Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Vlivy na rozhodování spotřebitele o produktu

Vlivy na rozhodování spotřebitele o produktu

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Polák
Šetření:24. 04. 2014 - 27. 04. 2014
Počet respondentů:106
Počet otázek (max/průměr):8 / 8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:80,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentem pražského gymnázia a píši ročníkovou práci na téma Konkurence na trhu. Tento dotazník je součástí mé práce. Cílem dotazníku je zjistit, podle čeho se spotřebitel na trhu rozhoduje. Chtěl bych vás požádat o jeho vyplnění a zárověň Vám poděkovat za Váš čas.

Dotazník je anonymní.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6965,09 %65,09 %  
muž3734,91 %34,91 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
40-603230,19 %30,19 %  
19-253129,25 %29,25 %  
26-392422,64 %22,64 %  
0-181312,26 %12,26 %  
60+65,66 %5,66 %  

Graf

3. Jak byste ohodnotil/a svou finanční situaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám se dobře, ale občas musím šetřit.3230,19 %30,19 %  
Peněz mám dostatek. Nepociťuji, že bych strádal/a a ještě spořím.2523,58 %23,58 %  
Peníze, které vydělám, mi pokrývají životní náklady (nájem, potraviny, dovolená, auto…)2220,75 %20,75 %  
Vyhledávám slevy, pociťuji i mírné zdražení, počítám každou korunu.2119,81 %19,81 %  
TYBG10,94 %0,94 %  
vyhledávám slevy, šetřím, a tím se mám dobře 10,94 %0,94 %  
šetřím i když mám peněz teď relativně dost10,94 %0,94 %  
penez mam dostatek, ale setrim na byt = zbytecne neutracim10,94 %0,94 %  
jak na co10,94 %0,94 %  
Nevydělávám, ale mám naspoříno od rodičů. Z toho pomalu čerpám, dokud nezačnu pracovat.10,94 %0,94 %  

Graf

4. Zakroužkujte body, které se vás týkají

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alkoholické nápoje piji 2-3x týdně2927,36 %27,36 %  
Autem jezdím 2-3x do týdne2624,53 %24,53 %  
Jezdím na luxusnější dovolenou (4 hvězdičkové hotely apod.)1716,04 %16,04 %  
Jezdím denně autem1716,04 %16,04 %  
Kouřím příležitostně1615,09 %15,09 %  
Jsem silný kuřák98,49 %8,49 %  
Sázím/navštěvuju kasino/jiný hazard65,66 %5,66 %  
Alkoholické nápoje piji denně65,66 %5,66 %  
autem jezdim 1x tydne21,89 %1,89 %  
nic z toho21,89 %1,89 %  
nic21,89 %1,89 %  
Bitches suck my dick 10,94 %0,94 %  
nic z uvedených10,94 %0,94 %  
občasné posezení s přáteli10,94 %0,94 %  
Alkohol piji příležitostně cca 1x tydne10,94 %0,94 %  
utrácím poměrně dost peněz za knihy10,94 %0,94 %  
žádný bod se mne netýká 10,94 %0,94 %  
ráda cestuji10,94 %0,94 %  
piji denně energetický drink10,94 %0,94 %  
šetřím10,94 %0,94 %  
zadna z odpovedi se me netyka10,94 %0,94 %  
Alkoholické nápoje piji občas10,94 %0,94 %  
navštěvuji kulturní zařízení (kino, divadlo, sport)10,94 %0,94 %  
noc z uvedeného10,94 %0,94 %  
často cestuji10,94 %0,94 %  
jezdím autobusem, nekouřím, alkohol tak 2x do roka,na dovolenou jezdíme na Slovensko,nesázím10,94 %0,94 %  
chodím pěšky, alkohol jen výjimečně, nekuřák10,94 %0,94 %  
utrácím za knížky :)10,94 %0,94 %  
nic z uvedeného10,94 %0,94 %  
ani jedno10,94 %0,94 %  
Jsem abstinent, nekuřák, autem nejezdím na své náklady.10,94 %0,94 %  
žádné z uvedených10,94 %0,94 %  
ani jedno z výše uvedených10,94 %0,94 %  

Graf

5. Cítíte se dostatečně informováni o produktu, který kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vždy se dozvím veškeré informace, které mě zajímají a vím na koho se obrátit v případě pochybností.4239,62 %39,62 %  
Ne, informace jsou těžko dostupné (malé písmo, „texty pod čarou“…)2523,58 %23,58 %  
Informace moc nevyhledávám.2422,64 %22,64 %  
Ne, zažil/a jsem případ, kdy jsem informaci nenašel/a.109,43 %9,43 %  
Informace vyhledávám, ale ne úplně vždy.10,94 %0,94 %  
většinou ano10,94 %0,94 %  
Informace jsou celkem lehce dostupné. Ale např. u potravin se složením plným "éček", nevím která jsou zdravá či škodlivá. To by se mělo změnit.10,94 %0,94 %  
záleží na tom co kupuji..když drazší věc, info si najdu sama pro svoje "dobro"10,94 %0,94 %  
Skoro bych zaškrtnul prvni odpověď, ale ne vždy vím, na koho se obrátit o pomoc.10,94 %0,94 %  

Graf

6. Podle čeho se rozhodujete při nákupu nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita7469,81 %69,81 %  
cena6864,15 %64,15 %  
potřeba4845,28 %45,28 %  
užitek3835,85 %35,85 %  
značka firmy2725,47 %25,47 %  
složení2624,53 %24,53 %  
slev2119,81 %19,81 %  
zalezi na produktu10,94 %0,94 %  
reference10,94 %0,94 %  
záleží na výrobku- většinou poměr cena/"výkon"(kvalita)10,94 %0,94 %  
zalezi prece, co kupuji...10,94 %0,94 %  
doporučení známých10,94 %0,94 %  
CO se mně líbí10,94 %0,94 %  

Graf

7. Nakoupili jste někdy na internetové aukci/trhu s vědomím, že reklamace nebude pravděpodobně možná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pokud se jedná o levnější věc, otázka reklamace mi nevadí.4239,62 %39,62 %  
Ne, vždy sháním informace o záruce apod.3936,79 %36,79 %  
Ano, pravidelně nakupuji na internetových aukcích, trzích apod. Reklamace mě tolik netrápí, jelikož cena je opravdu výhodná.1211,32 %11,32 %  
Ano, snažím se sice ptát výrobce, jak mám postupovat při reklamaci, ale nakonec věc koupím vždy.65,66 %5,66 %  
Na internetových aukcíh nenakupuji10,94 %0,94 %  
nevim, co je internetovy trh a nenakupuji tam. nakupuju v e-shopech10,94 %0,94 %  
ano, nenakupuji pravidelně, s reklamací nepočítám nikdy10,94 %0,94 %  
Nenakupuji na internetu10,94 %0,94 %  
na internetu téměř nenakupuji z důvodu nemožnosti si věc předem prohlédnout10,94 %0,94 %  
dražší věci kupuji přes net pouze od solidních firem10,94 %0,94 %  
Ne, novou nereklamovatelnou věc nekpuji, něco jiného je zvážit zda reklamace s ohledem na cenu nové věci má význam.10,94 %0,94 %  

Graf

8. Setkali jste se někdy s případem, kdy jste si přišel/a podveden/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne.3533,02 %33,02 %  
Ano, podlehl jsem reklamě, pak jsem byl nespokojený/á.2119,81 %19,81 %  
Ano, šlo ale pouze o mou nepozornost při nákupu.2119,81 %19,81 %  
Ano, název výrobku neodpovídal realitě.2018,87 %18,87 %  
Moje oprávněná reklamace na obuv nebyla uznána10,94 %0,94 %  
Ano, očekávala jsem kvalitní výrobek (šlo o velmi drahou elektroniku), bez závady fungovala přibližně 3 dny, v záruce velká oprava 4x, půlroku po uplynutí záruční doby neopravitelná závada10,94 %0,94 %  
Určitě ano, ale myslím že ne v případech dražších nákupů (auto, nábytek, technika), u drobnějších ano, i jsem reklamoval do ciziny (úspěšně)10,94 %0,94 %  
Ano, funkčnost výrobku neodpovídala realitě10,94 %0,94 %  
Ano, kvalita, materiál a provedení zdaleka neodpovídaly popisu a ceně výrobku10,94 %0,94 %  
výrobek vůbec nebyl dodán10,94 %0,94 %  
neuvědomuji si10,94 %0,94 %  
Ano, když pak reklamace nebyla uznána. Nejčastěji ale při návštěvách památek či výstav, kdy za vysoké vstupné člověk oproti očekávání vidí jednu místnost a je to vše.10,94 %0,94 %  
nepamatuji se10,94 %0,94 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Jak byste ohodnotil/a svou finanční situaci?

4. Zakroužkujte body, které se vás týkají

5. Cítíte se dostatečně informováni o produktu, který kupujete?

6. Podle čeho se rozhodujete při nákupu nejvíce?

7. Nakoupili jste někdy na internetové aukci/trhu s vědomím, že reklamace nebude pravděpodobně možná?

8. Setkali jste se někdy s případem, kdy jste si přišel/a podveden/a?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Věk

3. Jak byste ohodnotil/a svou finanční situaci?

4. Zakroužkujte body, které se vás týkají

5. Cítíte se dostatečně informováni o produktu, který kupujete?

6. Podle čeho se rozhodujete při nákupu nejvíce?

7. Nakoupili jste někdy na internetové aukci/trhu s vědomím, že reklamace nebude pravděpodobně možná?

8. Setkali jste se někdy s případem, kdy jste si přišel/a podveden/a?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Polák, T.Vlivy na rozhodování spotřebitele o produktu (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://rozhodovanispotrebitele.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.