Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sebevzdělávání dospělých
Sebevzdělávání dospělých
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jana Tichá |
---|---|
Šetření: | 04. 08. 2015 - 27. 08. 2015 |
Počet respondentů: | 222 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 12 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 63,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:04 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážená paní, vážený pane,
tento dotazník je zaměřen na sebevzdělávání dospělých. Na položené otázky neexistují žádné správné, či nesprávné odpovědi, zajímají mě Vaše názory a zkušenosti. Dotazník je určen dospělým, kteří mají zájem o sebevzdělávání.
Děkuji Vám za Váš čas a spolupráci. Jana Tichá
Odpovědi respondentů
1. Sebevzděláváte se v současné době, nebo o sebevzdělávání uvažujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, sebevzdělávání považuji za běžnou součást mého života | 174 | 78,38 % | 78,38 % |
ne, aktuálně se nesebevzdělávám, ale rád/a bych se sebevzdělával/a v budoucnosti | 28 | 12,61 % | 12,61 % |
ano, aktuálně se aktivně sebevzdělávám, ale sebevzdělávání není běžnou součástí mého života | 20 | 9,01 % | 9,01 % |
2. Z jakého důvodu jste se rozhodl/a se sebevzdělávat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
z vlastní iniciativy si zvyšuji znalosti v rámci aktuálního pracovního uplatnění | 115 | 51,8 % | 51,8 % |
mám zájem o dané téma | 110 | 49,55 % | 49,55 % |
zvyšuji si znalosti za účelem získání lepšího uplatnění na trhu práce | 86 | 38,74 % | 38,74 % |
sebevzdělávání považuji za užitečné vyplnění mého volného času | 83 | 37,39 % | 37,39 % |
sebevzdělávání považuji za prevenci stárnutí (trénování myšlení, paměti, postřehu, pozornosti...) | 64 | 28,83 % | 28,83 % |
z iniciativy zaměstnavatele si zvyšuji znalosti v rámci aktuálního pracovního uplatnění | 29 | 13,06 % | 13,06 % |
co mě zajímá, to studuji | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Než se nudit, raději se vzdělávat | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
využití jazykových znalostí při cestování | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
nechci prostě zakrnět! | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
všechny z nabízených možností | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
jsem ráda když něco vím | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
baaví mě to | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
sebevzdělávání je důležité pro lepší vykonávání dobrovolné aktivity | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
vidím v tom jediný smysl | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
3. V jaké oblasti se sebevzděláváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v oblasti mých zájmů/volnočasových aktivit | 93 | 41,89 % | 41,89 % |
v oblasti/oboru mého pracovního uplatnění - abych získal/a lepší pracovní pozici | 91 | 40,99 % | 40,99 % |
v oblasti jazykového vzdělávání | 90 | 40,54 % | 40,54 % |
v oblasti/oboru mého pracovního uplatnění - abych si udržel/a současnou pracovní pozici | 80 | 36,04 % | 36,04 % |
v oblasti zdraví/zdravého životního stylu | 47 | 21,17 % | 21,17 % |
ve zcela nové odborné oblasti - doufám, že získám lepší pracovní uplatnění | 33 | 14,86 % | 14,86 % |
v oblasti výchovy dětí, péče o rodinu a domácnost | 26 | 11,71 % | 11,71 % |
v oblasti mého pracovního uplatnění, protože to zaměstnavatel chce, ale mě to nezajímá | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
ve zcela nové odborné oblasti - zamýšlím změnu pracovního zaměření | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
V oblasti zájmů a volnočasových aktivit svých přátel - získávat nové vědomosti a znalosti v jakémkoli oboru je báječné dobroudružství | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cestovní ruch | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
snazim se rozvijet ve vsech smerech sveho zivota | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
podnikání | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
v oblasti duchovního růstu | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
snazim se sledovat a zkouset nove recepty (peceni, vareni) | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Rozvoj osobnosti | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
různé, dle potřeby, elektrika, voda, zedniina, zahrádkaření, zahraniční právo, tuzemské též, bankovnictví, politika, rukodělné | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
v oblasti víry | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
studuji Bibli - a to ze všech hledisek: historie, spojitosti, poselství | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
feng šuej | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
v oboru mého pracovního uplatnění - protože mě to baví | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
4. Jakou formou se sebevzděláváte? Označte uvedené formy dle toho, jak se Vás týkají (++ = zcela se mě týká; -- = vůbec se mě netýká:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
studium odborných publikací v klasické, nikoli elektronické podobě (knihy, časopisy, sborníky, atp.) | 1.104 | 1.228 |
studium odborných publikací v elektronické podobě (e-knihy, e-časopisy, odborné články on-line, blogy, diskuze atp.) | 0.905 | 1.329 |
účast na odborných přednáškách/besedách/kurzech | 0.32 | 2.001 |
e-learningocé kurzy dostupné na internetu, on-line programy, DVD výukové programy, otevřené univerzity | -0.234 | 2.017 |
sledování naučných programů v TV | 0.185 | 1.862 |
5. Co Vám znesnadňuje/brání v sebevzdělávání? Označte uvedená tvrzení dle toho, jak se Vás týkají (++ = zcela se mě týká; -- = vůbec se mě netýká:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
mám nedostatek volného času | 0.626 | 1.45 |
péče o rodinu/děti mi neumožňuje věnovat se sebevzdělávání | -0.536 | 1.978 |
mé bydliště/okolí poskytuje málo sebevzdělávacích možností (chybí knihovna, není možnost připojení na internet atp.) | -1.104 | 1.273 |
sebevzdělávání je pro mě finančně příliš náročné (vysoké náklady na PC, knihy, internet atp.) | -0.541 | 1.744 |
chybí mi motivace - "co potřebuji, umím" | -0.847 | 1.364 |
mám malou vůli k soustavnému učení - nevydržím se učit pravidelně, jsem tzv. věčný začátečník | -0.284 | 1.861 |
mé okolí mě od vzdělávání odrazuje - považuje ho za zbytečné | -1.207 | 1.272 |
6. Máte nějaký sebevzdělávací plán do budoucna?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne - mé sebevzdělávací aktivity neplánuji, vždy vychází z aktuální potřeby | 102 | 46,15 % | 45,95 % |
cizí jazyk | 12 | 5,43 % | 5,41 % |
Obor související se zaměstnáním | 5 | 2,26 % | 2,25 % |
cizí jazyky | 4 | 1,81 % | 1,8 % |
Angličtina | 3 | 1,36 % | 1,35 % |
Jazyky | 2 | 0,9 % | 0,9 % |
pedagogika | 2 | 0,9 % | 0,9 % |
atp. | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
klasické jezdecké umění | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
dokopat se k mgr státnicím | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
doktorát | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
mediace, krizová intervence | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
zvyšování kvalifikace v souvislosti s mým zaměstnáním | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
zájmová činnost | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Francouzský jazyk | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Studium na VŠ | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cizi jazyk,maly doktorát | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
oborové i zájmové vzdělávání | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
speciální a předškolní pedagogika | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
finance | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
aj, nj, další studium vš | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
dokoncit bakalarske studium | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Andragogika | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
sebevzdělávání v oblasti psychologie | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
angličtina, ruština | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Dosáhnout nejvyššího certifikátu Cambridge | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cizí jazyk, zvýšení kvalifikace | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Angličtina,psychologie | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
angličtina, marketing | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
angličtina, obor ve kterém působím | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
personalistika, angličtina | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cizí jazyj | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
jedná se o roadmapu zahrnující rozvoj v několika směrech odbornosti (související se zaměstnáním i zcelo nové), formální vzdělání, sebezkušenost a sebezponání | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
jazyky, zvyšování PC gramotnosti, oblast zájmových aktivit | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
FJ | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cizí jazky, trenér aerobiku | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
jazyk, kreativní činnost | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
pedagogika predskolni | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
další studium angličtiny | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
chtela bych si dodela PhDr. a treba jednou i PhD :-) | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
ekonomika | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
jazyky, hudba | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Pedagogické minimum,školský management | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
rozvojová studia - pomoc v zemích třetího světa, integrace cizinců, | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Anglický jazyk | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Personalistika | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
ekonomika a vše, co souvisí s veřejnou správou | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
zaměstnání, zájmová činnost | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
francouzština, portugalština | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
jazyky,historie,biologie,zoologie,geografie | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
ucitelstvi,anglictina | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
jak v cizím jazyce, tak v oboru souvisejícím s mým podnikáním i v zájmových oblastech | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cizí jazyk, oblast psychologie a osobnostního růstu | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
exekuce z moci úřední | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
kurz Pracovník v sociálních službách u společnosti EduGate s.r.o. | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
právo | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
odborné vzdělání + jazyk | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
zdravotnictví | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
pomáhající profese | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
souvis. sebzamest. i jazyky | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cizí jazyk a zaměstnání | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
manažerské studium | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
angličtina, italština, navazující studium na Univerzitě | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
nejprve dodělat vysokou školu | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
personalistka - obor související se zaměstnáním | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Jazyky, nové it technologie | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
chtela bych zlepsit anglictinu a udrzovat rustinu alespon na takove urovni, na jake jsem ted; rada bych se naucila lepe varit; rada bych se naucila ples, hackovat, umet si usit neco na obleceni; zdokonalovala se ve vedomostech v ramci meho oboru studia (pravo); vice se dozvedet o vycviku psa a spravne poznatky aplikovat | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
ekonomicko-právní obor (účetnictví) | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Vystudovat moderní dějiny, což jsem vždy chtela | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Soustředěnost | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Trhy cenných papírů | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
anj | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cizí jazyk, technické vzdělání | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
pokracovat (cizi jazyk) | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cizí jazyk, pc programy | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Zvyšování kvalifikace, praxe, úrovně jazyků | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
není to žádný konkrétní cíl, jen soustavná znalost a chápání komplxně | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
výcvik psů pozitivním posilováním (klikrtrénink) | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
zlepšit jazyky, rozšiřovat znalosti z mého studijního oboru | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
pivovarnictví | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
sebevzdělávat se neustále, stále je čemu se učit. | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
naucit se dalsi jazyk | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
můj obor, cizí jazyk, zájmová činnost | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cizí jazyk, zdravá výživa | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
dovzdělání se v oboru | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
ekonomika, daně | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Psychologie | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
cestovní ruch a cizí jazyk | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Dokonceni vs, nove cizi jazyky | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
specializační studium při práci | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
ekonomie, mám sen jít na PhD studium | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
angličtina, koučovací techniky | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
Aj, obor související se zaměstnáním | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
zlepšování se v angličtině, vaření a péče o dítě | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
IT, ANJ | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
spec.pedagogika | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
dále se vzdělávat ve španělštině a angličtině; navštěvovat kurzy jógy | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
marketing, manazment, politika | 1 | 0,45 % | 0,45 % |
7. Víte, co je národní soustava kvalifikací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, nevím | 139 | 62,61 % | 62,61 % |
ano, vím, ale zatím jsem uznání kvalifikace nevyužila | 76 | 34,23 % | 34,23 % |
ano, vím a využila jsem možnosti uznání kvalifikace autorizovanou osobou | 7 | 3,15 % | 3,15 % |
8. Jak často čtete "jen tak", pro svou radost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
denně, nebo skoro denně | 96 | 43,24 % | 43,24 % |
párkrát do měsíce | 51 | 22,97 % | 22,97 % |
1-2x týdně | 45 | 20,27 % | 20,27 % |
pouze během dovolené | 17 | 7,66 % | 7,66 % |
nečtu v podstatě vůbec | 13 | 5,86 % | 5,86 % |
9. Jste žena, nebo muž?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 183 | 82,43 % | 82,43 % |
muž | 39 | 17,57 % | 17,57 % |
10. Do kterého věkového rozpětí spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
25-35 let | 82 | 36,94 % | 36,94 % |
36-45 let | 63 | 28,38 % | 28,38 % |
do 25 let | 50 | 22,52 % | 22,52 % |
46-55 let | 24 | 10,81 % | 10,81 % |
56-65 let | 3 | 1,35 % | 1,35 % |
11. Do které skupiny ekonomické aktivity spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnanec | 139 | 62,61 % | 62,61 % |
student | 42 | 18,92 % | 18,92 % |
OSVČ | 21 | 9,46 % | 9,46 % |
nezaměstnaný | 9 | 4,05 % | 4,05 % |
na mateřské dovolené | 8 | 3,6 % | 3,6 % |
v důchodu | 3 | 1,35 % | 1,35 % |
12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ | 110 | 49,55 % | 49,55 % |
středoškolské s maturitou | 101 | 45,5 % | 45,5 % |
VOŠ | 9 | 4,05 % | 4,05 % |
vyučen/a | 2 | 0,9 % | 0,9 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.