným způsobem než na základě reklamy. V podstatě mě masová literatura ani nezajímá, proto je pro mě reklama na knihu spíše odrazující informací o knize a proto ji okamžitě pouštím z hlavy.
Lidé málo vyhledávají informace vlastním výběrem, spíše si nechávají informace podsouvat...
Lidi už moc nečtou, stahují filmy nebo čtou z monitoru.
Málo propagace.
málo reklam na literaturu
masová tištěná reklama prodává, konečně na to přisli i ve vydavatelstvech
mediální známost
Množstvím jiných reklam..na prací prášky..kosmetiku..atd.
mojí nevšímavostí nebo možná i nedostatečnou reklamou..?
Myslím si, že je to způsobené nezájmem lidí o knihy. Viděla jsem maximálně reklamy na hodně medializované knihy (různé přepracované seriály, filmy atd)a to se mi zase na druhou stranu nelíbí.
Myslím, že lidé už knihy tolik nečtou. Moje matka čte furt, myslím, že už přečetla v knihovně celé dospělé oddělení. Já nemám na čtení čas. Většinu času se učim a knížku si čtu většinou večer. Lidé podle mě čekají, až z toho bude film.
Nebylo to zajímavé pro mne ale byl by to vhodný dárek pro člena mé rodiny
Nedostatečnou reklamou knižních titulů... V současnosti se knihy tak moc nepropagují, spíše filmy, výrobky atd.
Nedostatečnou reklamou, málo upoutávek.
Nedostatečnými financemi.
Nedostatkem kreativity při tvorbě těchto reklam
Nedostatkem zájmu o knihy mladých generací. Televize vysílá to co si lidé přejí a když nikdo nečte, nikdo nevysílá.
nedostatky informací
nepamatuji si
nesleduji takove reklamy
Nevím a je mi to vcelku jedno - myslím, že ten, kdo se o knihy zajímá, si je vždycky najde - i bez reklamy
nevím, knihy se moc nečtou
nevyplatí se dávat reklamu na knížku, zájem o knížky asi upadá
nevyplatí se dělat reklamu do televize
nezájem o literaturu jako takovou
Nezajímá mne mainstreamová literatura a reklamy obecně se snažím ignorovat. Na knihy, které čtu reklamy nejsou.
plakáty v metru podél eskalátorů nejdou ignorovat
Příliš reklamy nevnímám
reklam na knihy je málo - byly by ještě dražší
Reklama na knihy mi přijde velmi nedostatečná, co si sama nezjistím to nevím. Neustále jsou nám ze všech stran předhazovány reklamy na nejrůznější zbytečnosti, ale na knihy velice málo. Často si kupuji knihy v angličtině a přijde mi, že pokud se kniha neproslavila filmem nebo se nějakej ten rok zpátky nestala bestsellerem v USA nebo UK, tak ji na českým trhu nenajdu. Je to pochopitelné, neprodali by ji tady, ale to je právě tou nedostatečnou reklamou. Spousta lidí ví, že se nějaká kniha stala nejprodávanější v usa, ale kdo tady v ČR ví, jaká kniha byla nejprodávanější u nás?
Reklamy či upotávky pouze ve specializovaných časopisech nebo www stránkách, bohužel v běžných mediích dostupných pro širokou veřejnost nikoliv (radio, noviny, televize) a tam jsou upoutávky na cd, na filmy, na kina...tak proč ne na knihy?
reklamy na knihy kromě tisku nejsou skoro žádné
reklamy nejsou na knihy nejsou tolik masivní tudíž pokud člověka nezaujmou hned velmi brzy na ně spotřebitel zapomene
tim, ze filmy maji prdnost pred knihami
Tím, že si reklam nevšímám. Nevím, jak vyšla odpověď u otázky o ovlivnění reklamou, protože jsem se ukliknul a teď mi svítí všechny 3 možnosti. Platí možnost "nikdy". I když ve skutečnosti se reklamou ovlivnit nechám: věcem, které zahlédnu v reklamě, se cíleně vyhýbám, protože na kvalitní výrobky jsem reklamu snad nikdy neviděl. V otázce o médiu jsem zakliknul internet, ale jen proto, že je to povinná otázka. Chybí ti tam možnost "v žádném".
tím,že si reklam moc nevšímám
V dnešní době se málo čte, tak ja i málo reklam na knihy.
velmi málo sleduji televizi, rádio neposlouchám, ve městě reklamám nevěnuji pozornost...
vlastní nevšímavostí
Žiji v bezmála půlmiliónovém městě, kde je reklama doslova na každém rohu, tudíž se je časem naučíte vyfiltrovat ze svého pohledu. Co se týče sdělovacích prostředků, televizi sleduji sporadicky, na internetu jsou reklamy příliš bezduché a blikavé, než aby mě zaujaly, v rádiu, které občas poslouchám v autě, je přepínám a v denním tisku, který odebírám jsou reklamy zahraniční, které mi stejně mnoho nedají.
10. V jakém médiu se reklama na Vámi uvedenou knihu objevila?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
outdoorová reklama (billboardy, plakáty, výlohy obchodů) | 132 | 50,77 % | 34,55 % |
internet | 107 | 41,15 % | 28,01 % |
tisk | 103 | 39,62 % | 26,96 % |
televize | 39 | 15 % | 10,21 % |
rozhlas | 6 | 2,31 % | 1,57 % |
nic | 5 | 1,92 % | 1,31 % |
11. Pokud víte, můžete blíže specifikovat o jakou formu reklamy se jednalo? (Př. teleshopping, plakáty v metru, výloha v knihkupectví)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
absolutne vsetko : reklamy v tv, na nete, plagaty, vylohy.....
Banner
Banner na webu.
bannery na internetu, teleshopping
casopis firmy Media Klub
časopis
časopis
časopis
časopis
článek v časopise, recenze na internetu
článek v časopisu, na netu
článek v novinách
články v novinách, výlohy obchodů, plakáty v obchodech, film natočený podle knihy
forma katalogu Knižního klubu
Harry Potter, hodně medializovaná série, všechny možné formy reklamy
Hlavní zprávy lepší reklama neexistuje
internetový banner
katalogy nakladatelství
Knihkupectvi + clanek v novinach(internetu)
knihkupectví, některé časopisy
krátké šoty, plakát
Letáček. Ale často si všímám i plakátů v knihkupectví.
Letáčky u kina
letáky nakladatelství ,billboardy v metru u eskalatorů,výlohy v obchodech
letáky z knihkupectví
letáky z knihkupectví rozdávané na ulici
metro
metro metro metro. misto, kde nemas na co cumet, tak cumis po zdich :D
Nabídky v časopisech
normalni reklama v televizi mezi programy
Noviny - myslím MP Dnes , knihkupectví
Obaly časopisů
obrázek a povídání v novinách, také i ve výloze knihkupectví
Obrázek v novinách
obrázek v novinách Metro
Odkaz na knihkupectví na webových stránkách
Plakát
plakát
plakát byl vylepen ve výloze knihkupectví
plakát metru
plakát na papíře
plakát v metru
plakát v metru
plakat v metru
plakát v metru
Plakát v metru
plakat v metru
plakát v metru
Plakát v metru
plakát v metru
plakát v metru u eskalátorů
Plakát v metrů u eskalátorů
plakát v metru, reklama v tisku, výloha v knihkupectví
plakát v metru, výloha knihkupectví
Plakát v metru, výloha knihkupectví, přiložený leták k zakoupené knize
plakáty v knihkupectví a inzeráty v novinách
plakáty v metru levné knihy - internetové odkazy
plakáty v metru
plakaty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
Plakáty v metru
plakaty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
Plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
Plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
Plakáty v metru
plakáty v metru
plakaty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru
plakaty v metru
plakáty v metru
plakáty v metru + výloha
plakáty v metru a v knihkupectví
plakaty v metru a v knihkupectvi, na strankach neoluxoru...
plakaty v metru a vyloha v knihkupectvi
plakáty v metru i na ulicích, plakáty v knihkupectvích
plakaty v metru, kontextova reklama na zpravodajskem serveru
plakáty v metru, plakáty v knihkupectví
plakáty v metru, reklama v časopisech, ...
plakáty v metru, tv zpravodajství, výlohy v knihkupectví
plakáty v metru, v tisku (např. Houser), v novinách, ve výloze v knihkupectví
plakáty v metru, ve vykladnich skrinich knihkupectvi
Plakáty v metru, výloha v knihkupectví, bannery na internetu
plakáty v metru, výlohy v knihkupectví, internetová reklama
Plakáty v metru.
plakáty v MHD, ve výlohách knihkupectví, ve zprávách, reklama v tisku
plakaty vylohy
plakáty, časopisy
Plakáty, výlohy
plakáty, výlohy
plekáty v metru
pop up, banner
raklamní plochy v metru a v knihkupectvích
Recenze na knihu v časopisu
recenze v tisku, výlohy v knihkupectví
recenze, upoutávky v knihkupectvích
reklama v časopise
reklama v časopise
reklama v časopisech, vyskakující okna na internetu
Reklama v televize (v případě encyklopedií), jinak především výlohy knihkupectví.
Reklama v tyždenníku, plagáty v kníhkupectve
rozhovor
specializované stránky časopisu, či novin
spíše propagováno formou "reklamních" rozhovorů s jasným cílem - propagace knihy a autora
teleshopping
Teleshopping
teleshopping, výloha v knihkupectví
tisk a výlohy v knihkupectví
TV vysílání + internetové články
V kině, ve výkladech knihkupectví atd
V novinách a časopisech se na knihy objevují jen recenze, které jsou svým způsobem reklamou. Občas jsou reklamy ve výlohách knihkupectví, ale nevzpomínám si ani na jednu konkrétní reklamu či knihu.
v podstatě všechno výše zmíněné
V televizi, novinách, časopisech, výlohy knihkupectví.
ve výloze v knihkupectví
viz otázka 8., jsou to nejčastěji plakáty podél eskalátorů v metru
výloha
výloha
výloha v knihkupectví
výloha kníhkupectví
výloha v knihkupectví
výloha v knihkupectví
výloha v knihkupectví
výloha v knihkupectví
výloha v knihkupectví
Výloha v knihkupectví
výloha v knihkupectví
Výloha v knihkupectví
Výloha v knihkupectví
výloha v knihkupectví (snad ve všech)
výloha v knihkupectví, letáčky
výloha v knihkupectví, malé reklamy na okrajích internetových stránek
Výloha v knihkupectví, plakát v MHD, odkazy na internetu
výloha v knihkupectví, reklama v časopisech
Výloha v knihkupectví, reklama v tisku
výloha v knihkupectví, reklama v tv, product placement ve filmu
výloha v knihkupectví, tv magazín
výloha v knihkupectví, upoutávky na knížky v e-shopech knihkupectví
Výloha, plakáty
výloha,metro
výlohy v knihkupectví
výlohy v knihkupectví, internetová reklama, sem tam plakáty v metru
výlohy v knihkupectvích, nejvíce si pomatuji knihkupectví v Brně na české
výlohy v knikupectví, okkazy na netu
12. Přijde Vám propagace knih v České republice dostatečná?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 322 | 83,85 % | 84,29 % |
ano | 62 | 16,15 % | 16,23 % |
13. V jakém médiu byste uvítali více reklamy a informací o knihách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
televize | 214 | 55,73 % | 56,02 % |
časopisy | 175 | 45,57 % | 45,81 % |
internet | 163 | 42,45 % | 42,67 % |
noviny | 118 | 30,73 % | 30,89 % |
outdoorová reklama | 78 | 20,31 % | 20,42 % |
rozhlas | 51 | 13,28 % | 13,35 % |
v žádném, jsem spokojený/á | 29 | 7,55 % | 7,59 % |
v žádném, reklamy na knihy mě nezajímají | 25 | 6,51 % | 6,54 % |
14. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 30 | 285 | 74,22 % | 74,61 % |
0 - 18 | 66 | 17,19 % | 17,28 % |
31 - 40 | 27 | 7,03 % | 7,07 % |
41 - 50 | 5 | 1,3 % | 1,31 % |
61 a výše | 1 | 0,26 % | 0,26 % |
15. V jakém městě žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
město nad 90 tis. obyvatel | 184 | 47,92 % | 48,17 % |
město do 50 tis. obyvatel | 67 | 17,45 % | 17,54 % |
město do 10 tis. obyvatel | 65 | 16,93 % | 17,02 % |
vesnice | 44 | 11,46 % | 11,52 % |
město do 90 tis. obyvatel | 24 | 6,25 % | 6,28 % |
16. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 319 | 83,07 % | 83,51 % |
muž | 65 | 16,93 % | 17,02 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.