Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rozhodování o koupi ojetého auta

Rozhodování o koupi ojetého auta

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Libor Konvička
Šetření:18. 03. 2010 - 23. 03. 2010
Počet respondentů:90
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.42
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:63,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zajímá mě "rozhodování spotřebitelů v složitých situacích". Rozhodování o koupi ojetého auta je modelovým případem takové situace. Výsledky výzkumu nabízím veřejnosti a sám je hodlám využít v seminární práci.

Odpovědi respondentů

1. Vlastníte Vy, Vaše domácnost nebo Vaše firma osobní automobil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8190 %90 %  
ne910 %10 %  

Graf

2. Tento osobní automobil jste si kupoval(a):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ojeté z bazaru v ČR2429,63 %26,67 %  
nové od dealera1720,99 %18,89 %  
ojeté od kamaráda, známého1417,28 %15,56 %  
ojeté na inzerát od soukromé osoby1113,58 %12,22 %  
jinak89,88 %8,89 %  
ojeté ze zahraničního bazaru78,64 %7,78 %  

Graf

3. Šlo tehdy o pořízení auta:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
za hotové (nebo bankovním převodem)6175,31 %67,78 %  
na leasing1518,52 %16,67 %  
na úvěr56,17 %5,56 %  

Graf

4. Pokud byste si kupoval(a) nové auto, odkud byste si jej pravděpodobně pořídil(a)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nové auto od dealera2730 %30 %  
ojeté auto z bazaru v ČR2224,44 %24,44 %  
ojeté auto ze zahraničního bazaru1617,78 %17,78 %  
ojeté auto od kamaráda, známého1314,44 %14,44 %  
ojeté auto na inzerát od soukromé osoby77,78 %7,78 %  
jinak55,56 %5,56 %  

Graf

5. . Pořídit si auto v bazaru má své výhody a nevýhody. Jaké jsou podle Vašeho mínění hlavní výhody koupě auta v bazaru?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- cena - větší výběr výbavy (dovozy)

- velký výběr

Asi 5% šance, že koupíte dobře.

auto je zajete a maji vetsi vyber ve znackach na jednom miste ;)

Auto si můžete hned prohlédnou nebo se v něm projet. Je za nižší cenu než od dealera.

cena možnost mít auto ihned k dispozici

cena

cena

cena

Cena

cena

CENA

cena

cena, vyber

cena, vyber na jednom miste, jakas takas jistota ze to nebude uplna maximalni zhuverilost ...

Cena.

dobrá cena

dostupnost

Jako jedinou výhodu vidím nižší cenu než při koupi nového auta od dealera.

je levnější

K předchozí otázce bych ještě doplnil, že nové auto bych těď koupil od dealera ovšemjako ojeté - tj. jako referenční vůz, který se převádí zákazníkům necelý rok a je poměrně málo jeté. je tam i určitá záruka... Výhodou bazaru může být poměrně široká nabídka aut a hlavně tu asi najdu i starší a LEVNĚJŠÍ auta - tj. mohou mi vyřešit situaci, kdy potřebuju nutně auto, ale mám výrizně limitovaný rozpočet...

Levnější cena

levnější oproti novému autu

Mam papir ze jsem auto koupila tam a tam, ne od nekoho neznameho. AB dava nejakou zaruku na vuz. Pravni servis.

mam to kde reklamovat

Možnost koupit "normální" auto za přijatelnou cenu.

Možnost prohlédnout vozy podobné kategorie v reálu. Více typů na jednom místě.

Nabídka vozů, servis (technická, doklady, přihlášení auta atd.), možnost úvěru, popř. leasingu

nekupuji v bazaru

neplatim nesmyslne plnou cenu auta. Radsi ojete za 300.000 nez nove za 500.00

nevidím žádnou výhodu

Nevím o žádných.

nizsi porizovaci cena

nížší cena

nižší cena

Nižší cena

Nižší cena

nižší cena

nižší cena než u nového auta

nižší cena, velký výběr

Nižší pořizovací cena.

Osobně žádné zásadní výhody nevidím.

podle mě se dají v autobazaru koupit levně luxusnější auta, což může být pro někoho výhoda

pro me zadne

příznivá cena a přitom auto může být téměř nové

rozumná cena

Servis, prověření auta, ale to může být i nevýhodou.

široká nabídka online předvýběr

široká nabídka

tím, že si koupím auta, rázet ztrácí asi 50 000 ze své hodnoty. Auto z bazaru má již cenu trochu čistší a často jsou na něm odchytané již i některé závady.

Tradicni odpoved - nove auto ztrati prakticky hned po koupi vyrazne na cene. Ojete auto do pár desítek tisíc km je prakticky nové a cena je výrazně nižší než za nové. Zároveň s autem odjíždím prakticky okamžitě, u nového vozu většinou čekám pár týdnů až měsíců.

U velkych bazaru jistota puvodu vozu, moznost hlubsi technicke prohlidky (napr. na zvedaku), moznost zajisteni lepsiho financovani, ...

Určité záruky, že auto není kradené, havarované apod. U tzv. ročních aut je to i super cena.

Uvazuju o dovozu ze zahranici na miru - cili pres bazar, ale trochu jinak. A pouze pres nekoho na osobni doporuceni znamych.

V bazaru bych nekupoval. Výhodou snad může být poskytovaná záruka, ale mám pocit, že to je jak s pojišťovnama - když k něčemu dojde,t ak stejně z toho je, že za to autobazar nemůže

V ČR - relativní snadnost prohlídnutí většího množství bazarů. Tim je dána šance vytvoření si představy ve formě "určit stav za určité peníze". Díky teto představě je pak člověk mírně na pozoru před zdanlivě "výhodnou koupí". A také si všimne neduhů které danný model v určitých letech (výrobních) může mít. V zahraničí - auta bývají v daleko lepším stavu, obvzlášt pakliže jsou provozována v D, NL, CH (obecně v "bohatších" zapadoevropských zemích), což je z části dáno nepoměrně lepší silniční sítí a systemem provozu, z části pak ekonomickými možnostmi majitelů, pro které není problém na vozech součástky měnit v termínech tak jak doporučuje výrobce. Ale také přísností tamních technických kontrol. Také veškerá dokumentace k vozu je dostupná a jeho historie bývá transparentní. Může se také stat, že pro usnadnění prodeje jsou na voze udělány servisní opravy, které ná při danných kilometrech mít (rozvody apod) . Budoucího majitele tedy hned nečekají další výdaje..

ve většině aotobazarů se dá hned na místě vyřídit úvěr/lasing

velký výběr a příznivá cena

velký výběr na jednom místě

velký výběr vozů na jednom místě, člověk je rovnou vidí, může si je odzkoušet. Lze také využít financování na úvěr, leasing, na splátky.

velký výběr, koupím přesně ten typ auta, který chci

Velký výběr, možnost vyzkoušní

vetsi zaruka a moznost reklamace

větší výběr na jednom místě

Větší výběr vozů na jednom místě. Víc výhod to nemá. Pokud se tedy bavíme o bazarech v ČR.

Výběr, cena, možnost sledování vozů,...

Výhoda je široká nabídka všech značek, lepší cena, než za nové.

výhodou může být snad jedině příznivá cena

Vyhody oproti koupe noveho vozu jsou zrejme, porizovaci cena, proto jdu do bazaru.

vyřízení potřebných formalit vč. smluv, nákup zachovalých aut za dobrou cenu, výběr různých značek a typů aut, nabídka na internetu

vyšší míra spolehlivosti u prověřených bazarů, jasný obchodní vztah

Žádná mě nenapadá. Bohužel.

Žádné

žádné

žádnou výhodu nespatřuji

6. A jaké jsou podle Vás hlavní nevýhody koupě auta v bazaru?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- praxe ukazuje ne příliš férový přístup k zákazníkovi, často skryté vady, stočené tachometry a další - samozřejmě vyšší cena, než když si vůz vyhledám třeba v inzerci (přičemž mám dostatek možností ověřit si původ vozu a jeho stav)

- skrytá vada

- špatná image na zdejším trhu

- vysoké ceny v porovnání se zahraničím a novými vozy - nedůvěra, jestli mi říkají pravdu o historii vozu - nepoznám, jestli s autem něco není, když nemám známeho automechanika - není záruka - spousta nabídek - nikdy nepoznám konečnou cenu - matoucí ceny

-stočené tachometry -po bouračkách -skryté závady -velmi nesolidní jednání, vychcanost

apriori bazaristum neduveruji - je to loterie.

Auto může mít přetočený tachometr, může mít závady na které Vás prodejce neupozorní. Auto může být kradené.

Bazarista neni nikdy schopen k vozu rict jeho kompletni historii, resp. vznika prostor pro nepresne interpretovani informaci - napr. zda a jak moc byl pred tim vuz havarovan...

Bazary dostanou svoji provizi a případné problémy, které se projeví na vozidle později nemají ochotu řešit, oni jsou jen zprostředkovateli a odkazují na minulého majitele, který jim o závadě neřekl. Je to pak komplikované a většinou zdlouhavé domáhání se nápravy.

bazary jsou smejsi, pretacej tachometry a falsujou i jine udaje a zatajujou

Bouraná auta, neprověřená, nedůvěryhodnost bazarníků

čachry s tachometrem, skrývání vad

Kradene vozy, havarovane vozy, stocene kilometry, lzive informace, nadsazene ceny. Ale kazdy autobazar neni stejny.

míň voní

Možné skryté - a bohužel i záměrně skrývané nedostatky. Znám ze svého okolí případy, kdy auto z bazaru bylo "upraveno" tak, aby nebylo možné při koupi odhalit závažné nedostatky. Samozřejmě je otázkou, jestli auto upravoval majitel, nebo prodejce. Pokud majitel, je stejně chybou prodejce, že závadu neodhalí.

Nadsazená cena, idealizování nabídky, nečestné praktiky, nekompetentnost personálu preferující nikoli požadavky klienta, ale především taktika sledující pouze jediný záměr, prodat cokoli.

Nadsazená cena, riziko původu automobilu, zatajení některých technických závad

navýšení ceny, aniž by bazar garantoval stav vozu - nestočený tachometr, info i případné bouračce

Ne vždy je transparentní historie vozidla

nedůvěra k (legálnímu) jednání autobazaru nízká garance za stav auta

Nejasná minulost vozu, neupřímnost prodejce

Nejasna, prakticky nezjistitelna historie auta Podvody s tachometry (vetsina aut ma stocene tachometry) Skryte, zamaskovane bouracky Kradena auta

Nejistota ohledne puvodu vozu, po technicke strance muze byt oznacen technikem jako spolehlive auto, ale uplna jistota zde neni, cili koupi vozu v bazaru povazuji tak trochu za hru v loterii.

nejistota ohledne technickeho stavu, puvodu

nejistota původu a kvality

nejistota původu kvality a stavu

nejistota původu vozidla, neseriozní jednání bazaru, minimální jistota o stavu vozu, prostě kupuju zajíce v pytli a možná mi výhodná bazarová cena pěkně naskočí na skrytých vadách a vzhledem k nemožnosti rychlého vymožení práva a své povaze bych šel dotyčnému bazarníkovi dát pár po hubě. No a obvinění z výtržnictví nebo ublížení na zdraví plus vysoká cena za opravy mi opravdu nepřijdou jako vhodná kompenzace případného levného nákupu.

Nejistota stavu. Nejistota původu. Zcela nového auta si budu více vážit.

nejistý původ nejistá historie auta silná pozice bazaru v případě reklamace po nákupu

nejistý původ

nejistý původ a stav kupovaného vozidla Mám osobní zkušenost s koupí auta, kdy jsme během půl roku museli investovat do oprav 50% původní ceny auta a následně při prodeji jinému bazaru nám bylo řečeno, že je auto neprodejné, vzhledem k zásahu do reg.čísla karoserie, a to jsme při koupi měli s sebou servisního technika, který posléze psal znalecký posudek, že vady byly okem nezjistitelné, skryté (zásah do čísla byl rozpoznán až po xxx-zvětšení, které si druhý bazar nechává dělat u každého kupovaného auta).

nejisty puvod, neduvera k prodavajicimu

nejistý původ, podezření z "omlazení"

nejistý původ, přetočený tachometr. nevím jak je to s případnou reklamací - auto z bazaru bych si nepořídila, protože se bojím že pokud se mi hned druhý den auto "sesype" už nikdy neuvidim svoje peníze a do auta pak budu rvát jen další a další

nejisty stav vozu

Některé autobazary jsou/působí nedůvěryhodně. Člověk kupuje ojeté auto, tzn. existuje riziko budoucích technických problémů.

nekupuji v bazaru

Nepravdivé nebo zamlčené údaje o stavu vozidla - ujeté km, zda auto bylo bourané, "kličky" ve smlouvě - možnost reklamace, vrácení auta

neseriozni prodavajici

nevýhodou je snad všechno: pochybný původ aut i stavu tachometru, neprofesionální jednání v bazarech, nemožnost koupit si zcela konkrétní vůz v konkrétní výbavě

Neznalost předchozích majitelů a v mnoha případech nejistý původ vozidla

Neznám historii vozu a případné skryté vady

Neznám původního majitele a tedy nemám jistotu, jak bylo s autem zacházeno.

neznámá historie auta, může být přetočen tachometr, skryté vady, které bazar zapře

neznámá minulost auta

Nikdy nevíte, co s autem skutečně bylo a čím si za svůj "život" prošlo.

podvody na straně bazarů, a to především ohledně kvality vozů

Pochybnosti o kvalite vozu (skryte zavady, nemoznost vypatrani a dokazani jasne historie auta se vsem nehodami, klasicky nesvar - pretaceni ujetych km... atd.) Navic pracovni autobazaru jsou proste sedmilhari :)

porad je to tak trochu loterie

predevsim kvalita aut... pece o ne neni vzdy standardem

prodejci často klamou o stavu vozidla, větší problémy se zárukou a reklamací než u nového vozu, stáčení kilometrů, netušíme předchozího majitele - zdase dobře staral o auto

prodejci lžou a cena je vyšší o jejich marži

provize pro bazar

přetočené tachometry, bouraná auta, předchozí majitel byl prase, špatně servisované, opotřebované, to nejlepší už má za sebou

Riziko koupě vozu ve špatném technickém stavu.

riziko kradeného vozu, podvodu apod.

Samozřejmě, ta radost z uplně nového auta, které "voní" novotou, se nedá nahradit ani tím nejlepším "stromečkem" Ale to hlavní, u bazarového auta nikdy nemůžete 100 % vědět, v jakém je auto stavu, zda-li není kradené, bourané, nemá nějakou skrytou vadu, atd. Zároveň, což je v ČR skoro pravidlem, má přetočený tachometr.

skryté vady

Skryté vady

skryté vady, na které se nevztahuje záruka

Skryté vady, přetočený tachometr.

skutecny technicky stav vozidla

Stáčení tachometru, maskování závad

Stočené kilometra, nedozvím se o všem mouchách, které auto má

Tak těch je bezesporu víc - přetáčení tachometru, horší stav vozidla než se uvádí, bourané auto, které jako bourané vedeno není, prodej kradených aut, atd.

technická kvalita vozů může být maskována.. vždy je nutné vzít sebou "technického specialistu"

technicky stav

umějí různě fígly jak přetočit tachometr, případně dobře zamaskovat havarované auto a vydávat ho za nehavarované. Pokud človek není vyloženě odborník nepozná to

V ČR - stav v danných KM, navíc velmi často stažené kilometry. Přístup bazarníků. Pro neznalého je obtížné odhalit "utajené" zavady. Teměř nikdy není kompletní dokumentace k vozu. Ovšem toto je také dáno stářím vozu a také tím zda jej do komise dává fyzická osoba, či firma po výměně parku. To bývá s dokumentací a mnohdy i se zaznamenanýmiservisními úkony. V zahraničí - vzdalenost, domluva, blokace vozu v tamním bazaru, registrace v ČR (mechanismus přihlášení je pro neznalého bolavý ). Samotný transport v přípaďe nepojištěného vozu musí býtna "plaťáku" .

v některých případech není jisté, zda prodejce uvádí pravdivé informace o původu vozu (př. najeté km, havárie, původní majitel apod.)

V případě bazaru si zárukami nejsem jistý a absolutně nemám šanci jako laik poznat, jak moc jeté auto je. Tachometr je naprosto nevypovídající - udaje se dají tak snadno upravit... :)) Mám nabo nemám záruku??

Vymýšlejí si pohádky o tom autě. Tvrdí věci, které nejsou pravda. Pokud si člověk nekupuje zrovna rok staré Volvo, může si být jist, že do toho auta z bazaru bude sypat strašný prachy za opravy a náhradní díly. Když si bazar cení prodávaného vozu na 200.000, má pravděpodobně skutečnou hodnotu okolo 50.000 a míň.

vyssi cena jsou to smelinari, komedianti = nulova zodpovednost stoceny kilometry vsechny auta maji 80.000 najeto a jsou po prvnim majiteli, duchodce co umrel vcera na rakovinu a tohle je pozustalost jeho nevlastni dcery atd.... nulovy servis a garance - stejne jako na trhu

vyssi cena nez od soukrome osoby

Vyšší pořizovací cena - marže, kterou si přihodí bazar. Nedůvěryhodnost bazaru. Obavy z toho, že bazar objevil a následně na autě zamaskoval chybu.

Záleží na typu bazaru, ale bývá zvykem, že auto má přetočený tachometr, věčně mám pocit, že se mě prodejce snaží okrást.

záměr majitelů prodat co nejnižší kvalitu za co nejvyšší cenu, uvádění nepravdivých údajů o vozidle (přetočený tachometr atp.)

7. Lze si představit různé výhody nákupu auta v bazaru. Možné výhody uvedené níže prosím seřaďte podle důležitosti. Na prvním místě uveďte výhodu, kterou Vy osobně považujete za nejdůležitější.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
nabídka vozů je přístupná na internetu2.5111.117
široká nabídka různých značek a typů2.5331.16
v bazaru si auto může koupit i ten, kdo nemá dost peněz na nové2.5891.331
výhodný poměr ceny a užitné hodnoty2.3671.366

Graf

8. Nákup v autobazaru má i své nevýhody a rizika. Níže uvedená rizika seřaďte podle míry závažnosti. Na provní místo uveďte tu nevýhodu nebo riziko, které je podle Vás největší, nejzávažnější.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
celkově slabá právní ochrana kupujícího5.0225.266
nevýhodné nákupní smlouvy5.1444.012
nesolidní personál5.64.173
v autobazaru jsou nabízena s falešným rokem výroby (“omlazená”)4.2443.318
v autobazaru jsou nabízena auta s přetočeným tachometrem3.1673.361
v autobazaru jsou nabízena kradená auta4.5116.028
v autobazaru jsou nabízena auta, u kterých nebyl splacen leasing nebo je na nich zástavní právo5.4564.448
skutečný technický stav a míra opotřebení se nedají v autobazaru zjistit2.8564.035

Graf

9. Řekl(a) byste o sobě, že dokážete sám/sama odhalit nejběžnější triky, jimiž nepoctiví prodejci “vylepšují” ojetiny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ne4651,11 %51,11 %  
určitě ne2224,44 %24,44 %  
asi ano1921,11 %21,11 %  
určitě ano33,33 %3,33 %  

Graf

10. Řekl(a) byste o sobě, že dokážete sám/sama porozumět ustanovením kupní smlouvy na ojeté auto?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
asi ano4752,22 %52,22 %  
spíš ne3336,67 %36,67 %  
určitě ano77,78 %7,78 %  
určitě ne33,33 %3,33 %  

Graf

11. Když vezmete všechno dohromady, řekl(a) byste, že kupovat auto v bazaru je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
riziko je velké, ale snesitelné4448,89 %48,89 %  
určité riziko tu je, ale není velké2628,89 %28,89 %  
příliš velké riziko2022,22 %22,22 %  

Graf

12. Když byste měl porovnat koupi ojetiny od soukromníka a v autobazaru, řekl(a) byste, že větší riziko je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kupovat ojetinu v autobazaru5055,56 %55,56 %  
kupovat ojetinu od soukromníka4044,44 %44,44 %  

Graf

13. Někteří lidé, kteří chtějí koupit ojetinu, si nechají poradit nějakého zkušenějšího člověka, třeba znémého nebo kolegy. Pokud byste kupoval(a) ojeté auto, hledal(a) byste také ve svém okolí někoho, kdo Vám poradí s nákupem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano7987,78 %87,78 %  
asi ano1011,11 %11,11 %  
určitě ne11,11 %1,11 %  

Graf

14. Někteří lidé, kteří chtějí koupit ojetinu, speciálně vyhledávají různé akce, jako např. navigaci zdarma nebo jiné autodoplňky. Pokud byste kupoval(a) auto v autobazaru, čekal(a) byste také, až se objeví nějaká podobná akce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíš ne3943,33 %43,33 %  
určitě ne3842,22 %42,22 %  
asi ano1213,33 %13,33 %  
určitě ano11,11 %1,11 %  

Graf

15. Kolik procent z nabízené ceny se podle Vás dá v autobazaru “usmlouvat”?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zhruba do 10 %5156,67 %56,67 %  
nevím, nemám o tom žádnou představu2325,56 %25,56 %  
asi 11-20 %88,89 %8,89 %  
nedá se usmlouvat nic44,44 %4,44 %  
víc než 20 %44,44 %4,44 %  

Graf

16. Řekl(a) byste, že jsou “špatné” a “dobré” autobazary? Pokud ano, které podle Vás patří ke “špatným”?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

?

AAA

aaa

AAA

AAA

AAA

AAA

AAA

AAA

AAA

AAA

AAA

AAA

AAA

AAA

AAA

AAA - známý má špatné zkušenosti a podepsanou nevýhodnou smlouvou a armádou právníků... :-(

AAA auto

AAA Auto

AAA auto

AAA Auto

AAA AUTO

AAA auto

aaa auto Praha

AAA Auto Praha

AAA auto praha

AAA auto Praha

AAA auto praha. víc neznám

aaa auto, auto esa a všelijaké noname bazary třeba na libeňském ostrově

AAA auto, Stepanek auto, oboji ze zkusenosti

AAA osobní zkušenost

ano - menší výběr s nižší kvalitou

Ano jsou špatné i lepší (rozhodně ne dobré, s takovým jsem se nesetkala).

Asi ano ale nevím které jsou špatné a ktéré dobré.

Auto ESA, AAA

Autobazar Kadaň

bez přesvědčivé historie, prapodivný personál,

drive aaauto ale pry uz ne

esa, aaa

Jako se vším, asi ano. Poznámka k otázce č. 8: VŠECHNY nedostatky jsou natolik závažné, že není možné jednu velmi špatnou okolnost označit za méně zásadní než druhou velmi špatnou okolnost a seřadit je na osmibodové škále od nejdůležitější po nejméně důležitou. Tím na otázku odpovídám - neberte za odpověď to, jak jsem ji vyplnila. Vyplnila jsem ji tak proto, abych dotazník mohla odeslat.

jsou špatné i dobré, neznám ani jeden o kterém bych se jasné vyjádřil

Jsou, nedokáži posoudit.

Ke špatným patří ty autobazary, kde okrádají klienty na přetočných tachometrech atd., ale dají se k nim řadit i některé známé jako např. AAA auto...

Ke špatným patří ty, o kterých se dozvím věci zmíněné v nevýhodách a rizicích.

kterýkoli kde sedí v unimobuňce uprostřed parkoviště muž gorilího vzezření, na krku zlatý řetěz tloušťky zahradní hadice, na sobě teplákovou soupravu se třemi pruhy. kterýkoli, kde prodejce zkouší nacvičeným zmrdispeakem uplácat z prdu kuličku a prodat mi vrak kterýkoli, který mi neumožní zavézt auto na prohlídku do mnou zvoleného servisu. kterýkoli co má smlouvy s dodatky psanými písmem Arial 6. Kterýkoli, kde budu do koupě tlačen Kterýkoli, kde mi nedají předem vzor smlouvy na ukázku advokátovi Kterýkoli, kde budou mít smlouvy odporující občanskému zákoníku.

Lze tipovat podle personálu, nabídky, usklkadnění...

malé autobazary s nejasným původem vozů

Malé, nerenomované a neznámé značky obecně

moc se o to nezajímám, slyšela jsem stížnosti na AAA

ne

ne jen špatné

Nemam osobni zkusenost

Nemam velke zkusenosti, nakupoval jsem pouze jednou a vse bylo v poradku.

Nemám zkušenost.

nemám zkušenosti

netransparentni, se spatnou povesti (na internetu, napriklad)

netusim, AAA ma obecne negativni povest vic bych veril prodejcum ojetin patricim ke znackovym dealerum

Netuším

netuším, všechny jsou "špatné"

Neumím posoudit, nemám osobní zkušenost .

nevím

nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím, moje dobrá zkušenost je nákup ojetiny u dealera značky

nevím, nemám o tom žádnou představu

nevím, takové zkušenosti nemám

nevím, v autobazaru vybíral můj známý, na kterého spoléhám

no name autobazary ve me nevyvolavaji prilis velkou duveru

Obecně je image bazarů dost špatná... :) Stále pro mě má strašnou pověst autobazar AAA... O výrazně dobrém a "hodném" bazaru nevím...

Osobní zkušenost mám pouze s AAA a je to děs.

patřící drobným šejdířům - neznačkové

Poslední kontroly to sice oficiálně vyvracejí, ale absolutní nedůvěru ve mně budí AAA, AutoEsa,...

primárně ty, které nejsou součástí standardního dealerství nějaké značky

Špatné jsou podle mě ty, které prvoplůánovitě prodávají auta s přetočenám tachometrem či uvádějí "lepší stav" vozu, než ve skutečnosti je.

špatné ty co mají auta velmi dlouho v prodeji dobrá yt co mají auta krátce

Špatnou pověst mají AAA auto Praha. Jako "špatné - rizikové" autobazary vnímám také ty nejmenší autobazary.

urcite ano, serioznost autobazaru bych zjistoval az pri pripadnem nakupu. Momentalne nemam zadnou predstavu.

Urcite existuji dobre a spatne autobazary. :)))) Na me nejlepe pusobi, kdyz dealer novych vozu dane znacky ma v nabidce i ojete vozy te same znacky. Z hlavy si vybavuji napr. www.skodaplus.cz.

určitě rozdíl mezi autobazary a jejich personálem je a asi i dost velký

Velmi špatný přístup měl personál v jednom pražském autobazaru, a to mě odradilo od návštěvy jakýchkoli dalších!

vetsina je otresnych ... nezalezi na brandu

všechny jsou stejné

všechny ty "malé" a AAA

Všechny, které nejsou velké (mají v nabídce méně jak 50 aut), nemají svůj web, na internetu je minimum informací, mají polohu v pochybné lokalitě.

17. Na závěr nekolik otázek pro statistické zpracování. Jste:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž5259,09 %57,78 %  
žena3640,91 %40 %  

Graf

18. Jaké je Vaše vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysoká škola (nebo vysokoškolský student)6270,45 %68,89 %  
maturita (nebo středoškolský student)2528,41 %27,78 %  
základní11,14 %1,11 %  

Graf

19. Kolik je Vám let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-294348,86 %47,78 %  
30-393236,36 %35,56 %  
40-491112,5 %12,22 %  
50-5922,27 %2,22 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Když byste měl porovnat koupi ojetiny od soukromníka a v autobazaru, řekl(a) byste, že větší riziko je:

  • odpověď kupovat ojetinu v autobazaru:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi příliš velké riziko na otázku 11. Když vezmete všechno dohromady, řekl(a) byste, že kupovat auto v bazaru je:

17. Na závěr nekolik otázek pro statistické zpracování. Jste:

  • odpověď muž:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi v autobazaru jsou nabízena kradená auta=7 na otázku 8. Nákup v autobazaru má i své nevýhody a rizika. Níže uvedená rizika seřaďte podle míry závažnosti. Na provní místo uveďte tu nevýhodu nebo riziko, které je podle Vás největší, nejzávažnější.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi skutečný technický stav a míra opotřebení se nedají v autobazaru zjistit=2 na otázku 8. Nákup v autobazaru má i své nevýhody a rizika. Níže uvedená rizika seřaďte podle míry závažnosti. Na provní místo uveďte tu nevýhodu nebo riziko, které je podle Vás největší, nejzávažnější.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vlastníte Vy, Vaše domácnost nebo Vaše firma osobní automobil?

2. Tento osobní automobil jste si kupoval(a):

3. Šlo tehdy o pořízení auta:

4. Pokud byste si kupoval(a) nové auto, odkud byste si jej pravděpodobně pořídil(a)?

7. Lze si představit různé výhody nákupu auta v bazaru. Možné výhody uvedené níže prosím seřaďte podle důležitosti. Na prvním místě uveďte výhodu, kterou Vy osobně považujete za nejdůležitější.

8. Nákup v autobazaru má i své nevýhody a rizika. Níže uvedená rizika seřaďte podle míry závažnosti. Na provní místo uveďte tu nevýhodu nebo riziko, které je podle Vás největší, nejzávažnější.

9. Řekl(a) byste o sobě, že dokážete sám/sama odhalit nejběžnější triky, jimiž nepoctiví prodejci “vylepšují” ojetiny?

10. Řekl(a) byste o sobě, že dokážete sám/sama porozumět ustanovením kupní smlouvy na ojeté auto?

11. Když vezmete všechno dohromady, řekl(a) byste, že kupovat auto v bazaru je:

12. Když byste měl porovnat koupi ojetiny od soukromníka a v autobazaru, řekl(a) byste, že větší riziko je:

13. Někteří lidé, kteří chtějí koupit ojetinu, si nechají poradit nějakého zkušenějšího člověka, třeba znémého nebo kolegy. Pokud byste kupoval(a) ojeté auto, hledal(a) byste také ve svém okolí někoho, kdo Vám poradí s nákupem?

14. Někteří lidé, kteří chtějí koupit ojetinu, speciálně vyhledávají různé akce, jako např. navigaci zdarma nebo jiné autodoplňky. Pokud byste kupoval(a) auto v autobazaru, čekal(a) byste také, až se objeví nějaká podobná akce?

15. Kolik procent z nabízené ceny se podle Vás dá v autobazaru “usmlouvat”?

16. Řekl(a) byste, že jsou “špatné” a “dobré” autobazary? Pokud ano, které podle Vás patří ke “špatným”?

17. Na závěr nekolik otázek pro statistické zpracování. Jste:

18. Jaké je Vaše vzdělání?

19. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vlastníte Vy, Vaše domácnost nebo Vaše firma osobní automobil?

2. Tento osobní automobil jste si kupoval(a):

3. Šlo tehdy o pořízení auta:

4. Pokud byste si kupoval(a) nové auto, odkud byste si jej pravděpodobně pořídil(a)?

7. Lze si představit různé výhody nákupu auta v bazaru. Možné výhody uvedené níže prosím seřaďte podle důležitosti. Na prvním místě uveďte výhodu, kterou Vy osobně považujete za nejdůležitější.

8. Nákup v autobazaru má i své nevýhody a rizika. Níže uvedená rizika seřaďte podle míry závažnosti. Na provní místo uveďte tu nevýhodu nebo riziko, které je podle Vás největší, nejzávažnější.

9. Řekl(a) byste o sobě, že dokážete sám/sama odhalit nejběžnější triky, jimiž nepoctiví prodejci “vylepšují” ojetiny?

10. Řekl(a) byste o sobě, že dokážete sám/sama porozumět ustanovením kupní smlouvy na ojeté auto?

11. Když vezmete všechno dohromady, řekl(a) byste, že kupovat auto v bazaru je:

12. Když byste měl porovnat koupi ojetiny od soukromníka a v autobazaru, řekl(a) byste, že větší riziko je:

13. Někteří lidé, kteří chtějí koupit ojetinu, si nechají poradit nějakého zkušenějšího člověka, třeba znémého nebo kolegy. Pokud byste kupoval(a) ojeté auto, hledal(a) byste také ve svém okolí někoho, kdo Vám poradí s nákupem?

14. Někteří lidé, kteří chtějí koupit ojetinu, speciálně vyhledávají různé akce, jako např. navigaci zdarma nebo jiné autodoplňky. Pokud byste kupoval(a) auto v autobazaru, čekal(a) byste také, až se objeví nějaká podobná akce?

15. Kolik procent z nabízené ceny se podle Vás dá v autobazaru “usmlouvat”?

16. Řekl(a) byste, že jsou “špatné” a “dobré” autobazary? Pokud ano, které podle Vás patří ke “špatným”?

17. Na závěr nekolik otázek pro statistické zpracování. Jste:

18. Jaké je Vaše vzdělání?

19. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Konvička, L.Rozhodování o koupi ojetého auta (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://rozhodovani-o-koupi-ojeteho-auta.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.