Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rezervace ubytování přes internet

Rezervace ubytování přes internet

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ann-Katie Johansenová
Šetření:20. 03. 2014 - 31. 03. 2014
Počet respondentů:334
Počet otázek (max/průměr):12 / 7.65
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:80,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsem studentkou III. ročníku bakalářského studia oboru Cestovní ruch a regionální rozvoj na Vysoké škole ekonomické v Praze a tématem mé bakalářské práce je "Online rezervační systémy ubytovacích zařízení V ČR".

Prosím Vás o vyplnění mého dotazníku, který poslouží jako cenný zdroj pro analýzu trhu rezervačních systémů v oblasti ubytovácích služeb. 

Velmi děkuji za Vaši ochotu a strávený čas.

 

Odpovědi respondentů

1. Jaké možnosti rezervace ubytování dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [prostřednictvím vlastních webových stránek hoteluotázka č. 2, prostřednictvím internetových ubytovacích portálů (Booking.com, Hotel.cz, Airbnb, Expedia)otázka č. 3, prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře (Invia.cz, Student Agency)otázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prostřednictvím internetových ubytovacích portálů (Booking.com, Hotel.cz, Airbnb, Expedia)14242,39 %42,51 %  
prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu13239,4 %39,52 %  
prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře (Invia.cz, Student Agency)6118,21 %18,26 %  

Graf

2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přímý kontakt s ubytovacím zařízením (možnost individuálních úprav rezervace)11381,88 %33,83 %  
nedůvěra ve zprostředkovatele (neručí za poskytovanou službu)128,7 %3,59 %  
lepší cena (věrnostní slevy, členské karty)117,97 %3,29 %  
předchozí zkušenost s hotelem/řetězcem21,45 %0,6 %  

Graf

3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
možnost srovnat více nabídek na jednom místě8157,04 %24,25 %  
snadnější vyhledávání dle zvolených parametrů (kategorie, vzdálenost od centra atd..)2114,79 %6,29 %  
možnost přečíst si nezávislé recenze1711,97 %5,09 %  
lepší ceny (speciální nabídky, věrnostní programy)1611,27 %4,79 %  
Díky velkému přehledu si vyberu vyhovující zařízení. Pokud je to možné, tak pobyt platím prostřednictvím webových stránek ubytovacího zařízení.10,7 %0,3 %  
více jazykových mutací stránek10,7 %0,3 %  
výše uvedený důvod 1 a 210,7 %0,3 %  
větší přehlednost stránek10,7 %0,3 %  
současně několik z výše uvedených důvodů10,7 %0,3 %  
všechny výše uvedené důvody10,7 %0,3 %  
kvůli srovnání, jednoduchosti a také kvůli ceně.10,7 %0,3 %  

Graf

4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Booking.com12487,32 %37,13 %  
Hostelworld.com2014,08 %5,99 %  
Hotel.cz1611,27 %4,79 %  
Hostelbookers.com1510,56 %4,49 %  
Expedia.com117,75 %3,29 %  
Lastminute.com107,04 %2,99 %  
airbnb74,93 %2,1 %  
Hotely.cz64,23 %1,8 %  
Venere.com42,82 %1,2 %  
HRS.com32,11 %0,9 %  
Agoda21,41 %0,6 %  
Adriatic.hr10,7 %0,3 %  
Sawadee.com10,7 %0,3 %  
hostels.com10,7 %0,3 %  
budgetplaces.com10,7 %0,3 %  
Adriadatabanka10,7 %0,3 %  
chorvatskeubytovani.cz10,7 %0,3 %  
spousta jiných, nemám čas dohledávat10,7 %0,3 %  
jednalo se o ubytovací portál v zahraničí, jméno si nepamatuji10,7 %0,3 %  
hotel-penzion.cz10,7 %0,3 %  
trivago10,7 %0,3 %  

Graf

5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
snadnější vyhledávání dle zvolených parametrů (kategorie, vzdálenost od centra atd..)1626,23 %4,79 %  
ručí za odpovídající kvalitu ubytovacího zařízení1524,59 %4,49 %  
osobní kontakt s agentem CK (rady a tipy, reference)1219,67 %3,59 %  
lepší ceny (speciální nabídky, věrnostní programy)1016,39 %2,99 %  
možnost kombinace ubytovaní v balíčku s jinou službou za lepší cenu46,56 %1,2 %  
nedůvěra v elektronické platby (možnost vybrat si online a zaplatit v kamenné pobočce)46,56 %1,2 %  

Graf

6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemožnost srovnání více nabídek na jednom místě6243,66 %18,56 %  
složitější vyhledávání vhodného zařízení3625,35 %10,78 %  
absence recenzí (cenzura negativních recenzí hotelem)1913,38 %5,69 %  
nepřehlednost stránek117,75 %3,29 %  
nutnost čekat na závazné potvrzení rezervace emailem74,93 %2,1 %  
absence jazykových mutací stránek21,41 %0,6 %  
protoze nezname konkretni hotel v dane oblasti10,7 %0,3 %  
nefungují dobře10,7 %0,3 %  
současně několik z výše uvedených důvodů10,7 %0,3 %  
nemám s tím problém, ale nenabízíte obě možnosti10,7 %0,3 %  
většinou je rychlejší udělat to přímo přes vyhledávač10,7 %0,3 %  

Graf

7. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemožnost srovnání více nabídek na jednom místě2540,98 %7,49 %  
složitější vyhledávání vhodného zařízení1931,15 %5,69 %  
nepřehlednost stránek69,84 %1,8 %  
absence recenzí (cenzura negativních recenzí hotelem)69,84 %1,8 %  
nutnost čekat na závazné potvrzení rezervace emailem34,92 %0,9 %  
absence jazykových mutací stránek11,64 %0,3 %  
volím celý zájezd11,64 %0,3 %  

Graf

8. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádný přímý kontakt s ubytovacím zařízením7438,34 %22,16 %  
nedůvěra v poskytované informace o zařízení (rozpor s informacemi na oficiálních stránkách)5126,42 %15,27 %  
velmi omezené možnosti uzpůsobení rezervace178,81 %5,09 %  
nedůvěra v online platby136,74 %3,89 %  
obava ze zneužití osobních údajů126,22 %3,59 %  
limitovaná nabídka ubytovacích zařízení105,18 %2,99 %  
omezený výběr ubytovacích zařízení94,66 %2,69 %  
neznám ubytovací portály10,52 %0,3 %  
z pricipu - jejich přehnané provize10,52 %0,3 %  
nevím10,52 %0,3 %  
vše výše uvedené10,52 %0,3 %  
složitější storno podmínky10,52 %0,3 %  
1. otázka bylo, které z možností dávám možnost. Používívám taképortály.10,52 %0,3 %  
nechám to na cestovce10,52 %0,3 %  

Graf

9. Preferujete platbu pobytu/zálohy online nebo až při příjezdu do ubytovacího zařízení? (jedna odpověď)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
preferuji platbu na místě18755,82 %55,99 %  
je mi to jedno7622,69 %22,75 %  
preferuji online platbu7221,49 %21,56 %  

Graf

10. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena22868,06 %68,26 %  
muž10731,94 %32,04 %  

Graf

11. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2519558,21 %58,38 %  
25-409026,87 %26,95 %  
40-554011,94 %11,98 %  
55-102,99 %2,99 %  

Graf

12. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou19959,4 %59,58 %  
11935,52 %35,63 %  
SŠ bez maturity102,99 %2,99 %  
72,09 %2,1 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jaké možnosti rezervace ubytování dáváte přednost?

  • odpověď prostřednictvím internetových ubytovacích portálů (Booking.com, Hotel.cz, Airbnb, Expedia):
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi lepší ceny (speciální nabídky, věrnostní programy) na otázku 3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost přečíst si nezávislé recenze na otázku 3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi možnost srovnat více nabídek na jednom místě na otázku 3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi snadnější vyhledávání dle zvolených parametrů (kategorie, vzdálenost od centra atd..) na otázku 3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Booking.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Expedia.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hostelbookers.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hostelworld.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hotel.cz na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Lastminute.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi absence recenzí (cenzura negativních recenzí hotelem) na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemožnost srovnání více nabídek na jednom místě na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepřehlednost stránek na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi složitější vyhledávání vhodného zařízení na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
  • odpověď prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře (Invia.cz, Student Agency):
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi lepší ceny (speciální nabídky, věrnostní programy) na otázku 5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi osobní kontakt s agentem CK (rady a tipy, reference) na otázku 5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ručí za odpovídající kvalitu ubytovacího zařízení na otázku 5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
    • zobrazit další souvislosti
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi snadnější vyhledávání dle zvolených parametrů (kategorie, vzdálenost od centra atd..) na otázku 5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemožnost srovnání více nabídek na jednom místě na otázku 7. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
    • 5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi složitější vyhledávání vhodného zařízení na otázku 7. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
  • odpověď prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi lepší cena (věrnostní slevy, členské karty) na otázku 2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedůvěra ve zprostředkovatele (neručí za poskytovanou službu) na otázku 2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi přímý kontakt s ubytovacím zařízením (možnost individuálních úprav rezervace) na otázku 2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?

4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?

  • odpověď Booking.com:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi složitější vyhledávání vhodného zařízení na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Expedia.com na otázku 4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepřehlednost stránek na otázku 6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi snadnější vyhledávání dle zvolených parametrů (kategorie, vzdálenost od centra atd..) na otázku 3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké možnosti rezervace ubytování dáváte přednost?

2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?

3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?

4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?

5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?

6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?

8. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?

9. Preferujete platbu pobytu/zálohy online nebo až při příjezdu do ubytovacího zařízení? (jedna odpověď)

10. Pohlaví:

11. Věk:

12. Nejvyšší dosažené vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké možnosti rezervace ubytování dáváte přednost?

2. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?

3. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?

4. Který z internetových ubytovacích portálu jste v minulosti využili?

5. Z jakého důvodu dáváte přednost rezervaci prostřednictvím online cestovní agentury/kanceláře?

6. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím vlastních webových stránek hotelu?

8. Z jakého důvodu nepreferujete rezervaci prostřednictvím internetových ubytovacích portálů?

9. Preferujete platbu pobytu/zálohy online nebo až při příjezdu do ubytovacího zařízení? (jedna odpověď)

10. Pohlaví:

11. Věk:

12. Nejvyšší dosažené vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Johansenová, A.Rezervace ubytování přes internet (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://rezervace-ubytovani-pres-int.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.