Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rozhodování zákazníků o nákupu

Rozhodování zákazníků o nákupu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Karel Novák
Šetření:02. 04. 2013 - 05. 04. 2013
Počet respondentů:83
Počet otázek (max/průměr):9 / 9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

rád bych Vás touto cestou požádal o vyplnění dotazníku vztahujícího se k rozhodování zákazníků. Jedná se o dotazník, který má potvrdit jednu z hypotéz mé diplomové práce. Jedná se jen o několik jednoduchých otázek, které mají naznačit, že preference, hodnoty  a vnímání zákazníků se mění. Děkuji předem za Váš čas strávený s mým dotazníkem.

Příjemný den přeji

 

KN

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6983,13 %83,13 %  
Muž1416,87 %16,87 %  

Graf

2. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-306477,11 %77,11 %  
méně než 2089,64 %9,64 %  
41-5067,23 %7,23 %  
31-4056,02 %6,02 %  

Graf

3. Co je pro Vás při nákupu důležité? (1 nejvíce důležité - 5 nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kvalita1.5540.464
Cena1.8920.747
Dostupnost2.3490.782
Značka3.3251.232
Předchozí zkušenost1.8311.152
Ochotný personál2.7351.255

Graf

Není-li zboží skladem jste ochoten čekat

4. Není-li zboží skladem, jste ochoten čekat

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
týden3036,14 %36,14 %  
2 týdny2226,51 %26,51 %  
Není-li skladem, jsem ochoten koupit zboží s podobnými vlastnostmi2125,3 %25,3 %  
měsíc910,84 %10,84 %  
déle než měsíc11,2 %1,2 %  

Graf

V případě hodnocení u prvních dvou odpovědí není nutné vyplňovat 3 řádek

5. Od zákaznického servisu očekávám (1- největší očekávání - 5 žádné očekávání)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Ochotu a komunikativnost1.6140.719
Znalosti1.3490.613
Nic (nebudou si mne všímat)3.9761.469

Graf

V případě hodnocení u prvních třech odpovědí není nutné vyplňovat 4 řádek

6. Další očekávané služby (1 nejdůležitější - 5 nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Doručení do domu2.3861.418
Montáž2.5661.113
Odvoz a likvidace odpadu3.0481.757
Źádné4.0241.469

Graf

7. Jaké máte zkušenosti s vyřizováním reklamací

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Průměrnou6477,11 %77,11 %  
Výbornou1214,46 %14,46 %  
Špatnou78,43 %8,43 %  

Graf

8. Jste ochotni opakovaně nakoupit v obchodě, kde vám neuznali reklamaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3845,78 %45,78 %  
Záleží o co šlo3137,35 %37,35 %  
Pokud je možnost nakoupit jinde tak ne1214,46 %14,46 %  
Ano22,41 %2,41 %  

Graf

9. Jste ochotni zůstat věrni obchodu i v případě špatného zákaznického servisu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokud je možnost nakoupit jinde tak ne4554,22 %54,22 %  
Ne3137,35 %37,35 %  
Ano78,43 %8,43 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

9. Jste ochotni zůstat věrni obchodu i v případě špatného zákaznického servisu?

  • odpověď Pokud je možnost nakoupit jinde tak ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odvoz a likvidace odpadu=5 na otázku 6. Další očekávané služby (1 nejdůležitější - 5 nejméně důležité)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Váš věk

3. Co je pro Vás při nákupu důležité? (1 nejvíce důležité - 5 nejméně důležité)

4. Není-li zboží skladem, jste ochoten čekat

5. Od zákaznického servisu očekávám (1- největší očekávání - 5 žádné očekávání)

6. Další očekávané služby (1 nejdůležitější - 5 nejméně důležité)

7. Jaké máte zkušenosti s vyřizováním reklamací

8. Jste ochotni opakovaně nakoupit v obchodě, kde vám neuznali reklamaci?

9. Jste ochotni zůstat věrni obchodu i v případě špatného zákaznického servisu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Váš věk

3. Co je pro Vás při nákupu důležité? (1 nejvíce důležité - 5 nejméně důležité)

4. Není-li zboží skladem, jste ochoten čekat

5. Od zákaznického servisu očekávám (1- největší očekávání - 5 žádné očekávání)

6. Další očekávané služby (1 nejdůležitější - 5 nejméně důležité)

7. Jaké máte zkušenosti s vyřizováním reklamací

8. Jste ochotni opakovaně nakoupit v obchodě, kde vám neuznali reklamaci?

9. Jste ochotni zůstat věrni obchodu i v případě špatného zákaznického servisu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Novák, K.Rozhodování zákazníků o nákupu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://rozhodovani-zakazniku-o-naku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.