Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Repasované domácí spotřebiče

Repasované domácí spotřebiče

Zúčastněte se krátkého průzkumu o nakupování online
A vyhrajte jeden z 20 balíčků skvělé čokolády :-)

(konec vyplňování 23. 7. 2019)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Annette Truxová
Šetření:21. 04. 2019 - 10. 05. 2019
Počet respondentů:101
Počet otázek (max/průměr):18 / 15.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:61,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsme studenty Masarykovy univerzity v Brně, navazujícího magisterského programu – oboru Podniková ekonomika a management. V rámci předmětu Marketingový výzkum provádíme výzkum na téma "Zákaznický segment pro remanufactured/ refurbished (repasované) výrobky pro domácnost“.

Repasovaný výrobek projde procesem, kdy je daný, již používaný produkt rozebrán, vyčištěn, opraven a sestaven k dalšímu použití a znovu uveden do prodeje. V tomto výzkumu se zaměřujeme pouze na repasované domácí spotřebiče, konkrétně na velké spotřebiče – bílé elektro, kam patří např. lednice, mrazáky, pračky, sušičky, myčky atd.

Předmětem zájmu je reprezentativní vzorek několika desítek blíže nespecifikovaných spotřebitelů, bez ohledu na povědomí či zájem o repasované domácí spotřebiče.

Cílem tohoto výzkumu je identifikovat zákaznický segment, který by měl o repasované domácí spotřebiče největší zájem. Díky Vašim odpovědím budeme moci dále pracovat s motivy a bariérami spotřebitelů. Výsledky tohoto výzkumu povedou ke zvýšení povědomí o repasovaných domácích spotřebičích ale především k identifikaci zájmu spotřebitelů o tento typ výrobků a s tím související přizpůsobení nabídky a komunikace firem.

Dotazníkové šetření je primárně založeno na identifikaci vašeho zájmu o repasované domácí spotřebiče, identifikace spotřebitele a následně o zjištění konkrétní motivace.

 

V případě vašeho zájmu vám rádi poskytneme výsledky výzkumu.

Byli bychom Vám velice vděčni, kdybyste se našeho výzkumného šetření v roli respondenta zúčastnili. Dotazník je zcela anonymní a jeho vyplnění by vám nemělo zabrat více než 5-7 minut.

 

V případě jakýchkoli dotazů či připomínek mne neváhejte kontaktovat na e-mail 485796@muni.cz.

 

Pokud se rozhodnete naší žádosti vyhovět, mnohokrát vám děkujeme za vaši ochotu a čas věnovaný vyplnění dotazníku.

 

Se srdečným pozdravem,

 

Bc. Annette Truxová

zástupce výzkumného kolektivu

Odpovědi respondentů

1. Znali jste před otevřením tohoto dotazníku pojem “remanufactured (repasovaný) výrobek”?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, věděl/a jsem, co znamená7069,31 %69,31 %  
Neznal/a jsem ho2221,78 %21,78 %  
Ano, ale nevěděl/a jsem, co znamená98,91 %8,91 %  

Graf

2. Vlastníte nějaký repasovaný výrobek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevlastním žádný6463,37 %63,37 %  
Ano, jeden z jiné oblasti1615,84 %15,84 %  
Ano, více než jeden z oblasti domácích spotřebičů98,91 %8,91 %  
Ano, více než jeden z jiné oblasti87,92 %7,92 %  
Ano, jeden z oblasti domácích spotřebičů76,93 %6,93 %  

Graf

3. U které/kterých z níže uvedených situací byste nákup repasovaného domácího spotřebiče zvažoval/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Zařizování nového bytu/domuotázka č. 4, Zařizování chaty/chalupyotázka č. 4, Zařizování krátkodobého bydlení (kolej, studentský byt, krátkodobý podnájem)otázka č. 4, Nedostatek finančních prostředkůotázka č. 4, Pořízení spotřebiče do stávajícího dlouhodobého bydleníotázka č. 4, Pořízení spotřebiče do stávajícího krátkodobého bydleníotázka č. 4, Nezvažoval bych nákup repasovaného spotřebičeotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedostatek finančních prostředků3635,64 %35,64 %  
Zařizování krátkodobého bydlení (kolej, studentský byt, krátkodobý podnájem)2322,77 %22,77 %  
Zařizování chaty/chalupy1413,86 %13,86 %  
Nezvažoval bych nákup repasovaného spotřebiče1110,89 %10,89 %  
Zařizování nového bytu/domu65,94 %5,94 %  
Pořízení spotřebiče do stávajícího dlouhodobého bydlení65,94 %5,94 %  
Pořízení spotřebiče do stávajícího krátkodobého bydlení54,95 %4,95 %  

Graf

4. Které faktory Vás motivují k nákupu repasovaných výrobků? (0 nejméně, 5 nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Ekologický aspekt3.1672.983
Nižší cena repasovaného výrobku3.9891.455
Jistota záruky oproti inzerátu3.0672.062
Podporuji cirkulární ekonomiku2.0782.205

Graf

5. Jak velký procentuální rozdíl mezi cenou nového a repasovaného domácího spotřebiče (srovnatelné kvality) očekáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 36 % do 50 %4752,22 %46,53 %  
od 26 % do 35 %2426,67 %23,76 %  
nad 50 %1112,22 %10,89 %  
od 11 % do 25 %77,78 %6,93 %  
Cena pro mě není rozhodující11,11 %0,99 %  

Graf

6. Prosím ohodnoťte, za jakých okolností byste byli ochotni zvážit možnost nákupu repasovaného domácího spotřebiče. (1 nejméně, 5 nejvíce)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Širší nabídka0.6361.504
Lepší dostupnost0.6361.504
Větší procentuální cenový rozdíl oproti novému spotřebiči1.9094.446
Poskytnutí plné/ částečné záruky2.2734.017
Ekologický aspekt1.6363.322
Kladná zkušenost někoho známého1.6363.14
Více informací o repasovaných výrobcích (marketingová komunikace)0.4550.793
Dočasné řešení aktuální situace1.5453.884
Nic by mě nepřesvědčilo2.0913.901

Graf

7. Jak velký procentuální rozdíl mezi cenou nového a repasovaného domácího spotřebiče (srovnatelné kvality) by Vás přesvědčila k nákupu repasovaného domácího spotřebiče?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 50 %436,36 %3,96 %  
Cena pro mě není rozhodující436,36 %3,96 %  
od 36 % do 50 %218,18 %1,98 %  
od 26 % do 35 %19,09 %0,99 %  

Graf

8. Znáte-li nějaké firmy nabízející repasované výrobky, napište prosím jejich název:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

?

...

ALza

Alza, CZC

Alza, Mall, CZC

Alza, Repasovník

Alza.cz

Bohužel nevím.

Bosh

dell

Giga computers? Alza

Gigacomputer

Gigacomputer

heureka

Import PC

Jednu znám z bilboardu, ale nevzpomenu si název. Ale byla tam jen změna samohlásky oproti nějakému velkému internetovému obchodu, tak asi elza nebo emazon

levnapc.cz

Mobilní pohotovost

n

Ne

Ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

Ne

ne

Ne.

nedělám jim reklamu

nepoznám

nevim

Nevzpomenu si

Nevzpomenu si na žádný.

neznám

neznam

neznam

neznám

neznám

neznám

Neznám

Neznám

Neznám

neznám

neznám

neznám

Neznám

neznám

neznam

neznám

neznám

Neznam

neznám

neznám

Neznam

Neznám

Neznám

neznám

Neznám

neznam

Neznam

neznam

neznam

neznam

neznám

Neznám

Neznám

neznám

neznám

Neznam

Neznám

neznam

Neznám

neznám

Neznam

neznám

Neznám,

Neznam, brasko

neznám, proto by tato otázka neměla být povinná.

Notebook

Notebook Lenovo, HP

PARS NOVA - repasované tramvaje T3

Phillips

Pocitarna

pocitarna.cz, gigacomputer.cz a mnohé další. Chladservis

Různí prodejci použité/repasované IT techniky (nikoli bazary)

SuperlevnaPC, GigaComputer, Repasy.eu

Tesco , globus, Tesla

Vím, že takové firmy existují a byl jsem již v minulosti na jejich www stránkách, ale z paměti si žádný název firmy nepamatuji.

vt data

X

žádnou takovou firmu neznám

9. Označte prosím všechny firmy nabízející repasované výrobky, které znáte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
...5756,44 %56,44 %  
Alza4746,53 %46,53 %  
Datart4039,6 %39,6 %  

Graf

10. Kde byste repasovaný domácí spotřebič nejraději zakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Není rozhodující4241,58 %41,58 %  
V kamenné prodejně3736,63 %36,63 %  
Na e-shopu1211,88 %11,88 %  
Nezakoupil/a bych ho109,9 %9,9 %  

Graf

11. Zakoupil/a byste repasovaný výrobek raději od: (0 nejméně rád/a, 5 nejraději)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „0”, „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Firem jako je např. Alza, Datart apod.2.8912.711
Servisu přímo určeného pro repasované výrobky3.7922.501
Malých prodejen či výrobců2.6932.332
Nezakoupil/a bych ho1.2282.79

Graf

12. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5857,43 %57,43 %  
Muž4342,57 %42,57 %  

Graf

13. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-26 let4342,57 %42,57 %  
27-35 let3029,7 %29,7 %  
36-45 let1413,86 %13,86 %  
46-55 let109,9 %9,9 %  
56-65 let21,98 %1,98 %  
66 let a více21,98 %1,98 %  

Graf

14. Jaký je Váš sociální status?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec s plným úvazkem5150,5 %50,5 %  
Student2726,73 %26,73 %  
Na mateřské/rodičovské dovolené109,9 %9,9 %  
OSVČ87,92 %7,92 %  
Zaměstnanec se zkráceným úvazkem76,93 %6,93 %  
Nezaměstnaný/á54,95 %4,95 %  
Důchodce43,96 %3,96 %  

Graf

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské vzdělání5049,5 %49,5 %  
Střední vzdělání s maturitou3837,62 %37,62 %  
Střední vzdělání bez maturity65,94 %5,94 %  
Vyšší odborné vzdělání43,96 %3,96 %  
Základní vzdělání32,97 %2,97 %  

Graf

16. Jaký je počet dospělých osob v domácnosti, ve které žijete?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24544,55 %44,55 %  
11918,81 %18,81 %  
41817,82 %17,82 %  
31110,89 %10,89 %  
565,94 %5,94 %  
610,99 %0,99 %  
710,99 %0,99 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.46
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.16
Směrodatná odchylka:1.08
Medián:2
Modus:2

Graf

17. Jaký je počet dětí v domácnosti, ve které žijete?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
05958,42 %58,42 %  
12423,76 %23,76 %  
21211,88 %11,88 %  
343,96 %3,96 %  
410,99 %0,99 %  
710,99 %0,99 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:0.56
Minimum:0
Maximum:3
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.58
Směrodatná odchylka:0.76
Medián:0
Modus:0

Graf

18. Jaký je Váš celkový průměrný čistý měsíční příjem domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Průměrný6059,41 %59,41 %  
Podprůměrný2120,79 %20,79 %  
Nadprůměrný2019,8 %19,8 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Vlastníte nějaký repasovaný výrobek?

  • odpověď Nevlastním žádný:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Neznal/a jsem ho na otázku 1. Znali jste před otevřením tohoto dotazníku pojem “remanufactured (repasovaný) výrobek”?

9. Označte prosím všechny firmy nabízející repasované výrobky, které znáte.

  • odpověď ...:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Firem jako je např. Alza, Datart apod.=0 na otázku 11. Zakoupil/a byste repasovaný výrobek raději od: (0 nejméně rád/a, 5 nejraději)
  • odpověď Alza:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Datart na otázku 9. Označte prosím všechny firmy nabízející repasované výrobky, které znáte.

12. Jakého jste pohlaví?

  • odpověď Žena:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Na mateřské/rodičovské dovolené na otázku 14. Jaký je Váš sociální status?

13. Do jaké věkové kategorie spadáte?

  • odpověď 18-26 let:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 14. Jaký je Váš sociální status?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znali jste před otevřením tohoto dotazníku pojem “remanufactured (repasovaný) výrobek”?

2. Vlastníte nějaký repasovaný výrobek?

3. U které/kterých z níže uvedených situací byste nákup repasovaného domácího spotřebiče zvažoval/a?

4. Které faktory Vás motivují k nákupu repasovaných výrobků? (0 nejméně, 5 nejvíce)

5. Jak velký procentuální rozdíl mezi cenou nového a repasovaného domácího spotřebiče (srovnatelné kvality) očekáváte?

8. Znáte-li nějaké firmy nabízející repasované výrobky, napište prosím jejich název:

9. Označte prosím všechny firmy nabízející repasované výrobky, které znáte.

10. Kde byste repasovaný domácí spotřebič nejraději zakoupil/a?

11. Zakoupil/a byste repasovaný výrobek raději od: (0 nejméně rád/a, 5 nejraději)

12. Jakého jste pohlaví?

13. Do jaké věkové kategorie spadáte?

14. Jaký je Váš sociální status?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaký je počet dospělých osob v domácnosti, ve které žijete?

17. Jaký je počet dětí v domácnosti, ve které žijete?

18. Jaký je Váš celkový průměrný čistý měsíční příjem domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znali jste před otevřením tohoto dotazníku pojem “remanufactured (repasovaný) výrobek”?

2. Vlastníte nějaký repasovaný výrobek?

3. U které/kterých z níže uvedených situací byste nákup repasovaného domácího spotřebiče zvažoval/a?

4. Které faktory Vás motivují k nákupu repasovaných výrobků? (0 nejméně, 5 nejvíce)

5. Jak velký procentuální rozdíl mezi cenou nového a repasovaného domácího spotřebiče (srovnatelné kvality) očekáváte?

8. Znáte-li nějaké firmy nabízející repasované výrobky, napište prosím jejich název:

9. Označte prosím všechny firmy nabízející repasované výrobky, které znáte.

10. Kde byste repasovaný domácí spotřebič nejraději zakoupil/a?

11. Zakoupil/a byste repasovaný výrobek raději od: (0 nejméně rád/a, 5 nejraději)

12. Jakého jste pohlaví?

13. Do jaké věkové kategorie spadáte?

14. Jaký je Váš sociální status?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaký je počet dospělých osob v domácnosti, ve které žijete?

17. Jaký je počet dětí v domácnosti, ve které žijete?

18. Jaký je Váš celkový průměrný čistý měsíční příjem domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Truxová, A.Repasované domácí spotřebiče (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://repasovane-domaci-spotrebice.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.