Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Research - How do you book accommodation?
Research - How do you book accommodation?
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Andrea K |
---|---|
Šetření: | 19. 01. 2018 - 17. 02. 2018 |
Počet respondentů: | 22 |
Počet otázek (max/průměr): | 26 / 17.68 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 39 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:49 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Hello!
We are students of the Faculty of Economics at the University of South Bohemia.
Within the subject Specialization project 1 and 2 we are making a research which is aimed at finding out the criteria how people in age 15 - 30 choose accommodation, additionally how to stimulate these people to direct booking through web sites of a hotel.
This way we would like to ask you to fill in this anonymous questionnaire which takes less than 5 minutes.
In case of problems or comments feel free to contact us at velisa01@ef.jcu.cz.
Thank you in advance!
Andrea Koubová & Adéla Velíšková :-)
Odpovědi respondentů
1. Category of your age:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Less than 15 years → konec dotazníku, 15 - 18 years → otázka č. 2, 19 - 26 years → otázka č. 2, 27 - 30 years → otázka č. 2, 31 years and more → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 26 years | 9 | 40,91 % | 40,91 % |
27 - 30 years | 9 | 40,91 % | 40,91 % |
15 - 18 years | 2 | 9,09 % | 9,09 % |
31 years and more | 2 | 9,09 % | 9,09 % |
2. Do you travel durig your free time?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Yes → otázka č. 3, No → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Yes | 20 | 100 % | 90,91 % |
3. Have you ever booked accommodation through internet or directly at the destination?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Yes, through internet → otázka č. 4, Yes, directly at the destination → otázka č. 4, Yes, both → otázka č. 4, No, neither → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Yes, through internet | 10 | 50 % | 45,45 % |
Yes, both | 8 | 40 % | 36,36 % |
No, neither | 2 | 10 % | 9,09 % |
4. How often do you travel during your free time?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ca. once every 6 months | 9 | 50 % | 40,91 % |
Ca. once a year | 3 | 16,67 % | 13,64 % |
Less than once a year | 2 | 11,11 % | 9,09 % |
Ca. onve every 9 months | 2 | 11,11 % | 9,09 % |
I use every free time to travel - several times a month | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
Ca. once a month | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
5. How do you choose accommodation according to these criteria?
(1 = the most important, 5 = the less important)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Price | 1.889 | 1.543 |
Number of stars | 3.222 | 1.506 |
Image according to the photos | 2.167 | 0.472 |
Evaluation on internet (e.g. TripAdvisor) | 2.167 | 1.028 |
Distance to the center/tourist attraction | 2.111 | 0.988 |
Distance to a restaurant/bar/etc. | 3.778 | 1.84 |
6. If you choose accommodation according to other criteria, please mention it here:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
a friend tips / distance to the train/bus station /
according to my or other experiences with the particular accomoadation
distance to place of arrival
reachable with public transport
vegan restaurant near the hotel
7. If you travel to the same destination, do you choose the same accommodation?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Yes → otázka č. 8, No → otázka č. 9, I usually do not travel to the same place → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
I usually do not travel to the same place | 12 | 66,67 % | 54,55 % |
Yes | 4 | 22,22 % | 18,18 % |
No | 2 | 11,11 % | 9,09 % |
8. If yes, why do you choose the same accommodation?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
I only choose it if I had a good experience. If so, it's easier than trying to find smt new.
Only if it was good of course - why bother looking for alternatives?
The overall impression I have at the end of the first stay.
Then I can be sure of what to expect
9. If not, why do you choose another accommodation?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Because of the different pricing during the year.
Other accommodations have become cheaper.
10. Which way do you use to book accommodation the most often?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Intermediary portal (Booking.com, Hotels.com, HRS, Hotel.de, etc.) | 14 | 77,78 % | 63,64 % |
Directly websites of a hotel | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
Airbnb | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
Check a Intermediary portals and than try take a better price personally at a hotel | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
Through a telephone | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
11. If you have ever used an intermediary portal, which the most often?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Booking.com | 14 | 77,78 % | 63,64 % |
Airbnb | 2 | 11,11 % | 9,09 % |
Expedia Inc. (Hotels.com, Expedia, Oebitz, Travelocity) | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
Hostelworld | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
12. Why do you use this intermediary portal?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
because of bad communication with the hotel - it was in Hungary, hotel staff didnt speak other languages than their and because I cant speak hungary I booked it this way - was the easist way to do it.
Best price and you can check location of the accomondation
booking : many references airbnb : cheaper and not professional
good experience with it I can trust the offers (hotel is existing ;), other people were there already) also the feeling of getting the best price (im comparison to direct booking)
I find it easy to work with
I have status of the superhost on Airbnb which makes things easier for me.
I'm used to it. It's the first website on my mind.
It compares prices, standards, provides feedback all in one place.
It's th ebiggest database, lowest prices, easy to use, has a mobile app, has discounts, has bonus programme
My friend is using it
13. How often do you use intermediary portals?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
For the majority of journeys | 8 | 44,44 % | 36,36 % |
Every time | 6 | 33,33 % | 27,27 % |
For some journeys | 3 | 16,67 % | 13,64 % |
Hardly ever | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
14. Do you compare prices of accommodation facilities from different portals?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Yes, I always compare prices from minimally two portals or websites of accommodation facility | 10 | 55,56 % | 45,45 % |
Yes, I use comparative portals (such as Trivago) | 6 | 33,33 % | 27,27 % |
Yes, I do all of described options | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
No | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
15. Have you ever booked accommodation directly from hotel websites?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Yes → otázka č. 16, No → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
No | 11 | 61,11 % | 50 % |
Yes | 7 | 38,89 % | 31,82 % |
16. If yes, why?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Greater confidence to booking directly from websites of a hotel | 3 | 42,86 % | 13,64 % |
I found out the price was lower | 2 | 28,57 % | 9,09 % |
all money goes to the hotel and it feels like a nice thing to do | 1 | 14,29 % | 4,55 % |
because I was searching for that particular hotel, not just any hotel - so I didn't even think of a portal | 1 | 14,29 % | 4,55 % |
it came to me easier, cheaper and faster. | 1 | 14,29 % | 4,55 % |
17. If not, why?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Booking through intermediary portals is easier (more user-friendly) | 9 | 81,82 % | 40,91 % |
Not all of accommodation facilities offer booking through their websites | 1 | 9,09 % | 4,55 % |
Language barrier | 1 | 9,09 % | 4,55 % |
Intermediary portals allow to compare different options | 1 | 9,09 % | 4,55 % |
I am loyal to the intermediary portal, alternatively I am a member of a loyalty program | 1 | 9,09 % | 4,55 % |
it was more expensive than through booking.comom | 1 | 9,09 % | 4,55 % |
18. What would make you book accommodation directly through the website of a hotel?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
The price would have to be lower | 13 | 72,22 % | 59,09 % |
Loyalty program (for example 10% discount for next accommodation within the hotel site) | 6 | 33,33 % | 27,27 % |
Previous experience/recommendation from friends, etc. | 6 | 33,33 % | 27,27 % |
I trust the hotel website more than the other sites. | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
19. Do you seek for thematic packages (for example package which includes accommodation and celebration dinner or usage of wellness center etc.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Yes → otázka č. 20, Rather yes → otázka č. 20, Rather no → otázka č. 21, no → otázka č. 21].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rather no | 8 | 44,44 % | 36,36 % |
no | 7 | 38,89 % | 31,82 % |
Rather yes | 2 | 11,11 % | 9,09 % |
Yes | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
20. If yes, why?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
I choose these if I have a special occasion for traveling apart from leisure (anniversary, birthday etc.)
I like if I don't have to think too much about my sparetime activities, also I like if food is included in the price and I don't have to leave the place (in case of a wellness hotel).
it's usually more suitable and comfortable to buy all of services in the package and it's usually cheaper
21. If not, why?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
...
Because Iťs very expensive for me as a poor student
High prices, I only care about breakfast packages
I am not looking for the social interaction. I am happy if is the accommodation clean and silent.
I do not mind
I don't care for it.
I don't care.
I don't need it
I'm not interested in it
Most likely, I wouldn't need these extras
No interest and no time since all activities are done outside in the city. Simply want a room with a bed for the night.
not interested in those things
Not my style of travelling.
Not very interested.
22. Where do you search for packages the most often?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
I do not search for it | 12 | 66,67 % | 54,55 % |
On websites of a hotel | 3 | 16,67 % | 13,64 % |
On discount portals | 2 | 11,11 % | 9,09 % |
On social sites (e.g. Facebook) | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
23. You are:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Woman | 12 | 66,67 % | 54,55 % |
Man | 6 | 33,33 % | 27,27 % |
24. Your status:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 8 | 44,44 % | 36,36 % |
Employee | 7 | 38,89 % | 31,82 % |
Student and employee | 3 | 16,67 % | 13,64 % |
25. Country of residence:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
czech republic | 4 | 22,22 % | 18,18 % |
Czechia | 2 | 11,11 % | 9,09 % |
Austria | 2 | 11,11 % | 9,09 % |
CZ | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
czech | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
Germany | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
Great Britain | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
Romania | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
Italy | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
Poland | 1 | 5,56 % | 4,55 % |
ostatní odpovědi | 3 | 16,67 % | 13,64 % |
26. Grade of your education:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
College, university | 13 | 72,22 % | 59,09 % |
High school | 5 | 27,78 % | 22,73 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.