Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jsem studentkou III. ročníku bakalářského studia oboru Cestovní ruch a regionální rozvoj na Vysoké škole ekonomické v Praze a tématem mé bakalářské práce je "Online rezervační systémy ubytovacích zařízení V ČR".
Prosím Vás o vyplnění mého dotazníku, který poslouží jako cenný zdroj pro analýzu trhu rezervačních systémů v oblasti ubytovácích služeb.
Velmi děkuji za Vaši ochotu a strávený čas.
Odpovědi respondentů
1. Jaké možnosti rezervace ubytování dáváte přednost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu → otázka č. 2, prostřednictvím internetových ubytovacích portálů (Booking.com, Hotel.cz, Airbnb, Expedia) → otázka č. 3, prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře (Invia.cz, Student Agency) → otázka č. 5].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
prostřednictvím internetových ubytovacích portálů (Booking.com, Hotel.cz, Airbnb, Expedia)
142
42,39 %
42,51 %
prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu
132
39,4 %
39,52 %
prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře (Invia.cz, Student Agency)
61
18,21 %
18,26 %
2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
přímý kontakt s ubytovacím zařízením (možnost individuálních úprav rezervace)
113
81,88 %
33,83 %
nedůvěra ve zprostředkovatele (neručí za poskytovanou službu)
12
8,7 %
3,59 %
lepší cena (věrnostní slevy, členské karty)
11
7,97 %
3,29 %
předchozí zkušenost s hotelem/řetězcem
2
1,45 %
0,6 %
3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
možnost srovnat více nabídek na jednom místě
81
57,04 %
24,25 %
snadnější vyhledávání dle zvolených parametrů (kategorie, vzdálenost od centra atd..)
21
14,79 %
6,29 %
možnost přečíst si nezávislé recenze
17
11,97 %
5,09 %
lepší ceny (speciální nabídky, věrnostní programy)
16
11,27 %
4,79 %
Díky velkému přehledu si vyberu vyhovující zařízení. Pokud je to možné, tak pobyt platím prostřednictvím webových stránek ubytovacího zařízení.
1
0,7 %
0,3 %
více jazykových mutací stránek
1
0,7 %
0,3 %
výše uvedený důvod 1 a 2
1
0,7 %
0,3 %
větší přehlednost stránek
1
0,7 %
0,3 %
současně několik z výše uvedených důvodů
1
0,7 %
0,3 %
všechny výše uvedené důvody
1
0,7 %
0,3 %
kvůli srovnání, jednoduchosti a také kvůli ceně.
1
0,7 %
0,3 %
4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Booking.com
124
87,32 %
37,13 %
Hostelworld.com
20
14,08 %
5,99 %
Hotel.cz
16
11,27 %
4,79 %
Hostelbookers.com
15
10,56 %
4,49 %
Expedia.com
11
7,75 %
3,29 %
Lastminute.com
10
7,04 %
2,99 %
airbnb
7
4,93 %
2,1 %
Hotely.cz
6
4,23 %
1,8 %
Venere.com
4
2,82 %
1,2 %
HRS.com
3
2,11 %
0,9 %
Agoda
2
1,41 %
0,6 %
Adriatic.hr
1
0,7 %
0,3 %
Sawadee.com
1
0,7 %
0,3 %
hostels.com
1
0,7 %
0,3 %
budgetplaces.com
1
0,7 %
0,3 %
Adriadatabanka
1
0,7 %
0,3 %
chorvatskeubytovani.cz
1
0,7 %
0,3 %
spousta jiných, nemám čas dohledávat
1
0,7 %
0,3 %
jednalo se o ubytovací portál v zahraničí, jméno si nepamatuji
1
0,7 %
0,3 %
hotel-penzion.cz
1
0,7 %
0,3 %
trivago
1
0,7 %
0,3 %
5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
snadnější vyhledávání dle zvolených parametrů (kategorie, vzdálenost od centra atd..)
16
26,23 %
4,79 %
ručí za odpovídající kvalitu ubytovacího zařízení
15
24,59 %
4,49 %
osobní kontakt s agentem CK (rady a tipy, reference)
12
19,67 %
3,59 %
lepší ceny (speciální nabídky, věrnostní programy)
10
16,39 %
2,99 %
možnost kombinace ubytovaní v balíčku s jinou službou za lepší cenu
4
6,56 %
1,2 %
nedůvěra v elektronické platby (možnost vybrat si online a zaplatit v kamenné pobočce)
4
6,56 %
1,2 %
6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
nutnost čekat na závazné potvrzení rezervace emailem
3
4,92 %
0,9 %
absence jazykových mutací stránek
1
1,64 %
0,3 %
volím celý zájezd
1
1,64 %
0,3 %
8. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žádný přímý kontakt s ubytovacím zařízením
74
38,34 %
22,16 %
nedůvěra v poskytované informace o zařízení (rozpor s informacemi na oficiálních stránkách)
51
26,42 %
15,27 %
velmi omezené možnosti uzpůsobení rezervace
17
8,81 %
5,09 %
nedůvěra v online platby
13
6,74 %
3,89 %
obava ze zneužití osobních údajů
12
6,22 %
3,59 %
limitovaná nabídka ubytovacích zařízení
10
5,18 %
2,99 %
omezený výběr ubytovacích zařízení
9
4,66 %
2,69 %
neznám ubytovací portály
1
0,52 %
0,3 %
z pricipu - jejich přehnané provize
1
0,52 %
0,3 %
nevím
1
0,52 %
0,3 %
vše výše uvedené
1
0,52 %
0,3 %
složitější storno podmínky
1
0,52 %
0,3 %
1. otázka bylo, které z možností dávám možnost. Používívám taképortály.
1
0,52 %
0,3 %
nechám to na cestovce
1
0,52 %
0,3 %
9. Preferujete platbu pobytu/zálohy online nebo až při příjezdu do ubytovacího zařízení? (jedna odpověď)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
preferuji platbu na místě
187
55,82 %
55,99 %
je mi to jedno
76
22,69 %
22,75 %
preferuji online platbu
72
21,49 %
21,56 %
10. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
228
68,06 %
68,26 %
muž
107
31,94 %
32,04 %
11. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
15-25
195
58,21 %
58,38 %
25-40
90
26,87 %
26,95 %
40-55
40
11,94 %
11,98 %
55-
10
2,99 %
2,99 %
12. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SŠ s maturitou
199
59,4 %
59,58 %
VŠ
119
35,52 %
35,63 %
SŠ bez maturity
10
2,99 %
2,99 %
ZŠ
7
2,09 %
2,1 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1. Jaké možnosti rezervace ubytování dáváte přednost?
odpověď prostřednictvím internetových ubytovacích portálů (Booking.com, Hotel.cz, Airbnb, Expedia):
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi lepší ceny (speciální nabídky, věrnostní programy) na otázku 3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost přečíst si nezávislé recenze na otázku 3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost srovnat více nabídek na jednom místě na otázku 3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi snadnější vyhledávání dle zvolených parametrů (kategorie, vzdálenost od centra atd..) na otázku 3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Booking.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Expedia.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hostelbookers.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hostelworld.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hotel.cz na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lastminute.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi absence recenzí (cenzura negativních recenzí hotelem) na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemožnost srovnání více nabídek na jednom místě na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepřehlednost stránek na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi složitější vyhledávání vhodného zařízení na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
odpověď prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře (Invia.cz, Student Agency):
5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi lepší ceny (speciální nabídky, věrnostní programy) na otázku 5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi osobní kontakt s agentem CK (rady a tipy, reference) na otázku 5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ručí za odpovídající kvalitu ubytovacího zařízení na otázku 5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi snadnější vyhledávání dle zvolených parametrů (kategorie, vzdálenost od centra atd..) na otázku 5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemožnost srovnání více nabídek na jednom místě na otázku 7. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi složitější vyhledávání vhodného zařízení na otázku 7. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
odpověď prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi lepší cena (věrnostní slevy, členské karty) na otázku 2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedůvěra ve zprostředkovatele (neručí za poskytovanou službu) na otázku 2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi přímý kontakt s ubytovacím zařízením (možnost individuálních úprav rezervace) na otázku 2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
odpověď Booking.com:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi složitější vyhledávání vhodného zařízení na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Expedia.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepřehlednost stránek na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi snadnější vyhledávání dle zvolených parametrů (kategorie, vzdálenost od centra atd..) na otázku 3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jaké možnosti rezervace ubytování dáváte přednost?
2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
8. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
9. Preferujete platbu pobytu/zálohy online nebo až při příjezdu do ubytovacího zařízení? (jedna odpověď)
10. Pohlaví:
11. Věk:
12. Nejvyšší dosažené vzdělání:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jaké možnosti rezervace ubytování dáváte přednost?
2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
8. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
9. Preferujete platbu pobytu/zálohy online nebo až při příjezdu do ubytovacího zařízení? (jedna odpověď)
10. Pohlaví:
11. Věk:
12. Nejvyšší dosažené vzdělání:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.