Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sběr citlivých dat u žáků
Sběr citlivých dat u žáků
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jan Šmahaj |
---|---|
Šetření: | 25. 01. 2009 - 01. 02. 2009 |
Počet respondentů: | 79 |
Počet otázek (max/průměr): | 19 / 18.75 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 18,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:17 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Průzkum veřejného mínění na aktuální téma v 19-ti krátkých otázkách.
Předem všem děkuji za spolupráci!
Výsledky průzkumu naleznete na této webové stránce po skončení šetření.
Odpovědi respondentů
1. Zaznamenal/a jste v poslední době v médiích zprávu, že Ústav pro informace ve vzdělávání v ČR sbírá ze všech základních a středních škol OSOBNÍ DATA O DĚTECH VE ŠKOLÁCH?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 54 | 68,35 % | 68,35 % |
ano | 25 | 31,65 % | 31,65 % |
2. Věděl/a jste o tom, že platná pasáž školského zákona již dva roky umožňuje Ústavu pro informace ve vzdělávání v ČR tyto informace shromažďovat?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 73 | 92,41 % | 92,41 % |
ano | 6 | 7,59 % | 7,59 % |
3. Jaké podle Vás hrozí riziko zneužití sběru dat od žáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 poměrně nízké riziko | 20 | 25,32 % | 25,32 % |
3 vysoké riziko | 18 | 22,78 % | 22,78 % |
2 poměrně vysoké riziko | 16 | 20,25 % | 20,25 % |
1 velmi vysoké riziko | 14 | 17,72 % | 17,72 % |
6 nevím | 7 | 8,86 % | 8,86 % |
5 velmi nízké riziko | 4 | 5,06 % | 5,06 % |
4. Pokud bychom se zaměřili na jednotlivé oblasti možného rizika, kde by podle Vás mohlo nejvíce hrozit? (1 - velmi vysoké riziko, 2 - poměrně vysoké riziko, 3 - vysoké riziko, 4 - poměrně nízké riziko, 5 - velmi nízké riziko)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
A - Selhání lidského faktoru | 2.051 | 1.466 |
B - Chybou počítačového softwaru | 3.215 | 1.333 |
C - Přesunem dat ze škol do centrální databáze | 2.823 | 1.285 |
D - Nedostatečným zabezpečením | 2.278 | 1.365 |
E - Nedostatečnou "anonymizací" dat | 2.203 | 1.351 |
5. Co si myslíte o matrice studentů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
B) Pokud budou data dobře zabezpečena, tak v tom nevidím problém | 47 | 59,49 % | 59,49 % |
C) Vadí mi. Nemyslím si, že školy a stát mají právo sbírat citlivé údaje o dětech | 20 | 25,32 % | 25,32 % |
A) Evidence je nezbytná; např. kvůli lepšímu hospodaření se státními penězi | 7 | 8,86 % | 8,86 % |
D) Nevím | 5 | 6,33 % | 6,33 % |
6. Měli by podle vašeho názoru mít rodiče a zákonní zástupci dětí právo rozhodnout o poskytnutí údajů Ústavu pro informace ve vzdělání?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 55 | 69,62 % | 69,62 % |
ne | 15 | 18,99 % | 18,99 % |
nevím | 9 | 11,39 % | 11,39 % |
7. Kdo by měl podle Vašeho názoru tyto citlivé informace, v případě jejich sdělení, spravovat? (1 - rozhodně ano, 2 - spíše ano, 3 - ani ano, ani ne, 4 - spíše ne, 5 - rozhodně ně)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
A - Ministerstvo vnitra | 3.557 | 1.892 |
B - Ministerstvo obrany | 4.241 | 1.043 |
C - Ministerstvo školství | 2.152 | 1.496 |
D - Jednotlivé školy | 2.342 | 1.845 |
E - Neziskové organizace | 4.494 | 0.807 |
F - Externí firny | 4.696 | 0.465 |
G - Někdo jiný | 4.405 | 1.279 |
8. Souhlasíte s tím, že zasílání údajů do centrální databáze Ústavu pro informace ve vzdělání, který je pověřený ministerstvem školství, jsou nutným podkladem pro: (1 - rozhodně souhlasím, 2 - spíše souhlasím, 3 - ani souhlasím, ani nesouhlasím, 4 - spíše nesouhlasím, 5 - rozhodně nesouhlasím)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
A - kontrolu financování škol | 2.823 | 1.412 |
B - vypovídající hodnotu o stavu školství | 2.911 | 1.726 |
C - značné administrativní ulehčení | 3.38 | 1.451 |
9. Jste pro, aby Úřad pro ochranu osobních údajů vzniklou právní situaci důsledně prošetřil a stanovil parametry, které by ministerstvo školství mělo uplatňovat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 Rozhodně ano | 36 | 45,57 % | 45,57 % |
2 Spíše ano | 23 | 29,11 % | 29,11 % |
6 Nevím | 9 | 11,39 % | 11,39 % |
3 Ani ano, ani ne | 7 | 8,86 % | 8,86 % |
4 Spíše ne | 3 | 3,8 % | 3,8 % |
5 Rozhodně ne | 1 | 1,27 % | 1,27 % |
10. Chtěl/a byste být více informován/a o vývoji situace týkající se „SBĚRU OSOBNÍCH DAT U ŽÁKŮ“?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 47 | 59,49 % | 59,49 % |
ne | 32 | 40,51 % | 40,51 % |
11. Pokud ANO jakou formou:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 Internet | 23 | 38,98 % | 29,11 % |
1 Televize | 17 | 28,81 % | 21,52 % |
2 Noviny | 12 | 20,34 % | 15,19 % |
5 Letákem do schránky | 3 | 5,08 % | 3,8 % |
3 Diskuse v rádiu | 1 | 1,69 % | 1,27 % |
nechci | 1 | 1,69 % | 1,27 % |
není to pro mě podstatné téma | 1 | 1,69 % | 1,27 % |
podle zákona | 1 | 1,69 % | 1,27 % |
12. Co je podle Vás POZITIVNÍHO na „SBĚRU OSOBNÍCH DAT U ŽÁKŮ“ a jejich přeposílání do centrální databáze Ústavu pro informace ve vzdělání ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
,
.
...
...
Celkový přehled o žácích na jednom místě
centralizace dat
Centrální registr žáků. Snadné dohledání údajů z předchozí školy pro pedagogy nové školy, doklady o vzdělání, kontrola mrtvých duší ve školách. Statistiky úspěšnosti školy, resp. jejich studentů při postupu na další školu.
doporucene dopisy, zakl.udaje o zakovi
důkaz o existenci těchto žáků - jinak NIC
fakt netuším
informace
Informace o stavu a poctu zaku.
Informace o aktuálním stavu a možnost na to reagovat.
informace o jakemkoli zakovi, zjisteni prumerneho stavu skolstvi a deti ve skolach
informovanost, možná kontrola a vyhodnocení
kontrola
Moc pozitiv v tom nevidím...
možnost jednoduše prověřit, zda ten nebo onen žák student danou školu navštěvoval.
Možnost statistického sledování vývoje sledovaných znaků
Myslím si ,že to pomůže k mnohému odhalení a pravd o stavu a systému v našem školství.
myslím, že asi nic
nenapadá mě nic pozitivního, bohužel
Netuším.
Netuším...
nevim
nevim
nevím
nevím
nevim
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím k čemu to je podstatné.
nevim o čem je tady řeč
nevím, nezajímám se o to, shromažďování osobních dat státem mi nevadí
Nevím, snad možnost statistických údajů
Nevím,je mi to jedno.
nevím.
nic
Nic
nic
nic
nic
nic
nic
nic
NIC
nic
nic
NIC
nic
nic
nic mě nenapadá
Nic podstatného.
nic, pozitivni je snad jen to, ze to po velke praci dostat vsechny udaje do pc muze ulehcit prepisovani techto informaci ucitelum, kteri si to snad mohou vytisknout
Nic.
Nic.
okamžitá možnost dohledání různých kritérii
otázka předpokládá, že lze najít na sběru dat něco pozitivního
Podrobná statistika všech možných sledovaných stavů studenta. Plusem i minusem.
pouze přehled kolik studentů studuje,jinak nic
Pozitivním výstupem je celorepubliková informovanost o jednotlivých žácích. Je to podobné ulehčení, jako získávání všech ověření a výpisů z jednoho místa.
prehled statu o situaci na skolach
Přehled
přehled
přehled o studiu žáku, dokončení studia, pro výzkumy o ukočeném vzdělání, při ztrátě žáka, únosu apod.
Sociální postavení,úroveň vzdělání .
statistika
statistika, sumarizace dat atd.
To netuším a ani nevím,co konkrétně je myšleno "osobními daty" žáka.
větší orientace v kvalitě školství
vytvořeni databaze a jeji dalsi vyuziti v budoucnu
využití počítačů
zjednodušení administrativy
zjištění struktury žáku, umístění žáku, kapacita škol atd.
zlepšení podmínek studia
Znacne administrativni ulehceni.
13. Co je podle Vás NEGATIVNÍHO na „SBĚRU OSOBNÍCH DAT U ŽÁKŮ“ a jejich přeposílání do centrální databáze Ústavu pro informace ve vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
,
?
.
...
...
celkem NIC
Data se mohou kdykoliv pri posilani ztratit nebo se mohou dostat do rukou nekoho nezadaneho
Doteď to nebylo potřeba. Pokud to má pomoct financování školství, tak nechápu jak jim k tomu osobní data pomůžou. Jako, jestli je někdo za sociálně slabší rodiny nebo naopak z rodiny dobře finančně situované?
Kdekoli a kdykoli se může stát chyba a data mohou být zneužita
lehké zneužití
mohlo by dojít k úniku a zneužití informací
moznost jejiho zneuziti
moznost zneuziti
moznost zneuziti
Možná zneužitelnost citlivých dat studentů, které by se mělo předejít dostatečnou ochranou těchto informací.
možné zneužití
možné zneužití dat někým nepovolaným
Možné zneužití v něčí prospěch.
možnost úniku dat
možnost úniku dat, zneužití údajů
možnost zneužití
Možnost zneužití
Možnost zneužití dat
možnost zneužití dat
možnost zneužití dat
možnost zneužití například při propagačních kampaních, možnost úniku dat
Možnost zneužití při přenosu dat.
možnost zneužití těchto dat
Možnost zneužití těchto dat.
Možnost(myslím,že dokonce vysoká pravděpodobnost) jejich zneužití.
muze se k nimj dostat nekdo neopravneny
muze selhat lid. faktor a informace se dostat ven, uz se to i stalo ze karty zamestancu nejmenovane spolecnosti se valeli na zemi...
Nebezpeci zneuziti.
nebezpečí zneužití dat
nedokážu posoudit
Neím,je mi to jedno.
Nejistota jejich zneuziti.
Nepřesné hodnocení.
Nevidím souvislost s nutností vytvořit databazi takového typu a vzdělávání.
nevidím žádná pozitiva,jakéhokoliv sběru citl. informací.
nevim
nevim
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nevim ko čem je tenhle dotazník
nic
nic
nic
nic nevidim pozitivniho na tom
Odporuje to podle mého zákonné ochraně osobních dat.
Podrobna, nedostatecne anonymni statistika. (Pri dostatecne anonymite nenastava problem podrobnosti).
proč by měli vědět vše dopodrobna nesmysl
riziko možného zneužití
Riziko úniku informací a jejich zneužití kriminálními živly. Tento projekt je trochu postaven na hlavu. Rozšíření centrálního registru obyvatelstva by bylo mnohem systémovější řešení, myslím. A ne vymýšlet další systém, kde budou data prakticky duplikovaná.
riziko zneužití
riziko zneužití citlivých dat, všichni ho maj plnou hubu ale nikdo neví jaké zneužití!
riziko zneužití dat a riziko selhání lidského faktoru
silena prace se naucit ovladat ten program ktery to umoznuje a pak hlavne splnit vsechny podminky aby se to spravne odeslalo
Snad možnost zneužití k jiným účelům
taky mě nic nenapadá
tatáž odpověď...
To samé...
Tyto informace by stačili pro přehled i anonymně bez jmen žáků
Velké riziko zneužití informací.
vše
VŠE, škola nepotřebuje znát osobní údaje
všechno
VŠECHNO
zase nevím :) asi riziko, že to nějaký trouba zneužije, třeba ilegálně prodá data firmám :)
zbytečné.
zneužitelnost, zásah do soukromí
Zneužití a nepřesnost
zneužití osobních dat
zneužití, při vyžadování nadřízenými stupni jsou vyžadovány informace, je to zpravidla jediný kontakt se školami, buzerování škol, tiskopisy, zbytečná agenda
zveřejnění osobních údajů žáků
že se můžou tyto data dostat komukoliv do rukou nejsou dobře zabezpečn
14. Prosím zaznamenejte Vaše pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ŽENA | 58 | 73,42 % | 73,42 % |
MUŽ | 21 | 26,58 % | 26,58 % |
15. Prosím zařaďte Váš věk do příslušné kategorie
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 25 let | 27 | 34,18 % | 34,18 % |
25 - 35 let | 25 | 31,65 % | 31,65 % |
0 - 18 let | 11 | 13,92 % | 13,92 % |
45 - 55 let | 10 | 12,66 % | 12,66 % |
35 - 45 let | 3 | 3,8 % | 3,8 % |
55 - 64 let | 3 | 3,8 % | 3,8 % |
16. Prosím zaznamenejte přesně Váš věk
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
22 | 8 | 10,13 % | 10,13 % |
21 | 6 | 7,59 % | 7,59 % |
27 | 5 | 6,33 % | 6,33 % |
25 | 5 | 6,33 % | 6,33 % |
26 | 5 | 6,33 % | 6,33 % |
18 | 4 | 5,06 % | 5,06 % |
16 | 4 | 5,06 % | 5,06 % |
23 | 4 | 5,06 % | 5,06 % |
24 | 3 | 3,8 % | 3,8 % |
17 | 3 | 3,8 % | 3,8 % |
ostatní odpovědi | 32 | 40,51 % | 40,51 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 26.12 |
Minimum: | 15 |
Maximum: | 54 |
Variační rozpětí: | 39 |
Rozptyl: | 83.83 |
Směrodatná odchylka: | 9.16 |
Medián: | 24 |
Modus: | 22 |
17. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou (včetně nástavby) | 41 | 51,9 % | 51,9 % |
Nedokončené | 14 | 17,72 % | 17,72 % |
Vysokoškolské | 12 | 15,19 % | 15,19 % |
Vysokoškolské do úrovně bakalář | 6 | 7,59 % | 7,59 % |
Vyučen/a bez maturity | 3 | 3,8 % | 3,8 % |
Vyšší odborné vzdělání | 3 | 3,8 % | 3,8 % |
18. Jaké je Vaše sociální postavení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 33 | 41,77 % | 41,77 % |
Zaměstnanec | 33 | 41,77 % | 41,77 % |
Živnostník | 5 | 6,33 % | 6,33 % |
Podnikatel | 2 | 2,53 % | 2,53 % |
V domácnosti (nebo na mateřské dovolené) | 2 | 2,53 % | 2,53 % |
Starobní důchodce | 2 | 2,53 % | 2,53 % |
Žák | 2 | 2,53 % | 2,53 % |
19. Jaký je Váš rodinný stav?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Svobodný/á | 62 | 78,48 % | 78,48 % |
Ženatý/ vdaná | 15 | 18,99 % | 18,99 % |
Rozvedený/á | 2 | 2,53 % | 2,53 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.