Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rozhodující aspekty při volbě banky

Rozhodující aspekty při volbě banky

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Hlaváčková
Šetření:10. 03. 2015 - 24. 03. 2015
Počet respondentů:133
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Zdravím, tento dotazník slouží k vyhodnocení mé diplomové práce.

Jedná se o velmi krátký a stručný dotazník.

Dotazník je určen pro všechny věkové kategorie a pro všechny, kteří využívají produktů banky.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6951,88 %51,88 %  
muž6448,12 %48,12 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23107,52 %7,52 %  
2496,77 %6,77 %  
2696,77 %6,77 %  
2586,02 %6,02 %  
2275,26 %5,26 %  
2964,51 %4,51 %  
1953,76 %3,76 %  
3553,76 %3,76 %  
2153,76 %3,76 %  
2843,01 %3,01 %  
ostatní odpovědi 49
36
38
27
42
41
34
40
53
45
20
32
50
33
30
37
39
6
dvacet šest
48
^
43
padesátdva
69
dvacetosm
51
18
56
65
70
55
31
52
61
59
57
6548,87 %48,87 % 

Graf

3. Vaše vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední s maturitou5642,11 %42,11 %  
Vysokoškolské5037,59 %37,59 %  
Učňovské1410,53 %10,53 %  
Vyšší odborné75,26 %5,26 %  
Základní64,51 %4,51 %  

Graf

4. Proč využíváte banku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Úschova peněz7455,64 %55,64 %  
Jiný důvod7052,63 %52,63 %  
Prostředek spoření3425,56 %25,56 %  
Podmínka zaměstnavatele2317,29 %17,29 %  
Kvůli úvěru1914,29 %14,29 %  

Graf

5. Jak jste si svou banku vybral?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dostupnost6045,11 %45,11 %  
Na doporučení známých5642,11 %42,11 %  
Působnost na českém trhu4030,08 %30,08 %  
Recenze banky3627,07 %27,07 %  
Osloven reklamou86,02 %6,02 %  

Graf

6. Na základě jakých parametrů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poplatky8966,92 %66,92 %  
Servis banky5843,61 %43,61 %  
Tradice3224,06 %24,06 %  
Výhodný úvěr, hypotéka2317,29 %17,29 %  
Akční nabídky1712,78 %12,78 %  

Graf

7. Jakou banku využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jiná5440,6 %40,6 %  
Česká spořitelna2720,3 %20,3 %  
Komerční banka2317,29 %17,29 %  
ČSOB2216,54 %16,54 %  
GE Money Bank2115,79 %15,79 %  
AIR Bank1612,03 %12,03 %  
Raiffeisen bank129,02 %9,02 %  

Graf

8. Kolik bank využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
17959,4 %59,4 %  
24231,58 %31,58 %  
3 a více129,02 %9,02 %  

Graf

9. Jaké produkty využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
běžný účet12795,49 %95,49 %  
spořící účet, produkty spoření6951,88 %51,88 %  
kreditní karta4936,84 %36,84 %  
úvěr, hypotéka2720,3 %20,3 %  
pojištění2317,29 %17,29 %  
investiční produkty2115,79 %15,79 %  

Graf

10. Co byste nejraději změnil na českém bankovním trhu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

..

...

...

Aby banky, které byly v minulosti sanované našimi miliardami, se chovaly ke každému klientovi slušně a nabízely mu pravidelně možnosti výhodných půjček, úvěrů, hypoték, spoření a jiných produktů bez poplatků - včetně pohybů na nich, neboť ony používají likviditu občanů u nich uloženou k velkému investování na burze cenných papírů a tím si zcela jistě vydělají i na drobné poplatky, které sice v poslední době mizí, ALE banka vždy chce nějakou "protislužbičku" - např. uložit na účet min 15tis./měs.+ provést min. 3 platby internetbankigem+ výběr pouze z bankomatu vlastní banky atdatdatd.

Aby nemeli zbytecne poplatky

Aby se banky více zaměřovali na požadavky zákazníků.

Aby tam nepracovaly úplně neschopné mentálně nezralé princezny, které nic neumí a byly vybrané jenom díky krásnému životopisu, resp. aby tam měli schopnější vedoucí pracovníky, kteří by je dokázali vyhodit.

Ano, je nutná změna nesmyslných poplatků .

asi nic

asi nic, přijde mi, že konkurence mezi bankami udržuje relativně dobré podmínky pro klienty

Ať skončí ČS

bankovní poplatky

bankovní poplatky, úrokové sazby

banku jsem si vybrala především na základě nabízených služeb a poplatků!!!! . toto info jsem hledala na webu - v ceníku služeb apod. (tato možnost chybí) částečně jsem byla ovlivněna image a ideologií banky (alespoň té prezentované..) první banku pak na základě toho, že rodiče využívali ČS. kvůli tristním službám už ale účet téměř nevyužívám. k otázce 10. nemám co říct, s bankou jsem poměrně spokojená

celkové snížení poplatků

Často nesmyslné poplatky, dále bych uvítala věrnostní program pro dlouholeté zákazníky. Banky se často věnují pouze studentům, ale měli by se také zaměřit na mladé rodiny atd.

Dereguloval bych ho.

Chtěla bych aby si lidé uvědomili že trh dnes už nabízí běžné účty bez jakýchkoliv poplatků, tudíž není potřeba nadávat na přemrštěné poplatky, jen se rozhoupat ke změně a dát své stávající zlodějské bance sbohem.

chybí bezplatné bankovní služby pro studenty s minimálními příjmy

informovanost o poplatcích

Inovaci.... Rychlejší postup... Měli by "jít s dobou" ne jen se držet tradic. Třeba teď mě tak napadá, protože se mi zrovná nedávno stalo... Delší otevírací doba

jednoduché obchodní podmínky

již nikdy více u České spořitelny

lepší nabídky úvěrových produktů

Lepší spolupráci mezi bankami, aby se snížily poplatky třeba za výběr z cizího bankomatu.

Měli by se přestat znehodnocovat naše peníze řízenou devalvací měny a "tištěním" peněz, které se cpou ze všech stran všem lidem, kteří jsou tímto způsobem manipulováni a zotročováni. Zakázal bych reklamu na zadlužování se!

měly by být vyšší úroky z vkladů, aby se vůbec vyplatilo spořit a ne jak je to posl. minim. 2 roky kdy je rozumnější veškerý příjem utratit

méně poplatků

Momentálně navrátil kontaktní karty

Některé banky (zejména ty velké) mají neskutečně vysoké poplatky za naprosto běžné úkony, ráda bych, aby se tyto poplatky snížily.

Nenapadá me nic vážného co by potrebovalo velkou zmenu

Nenazranost bank

nesmyslné poplatkování daných produktu

nesmyslné poplatky v bankovnictví

Nesmyslné poplatky.

Netuším

neumím odpovědět

Nevím

nevím

Nevím

nic

Nic

nic

Nic

nic

Nic mě nenapadá.

nic určitého

Nic.

omezenost vyberu sluzeb, jako například vedení účtu ve více měnách bez poplatku

penezni transakce by mely byt o hodne rychlejsi ceska sporitelna by mela spachat sebevrazdu, hrozna banka

plošné snížení úrokových sazeb úvěrů, zrušení poplatků, méně možností zakládání úvěru přes call centra a na internetu, tak aby byl klient nucen se dsotavit na pobočku.

Poplatky

Poplatky

Poplatky

poplatky

poplatky

Poplatky

poplatky

poplatky

poplatky

poplatky

Poplatky a vysi uroku.

poplatky za debetní kartu poplatky za pohyb peněz na účtech v rámci jedné banky

poplatky za většinu služeb bych zrušil

poplatky za zprávu úvěru nebo účtu

Poplatky, přístup ke klientům

poplatky, úroky, zajištění úspor proti pádu banky

pravidla

předražené poplatky, jednání v bankách - vstřícnost

Přehlednost ceníků

přístup ke klientovi

přístup zaměstnanců

rychlejší připsání plateb do jiných bank, poplatky

Stále se opakovaně podivuji nad tím, že banky chtějí peníze za to, že jim umožním vydělat si. Tedy například že chtějí poplatek za zpracování úvěru. Pokud budu poptávat úvěr, musí přeci banka udělat svoji obchodní nabídku zdarma, jako je tomu v jiných odvětvích. Představme si, že půjdu do Ikea koupit si nábytek a oni budou chtít předem poplatek za to, že se se mnou vůbec budou bavit. Tak takhle to funguje v bankách. Přijde mi to naprosto absurdní.

System poplatku za sluzby

Tato otázka je povinna!

Určitě nesmyslné poplatky.

Úrokové sazby

Úrokové sazby na spořící produkty.

Uroky na uverech a na sporicich uctech

úroky u hypotek

Uživatele

Větší boj s klamavou reklamou

větší úrokové sazby na depozitních produktech

více možností změn nastavení služeb v internetovém bankovnictví, tedy bez nutnosti dojít na pobočku

Vybírání některých poplatků je opravdu drzost... Tedy by mi vůbec nevadilo, kdyby zmizely. A klidně, ať se dějí namátkové audity, zda banka neokrádá klienta (známá takhle díky malému auditu, o který požádala, získala zpět částku 20.000,-, kterou si průběžně banka (Spořitelna) neoprávněně postahovala z jejího účtu. Peníze dostala jen díky tomu, že se jí několik transakcí provedených bankou nezdálo a obrátila se na ombudsmana... )

Vyrovnanost nabízených služeb

vysoké bankovní poplatky

vyšší úrok z vkladů

vyšší úroky

x

x

zavedení alternativních měn jako bitcoin apod., zlepšit podmínky pro živnostníky, kteří kvůli nesmyslným výpočtům bonity nedosáhnou na hypotéky - živnostník není výrazně rizikovější, než zaměstnanec, který také může ztratit práci ze dne na den.

znalosti bankovních poradců, zavést IQ bankomaty

zruseni poplatku

zrušení nesmyslných poplatků

zrušení poplatků

zrušení poplatků

zrušení poplatků

zrušení poplatků, zvýšit úroky spoření

zrušil bych bankovní poplatky

zrušil všechny poplatky, měli by vydělávat na investicích v daném státě. kultura, infrastuktura a pod.

zrušila bych absurdní poplatky

zrušila bych oplatek za předčasné splacení úvěru

zrušit některé poplatky

zrušit poplatky

zrušit poplatky

zrušit poplatky

zrušit poplatky

zrušit poplatky

zrušit poplatky

zrušit většinu poplatků


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Proč využíváte banku?

  • odpověď Úschova peněz:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prostředek spoření na otázku 4. Proč využíváte banku?

9. Jaké produkty využíváte?

  • odpověď spořící účet, produkty spoření:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi AIR Bank na otázku 7. Jakou banku využíváte?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 a více na otázku 8. Kolik bank využíváte?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše vzdělání:

4. Proč využíváte banku?

5. Jak jste si svou banku vybral?

6. Na základě jakých parametrů?

7. Jakou banku využíváte?

8. Kolik bank využíváte?

9. Jaké produkty využíváte?

10. Co byste nejraději změnil na českém bankovním trhu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví:

2. Váš věk:

3. Vaše vzdělání:

4. Proč využíváte banku?

5. Jak jste si svou banku vybral?

6. Na základě jakých parametrů?

7. Jakou banku využíváte?

8. Kolik bank využíváte?

9. Jaké produkty využíváte?

10. Co byste nejraději změnil na českém bankovním trhu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hlaváčková, Z.Rozhodující aspekty při volbě banky (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://rozhodujici-aspekty-pri-volb.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.