Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rozhodování o koupi ojetého auta
Rozhodování o koupi ojetého auta
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Libor Konvička |
---|---|
Šetření: | 18. 03. 2010 - 23. 03. 2010 |
Počet respondentů: | 90 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 18.42 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 61,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.08:16 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Zajímá mě "rozhodování spotřebitelů v složitých situacích". Rozhodování o koupi ojetého auta je modelovým případem takové situace. Výsledky výzkumu nabízím veřejnosti a sám je hodlám využít v seminární práci.
Odpovědi respondentů
1. Vlastníte Vy, Vaše domácnost nebo Vaše firma osobní automobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 81 | 90 % | 90 % |
ne | 9 | 10 % | 10 % |
2. Tento osobní automobil jste si kupoval(a):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ojeté z bazaru v ČR | 24 | 29,63 % | 26,67 % |
nové od dealera | 17 | 20,99 % | 18,89 % |
ojeté od kamaráda, známého | 14 | 17,28 % | 15,56 % |
ojeté na inzerát od soukromé osoby | 11 | 13,58 % | 12,22 % |
jinak | 8 | 9,88 % | 8,89 % |
ojeté ze zahraničního bazaru | 7 | 8,64 % | 7,78 % |
3. Šlo tehdy o pořízení auta:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
za hotové (nebo bankovním převodem) | 61 | 75,31 % | 67,78 % |
na leasing | 15 | 18,52 % | 16,67 % |
na úvěr | 5 | 6,17 % | 5,56 % |
4. Pokud byste si kupoval(a) nové auto, odkud byste si jej pravděpodobně pořídil(a)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nové auto od dealera | 27 | 30 % | 30 % |
ojeté auto z bazaru v ČR | 22 | 24,44 % | 24,44 % |
ojeté auto ze zahraničního bazaru | 16 | 17,78 % | 17,78 % |
ojeté auto od kamaráda, známého | 13 | 14,44 % | 14,44 % |
ojeté auto na inzerát od soukromé osoby | 7 | 7,78 % | 7,78 % |
jinak | 5 | 5,56 % | 5,56 % |
5. . Pořídit si auto v bazaru má své výhody a nevýhody. Jaké jsou podle Vašeho mínění hlavní výhody koupě auta v bazaru?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- cena - větší výběr výbavy (dovozy)
- velký výběr
Asi 5% šance, že koupíte dobře.
auto je zajete a maji vetsi vyber ve znackach na jednom miste ;)
Auto si můžete hned prohlédnou nebo se v něm projet. Je za nižší cenu než od dealera.
cena možnost mít auto ihned k dispozici
cena
cena
cena
Cena
cena
CENA
cena
cena, vyber
cena, vyber na jednom miste, jakas takas jistota ze to nebude uplna maximalni zhuverilost ...
Cena.
dobrá cena
dostupnost
Jako jedinou výhodu vidím nižší cenu než při koupi nového auta od dealera.
je levnější
K předchozí otázce bych ještě doplnil, že nové auto bych těď koupil od dealera ovšemjako ojeté - tj. jako referenční vůz, který se převádí zákazníkům necelý rok a je poměrně málo jeté. je tam i určitá záruka... Výhodou bazaru může být poměrně široká nabídka aut a hlavně tu asi najdu i starší a LEVNĚJŠÍ auta - tj. mohou mi vyřešit situaci, kdy potřebuju nutně auto, ale mám výrizně limitovaný rozpočet...
Levnější cena
levnější oproti novému autu
Mam papir ze jsem auto koupila tam a tam, ne od nekoho neznameho. AB dava nejakou zaruku na vuz. Pravni servis.
mam to kde reklamovat
Možnost koupit "normální" auto za přijatelnou cenu.
Možnost prohlédnout vozy podobné kategorie v reálu. Více typů na jednom místě.
Nabídka vozů, servis (technická, doklady, přihlášení auta atd.), možnost úvěru, popř. leasingu
nekupuji v bazaru
neplatim nesmyslne plnou cenu auta. Radsi ojete za 300.000 nez nove za 500.00
nevidím žádnou výhodu
Nevím o žádných.
nizsi porizovaci cena
nížší cena
nižší cena
Nižší cena
Nižší cena
nižší cena
nižší cena než u nového auta
nižší cena, velký výběr
Nižší pořizovací cena.
Osobně žádné zásadní výhody nevidím.
podle mě se dají v autobazaru koupit levně luxusnější auta, což může být pro někoho výhoda
pro me zadne
příznivá cena a přitom auto může být téměř nové
rozumná cena
Servis, prověření auta, ale to může být i nevýhodou.
široká nabídka online předvýběr
široká nabídka
tím, že si koupím auta, rázet ztrácí asi 50 000 ze své hodnoty. Auto z bazaru má již cenu trochu čistší a často jsou na něm odchytané již i některé závady.
Tradicni odpoved - nove auto ztrati prakticky hned po koupi vyrazne na cene. Ojete auto do pár desítek tisíc km je prakticky nové a cena je výrazně nižší než za nové. Zároveň s autem odjíždím prakticky okamžitě, u nového vozu většinou čekám pár týdnů až měsíců.
U velkych bazaru jistota puvodu vozu, moznost hlubsi technicke prohlidky (napr. na zvedaku), moznost zajisteni lepsiho financovani, ...
Určité záruky, že auto není kradené, havarované apod. U tzv. ročních aut je to i super cena.
Uvazuju o dovozu ze zahranici na miru - cili pres bazar, ale trochu jinak. A pouze pres nekoho na osobni doporuceni znamych.
V bazaru bych nekupoval. Výhodou snad může být poskytovaná záruka, ale mám pocit, že to je jak s pojišťovnama - když k něčemu dojde,t ak stejně z toho je, že za to autobazar nemůže
V ČR - relativní snadnost prohlídnutí většího množství bazarů. Tim je dána šance vytvoření si představy ve formě "určit stav za určité peníze". Díky teto představě je pak člověk mírně na pozoru před zdanlivě "výhodnou koupí". A také si všimne neduhů které danný model v určitých letech (výrobních) může mít. V zahraničí - auta bývají v daleko lepším stavu, obvzlášt pakliže jsou provozována v D, NL, CH (obecně v "bohatších" zapadoevropských zemích), což je z části dáno nepoměrně lepší silniční sítí a systemem provozu, z části pak ekonomickými možnostmi majitelů, pro které není problém na vozech součástky měnit v termínech tak jak doporučuje výrobce. Ale také přísností tamních technických kontrol. Také veškerá dokumentace k vozu je dostupná a jeho historie bývá transparentní. Může se také stat, že pro usnadnění prodeje jsou na voze udělány servisní opravy, které ná při danných kilometrech mít (rozvody apod) . Budoucího majitele tedy hned nečekají další výdaje..
ve většině aotobazarů se dá hned na místě vyřídit úvěr/lasing
velký výběr a příznivá cena
velký výběr na jednom místě
velký výběr vozů na jednom místě, člověk je rovnou vidí, může si je odzkoušet. Lze také využít financování na úvěr, leasing, na splátky.
velký výběr, koupím přesně ten typ auta, který chci
Velký výběr, možnost vyzkoušní
vetsi zaruka a moznost reklamace
větší výběr na jednom místě
Větší výběr vozů na jednom místě. Víc výhod to nemá. Pokud se tedy bavíme o bazarech v ČR.
Výběr, cena, možnost sledování vozů,...
Výhoda je široká nabídka všech značek, lepší cena, než za nové.
výhodou může být snad jedině příznivá cena
Vyhody oproti koupe noveho vozu jsou zrejme, porizovaci cena, proto jdu do bazaru.
vyřízení potřebných formalit vč. smluv, nákup zachovalých aut za dobrou cenu, výběr různých značek a typů aut, nabídka na internetu
vyšší míra spolehlivosti u prověřených bazarů, jasný obchodní vztah
Žádná mě nenapadá. Bohužel.
Žádné
žádné
žádnou výhodu nespatřuji
6. A jaké jsou podle Vás hlavní nevýhody koupě auta v bazaru?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
- praxe ukazuje ne příliš férový přístup k zákazníkovi, často skryté vady, stočené tachometry a další - samozřejmě vyšší cena, než když si vůz vyhledám třeba v inzerci (přičemž mám dostatek možností ověřit si původ vozu a jeho stav)
- skrytá vada
- špatná image na zdejším trhu
- vysoké ceny v porovnání se zahraničím a novými vozy - nedůvěra, jestli mi říkají pravdu o historii vozu - nepoznám, jestli s autem něco není, když nemám známeho automechanika - není záruka - spousta nabídek - nikdy nepoznám konečnou cenu - matoucí ceny
-stočené tachometry -po bouračkách -skryté závady -velmi nesolidní jednání, vychcanost
apriori bazaristum neduveruji - je to loterie.
Auto může mít přetočený tachometr, může mít závady na které Vás prodejce neupozorní. Auto může být kradené.
Bazarista neni nikdy schopen k vozu rict jeho kompletni historii, resp. vznika prostor pro nepresne interpretovani informaci - napr. zda a jak moc byl pred tim vuz havarovan...
Bazary dostanou svoji provizi a případné problémy, které se projeví na vozidle později nemají ochotu řešit, oni jsou jen zprostředkovateli a odkazují na minulého majitele, který jim o závadě neřekl. Je to pak komplikované a většinou zdlouhavé domáhání se nápravy.
bazary jsou smejsi, pretacej tachometry a falsujou i jine udaje a zatajujou
Bouraná auta, neprověřená, nedůvěryhodnost bazarníků
čachry s tachometrem, skrývání vad
Kradene vozy, havarovane vozy, stocene kilometry, lzive informace, nadsazene ceny. Ale kazdy autobazar neni stejny.
míň voní
Možné skryté - a bohužel i záměrně skrývané nedostatky. Znám ze svého okolí případy, kdy auto z bazaru bylo "upraveno" tak, aby nebylo možné při koupi odhalit závažné nedostatky. Samozřejmě je otázkou, jestli auto upravoval majitel, nebo prodejce. Pokud majitel, je stejně chybou prodejce, že závadu neodhalí.
Nadsazená cena, idealizování nabídky, nečestné praktiky, nekompetentnost personálu preferující nikoli požadavky klienta, ale především taktika sledující pouze jediný záměr, prodat cokoli.
Nadsazená cena, riziko původu automobilu, zatajení některých technických závad
navýšení ceny, aniž by bazar garantoval stav vozu - nestočený tachometr, info i případné bouračce
Ne vždy je transparentní historie vozidla
nedůvěra k (legálnímu) jednání autobazaru nízká garance za stav auta
Nejasná minulost vozu, neupřímnost prodejce
Nejasna, prakticky nezjistitelna historie auta Podvody s tachometry (vetsina aut ma stocene tachometry) Skryte, zamaskovane bouracky Kradena auta
Nejistota ohledne puvodu vozu, po technicke strance muze byt oznacen technikem jako spolehlive auto, ale uplna jistota zde neni, cili koupi vozu v bazaru povazuji tak trochu za hru v loterii.
nejistota ohledne technickeho stavu, puvodu
nejistota původu a kvality
nejistota původu kvality a stavu
nejistota původu vozidla, neseriozní jednání bazaru, minimální jistota o stavu vozu, prostě kupuju zajíce v pytli a možná mi výhodná bazarová cena pěkně naskočí na skrytých vadách a vzhledem k nemožnosti rychlého vymožení práva a své povaze bych šel dotyčnému bazarníkovi dát pár po hubě. No a obvinění z výtržnictví nebo ublížení na zdraví plus vysoká cena za opravy mi opravdu nepřijdou jako vhodná kompenzace případného levného nákupu.
Nejistota stavu. Nejistota původu. Zcela nového auta si budu více vážit.
nejistý původ nejistá historie auta silná pozice bazaru v případě reklamace po nákupu
nejistý původ
nejistý původ a stav kupovaného vozidla Mám osobní zkušenost s koupí auta, kdy jsme během půl roku museli investovat do oprav 50% původní ceny auta a následně při prodeji jinému bazaru nám bylo řečeno, že je auto neprodejné, vzhledem k zásahu do reg.čísla karoserie, a to jsme při koupi měli s sebou servisního technika, který posléze psal znalecký posudek, že vady byly okem nezjistitelné, skryté (zásah do čísla byl rozpoznán až po xxx-zvětšení, které si druhý bazar nechává dělat u každého kupovaného auta).
nejisty puvod, neduvera k prodavajicimu
nejistý původ, podezření z "omlazení"
nejistý původ, přetočený tachometr. nevím jak je to s případnou reklamací - auto z bazaru bych si nepořídila, protože se bojím že pokud se mi hned druhý den auto "sesype" už nikdy neuvidim svoje peníze a do auta pak budu rvát jen další a další
nejisty stav vozu
Některé autobazary jsou/působí nedůvěryhodně. Člověk kupuje ojeté auto, tzn. existuje riziko budoucích technických problémů.
nekupuji v bazaru
Nepravdivé nebo zamlčené údaje o stavu vozidla - ujeté km, zda auto bylo bourané, "kličky" ve smlouvě - možnost reklamace, vrácení auta
neseriozni prodavajici
nevýhodou je snad všechno: pochybný původ aut i stavu tachometru, neprofesionální jednání v bazarech, nemožnost koupit si zcela konkrétní vůz v konkrétní výbavě
Neznalost předchozích majitelů a v mnoha případech nejistý původ vozidla
Neznám historii vozu a případné skryté vady
Neznám původního majitele a tedy nemám jistotu, jak bylo s autem zacházeno.
neznámá historie auta, může být přetočen tachometr, skryté vady, které bazar zapře
neznámá minulost auta
Nikdy nevíte, co s autem skutečně bylo a čím si za svůj "život" prošlo.
podvody na straně bazarů, a to především ohledně kvality vozů
Pochybnosti o kvalite vozu (skryte zavady, nemoznost vypatrani a dokazani jasne historie auta se vsem nehodami, klasicky nesvar - pretaceni ujetych km... atd.) Navic pracovni autobazaru jsou proste sedmilhari :)
porad je to tak trochu loterie
predevsim kvalita aut... pece o ne neni vzdy standardem
prodejci často klamou o stavu vozidla, větší problémy se zárukou a reklamací než u nového vozu, stáčení kilometrů, netušíme předchozího majitele - zdase dobře staral o auto
prodejci lžou a cena je vyšší o jejich marži
provize pro bazar
přetočené tachometry, bouraná auta, předchozí majitel byl prase, špatně servisované, opotřebované, to nejlepší už má za sebou
Riziko koupě vozu ve špatném technickém stavu.
riziko kradeného vozu, podvodu apod.
Samozřejmě, ta radost z uplně nového auta, které "voní" novotou, se nedá nahradit ani tím nejlepším "stromečkem" Ale to hlavní, u bazarového auta nikdy nemůžete 100 % vědět, v jakém je auto stavu, zda-li není kradené, bourané, nemá nějakou skrytou vadu, atd. Zároveň, což je v ČR skoro pravidlem, má přetočený tachometr.
skryté vady
Skryté vady
skryté vady, na které se nevztahuje záruka
Skryté vady, přetočený tachometr.
skutecny technicky stav vozidla
Stáčení tachometru, maskování závad
Stočené kilometra, nedozvím se o všem mouchách, které auto má
Tak těch je bezesporu víc - přetáčení tachometru, horší stav vozidla než se uvádí, bourané auto, které jako bourané vedeno není, prodej kradených aut, atd.
technická kvalita vozů může být maskována.. vždy je nutné vzít sebou "technického specialistu"
technicky stav
umějí různě fígly jak přetočit tachometr, případně dobře zamaskovat havarované auto a vydávat ho za nehavarované. Pokud človek není vyloženě odborník nepozná to
V ČR - stav v danných KM, navíc velmi často stažené kilometry. Přístup bazarníků. Pro neznalého je obtížné odhalit "utajené" zavady. Teměř nikdy není kompletní dokumentace k vozu. Ovšem toto je také dáno stářím vozu a také tím zda jej do komise dává fyzická osoba, či firma po výměně parku. To bývá s dokumentací a mnohdy i se zaznamenanýmiservisními úkony. V zahraničí - vzdalenost, domluva, blokace vozu v tamním bazaru, registrace v ČR (mechanismus přihlášení je pro neznalého bolavý ). Samotný transport v přípaďe nepojištěného vozu musí býtna "plaťáku" .
v některých případech není jisté, zda prodejce uvádí pravdivé informace o původu vozu (př. najeté km, havárie, původní majitel apod.)
V případě bazaru si zárukami nejsem jistý a absolutně nemám šanci jako laik poznat, jak moc jeté auto je. Tachometr je naprosto nevypovídající - udaje se dají tak snadno upravit... :)) Mám nabo nemám záruku??
Vymýšlejí si pohádky o tom autě. Tvrdí věci, které nejsou pravda. Pokud si člověk nekupuje zrovna rok staré Volvo, může si být jist, že do toho auta z bazaru bude sypat strašný prachy za opravy a náhradní díly. Když si bazar cení prodávaného vozu na 200.000, má pravděpodobně skutečnou hodnotu okolo 50.000 a míň.
vyssi cena jsou to smelinari, komedianti = nulova zodpovednost stoceny kilometry vsechny auta maji 80.000 najeto a jsou po prvnim majiteli, duchodce co umrel vcera na rakovinu a tohle je pozustalost jeho nevlastni dcery atd.... nulovy servis a garance - stejne jako na trhu
vyssi cena nez od soukrome osoby
Vyšší pořizovací cena - marže, kterou si přihodí bazar. Nedůvěryhodnost bazaru. Obavy z toho, že bazar objevil a následně na autě zamaskoval chybu.
Záleží na typu bazaru, ale bývá zvykem, že auto má přetočený tachometr, věčně mám pocit, že se mě prodejce snaží okrást.
záměr majitelů prodat co nejnižší kvalitu za co nejvyšší cenu, uvádění nepravdivých údajů o vozidle (přetočený tachometr atp.)
7. Lze si představit různé výhody nákupu auta v bazaru. Možné výhody uvedené níže prosím seřaďte podle důležitosti. Na prvním místě uveďte výhodu, kterou Vy osobně považujete za nejdůležitější.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
nabídka vozů je přístupná na internetu | 2.511 | 1.117 |
široká nabídka různých značek a typů | 2.533 | 1.16 |
v bazaru si auto může koupit i ten, kdo nemá dost peněz na nové | 2.589 | 1.331 |
výhodný poměr ceny a užitné hodnoty | 2.367 | 1.366 |
8. Nákup v autobazaru má i své nevýhody a rizika. Níže uvedená rizika seřaďte podle míry závažnosti. Na provní místo uveďte tu nevýhodu nebo riziko, které je podle Vás největší, nejzávažnější.
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
celkově slabá právní ochrana kupujícího | 5.022 | 5.266 |
nevýhodné nákupní smlouvy | 5.144 | 4.012 |
nesolidní personál | 5.6 | 4.173 |
v autobazaru jsou nabízena s falešným rokem výroby (“omlazená”) | 4.244 | 3.318 |
v autobazaru jsou nabízena auta s přetočeným tachometrem | 3.167 | 3.361 |
v autobazaru jsou nabízena kradená auta | 4.511 | 6.028 |
v autobazaru jsou nabízena auta, u kterých nebyl splacen leasing nebo je na nich zástavní právo | 5.456 | 4.448 |
skutečný technický stav a míra opotřebení se nedají v autobazaru zjistit | 2.856 | 4.035 |
9. Řekl(a) byste o sobě, že dokážete sám/sama odhalit nejběžnější triky, jimiž nepoctiví prodejci “vylepšují” ojetiny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíš ne | 46 | 51,11 % | 51,11 % |
určitě ne | 22 | 24,44 % | 24,44 % |
asi ano | 19 | 21,11 % | 21,11 % |
určitě ano | 3 | 3,33 % | 3,33 % |
10. Řekl(a) byste o sobě, že dokážete sám/sama porozumět ustanovením kupní smlouvy na ojeté auto?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
asi ano | 47 | 52,22 % | 52,22 % |
spíš ne | 33 | 36,67 % | 36,67 % |
určitě ano | 7 | 7,78 % | 7,78 % |
určitě ne | 3 | 3,33 % | 3,33 % |
11. Když vezmete všechno dohromady, řekl(a) byste, že kupovat auto v bazaru je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
riziko je velké, ale snesitelné | 44 | 48,89 % | 48,89 % |
určité riziko tu je, ale není velké | 26 | 28,89 % | 28,89 % |
příliš velké riziko | 20 | 22,22 % | 22,22 % |
12. Když byste měl porovnat koupi ojetiny od soukromníka a v autobazaru, řekl(a) byste, že větší riziko je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kupovat ojetinu v autobazaru | 50 | 55,56 % | 55,56 % |
kupovat ojetinu od soukromníka | 40 | 44,44 % | 44,44 % |
13. Někteří lidé, kteří chtějí koupit ojetinu, si nechají poradit nějakého zkušenějšího člověka, třeba znémého nebo kolegy. Pokud byste kupoval(a) ojeté auto, hledal(a) byste také ve svém okolí někoho, kdo Vám poradí s nákupem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 79 | 87,78 % | 87,78 % |
asi ano | 10 | 11,11 % | 11,11 % |
určitě ne | 1 | 1,11 % | 1,11 % |
14. Někteří lidé, kteří chtějí koupit ojetinu, speciálně vyhledávají různé akce, jako např. navigaci zdarma nebo jiné autodoplňky. Pokud byste kupoval(a) auto v autobazaru, čekal(a) byste také, až se objeví nějaká podobná akce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíš ne | 39 | 43,33 % | 43,33 % |
určitě ne | 38 | 42,22 % | 42,22 % |
asi ano | 12 | 13,33 % | 13,33 % |
určitě ano | 1 | 1,11 % | 1,11 % |
15. Kolik procent z nabízené ceny se podle Vás dá v autobazaru “usmlouvat”?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zhruba do 10 % | 51 | 56,67 % | 56,67 % |
nevím, nemám o tom žádnou představu | 23 | 25,56 % | 25,56 % |
asi 11-20 % | 8 | 8,89 % | 8,89 % |
nedá se usmlouvat nic | 4 | 4,44 % | 4,44 % |
víc než 20 % | 4 | 4,44 % | 4,44 % |
16. Řekl(a) byste, že jsou “špatné” a “dobré” autobazary? Pokud ano, které podle Vás patří ke “špatným”?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
?
AAA
aaa
AAA
AAA
AAA
AAA
AAA
AAA
AAA
AAA
AAA
AAA
AAA
AAA
AAA
AAA - známý má špatné zkušenosti a podepsanou nevýhodnou smlouvou a armádou právníků... :-(
AAA auto
AAA Auto
AAA auto
AAA Auto
AAA AUTO
AAA auto
aaa auto Praha
AAA Auto Praha
AAA auto praha
AAA auto Praha
AAA auto praha. víc neznám
aaa auto, auto esa a všelijaké noname bazary třeba na libeňském ostrově
AAA auto, Stepanek auto, oboji ze zkusenosti
AAA osobní zkušenost
ano - menší výběr s nižší kvalitou
Ano jsou špatné i lepší (rozhodně ne dobré, s takovým jsem se nesetkala).
Asi ano ale nevím které jsou špatné a ktéré dobré.
Auto ESA, AAA
Autobazar Kadaň
bez přesvědčivé historie, prapodivný personál,
drive aaauto ale pry uz ne
esa, aaa
Jako se vším, asi ano. Poznámka k otázce č. 8: VŠECHNY nedostatky jsou natolik závažné, že není možné jednu velmi špatnou okolnost označit za méně zásadní než druhou velmi špatnou okolnost a seřadit je na osmibodové škále od nejdůležitější po nejméně důležitou. Tím na otázku odpovídám - neberte za odpověď to, jak jsem ji vyplnila. Vyplnila jsem ji tak proto, abych dotazník mohla odeslat.
jsou špatné i dobré, neznám ani jeden o kterém bych se jasné vyjádřil
Jsou, nedokáži posoudit.
Ke špatným patří ty autobazary, kde okrádají klienty na přetočných tachometrech atd., ale dají se k nim řadit i některé známé jako např. AAA auto...
Ke špatným patří ty, o kterých se dozvím věci zmíněné v nevýhodách a rizicích.
kterýkoli kde sedí v unimobuňce uprostřed parkoviště muž gorilího vzezření, na krku zlatý řetěz tloušťky zahradní hadice, na sobě teplákovou soupravu se třemi pruhy. kterýkoli, kde prodejce zkouší nacvičeným zmrdispeakem uplácat z prdu kuličku a prodat mi vrak kterýkoli, který mi neumožní zavézt auto na prohlídku do mnou zvoleného servisu. kterýkoli co má smlouvy s dodatky psanými písmem Arial 6. Kterýkoli, kde budu do koupě tlačen Kterýkoli, kde mi nedají předem vzor smlouvy na ukázku advokátovi Kterýkoli, kde budou mít smlouvy odporující občanskému zákoníku.
Lze tipovat podle personálu, nabídky, usklkadnění...
malé autobazary s nejasným původem vozů
Malé, nerenomované a neznámé značky obecně
moc se o to nezajímám, slyšela jsem stížnosti na AAA
ne
ne jen špatné
Nemam osobni zkusenost
Nemam velke zkusenosti, nakupoval jsem pouze jednou a vse bylo v poradku.
Nemám zkušenost.
nemám zkušenosti
netransparentni, se spatnou povesti (na internetu, napriklad)
netusim, AAA ma obecne negativni povest vic bych veril prodejcum ojetin patricim ke znackovym dealerum
Netuším
netuším, všechny jsou "špatné"
Neumím posoudit, nemám osobní zkušenost .
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevím, moje dobrá zkušenost je nákup ojetiny u dealera značky
nevím, nemám o tom žádnou představu
nevím, takové zkušenosti nemám
nevím, v autobazaru vybíral můj známý, na kterého spoléhám
no name autobazary ve me nevyvolavaji prilis velkou duveru
Obecně je image bazarů dost špatná... :) Stále pro mě má strašnou pověst autobazar AAA... O výrazně dobrém a "hodném" bazaru nevím...
Osobní zkušenost mám pouze s AAA a je to děs.
patřící drobným šejdířům - neznačkové
Poslední kontroly to sice oficiálně vyvracejí, ale absolutní nedůvěru ve mně budí AAA, AutoEsa,...
primárně ty, které nejsou součástí standardního dealerství nějaké značky
Špatné jsou podle mě ty, které prvoplůánovitě prodávají auta s přetočenám tachometrem či uvádějí "lepší stav" vozu, než ve skutečnosti je.
špatné ty co mají auta velmi dlouho v prodeji dobrá yt co mají auta krátce
Špatnou pověst mají AAA auto Praha. Jako "špatné - rizikové" autobazary vnímám také ty nejmenší autobazary.
urcite ano, serioznost autobazaru bych zjistoval az pri pripadnem nakupu. Momentalne nemam zadnou predstavu.
Urcite existuji dobre a spatne autobazary. :)))) Na me nejlepe pusobi, kdyz dealer novych vozu dane znacky ma v nabidce i ojete vozy te same znacky. Z hlavy si vybavuji napr. www.skodaplus.cz.
určitě rozdíl mezi autobazary a jejich personálem je a asi i dost velký
Velmi špatný přístup měl personál v jednom pražském autobazaru, a to mě odradilo od návštěvy jakýchkoli dalších!
vetsina je otresnych ... nezalezi na brandu
všechny jsou stejné
všechny ty "malé" a AAA
Všechny, které nejsou velké (mají v nabídce méně jak 50 aut), nemají svůj web, na internetu je minimum informací, mají polohu v pochybné lokalitě.
17. Na závěr nekolik otázek pro statistické zpracování. Jste:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 52 | 59,09 % | 57,78 % |
žena | 36 | 40,91 % | 40 % |
18. Jaké je Vaše vzdělání?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysoká škola (nebo vysokoškolský student) | 62 | 70,45 % | 68,89 % |
maturita (nebo středoškolský student) | 25 | 28,41 % | 27,78 % |
základní | 1 | 1,14 % | 1,11 % |
19. Kolik je Vám let?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-29 | 43 | 48,86 % | 47,78 % |
30-39 | 32 | 36,36 % | 35,56 % |
40-49 | 11 | 12,5 % | 12,22 % |
50-59 | 2 | 2,27 % | 2,22 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.