Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rozšířená Realita (Augmented Reality)

Rozšířená Realita (Augmented Reality)

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Veselý
Šetření:01. 05. 2012 - 08. 05. 2012
Počet respondentů:114
Počet otázek (max/průměr):14 / 6.89
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení, velmi rád bych vás požádal o vyplnění dotazníku, který bude sloužit jako podklad pro moji Bakalářskou práci s názvem Rozšířená Realita a její využití v marketingu. Tímto dotazníkem chci zjistit, jaké máte povědomí o této technologii, zda jste se s ní již setkali či nikoliv a jestli věříte v její další vývoj.

 

Odpovědi respondentů

1. Už jste se někdy setkal/a s pojmem Rozšířená Realita (Augmented Reality)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8776,32 %76,32 %  
Ano2723,68 %23,68 %  

Graf

2. Kde jste se s tímto pojmem setkal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet1244,44 %10,53 %  
Kamarád829,63 %7,02 %  
Škola 414,81 %3,51 %  
syn13,7 %0,88 %  
Zabyval jsem se vyvojem jedne aplikace13,7 %0,88 %  
hry13,7 %0,88 %  

Graf

3. Co Vás na Rozšířené Realitě zaujalo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Dle mého je to budoucnost. Za pár let to bude ve všem.

Efektivnost

interaktivita

její možnost a velký potenciál využití do budoucna

lze vyuzit pro mnoho ruznych veci

možnost propojení více "světů"

Možnost vidět potřebná data propojená s realitou

na jednu stranu je to hodně zajímavé, na druhou mi to přijde přehnané..

neomezenost

nic

nic

nový nápad

podoba reality

Podstatné rozšíření možnosti získávání informací v běžném světě

Popravdě nic, pouze je to příjemná novinka.

Pro sirsi verejnost stale novinka

reklamní potenciál

snadné získávání informací o místech/zboží zajímavé možnosti pro interaktivní reklamu

široké možnosti využití

už si nějak nepamatuju, co to znamená, takže nevím...

vše

wow efekt

Zábavné, interaktivni, technologicky zajimave

zajimava hracka

zvysena efektivnost jakychkoliv procesu

Že se jedná o spojení reality a "virtuální reality", tedy spíše prostředí internetu. Je podle mě dost zajímavé, že informace, které se nachází na internetu se tak mohou přímo promítat do reálného světa a pomáhat lidem v orientaci, výběru apod.

4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Marketing2385,19 %20,18 %  
Hry2074,07 %17,54 %  
Navigace1451,85 %12,28 %  
Turistika1451,85 %12,28 %  
Vojenství1244,44 %10,53 %  
Lékařství622,22 %5,26 %  
Vzdělávání622,22 %5,26 %  
Průmysl414,81 %3,51 %  
Jiné27,41 %1,75 %  

Graf

5. Jestliže jste v předchozí otázce zvolil/a možnost Jiné, vypište, jaké oblasti jste měl/a na mysli?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
interiérový design150 %0,88 %  
prace150 %0,88 %  

Graf

6. Kde a proč má podle Vás Rozšířená Realita největší přínos? (vypište jednu z výše uvedených oblastí)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Asi turistika a navigace - protože rozšířená realita může člověku dobře pomáhat v orientaci v prostředí, plánování další trasy apod. a zároveň navigace nejen při turistice ale třeba i ve městech - navigace k dobrým obchodům, restauracím apod.

fyzicky narocna prace - vyssi efektivita, prace v nebezpecnych prostorach, hasici, chirurgie, prumysl,

hry - je to zábava

Jsem markeťák, moje odpověď je tedy jasná. Zároveň v oblasti umění mohou vzniknout úžasné věci ve veřejném prostoru.

Lekarstvi, marketing, hry

Lékářství a to z důvodu, že bude mít lékař všechny informace rovnou přítomné při operaci atd.

marketing

marketing

marketing

marketing

marketing

Marketing - přínosnost pro firmy vytvářet další - sofistikovanější způsoby reklamy.

marketing, navigace

marketing, navigce

Mrketing, netradiční forma propagace je zapotřebí

nevím

nevim, jestli ma prinos

Reklama

reklama

Turistika

turistika

Turistika z jasných důvodů.

v současnosti je největší přínos nejspíš v navigaci/turistice, protože je (dle mého názoru) v současné době nejlépe propracovaná

Vojenství, protože státy jsou ochotné za podobné technologie zaplatit miliardy

vzdělávání

wow věc v marketingu. obecně je to zbytečnost

7. Pro jaké účely byste Rozšířenou Realitu použil/a? (za předpokladu, že vlastníte potřebná zařízení)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
marketing27,69 %1,75 %  
Získávání informaci, zábavu 13,85 %0,88 %  
hraní her :)13,85 %0,88 %  
virtuální harém :)13,85 %0,88 %  
Marketing nebo nějaká zábavná akce pro studenty13,85 %0,88 %  
navigace, turistika, marketing, interiérový design13,85 %0,88 %  
vzdělávání13,85 %0,88 %  
např. při rozhodnutí, do jaké hospody zajít, pokud jsem v centru města a náhle mě přepadl hlad13,85 %0,88 %  
v lékařství13,85 %0,88 %  
zábava13,85 %0,88 %  
ostatní odpovědi Hry, Navigace
Vzdělaní
V jednom z mych projektu jsem AR pouzil pro neotrelou prezentaci klienta na veletrhu
reklama
nejsem velký fanda :)
pro hry a turistiku
jako možnost rozšíření informací
nepotřebuji
vojenství
Rychlejší sdílení dat s přáteli, lepší orientaci ve velkém množství nabídek, které se dnes na trzích objevují.
fyzicky narocna prace - vyssi efektivita, prace v nebezpecnych prostorach, hasici, chirurgie, prumysl,
zobrazení dalšího obsahu
Pro snadnější navigaci, získávání aktuálních informací, intuitivnějším ovládání
Navigace
ke hre
1557,69 %13,16 % 

Graf

8. Měl/a byste zájem využívat Rozšířenou Realitu každý den?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1244,44 %10,53 %  
nevím829,63 %7,02 %  
ano725,93 %6,14 %  

Graf

9. Slyšel/a jste o tzv. brýlích budoucnosti Google (Project Glass) s podporou Rozšířené Reality?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1970,37 %16,67 %  
ne829,63 %7,02 %  

Graf

10. Myslíte, že by se Rozšířená Realita mohla stát populární a hrát velkou roli v našem životě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2281,48 %19,3 %  
ne311,11 %2,63 %  
nevím27,41 %1,75 %  

Graf

11. Znáte a použil/a jste někdy QR kód?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

12. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7565,79 %65,79 %  
Muž3934,21 %34,21 %  

Graf

13. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-227565,79 %65,79 %  
23-262622,81 %22,81 %  
Ostatní 108,77 %8,77 %  
15-1821,75 %1,75 %  
27-3010,88 %0,88 %  

Graf

14. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student7464,91 %64,91 %  
Pracující student2723,68 %23,68 %  
Pracující1210,53 %10,53 %  
Nestudující a nepracující10,88 %0,88 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Už jste se někdy setkal/a s pojmem Rozšířená Realita (Augmented Reality)?

  • odpověď Ano:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hry na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Marketing na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Navigace na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?
    • zobrazit další souvislosti
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Turistika na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vojenství na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Měl/a byste zájem využívat Rozšířenou Realitu každý den?
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 9. Slyšel/a jste o tzv. brýlích budoucnosti Google (Project Glass) s podporou Rozšířené Reality?
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 10. Myslíte, že by se Rozšířená Realita mohla stát populární a hrát velkou roli v našem životě?

4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?

  • odpověď Hry:
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Navigace na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?
    • 5.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Turistika na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?
  • odpověď Marketing:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Měl/a byste zájem využívat Rozšířenou Realitu každý den?
  • odpověď Navigace:
    • 7.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Turistika na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?
  • odpověď Turistika:
    • 7.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Navigace na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?

10. Myslíte, že by se Rozšířená Realita mohla stát populární a hrát velkou roli v našem životě?

  • odpověď ano:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Navigace na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?

11. Znáte a použil/a jste někdy QR kód?

  • odpověď Znám =Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Používám =Ano na otázku 11. Znáte a použil/a jste někdy QR kód?

12. Pohlaví:

  • odpověď Muž:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vojenství na otázku 4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Už jste se někdy setkal/a s pojmem Rozšířená Realita (Augmented Reality)?

2. Kde jste se s tímto pojmem setkal/a?

4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?

8. Měl/a byste zájem využívat Rozšířenou Realitu každý den?

9. Slyšel/a jste o tzv. brýlích budoucnosti Google (Project Glass) s podporou Rozšířené Reality?

10. Myslíte, že by se Rozšířená Realita mohla stát populární a hrát velkou roli v našem životě?

11. Znáte a použil/a jste někdy QR kód?

12. Pohlaví:

13. Věk:

14. Jsem:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Už jste se někdy setkal/a s pojmem Rozšířená Realita (Augmented Reality)?

2. Kde jste se s tímto pojmem setkal/a?

4. O kterých z následujících oblastí víte, že v nich Rozšířená Realita našla uplatnění?

8. Měl/a byste zájem využívat Rozšířenou Realitu každý den?

9. Slyšel/a jste o tzv. brýlích budoucnosti Google (Project Glass) s podporou Rozšířené Reality?

10. Myslíte, že by se Rozšířená Realita mohla stát populární a hrát velkou roli v našem životě?

11. Znáte a použil/a jste někdy QR kód?

12. Pohlaví:

13. Věk:

14. Jsem:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Veselý, J.Rozšířená Realita (Augmented Reality) (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://rozsirena-realita-marketing.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.