Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Retro marketing - Co ty a Lybar?

Retro marketing - Co ty a Lybar?

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aneta Burianová
Šetření:13. 04. 2015 - 20. 04. 2015
Počet respondentů:26
Počet otázek (max/průměr):22 / 14.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:68,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:56
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj! 

Jmenuju se Aneta a píšu na VŠE bakalářku na téma Retro Marketing - spotřebitelské vnímání značky Lybar. Zajímá mě tvůj názor na tuhle značku laku na vlasy, který kdysi používala snad každá žena :-) 

Prosím o vyplnění všechny dívky, slečny, dámy a paní jakéhokoliv věku, které používají přípravky na úpravu vlasů.

Děkuji, moc mi pomůžete!

 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

U volných otázek moc prosím vyplnit alespoň jedno slovo co Vás napadne!

Odpovědi respondentů

1. Používáte kosmetické produkty na úpravu vlasů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2180,77 %80,77 %  
ne519,23 %19,23 %  

Graf

2. Znáte značku Lybar?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2095,24 %76,92 %  
ne14,76 %3,85 %  

Graf

3. Věková Kategorie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
46 a více let840 %30,77 %  
26 - 45 let735 %26,92 %  
16 - 25 let420 %15,38 %  
do 15 let15 %3,85 %  

Graf

4. Nakupujete produkty značky Lybar?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ne, nekoupila jsem si nikdy žádný produkt Lybar.otázka č. 6, Spíše ne, zakoupil/a jsem produkt značky Lybar jen jednou či dvakrátotázka č. 6, Ano, minimálně jednou měsíčně.otázka č. 5, Ano, asi 1x za 3 měsíce.otázka č. 5, Ano, asi 1x za 3 měsíce.otázka č. 5, Ano, asi 1x za 3 měsíce.otázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne, zakoupil/a jsem produkt značky Lybar jen jednou či dvakrát1260 %46,15 %  
Ne, nekoupila jsem si nikdy žádný produkt Lybar.420 %15,38 %  
Ano, asi 1x za 3 měsíce.420 %15,38 %  

Graf

5. Které z produktů Lybar používáte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lak na vlasy375 %11,54 %  
Tužidlo na vlasy125 %3,85 %  

Graf

6. Jaké značky vlasové kosmetiky ještě znáte nebo používáte?

Uveďte prosím alespoň jednu značku.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nivea210 %7,69 %  
Z.one, Loreal, Wella, Taft15 %3,85 %  
Wella, Garnier, Panthene15 %3,85 %  
Balea, Syoss, Aussie, Schauma... běžné "drogerkové" značky15 %3,85 %  
Loreal15 %3,85 %  
head and shoulders loreal15 %3,85 %  
Schwarzkopf15 %3,85 %  
Loreal, Nivea15 %3,85 %  
Wella, Got2be, Taft15 %3,85 %  
wellaflex, shauma15 %3,85 %  
ostatní odpovědi palette,
Schwarzkopf, Nivea, Loreal
Taft, cerastase, Loreal
Loreal, Sayos
palette
taft,cien
Isana
Taft, Loreal, Tony&Guy, Schwarzkopf, Aussie
Gliss kur
945 %34,62 % 

Graf

7. Jak vnímáte značku Lybar, jak byste ji charakterizovala?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
retro 210 %7,69 %  
tradiční značka ze sedmdesátek, spojení s představou laku - lepidla15 %3,85 %  
Znám ji někdy ze sedmdesátých let, tehdy mi připadala moc “chemická a tuhá“, nevím jaká je dnes.15 %3,85 %  
"tradiční", "starší" značka, nikdy jsem nad ní více nepřemýšlela15 %3,85 %  
prumerna znacka15 %3,85 %  
retro cz15 %3,85 %  
nádherná vůně, dobré rozčesávání15 %3,85 %  
jako českou značku15 %3,85 %  
spise pozitivne15 %3,85 %  
dobrá, plnící účel, lak lepí více, než jiné značky15 %3,85 %  
ostatní odpovědi Hodně stará, komunistická- jiná tenkrát nebyla
česká, klasická, dlouho zavedená značka na trhu
Znacka znama z komunistickeho Ceskoslovenska
staromodni
pro mne ne příliš příjemná bůně
značka jako značka, jedna z mnoha...
Tradiční značka, která byla podle mého názoru na vrcholu slávy cca před 20 lety, kdy u nás nebyl příliš velký výběr vlasové kosmetiky.
Lybar= lak z 80. let. který "slepí" vlasy
ne moc dokonala
945 %34,62 % 

Graf

8. U následujících tvrzení ohodnoťte prosím na stupnici.

++ určitě souhlasím, + souhlasím, 0 nevím, - nesouhlasím, -- určitě nesouhlasím

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Lybar je moderní a nová značka.-1.250.788
U produktů Lybar se mi líbí jejich barevný obal.0.150.828
Lybar je ryze česká značka.0.950.848
Lybar je značka určená pro muže.-1.550.248
Lybar si kupuji také proto, že nemám ráda změny.-1.20.96
Lybar je značka laků na vlasy.1.60.94
Značku Lybar vnímám jako tradiční.1.151.128
Značky Lybar a její produkty jsou spolehlivé a fungují.0.150.228
Značka Lybar a její produkty jsou zastaralé a nemoderní.-0.20.86
Produkty značky Lybar jsou určeny spíše pro mladé.-0.950.548
Produkty značky Lybar jsou určeny spíše pro starší.0.41.24
Značku Lybar si kupuji, protože je kvalitní.-0.41.04
Značka Lybar je moderní a udává trendy.-0.850.728
Lybar si kupuji, protože jsem na něj zvyklá a vím co čekat.-0.651.228

Graf

9. Jste již před návštěvou prodejny rozhodnutá, jakou značku si koupíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, rozhoduji se až v obchodě.1155 %42,31 %  
Ano945 %34,62 %  

Graf

10. Jaké faktory hrají roli při Vašem výběru vlasové kosmetiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Předchozí zkušenosti se značkou1470 %53,85 %  
Cena1260 %46,15 %  
Přípravek přesně určen na moje vlasy1155 %42,31 %  
Značka945 %34,62 %  
Výhodné, akční nabídky525 %19,23 %  
Produk, který funguje dle mých představ315 %11,54 %  
Vzhled balení210 %7,69 %  

Graf

11. Zaregistrovala jste aktuální kampaň Lybar Pro Miss?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 12, Neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1995 %73,08 %  
Ano15 %3,85 %  

Graf

12. Kde?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet1100 %3,85 %  

Graf

Lybar  Pro  Miss

    

  

13. Pro jakou cílovou skupinu si myslíte, že jsou produkty Lybar Pro Miss určeny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 25 let1052,63 %38,46 %  
Nemyslím si, že na věku záleží, každá žena si chce koupit nově a moderně vypadající produkty.631,58 %23,08 %  
26 - 45 let210,53 %7,69 %  
46 let a více15,26 %3,85 %  

Graf

 

 

14. Jaký z následujících faktorů vnímáte jako největší změnu oproti původním produktům Lybar?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
změna obalu1680 %61,54 %  
přidání nového produktu do řady - suchý šampon210 %7,69 %  
vůně zeleného čaje15 %3,85 %  
obsah keratinu15 %3,85 %  

Graf

15. Kde si myslíte, že by měla být nová řada Lybar Pro Miss v regálu umístěna?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vedle ostatních produktů Lybar735 %26,92 %  
Spolu s produkty pro mladé ostatních značek735 %26,92 %  
Odděleně od původních produktů Lybar na viditelnější pozici630 %23,08 %  

Graf

16. Který z nových produktů Lybar Pro Miss Vás nejvíce zaujal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádný735 %26,92 %  
Lybar Pro Miss suchý šampo630 %23,08 %  
všechny stejně315 %11,54 %  
Lybar Pro Miss Lak na vlasy315 %11,54 %  
Lybar Pro Miss pěnové tužidlo15 %3,85 %  

Graf

17. Ve kterých médiích byste uvítala reklamu na Lybar Pro Miss?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV1155 %42,31 %  
Promo v místě prodeje945 %34,62 %  
Časopisy630 %23,08 %  
Sociální sítě – Facebook525 %19,23 %  
nikde210 %7,69 %  
Noviny15 %3,85 %  
OOH15 %3,85 %  

Graf

18. Jak chápete volbu nového názvu Lybar Pro Miss?

Co chtěl básník názvem říci?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
značka pro mladné ženy, pro krásné a výjimečné ženy, značka mnoho slibující15 %3,85 %  
Moc podbízivé (využívání známosti akce).15 %3,85 %  
Zdůraznění spojení s/podpory volby miss? (nevím, nesleduji) + pro mě i slovní hříčka Pro miss/promiss - není to úplně špatná slovní hříčka, využití angličtiny působí "moderně" (nevím, jestli byla záměrem)15 %3,85 %  
Pouziti pripravku lybar v soutezi miss15 %3,85 %  
prostě pro mladé slečny15 %3,85 %  
Budete mít nádherné vlasy jako Miss15 %3,85 %  
výrobek je určen pro mladé slečny15 %3,85 %  
urceny predevsim pro slecny15 %3,85 %  
určeno ženám15 %3,85 %  
Dříve si ji spíše kupovali babičky15 %3,85 %  
ostatní odpovědi zaujmout mladé zákaznice
Ze lak je pro krasne mlade zeny, nebo z nich krasne udela...
Jazyková slátanina, neurčující, nevystihující
pro mladé dívky
chce zacílit na mladé zákaznice
CCo chtěl říct, to nevím, ale je to "ani prase, ani myš". Slovo Pro je hodně profláknuté, nadužívané a za zenitem, z Miss si už taky nikdo nesedne na zadek... mohli udělat název Promise - bylo by to elegantní řešení.
určeno pro mladé
Nezní to příliš sympaticky.
myslí, že naláká zákazníky
svěžest
1050 %38,46 % 

Graf

19. Jak změnily nové produkty Lybar Pro Miss Váš celkový pohled na značku Lybar?

Prosím o jakékoliv dojmy!

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Asi bude modernejsi, nez jsem myslela, stejne je nutne vyzkouset, reklama nic nevypovida o kvalite, co si pamatuju, tak lybar slepoval vlasy, ale je to davno...

Jako když se tam u nich někdo právě probudil. Retro už je in nějaký pátek, je ho všude plno a pomalu začíná lézt krkem;)

je příjemné vidět, že se snaží jít s dobou

kromě laku jsem další produkty dosud nevyzkoušela, Vizuálně je značka hezčí.

Lybar je značka, která se snaží inovovat, jít s dobou, získat nové věkové skupiny uživatelů, oživit značku, není tak konzervativní, jak jsem si myslela...

ne

Nevím, o tuto značku se nezajímám.

nijak

Nijak

Opravdu nevím, laky ani tužidla nepoužívám.

prijemna zmena, pekny efekt

předpokládám, že se nové produkty snaží změnit svoji původní ( a dle mého názoru trochu zastaralý ) image. Vůně zeleného čaje je asi lepší než ta původní.

Přesvědčily mne, že firma je trendy, alespoň designem svých produktů

přidalo se více toho co se dnes prodává, jako např. keratin a suchý šampon, podle mě je to skvělá značka

Příjemně mě překvapily nové obaly, rozšíření řady, inovace v rámci značky.

snaží se, což je sympatické

Trochu ji povznesl

Určitě vyzkouším.

zaujal me suchy sampon a nove obaly.

žádné dojmy

20. Byla byste ochotná začít používat některé produkty Lybar Pro Miss (třeba i místo produktů, které používáte teď) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 21, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1470 %53,85 %  
ne630 %23,08 %  

Graf

21. Proč ano?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokud jsou kvalitní, tak zkusit, třeba by mě překvapily.17,69 %3,85 %  
Nevadilo by mi vyzkoušet něco nového, abych zjistila, jestli mi to vyhovuje.17,69 %3,85 %  
Zkusim neco noveho, produkt vypada dobre17,69 %3,85 %  
ráda zkouším nové věci a tuto řadu jsem ještě nevyzkoušela17,69 %3,85 %  
Protože mi je celkem jedno, jakou používám značku.17,69 %3,85 %  
abych podpořila domácí výrobce v boji s konkurencí17,69 %3,85 %  
zaujal mně design 17,69 %3,85 %  
zvědavost vyzkoušet je17,69 %3,85 %  
Pokud by byly kvalitni a cenove dostupne17,69 %3,85 %  
zkusila bych tu novou vůni zeleného čaje17,69 %3,85 %  
ostatní odpovědi Ze všech tužidel na celém světě mi Lybar celkem vyhovuje, tak jestli bude někde v akci...
pokus bych si produkt vyzkoušela a byla s ním spokojená, tak bych ho používala
vypada kvalitneji
323,08 %11,54 % 

Graf

22. Proč ne?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dávám přednost profesionálním produktům z kadeřnictví, značky obchodované v sítích drogerií beru jen jako nouzovky120 %3,85 %  
nechci120 %3,85 %  
Snaží se být za každou cenu moderní120 %3,85 %  
jsem věrná své značce s kterou jsem spokojená120 %3,85 %  
Mám svoji oblíbenou značku.120 %3,85 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

  • nezjištěno (82,8 %)

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Burianová, A.Retro marketing - Co ty a Lybar? (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://retro-marketing-lybar.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.