Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Řidičský průkaz a vše kolem něj

Řidičský průkaz a vše kolem něj

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Aleš Kuna
Šetření:12. 02. 2010 - 20. 02. 2010
Počet respondentů:313
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.21
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník se týká řidičských průkazů (ŘP). Je určen všem, kteří ŘP mají, případně se o něj ucházejí.
Vznikl prací studentů Gymnázia Mnichovo Hradiště za účelem splnění praktického úkolu pro zpestření výuky. Jeho výsledky budou použity na hodinách sociologie.

Odpovědi respondentů

1. Jste držitelem ŘP?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 10, ne, ale navštěvuji autoškoluotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano29593,95 %94,25 %  
ne175,41 %5,43 %  
ne, ale navštěvuji autoškolu20,64 %0,64 %  

Graf

2. Jakou skupinu ŘP vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
B - motorová vozidla, hmotnost do 3,5t; od 18 let28496,27 %90,73 %  
AM - motocykl, rychlost do 45km/h; od 15 let8729,49 %27,8 %  
A1 - motocykl, objem válců do 125ccm, výkon do 11kW; od 16 let6622,37 %21,09 %  
C - motorová vozidla, hmotnost nad 3,5t, přípojné vozidlo do 750kg; od 18 let5217,63 %16,61 %  
Ao - motocykl s poměrem výkon/hmotnost do 0,16kW/kg; od 18 let4715,93 %15,02 %  
An - motocykl s poměrem výkon/hmotnost nad 0,16kW/kg; od 21 let4314,58 %13,74 %  
+E - přípojné vozidlo, hmotnost nad 750kg3812,88 %12,14 %  
T - traktory a pracovní stroje; od 17 let3612,2 %11,5 %  
B1 - 3kolá a 4kolá motorová vozidla, hmotnost do 550kg; od 17 let3311,19 %10,54 %  
C1 - motorová vozidla, hmotnost od 3,5t do 7,5t, přípojné vozidlo do 750kg; od 18 let268,81 %8,31 %  
D - motorová vozidla pro přepravu osob (více jak 8), přípojné vozidlo do 750kg; od 21 let103,39 %3,19 %  
D1 - motorová vozidla pro přepravu osob (nejvíce 16), přípojné vozidlo do 750kg; od 21 let93,05 %2,88 %  

Graf

3. Plánujete rozšíření o další skupinu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14850,17 %47,28 %  
nevím7726,1 %24,6 %  
ano7023,73 %22,36 %  

Graf

4. Byl pro Vás problém dokončit autoškolu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne28195,25 %89,78 %  
ano144,75 %4,47 %  

Graf

5. Proč potřebujete řidičský průkaz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
k dojíždění do práce/školy10736,27 %34,19 %  
jsem fanoušek/fanynka motorových vozidel7124,07 %22,68 %  
je nutný jako součást povolání5117,29 %16,29 %  
nepotřebuji - mám, ale nejezdím3110,51 %9,9 %  
cestování31,02 %0,96 %  
pro využíváni vozu10,34 %0,32 %  
ráda bych jezdila, ale nemám čím10,34 %0,32 %  
Pro vše možné, jak fanda, tak i pro dojíždění ...10,34 %0,32 %  
platí první tři možnosti10,34 %0,32 %  
Miluju rizeni.10,34 %0,32 %  
k tahání transportních vozíků pro větroně 10,34 %0,32 %  
PROP OSOBNÍ POCIT A PRO MOU POTŘEBU10,34 %0,32 %  
pracovní potřeba10,34 %0,32 %  
všeobecná doprava v rámci rodiny10,34 %0,32 %  
k dojíždění do práce/školy; součást povolání10,34 %0,32 %  
nepotřebuji - mám, ale jezdím10,34 %0,32 %  
univerzální dopravní prostředek10,34 %0,32 %  
K ježdení všeobecně10,34 %0,32 %  
jezdím, a chci si udělat přívěs na koně10,34 %0,32 %  
občas někam jedu10,34 %0,32 %  
dojíždění, součást povolání, pro vlastní potřebu10,34 %0,32 %  
občas se hodí10,34 %0,32 %  
auto je pohodlnejsi, velka zavazadla atd.10,34 %0,32 %  
B k vykonávaní práce, A + C pro zábavu10,34 %0,32 %  
teoreticky nepotrebuji,ale jezdim vsude10,34 %0,32 %  
dojíždím za rodinou10,34 %0,32 %  
Cestování, sem tam k běžnému životu10,34 %0,32 %  
Vozím bráchu z chlastaček :)10,34 %0,32 %  
součást života10,34 %0,32 %  
Doprava k lékařům atd.10,34 %0,32 %  
k řízení v práci i době volna10,34 %0,32 %  
momentalne nepotrbuji nutne.ale vzdycky se hodi.10,34 %0,32 %  
dovoz příbuzných k lékaři, nákup10,34 %0,32 %  
dneska je to všeobecná nutnost10,34 %0,32 %  
Nákupy, výlety, cesty na chatu10,34 %0,32 %  
více možností10,34 %0,32 %  
považuji to jako další etapu života(autoškolu)10,34 %0,32 %  

Graf

6. Kolik kilometrů průměrně za rok najezdíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10 tisíc11438,64 %36,42 %  
10 - 25 tisíc10936,95 %34,82 %  
25 - 50 tisíc5317,97 %16,93 %  
nad 50 tisíc196,44 %6,07 %  

Graf

7. Vlastníte vozidlo nebo si půjčujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mám vlastní21773,56 %69,33 %  
půjčuji si6221,02 %19,81 %  
nevlastním - nejezdím165,42 %5,11 %  

Graf

8. Souhlasíte s existencí bodového systému?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano24081,36 %76,68 %  
ne5518,64 %17,57 %  

Graf

9. Přišli jste již o nějaké body?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne22677,66 %72,2 %  
ano3813,06 %12,14 %  
nevím279,28 %8,63 %  

Graf

10. Myslíte si, že bodový systém pomohl zlepšit situaci na našich silnicích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17355,1 %55,27 %  
ano14144,9 %45,05 %  

Graf

11. V čem vidíte největší problém našich silnic?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- bezohlednost

- mnoho jich je nebezpečných (po technické i projektové stránce) - mají malou propustnost (některá jsou skoro parkoviště) - neudržuji se přiměřeně, systematicky, podle priorit, zátěže

- nedostatečná příprava řidičů v autoškolách (v některých zemích musí uchazeč o ŘP projít školou smyku, což by se mělo zavést i u nás). - stav některých silnic - nedostatečné tresty (mohly by se např. určovat dle výše příjmu) - nelogičnost aplikace dopravních omezení. - dopravní policie, většinou operující spíš jako výběrčí dalších "daní" než garant bezpečnosti provozu.

1) Katastrofální technický stav silnic. 2) Policie nechytá skutečně nebezpečné lidi, ale náhodně buzeruje kolemjedoucí řidiče. 3) Spousta nevyježďěných řidičů si myslí že jsou mystři světa. Část z nich považuje pomalou jízdu uprostřed jízdního pruhu bez jakékoli interakce s okolím za bezpečnou (ženský, důchodci...). Druhá část má pocit, že pro ně neplatí fyzikální zákony (ve sněhu jedou jako kdyby bylo léto atd..). 4) Autoškola naučí člověka jen spoustu pouček a pravidel, ale nenaučí ho skutečně ovládat auto a řešit krizové situace.

1) Neuspokojivá kvalita dopravní sítě. 2) Nulová tolerance alkoholu (po vzoru západního světa nastavit hranici někam mezi 0,3 - 0,5 promile - mělo by odpovídat zhruba 0,5 l piva nebo 2 dCl vína)

18letí za volantem ... o těch, kterým ještě ani 18 není a už si auta půjčujou nemluvě ...

agresivita

Agresivita řidičů, nesmyslně postavený bodový systém, na který doplácejí profesionální řidiči, malý počet dopravních hlídek a hlavně měření rychlosti na nesmyslných místech

agresivita řidičů, předjíždění na nepřehledných úsecích

Agresivní řidiči,špatná práce policie nejsou na silnicích a mají malé pravomoce.

Agresivnost řidičů, nervozita, nesoustředěnost za volantem. Není to až tak o pravidlech silničního provozu, ale o tom jak se řidíči k sobě chovají, reagují na situaci kolem sebe. Pomohol by trochu úcty a porozumění k druhým a nejen za volantem.

alkohol

alkohol

Alkohol za volantem, špatná údržba silnic

arogance

Arogance,sobectvi,neslusnost a samozrejme udrzba silnic

bezohlední řidiči

bezohlední řidiči

bezohlední řidiči, kteří mě málem vždy přejedou, i když jsem na přechodě nebo předjíždějí ve městech 100 i když mají jet padesát, nedávají blinkry a tak najednou brzdí a někam zatáčí..

Bezohlední řidiči, nedodržování rychlosti v úsecích, zbytečné riskování ...

bezohlední řidiči...

bezohlednost agresivita

bezohlednost

bezohlednost

bezohlednost

bezohlednost

Bezohlednost a nezkušenost

bezohlednost některých řidičů

Bezohlednost ostatních řidičů. Pocit boje mezi muži za volantem. Bezohlednost řidičů silných, moderních aut a jejich pocit nadřazenosti.

Bezohlednost řidičů

bezohlednost řidičů (do toho spadá i užití návykových látek, protože tito řidiči nemůžou mít dobrý postřech, jsou nebezpeční pro ostatní řidiče i chodce)

bezohlednost řidičů a jejich sebestřednost. Dost lidí se drží hesla "teď jedu já, tak mě nikdo předjíždět nebude!". Další nebezpečnou věcí jsou přechody v okolí škol a školek, kde mnoho řidičů nedává pozor, nesleduje okolní dění. A problémem je také "měření" rychlosti Městskými strážníky v obcích.

bezohlednost řidičů, kdo má na pokuty a úplatky, ignoruje předpisy

Bezohlednost řidičů, naprosto katastrofální stav silnic, absolutně žádny respekt vůči policii, kamiony.

Bezohlednost řidičů, zoufalý stav našich komunikací.

bezohlednost řidiču,špatny stav silnic

bezohlednost, egoismus,

Bezohlednost, ignorování předpisů a zvyklostí. Nedostatečné postihy hříšníků. Nekvalitní silnice!!!

bezohlednost, netolerance, zhovadilé chování mnoha účastníků

bezohlednost,nadřazenost,nerespektování předpisů a tupost pirátů silných vozidel a kamionů

častá bezohlednost

Černé audi se zatonovýma oknama :-( a jiní podobní piráti

děsný stav vozovek, zejména D1!!!

Díra sem, díra tam

hlavně kvalita....

hlavně v neukázněnosti většiny řidičů...

Hlavně ve stavu vozovek

hovada

hrozná kvalita silnic a často i řidičů

Hustota dopravy, kvalita (stav) silnic.

Chaos a špatně naprojektovaná doprava

chováni jejích uživatelů - řidiči, cyklisti, chodci ... chybí vzájemná ohleduplnost a respekt

Chování řidičů v anonymitě vozu. Kamiony.

Chybí ohleduplnost a vzájemná ucta

i když se technický stav vozovek zlepšuje, stále jsou místa po kterých bych nešel ani pěšky, natož s automobilem

je to samá díra

Jejich katastrofální stav v oblastech mimo město

Jejich stav

jejich stav

Jejich stav je katastrofální.Hlavně,že se staví nové a na ty staré nejsou peníze.

jejich stav; řídiči jezdící rychleji, než zvládnou se svými schopnostmi; vysoký počet řidičů pod vlivem alkoholu

jsou mezi námi prasata

Jsou nekvalitní (rozbité).

Jsou pěkně dojebané...Někdy je to nejen o nápravu, ale i o život!!

Jsou ve špatnám stavu!

kapacita silnic x neustále rostoucí počet aut

katastrofický stav silnic

kvalita dálnic a cest I.třídy

Kvalita povrchu vozovek.Agresivní řidiči

Kvalita povrchu, šířka, přeplněnost

kvalita silnic

kvalita vozovek a neukázněnost

kvalita, mladi nezkuseni ridici a ridicky v prilis silnych autech ( melo by se napr pro prvni cca 3 az 4 roky vlastnictvi omezit vykonove)...

kvalita, momentalni trend vsude zpomalovat dopravu na 50km/h - hluk

Malá četnost policejních hlídek a ne příliš dobrá povaha českých řidičů

Malá hustota sítě dálnic a rychlostních silnic. Vozovky ve špatném stavu. Nejednotnost a nesmyslnost v systému směr. tabulí na dálnicích a Rkách.

Málo kontrol

málo se udržují, ale nemůžou být také na 1. místě!

Málo zastrašování o následcích různých činů

Malou represi.

malý respekt řidičů vůči zákonům a policistům, korupce

Mladí řidiči co si myslí že jim ta silnice patří, alkohol

Mnoho lidí jezdí pod vlivem alkoholu, mnozí zbytečně riskují, silnice často nejsou dobře udržované a jsou špatně značené.

mnoho zbrklých řidičů

myslím si že se u nás stejnak řidiči nejsou dostatečně trestaní.....

nedostatecna udrzba a malo silnicnich kontrol, nedusledne vymahani pokut za prestupky

Nedostatečná a špatně cílená kontrola policií.

Nedostatečná infrastruktura, nedostatečná údržba, nedostatečná příprava řidičů před získáním ŘP, přílišný zájem obecních policií a státní policie na maximalizaci příjmů z pokut uložených za bagatelní přestupky atd., atd.

Nedostatečná síť dálnic, obchvatů. Kvalita cest.

Nedostateční vymáhaní práva policií.

nedostatek silničních kontrol(rychlost,technický stav....s tím spojená benevolence policie) nebezpečné úseky

Nejsou stavané na dnešní provoz.

nejsou dostatečné finance na údržbu, různá výběrová řízení vyhrávají pochybné firmy, viz. systém mítného, který by byl dle mého názoru lepší přes družici, než přes brány

Největší problém je ve stavu českých silnic

největší problém vidím ve vládě ktera všechno schvaluje

největším problémem je mizerná kvalita!

nekázeň účastníků provozu

nekvalitní povrch-šetření na nesprávných místech...

nekvalitní údržba komunikací, neprofesiálnost policie (vybírání pokut za účelem zisku, ne zjednání nápravy) a nevychovanost řidičů

nekvalitní, opravují se pouze záplatami, případně značkami, které snižují rychlost. v ČR existují pouze asi dva hlavní stavitelé silnic a dálnic, takže je málo konkurence. Kolem první světové války byl vymyslen zcela dostačující optimální rozvoj silnic, bohužel jen málo z toho se stačilo zrealizovat... a k tomu už asi nedojde :(

Neohleduplní řidiči.

neohleduplnos lhostejnost

neohleduplnost

neohleduplnost a agrese řidičů,a jejich malé zkušenosti.

Nepozorní řidiči

netolerence

Neúčinnost bodového systému: řidič není upozorněn na odebrání bodů ani nemá možnost jednoduše a bezplatně stav svých bodů ověřit.

Neudržované, nerovné prostě nahovno

neudržovanost

Neukáznění řidiči a neefektivní silniční kontroly.

Neukázněnost ,riskování některých řidičů ,chodců atd .

Neukázněnost některých řidičů.

Neukazněnost řidíčů a velký zpěch,ale to je touto dobou.....

neukázněný řidiče

neupřesněné a nedomyšlené zákony!

nevyježděny mladý řidič v silném autě

Nezodpovědnost řidičů

nikdy jsem v ČR neřídila

No více jak 20 let nikdo neinvestoval do kvalitních oprav. Silnice jsou v dezolátním stavu.

pirátství a mlaďoši co maj silný a rychlý auta,ale nemaj unich blinkry

Policie pokutuje za veci, ktere neohrozuji provoz, ale piraty silnic a problemove mista vubec neresi.

policie, nepomáhá, nechrání, pouze buzeruje řidiče na přehledných a bezpečných úsecích, pirátů silnic si nevšímá

Problém vidím v hrozném stavu silnic - především díry, kterých je teď po zimě opravdu hodně.

Problémem našich silnic jsou silnice samotné a češi na nich.

Přespříliš dopravních značek a zbytečných omezení. Lidé málo uvažují za volantem.

příliš mnoho automobilů

ridici

ridici budou stale jezdit rychle, silnice jsou nekvalitni, silnicari nestihaji upravovat silnice napriklad pri snehovych kalamitach, stavba silnic je priserne draha

rychlá jízda, agresivita řidičů, alkohol za volantem

rychlá jízda, zbytečné hazardování, řidiči se spoléhají více na svá bezpečná auta než na své instinkty a zručnost

Řidiči se snaží krotit.. Aspoň někteří..

samá díra

Samá díra a naši zákonodárci nejsou schopni uvolnit větší část peněz na jejich opravy

samá díra je to všude

Silnice

Silnice za nic nemohou, spíš to co po nich jezdí, tedy to co sedí v autech za volantem tedy český řidič

Sníh, spousta sněhu! :) Ale celkově mi přijdou některé situace silně stresující - parkování, vyhýbání se...

spatna kvalita silnic (diry atd.)

Spatne financovania s tim suvisejici udrzba.

Spatne polozene zakony.

Starých aut, bezohlednost řidičů, měření dvojím metrem ze strany Policie, nedotknutelnost poslanců a jejich řidičů a podnikatelů

Stav

stav

Stav

stav

stav a úroveň

Stav komunikací, nesmyslná šikana řidičů institucemi, (ne)schopnosti některých řidičů a jejich sebevědomí, stále ještě problémový vozový park.

Stav silnic, arogantni policie, soleni silnic ...

Stav vozovek

Stav vozovek a neukázněnost řidičů.

Stav, ozralci, svatecni ridici.

špatná kvalita silnic I. třídy, málo dálnic

Špatná kvalita silnic, šikana ze strany státu.

Špatny postih cizincu za přestupky, nedostatečny postich českych řidiču za přestupky, nerovnoměrné (nespravedlivé) sazby za přestupky

špatný stav

špatný stav

špatný stav silnic, nekvalitní použitý materiál...

Špatný stav silnic, neukáznění řidiči.

špatný stav vozovek

Špatný stav vozovek

špatný stav vozovek, bezohlední řidiči

špátný stav vozovky; a přístup autoškol k vydávání řidičského oprávnění-mělo by se zpřísnit

špatný technický stav

technický stav

technicky stav

Technický stav silnic, technický stav a skladba vozidel.

Technický stav, Policie s malou provomocí, špatně placeni, dobří lidé odcházejí a vezmou "každého".

tragedii v silnicich (diry) neprehledne krozovatky, ci znacky bezohledni ridici svatecni ridici neproimerena rychlost..

V automobilkách které díky elektronickým vymoženostem dělaj z lidí pouze cvyčené opice vdrahých autech. Kdyby je někdo posadil do starej Š120 tak by se ani neuměli rozjet. V dnešní době spousta řidičů spoléhá na elektroniku, ale neuvědomují si že ta elektronika umí řešit problém jen do určité meze.

V bezohlednosti řidičů a v nevhodně tvořeném dopravním systému (zbytečné omezení, kde není potřeba atp)

V bezohledných řidičích a příliš benevolentní policii

V celkové neukázněnosti řidičů.

V ceně výstavby a ve stavu našich silnic.

V debilitě řidičů a následně policajtů

V jejich katastrofálním stavu.

v jejich opravě...

v jejich stavu

V jejich stavu

V jejich stavu

V jejich stavu.

V jejich technickém stavu a hustotě provozu.

V jejich upravenosti a především děravosti.

V kvalite ciest

v kvalitě vozovek,

V lidech za volantem

V nekázni řidičů a v malém počtu hlídek na silnicích při prevenci.

v nekvalitních opravách

v neohleduplnosti řidičů

V nesmyslných pravidlech a zákonů, které vymyslely hlavy, které se pouze vozí.

V neukázněnosti hlavně mladých a nezkušených řidičů.

V neukázněnosti řidičů

v policii

v přeceňování schopností (90% řidičů je přesvědčeno o své nadprůměrnosti)

v řidičích

V řidičích z Prahy.

V řidičích, vyhlášce i policii....

V řidičích.

V sobeckosti a potřebě si dokazovat něco víc než si člověk doopravdy může dovolit.

v tom že jsme češi

V tom, v jakém stavu jsou naše silnice, jinak je vše na prosto v pořadku

v údržbě :-)

v údržbě a netoleranci řidičů

V uživatelích vozidel na silnicích se pohybujících :)

Ve kvalitě komunikací a v plinulosti provozu!!

Ve stavu :-)

Ve stavu silnic a řidičích.

Ve stavu silnic, neukázněnosti řidičů, a malých pokutách za přestupky

vyhazování peněz v předražených výstavbách dálnic- Nejdražší kilometr nově postavené dálnice v Evropě

Zastaralost, špatný stav

zejména v havarijním stavu povrchu vozovek a některých mostů...a při výstavbě nových..jejich příliš vysoká cena..

12. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž23574,84 %75,08 %  
žena7925,16 %25,24 %  

Graf

13. Věková skupina:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let15649,68 %49,84 %  
15 - 20 let8226,11 %26,2 %  
31 - 40 let4815,29 %15,34 %  
51 - 65 let123,82 %3,83 %  
41 - 50 let123,82 %3,83 %  
do 15 let41,27 %1,28 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jakou skupinu ŘP vlastníte?

  • odpověď AM - motocykl, rychlost do 45km/h; od 15 let:
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi B1 - 3kolá a 4kolá motorová vozidla, hmotnost do 550kg; od 17 let na otázku 2. Jakou skupinu ŘP vlastníte?
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi C1 - motorová vozidla, hmotnost od 3,5t do 7,5t, přípojné vozidlo do 750kg; od 18 let na otázku 2. Jakou skupinu ŘP vlastníte?
  • odpověď B1 - 3kolá a 4kolá motorová vozidla, hmotnost do 550kg; od 17 let:
    • 8.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi C1 - motorová vozidla, hmotnost od 3,5t do 7,5t, přípojné vozidlo do 750kg; od 18 let na otázku 2. Jakou skupinu ŘP vlastníte?
  • odpověď C - motorová vozidla, hmotnost nad 3,5t, přípojné vozidlo do 750kg; od 18 let:
    • 5.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi C1 - motorová vozidla, hmotnost od 3,5t do 7,5t, přípojné vozidlo do 750kg; od 18 let na otázku 2. Jakou skupinu ŘP vlastníte?

3. Plánujete rozšíření o další skupinu?

  • odpověď ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 51 - 65 let na otázku 13. Věková skupina:

6. Kolik kilometrů průměrně za rok najezdíte?

  • odpověď do 10 tisíc:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevlastním - nejezdím na otázku 7. Vlastníte vozidlo nebo si půjčujete?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepotřebuji - mám, ale nejezdím na otázku 5. Proč potřebujete řidičský průkaz?

10. Myslíte si, že bodový systém pomohl zlepšit situaci na našich silnicích?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Souhlasíte s existencí bodového systému?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste držitelem ŘP?

2. Jakou skupinu ŘP vlastníte?

3. Plánujete rozšíření o další skupinu?

4. Byl pro Vás problém dokončit autoškolu?

5. Proč potřebujete řidičský průkaz?

6. Kolik kilometrů průměrně za rok najezdíte?

7. Vlastníte vozidlo nebo si půjčujete?

8. Souhlasíte s existencí bodového systému?

9. Přišli jste již o nějaké body?

10. Myslíte si, že bodový systém pomohl zlepšit situaci na našich silnicích?

12. Pohlaví:

13. Věková skupina:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste držitelem ŘP?

2. Jakou skupinu ŘP vlastníte?

3. Plánujete rozšíření o další skupinu?

4. Byl pro Vás problém dokončit autoškolu?

5. Proč potřebujete řidičský průkaz?

6. Kolik kilometrů průměrně za rok najezdíte?

7. Vlastníte vozidlo nebo si půjčujete?

8. Souhlasíte s existencí bodového systému?

9. Přišli jste již o nějaké body?

10. Myslíte si, že bodový systém pomohl zlepšit situaci na našich silnicích?

12. Pohlaví:

13. Věková skupina:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kuna, A.Řidičský průkaz a vše kolem něj (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://ridicsky-prukaz.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.