Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Rozvoj čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku
Rozvoj čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tomáš Janoušek |
---|---|
Šetření: | 15. 02. 2021 - 25. 02. 2021 |
Počet respondentů: | 112 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 22.3 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 63,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:47 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti,
jsem studentkou pedagogického oboru na Vyšší odborné škole Prigo.
Tento dotazník poslouží mé absolventské práci a je zaměřen na čtenářskou pregramotnost. Dotazník je zcela anonymní a je určen pro Vás, rodiče.
Předem Vám děkuji za Vaši ochotu a Vás čas.
Odpovědi respondentů
1. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 107 | 95,54 % | 95,54 % |
Muž | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
2. Jaká je Vaše věková skupina?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
od 28 let do 37 let | 70 | 62,5 % | 62,5 % |
od 38 let do 47 let | 27 | 24,11 % | 24,11 % |
od 18 let do 27 let | 9 | 8,04 % | 8,04 % |
nad 47 let | 6 | 5,36 % | 5,36 % |
3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 77 | 68,75 % | 68,75 % |
Střední s maturitou | 28 | 25 % | 25 % |
Střední bez maturity/vyučen (a) | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
Základní | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
4. Kolik máte dětí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 58 | 51,79 % | 51,79 % |
1 | 41 | 36,61 % | 36,61 % |
3 | 9 | 8,04 % | 8,04 % |
4 a více | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
5. Kolik let je Vašemu nejmladšímu dítěti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-2 roky | 61 | 54,46 % | 54,46 % |
3-4 roky | 21 | 18,75 % | 18,75 % |
7 a více let | 16 | 14,29 % | 14,29 % |
5-6 let | 14 | 12,5 % | 12,5 % |
6. Víte, co je to čtenářská pregramotnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vím, co je to čtenářská pregramotnost → otázka č. 7, Ne, nevím, co čtenářská pregramotnost znamená, ale už jsem o ní slyšel(a) → otázka č. 8, Ne, nevím, co čtenářská pregramotnost znamená, nikdy jsem o ní neslyšel(a) → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, nevím, co čtenářská pregramotnost znamená, nikdy jsem o ní neslyšel(a) | 54 | 48,21 % | 48,21 % |
Ano, vím, co je to čtenářská pregramotnost | 39 | 34,82 % | 34,82 % |
Ne, nevím, co čtenářská pregramotnost znamená, ale už jsem o ní slyšel(a) | 19 | 16,96 % | 16,96 % |
7. Co si pod pojmem čtenářská pregramotnost představujete?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Budování vztahu ke knihám v předškolním věku, spojené s pravidelným čtením
četba od nízkého věku, kdy dítě samo číst neumí. podpora v zálibě.
Čtenářská pregramotnost je schopnost dětí předškolního věku seznamovat se a vnímat čtené slovo.
čtení předtím, než umí dítě samo číst - podnícení zájmu o knihy
Dite ma zaklady pro budouci porozumeni ctenemu textu.
dítě se seznamuje s knihami a čtením, i když samo ještě nečte, je k tomu rodiči vedeno
Fonematicke uvedomeni,
Jak jsou zdatní děti ve čtení nebo vnímání když jim čte někdo druhý
Je to čtenářská pregramotnost jedince před tím, než sám umí číst. Tedy předčítání knih a seznamování s knihami před tím, než je dítě samo schopné číst.
Je to rozvoj různých činností související se čtením a psaním ještě před tím, než dítě nastoupí do školy.
Jedná se dle mě o souhrn dovedností a návyků, které předchází čtenářské gramotnosti.
Návyk děti na knihy ve věku, kdy ještě neumí samy číst
Navyky vedouci k pozdejsimu snazsimu osvojovani ctenarskych dovednosti
podpora rozvoje vztahu k četbě jako takové, předčtenářských dovedností - porozumění textu, udržení pozornosti, spojení textu a ilustrace s příběhem atd.
Porozumění čtenému textu
porozumění textu a následně i třeba jeho používání v dalším psaném textu
Práce s knihou povídání si o tom co je na obrázcích čtení dětem
Predctenarske dovednosti - aktivity, ktere dite do budoucna ovlivni nebo podpori v cteni.
předčtenáčské dovednosti, schopnost vstřebat text
Předčtenářské dovednosti, dítě pozná text (neumí ho ještě přečíst, ale pozná v něm nějaké písmeno, rozliší písmena od číslic atd.) Schopnost poslouchat čtený text.
Předchazí čtenářské gramotnosti, příprava na čtení dítěte. Poslech pohádek...
Předpoklad pro čtení a psaní
předpoklady ke čtení, porozumění textu...
Příprava dětí na budoucí čtení, porozumnění čteného textu
příprava dětí na čtení, hravou formou
Rozvíjející se předpoklady pro čtení.
Rozvoj čtenářského zájmu u dětí předškolního věku
Rozvoj čtení a psaní před zahájením školní docházky.
rozvoj ditete v predskolnim veku ohledne cteni, chapani textu, psani
Rozvoj porozumění textu, čtenářských dovedností u předškolních dětí
Rozvoj vztahu k literature a cteni obecne, budovani pozitivni motivace k samostatnemu cteni/praci s knihou (u nectecich deti)
seznamování dětí s knížkami
Schopnost dítěte číst ještě v předškolním věku.
Schopnost vnimani cteneho (druhym clovekem) textu.
Schopnost vnímat čteny text v dobe, kdy ještě sítě samo nečte
Vedení nejen děti ke cteni
Veškeré úkony, činnosti vedoucí k přípravě na budoucí čtení - procvičování HM, JM, koordinace oko-ruka, prohlížení a popis obrázku, předmětů, prostor dítěti k vyjádření myšlenky, čtení pohádek, obrázkové čtení....
vztah ke knihám tvořený od útlého věku
že má dítě zájem o knihy, o předčítání, o prohlížení knih
8. Čtete svým dětem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, čtu dětem pravidelně | 90 | 80,36 % | 80,36 % |
Ano, dětem čtu, ale jen občas | 20 | 17,86 % | 17,86 % |
Ne, dětem nečtu | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
9. V kolika letech, jste dítěti začali číst?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-2 roky | 97 | 86,61 % | 86,61 % |
3-4 roky | 14 | 12,5 % | 12,5 % |
7 a více let | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
10. Jak často čtete dětem knihu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Každý den | 66 | 58,93 % | 58,93 % |
5-6 x do týdne | 21 | 18,75 % | 18,75 % |
3-4 x do týdně | 14 | 12,5 % | 12,5 % |
1-2 x do týdne | 11 | 9,82 % | 9,82 % |
11. Kdy dětem nejčastěji čtete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Večer před spaním | 99 | 88,39 % | 88,39 % |
V průběhu dne | 49 | 43,75 % | 43,75 % |
Před odpoledním spánkem | 15 | 13,39 % | 13,39 % |
Ráno | 6 | 5,36 % | 5,36 % |
12. Jak dlouho dětem v průměru čtete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
30 min | 56 | 50 % | 50 % |
20 min a méně | 47 | 41,96 % | 41,96 % |
40 min | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
50 min a více | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
13. Co nejčastěji dětem čtete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pohádka | 68 | 60,71 % | 60,71 % |
Příběh s dětským hrdinou | 21 | 18,75 % | 18,75 % |
Říkadlo | 8 | 7,14 % | 7,14 % |
od pohádek, bajek a pověstí až po příběhy s dětským hrdinou - podle věku a zájmu dítěte | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
O pejskovi a kočičce, O človíčkovi | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Pohadky, pribehy s detskym hrdinou, bajky, ... | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Cteme ruzne knihy. Od pohádek, pres komiksy v časopisech, po knizky o hrdinech a také encyklopedie. Momentálně druhy díl H. Pottera | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Naučné knížky pro malé děti (4 a 1,5 roku), dále pohádky a říkadla před spaním | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
pohádky, říkadla, dětské knihy | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Střídáme podle nálady dítěte | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Krtek | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Žádnou knihu s dětmi nečteme | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
nejdříve říkadla , starším pohádky a příběhy | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Příběhy se zvířecím hrdinou | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
pohadky, encyklopedie - cetla jsem, ted je mu 12, takze odpovidam zpetne za predskolni obdobi | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Co máme zrovna po ruce | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Obrázkové encyklopedie | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Knihy s informacemi o zvířatech, které syna baví. | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
14. Jaké jiné doprovodné aktivity, spojené se čtením, s dětmi provozujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Prohlížení obrázků | 106 | 94,64 % | 94,64 % |
Vysvětlení významu slov | 70 | 62,5 % | 62,5 % |
Následné povídání si o knize a o ponaučení, které z knihy plyne | 66 | 58,93 % | 58,93 % |
Manipulační materiál (stavebnice, mozaiky, kostky,…) | 27 | 24,11 % | 24,11 % |
Grafický materiál - kreslení, dokreslování obrázků, stříhání | 23 | 20,54 % | 20,54 % |
Kreslení hlavních postav | 12 | 10,71 % | 10,71 % |
Žádnou doprovodnou aktivitu s dětmi neprovozuji | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
15. Volí si Vaše děti dobrovolně četbu, jako aktivitu pro trávení času s Vámi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, děti četba baví, ale někdy si raději zvolí jinou aktivitu | 80 | 71,43 % | 71,43 % |
Ano, děti četbu upřednostňují před jinými aktivitami | 23 | 20,54 % | 20,54 % |
Ne, děti četba nebaví, a vždy je musím ke čtení přemlouvat | 9 | 8,04 % | 8,04 % |
16. Motivujete děti ke společnému čtení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, děti jsou nadšenými posluchači → otázka č. 17, Ano, ale děti četba nebaví → otázka č. 17, Ne, nemotivuji, dětem nečtu → otázka č. 18].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, děti jsou nadšenými posluchači | 93 | 83,04 % | 83,04 % |
Ano, ale děti četba nebaví | 15 | 13,39 % | 13,39 % |
Ne, nemotivuji, dětem nečtu | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
17. Uveďte jeden příklad, jak své dítě motivujete.
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
.
Ani se nemusim snazit, dite ma rado knizky, radi cteme a prohlizime knizky
Co myslis, ze se Alenka udela? Co se bude asi dit dal?
Čtu
Čtu knihy, které si sama vybere a z toho má radost.
Čtu si i sama
Dám mu vybrat knihu kterou chce číst, předem mu říkám že si pak večer něco přečteme, že to bude fajn. Celkově ale oba synové mají četbu rádi, tak jim stačí říct že si něco přečteme a s radostí jdou. Když mají ve školce prodej knih, tak si vždy může jednu vybrat a koupíme
Dětem stačí ukázat knížku.
Deti nemotivuji, cteni se stalo soucasti uspavaciho ritualu, pro ne je to stejne jako, ze vecer jdou do pyzama, automaticka soucast dne, pokud se vynecha jsou smutni, starsi uz se uci cist sama
dítě je ze čtení nadšené a samo si to vynucuje, v podstatě není třeba motivovat
Dítě nemusíme nijak zvlášť motivovat, četbu nabízíme a baví ho (chybí v OT 16) Je to rituál
Dítě plní úkoly spojené se čtením. Doplňují slova v pohádce.
Dítě sumi nevolí četbu jako aktivitu s námi, ale jako svoj8 volbu trávení volneho casu. Když si čte sam9, netråví se mnou čas.
Formou čtení, jsem velmi dobrý čtenář, prožívám citoslovce, čtu velmi záživně
hezký čas spolu, něco se zajímavého dozví
Chvalou.
Chytání ke spánku je čas pro čtení. Dítě ke čtení nemotivuju
Intonace hlasu, podání příběhu, upoutání ilustrací
Je to ritual pred spanim. Neni treba nejaky zvlastni motivace
Jsou déle vzhůru
Když budou včas v posteli, bude se číst
Když mají dotazy na nějaké téma, najdeme knížku tomu odpovídající a přečteme si o tom. Knížka zodpoví jejich dotazy a ještě se dozví něco víc. Mají rádi společný čas u knížky na gauči.
Když opravdu chci připoutat na sebe pozornost, tak stačí říct: Jajo, chceš přečíst knížku?? A malá si vždy pro něco dojde
Koupě oblíbených postaviček z knih v podobě plyšáků a následné přehrávání příběhu z knihy pomocí těchto hraček
Kupuji dětem knihy, které by se jim mohly líbit
Lehnu si k nim do postele a potom se tulíme.
mění se to s věkem, dítě bylo nadšeným posluchačem než šlo do školy, poté se seznámilo s mobilním telefonem a hrami... od té doby ho čtení nebaví a chce šmudlat hry, motivuje ho slib zážitku na další den (výlet) nebo jeho obíbené jídlo
Měním jména postav, vydávám zvuky zvířat, domýšlím text tak, aby je příběh zaujal.
Mladšího motivovat nemusím, ten je namotivovaný sám, protože ho samotného zajímají veškeré informace o zvířatech. Staršímu se snažím vyhledávat knihy, které by ho mohly tématem nebo něčím jiným zaujmout (naposledy např. gamebook od Lenky Moravcové, kde ho baví, že si může sám vybrat, jak se bude děj dál vyvíjet).
Motivace není potřeba. Ještě se nestalo, že by dcera čtení knihy odmítla.
Motivovat nemusim, deti samy chteji prohlizet knizky a cist si.
Muzeme si spolu lehnout do postele, přituli se, prohlizi obrázky.
Může si sama vybrat pohádku. Jinak motivovat nepotřebuje, je na každodenní čtení zvyklá.
Můžou si vybrat, co chtějí zrovna cist.
nabídnu jako aktivitu nebo odměnu za něco
Nabízím atraktivní ilustrace v knize nebo známé postavy z televizních pohádek.
Nabízím čtení
Navrhnu knížku, kterou bychom si mohli přečíst, to zatím stačí
Navstevujeme knihovnu, detske oddeleni.
nechám ho vybrat knížku a povídku
Nechám ho vybrat knížku, kterou objednáme a pak vybalit, když přijde a číst
nechám je vybrat knihu, která je bude bavit
Nechávám výběr knihy na nich.
Nejsem si jistá zda je motivují, děti od malá vyrůstají s knížkami a jsou na ně zvyklé. Čtení pohádek je baví.
nemotivuji, vyhledávají to samy a rády, syn již čte sám od první třídy, aktuálně je ve druhé a má přečteno asi 10 knih
Nemotivuju, baví je to
Nemotivuju, baví je to. Po přečtení knihy mají starší dcery svoje čtenářské deníčky, kam napíšeme název knihy a namalují k tomu obrázek.
Nemusím je motivovat, čtení milují samy od sebe. Na otázku 16 se nedá odpovědět.
Nemusim motivivat, maji knihy rady
Nemusím motivovat, dcera má ráda když jí čteme.
Nemusim motivovat.
Neni treba,sama si rekne o cteni pred spanim
Nesmyslna otazka c16. Moje deti cteni bavi, nemusim je nijak motivovat. Ale takova moznost tam neni
Netřeba velkého přemlouvání, děti to baví.
nijak má to rád
Nijak, dcera chce číst sama.
o knížce vyprávím a nalákám.
Obě holky mi samy nosí knížky a dožadují se přečtení.
obrázky v knize
Pěknou atmosférou
Pravidelne obmenujeme knizky
Pravidelnost.
Prostě chce dělat to, co já.
Prostě chce sám
prostě jsou zvyklé, že jim čtu, je to příjemně strávený společný čas
Prostě řeknu, půjdeme si číst a dcera nadšeně běží.
Příběh napřed vyprávím a chtějí se dozvědět víc.
Příliš motivace nepotřebují, milují to. Schválně máme v obou místnostech dětské knihy tak, aby na ně bylo vidět a děti si je samy mohly podat. Když chci číst, stačí si s knihou sednout a děti samy přijdou. Když řešíme jakýkoli problém (kolik má pavouk nohou, jak se rozmnožuje kukačka, jací ptáčci nám létají na zahradu, jaké rostliny potkáváme na procházce apod.), vyhledáváme odpověď v knihách apod.
Půjčíme knihu podle večerníčku, který sledujeme. Volím knihy podle zájmu dítěte.
Rád poslouchal, to byla motivace
Rádi si pak na pohádky hrajeme.
řeknu, že příběh je zajímavý, je o oblíbené postavičce
Říkám dceři, které knihy jsem měla ráda jako dítě. Některé knihy mi zůstaly doposud. Prohlédneme si obrázky a většinou chce začít knihu číst. Je to příjemná chvíle, kdy ležíme spolu v posteli a máme na sebe čas.
Sama často čtu knihy, takže prikladem
Sama hodně čtu, děti mají jako hru, že mě napodobují, donesou si svoji knihu a dělají, že si čtou.
Sama přijde s knížkou, nemusím nic říkat.
Samy mohou vybrat předčítanou knihu
snažím se ukazovat hlavně obrázky, aby dceru zaujaly. Ale je ještě malinká, radši by s knížkou šermovala :D
Snažím se vybírat takový příběh, který ho bude zajímat a bude se těšit na vývoj příběhu.
Sny je ještě malinký proto například obrazkami
Společné sledování pohádky v televizi.
Starší dcera (3,5roku) si sama vybere večer před spaním knihu kterou chce číst. Sama chce, abych jí četla, nemusím jí nijak motivovat.
Synovi je teprve 13 mesicu, ale s knizkami si hraje rad sam, prohlizime a cteme spolu. Vecer pohadku, pres dne ruzne basnicky, prohlizime obrazkova leporela.
Tím že můžou být v naší posteli
Tohle se mi moc libilo, když jsem byla malá já
U nás děti nepotřebuji ke čtení motivaci, sami rádi příběhy poslouchají i bez motivace.
Úplně je nemotivují. Večer před spaním je to prostě takový rituál, se kterým už počítají. Přes den knížky spíše prohlížíme nebo čteme rikanky
Velmi jednoduše - vidí, že čteme my sami a máme z četby požitek.
Vezmu knížku do ruky, ukážu obrázky
výběr zajímavé knihy která ji zaujme (obrázky, aktivní kniha- skryté postavy, zvířátka, nahrazení slova ve větě obrázkem)
Vyberem knihy s hezkymi obrazky.
Vyberem knihy, ktera dite bavi
Vyberem knizky, ktera se jim libi
vybírají si témata dle svého zájmu, vyprávíme příběhy
Vybírám knihy s tématy, která dceru zajímají. Nyní čteme Indiánské pohádky
Vybíráme knihy spolu, chodíme do knihovny, čteme před spaním a pokud nechce čtení, jde spát, takže vždy chce radši číst.
Vyprávíme si osu příběhu. Celý včetně konce se holt musí přečíst
Vyvírám knihy, které dítě zaujmou
x
xx
Zajima je pribeh, jsou zvedavi
Zajímavou knihou s příběhem, jde spíš o to, že to je takový náš společný čas, když už nejsou žádné povinnosti, jen ležíme a já čtu. Jen na okraj - dítě miluje knihy, ale musím číst já, on je na to moc líný.
Zajímavým příběhem
Zakoupení pěkně knížky kterou si prohlizime a pak dítě chce vědět víc.
založili jsme společný čtenářský deník, kdy dítě čte a dospělý mu nakreslí obrázek
Že tu onu knihu jsme už dlouho nečetli a že si už vůbec nepamatuji, o čem byla.
18. Baví Vás číst dětem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, číst dětem mě baví | 100 | 89,29 % | 89,29 % |
Ne, čtení mě nebaví, ale i přesto dětem čtu | 12 | 10,71 % | 10,71 % |
19. Navštěvujete s dětmi knihovnu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, ještě nikdy jsme v knihovně s dětmi nebyli | 47 | 41,96 % | 41,96 % |
Ne, párkrát jsme s dětmi v knihovně byli, ale nenavštěvujeme jí pravidelně | 25 | 22,32 % | 22,32 % |
Ano, knihovnu s dětmi navštěvujeme pravidelně | 22 | 19,64 % | 19,64 % |
Ano, knihovnu s dětmi navštěvujeme poměrně často | 18 | 16,07 % | 16,07 % |
20. Co podle Vás, poskytuje Vašemu dítěti pravidelná četba?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Trávení společného času | 104 | 92,86 % | 92,86 % |
Vzdělává jej | 94 | 83,93 % | 83,93 % |
Každodenní rituál | 74 | 66,07 % | 66,07 % |
Uklidnění | 66 | 58,93 % | 58,93 % |
Lépe se mu usíná | 48 | 42,86 % | 42,86 % |
21. V čem vidíte Vy hlavní přínos pravidelné četby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Obohacení slovní zásoby | 106 | 94,64 % | 94,64 % |
Lepšení představivosti, fantazie | 93 | 83,04 % | 83,04 % |
Dítě je zvídavější, má větší přehled | 81 | 72,32 % | 72,32 % |
Zlepšení výslovnosti | 55 | 49,11 % | 49,11 % |
Žádný přínos v pravidelné četbě nevidím | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
22. Zajímáte se Vy sami o čtenářskou pregramotnost? (dětská literatura, novinky v oblasti dětské literatury)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, ale dětem čtu velmi často | 59 | 52,68 % | 52,68 % |
Ano, intenzivně vyhledávám nové publikace a aktivity pro své dítě | 27 | 24,11 % | 24,11 % |
Ne, nevím, co je to předčtenářská gramotnost | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
Ne, o tuto oblast se nezajímám | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
23. Patří čtení i mezi Vaše záliby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, čtu pravidelně | 56 | 50 % | 50 % |
Ano, pokud mám čas rád(a) si nějakou knihu přečtu | 44 | 39,29 % | 39,29 % |
Ne, většinou nečtu, pouze v případě, že mě něco velmi zaujme | 12 | 10,71 % | 10,71 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.