Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Řídíme se při výběru zboží slevami?

Řídíme se při výběru zboží slevami?

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Staňková
Šetření:30. 12. 2012 - 03. 01. 2013
Počet respondentů:78
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.59
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Po celá léta se setkáváme téměř v každém obchodě s různými slevami a výhodnými nabídkami. Vnímáme je? Do jaké míry nás ovlivňují? Řídíme se jimi při výběru zboží?

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4760,26 %60,26 %  
muž3139,74 %39,74 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18911,54 %11,54 %  
19810,26 %10,26 %  
2078,97 %8,97 %  
2367,69 %7,69 %  
2267,69 %7,69 %  
2767,69 %7,69 %  
1756,41 %6,41 %  
2133,85 %3,85 %  
2533,85 %3,85 %  
1633,85 %3,85 %  
ostatní odpovědi 36
15
48
29
30
24
28
40
39
55
32
43
31
41
26
2228,21 %28,21 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:23.54
Minimum:16
Maximum:43
Variační rozpětí:27
Rozptyl:41.21
Směrodatná odchylka:6.42
Medián:22
Modus:18

Graf

3. Nakupujete často zboží, které je zlevněné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4760,26 %60,26 %  
nevnímám to2126,92 %26,92 %  
ne1012,82 %12,82 %  

Graf

4. Kde získáváte informace o zlevněném zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v letákách, časopisech5266,67 %66,67 %  
na internetu4051,28 %51,28 %  
v reklamách, v rozhlase1620,51 %20,51 %  
nikde, nezajímám se o to1316,67 %16,67 %  
jinde1012,82 %12,82 %  

Graf

5. Když zjistíte, že Vaše oblíbené zboží je zlevněné, běžíte pro něj do obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podle okolností5367,95 %67,95 %  
ne1519,23 %19,23 %  
nevnímám slevy67,69 %7,69 %  
ano45,13 %5,13 %  

Graf

6. Myslíte si, že nákup zlevněného zboží je opravdu výhodný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou ano4962,82 %62,82 %  
spíše ne1721,79 %21,79 %  
nevím, nepřemýšlím o tom67,69 %7,69 %  
ano45,13 %5,13 %  
ne22,56 %2,56 %  

Graf

7. Stává se vám, že kupujete zboží jen proto, že je "v akci", i když ho ve skutečnosti nepotřebujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4355,13 %55,13 %  
občas2835,9 %35,9 %  
nevím56,41 %6,41 %  
ano22,56 %2,56 %  

Graf

8. Nakupujete určitý druh zboží jenom tehdy, když je "v akci"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2734,62 %34,62 %  
ne2633,33 %33,33 %  
někdy2430,77 %30,77 %  
nevím, akce nesleduji11,28 %1,28 %  

Graf

9. Využili jste někdy nabídky typu: "kup 3, zaplať 2"?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4760,26 %60,26 %  
nevím, nevzpomínám si1924,36 %24,36 %  
ne1215,38 %15,38 %  

Graf

10. Vstoupili jste někdy do obchodu jen kvůli tomu, že jste na jeho dveřích (okně, výloze) viděli nápis výprodej (slevy, akční nabídky, apod.) ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3544,87 %44,87 %  
ne3544,87 %44,87 %  
nevím810,26 %10,26 %  

Graf

11. Jaký druh zboží ve slevě nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení5469,23 %69,23 %  
potraviny5367,95 %67,95 %  
kosmetika, drogerie2734,62 %34,62 %  
elektronika2532,05 %32,05 %  
jiné zboží78,97 %8,97 %  
léky33,85 %3,85 %  
nic ve slevě nenakupuji11,28 %1,28 %  

Graf

12. Myslíte si, že se obchodníkům vyplácí dělat slevy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5064,94 %64,1 %  
občas1519,48 %19,23 %  
nevím, nepřemýšlím o tom911,69 %11,54 %  
ne33,9 %3,85 %  

Graf

13. Z jakého zlevněného produktu, který jste si koupili, jste měli největší radost?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
boty36,38 %3,85 %  
mobil36,38 %3,85 %  
pračka24,26 %2,56 %  
oblečení - šaty12,13 %1,28 %  
boty NIKE12,13 %1,28 %  
newim :D12,13 %1,28 %  
mobilní telefon12,13 %1,28 %  
gucci punčochy12,13 %1,28 %  
salám Vysočina :D12,13 %1,28 %  
sušenka12,13 %1,28 %  
ostatní odpovědi coca-cola
tatranka
boty :D
bunda
z bavorských klobás :-)
šátek Zara Elevill
Notebook
sukně za 200 Kč
kniha
TV
kosmetika
bundy Alpine Pro
deka
svetr
šaty z HM
potraviny
huggies plenky za super cenu
Rohlíky
oblečení
čepice - koukala jsem na ni loni na začátku sezony, byla za 199, na konci za 69, pak za 49 a když byla za 29, tak už mě to zlomilo. Uběhlo půl roku - začátek listopadu a na pultu se objevila úplně tatáž čepice za 299. Tomu říkám marže, co na tom musí být.
nepamatuji se
Vanilková Kofola !
sportovní vybavení
kniha Hobit
beletristická kniha
televizor
lyže
PS3
Erotické prádlo
luxusní kabelka ze zahraničního outletu
ze značkových kozaček puma
nová TV
3268,09 %41,03 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Stává se vám, že kupujete zboží jen proto, že je "v akci", i když ho ve skutečnosti nepotřebujete?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikde, nezajímám se o to na otázku 4. Kde získáváte informace o zlevněném zboží?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Nakupujete často zboží, které je zlevněné?

4. Kde získáváte informace o zlevněném zboží?

5. Když zjistíte, že Vaše oblíbené zboží je zlevněné, běžíte pro něj do obchodu?

6. Myslíte si, že nákup zlevněného zboží je opravdu výhodný?

7. Stává se vám, že kupujete zboží jen proto, že je "v akci", i když ho ve skutečnosti nepotřebujete?

8. Nakupujete určitý druh zboží jenom tehdy, když je "v akci"?

9. Využili jste někdy nabídky typu: "kup 3, zaplať 2"?

10. Vstoupili jste někdy do obchodu jen kvůli tomu, že jste na jeho dveřích (okně, výloze) viděli nápis výprodej (slevy, akční nabídky, apod.) ?

11. Jaký druh zboží ve slevě nejčastěji nakupujete?

12. Myslíte si, že se obchodníkům vyplácí dělat slevy?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Nakupujete často zboží, které je zlevněné?

4. Kde získáváte informace o zlevněném zboží?

5. Když zjistíte, že Vaše oblíbené zboží je zlevněné, běžíte pro něj do obchodu?

6. Myslíte si, že nákup zlevněného zboží je opravdu výhodný?

7. Stává se vám, že kupujete zboží jen proto, že je "v akci", i když ho ve skutečnosti nepotřebujete?

8. Nakupujete určitý druh zboží jenom tehdy, když je "v akci"?

9. Využili jste někdy nabídky typu: "kup 3, zaplať 2"?

10. Vstoupili jste někdy do obchodu jen kvůli tomu, že jste na jeho dveřích (okně, výloze) viděli nápis výprodej (slevy, akční nabídky, apod.) ?

11. Jaký druh zboží ve slevě nejčastěji nakupujete?

12. Myslíte si, že se obchodníkům vyplácí dělat slevy?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Staňková, M.Řídíme se při výběru zboží slevami? (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://ridime-se-pri-vyberu-zbozi-s.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.